Zrodzony z fantastyki

 
Anonim_1

Światotworzenie - Feedback

pn lis 05, 2007 5:45 pm

Witajcie!

Jak część z Was zapewne wie, na stronie dnd.polter.pl od kilku miesięcy ukazuje się cykl artykułów dotyczących tworzenia settingów opartych na mechanice d20, czyli Światotworzenie. Według planu ukazać się ma dwanaście artykułów, z czego obecnie jesteśmy na półmetku, czyli na etapie poświęconym historii. Kolejne części cyklu będą dotyczyły geografii, wierzeń oraz opisu życia codziennego mieszkańców tworzonych światów, zaś później projektowania mechaniki (konkretnie dokonywania zmian oraz uzupełniania systemu o nowe atuty, klasy, rasy, zaklęcia, itd.). Ostatnie części będą pełniły formę podsumowania - zostaną w nich opisane przykładowe settingi, na przykładzie istniejących ("profesjonalnych") światów podkreślone będą typowe błędy popełniane przez autorów oraz silne cechy ciekawych gier. Pozostaje jednak pytanie: czego możecie oczekiwać jeszcze po Światotworzeniu? Jakie silne lub słabe strony posiadają te artykuły? Czy życzycie sobie kolejnych przykładów z wirtualnego świata (z czarodziejami w roli głównej), czy też lepiej sprawdza się obecny model, z rozmaitymi przykładami umieszczonymi bezpośrednio w tekście?
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

pn lis 05, 2007 6:54 pm

Mi artykuły o światotworzeniu bardzo się podobają i w obecnej formie chyba bardzo dobrze spełniają swoją rolę. Z powodu małej ilości czasu nie mogę zając się własnym settingiem, ale porady zawarte w projekcie są bardzo przydatne. Proponowałbym dodac więcej ramek z przykładami. Czasami kiedy czytam tekst, nie mogę sobie do końca wyobrazic innych rozwiązań, niż te, które są uznawane przez Ciebie za nieudane... Oczywiście chodzi mi jedynie o zarys rozwiązań, bo przecież ewentualne wykorzystanie tych pomysłów później byłoy już bardzo mało oryginalne...
Z niecierpliwością czekam na kolejne artykuły z tego cyklu.
 
Awatar użytkownika
Szabel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: pt maja 11, 2007 7:28 pm

wt lis 06, 2007 5:49 pm

IMO to możnaby wrócić do ramek z opisem panocka tworzącego przykładowy setting, bo to były dobre przykłady.
 
Awatar użytkownika
czera8
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 12:09 pm

wt lis 06, 2007 11:49 pm

Mnie przyklady w ramakach nie przypadly do gustu. Reszta była na prawde na wysokim poziomie i jestem za tym by materiał tutaj wrzucać na takiej samej zasadzie co ostatni artykuł. Przy geografi z chęcią zobacze metody tworzenia dobrej mapki oraz niecierpliwie oczekuje religii bo to mój konik. Chciałbym byś rozpatrzył mechaniczne rozwiązanie boga chrzęscijańskiego w 3 osobach, bo przyklady podrecznikowe sa banlne.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

śr lis 07, 2007 8:48 am

Chciałbym byś rozpatrzył mechaniczne rozwiązanie boga chrzęscijańskiego w 3 osobach

W tym wypadku - Boga. Z wielkiej litery. To ważne. Nie ryzykowałbym jednak z tym akurat... Wkładanie "prawdziwej" religii do gry może zostać uznane za jej deprecjonowanie przez zrównanie z kultami zupełnie fantastycznymi. Chyba kiedyś twórcy zdążyli się na tym przejechać.

Jeśli już, lepiej wymyślić na potrzeby gry coś na kształt greckiej Hekate (rozpisanej, ale nie w tej wersji) albo innej Białej Potrójnej.
 
Awatar użytkownika
czera8
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 12:09 pm

śr lis 07, 2007 11:38 am

Wybacz, że obraziłem twoją wiarę. Ja nie zawsze pisze Bóg z dużej litery i wiem dlaczego. Dałem takowy przykłąd bo lepszego nie ma, ale możesz stworzyć coś opartego o podobnych zasadch chodzi o trójistotność boga.
 
Awatar użytkownika
Orrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 13, 2007 3:35 pm

czw lis 08, 2007 3:23 pm

Spodziewałbym się jeszcze artykułów o:
1.bogach
2.klimacie panującym w settingu
3.magii
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw lis 08, 2007 3:31 pm

1.bogach

Dziwne byłoby, gdyby pominięto ich w tekście poświęconym wierzeniom.
2.klimacie panującym w settingu

Geografia?
3.magii

Tego spodziewałbym się (w rozumieniu mechanicznym) w części o rozwiązaniach systemowych, a pod względem "nastroju" - przy okazji wierzeń.

O ile można wiązać to zarówno z wierzeniami, jak i z rozwiązaniami mechanicznymi, a nawet z szeroko pojętą geografią, o tyle wciąż ciekawi mnie kwestia projektowania kosmologii - roli i natury planów. Czy faktycznie zostanie ona poruszona?
Ostatnio zmieniony czw lis 08, 2007 5:31 pm przez Zsu-Et-Am, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Orrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 13, 2007 3:35 pm

czw lis 08, 2007 5:16 pm

Zsu-Et-Am pisze:
ciekawi mnie kwestia projektowania kosmologii - roli i natury planów


Że taż ja na to nie wpadłem.
4.Jeszcze o potworach
 
Anonim_1

śr sty 02, 2008 6:46 am

Dziękuję wszystkim, którzy wypowiedzieli się w tym wątku. Feedback to dla nas, autorów, najlepsza nagroda - znaczy, że czytacie nasze teksty i są na tyle dobre (lub aż tak złe ;)), iż warto się na ich temat wypowiedzieć. Mam nadzieję, że kolejna część cyklu, Geografia doczeka się wielu komentarzy.

Tymczasem...

little_diner pisze:
Proponowałbym dodac więcej ramek z przykładami.

Ramki z przykładami wziętymi z "settingu testowego" wypadły - wolę wrzucać przykłady bezpośrednio w tekst, niż oddzielać je ramkami. Myślę, że teraz jest ich wystarczająco - jeśli nie, dajcie znać, postaram się rozbudować bazę przykładów w kolejnych częściach.

czera8 pisze:
Przy geografi z chęcią zobacze metody tworzenia dobrej mapki oraz niecierpliwie oczekuje religii bo to mój konik.

Odnośnie mapki - mam nadzieję, że nie jesteś zawiedziony (podejrzewam, że oczekiwałeś informacji, pozwalających stworzyć "wiarygodną" mapkę). Religia, o którą sam staram się zadbać zarówno podczas gry, jak i projektowania potencjalnych settingów, jest już ukończona - to chyba najdłuższy etap Światotworzenia. :)

Orrin - wszystko o czym piszesz, będzie w dalszych częściach cyklu, przede wszystkim "mechanicznych" etapach (czyli IX-XI). Na pierwszy ogień powinna pójść tam właśnie magia, potwory znajdą się w etapie jedenastym.

Ostatni etap cyklu będzie swoistym podsumowaniem, ale również miejscem, gdzie zostaną przedstawione "szczegóły" specyficzne dla konkretnej konwencji - będzie o zwyczajach, przysłowiach, mini-opowiadaniach, prawdopodobnie uda się również napisać co nieco o kosmologii, czy też mieszaniu konwencji. Boję się, że będzie to najdłuższy etap Świataotworzenia.

Na koniec mam do Was pytanie - czy mielibyście ochotę przeczytać "dodatki" do Światotworzenia, nie związane bezpośrednio z tworzeniem światów, ale pomagające w projektowaniu całych gier (czy też settingów opartych nie na d20, a na innych mechanikach) lub zawierających w większości przykłady zastosowania rad zamieszczonych w poszczególnych etapach (np. "Światotworzenie a Nemezis" ;))?
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

sob mar 08, 2008 9:21 pm

ShadEnc pisze:
Na koniec mam do Was pytanie - czy mielibyście ochotę przeczytać "dodatki" do Światotworzenia, nie związane bezpośrednio z tworzeniem światów, ale pomagające w projektowaniu całych gier (czy też settingów opartych nie na d20, a na innych mechanikach) lub zawierających w większości przykłady zastosowania rad zamieszczonych w poszczególnych etapach (np. "Światotworzenie a Nemezis" Wink)?

Mielibysmy ;)
 
Awatar użytkownika
czera8
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 12:09 pm

ndz mar 09, 2008 10:30 am

Tak mielibyśmy ochotę je zobaczyć. Szkoda, że nie będzie Ravenloft, a światotworzenie :wink:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości