Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Fenderek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 22, 2014 2:34 pm

Szlakiem Jedi - Roleplay JK3

sob mar 29, 2014 8:04 pm

Hej! Przepraszam, jeśli temat jest "niepożądany". Napisałem tydzień temu do jednego administratora i jednego moderatora, nie dostałem odpowiedzi. Zdaję sobie sprawę, że mogłem napisać do złych osób, macie... dużą ekipę x)

Widzę, że polecacie sobie w tym dziale różne grupy RPG, dlatego chcę polecić Wam coś, czego jestem członkiem od trzech miesięcy: grupę "Szlakiem Jedi".

Szlakiem Jedi to coś, co znalazłem, szukając jakiejś grupy RPG, na początku nie byłem zbyt chętny, bo nie ciekawiło mnie granie w Jedi Academy z dodatkiem RPG. Szybko zmieniłem zdanie czytając forum, a ostatecznie zmieniłem zdanie po dołączeniu w kilka dni. Szlakiem Jedi stawia tylko na odgrywanie i 100% roleplayingu. Żadnych głupich zapychaczy, siekaninek, tylko roleplay.

Do gry w tej grupie nie umywa się zupełnie nic, w czym brałem udział. Szczerze powiem, że do jakiejś typowej sesji D&D nigdy bym już nie usiadł po trzech miesiącach na Szlaku. :mrgreen: Tutaj można poczuć się jak w mieszance książki, filmu i normalnej gry komputerowej, tylko z graniem wszystkiego na żywo i według fantazji innych graczy. Jedi Academy zapewnia wygodny, dobry i bardzo otwarty silnik, oraz świetny system walki na specjalnej modyfikacji OJP, którego można się uczyć latami. Narracja jest po prostu mistrzowska i książkowa, nasz najaktywniejszy MG, Bart, opisuje wszystko z niesamowitą dokładnością i obrazowością, budując nastrój opisami wszystkiego, od niepokojącego wiatru począwszy, na odłamkach wysadzonych statków wbijających się w ciało kończąc. Gra dodaje do tego całej niezbędnej "grafiki" i dynamiki. Wszystko, co jest cały czas pisane, jest bardzo obrazowe i dokładne: czuje się, jakby siedziało się w odrębnym, żywym świecie, każdego dnia grania. Ogólnie, według "kroniki", czasami jest 15 organizowanych w miesiącu rzeczy. :D

Szybko przychodzi mi do głowy, że każdego tego dnia coś się dzieje, w zróżnicowaniu, dzięki któremu zadowolony będzie każdy. Trudno o dzień, kiedy MG czegoś nie będzie "nakręcać" - od przelotu po ważny sprzęt, przez próbę przeżycia zadźgania przez naćpanego Trandoshanina, po wizytę ciekawej postaci, na badaniu artefaktów Sithów kończąc. Chyba główną zaletą jest to, że (przynajmniej ja tak miałem) od razu się w czymś zaczyna powoli uczestniczyć i szybko zostaje częścią gry, w której naprawdę czuć, że ten świat ma za sobą parę lat gry.

Nie ma jakichś wygórowanych wymagań. Trzeba mieć pomysł na ciekawą postać i grać ją z jakimś charakterem. Póki nie jest się smętnym i nie pisze się jak totalny analfabeta, wystarczy uważnie słuchać wskazówek, każdy potrzebuje trochę czasu na przyzwyczajenie i każdy to tutaj rozumie, przynajmniej ja nie miałem problemu.

Naprodukowałem się, ale o wszystkim lepiej opowie opis założycieli. Po jego lekturze wie się w sumie wszystko, choć ja przed dołączeniem poczytałem sobie tematy z działów Zadań i Informacji, aby "złapać klimat". Klik!

Zapraszam, zapraszam :)
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2015 7:44 pm przez Fenderek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Elia
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: sob maja 10, 2014 5:25 pm

Szlakiem Jedi

sob maja 10, 2014 5:58 pm

Cześć! Podpisuję się pod postem Fenderka rękami i nogami. Należę do tej organizacji od chwili jej powstania, w tę formę RP gram już od trzech lat. "Erpimy" naprawdę dużo i regularnie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Żeby nie być gołosłowną: nasz tracker.

Im bardziej poważnie podchodzimy do tego hobby, tym bardziej wciągające się staje - historie są niebanalne, rozwiązania wstrząsające, postacie - wcale nie tak oklepane, jak by się mogło wydawać. To organizacja od graczy - dla graczy, każdy z nas ją kształtuje, nawet najdrobniejsze działanie postaci wpływa na świat, który tworzymy : )

Grałam w różne rodzaje RPG, kilka sesji Warhammera, kilka lat Wampira: Maskarady... Nie sadziłam, by klimat stworzony w grze umywał się do kampanii prowadzonych twarzą w twarz, ale skusiła mnie dostępność i pewna niezależność. To, co znalazłam, kompletnie przebiło moje oczekiwania - myślałam, że będę grać z bandą cRPGowców, a codzienne RP będzie polegało bardziej na sparingach i wymuszonych interakcjach niż czymkolwiek innym. Chyba nigdy się tak nie pomyliłam.

Jeśli macie jakieś pytania, chcielibyście dołączyć albo po prostu podyskutować o takiej formie grania, piszcie śmiało - w tym temacie, na PW, na naszym forum. O tym, co robimy, każdy z nas mógłby naprawdę wiele opowiedzieć : )
 
Awatar użytkownika
Fenderek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 22, 2014 2:34 pm

Re: Szlakiem Jedi

śr sty 07, 2015 3:12 pm

Trochę czasu tutaj nie pisałem. Przez minione pół roku... rozegraliśmy jakieś 100 wydarzeń, w tym 19 "misji". Długo by wymieniać co się działo x)

Wrzucam za to fragmenty swojego tekstu, który służy za proste, łopatologiczne i dosadne opracowanie na temat tego "z czym to się je". Wszystko jest proste, konkretne, to swego rodzaju FAQ pisane najprościej jak się da.



1. Kogo gracie?
Samodzielną, podróżniczo-zadaniową grupę Jedi osadzoną w czasach kanonicznej Nowej Republiki, lecz o małym związku z kanonicznymi postaciami i wątkami.

2. Co gracie?
Dosłownie wszystko... w pełnym wymiarze. Regularne życie Jedi w naszej bazie, naukę, treningi, dziesiątki zadań związanych z utrzymaniem bazy i jej działaniem, dziesiątki mniejszych lub większych zadań w budynku, mniejszych wypraw, większych wypraw, całych misji, krótszych, dłuższych, łatwiejszych, cięższych, na planecie, poza planetą, w innych częściach Galaktyki.

3. Kiedy gracie?
Dyżury i treningi są umawiane. Piszemy na forum, które godziny możemy sobie rezerwować i ustalamy stały termin na cotygodniowe spotkania. Poza tym gramy kiedy chcemy. “RP żyje własnym, samodzielnym życiem”, cytując Barta. Wchodzimy kiedy chcemy, nie umawiamy się na żadne inne RP poza pełnoprawnymi misjami. Wszystko kręci się samo.

4. O jakich godzinach gracie?
Jestem tu rok i podstawową regułą jest to, że przed 18 poza weekendami prawie nigdy. Pracę lub/i studia na różną skalę ma tu prawie każdy i przez to prawie się nie da. Poza tym brak żadnych norm godzinowych.

5. Ile gra tu osób?
Różnie. Przez cały rok mojego pobytu strasznie się to zmieniało. Swoje najdłuższe i najciekawsze RP grałem czasem w gronie trzech osób, a czasem siedmiu. Tak naprawdę nie ma to za bardzo znaczenia poza misjami.

6. Na czym gracie?
Na Jedi Academy i mocno przerobionym przez organizację modzie Open Jedi Project. Gra to tutaj tylko narzędzie do RP oczywiście.

7. Powinienem znać grę z wyprzedzeniem?
Według mnie przyda się zainstalować sobie grę wcześniej, pograć w nią trochę i włączyć Multiplayer, żeby zapoznać się ze sterowaniem. Nic więcej nie trzeba za żadne skarby.

8. Jak załatwić sobie skin dla postaci?
Wszystko jest opisane po przyjęciu podania, gdzie w razie czego iść po pomoc we wszystkim.

9. Gdzie składać podanie?
Wszystko, co trzeba wiedzieć jest <tutaj>, nie warto tego streszczać.

10. Czy jest coś, na co warto zwrócić szczególną uwagę przed składaniem podania?
Podań nie wolno edytować po złożeniu, żeby nie powstał chaos (dwie wersje, każdy członek ocenią inną i tworzy się koszmar), więc sprawdź, czy masz wszystko i nie spiesz się z wklejeniem.

11. Co jest przede wszystkim oceniane w podaniu?
Liczy się to, co pokazuje rzeczy pozytywne dla gracza RP, prawie wszystkie oceny są na tym skupione. To złożona sprawa, najprościej poczytać opinie w innych podaniach.

12. Jak zrobić kartę postaci?
Rada skieruje Cię do <systemu RPG>. Poczytanie punktów od 0 do 2 to podstawa, jest na to czas.

13. Kiedy używać atrybutów i umiejętności?
Zawsze, gdy robisz coś, co w prawdziwym życiu wymagałoby wysiłku, skupienia lub odpowiedniej wiedzy. Przykładowo, jeśli coś dźwigasz, mocujesz się z czymś fizycznie, zawsze używasz Siły. Podajesz ją na czerwono na końcu opisu całego działania (czyli piszesz na przykład “^1Siła +2”). W wypadku atrybutów, zawsze podajesz modyfikatory z plusem (Budowa +1), a w wypadku umiejętności - gwizdki oznaczające poziomy (Leczenie **).

14. Jak podawać opisy, czego nie pisać?
Wszystko jest w Regulaminie. Regulamin to konieczne kompendium.

15. Kiedy można wchodzić na serwer?
Patrz punkt 3. Zawsze, chyba że jest inna mapa, miejsca, w której Twojej postaci nie ma.

16. Jak odbywa się nauka walki mieczem?
Wszystko dzieje się w grze, wszystkie ćwiczenia wykonujesz sam. Tutaj uczysz się tego dosłownie, uczysz się wszystkiego, co oferuje mod, który pozwala na naukę Jedi pod każdym kątem. Postać uczy się dobrze prowadzić ciosy Twoimi rękoma jako gracza. Atrybuty ograniczają tu Twoją postać, ale umiejętności zależą tylko od Ciebie. Uczysz się wszystkiego tylko w RP, ale poprzez tę grę, która robi za platformę. To dotyczy nie tylko walki mieczem, ale wszystkiego “fizycznego”, akrobatyki, skradania, itp.

17. Jak odbywa się nauka władania Mocą?
Poznajesz dokładnie czym jest Moc, jak działa, na czym polega, krok po kroku podczas nauki. Poszczególne zagadnienia poznajesz od strony tego, jak tak naprawdę funkcjonują, jakie zachodzą “procesy” i co ze swoim umysłem dokładnie musisz robić. To ostatnie dokładnie opisujesz, krok po kroku, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy. Im dokładniej, im precyzyjniej, im bardziej wszystko się łączy i jest przede wszystkim zgodne z założeniami, tym lepsze efekty. Nie da się tego dokładniej wyjaśnić, to bardzo odmienna i unikalna część RP.

18. Na co pozwala mi dana umiejętność albo atut?
Na dokładnie tyle, ile jest tam napisane. Jeśli Pilotaż * pozwala Ci jechać ścigaczem, to wykorzystujesz w Jedi Academy ścigacz i robisz z nim co chcesz bez żadnych opisów. Na ile umiesz i czy nie wjedziesz w cywila, to druga sprawa. Gdy nie prowadzisz pojazdu manualnie, poprzez model i dzieje się to narracyjnie (opisami) to identyczna sprawa, wystarczy najprostszy opis na świecie.

19. Od czego zależy moja szansa powodzenia w stosowaniu tych rzeczy?
Nie musisz pisać niczego szczególnego, żeby wystartować promem z przestronnego, normalnego hangaru, wystarczy opisać, że to robisz. Czemu? Bo posiadanie danej zdolności mówi dobitnie, że umiesz latać promem i basta. Jeśli chcesz tym promem wystartować z uszkodzonym skrzydłem albo z nierównego terenu, trzeba się postarać opisowo. Liczy się dokładność opisu, wykorzystanie wszystkich możliwych rzeczy, dokładne poprowadzenie każdego małego etapu. Wszystko bywa zmienne… Jedne rzeczy są trudniejsze, drugie łatwiejsze, jeden pomysł będzie lepszy, drugi gorszy.

20. Czy to samo dotyczy Mocy?
Jeśli atut gwarantuje, że możesz coś zrobić, możesz to zrobić bez żadnego ale. Jakość efektu zależy od tego samego, dokładności, wykorzystania każdego możliwego elementu najlepiej jak się umie i zawarcia w swoich opisach całej wiedzy i zrozumienia Mocy.

21. Ile trzeba grać?
O dziwo widziałem dwa razy takie pytanie. Nic nie trzeba, każdy gra ile może i chce, ale jeśli ktoś tu przychodzi, a grać nie ma zamiaru, to mija się z celem. Jeśli ktoś nie gra poza dyżurami opiekuna Adeptów, to po prostu szkoda.

22. Kiedy zostanę przyjęty?
Formalnie jako Adept, a w praktyce po skończeniu wprowadzenia, jeśli większość jest za, zostajesz i grasz normalnie.

23. Jak szybko zostaje się Adeptem?
Nie ma reguły, każda postać i jej wprowadzenie były inne.

24. Czy Adept może pomagać w misjach?
Po pewnym czasie. Zwykle najpierw taka osoba gra inne role w trakcie eventów, a potem droga wolna na pierwszą misję. Po pierwszej misji można już grać do woli.
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2015 3:12 pm przez Fenderek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Fenderek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 22, 2014 2:34 pm

Re: Szlakiem Jedi - Roleplay JK3

śr lut 14, 2018 10:59 pm

Obrazek

3 lata od mojego ostatniego posta, więc skoro temat chyba nikomu nie przeszkadza, poświęcę trochę czasu i go odświeżę x) 3 lata od mojego ostatniego posta! A mimo ich upływu, "Szlaczki" nadal pędzą i mają się coraz lepiej. Dużo pisałem tutaj o tym, czym są Szlaki i polecałbym przescrollować wyżej, bo lepiej już nie uda mi się tego ująć x)

Po pierwsze... zapraszam na oficjalną stronę Szlaczków: pod tym linkiem. Od 1,5 roku mamy regularną stronę autorstwa jednego z naszych dawnych Adeptów, teraz honorowego członka. Jest na niej wszystko, co trzeba do zapoznania się ze Szlaczkami. Czym Szlaczki w ogóle są, jeśli nie czytasz pierwszego posta? tekst pod linkiem powie o tym dużo więcej, niż ja mogę dowolnymi słowami. Jak się do nas dostać? I na to jest odpowiedź pod linkiem!

Przez te 3 lata... cóż. Z Padawana przeszedłem na Ucznia Jedi, z Ucznia Jedi na Rycerza Jedi, a pierwszy post zostawiłem u was, gdy byłem Adeptem x) Jestem na pokładzie 4 lata z haczykiem i mimo że czasu coraz mniej, to nigdy mi się to nie znudziło. Przez ten wielki okres odbyło się 346 wydarzeń. 115 wydarzeń rocznie, średnio 9,5 konkretnych akcji na miesiąc. A normalnych sesji RP to nawet nie policzę. W wymienionej liczbie 34 regularne misji, czyli wielkie zadania zasługujące na film. Przeszliśmy przez 78 tematów ze zmianami w działaniu organizacji, 11 zmian w systemie RPG, w tym pełną przebudowę atutów (odpowiadają za szkolenie Jedi); pojawiła się nowa strona, zmiana layoutu forum... i długo by tak wymieniać suche liczby. Przez te 3 lata wyszliśmy na fabularne wyżyny, których nie da się opisać. Rozgrywane na żywo spiski między piątką stron w jednym konflikcie i próbach ogrania siebie nawzajem, zupełnie otwarte, każdego następnego RP rozwijane i coraz bardziej zagęszczane, z wojną galaktyczną w tle, z podróżami przez 50 planet. Naprawdę nie do ugryzienia w sensownym czasie i nawet nie będę próbował.

Każdego zainteresowanego, który po raz pierwszy natknął się na ten temat, po prostu zapraszam bardzo serdecznie. Piszcie do mnie, walcie w każdej chwili, pomogę każdemu z największymi wątpliwościami, nieważne jak trudne i dziwne mogą się wam wydawać!
 
Falafell
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: śr maja 08, 2019 10:52 pm

Re: Szlakiem Jedi - Roleplay JK3

śr maja 08, 2019 11:10 pm

Konto zakładam w celu odkopania tego tematu. Skaczę po internecie i szukam dawnych tematów Szlaczków. Gram na nich od niedawna, jak na skalę fabuły toczącej się od 2013 - od grudnia 2017.

Po tych kilku miesiącach jestem naprawdę szczerze zachwycony poziomem fabularnym. Gram już prawie pół roku i mowy nie ma, by mi się prędko znudziło. Moja postać jest uczestnikiem prawdziwej, cholernej sagi na kilkanaście tomów już od pierwszych kilku dni gry. Zdążyłem swoim Adeptem Fellem Mohrganem podsunąć pomysł, która postać będzie jedyną mającą szansę na przebicie się przez załogę niezniszczalnego, niepokonanego "Światostatku". Udało mi się zapracować Fellem na miejsce przy stole obradowym w wielkiej naradzie z najwyższym dowództwem systemu Odik w sprawie finału oblężenia na naszym terenie po kilku latach kampanii.

Po 5 latach Szlaki zakończyły kampanię inwazji na Głębokie Jądro. W wielkiej bitwie nad Odikiem II wszystkie siły Yuuzhan Vong zostały pokonane. Plan Mistrzyni Elii Vile, wspierany przez Rycerza Siada Avidhala, Padawankę Alorę Valo, co nieco mojego Adepta Fella Mohrgana pomimo ciężkich strat pozwolił na sukces w wielkim, epickim finale. Wchodzimy obecnie w nowe czasy. Musimy odbudować gruzy tego, co zniszczyła zatrzymana ostatecznie plaga. Musimy zdobyć dla naszych Jedi fundusze do przeżycia, musimy zakończyć kryzysy na planecie Prakith, na której Jedi spędzili wiele lat, aby móc zakończyć ten rozdział i szukać sobie nowego miejsca na świecie, liżąc rany po stracie wielu przyjaciół w ostatecznej bitwie. Zebranie sił zdolnych zatrzymać inwazję kosztowało nas wiele układów i trudności, które zaczynają się niebezpiecznie zazębiać. Już tydzień po zakończeniu wojny wybuchł konflikt polityczny między Jedi, Sojuszem Galaktycznym a Zjednoczonymi Klanami Bothan. Głębokie Jądro zostało ocalone, ale ledwo mamy grunt pod nogami.

Sam naprawdę nie mogę się doczekać, co czeka szlakową fabułę dalej. Kampania Yuuzhan była rewelacyjna. Kanoniczni Yuuzhanie zbierali sobie najróżniejsze opinie, słusznie. Było tam wiele rewelacyjnych i genialnych pomysłów, a wiele nieudanych, wiele niedokończonych. Szlakowa fabuła wzięła z tego wszystko, co najlepsze. Yuuzhanie byli prawdziwym przeciwnikiem z innego świata, wychodzącym poza wszelkie normy, wymagającym poznawania od podstaw działania biologii ich broni. W kanonie w historii Vongów brakowało przede wszystkim Mocy, fundamentu Star Wars, a szlakowa historia nadrobiła to, odzyskała. Wszystko było opowiedziane w formie "prawdy stojącej za wojną". Nasi Jedi poznawali historie tajemnic wojny, ukrytej prawdy, prób odzyskania Mocy przez Vongów. Wszystkie dziwne, dziurawe wątki w kanonie zostały wykorzystane jako zasłona dymna stojąca za rewelacyjną prawdą. Wszystkie dziwne wątki na temat Mocy z kanonu w szlakowej historii osiągnęły wyjątkowy poziom mistycyzmu, okazało się stać za nimi coś rewelacyjnego, a wszystko, co było świetne, zostało wyciągnięte do maksimum.

Ogromnie nie mogę się doczekać, co czeka nas w następnych miesiącach. Poznajemy korzenie galaktyki, sięgamy czasów Rakatan, sięgamy czasów, w których nie istniała jeszcze technologia hipernapędów. Zaczyna się rewelacyjnie :D

Grywałem na dziesiątkach RP w GTA, które niezbyt dobrze udawały RP - SimCity, żadnej fabuły. To samo z Gothiciem. Parę lepszych RP w The Old Republic, przede wszystkim coś naprawdę fabularnego liznąłem na różnych rewelacyjnych PBFach, na których wydawało mi się, że fabuła równa się dobrym książkom, ale Szlaki... Przez te pół roku gry przewinęły się setki wątków, setki genialnych postaci, materiału na dobrą sagę książkową już w tym, z czym spotkałem się przez te pół roku. Gram RP od 10 lat i prawie wszystko, z czym zetknąłem się wcześniej, to przy Szlakach coś bardzo sztucznego i udawanego. Szlaki wielu moich kolegów-współgraczy nazywa "pisaniem książki wspólnie na żywo" - i to świetnie ujęte :D

Pod linkiem - opis czego trzeba, by dołączyć - zapraszam, w razie czego uderzać do mnie na Steama: "custard slorg", lub na Discorda: Falafel#2584 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość