Szata Sylvanyora Ghyttesvana.
Typ: Szata
Waga: 2kg
Specjalne: Premia do Czaroznawstwa i Koncentracji +8, Wyzwolenie magii (patrz niżej), Aura Obrony (patrz niżej).
Wyzwolenie magii: Osoba nosząca szaty otrzymuje dodatkowy czar na dzień z każdego poziomu czarów wtajemniczeń, do którego ma dostęp. Warunkiem jest umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń. Premia nie działa na postacie władające magią objawień.
Aura Obrony: Zapewnia właścicielowi szaty premię KP równą 5 + wartość modyfikatora atrybutu odpowiedzialnego za czary (Charyzma dla zaklinacza, Int dla czarodzieja), oraz zyskuje 50% +1% na poziom postaci szans na jeszcze dodatkowe +5 KP w razie potrzeby. Gdy test się powiedzie, w pobliżu zagrożonego miejsca pojawia się cienka warstwa niebieskiej energii broniąca wyznaczony obszar. Test na dodatkowe KP jest akcją darmową i noszący szatę wykonuje go na początku walki. Wynik utrzymuje się przez 5 rund, po czym jeśli walka nie minęła - właściciel artefaktu wykonuje kolejny rzut itd. Premię KP może uzyskać tylko czarodziej lub zaklinacz. Pozostałe klasy nie opanowały magii wtajemniczeń na takim poziomie jak przedstawiciele tych dwóch klas.
Opis: Szaty są bardzo długie, nawet dla najwyższych osobników rasy ludzkiej i mają skłonności do plątania się pod nogami, lub włóczenia za właścicielem. Mimo to, wyglądają niezwykle pięknie i efektownie. Na zewnątrz mają barwę szmaragdową, która przybiera różne odcienie w zależności od zmięcia, a także zmienia lekko swe kolory przy świetle. Wewnątrz wyścielona jest magicznym fioletowym futrem ogrzewającym ubraną w nią istotę. Szata posiada także głęboki kaptur szczelnie okrywający oblicze noszącego ubranie i rzucający cień na jego szyję oraz klatkę piersiową. W ukrytych komorach stroju znajdują się powłóczyste rękawy, stożkowo rozszerzające ku dłoniom. Swą wielkością podobne są do reszty peleryny. Do tego pokrycia dodany jest także długi sznur, którym Sylvanyor obwijał się przy pasie. Jest on również koloru szmaragdowego i ma skłonność do beznamiętnego tańczenia na wietrze, lub wicia się z tyłu wraz z połami szaty. Sylvanyor twierdził również, że nosząc ten artefakt na sobie czuł niezwykłą energię emanującą z materiału. Podobno siłę tą było czuć we wszystkich żyłach i rozwijała ona magię nawet ponad możliwości danej istoty. Zdarzały się przypadki, gdy szata tworzyła cienkie pola energii blokujące ataki wymierzone na właściciela.
Historia: Przedmiot ten należał do jednego z czterech słynnych awanturników – Sylvanyora Ghyttesvana. Był to dawny nauczyciel Arashiego Fengha, a także przyjaciel Aabviela Asena i Alphyso. Zmarł kilkanaście lat po zdradzie Alphyso. W dramatyczniej podróży mającej na celu uratowanie Wybrzeża przed najazdem Czarnej Armii został zabity przez chorobę nadchodzącą z południa. Miało to miejsce sześć lat po brutalnym zamordowaniu Arashiego. W dniu śmierci liczył sobie siedemdziesiąt dwa lata. Był utalentowanym czarodziejem, który przez większość swojego życia pomagał Arashiemu wyzwolić swoje moce zaklinacza. Kilka lat przed śmiercią stoczył swe dwie najtrudniejsze walki. Pierwszym przeciwnikiem był Alphyso, który uciekł w popłochu zostawiając wycieńczonego Sylvanyora sam na sam z jego magią. Drugi pojedynek stoczył z jednym z sługusów Alphyso i również wygrał – wykorzystał całą swą moc, a miejsce walki tak przesiąkło magią, że przeszło do historii. W dzisiejszych czasach nadal można doświadczyć tam rozmaite anomalie. Z wielu źródeł wiadomo, że Sylvanyor umarł odziany w swoją szatę, lecz spora liczba ludzi uważa, że szata została gdzieś ukryta, by ochronić ją przed chorobą. Prawda nie jest do końca znana i wszystko wskazuje na to, że tak pozostanie.
Cena: ------- (jedyny w swoim rodzaju). Istnieje też kila podróbek tej szaty, ale są one słabsze niż oryginał. Zamiast +8 dają premię +4 do umiejętności i premia do KP wynosi tylko +5. Kosztują one 35000sz za sztukę.
-----------------------------------------------------------
Zapraszam do komentowania