Witam. Próbuje ująć w ramy D&D pewien pomysł jednak pierwszy raz tworze tak potężne istoty i boje się popełnić błędy. Może pomożecie.
Takshys
Takshys [takszys] to efekt eksperymentu grupy magów oraz psionów owładniętych obsesją stworzenia istoty doskonałej. Podczas ostatecznych testów kilka obiektów wymknęło się z pod kontroli; stworzenia w szale zabiły większość z swych twórców. Podczas wypadku i niedługo po nim zniszczono większość obiektów eksperymentalnych jednak niektórym udało się uciec i ukryć. Przez lata ewoluowały i obecnie jak same twierdzą stanowią istotę doskonała. Wszystkich członków tej rasy łączy potężną psioniczna sieć łącząca umysły, w zasadzie należy traktować ich jak jedną istotę - kolektywny umysł. Każdy członek tej społeczności gdy utraci kontakt z siecią stara się jak najszybciej ją odnowić.
Takshys to w swoich pierwszych dwóch fazach rozwoju samodzielna istota, jednak aby osiągnąć dojrzałą formę musi zasymilować inna inteligentną istotę. W dorosłej formie istoty te łączą się zarówno ciałem jak i umysłem z nosicielem. Po połączeniu istota może w pełni czerpać z umiejętności zasymilowanego, zaś cała Wspólnota posiada jego wiedzę. Istota dołączająca do kolektywu nie jest jednak wbrew pozorom pożerana, jej jaźń łączy się z Umysłem a charakter staje się kolejną składową istoty którą razem stanowią. Ostateczne zrozumienie tego połączenia leży poza pojmowaniem istot nie myślących kolektywnie, Ci jednak których odłączono od Wspólnoty określają ją jako "zgodny chór niezliczonej ilości głosów". Imago (ostateczna forma) ukrywają się w społecznościach innych kultur lub w odległych miejscach a następnie opiekują się Larwami oraz wyszukują kolejne istoty które po połączeniu z Poczwarkami dołączą do Wspólnoty. Owi wybrańcy nie rzadko są ochotnikami pragnącymi dołączyć do "bytu doskonałego".
Jeśli istoty te ujawniają swoją prawdziwą tożsamość mówią o Wspólnocie jako o pojedynczym bycie.
Takshys nie szukają walki, wolą się ukrywać przed mniej doskonałymi istotami niż je zabijać. We własnej obronie walczą jednak zacięcie i nie okazują litości.
Wspólnota.
Choć Takshys to kolektywny umysł to jednak odległości w świecie wymusiły na nim pewnego rodzaju podziały.
Kilka umysłów razem może stanowić Wspólnotę. Dziesięciu Takshys, z czego połowa musi być Imago można uznać za samodzielny kolektyw. Istoty te jednak niezwykle rzadko występują w tam małej społeczności. Wszystkie Kolektywy dażą do połączenia się w jeden rozległy umysł.
Larwa
Malutkie wynaturzenie
Kości wytrzymałości: k8+1 (5pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: -
KP: 14 (+2 rozmiar, +2 naturalny)
Ataki: -
Obrażenia: -
Front/Zasięg: 50cm na 30cm/0m
Specjalne ataki: Psionika, śpiączka, Wyssanie atrybutów,
Specjalne cechy: Ślepowidzenie, Empatia, Takshys
Rzuty obronne: Wyt +1, Ref +0,Wola +4
Atrybuty: S 1, Zr 10, Bd 12, Int 10, Rzt 14, Cha 12
Umiejętności: -
Atuty: Skupienie na Zdolności (Śpiączka).
Klimat/Teren: Każda kraina oraz podziemia
Występowanie: gniazdo (1-2 + 1 Imago) lub rodzina (5-10 + 1 Poczwarka na 2 larwy + 2-5 Imago)
Skala wyzwania: 1
Skarb: brak
Charakter: Praworządny zły
Rozwój: 2-5 KW (malutki)
Pierwsza faza rozwoju Takshys. Te niewielkie istoty nie posiadają żadnych widocznych organów zewnętrznych. Całe ich ciała stanowi brązowo-zielony korpus przypominający kształtem motyli kokon. Larwa nieustanie pokryta jest lepkim śluzem. Jednym zajęciem tej istoty jest pożywianie się atrybutami uśpionych istot i rośnięcie. Po upływie ok miesiąca korpus larwy rozrywa się a z wewnątrz wyłania się poczwarka.
Larwy komunikują się telepatycznie tylko z członkami Wspólnoty ale ogranicza się to do empatii.
Walka:
Larwy w walce są praktycznie bezbronne, gdy wyczują wokół siebie intruza próbują wezwać na pomoc swoich opiekunów Imago.
Psionika (zp): Na życzenie: Daleki cios, Wigor - moce analogiczne do manifestowanych przez 1 poziomowego psiona.
Śpiączka (zp) Larwa na życzenie używa mocy analogicznej do Bicza ego z tą różnicą że moc działa na wszystkie istoty poza Takshys w okręgu o promieniu 4,5 z centrum w Larwie. Istoty podporządkowane Imago przez czary bądź moce psioniczne automatycznie nie mają prawa do rzutów obronnych. ST odparcia mocy wynosi 14.
Wyssanie atrybutów (zn): Larwa automatycznie wysysa 1 pkt każdego atrybutu jednej ofierze dziennie. Ofiara musi być pod działaniem zdolności śpiączka. Kontakt fizyczny nie jest konieczny jednak ofiara nie może być dalej niż 4,5 metra. Larwy potrafią przeżyć bez odżywiania dwa dni potem obumierają. Aby przejść w następne stadium istota musi się pożywiać przez 20 dni, jednak nie przestanie się pożywiać aż jej ostatnia ofiara nie umrze.
Ślepowidzenie (zn): Takshys potrafi określać wygląd otoczenia i położenie istot w promieniu 18 metrów opierając się na innych zmysłach niż wzrok.
Empatia (zp): Larwa potrafi komunikować się psionicznie z każdym Takshysk'iem w promieniu 18 m, ogranicza się to jednak tylko do empatii. Jest w stanie przekazać tylko prymitywne emocje jak głód, zagrożenie, ból itp.
Takshys: Każdy Takshys jest niewrażliwy na efekty [zauroczenia] i [przymusu].
Poczwarka
Małe wynaturzenie
kości wytrzymałości: 5k8+10 (30pw)
Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona Inicjatywa)
Szybkość: 9m, wspianie 9m
KP: 19 (+1 rozmiar, +4 naturalny)
Atak: Odnóża +7 wręcz (2k4 obrażeń)
Pełny atak: Atak: Odnóża +7 wręcz (2k4 obrażeń)
Bazowy atak/zwarcie: +3/ +7 (patrz tekst)
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m/1,5m
Specjalne ataki: Asymilacja, Poprawione łapanie, Psionika, Paraliżujące żądło,
Specjalne cechy: Ślepowidzenie, Wspólnota, Odporność na moc 20, Takshys, Redukcja obrażeń 10/magia, Ukrywanie się na widoku, Ulepszone zwarcie
Rzuty obronne: Wyt +3, Ref +5,Wola +5
Atrybuty: S 10, Zr 18, Bd 14, Int 16, Rzt 14, Cha 14
Umiejętności: Ciche poruszanie +10, Ukrywanie +10, Spostrzegawczość +9, Nasłuchiwanie+9
Atuty: Poprawiona inicjatywa, Czujność, Ukradkowość, Finezja w walce
Klimat/Teren: Każda kraina oraz podziemia
Występowanie: gniazdo (1-2 + 1 Imago) lub rodzina (5-10 + 1 Poczwarka na 2 larwy + 2-5 Imago)
Skala wyzwania: 5
Skarb: brak
Charakter: Praworządny zły
Rozwój: -
Ta przypominająca owada z koszmarów istota to forma przejściowa między Larwą a Imago. Poczwarka posiada cztery wychudzone odnóża wyrastające z wydłużonego segmentowego korpusu zakończonego żądłem. W miejscu głowy posiada tylko niewielki otwór, z którego podczas asymilacji wysuwa macko podobny organ. Całe ciało ma zdolność do zmieniania barw dzięki czemu ukryta poczwarka jest naprawdę ciężka do zauważenia.
Takshys w fazie Poczwarki jest już częścią Wspólnoty, jednak może tylko odbierać myśli z kolektywu. Jego dążeniem jest dołączenie do niej kolejnych wartościowych cech. Poczwarki zazwyczaj są pod opieką dorosłych osobników, którzy zajmują się wyborem nosiciela oraz ochroną poczwarek, które w tym czasie zapadają w letarg. Jednak gdy Poczwarka utraci połączenie z Wspólnotą stara się jak najszybciej połączyć się z dowolnym nosicielem a następnie odnowić połączenie z umysłem kolektywu.
Poczwarki komunikują się za pomocą telepatii tylko z Takshys.
Walka:
Poczwarki walczą tylko obrony gniazda z Larwami bądź dla pozyskania nosiciela. Zazwyczaj ukrywają się pod sufitami aby z zaskoczenia zaatakować ofiarę, gdy maja do czynienia z większą liczbą przeciwników korzystają wpierw z mocy psionicznych.
Ich odnóża zadają obrażenia kłute.
Asymiliacja (zn): Poczwarka która przywarła do bezradnego giganta, humanoida lub humanoida potwora o rozmiarze co najmniej małym może spróbować go z zasymilować. Wsuwa przed otwór w ciele macko podobny organ próbując dotrzeć do mózgu, trwa to jedną minute, gdy to się powiedzie Poczwarka próbuje ustanowić połączonie mentalnie i rozpocząć proces przemiany w Imago. Aby tego uniknąć ofiara musi wykonać rzut obronny na wole o ST 15 i ponawiać go co turę - ST rośnie o 2 co rundę. Jeśli poczwarka w tym czasie zginie lub zrezygnuje z asymilacji ofiara musi wykonać rzut obronny na wytrwałość o ST 20 lub umrze z powodu odniesionej rany.
Poprawione łapanie (zw): Aby użyć tej zdolności Poczwarka musi trafić odnóżami, jeśli uzyska trzymanie może żądlić.
Psionika (zp): Na życzenie: Okaleczenie, Umysłowy zamek moce analogiczne do manifestowanych przez 10 poziomowego psiona.
Paraliżujące żądło (zw): Z odwłoka Poczwarki wyrasta żądło produkujące paraliżujące enzymy. Początkowy i drugorzędny efekt paraliż na 2k6 godzin, ST rzutu na wytrwałość 17.
Ślepowidzenie (zn): Takshys potrafi określać wygląd otoczenia i położenie istot w promieniu 18 metrów opierając się na innych zmysłach niż wzrok.
Wspólota (zp): Poczwarka może otrzymywać polecenia telepatyczne od każdego Imago, sama jednak jest ograniczona do empatii. Jest w stanie przekazać tylko prymitywne emocje jak głód, zagrożenie, ból itp. Zasięg owej empatii wynosi 36 m.
Takshys: Każdy Takshys jest niewrażliwy na efekty [zauroczenia] i [przymusu].
Ukrywanie się na widoku: Dzięki zmieniającej kolory skórze poczwarka może użyć umiejętności ukrywanie nawet jeśli jest obserwowana.
*Ulepszone zwarcie: Poczwarka używa modyfikatora z Zręczności zamiast Siły w zwarciu, ponadto ignoruję modyfikatory z rozmiaru w testach zwarcia.
Imago
Ostateczna forma Takshys. Poczwarka w procesie asymilacji łączy się umysłowo i fizycznie z nosicielem. Części ciała pierwotnie należące pierwotnie do Poczwarki najczęściej znajdują się na klatce piersiowej lub plecach ofiary, choć zdarzają się wyjątki. Narząd asymilacyjny rozrasta się w ciele nosiciela łącząc się z kluczowymi układami organizmu. Skóra w miejscu zetknięcia się nosiciela i poczwarki szybko się zrasta. W 24 godziny po połączeniu organizmy są nierozłączalne. Za sprawą zaklęcia cud lub życzenie można przywrócić do martwego Imago do stanu z przed połączenia. Istoty takie mają jednak poważnie okaleczoną psychikę i bądź popadają w szaleństwo, bądź dokładają wszelkich starań aby powrócić do kolektywu.
Imago nie musi jeść ani pić, lecz wciąż musi oddychać. Nie potrzebuje również snu, lecz aby odnowić swe zdolności psioniczne musi przez 6 godzin medytować będą w kontakcie z kolektywem. Jeśli imago posiada zdolności odnawialne pochodzące od stworzenia bazowego należy uznawać tę medytacje za normalny sen. Do odnowy zdolności nosiciela nie potrzeba kontaktu z Kolektywem.
Wspólnota szczególnie ceni dołączanie do kolektywu czarodziei i inne postacie mogące pomóc w ukryciu istnienia społeczności.
Tworzenie Imago
Imago to szablon który można nałożyć na giganta, humanoida lub humanoida potwora o rozmiarze co najmniej małym (dalej zwane stworzeniem bazowym). Typ stworzenia zmienia się wtedy na Wynaturzenie.
Kości wytrzymałości: jak stworzenie bazowe + 3k8
Szybkość: jak stworzenie bazowe
KP: +4 naturalny lub premia z naturalnego pancerza stworzenia bazowego (pod uwagę należy brać wyższą wartość)
Ataki: jak stworzenie bazowe
Obrażenia: jak stworzenie bazowe
Front/Zasięg: jak stworzenie bazowe
Specjalne ataki: Psionika, Zdolności nosiciela,
Specjalne cechy: Ślepowidzenie, Wspólnota, Odporność na moc: 10 + KW, Takshys, Redukcja obrażeń 10/magia, Potężny umysł, Zasłona, Wiedza Wspólnoty
Rzuty obronne: Wyt +3, Ref +5,Wola +5 lub jak stworzenie bazowe (pod uwagę należy brać wyższą wartość)
Atrybuty: S jak stworzenie bazowe, Zr jak stworzenie bazowe, Bd +2, Int 18 + Modyfikator z Int stworzenia bazowego (jeśli jest dodatni), Rzt 16 + Modyfikator z Rzt stworzenia bazowego (jeśli jest dodatni), Cha 16 + Modyfikator z Cha stworzenia bazowego (jeśli jest dodatni).
Umiejętności: jak stworzenie bazowe
Atuty: jak stworzenie bazowe
Klimat/Teren: Każda kraina oraz podziemia
Występowanie: pojedynczo, para, komórka (3-4) bądź gniazdo (1 + 1-2 Larw bądź Poczwarek) lub rodzina (2-5 + 5-10 Larw + 1 Poczwarka na 2 larwy)
Skala wyzwania: jak stworzenie bazowe +4
Skarb: standardowy
Charakter: Praworządny zły
Rozwój: zależny od klasy postaci.
Psionika (zp): Na życzenie: Okaleczenie, Umysłowy zamek, Dominacja moce analogiczne do manifestowanych przez psiona, poziom manifestującego równy KW.
Ponadto Imago manifestuje moce jak psion na poziomie równym KW stworzenia bazowego.
Jeśli stworzenie bazowe miało 10 lub więcej Kw: 1/dzień: Poddany moc analogiczna do manifestowanej przez 18 poziomowego psiona
Zdolości nosiciela: Imago zachowuje wszelkie zdolności specjale i klasowe stworzenia bazowego poza czarami kapłanów i druidów. Kapłani mogą uznać za swojego nowego patrona Kolektyw uzyskują wtedy moce z domen Umysł i Społeczność (Mind i Community z Complete Divine).
Ślepowidzenie (zn): Takshys potrafi określać wygląd otoczenia i położenie istot w promieniu 18 metrów opierając się na innych zmysłach niż wzrok.
Wspólota (zp): Imago komunikuje się telepatycznie z każdym Takshys połączonym z umysłem kolektywu. Zna także dokładne położenie oraz stan w jakim są wszystkie istoty mające aktualnie połączenie z Wspólnotą. Zasięg tej zdolności to 10km. Ponadto jeśli dwóch lub więcej Imago znajduje się w odległości do 1 km od siebie to zasięg ich telepatii wynosi 20 km. Połączenie ma także swoje wady jeśli w odległości 1 km zginie jakikolwiek Takshys Imago musi wykonać rzut obrony na Wyt o ST równiej KW zmarłego w wypadku porażki jest oszołomiony przez rundę.
Takshys: Każdy Takshys jest niewrażliwy na efekty [zauroczenia] i [przymusu].
Potężny umysł (zn): Takshys jest stale pod działaniem zdolności analogicznej do mocy Schizmy ale nie wymagającej dodatkowych pkt mocy. Moc Schizma nie działa na niego.
Zasłona (zc): na życzenie: Zasłona - zdolność analogiczna do czaru rzucanego przez 20 poziomowego maga.
Wiedza Wspólnoty: Tak długo jak Imago posiada kontakt telepatyczny z wspólnotą należy traktować go jakby posiadał 10 rang w wszystkich dziedzinach wiedzy.
Mam nadzieje, że całość nie jest tragiczna i coś da się z tym zrobić