Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

sob lip 03, 2004 11:18 am

:D będą z tego setki przyklejonych wątków :D

Robota solidna, jest ok
 
olgfalm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1177
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:31 pm

sob lip 03, 2004 11:20 am

Musisz dokonać korekty Ziez. Comprehensive Rules podaje, że w czasie tury jest 5 faz: beginning, precombat main, combat, postcombat main i end. Beginning phase dzieli się na trzy STEPY (untap, upkeep i draw). Fazy główne to tylko main phasy. Combat phase nie jest fazą główną. Ostatnia faza również dzieli się na dwa stepy (end of turn i cleanup). Co do wybuchów many - jeśli tapniesz landy w upkeepie możesz uzyskaną z nich manę wykorzystać w draw step. Po upkeepie nie ma burna.
 
Awatar użytkownika
Zieziór
Moderator
Moderator
Posty: 2284
Rejestracja: pn maja 03, 2004 11:50 am

sob lip 03, 2004 11:26 am

Nie ma problemu - pisałem ten tekst już dość dawno, za starych dobrych czasów (opierając się na wówczas obowiązujących zasadach) a teraz go tylko odnalazłem :)
Zasady się zmieniają a ja zostałem w tyle :P Poprawię ale trochę później bo teraz muszę już spadać.
 
Awatar użytkownika
Asthner
Moderator
Moderator
Posty: 3654
Rejestracja: pt kwie 18, 2003 12:49 pm

sob lip 03, 2004 1:38 pm

na początku tury - at the beggining of unkeep


Naucz się raz na zawsze:
Upkeep!!! Nie "unkeep"- UPKEEP!!!

Dziękuje za uwagę. :P
 
olgfalm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1177
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:31 pm

sob lip 03, 2004 2:47 pm

Zieziór pisze:
faza utrzymania - upkeep phase
Tutaj napisał dobrze. Pewnie później się potknął i zrobił literówkę, więc po co ten krzyk :P
 
Awatar użytkownika
!Developer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1167
Rejestracja: śr lut 06, 2002 9:15 pm

sob lip 03, 2004 4:43 pm

beggining combat


English is easy -> zaraz to poprawię.

na początku tury - at the beggining of unkeep


Pozwolę sobie poprawić i tę literówkę.

czar - instant
zaklęcie - sorcery


Nie podoba mi się takie tłumaczenie. To już sam popraw. Przecież czar to spell i nie można tak mieszać początkującym. Np. kiedy opp zagra czar - zrób coś, wykona się nie tylko przy zagrywaniu instantów. Na 100% trzeba to poprawić.

A tak ogólnie spoko - przyklejam więc :spoko:
 
Awatar użytkownika
Asthner
Moderator
Moderator
Posty: 3654
Rejestracja: pt kwie 18, 2003 12:49 pm

sob lip 03, 2004 6:14 pm

A krzyk był dlatego, że na większości jego alt kart też widziałem to tragiczne unkeep. :P Wolę już raz wrzasnąć niż potem wciaż poprawiać. :P
 
Awatar użytkownika
Zieziór
Moderator
Moderator
Posty: 2284
Rejestracja: pn maja 03, 2004 11:50 am

sob lip 03, 2004 7:02 pm

Oj no Asthnerku kochany, spokojnie :) Wiem, że ma być upkeep a nie unkeep (a przypomnij sobie, skąd Ty się o tym dowiedziałeś :P). Co do tłumaczenia instantu... hym... nie wiem jak to zmienić, tak mi najlepiej pasuje - chyba, żeby dodać "błyskawiczny" :)
 
Awatar użytkownika
sire
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4892
Rejestracja: sob sie 11, 2001 11:57 pm

sob lip 03, 2004 7:15 pm

Nie tlumaczyc w ogole. instant to instant.
 
olgfalm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1177
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:31 pm

sob lip 03, 2004 7:26 pm

W oficjalnej polskiej instrukcji 8. edycji dostępnej na stronie WotC instant przetłumaczono jako czar błyskawiczny. Sorcery to zaklęcie. Sam nie jestem zwolennikiem tłumaczenia wszystkiego co tylko można, bo najczęściej to po prostu komplikuje rozgrywkę. W samym angielskim jest sporo zawijasów typu: karta jest w grze (in play), usuń kartę z gry (remove from the game) :| Przy tłumaczeniu wszystkiego co popadnie jest po prostu zbyt duże ryzyko, że ktoś coś błędnie zinterpretuje i źle zrozumie.
 
Awatar użytkownika
NeVeS
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: czw lut 26, 2004 6:55 pm

Re: STRUKTURA TURY

sob lip 03, 2004 7:29 pm

Zieziór pisze:
krok dociągnięcia karty - untap step
krok utrzymania - upkeep step
krok dociągnięcia karty - draw step


Kcafaka ja zawsze jedna karte ciagne a tu można dwie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :P :P :P :P
 
Awatar użytkownika
Zieziór
Moderator
Moderator
Posty: 2284
Rejestracja: pn maja 03, 2004 11:50 am

sob lip 03, 2004 8:10 pm

Poroszę nie czepiać się takich małych buraczków, są one niezamierzone :P
Co do instantu - jeżeli już tłumaczymy to i to musimy przetłumaczyć. Chodzi po prostu o ustalenie najlepszej wersji, kto za "czar błyskawiczny"?

PS: Developer, weź popraw to co NeVeS zauważył, nie będę już grzebał w poście :)
 
Awatar użytkownika
Zieziór
Moderator
Moderator
Posty: 2284
Rejestracja: pn maja 03, 2004 11:50 am

STRUKTURA TURY

wt sie 31, 2004 8:23 pm

Po części z własnej inicjatywy a po części na prośbę Vadera przygotowałem kompletny poradnik dla początkujących dotyczący kolejności działań w turze. Moderatora proszę o przyklejenie wątku aby każdy mógł zapoznać się z tymi - wydaje mi się ważnymi - informacjami.

Na początku chciałbym uprzedzić, że w tekscie używane będzie polskie nazewnictwo i aby nie było nieporozumień proszę o przeczytanie słowniczka poniżej. Używane będą również zdolności bazujące na słowach kluczowych, których wyjaśnienia szukajcie w wątku Mr. Alego (również przyklejony).
faza - phase
krok odtapowania permanentów - untap step
krok utrzymania - upkeep step
krok dociągnięcia karty - draw step
faza główna - main phase
przed walką - precombat
po walce - postcombat
faza walki - combat phase
początek walki - beginning combat step
deklaracja atakujących - declare attackers step
deklaracja blokujących - declare blockers step
przydzielanie obrażeń - assign damage step
zakończenie walki - end of combat step
krok końca tury - end of turn step
krok odrzucenia karty - discard step
krok sprzątania - cleanup step
czar błyskawiczny - instant
zaklęcie - sorcery
stwór - creature
umagicznienie - enchantment
artefakt - artifact
zdolność - ability
ląd - land
wybuch mana - mana burn
stwory atakujące - attacking creatures
stwory blokujące - blocking creatures
na początku tury - at the beginning of upkeep
na końcu walki - at end of combat
do końca walki - until end of combat
na końcu tury - at end of turn
do końca tury - until end of turn
w tej turze - this turn
obrażenia - damage
śmiertelne obrażenia - lethal damage
biblioteka - library
cmentarz - graveyard
ręka - hand
stos - stack





STRUKTURA TURY


FAZA POCZĄTKOWA
1.) Krok odtapowania
Na początku tego kroku permanenty z phasingiem wyfazowują się a już wyfazowane wracają do gry. Następnie odtapowuje się wszystkie zatapowane permanenty. Nie można zagrywać czarów i zdolności, jeżeli jakiś efekt trafi na stos, czeka na następny krok z rozpatrzeniem.
2.) Krok utrzymania
Na początku tego kroku rozpatrzane są wszystkie efekty czekające na stosie a także odpalane na początku tury. Teraz też opłaca się koszty permanentów, które tego wymagają. Można zagrywać czary i zdolności.
3.) Krok dociągnięcia karty
Na początku tego kroku aktywny gracz dociąga kartę. Można zagrywać czary i zdolności, na końcu fazy sprawdzany jest wybuch many.

FAZA GŁÓWNA, PRZED WALKĄ
Można zagrywać czary i zdolności. Aktywny gracz może zagrywać stwory, umagicznienia, artefakty i zaklęcia a także ląd (tylko jeden). Na końcu fazy sprawdzany jest wybuch mana.

FAZA WALKI
Najbardziej złożona z faz. Składa się z pięciu kilku kroków:
1.) początek walki
Można zagrywać czary i zdolności.
2.) deklaracja atakujących
Gracz aktywny wyznacza stwory, które będą atakować. Od tej pory do końca walki określane będą jako stwory atakujące. Po wyznaczeniu stworów można zagrywać czary i zdolności.
3.) deklaracja blokujących
Zaatakowany gracz wyznacza stwory, które będą blokować. Od tej pory do końca walki określane będą jako stwory blokujące. Po wyznaczeniu stworów można zagrywać czary i zdolności.
4.) przydzielanie obrażeń #1
Jeżeli wśród stworów atakujących i blokujących są posiadające zdolność first strike, na początku tej fazy obrażenia z nich kładzione są na stos. Po położeniu obrażeń na stos można zagrywać czary i zdolności. Jeżeli jakieś stwory otrzymały śmiertelne obrażenia, przenoszone są na cmentarz.
5.) przydzielanie obrażeń #2
Obrażenia z pozostałych stworów, na początku tej fazy, kładzione są na stos. Po położeniu obrażeń na stos można zagrywać czary i zdolności. Jeżeli jakieś stwory otrzymały śmiertelne obrażenia, przenoszone są na cmentarz.
6.) zakończenie walki
Na stos kładzione są efekty "na końcu walki". Potem można zagrywać czary i zdolności. Z końcem tej fazy działanie kończą efekty "do końca walki" i sprawdzany jest wybuch mana.

FAZA GŁÓWNA, PO WALCE
Można zagrywać czary i zdolności. Aktywny gracz może zagrywać stwory, umagicznienia, artefakty i zaklęcia a także ląd (tylko jeden i tylko, jeśli nie zagrał go w fazie głównej przed walką). Na końcu fazy sprawdzany jest wybuch mana.

FAZA KOŃCOWA
1.) Krok końca tury
Na początku tego kroku wszystkie efekty "na końcu tury" kładzione są na stos. Można zagrywać czary i zdolności. Jeśli zostanie odpalone nowe zdarzenie "na końcu tury", czeka z rozpatrzeniem do końca kolejnej tury. Na końcu tury sprawdzany jest wybuch mana.
2.) Krok odrzucenia karty
Jeśli aktywny gracz ma na ręce więcej kart, niż wynosi górny limit (zazwyczaj siedem) natychmiast musi odłożyć nadmiar na cmentarz. Nie można zagrywać czarów i zdolności, jeśli nie zostanie odpalony żaden efekt. Na końcu kroku sprawdzany jesty wybuch mana.
3.) Krok sprzątania
Kończą się efekty "do końca tury" i "w tej turze". Nie można zagrywać czarów i zdolności. Kończy się tura.


Edit 1: Poprawiłem tekst tak, aby był zgodny z nowymi regułami.
Ostatnio zmieniony sob lip 03, 2004 7:10 pm przez Zieziór, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
!Developer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1167
Rejestracja: śr lut 06, 2002 9:15 pm

wt sie 31, 2004 8:24 pm

Ok, zrobione.
Można by jeszcze equipment oficjalnie przetłumaczyć - ekwipunek?
 
Awatar użytkownika
Zieziór
Moderator
Moderator
Posty: 2284
Rejestracja: pn maja 03, 2004 11:50 am

wt sie 31, 2004 9:01 pm

Można tłumaczyć na rozmaite sposoby (z których najładniej mi brzmi moderunek :P) ale chyba najlepiej pozostać przy "dosłownym" tłumaczeniu żeby nie robić problemu.
 
Wieszok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: czw paź 14, 2004 8:02 pm

czw paź 14, 2004 8:42 pm

Ja mam dość dziwne pytanie:
W czasie walki przeciwnik wybrał kreatury atakujące, potem ja blokujące i czy w tym momęcie przeciwnik może zagrać kartą Fists of the Anvil dodając sobie +4/+0 wybranej kreaturze ?? :help:
 
Awatar użytkownika
Macros
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1540
Rejestracja: sob maja 18, 2002 11:45 pm

czw paź 14, 2004 8:54 pm

Owszem, moze.
 
Awatar użytkownika
kikut
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 554
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 9:53 pm

pn sty 10, 2005 5:48 pm

tak, czemuby nie? przeciez to instant- czyli bez gotowania :razz:
 
Awatar użytkownika
Venom master
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 917
Rejestracja: sob lis 20, 2004 3:21 pm

wt lut 01, 2005 8:15 pm

w którym momencie są zdejmowane obrażenia z kreatur? :matrixfight:
 
Awatar użytkownika
Picc
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 644
Rejestracja: ndz paź 26, 2003 9:23 pm

wt lut 01, 2005 8:19 pm

W cleanup step.
 
vortex
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: sob mar 19, 2005 7:05 pm

czw kwie 14, 2005 11:56 am

w ktorej czesci gry regenerowac mozna krity/artefakty?
 
Awatar użytkownika
Mariano
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: pn maja 19, 2003 10:08 pm

czw kwie 14, 2005 1:19 pm

W każdej.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

czw kwie 14, 2005 2:12 pm

zasze kiedy masz priorytet - np. w untapie nie mozesz :)
(hehe)
 
Awatar użytkownika
SMEAGOL
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 7:34 pm

czw kwie 14, 2005 2:24 pm

A ja mam takie pytanie:

Przeciwnik ma na stole morpha (exalted angel)

Ja koncze ture.

On wtedy odwraca morpha na anioła.

czy moge wtedy zagrac jakis instant ,czy nie bo skonczyłem swoją ture ?
 
Awatar użytkownika
don_Metek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 8:44 am

czw kwie 14, 2005 3:10 pm

Mozesz. Tura/faza/step koncza sie w chwili, gdy obaj gracze spasuja. Poniewaz twoj przeciwnik nie spasowal (uzyl zdolnosci, nawet jezeli nie uzywa ona stosu) dostajesz z powrotem priorytet.
 
Awatar użytkownika
Macros
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1540
Rejestracja: sob maja 18, 2002 11:45 pm

czw kwie 14, 2005 3:44 pm

don_Metek pisze:
Tura/faza/step koncza sie w chwili, gdy obaj gracze spasuja.
przy pustym stosie.... (to jest spora roznica :P).
 
Awatar użytkownika
SMEAGOL
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 7:34 pm

czw kwie 14, 2005 4:25 pm

A jeżeli by spasował mógł by użyć zdolności?
 
Awatar użytkownika
Liorin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 200
Rejestracja: pt wrz 13, 2002 4:31 pm

czw kwie 14, 2005 5:04 pm

po twoim pasie i pustym stosie? nie
 
Arenty
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 7:39 pm

śr kwie 27, 2005 7:50 pm

eee a może ktoś tak bardziej po polsku wytłumaczyć przebieg tury ??
 
Awatar użytkownika
Alice
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 209
Rejestracja: sob sty 29, 2005 12:56 am

śr kwie 27, 2005 10:56 pm

1. Początek tury - trzy kroki:
- (1) untap. Czynność automatyczna. Odtapowuje sięwszystko, chyba, że ma jakąś zdolność specjalną.
- (2) Upkeep. Tutaj najpierw idą na stos wszystkie triggery z permamentów ("at the beginning of your upkeep"). Można graćczary i używać umiejętności.
- (3) Draw. Nie używa stosu, opcja autoamtyczna - musisz ciągnąć kartę, chyba, że jakiś efekt sprawił, że nie musisz, albo nie możesz. Potem gracze mogą używaćczaró i umiejętności.

2. Pierwsza faza główna. Gracz aktywny (ten, którego jest tura) dostaje priorytet, można zagrywać spelle i umiejętności.

3. Faza ataku. Możesz wykonać atak, jeśli kontrolujesz kreaturę.
- (1) Deklaracja ataku. Można grać czary i umiejętności.
- (2) Deklaracja atakujących, po czym można grać spelle i umiejętności.
- (3) Deklaracja blokujących, po czym można grać spelle i umiejętności.
- (4) Obrażenia. Przypisywanie obrażeń, obrażenia idą na stos, jednocześnie od atakujących i blokujących kreatur, po czym można grać spelle i umiejętności. Na końcu rozpatrywane są obrażenia.
- (5) Koniec fazy ataku. Można grać spelle i umiejętności.

4. Druga faza główna. Następuje tylko jeśli wykonano atak. Wygląda tak samo jak pierwsza.

5. Koniec tury.
- (1) Na stos wchodzą wszystkie triggery z permamentów ("at the end of turn"), można graćspelle i umiejętności w odpowiedzi.
- (2) "Cleanup". Discard do maksymalnej wielkości ręki, zdjęcie wszystkich obrażeń ze wszystkich permamentów [jednocześnie]. Jeśli uaktywniła się jakaś zdolność, można graćspelle i umiejętności w odpowiedzi, po czym ten krok (cleanup) się powtarza.
- (3) Koniec tury
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości