Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Snusmumriken
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt cze 09, 2009 1:02 pm

Świat Enroth

ndz maja 23, 2010 11:11 am

Ginden pisze:
Jednak odezwał się niej ambitny duch i jej rodzeństwo, krewni, a potem także i okoliczni watażkowie ginęli w tajemniczych okolicznościach.


Popraw to zdanie, bo czytając je źle można zrozumieć kto się do niej odezwał, a kto ginął.

Poza tym gdzie są punkty umiejętności? :>

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Świat Enroth

ndz maja 23, 2010 5:14 pm

Punkty umiejętności, taktyka i możliwości wykorzystania pani Mutare w kampanii dodane. Czekam na komentarze.
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Re: Świat Enroth

ndz maja 23, 2010 8:31 pm

Nie można również zapomnieć o wspomnianym w tekście o Mutare Tarnumie. Hmmm, kogo jeszcze dobrze pamiętam...no dobra, za wielu, ale opisania wdg mnie wart byłby Crag Hack.
Sam opis Mutare bardzo mi się spodobał, do mechaniki się nie przyczepię, bo zawsze byłem w niej słaby :) .
Pozdrawiam
AdDur

P.S. Hmmmm, czy dobrze mi się wydaje, ale chyba na końcu Szarży Smoków ( dobrze pamiętam tytuł?), było powiedziane, że Mutare zamordowali jej wrogowie. Dobrze zapamiętałem?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Świat Enroth

ndz maja 23, 2010 8:51 pm

AdDur pisze:
było powiedziane, że Mutare zamordowali jej wrogowie. Dobrze zapamiętałem?

No właśnie, o ile ja pamiętam, tajemniczo zniknęła. A tytuł dobrze pamiętasz.

Zaś nad Tarnumem myślę mechanicznie.
PS. Który Crag Hack? Bo ich było dwóch.
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Re: Świat Enroth

pn maja 24, 2010 5:21 pm

Tajemnicze zniknięcie daje spore możliwości fabularne.
Zasadniczo mówiłem o Crag Hacku z "Tnij i siecz". Wesoły gość.

Czy można się jeszcze spodziewać dalszych elementów świata Enroth?

Pozdrawiam AdDur
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 11:12 pm przez AdDur, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Świat Enroth

czw lip 15, 2010 8:15 pm

Czarodziejski smok
Obrazek
Małe, fioletowe i cholernie ciężkie do zabicia - tak zwykle łowcy smoków określają czarodziejskie smoki, najmniejszych przedstawicieli prawdziwych smoków. Największe osiągają wielkość około 4 metrów wysokości wraz z szyją. Na grzbiecie posiadają z wyglądu delikatne, motyle skrzydła, które jednak świetnie je utrzymują w powietrzu. Swoje braki walorów fizycznych rekompensują potężnymi zdolnościami magicznymi, szybkością i zręcznością.
Czarodziejskie smoki uwielbiają robić żarty z ludzi - często te żarty są jednak bardzo okrutne.
Na Antagarichu występują głównie w Tatalii i AvLee, zaś w czasie godów można je spotkać na wyspach u wybrzeży Bracady.

W walce starają się wykorzystać swoją zdolność lotu, mylić przeciwnika, a także w każdy inny sposób nie doprowadzić do walki wręcz.

[table][tr][td]Typ[/td][td]Smok (prawdziwy)[/td][/tr][tr][td]Środowisko[/td][td]Lasy tropikalne, w czasie godów - chłodne, górzyste wyspy[/td][/tr][tr][td]Organizacja[/td][td]Małoletni i młodsze - pojdynczo, bądź w gnieździe (2-5). Dorastający i starsze: pojedynczo, w parach, lub z rodziną (1-5 małoletnich, lub mniejszych), dorastające i starsze w czasie godów - stado (12-50 osobników).[/td][/tr][tr][td]Skala wyzwania[/td][td]Smoczątko SW 5, dziecko SW 7, młody SW 10, małoletni SW 12, dorastający SW 14, dorosły SW 17, stary SW 19, wiekowy SW 22, antyczny SW 25, jaszczu SW 28, wielki jaszczur SW 32[/td][/tr][tr][td]Skarb[/td][td]Potrójny standardowy[/td][/tr][tr][td]Charakter[/td][td]Chaotyczny neutralny, lub chaotyczny zły[/td][/tr][tr][td]Rozwój[/td][td]do KW mniej, niż posiada kolejna kategoria wiekowa, wielki jaszczur - 45+[/td][/tr][tr][td]Dostosowanie poziomu[/td][td]Smoczątko +5, dziecko +6, młody +7, reszta -[/td][/tr][/table]

Czarodziejskie smoki zależnie do wieku
[table] [tr][td]Wiek[/td][td]Rozmiar[/td][td]KW (pw)[/td][td]S[/td][td]Zr[/td][td]Bd[/td][td]Int[/td][td]Cha[/td][td]Rzt[/td][td]Bazowy atak/zwarcie[/td][td]Wytrw.[/td][td]Ref[/td][td]Wola[/td][td]Br. oddech. (ST)[/td][td][/tr][tr][td]Smoczątko[/td][td]Malutki[/td][td]5k12+5 (37)[/td][td]4[/td][td]18[/td][td]13[/td][td]18[/td][td]19[/td][td]8[/td][td]+5/-6[/td][td]5[/td][td]8[/td][td]3[/td][td]1k4 (13)[/td][td][/tr][tr][td]Dziecko[/td][td]Mały[/td][td]9k12+9 (67)[/td][td]8[/td][td]18[/td][td]13[/td][td]20[/td][td]21[/td][td]10[/td][td]+9/+4[/td][td]7[/td][td]10[/td][td]6[/td][td]1k4 (15)[/td][td][/tr][tr][td]Młody[/td][td]Mały[/td][td]12k12+24 (102)[/td][td]8[/td][td]18[/td][td]15[/td][td]22[/td][td]23[/td][td]12[/td][td]+12/+7[/td][td]10[/td][td]12[/td][td]9[/td][td]2k4 (18)[/td][td][/tr][tr][td]Małoletni[/td][td]Mały[/td][td]15k12+45 (142)[/td][td]10[/td][td]18[/td][td]17[/td][td]24[/td][td]25[/td][td]14[/td][td]+15/+11[/td][td]12[/td][td]13[/td][td]11[/td][td]2k4 (20)[/td][td][/tr][tr][td]Dorastający[/td][td]Średni[/td][td]19k12+76 (199)[/td][td]12[/td][td]16[/td][td]19[/td][td]27[/td][td]28[/td][td]17[/td][td]+19/+20[/td][td]15[/td][td]14[/td][td]14[/td][td]3k4 (23)[/td][td][/tr][tr][td]Dojrzały[/td][td]Średni[/td][td]24k12+120 (276)[/td][td]14[/td][td]16[/td][td]21[/td][td]30[/td][td]31[/td][td]20[/td][td]+24/+26[/td][td]19[/td][td]17[/td][td]19[/td][td]3k4 (27)[/td][td][/tr][tr][td]Dorosły[/td][td]Średni[/td][td]27k12+162 (337)[/td][td]16[/td][td]16[/td][td]21[/td][td]32[/td][td]33[/td][td]22[/td][td]+27/+30[/td][td]20[/td][td]18[/td][td]21[/td][td]3k4 (28)[/td][td][/tr][tr][td]Stary[/td][td]Średni[/td][td]31k12+186 (387)[/td][td]20[/td][td]16[/td][td]23[/td][td]35[/td][td]35[/td][td]25[/td][td]+31/+36[/td][td]23[/td][td]20[/td][td]24[/td][td]3k6 (31)[/td][td][/tr][tr][td]Wiekowy[/td][td]Duży[/td][td]34k12+238 (459)[/td][td]24[/td][td]16[/td][td]25[/td][td]38[/td][td]38[/td][td]28[/td][td]+34/+45[/td][td]26[/td][td]22[/td][td]28[/td][td]3k6 (34)[/td][td][/tr][tr][td]Antyczny[/td][td]Duży[/td][td]37k12+259 (499)[/td][td]26[/td][td]16[/td][td]25[/td][td]41[/td][td]42[/td][td]31[/td][td]+37/+49[/td][td]27[/td][td]23[/td][td]30[/td][td]4k6 (35)[/td][td][/tr][tr][td]Jaszczur[/td][td]Duży[/td][td]41k12+328 (594)[/td][td]28[/td][td]16[/td][td]27[/td][td]43[/td][td]45[/td][td]33[/td][td]+41/+54[/td][td]30[/td][td]25[/td][td]33[/td][td]4k6 (38)[/td][td][/tr][tr][td]Wielki jaszczur[/td][td]Wielki[/td][td]45k12+405 (697)[/td][td]32[/td][td]14[/td][td]29[/td][td]46[/td][td]48[/td][td]36[/td][td]+45/+64[/td][td]33[/td][td]26[/td][td]37[/td][td]5k6 (41)[/td][td][/tr][/table]

Zdolności czarodziejskich smoków zależnie od wieku
[table][tr][td]Wiek[/td][td]Szybkość (zwrotność - zawsze dobra)[/td][td]Inicjatywa[/td][td]KP[/td][td]Specjalne zdolności[/td][td]Poziom czarującego[/td][td][/tr][tr][td]Smoczątko[/td][td]9 metrów, lot 60 metrów[/td][td]+4[/td][td]18 (+3 naturalny, +4 zręczność, +2 rozmiar)[/td][td]Zmiana formy, tworzenie iluzji[/td][td]2[/td][td][/tr][tr][td]Dziecko[/td][td]12 metrów, lot 60 metrów[/td][td]+4[/td][td]21 (+6 naturalny, +4 zręczność, +1 rozmiar)[/td][td]-[/td][td]4[/td][td][/tr][tr][td]Młody[/td][td]12 metrów, lot 60 metrów[/td][td]+4[/td][td]23 (+8 naturalny, +4 zręczność, +1 rozmiar)[/td][td]-[/td][td]6[/td][td][/tr][tr][td]Małoletni[/td][td]12 metrów, lot 60 metrów[/td][td]+4[/td][td]26 (+11 naturalny, +4 zręczność, +1 rozmiar)[/td][td]RO 5/magia[/td][td]8[/td][td][/tr][tr][td]Dorastający[/td][td]12 metrów, lot 60 metrów[/td][td]+3[/td][td]27 (+14 naturalny, +3 zręczność)[/td][td]Magiczne lustro[/td][td]10[/td][td][/tr][tr][td]Dojrzały[/td][td]18 metrów, lot 60 metrów[/td][td]+3[/td][td]30 (+17 naturalny, +3 zręczność)[/td][td]RO 10/magia[/td][td]13[/td][td][/tr][tr][td]Dorosły[/td][td]18 metrów, lot 60 metrów[/td][td]+3[/td][td]33 (+20 naturalny, +3 zręczność)[/td][td]Drzwi poprzez wymiary[/td][td]15[/td][td][/tr][tr][td]Stary[/td][td]18 metrów, lot 75 metrów[/td][td]+3[/td][td]36 (+23 naturalny, +3 zręczność)[/td][td]Sugestia[/td][td]17[/td][td][/tr][tr][td]Wiekowy[/td][td]21 metrów, lot 75 metrów[/td][td]+3[/td][td]38 (+26 naturalny, +3 zręczność, -1 rozmiar)[/td][td]RO 15/magia[/td][td]19[/td][td][/tr][tr][td]Antyczny[/td][td]21 metrów, lot 75 metrów[/td][td]+3[/td][td]41 (+29 naturalny, +3 zręczność, -1 rozmiar)[/td][td]Lustrzane odbicie[/td][td]21[/td][td][/tr][tr][td]Jaszczur[/td][td]21 metrów, lot 75 metrów[/td][td]+3[/td][td]44 (+32 naturalny, +3 zręczność, -1 rozmiar)[/td][td]Bilokacja[/td][td]23[/td][td][/tr][tr][td]Wielki jaszczur[/td][td]24 metry, lot 90 metrów[/td][td]+2[/td][td]45 (+35 naturalny, +2 zręczność, -2 rozmiar)[/td][td]RO 20/magia[/td][td]25[/td][td][/tr][/table]


Zmiana formy (zn): czarodziejski smok jest w stanie w akcji standardowej przybrać formę dowolnego średniego lub mniejszego humanoida bądź stworzenia baśniowego. Może tej zdolności używać na życzenie, jednak nie zyskuje żadnych cech stworzenia poza jego statystykami fizycznymi. Powrót do formy smoka jest odpowiednikiem akcji ruchu.
Tworzenie iluzji (zc): czarodziejski smok może stworzyć na życzenie iluzję, analogicznie do czaru zaawansowany obraz. Obraz jednak może przedstawiać tylko istoty.
Magiczne lustro (zn): jeśli czarodziejski smok jest celem dowolnego czaru, wymagającego ataku dotykowego na odległość, ma on 25% szans na odbicie tego czaru w rzucającego. Czarodziejski smok automatycznie w takim ataku trafia, ignorując osłonę, ukrycie i atak przeciwnika.
Drzwi poprzez wymiary (zc): czarodziejski smok może raz dziennie na każdą kategorię wiekową ponad dorosłego, użyć zdolności analogicznej do czaru "wymiarowe drzwi".
Sugestia (zc): czarodziejski smok może trzy razy w tygodniu użyć czaru sugestia.
Lustrzane odbicie (zn): czarodziejski smok ciągle znajduje się pod wpływem czaru lutrzane odbicie, traktowango jak rzuconego przez zaklinacza 20 poziomu. W przypadku rozproszenia tego efektu, czarodziejski smok może odnowić go w akcji darmowej w swoim momencie inicjatywy.
Bilokacja (zn): czarodziejski smok może być w dwóch miejscach jednocześnie. Smok i jego kopia nie są od siebie odróżnialne, ale kopia dysponuje tylko połową pw smoka, a także tylko połową jego odporności na czary i poziomu czarującego. Wytworzenie kopii trwa 4k6 tygodni pracy. Równocześnie może istnieć tylko jedna kopia, smok posiada pełną świadomość tego, co się z kopią dzieje i może nią sterować.
Odporność na czary: czarodziejski smok posiada odporność na czary równą jego KW, ale nieniższą od 15.
Poziom czarującego: czarodziejski smok rzuca czary jak zaklinacz o poziomie podanym w jego opisie. Może też wybierać czary z listy druida, a także następujących domen: szczęście, chaos, magia.
Broń oddechowa (zn): czarodziejski smok dysponuje jednym rodzajem broni oddechowej - stożkiem ogłupiającego gazu. Każda istota trafiona nim, musi wykonać rzut obronny na wolę, albo straci wartość wszystkich cech umysłowych. Wartość podaną w opisie smoka dzieli się przez 3, zaokrąglając w dół i zadaje postaci takie obrażenia każdej cechy umysłowej*.
Specjalne: czarodziejski smok, w przeciwieństwie do innych smoków nie posiada przerażającego wyglądu, nie może też atakować ani ogonem, ani skrzydłami.


* przykład - czarodziejski smok, wielki jaszczur zieje w ofiarę swoją bronią oddechową. Wypada 17 na 5k6. Zadaje on więc 5 obrażeń każdej cechy umysłowej swej ofierze.
Ostatnio zmieniony sob lip 17, 2010 12:26 pm przez Ginden, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Re: Świat Enroth

czw lip 15, 2010 10:32 pm

Widok smoka czarodziejskiego niemalże mnie rozczulił. Ale żeby nie przeciągać przystępuję do badania pracy :

1) Czy jest gdzieś wymieniona konkretnie kraina w której smoki występują (w Szarżę Smoków grałem lata temu), bo jak na razie wydedukowałem że to powinna być Tatalia.

2)
Smok (prawdziwy)
- przejrzałem informacje o smokach i nie znalazłem takiego podpisu po żadnym z nich. Może lepiej by było Smok (magii), Smok (powietrza)

3)
Skal wyzwania
- literówka :wink: .

4) Atrybuty - moją uwagę zwróciła zręczność - u żadnego smoka nie zauważyłem zmian w tym atrybucie, więc nieco mnie zdziwiły zmiany u smoka czarodziejskiego.

5) Specjalne zdolności - każdy smok ma niepodatność na 1 albo 2 efekty, moja sugestia to niepodatność (elektryczność).

Pozdrawiam i życzę weny
AdDur

P.S. Przejrzałem starsze informacje i wyłapałem kilka błędów :

1) Mutare
Mutare odzyskuje siły i pragnie podbić

Co pragie podbić?


2) Nighon
Większość tych smoków to smoki czerwone i
... czarne. :wink:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Świat Enroth

sob lip 17, 2010 12:25 pm

*czeka na komentarze - zwłaszcza co do SW smoka*
AdDur pisze:
4) Atrybuty - moją uwagę zwróciła zręczność - u żadnego smoka nie zauważyłem zmian w tym atrybucie, więc nieco mnie zdziwiły zmiany u smoka czarodziejskiego.

Czarodziejski smok jest po prostu mały, więc może być zwinny. ;)
AdDur pisze:
- przejrzałem informacje o smokach i nie znalazłem takiego podpisu po żadnym z nich. Może lepiej by było Smok (magii), Smok (powietrza)

Chodziło o to, że czarodziejski smok to true dragon, wieć może wybierać smocze atuty.
AdDur pisze:
1) Czy jest gdzieś wymieniona konkretnie kraina w której smoki występują (w Szarżę Smoków grałem lata temu), bo jak na razie wydedukowałem że to powinna być Tatalia.

AvLee i Tatalia.
Ostatnio zmieniony sob lip 17, 2010 12:25 pm przez Ginden, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Re: Świat Enroth

sob lip 17, 2010 1:06 pm

No SW to byłoby chyba w porządku, ale wychodzi problem porównywania statystyk z Heroes 3 i DnD względem smoków. Bo wyszło mi że smok czarodziejski powinien mieć jako wielki jaszczur 1434 pw, a wdg statystyk Heroes jest nawet odrobinę wolniejszy od złotego. Zresztą zamieszczam porównanie statystyk z Heroes 3.

Złoty smok

Atak:27
Obrona:27
Obrażenia:40-50
Wytrzymałość:250
Szybkość:16


Czarodziejski smok

Atak:20
Obrona:20
Obrażenia:20-30
Wytrzymałość:500
Szybkość:15

Zyczę powodzenia w dalszych pracach.

Pozdrawiam AdDur
 
Awatar użytkownika
mosqua
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 4:01 pm

Świat Enroth

sob sie 07, 2010 10:40 am

Takie pytanie - oryginalny świat Might and Magic to połączenie SF z fatasy. W serii HoMM niezbyt było to widoczne, więc kiedy chcieli dać techniczne miasto by było to wyjaśnione raz na zawsze to gracze zrobili akcję i zrezygnowali z tego. Od HoMM 3 AB wątek SF zniknął w świecie MM. Czy o tym wiedzieliście i czy zamierzacie coś z tym zrobić?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Świat Enroth

sob sie 07, 2010 11:34 am

mosqua pisze:
Od HoMM 3 AB wątek SF zniknął w świecie MM.

Nie zniknął, tylko się ukrył.
Po prostu Resurrectra stworzyła wreszcie tę swoją bramę światów - dość prawdopodobne jest, że portale w czasie Rozliczenia były jej dziełem. A co miała z tą bramą zrobić ważnego? Jeden portal o średnicy trzech metrów to trochę za mało, by sprowadzić armię, czy coś innego.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Świat Enroth

sob gru 04, 2010 12:38 pm

Czy ten projekt będzie kontynuowany?
Natchnął mnie do czegoś podobnego, tyle że związanego z Ankarią (światem gry Sacred).
Zi
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Świat Enroth

sob gru 04, 2010 2:08 pm

Podpisuję się pod pytaniem.
 
Ryśmak
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: sob lis 20, 2010 9:32 pm

Świat Enroth

sob gru 04, 2010 2:17 pm

Ja też.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Świat Enroth

ndz gru 05, 2010 7:02 pm

I wtedy robisz im om nom nom nom... Czekam na komentarze.

Jednostka obronna
Obrazek
Jednostki obronne to jedne z najbardziej przerażających reliktów Starożytnych. Są to niesamowicie szybkie i sprawne lewitujące metalowe kule. Dysponują bronią pozwalającą im eliminować wrogów równie łatwo jak człowiek rozdeptuje mrówki. Mało kto jest w stanie wytrzymać choćby kilka chwil w niesamowitych promieniach, którymi rażą przeciwników.
Na szczęście, jednostki obronne są skrajnie rzadkie w świecie Enroth, a w tych miejscach, w których się znajdują, uwięzione są pod wielometrową warstwą skał.
Jednostki obronne chroniły kiedyś kompleksy rasy Starożytnych przed innymi potężnymi istotami. Teraz jednak, po Ciszy, straciwszy kontakt z cywilizacją macierzystą, atakują każdego, kto próbowałby się tam dostać... Albo pozostawał tam także przed utratą łączności.

[table][tr][td]Rozmiar/Typ[/td][td]Średni konstrukt[/td][/tr][tr][td]KW[/td][td]16k10+10 (98 pw)[/td][/tr][tr][td]Inicjatywa[/td][td]+12[/td][/tr][tr][td]Szybkość[/td][td]Latanie 90 metrów (doskonała zwrotność)[/td][/tr][tr][td]Klasa pancerza[/td][td]35 (10 bazowe, +1 rozmiar, +8 zręczność, +17 odbicie), dotykowe 35, nieprzygotowany 27[/td][/tr][tr][td]Bazowy atak/zwarcie[/td][td]+12/+8[/td][/tr][tr][td]Atak[/td][td]Zabójczy promień +21 [/td][/tr][tr][td]Pełny atak[/td][td]Zabójczy promień +21/+16[/td][/tr][tr][td]Przestrzeń/Zasięg[/td][td]1,5 metra/1,5 metra[/td][/tr][tr][td]Specjalne ataki[/td][td]Zabójczy promień, staranowanie[/td][/tr][tr][td]Specjalne zdolności[/td][td]Niepodatności konstruktów, redukcja obrażeń 20/obuchowa, ślepowidzenie 30 metrów, pole siłowe, fuzja jądrowa, dobre rzuty[/td][/tr][tr][td]Rzuty obronne[/td][td]Wytrw +10, Ref +18, Wola +13[/td][/tr][tr][td]Cechy[/td][td]S 13, Zr 26, Bd –, Int 6, Rzt 16, Cha 1[/td][/tr][tr][td]Umiejętności[/td][td]Zauważanie +25[/td][/tr][tr][td]Atuty (5)[/td][td]Skupienie na broni (zabójczy promień), zwrot przez skrzydło, poprawiona inicjatywa, finezja w broni, skupienie na umiejętności (zauważanie)[/td][/tr][tr][td]Środowisko[/td][td]Ruiny Starożytnych[/td][/tr][tr][td]Występowanie[/td][td]Pojedynczo, para, banda (4-9)[/td][/tr][tr][td]Skala wyzwania[/td][td]19[/td][/tr][tr][td]Skarb[/td][td]brak[/td][/tr][tr][td]Charakter[/td][td]Neutralny[/td][/tr][tr][td]Rozwój[/td][td]17-27 KW (średni), 28+ (duży)[/table]
Zabójczy promień (zw): jednostka obronna jest dziełem najwyższej technologii i może strzelić swoją bronią zasięgową. Rzuć k8 przy każdym trafieniu w jednostkę, by uzyskać efekt trafienia: od 1 do 3 - cel jest ogłuszony przez k4 rund. Od 4 do 5 - cel traci połowę swoich maksymalnych (w danym momencie) pw. Od 6 do 7 - postać musi wykonać rzut obronny na wytrwałość o ST 20 + 1/2 KW jednostki obronnej, albo natychmiast zginie. 8 - postać musi wykonać rzut obronny na wytrwałość o ST równym 20 + 1/2 KW jednostki obronnej, albo jej ciało i dusza zostaną zniszczone. Istota, która zginie w ten sposób może zostać wskrzeszona tylko za pomocą dwóch życzeń. Nawet jeśli rzut obronny się uda, istota otrzymuje 30k6 obrażeń od mocy. W przypadku trafienia krytycznego, nałóż dwa efekty, rzucając dwukrotnie. Poza wymienionymi wyżej efektami, jednostka obronna, strzelając promieniem, zadaje 6k6 obrażeń od mocy. Zabójczy promień jest traktowany jako broń dystansowa o zasięgu 300 metrów. Na potrzeby ustalania efektów wiatru i osłon uznaj, że jest to ciężka broń oblężnicza.
Staranowanie (zw): jednostka obronna może zaszarżować na przeciwnika. Zadaje ona wtedy 10k6+10 obrażeń i odrzuca cel o 2k6*3 metrów. Efekt przesunięcia nie działa na istoty większe od dużych.
Pole siłowe (zw): jednostkę obronną otacza pole siłowe, zapewniające jej ochronę. Pochłania ono pierwsze 50 obrażeń w danej rundzie, niezależnie od ich typu i źródła.
Fuzja jądrowa (zw): jednostka obronna jest zasilana fuzją jądrową. W momencie zniszczenia jednostki, uwolniona plazma niszczy ją, zamieniając ją w górę stopionego metalu, uniemożliwiając odzyskanie zaawansowanej technologii. Zadaje to 2k6 obrażeń od ognia wszystkim jednostkom w promieniu 3 metrów.
Dobre rzuty (zw): jednostka obronna posiada dobre wszystkie rzuty obronne.

Taktyka
Jednostki obronne starają się wykorzystać swoją zdolność latania z olbrzymią prędkością (podczas biegu około 220 km/h). W przypadku spotkania z pojedynczą jednostką obronną postara się ona usunąć poza zasięg drużyny i ostrzeliwać ich z daleka. Para będzie starała się rozdzielić drużynę i pojedynczo eliminować wrogów.
Większe grupy prawdopodobnie rozdzielą się, a część będzie uniemożliwiała drużynie ucieczkę, a reszta wyeliminuje BG.
Każda jednostka obronna w pierwszej kolejności stara się usunąć istoty zdolne do lotu, lub ataku dystansowego.
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Świat Enroth

pn gru 06, 2010 3:23 pm

Kuli akurat nie kojarzę, ale podoba mi się. Ciekawe (i wydaje mi się że skuteczne) zdolmości. Jednak wydaje mi się odrobinę za mocna jak na swoje SW, podniósłbym je o 1. No i jeszcze premia z rozmiaru w KP - o ile dobrze pamiętam istoty średniego rozmiaru nie mają premii.

No to życzę powodzenia w dalszych pracach.
AdDur
 
Ryśmak
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: sob lis 20, 2010 9:32 pm

Świat Enroth

śr gru 15, 2010 8:50 pm

Niezłe te kule, ciekawe i dobre do wykorzystania nawet podczas innych sesji, ale też nie kojarzę skąd one są.
 
Awatar użytkownika
Arfaerd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 12, 2009 9:40 pm

Świat Enroth

śr gru 15, 2010 10:09 pm

Kule te występują w grze Might & Magic VI, a konkretnie w Control Center i Tomb of Varn (końcówka gry).
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Świat Enroth

sob sty 08, 2011 5:11 pm

Jest szansa, że zobaczymy dżiny z HoMM IV (iluzje i lodowy pocisk!)?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Świat Enroth

pt sty 21, 2011 2:55 pm

Odświeżam.

Ginden, wiesz może, czy to miasto drowów do HoMM 3 opisywane w Kwasowej Grocie zostało ukończone? Bo pomysł rewelacyjny...
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Świat Enroth

pt sty 21, 2011 7:24 pm

Zireael pisze:

Ginden, wiesz może, czy to miasto drowów do HoMM 3 opisywane w Kwasowej Grocie zostało ukończone? Bo pomysł rewelacyjny...

Nie, miasto drowów nie zostało dokończone, jest miasto mrocznych elfów z Warcrafta ukończone. Poszukaj sobie "Grove". :P
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Świat Enroth

pt lut 11, 2011 9:49 am

Jest szansa na to, że zobaczymy dżinny z HoMM IV w tym temacie?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Świat Enroth

pt lut 11, 2011 1:51 pm

Heroes IV to już nie Enroth, świat się zmienia w intro - W 1175 roku po Ciszy następuje zagłada Antagarichu. Więc to trochę bezzasadne - w Enroth dżiny rzucały losowe błogosławieństwa i losowe klątwy, to winien być wzór.
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Świat Enroth

czw lut 17, 2011 3:58 pm

Powracam z zasadniczym pytaniem: czy opis świata Enroth będzie kontynuowany? Zauważyłem też błąd - czarodziejski smok i jednostka obronna nie zostały dodane do indeksu. No i pozostała rozbieżność ogólnego KP i rozpiski szczegółowej jednostki obronnej - nadal pozostała premia z rozmiaru, która w ogólnej sumie nie jest już uwzględniona.

Pozdrawiam
AdDur
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Świat Enroth

wt lis 01, 2011 7:43 pm

Bump. Podpisuję się pod pytaniem. Pomysł zbyt dobry, żeby go zmarnować.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Re: Świat Enroth

ndz lut 12, 2012 10:11 pm

Kilka ważniejszych postaci wraz z rozpiską poziomów i krótkim opisem:
Solmyr
Solmyr był starożytnym dżinem, który za bezczelność został zamknięty w butelce przez potężnego maga. Spędził tam tysiące lat i gdy został uwolniony, przysiągł człowiekowi, który go wyzwolił, służbę przez całą wieczność.
Ślepy los sprawił, że tym człowiekiem był Gavin Magnus, nieśmiertelny władca Bracady.

Solmyr jest traktowany jako świadomy żywiołak powietrza, i jest chaotycznym neutralnym czarodziejem 17 poziomu.

Gavin Magnus
Gavin Magnus ma już niemal tysiąc lat i był młodym czarodziejem w Imperium Bracaduun. Niemal zginął, prowadząc eksperyment, którego nikt później nie umiał powtórzyć. Wiele lat później bronił Bracaduun przed armiami Tarnuma i zginął rozszarpany przez behemota podczas obrony Steelhorn.
Gavin Magnus jest praworządnym neutralnym ludzkim czarodziejem 17 poziomu, kapłanem 7 poziomu i mistycznym teurgiem 10 poziomu. Jest nieśmiertelny i nie może zginąć w żaden sposób.

Sandro
Sandro jest względnie młodym liszem. Studiował w Enroth u czarnoksiężnika Ethrica, gdzie dzięki sukcesom szybko został dowódcą w armii Archibalda Ironfista. Po klęsce Archibalda uciekł na Antagarich, gdzie dzięki sprawnym intrygom osadził na tronie Deyi swojego pionka, Finneasa Vilmara. Po przegranej kampanii wojennej, Sandro stracił wpływy i został wtrącony do lochu.
Po śmierci Fineasa został uwolniony i zaczął odbudowywać swoją potęgę na Jadame, gdzie objął przywództwo nad lokalną gildią nekromantów i sprawił, że Shadowspire zasnuła wieczna mgła.
Sandro to neutralny zły lisz, czarodziej nekromanta 15 poziomu.

Gelu
Gelu to młody półelf, urodzony na Vori, wybitny strzelec. Swoją karierę rozpoczynał w Leśnej Straży, elitarnej jednostce AvLee. Brał udział w ofensywie przeciwko Sandrowi, a potem w wojnie o Ostrze Armageddonu, gdzie był jednym z najważniejszych dowódców wojsk AvLee. Pokonał Xerona i odebrał mu Ostrze Armageddonu, po czym zdobył Kreelah, najważniejsze miasto diabłów. Zostało mu powierzone Ostrze Armageddonu.
Kilka lat później Gelu usłyszał o przepowiedni, że gdy Ostrze Armageddonu i Miecz Mrozu się zetkną, świat się skończy, wyruszył na Vori, by zdobyć i zniszczyć Miecz Mrozu. Nie udało mu się to jednak, a w czasie wojny z Kilgorem w czasie walki wymieniając ciosy dotknął Ostrzem Armageddonu Miecza Mrozu i spowodował Rozliczenie.
Gelu to neutralny dobry półelf wojownik 14 poziomu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości