Zrodzony z fantastyki

 
Borntodie
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 05, 2012 8:30 pm

Syrena

czw sty 05, 2012 8:40 pm

Witam, chciałbym stworzyć postać syreny lub pół-syreny (o ile istnieje). Szukałem w Internecie informacji o nich, ale niewiele znalazłem. Stąd też mam kilka pytań:
1. Czy syrena jest w stanie przybrać ludzkie kszałty, tj. pozbyć się płetwy i normalnie funkcjonować na lądzie?
2. Czy Umberlee będzie odpowiednim bóstwem dla tej rasy?
3. Wyczytałem gdzieś, że bycie syreną może być wrodzone albo nabyte jak linkantropizm. Na jakich zasadach działa ta klątwa?

Właściwie to ucieszą mnie wszelkie informacje o syrenach i pochodnych. :)
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Syrena

czw sty 05, 2012 9:33 pm

Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w filmie disneya.

1. Tak, ale potrzebuje do tego magii złej morskiej wiedźmy lub króla oceanu.
2. Nie, syrenki w ogóle nie są religijne.
3. To nieprawda. To bycie człowiekiem może być wrodzone lub nabyte. Klątwa działa tak, że jeśli prawdziwa miłość syrenki pocałuje ją przed upływem trzech dni od wyczarowania jej nóg, syrenka pozostaje człowiekiem.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Syrena

czw sty 05, 2012 9:47 pm

Jeśli chodzi o rasy spełniające założenia, to mamy jedną, dość grywalną:
Merfolk (Morski lud w polskiej Księdze potworów), humanoid bez kostek rasowych z LA +1, w zasadzie zwyczajna rasa zdolna do oddychania pod wodą i nad, z rybim ogonem, niezłe modyfikatory atrybutów, ciekawa kultura, itd.
Inne kombinacje już tak naprawdę na własne życzenie, jakieś domówki czy robota fanowska.
Możesz też grać changellingiem i w ramach disguise self wyglądać jak merfolk :P
 
Borntodie
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 05, 2012 8:30 pm

Syrena

czw sty 05, 2012 9:51 pm

Albiorix pisze:
Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w filmie disneya.

1. Tak, ale potrzebuje do tego magii złej morskiej wiedźmy lub króla oceanu.
2. Nie, syrenki w ogóle nie są religijne.
3. To nieprawda. To bycie człowiekiem może być wrodzone lub nabyte. Klątwa działa tak, że jeśli prawdziwa miłość syrenki pocałuje ją przed upływem trzech dni od wyczarowania jej nóg, syrenka pozostaje człowiekiem.


Hihi, so ironic!
Może trafiłem na nieoficjalne źródła z tymi syrenami w D&D. W takim razie jaka rasa najbliżej by odpowiadała Arielce?
Ostatnio zmieniony czw sty 05, 2012 9:56 pm przez Borntodie, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Syrena

czw sty 05, 2012 10:25 pm

W drugiej edycji w "Księdze Potworów" były siriny, czyli de facto syreny (z pieśniami, zauroczeniami i podobnymi rzeczami), które zamiast ogonów posiadały jednak nogi. Nie wiem czy dostały konwersję na trójkę, ale jakaś rozpiska (przynajmniej fanowska) na pewno gdzieś jest.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Syrena

czw sty 05, 2012 10:47 pm

Syreny to właśnie morski lud. Mermaid, merman, merfolk - przynajmniej w serialu Disneya syrena, syren i syreni lud. Chyba że coś pomieszałem.

1. Nic nie wiem o specjalnym sposobie. Myślę, że między innymi do oddania takich sztuczek wprowadzono Polimorfię i podobne zaklęcia.
2. Morski lud jest z zasady neutralny, więc nie widzę przeciwwskazań, żeby jeden przedstawiciel czcił złą morską boginię. Ale pewnie jest coś o tym w podręcznikach. Bazuję na SRD i Sferopedii. A osobiście syreny źle mi się kojarzą od czasu kiedy oglądałem pod rząd jak: w H20 Cleo używała mocy do znęcania się nad siostrą, w "Przyjaciołach z podwórka" syrena była jedyną postacią negatywną, która nie przepraszała i nie wyjaśniała nieporozumienia (chyba że przeoczyłem), a w "Xiaolin - pojedynek mistrzów" była po prostu potworem, więc nawet pasuje. (hi, hi)
3. W SRD nic o tym nie ma. Najbardziej kojarzy mi się to z "H2O – wystarczy kropla".

No a od Radnon dowiedziałem się właśnie, że jest też wersja oparta na mitologicznych syrenach.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Syrena

czw sty 05, 2012 11:35 pm

Swego czasu widziałem gdzieś rozpiskę Arielki (znaczy, syreny mitycznej jako rasy in genere), jednakże nie jestem w stanie znaleźć teraz tego ponownie; nie martwiłbym się tym zbytnio jednak, albowiem pieruństwo widziałem dobre sześć lat temu i na >90% była to wersja 3.0, a po drugie miało to epp w granicach +5 (dwie kości i LA +3, jeśli mnie pamięć nie mami).

Morski lud wydaje się propozycją najrozsądniejszą. Istnieje oczywiście alternatywa w postaci morskich elfów, ale nie polecam z pobudek osobisto-ideologicznych (niech wyginie wszelkie elfie plugastwo!) :razz: Odnośnie zaś bóstwa, rzeczony morski lud z KP ma własne bóstwo, Eadro, które jest neutralne; nie pamiętam niestety domen, którymi obdziela. Nie jest to jednak bóstwo kanoniczne dla FR, tym niemniej można łatwo podmienić ja na Istishię - bóstwo żywiołu wody o podobnym portfolio. Z drugiej zaś strony postać jednoznacznie dobra może wyznawać Valkura, postać zaś jednoznacznie zła - Umberlee lub, niewykluczone, Sekolaha
 
Borntodie
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 05, 2012 8:30 pm

Re: Syrena

czw sty 05, 2012 11:52 pm

Dzięki za wszystkie rady, właśnie chodziło mi o stworzenie postaci czciciela Umberlee ze zdolnościami zbliżonymi do mitologicznych syren. Pokombinuję coś z morskim ludem, jednak na pewno nie będzie to morski elf, bo tego od początku nie brałem pod uwagę. :P
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Syrena

pt sty 06, 2012 10:53 am

Radnon pisze:
W drugiej edycji w "Księdze Potworów" były siriny, czyli de facto syreny (z pieśniami, zauroczeniami i podobnymi rzeczami), które zamiast ogonów posiadały jednak nogi. Nie wiem czy dostały konwersję na trójkę, ale jakaś rozpiska (przynajmniej fanowska) na pewno gdzieś jest.


Siriny są w Księdze Potworów II.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Syrena

ndz sty 08, 2012 11:50 am

BartekChom pisze:
1. Nic nie wiem o specjalnym sposobie. Myślę, że między innymi do oddania takich sztuczek wprowadzono Polimorfię i podobne zaklęcia.

Jest łatwiejszy. Zaklęcie "Fins to Feet" ( ze Stormwrack). 2 poziomowy czar wizarda/sorca, druida oraz kapłana z odpowiednią domeną. W tym samym podręczniku znajdziesz również Ring of Landwalking który daje praktycznie to samo (+ oddychanie powietrzem, gdybyś wolał grać np węgorzem by nie mieć Merfolka LA+1) tyle że na stałe (do momentu zdjęcia pierścienia). Wydaje mi się, że to rozwiąże problem :)

Borntodie pisze:
2. Czy Umberlee będzie odpowiednim bóstwem dla tej rasy?

Nie widzę przeciwwskazań. Zwłaszcza jeśli masz zamiar stworzyć własną rasę i pytasz nas o mechanikę.
Borntodie pisze:
3. Wyczytałem gdzieś, że bycie syreną może być wrodzone albo nabyte jak linkantropizm. Na jakich zasadach działa ta klątwa?
A gdzie to wyczytałeś? Tzn źródło jakieś "podręcznikowe", czy w niezwiązanej z tematem D&D/FR książce etc.?

Aha, i wyjaśnij mi jeszcze jedno:
Borntodie pisze:
chciałbym stworzyć postać syreny lub pół-syreny (o ile istnieje)

Jak to PÓŁ-syreny? Syrena to pół-człowiek, pół-ryba (no, powiedzmy że to z ryby ma ten ogon, dla uproszczenia). Więc jak sobie wyobrażasz PÓŁ-kogoś_takiego? Pomyłka? Czy chodzi o człowieka który jest rybą od kolan w dół, albo o rybę z ludzką głową :stupid: ?

Deithwen_Addan pisze:
rzeczony morski lud z KP ma własne bóstwo, Eadro, które jest neutralne; nie pamiętam niestety domen, którymi obdziela

Animal, Protection, Water.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości