Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Szata Sylvanyora Ghyttesvana

sob lis 21, 2009 8:31 am

Szata Sylvanyora Ghyttesvana.
Obrazek

Typ: Szata
Waga: 2kg
Specjalne: Premia do Czaroznawstwa i Koncentracji +8, Wyzwolenie magii (patrz niżej), Aura Obrony (patrz niżej).

Wyzwolenie magii: Osoba nosząca szaty otrzymuje dodatkowy czar na dzień z każdego poziomu czarów wtajemniczeń, do którego ma dostęp. Warunkiem jest umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń. Premia nie działa na postacie władające magią objawień.
Aura Obrony: Zapewnia właścicielowi szaty premię KP równą 5 + wartość modyfikatora atrybutu odpowiedzialnego za czary (Charyzma dla zaklinacza, Int dla czarodzieja), oraz zyskuje 50% +1% na poziom postaci szans na jeszcze dodatkowe +5 KP w razie potrzeby. Gdy test się powiedzie, w pobliżu zagrożonego miejsca pojawia się cienka warstwa niebieskiej energii broniąca wyznaczony obszar. Test na dodatkowe KP jest akcją darmową i noszący szatę wykonuje go na początku walki. Wynik utrzymuje się przez 5 rund, po czym jeśli walka nie minęła - właściciel artefaktu wykonuje kolejny rzut itd. Premię KP może uzyskać tylko czarodziej lub zaklinacz. Pozostałe klasy nie opanowały magii wtajemniczeń na takim poziomie jak przedstawiciele tych dwóch klas.

Opis: Szaty są bardzo długie, nawet dla najwyższych osobników rasy ludzkiej i mają skłonności do plątania się pod nogami, lub włóczenia za właścicielem. Mimo to, wyglądają niezwykle pięknie i efektownie. Na zewnątrz mają barwę szmaragdową, która przybiera różne odcienie w zależności od zmięcia, a także zmienia lekko swe kolory przy świetle. Wewnątrz wyścielona jest magicznym fioletowym futrem ogrzewającym ubraną w nią istotę. Szata posiada także głęboki kaptur szczelnie okrywający oblicze noszącego ubranie i rzucający cień na jego szyję oraz klatkę piersiową. W ukrytych komorach stroju znajdują się powłóczyste rękawy, stożkowo rozszerzające ku dłoniom. Swą wielkością podobne są do reszty peleryny. Do tego pokrycia dodany jest także długi sznur, którym Sylvanyor obwijał się przy pasie. Jest on również koloru szmaragdowego i ma skłonność do beznamiętnego tańczenia na wietrze, lub wicia się z tyłu wraz z połami szaty. Sylvanyor twierdził również, że nosząc ten artefakt na sobie czuł niezwykłą energię emanującą z materiału. Podobno siłę tą było czuć we wszystkich żyłach i rozwijała ona magię nawet ponad możliwości danej istoty. Zdarzały się przypadki, gdy szata tworzyła cienkie pola energii blokujące ataki wymierzone na właściciela.

Historia: Przedmiot ten należał do jednego z czterech słynnych awanturników – Sylvanyora Ghyttesvana. Był to dawny nauczyciel Arashiego Fengha, a także przyjaciel Aabviela Asena i Alphyso. Zmarł kilkanaście lat po zdradzie Alphyso. W dramatyczniej podróży mającej na celu uratowanie Wybrzeża przed najazdem Czarnej Armii został zabity przez chorobę nadchodzącą z południa. Miało to miejsce sześć lat po brutalnym zamordowaniu Arashiego. W dniu śmierci liczył sobie siedemdziesiąt dwa lata. Był utalentowanym czarodziejem, który przez większość swojego życia pomagał Arashiemu wyzwolić swoje moce zaklinacza. Kilka lat przed śmiercią stoczył swe dwie najtrudniejsze walki. Pierwszym przeciwnikiem był Alphyso, który uciekł w popłochu zostawiając wycieńczonego Sylvanyora sam na sam z jego magią. Drugi pojedynek stoczył z jednym z sługusów Alphyso i również wygrał – wykorzystał całą swą moc, a miejsce walki tak przesiąkło magią, że przeszło do historii. W dzisiejszych czasach nadal można doświadczyć tam rozmaite anomalie. Z wielu źródeł wiadomo, że Sylvanyor umarł odziany w swoją szatę, lecz spora liczba ludzi uważa, że szata została gdzieś ukryta, by ochronić ją przed chorobą. Prawda nie jest do końca znana i wszystko wskazuje na to, że tak pozostanie.

Cena: ------- (jedyny w swoim rodzaju). Istnieje też kila podróbek tej szaty, ale są one słabsze niż oryginał. Zamiast +8 dają premię +4 do umiejętności i premia do KP wynosi tylko +5. Kosztują one 35000sz za sztukę.

-----------------------------------------------------------
Zapraszam do komentowania :)
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 1:42 pm przez Ancient Lord, łącznie zmieniany 9 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Szata Sylvanyora Ghyttesvana

ndz lis 29, 2009 12:10 pm

Opis Aury Obrony jest trochę niejasny. Ile razy można z tego skorzystać, skorzystanie z tej zdolności to jakiego typu to runda, jak długo to trwa i takie tam. Generalnie nie widzę powodu, dla którego miałaby tak mało dawać. Proponuję +5 do KP, oraz 50% szans na dodatkowe +5 na np. 1 + modyfikator właściciela (cha dla zaklinacza i barda oraz int dla czarodzieja) rund.

Po za tym bardzo obfity opis wyglądu (jak na szatę to imponująco długi), oraz ciekawa, choć krótka historia. Proponuję w historii wprowadzić zdanie, że przykładowo istnieją tylko 4 lub 3 takie szaty i są one słabymi artefaktami. Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Szata Sylvanyora Ghyttesvana

ndz lis 29, 2009 9:12 pm

Nefarius pisze:
Opis Aury Obrony jest trochę niejasny. Ile razy można z tego skorzystać, skorzystanie z tej zdolności to jakiego typu to runda, jak długo to trwa i takie tam.

Hmm - masz rację. Zawsze zapominam takich mechanicznych rzeczy. Już poprawiam.

Nefarius pisze:
Generalnie nie widzę powodu, dla którego miałaby tak mało dawać. Proponuję +5 do KP, oraz 50% szans na dodatkowe +5 na np. 1 + modyfikator właściciela (cha dla zaklinacza i barda oraz int dla czarodzieja) rund.


Nie wiem czy to trochę nie za dużo. Przy powodzeniu testu zaklinacz z 18 Cha wyciągnąłby +20KP. Nie wiem czy to nie nadszarpie zasad i nie będzie furtką powergamingu. Może zrobię +5 i za każdy punkt Cha/Int dodatkowy 1 i dodatkowe 10% szansy na powodzenie. Tylko dodając tę szansę na start bez żadnych modyfikatorów byłoby 10% szans. Co Ty na to?

Nefarius pisze:
Po za tym bardzo obfity opis wyglądu (jak na szatę to imponująco długi), oraz ciekawa, choć krótka historia. Proponuję w historii wprowadzić zdanie, że przykładowo istnieją tylko 4 lub 3 takie szaty i są one słabymi artefaktami. Pozdrawiam.


Niestety nie wiem, czy to dobre rozwiązanie. Historia odnosi się do mężczyzny z moich opowiadań w wymyślonym uniwersum i z zamierzenia miał być to uber pr0 artefakt.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Szata Sylvanyora Ghyttesvana

pn lis 30, 2009 8:54 am

Ancient Lord pisze:
Nefarius pisze:
Generalnie nie widzę powodu, dla którego miałaby tak mało dawać. Proponuję +5 do KP, oraz 50% szans na dodatkowe +5 na np. 1 + modyfikator właściciela (cha dla zaklinacza i barda oraz int dla czarodzieja) rund.


Nie wiem czy to trochę nie za dużo. Przy powodzeniu testu zaklinacz z 18 Cha wyciągnąłby +20KP. Nie wiem czy to nie nadszarpie zasad i nie będzie furtką powergamingu. Może zrobię +5 i za każdy punkt Cha/Int dodatkowy 1 i dodatkowe 10% szansy na powodzenie. Tylko dodając tę szansę na start bez żadnych modyfikatorów byłoby 10% szans. Co Ty na to?


Dlaczego wyciągnąłby +20 KP? Zakładamy, że zaklinacz ma bazowo 14 zręczności, zatem ma 12 KP. Z szatą ma 17 KP (na stałe). Ktoś atakuje zaklinacza i ten wykonuje test kością 100%. Jeśli wypadnie mniej niż 50% zyskuje dodatkowe +5 do KP, ale już nie na stałe tylko na 1+ modyfikator właściciela rund (średni atrybut to 17 więc działałoby to tylko 4 rundy), więc to nie jest takie przepakowane ;]

Nefarius pisze:
Po za tym bardzo obfity opis wyglądu (jak na szatę to imponująco długi), oraz ciekawa, choć krótka historia. Proponuję w historii wprowadzić zdanie, że przykładowo istnieją tylko 4 lub 3 takie szaty i są one słabymi artefaktami. Pozdrawiam.


Niestety nie wiem, czy to dobre rozwiązanie. Historia odnosi się do mężczyzny z moich opowiadań w wymyślonym uniwersum i z zamierzenia miał być to uber pr0 artefakt.


To była tylko sugestia zrobisz jak uważasz ;]

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Szata Sylvanyora Ghyttesvana

pn lis 30, 2009 9:13 am

Nefarius pisze:
Dlaczego wyciągnąłby +20 KP? Zakładamy, że zaklinacz ma bazowo 14 zręczności, zatem ma 12 KP. Z szatą ma 17 KP (na stałe). Ktoś atakuje zaklinacza i ten wykonuje test kością 100%. Jeśli wypadnie mniej niż 50% zyskuje dodatkowe +5 do KP, ale już nie na stałe tylko na 1+ modyfikator właściciela rund (średni atrybut to 17 więc działałoby to tylko 4 rundy), więc to nie jest takie przepakowane ;]

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy :P To jest tak, że jak test się nie powiedzie, to szata nie daje żadnej KP.

Ale wymyśliłem inną koncepcję. Noszący szatę otrzymuje premię KP równą atrybutowi - Cha (Zak), lub Int (Cza). Wykonuje test k% i jeśli wyrzuci poniżej 50% + 5% na każdy punkt naturalnego modyfikatora z atrybutu (premie z przedmiotów i okoliczności nie wliczają się) to otrzymuje gratisowe +5KP. Co o tym sądzisz?

Nefarius pisze:
To była tylko sugestia zrobisz jak uważasz ;]

To przy okazji spytam - na podstawie czego określa się siłę artefaktu?
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Szata Sylvanyora Ghyttesvana

pn lis 30, 2009 4:24 pm

Ancient Lord pisze:
Nefarius pisze:
Dlaczego wyciągnąłby +20 KP? Zakładamy, że zaklinacz ma bazowo 14 zręczności, zatem ma 12 KP. Z szatą ma 17 KP (na stałe). Ktoś atakuje zaklinacza i ten wykonuje test kością 100%. Jeśli wypadnie mniej niż 50% zyskuje dodatkowe +5 do KP, ale już nie na stałe tylko na 1+ modyfikator właściciela rund (średni atrybut to 17 więc działałoby to tylko 4 rundy), więc to nie jest takie przepakowane ;]

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy :P To jest tak, że jak test się nie powiedzie, to szata nie daje żadnej KP.

Ale wymyśliłem inną koncepcję. Noszący szatę otrzymuje premię KP równą atrybutowi - Cha (Zak), lub Int (Cza). Wykonuje test k% i jeśli wyrzuci poniżej 50% + 5% na każdy punkt naturalnego modyfikatora z atrybutu (premie z przedmiotów i okoliczności nie wliczają się) to otrzymuje gratisowe +5KP. Co o tym sądzisz?


A to żeś dopiero teraz namieszał xD Taki opis jest bardzo skomplikowany, a po za tym za każdym razem podczas walki właściciel musiałbym kulać czy to zadziała czy nie, a właściwie każda szata czarodziejska zapewnia jakiś bonus do KP na stałe, dlatego ja zaproponowałem +5 oraz dodatkowe plusy po rzucie.

Nefarius pisze:
To była tylko sugestia zrobisz jak uważasz ;]

To przy okazji spytam - na podstawie czego określa się siłę artefaktu?


Ogólne zastosowanie, potęga, jak trudno znaleźć przedmiot i ile istnieje takich odpowiedników.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Szata Sylvanyora Ghyttesvana

pn lis 30, 2009 4:41 pm

Nefarius pisze:
A to żeś dopiero teraz namieszał xD Taki opis jest bardzo skomplikowany, a po za tym za każdym razem podczas walki właściciel musiałbym kulać czy to zadziała czy nie, a właściwie każda szata czarodziejska zapewnia jakiś bonus do KP na stałe, dlatego ja zaproponowałem +5 oraz dodatkowe plusy po rzucie.

Hmm, skoro tak, to niech tak będzie. Poprawione. W końcu ma być to pr0 artefakt ;P
Nefarius pisze:
Ogólne zastosowanie, potęga, jak trudno znaleźć przedmiot i ile istnieje takich odpowiedników.

Co proponujesz zmienić, żeby uznać tą szatę za dobry artefakt.
Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 4:43 pm przez Ancient Lord, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Szata Sylvanyora Ghyttesvana

wt gru 01, 2009 10:09 am

Opis mechaniczny jest już poprawny. Co prawda musiałem dwa razy przeczytać, żeby zrozumieć w pełni, ale jest dużo lepiej niż z początku. Co do artefaktu, to myślę, że przedmiot trzeba by było zbyt mocno zmienić żeby stał się mocnym artefaktem. Najlepiej poczytaj o artefaktach w Podręczniku Mistrza Podziemi i zdecyduj sam, co dodać do jego palety zdolności, żeby był wyjątkowy. No i przede wszystkim tej szaty musi być tylko jeden jedyny egzemplarz, to twardy warunek.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Szata Sylvanyora Ghyttesvana

wt gru 01, 2009 12:14 pm

To, że jest jedyna w uniwersum to już stwierdzone w opisie. Przeczytam sobie teraz SRD o tych artefaktach, ale jeszcze zapytam tutaj na łamach forum - co rozumiesz przez stwierdzenie "trzeba by było zbyt mocno zmienić żeby stał się mocnym artefaktem".

No i poprawię trochę opis mechaniczny, by był przystępniejszy.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Szata Sylvanyora Ghyttesvana

wt gru 01, 2009 1:10 pm

To znaczy, że potężny artefakt daje znacznie więcej korzyści właścicielowi, niż przedstawiona przez Ciebie szata. Jeśli chciałbyś, dodać ją do listy artefaktów musiałbyś dodać jak w przypadku innych, kilka zdolności lub jedną czy dwie na prawdę potężne. A to mogłoby zachwiać twoim pomysłem. W końcu chciałeś by szata dawała +4 do umiejętności a nie +15.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Szata Sylvanyora Ghyttesvana

wt gru 01, 2009 1:40 pm

W sumie poczytałem o tych potężnych artefaktach i nie chcę, by szata była aż tak potężna. Zostawię tak jak jest z tym, że premia do umiejętności to będzie +8.

I co sądzisz o powiększeniu tego:
"Osoba nosząca szaty otrzymuje dodatkowy czar na dzień z każdego poziomu czarów wtajemniczeń, do którego ma dostęp. Warunkiem jest umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń. Premia nie działa na postacie władające magią objawień."

Do +2 czary na dzień? Ale nie wiem, czy to nie będzie za potężne, gdy mag ciska czary 9. poziomu 6x dzień.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Szata Sylvanyora Ghyttesvana

wt gru 01, 2009 6:22 pm

Ancient Lord pisze:
W sumie poczytałem o tych potężnych artefaktach i nie chcę, by szata była aż tak potężna. Zostawię tak jak jest z tym, że premia do umiejętności to będzie +8.

I co sądzisz o powiększeniu tego:
"Osoba nosząca szaty otrzymuje dodatkowy czar na dzień z każdego poziomu czarów wtajemniczeń, do którego ma dostęp. Warunkiem jest umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń. Premia nie działa na postacie władające magią objawień."

Do +2 czary na dzień? Ale nie wiem, czy to nie będzie za potężne, gdy mag ciska czary 9. poziomu 6x dzień.


Chodzi Ci o dodatkową komórkę na poziom? Myślę, że jedna wystarczy, ale dałbym jakiś ogranicznik. Coś jak postać musi mieć ograniczony charaktery, np. tylko dobry, albo tylko prawdziwy neutralny. Po za tym myślę, że z takimi zdolnościami przedmiot chyba zasługuje na miano słabego artefaktu.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Szata Sylvanyora Ghyttesvana

wt gru 01, 2009 6:52 pm

Ancient Lord pisze:
Do +2 czary na dzień? Ale nie wiem, czy to nie będzie za potężne, gdy mag ciska czary 9. poziomu 6x dzień.


A może daje dodatkowe komórki na czary o łącznej sumie 15 poziomów? Czy coś podobnego. Wtedy będzie dużo użyteczniejsza na niższych poziomach i wciąż użyteczna na wysokich.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Szata Sylvanyora Ghyttesvana

wt gru 01, 2009 7:35 pm

Nefarius pisze:
Chodzi Ci o dodatkową komórkę na poziom?

Nie, chodzi mi o limit czarów na dzień. Np. jeśli postać może rzucić trzy czary x. poziomu na dzień (załóżmy czarodziej wybierze sobie 3x kula ognia), to z tą szatą może rzucić takich czarów pięć (3x kula ognia, błyskawica, niewidzialność).

Z zaklinaczem wygląda to tak, że znanych czarów ma tyle samo, ale może ich rzucić jeszcze więcej razy na dzień.

Namrasit pisze:
A może daje dodatkowe komórki na czary o łącznej sumie 15 poziomów?

Nie wiem czy to nie będzie za dużo obliczeń - nie lubię na sesji kalkulatorów, słupków na kartkach itd - utrudni to skupienie się nad fabułą.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Szata Sylvanyora Ghyttesvana

wt gru 01, 2009 7:49 pm

Ancient Lord pisze:
Nie wiem czy to nie będzie za dużo obliczeń - nie lubię na sesji kalkulatorów, słupków na kartkach itd - utrudni to skupienie się nad fabułą.


Raczej nie, mało prawdopodobne by ktoś zmieniał warianty co odpoczynek. Zapewne każdy będzie miał swoją "ulubioną" kombinację.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Szata Sylvanyora Ghyttesvana

wt gru 01, 2009 7:53 pm

Ale nie wiem, czy tak jak teraz nie będzie prościej. Raczej postacie na 1-3lvlu nie będą posiadać tego przedmiotu (z zamierzenia był tylko dla mnie, ale postanowiłem go opublikować), i mogą go zdobyć gdzieś koło 17-20, więc będzie to bardziej opłacalne. Ale jeszcze rozpatrzę Twoją propozycję.

Aha - i mówisz o komórkach na czary, czy limicie czarów na dzień?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość