Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

sob gru 27, 2003 12:37 pm

Warunkiem d³u¿szego wykorzystania istoty s± pertraktacje (zgodnie z opisem Bramy i Planar Ally) czyli rozmowa dwóch stron maj±ca na celu os±gniêcie kompromisu
Tak to jest gdy kto¶ nie czyta zasad :mrgreen: <br />Gate <br />
If the character chooses to call a type of being instead of a known individual the character may call either a single creature (of <br />any HD) or several creatures. If several creatures, the character can call and control them as long as their HD total does not <br />exceed the character's caster level. In the case of a single creature, the character can control it if its HD does not exceed twice <br />the character's caster level.
<br />Widzê te¿, ¿e o czarze Create Greater Undead te¿ kolega nie s³ysza³ <br /> <br /> <br />
Create Greater Undead <br />Necromancy [Evil] <br />Level: Clr 8, Death 8, Sor/Wiz 8 <br />This spell functions like create undead, except that you can create more powerful and intelligent sorts of undead: shadows, wraiths, spectres, and devourers. The type or types of undead you can create is based on your caster level, as shown on the table below. <br />Caster Level Undead Created <br />15th or lower Shadow <br />16th–17th Wraith <br />18th–19th Spectre <br />20th or higher Devourer
<br /> <br /> <br />
Moim zdaniem mag, którego rozpisa³em ¶wietnie siê nadaje do Waszej kampanii
<br />A moim zdaniem nie, wyda³e¶ mnóstwo kasy na nieprzydatne w wojnie przedmioty.Mylisz DnD z wojn±, proponuj±æ rozwi±zania dobre dla maga w dru¿ynie.Natomiast w skali pañstwa jest on po prostu obci±¿eniem. <br />
szkieletu ani zombiego NIE musisz karmiæ, NIE musisz mu p³aciæ ¿o³du, i NIE musisz mu dostarczaæ misktur
<br />No a przy okazji Szkielete nie wybuduje mi fortyfikacji, nie zmieni taktyki, odpêdzi go kap³an, zniszczy automatycznie czar, nie zbierze podatku itd, itd... <br />
szkielety i zombie zupe³nie jak zwykli commonerzy s± albo ich nie ma (jest to kwestia czasu - nieumarli wytrzymaj± d³u¿ej
<br />No w przeciwieñstwie do Hobgoblinów nie lecz± swoich ran odpoczywaj±c... <br /> <br />
760 000gp - mo¿e z niego zrezygnujecie, gdy¿ zabiera Wam a¿ 39 % ca³ej Waszej pocz±tkowej kasy ? Po kiego kija wiêc on jest?
<br />Jego wysokopoziomowe czary zapewni± nam niezbêdne wsparcie do osi±gniêca zwyciêstwa, poza tym to przywódca i JEMU potrzebna jest ochrona by nie spad³o morale. Dakona³e¶ z³ego porównania. <br /> <br />
powo³acie wiêcej moich incantatrixów, by mo¿na by³o osi±gaæ naprawdê wielkie efekty w krótkim czasie.
<br />WOW 200 zombich raz na bitwê za inwestycjê 35.000 gp.WOW. Po prostu niesamowite...marnotrastwo pieniêdzy... <br /> <br />
Upiera³e¶ siê ¿e koszt zastosowania czaru A jest za du¿y - zredukowa³em go - wci±¿ nie pasowa³o.
<br />Bo nadal istnieje a mo¿e nie istnieæ wogóle.200 zombich za 35.000 gp ?! Za to ja mogê sobie ca³± armiê wystawiæ.Poza tym upiera³em siê ¿e jest to czar który nie akceptujemy, bo dogadali¶my siê jakich czarów u¿ywaæ.Ale oczywi¶cie tego nie przeczyta³e¶... <br /> <br />
20 ³uczników Percy'ego musia³oby mieæ naprawdê wielkie szczê¶cie by trafiæ/zabiæ go w jednej rundzie, w drugiej ju¿ jego/ich nie bêdzie - odteleportuje siê lub za³atwi ich cloudkillem
<br />Chyba ¿e nie rzuci na koncentracjê....Percy mo¿e wymy¶leæ proste sposoby by go zatrzymaæ.... <br /> <br />
Jest to standardowe wyposa¿enie maga tego poziomu. Nie podoba siê - pisz do wizardów, nie do mnie. Zgodnie z Waszymi zasadami w³a¶nie co¶ takiego maj± dostaæ najemnicy, je¶li s± magami 13 poziomu
<br />Znów nie przeczyta³e¶ tematu... <br />
Miecz dla samoobrony ostatecznej - jest skuteczniejszy ni¿ sztylet
<br />Przecie¿ mia³ siê teleportowaæ :wink: A poza tym fajnie ¿e tysi±c hobgoblinów zamieni³e¶ na 9tys gp w przedmiotach ca³kowicie nieprzydatnych dla wyniku wojny. <br />
Zrobi³em to i powsta³ ca³kiem potê¿ny mag (czego Ty nie jeste¶ w stanie/nie chcesz doceniæ
<br />By³by dobry w dru¿ynie, w wojnie jest nieprzydatny. <br /> <br />
pozostanie tylko mag, któremu nic ale to nic nie mo¿esz zarzuciæ - nie ma straty atutów w stosunku do wizarda identycznego poziomu, dostaje DU?O przydatnych mocy w zamian za s³abszego familiara, który na wojnie i tak za du¿ej roli nie odegra
<br />Mogê zarzuciæ du¿o -KOSZT.Poza tym mag ów jest dobry dla dru¿yny ale nie dla pañstwa które prowadzi wojnê.Niestety ty my¶lisz, ¿e tworzysz postaæ na sesjê przygotowan± do inwidualnych pojedynków, a taka postaæ jest ze wzglêdu na koszt nam niepotrzebna. <br /> <br />
balor nie jest bardziej op³acalny od mojego incantatrixa
<br />Ale¿ jest, tylko ¿e nie potrafisz tego zauwa¿yæ. <br /> <br />,
ale pokaza³y te¿, ¿e potrafisz ¶wietnie gadaæ bez ³adu i sk³adu
<br />Porównanie kosztu wynajêcia 1000 hobgoblinów z kosztem stworzenia 200 zombich by³o bez ³adu i sk³adu ??
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

sob gru 27, 2003 12:55 pm

1. Od kiedy control = understand controlled creature (nawet przy urokach naginaj±cych, nieraz w 100% wolê kontrolowanego, bariera jêzykowa jest przeszkod±) ? A bez tego drugiego nie jeste¶ w stanie podj±æ pertraktacji. Od zrozumienia kontrolowanej istoty s± inne zaklêcia (przy czym comprehend languages w przypadku Cienia nic nie da - ciêzko jest nazwaæ mowê Cienia mow±...). <br />2. Istota kontrolowana przez przyzwanie nie równa siê istocie pozbawionej w³asnej woli (o czym ¶wiadczy choæby nakaz podjêcia z ni± pertraktacji) a atak ze strony wzywaj±cego jest wyra¼nym naruszeniem zasad wezwania (chyba ¿e w umowie ustalono - w razie czego mam prawo ciê atakowaæ), a na to ¿adna inteligentna istota siê nie zgodzi. <br />3. Balor jest zbyt potê¿n± istot± by rezygnowaæ z w³asnych pragnieñ tylko po to by wype³niæ rozkaz - owszem wype³ni go, ale spróbuje sam przy tym za³atwiæ swoje "potrzeby". Powtarzam, zrezygnuj z demona na rzecz diab³a - wyjdziesz na tym o wiele lepiej (choæ koszt najmu nie spadnie). <br />4. Wezwany do bitwy cieñ/cienie jak ju¿ powiedzia³em bêd± pos³uszne - gdy minie 1r/po¼ po prostu odejd±. Cieñ, którego podczas wezwania Bram± potraktujesz Control Undead by wymóc na nim pos³uszeñstwo zapamiêta to i bêdzie stara³ siê zem¶ciæ. <br />5. Cieñ ciebie zrozumie. Ty jego nie. Tabliczki ic nie dadz± - nie bêdzie móg³ ich nawet dotkn±æ,a co dopiero przesun±æ... <br />6. <!--QuoteBegin-zasady wojny+-->
zasady wojny pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ka¿dy zakupiony NPC powy¿ej 2 poziomu, jest zbudowany z 25 punktów i musi posiadaæ wyposa¿enie odpowiadaj±ce warto¶ci ekwipunku dla NPC na odpowiednim poziomie (minimalnie - warto¶æ ekwipunku mo¿e byæ wiêksza)
<br />wyposa¿y³em go zgodnie z zasadami zgodnie z którymi ie masz parwa obci±æ mu kasy na ekwipunek w celu wykupienia wiêkszej ilo¶ci wojsk. Chcesz to zmieñ te itemy na inne ale ich ekwiwalenty, zgodnie z zasadami, musz± byæ jego wyposa¿eniem (a nie 1000 goblinów) <br />7. Instant metamagic jest równie przydatne na wojnie. Daj tu repeat spell a rzucaj±c jedno fabricate stworzy dwie katapulty - skracaj±c przy tym czas potrzebny do ich kreacji o minimum 2 dni. Improved metamagic pozwala mu rzucaæ wzmocnione czary obrone/kreacji nie u¿ywaj±c tak wysokich slotów jak inni magowie. <br />8. Skoro i tak inwestujecie w magów to i tak incantatrix wypada lepiej (ile razy ma ci to powtarzaæ ?) - wyliczy³em jego plusy. Minusów za wyj. os³abionego chowañca (i ewentualnie szkó³ zabronionych, ale mag specjalista te¿ je ma) w porównaniu ze zwyk³ym magiem (magiem specjalist±) tego samego poziomu nie ma. <br />9. Czar te¿ zniszczy automatycznie commonera/dowolnego podstawowego ¿o³nierza, kap³an odpêdzi kilka martwiaków, reszta go rozszarpie, szkieletowi mo¿esz nakazaæ noszenie materia³ów na budowie (czyli mog± w niej uczestniczyæ - a ¿e siê nie mêcz± bêd± tym przydatniejsze). Zreszt± sam kilka stron wcze¶niej stawia³e¶ na nieumar³ych nigdy z nich nie rezygnuj±c. Nie rozumiem twojego czepiania siê. <br />10. Z wodzem ironizowalem jakby¶ nie zauwa¿y³. Notabene gratulujê - w koñcu poruszy³e¶ aspekt morale. <br />11. To nie jest 200 zombich za 35000. To jest 200 razy liczba bitew (czyli 200, 400, 600, 800, 1000 itd, itp) za te 35000 wreszcie cala ta kasa nie idzie za same zombie (z ktorych zrezygnowalem) a za wszystkie pozostale umiejetnosci jakimi dysponuje taki mag. <br />12. By³oby to kilka rzutów na koncentracjê, a na tym poziomie mag mia³by 16 rang w tej umiejêtno¶ci wiêc sznasa ¿e rzut wyjdzie jest wysoka <br />13. Z mieczem znowu bezsensowna ironia do niczego nie prowadz±ca. Mo¿e siê zdarzyæ ¿e mag bêdzie pozbawiony swych zaklêæ, a je¶li bêdzie bezbronny zwyk³y ¿o³nierz go dobije - po to miecz by móg³ takich sytuacji unikn±æ. <br />14. Wyja¶niê Ci wiêksz± op³acalno¶æ maga. Nie zaszkodzi armii ze wzglêdu na potrzebê czynienia chaosu (nawet je¶li bêdzie chaotyczny neutralny/z³y to i tak nie bêdzie istot± chaosu - ³atwiej mu przyjdzie opanowaæ siê dla dobra kraju). Mag ten ma wiêcej umiejêtno¶ci ni¿ balor - demon sprawdzi siê tylko na polu bitwy, mag tak na nim (choæby odsy³aj±c outsiderów przyzwanych przez wroga) jak i w przygotowywanym do walki mie¶cie. Wreszcie. Je¶li balor postanowi siê zbuntowaæ (i znajdzie jako¶ sposób na prze³amanie nakazu - a jest do tego zdolny), mag ten mo¿e u¿yæ swych umiejêtno¶ci by balora odes³aæ (zreszt± w tym siê ten PrC specjalizuje). <br />15. Tak jak najbardziej bo porówna³e¶ 1000 hobgoblinów do jednokrotnego stworzenia 200 zombich (ale odrzucamy ten pomys³) podczas gdy mo¿naby by³o wiele razy tworzyæ te 200 zombich za ni¿sz± cene ni¿ zrobi to animate dead (tworz±cy pojedyncze zombiaki). <br />P.S.Kilka razy czyta³em opis Bramy i zaklêæ z ni± powi±zanych (ewentualnie). Dlatego ja b³êdu tutaj nie pope³niam.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

sob gru 27, 2003 1:03 pm

Tabliczki mo¿e wskazaæ. <br />Ale zreszt± <br />
A bez tego drugiego nie jeste¶ w stanie podj±æ pertraktacji
<br />Nie muszê pertraktowaæ z kontrolowan± istot±... <br /> <br />
Cieñ, którego podczas wezwania Bram± potraktujesz Control Undead
<br />Tyle ¿e u¿ywaaæ Bramy mogê zdecydowaæ siê na kontrolowanie istot przyby³ych bez u¿ywania czaru... <br /> <br />A o pertraktacjach przy Bramie nie ma najmniejszego s³owa, jest tylko odwo³anie do zap³aty w Lesser Planar Ally.... <br /> <br />
Tabliczki ic nie dadz± - nie bêdzie móg³ ich nawet dotkn±æ,a co dopiero przesun±æ...
<br />Tak jakby nie móg³ wskazaæ tabliczki z poszczególnymi literami by stworzyæ zdania <br /> <br /> <br />Ale zreszt±... <br />
<br />Create Greater Undead <br />Necromancy [Evil] <br />Level: Clr 8, Death 8, Sor/Wiz 8 <br />This spell functions like create undead, except that you can create more powerful and intelligent sorts of undead: shadows, wraiths, spectres, and devourers. The type or types of undead you can create is based on your caster level, as shown on the table below. <br />Caster Level Undead Created <br />15th or lower Shadow <br />16th–17th Wraith <br />18th–19th Spectre <br />20th or higher Devourer
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob gru 27, 2003 1:34 pm

W sprawie bramy - gdy przyzywamy istotê, to mamy nad ni± pe³n± kontrolê bez wzglêdu na to czy normalnie mo¿na siê z t± istot± dogadaæ czy te¿ nie. Inaczej jest ju¿, gdy u¿ywamy wersji z pertrakcj± - tutaj musimy ju¿ mieæ mo¿liwo¶æ wzajemnej komunikacji, by doj¶æ do porozumienia. Teoretycznie opis nie zaprzecza, ¿e czar nam pozwala na wzajemn± komunikacjê (z drugiej strony ogranicza³oby to czê¶ciowo przyzywaj±cego - zmusza go do znajomo¶ci planarnych jêzyków lub u¿ywania dodatkowej magii, by ich u¿ywaæ).
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

sob gru 27, 2003 1:41 pm

Jest mowa o zap³acie, ale zap³atê t± ustalasz w trakcie pertaktacji, a nie "dam ci jednego cz³owiek a ty musisz mi s³u¿yæ". Zreszt± w wypadku bramy za d³u¿sz± pracê istota te¿ mo¿e za¿yczyæ sobie dodatkowej zap³aty (ca³kiem sporej je¶li dobrze pamiêtam). <br />Cieñ da siê stworzyæ tak¿e za pomoc± Create Undead. Nie negujê tego . Ja tylko obalam teoriê zbyt kosztownej bramy. <br />A z tabliczkami genialny pomys³...mag bêdziê trzyma³ ca³± szafê wype³nion± tabliczkami zawieraj±cymi ewentualne zap³aty by wezwany cieñ móg³ sobie wybraæ zap³atê...taaa <br />Dark. Zasadniczo nie ma problemów z komunikacj± z istotami wezwanymi gdy¿ potrafi± siê one pos³ugiwaæ wszystkimi jêzykami, ale jesli takiej umiejêtno¶ci nie posiadaj±, logicznym staje siê wymóg znajomo¶ci odpwiedniego jêzyka (inaczej po co by byly ?). <br />P.S. Molobo w razie gdybys nie zauwa¿y³ - rozwin±³em poprzedni± notkê.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

sob gru 27, 2003 1:52 pm

Jest mowa o zap³acie, ale zap³atê t± ustalasz w trakcie pertaktacji
<br />Nie.Mylisz z planar ally.... <br /> <br />
A z tabliczkami genialny pomys³...mag bêdziê trzyma³ ca³± szafê wype³nion± tabliczkami zawieraj±cymi ewentualne zap³aty by wezwany cieñ móg³ sobie wybraæ zap³atê...taaa
<br />Tablice z literami, z których tworzy siê zdania... <br /> <br />
wyposa¿y³em go zgodnie z zasadami zgodnie z którymi ie masz parwa obci±æ mu kasy na ekwipunek w celu wykupienia wiêkszej ilo¶ci wojsk. Chcesz to zmieñ te itemy na inne ale ich ekwiwalenty, zgodnie z zasadami, musz± byæ jego wyposa¿eniem
<br />Owszem, ka¿dym wyposa¿eniem jakie mo¿na znale¿æ w ekwipunku... <br /> <br />
incantatrix wypada lepiej (ile razy ma ci to powtarzaæ ?)
<br />A ile razy ja mam ci powtarzaæ, ¿eby¶ przeczyta³ temat ? Nie ma go w podstawowych zasad których u¿ywamy, wiêc odpada.... <br /> <br />
szkieletowi mo¿esz nakazaæ noszenie materia³ów na budowie (czyli mog± w niej uczestniczyæ
<br />I tylko nosiæ.Nie zast±pi± ludzi, bo nie s± w stanie wykonywaæ skomplikowanych czynno¶ci...Czyli do budowy s± nieprzydatne... <br /> <br />
za te 35000 wreszcie cala ta kasa nie idzie za same zombie (z ktorych zrezygnowalem) a za wszystkie pozostale umiejetnosci jakimi dysponuje taki mag.
Za te 35.000 mo¿na stworzyæ ¶wietne oddzia³y, a mag ? Co ten mag na mo¿e daæ ? 200 zombie ? Katapulty ? Wszystko mogê uzyskaæ taniej i lepiej.Nie têdy droga do wykorzystania magii... <br /> <br />
a na tym poziomie mag mia³by 16 rang w tej umiejêtno¶ci wiêc sznasa ¿e rzut wyjdzie jest wysoka
Mimo wszystko nie chce mi siê ryzykowaæ tych 35.000 <br />
a je¶li bêdzie bezbronny zwyk³y ¿o³nierz go dobije - po to miecz by móg³ takich sytuacji unikn±æ
<br />I dlatego potrzebuje miecza +1 :wink: Poza tym dlaczego wogóle znalaz³ siê w konfrontacji z ¿o³nierzem który jednym ciêciem zabije mi 35.000gp. <br />Widzisz sam wykaza³e¶, ¿e nie jest to op³acalne.... <br />
balor - demon sprawdzi siê tylko na polu bitwy
<br />Ty chcia³e¶ daæ balora do bitwy ? Nie do tego zamierza³em go u¿yæ... <br /> <br />
podczas gdy mo¿naby by³o wiele razy tworzyæ te 200 zombich za ni¿sz± cene ni¿ zrobi to animate dead (tworz±cy pojedyncze zombiaki). <br />
Czyli jednak za cenê, w dodatku po co ? I kiedy ? W wygranych przez tego maga bitwach ? LOL
 
Lolecanti
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: wt gru 02, 2003 3:57 pm

sob gru 27, 2003 2:14 pm

Witam ponownie. A¿ mnie zamurowa³o, od tak za¿artej dyskusji. <br /> <br />Nie zrozumcie mnie ¼le (zw³aszcza ty Molobo), bardzo jest przyjemnie jest czytaæ tê wymianê zdañ, zrobi³em to, ale mam wra¿enie, ¿e zgubi³em gdzie¶ za³o¿enia tej dyskusji. Jest tego zbyt wiele i zbyt rozproszone, ¿eby ogarn±æ ca³o¶æ. <br />Aby podsuwaæ lepsze pomys³y nale¿a³oby posumowaæ dotychczasowe ustalenia i przedstawiæ to w spójnej notce, o co mia³bym gor±c± pro¶bê do przewodnicz±cego dru¿yny Magokracji (oczywi¶cie w porozumieniu ze stron± przeciwn±). <br /> <br />Konkretnie chodzi mi sformu³owanie nastêpuj±cych zasad: <br /> <br />- teren dzia³añ <br />Jakie s± rozmiary, ludno¶æ, zdolno¶ci produkcyjne pañstw konfliktu? <br />Kto kog atakuje? Jakie s± cele wojny (wyniszczenie, przejêcie terenu)? <br /> <br />pó¿niej dodane: Jakie s± bud¿ety pañstwa? <br /> <br />- sk³ad armii USSR: <br />Czy u¿ywaj± w 90% ci¿by War1, a resztê stanowi elita wysoko poziomowych przywódców (a¿ do na przyk³ad samego Wielkiego Mistrza Heñka Ftr20)? Je¶li nie, to, jaka jest ich struktura armii? <br />Czy u¿ywaj± magii wysoko poziomowych kap³anów lub, co gorsza, magów? Czy u¿ywaj± wszelkiej ma¶ci magicznych przedmiotów? <br /> <br />- sk³ad armii Magokracji: <br />Czy Magokracja pos³uguje siê w³asn± armi± konwencjonaln± mniejsz± od mot³ochu USSR (w jakim stopniu?), a magowie to u³amek jej si³y bojowej ale na wy¿szych poziomach? <br />Czy te¿ mo¿e jest skazana na sporej ilo¶ci nowych adeptów (Wiz1)? <br />Jak wielu jest potê¿nych magów, czyli jaka jest dostêpno¶æ zaklêæ z wy¿szych krêgów. <br />Czy mo¿na j± porównaæ do kraju Thay z Forgotten Realms? <br /> <br />By³bym wdziêczny za konkretne ustalenia, bo wierzê, ¿e przyczyni± siê one do wiêkszej chwa³y naszej sprawy i do skuteczniejszego zatrzymania Czerwonej Zarazy! <br /> <br />Prosi³bym te¿ ew. o linki do stron/forum gdzie mo¿na poznaæ wiêcej szczegó³ów/zasad konfliktu. <br /> <br />Pozdrowionka.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob gru 27, 2003 2:23 pm

Jeszcze jedno pytanie, którego nie doczytałem sie z tematu: Jaki jest sposób "kupowania" jednostek? Tzn. coś na kształt Warmłotka bitewnego, czy coś zupełnie innego?
 
Vox Mortis
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: sob lis 01, 2003 3:47 pm

sob gru 27, 2003 4:21 pm

Wojna w fantasy: taktyka, magia, broñ, stosunek spo³eczeñstw - odpowiedzi na wasze pytania siê tam znajduj± z tego co, mi wiadomo. <br /> <br />Generalnie warto przeczytaæ ca³o¶æ przed wypowiadaniem siê tutaj.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

sob gru 27, 2003 4:38 pm

Generalnie warto przeczytaæ ca³o¶æ przed wypowiadaniem siê tutaj.
<br />Tak, tym bardziej, ¿e w trakcie dyskusji pojawia siê jeszcze jeden wa¿ny link, a stanowiska co do wojny ulegaj± zmianie(na przyk³ad moje) <br /> <br />Ogólnie mo¿na przyj±æ, ¿e doszli¶my do wniosku, i¿ ¿adna skrajna taktyka nie jest skuteczna, wojna w typowym fantasy polega³by na wymieszaniu elementów klasycznych z magi±, wspomaganie zwiadu chowañcami na przyk³ad, roznoszenie chorób, u³atwione oblê¿enia, logistyka, komunikacja... <br /> <br />Najwiêkszym problemem jak do tej pory jest DR który powoduje, ¿e jedn± armiê niskopoziomowców rozwala jeden potwór i Shadow, który jest bugiem w systemie DnD i pozwala na stworzenie pote¿nej armii w krótkim czasie. <br />Uci±¿liwa jest te¿ teleportacja, która znacznie u³atwia dywersjê. <br />Zabijanie przywódców jest ¶rednio op³acalne, gdy¿ mo¿na ich wskrzesiæ a wymaga sporych nak³adów, ¿eby byæ skutecznym. <br />Natomiast rewelacj± jest Scry... <br />Wychodzi te¿, ¿e w ¶wiatach fantasy dominuje zasada MAD z zimnej wojny.Czyli wzajemnej destrukcji, bardzo ³atwo bowiem wybiæ populacjê przeciwnika przy u¿yciu odpowiedniej magii... <br />No i przy okazji ³atwo zauwa¿yæ te¿, ¿e w DnD powinny istnieæ teokracje... <br /> <br />Wszelkie za¶ propozycje "magowie rzuc± w armiê fireballa, bêdziemy rêk± Bigbiego zabijaæ ich ch³opów, zamienimy nasz± armiê w szkielety" okazuj± siê nieefektywne(lecz pokazowe) i po prostu bezu¿yteczne...
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

sob gru 27, 2003 5:12 pm

Co do incantatrixa: <br /> <br /><!--QuoteBegin-zasady wojny+-->
zasady wojny pisze:
<!--QuoteEBegin-->Do celów rozgrywki mo¿na wykorzystaæ wszystkie oficjalne podrêczniki wydane do D&D 3rd oraz ¶wiata FR, oraz materia³y oficjalne opublikowane na stronie WotC.
<br /> <br />Magic of Faerun z którego incantatrix pochodzi jest brane pod uwagê. Jest oficjalnym podrêcznikiem do ¶wiata FR... <br /> <br />Pytanie o Tabliczki. Czy Cieñ z Intem 6 potrafi czytaæ lub sk³adac skomplikowane wyraz z wolnych liter ? Nie s±dzê...tabliczki odpadaj±. <br />Jesli nie ma pertraktacji przy bramie to jak niby istota ma wspomnieæ o dodatkowej zap³acie której bêdzie ¿ada³a - musi siê to staæ tu¿ po rzuceniu bramy a nie w momencie gdy istota wykonuje swe zadanie. A dodatkowej zap³aty ma prawo za¿±daæ. Je¶li nie otrzyma jej prawie na 100% zem¶ci siê, a bez zadowalaj±cej oferty powinna byæ w stanie odej¶æ (w przeciwnym razie mo¿na by wzywaæ balory i nakazaæ wyr¿niêcie wrogiej armii w zamian za miedziaka - skoro nie ma nic do gadania to po co siê nim przejmowaæ). W ten sposób Cieñ przyzwany bram± (a s± du¿o tañsze sposoby które sam poda³e¶) nie uzyskawszy zadowalaj±cej oferty powinien móc odej¶æ. <br />I teraz ma³e rozró¿nienie. Kontrola przy bramie zaczyna siê po ustaleniu zap³aty (w przeciwnym wypadku by by³o jak z balorem o którym napisa³em kilka linijek wy¿ej). Je¶li na przyzwany bram± Cieñ rzucisz Control Undead mo¿esz wymóc na nim s³u¿bê bez ¿adnej zap³aty (jest on przezb ciebie zdominowany). Radzê jednak zakoñczyæ tê bezsensowan± dyskusjê o bramê gdy¿ rozbija siê o ró¿ne interpretacje mechaniki gry - tu nikt nie mo¿e powiedzieæ ¿e jego interpretacja jest jedyn± prawid³ow±. <br />Balora sam stawia³e¶ na polu bitwy i chyba przy oblezeniach - nie ja tylko Ty. <br /><!--QuoteBegin-Molobo+-->
Molobo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czyli jednak za cenê, w dodatku po co ? I kiedy ? W wygranych przez tego maga bitwach ? LOL
<br />nie wiesz jaki jest komponent materialny tego zaklêcia to siê nie wypowiadaj tym bardziej ¿e ju¿ powiedzia³em ¿e mo¿na go zignorowaæ za pomoc± Eschew Materials (czego przy Create Undead/Animate Dead zrobiæ siê nie da). Po co tworzyæ martwiaki ? Nie wiem a po co sam je chcia³e¶ u¿yæ ? I nie wygranych przez maga tylko przegranych przez jakiego¶ anonimowego genera³a niekoniecznie bêd±cego magiem. Wyra¼nie mówi³em ¿e nasza strona musi polec by czar mia³ sens. Zreszt± mia³em o tym nie mówiæ, a Ty mnie znów prowokujesz do bezsensownych wywodów...(i dowodzisz swoja ignorancje) <br />Mag znalaz³ sie w konfrontacji z takim wojem bo: wrogi kap³an rzuci³ na niego strefê antymagii , a obstawa posz³a w rozsypkê. Starczy ? Zreszt± sytuacja taka nie powinna nast±piæ jesli mag nie pojawi siê na polu bitwy w trakcie walki. <br />U¿ywanie magii...heh ¶mieszne. Nie pasuj± czary ofensywne. Nie pasuj± czary wzmacniaj±ce obronê (fabricate w tym wypadku-zreszta moze koszt zatrudnienia jednego incantatrixa jest wielokrotnie wyzszy od zatrudnienia inzyniera ale incantatrix potrafi wytworzyc ta katapulte szybciej a nawet lepiej jesli ma duzo rang w odpowiednim rzemiosle) to jakie czary ci pasuj± ? Przejmuj±ce kontrolê nad wrogiem ? Za du¿e ryzyko ¿e mag dostanie siê do niewoli. Czary zdobywaj±ce informacje ? No je¶li tylko do tego chcesz u¿yæ magów to mo¿e od razu zrezygnujemy z nich na rzecz hord tañszych szpiegów...A przyzwanie balora wciaz uwazam za zbyt ryzykowne i kosztowne wiec bede sie upieral przy lojalniejszym Pit Fiendzie lub tanszych lojalniejszych pomnijeszych diablach (np Erynie). <br />Ostatnia uwaga. Oczywi¶cie mo¿esz inwestowaæ w oddzia³y - nikt ci tego nie broni, ale zartraca siê przy tym natura waszego kraju. Jakich¶ magów ¶rednio - wysokiego poziomu powinniscie miec inaczej przerodzi siê to w kolejne ZSRR. A sam wodz nie wyrobi z przyzywaniem wszystkich pomocników z za¶wiatów. Zatrudnienie takiego incantatrixa wydaje mi sie lepszym posunieciem niz zatrudnienie 2 magów 9 poziomu (nie wiem jak sie ma to porownanie ekonomicznie - pó¼niej zajmê siê tym obliczeniem) -mo¿e jest tylko jeden (podczas gdy ich jest dwóch) ale wytwory jego magii sa potêzniejsze (ergo przydatniejsze) i moze wiecej czarow rzucic w ciagu dnia. Jeszcze jeden dowód na to ¿e potrzebujecie magów na tak wysokim poziomie - Mateo w swej liscie czarow wzmacniajacych obrone podal zaklecia 6 poziomu a ponownie wodz nie bedzie tracil na cos takiego czasu skoro musi sie zajac przyzwaniami. Molobo - nie chce mi sie kontynuowac tej dyskusji bo coraz bardziej oddalasz sie od zalozen waszego kraju najwyrazniej po to by zaprzeczyc kazdemu mojemu argumentowi przy okazji przeczac slowom tak swoim jak i innych uzytkownikow ktorzy proponowali calkiem przydatne zaklecia (vide mateo: Fabricate, etc). <br />P.S. Mam dla ciebie po¿yteczn± radê (mam nadziejê ¿e z niej skorzystasz) - przestañ patrzeæ na maga jak na jednostkê jednowymiarow± (tu:jednofunkcyjn±) bo ni± nie jest. Mag jest drogi ale posiada wiele umiejêtno¶ci przydatnych w ró¿nych aspektach wojny (i p³acisz za to wszystko a nie za pojednycz± funkcjê jak np tworzenie katapult w 10 minut) <br />P.S.2. Z uwagê na to co Locanti napisa³ odpuszczê sobie dalsz± dyskusjê z Tob± Molobo (nie ma sensu, ja ciebie nie przekonam, ty nie przekonasz mnie) ale nie oznacza to ¿e uwa¿am siê za przegranego ani ze wycofam sie z udzialu w tym temacie.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

sob gru 27, 2003 5:15 pm

Magic of Faerun z którego incantatrix pochodzi jest brane pod uwagê. Jest oficjalnym podrêcznikiem do ¶wiata FR...
<br />O ³adnie, zacz±³e¶ czytaæ temat, poczytaj wiêc dalej, bo ci±gle pope³niasz b³êdy wynikaj±ce z nieprzeczytania go do koñca.... :wink: <br /> <br />
Czy Cieñ z Intem 6 potrafi czytaæ lub sk³adac skomplikowane wyraz z wolnych liter ? Nie s±dzê
<br />Jeste¶ podrêcznikiem ? <br />
Jesli nie ma pertraktacji przy bramie to jak niby istota ma wspomnieæ o dodatkowej zap³acie której bêdzie ¿ada³a
<br />Istota nie wspomina o zap³acie. <br />
Po co tworzyæ martwiaki ? Nie wiem a po co sam je chcia³e¶ u¿yæ ?
<br />Nie przeczyta³e¶ tematu... <br />
Kontrola przy bramie zaczyna siê po ustaleniu zap³aty
<br />Nie.Nie przeczyta³e¶ czaru. <br />
Wyra¼nie mówi³em ¿e nasza strona musi polec by czar mia³ sens
<br />Mam polec ¿eby zdobyæ 200zombich(i to maksimum !), genialna strategia... <br />
Mag znalaz³ sie w konfrontacji z takim wojem bo: wrogi kap³an rzuci³ na niego strefê antymagii , a obstawa posz³a w rozsypkê
<br />I proszê, znów udowadniasz ¿e twój pomys³ jest nieprzydatny... <br />
to jakie czary ci pasuj±
<br />Czary o jakich mówili¶my w temacie, którego nie masz ochoty przeczytaæ. <br />
A sam wodz nie wyrobi z przyzywaniem wszystkich pomocników z za¶wiatów
<br />kolejny b³±d wywo³any nieprzeczytaniem tematu... <br />
przestañ patrzeæ na maga jak na jednostkê jednowymiarow± (tu:jednofunkcyjn±) bo ni± nie jest. Mag jest drogi ale posiada wiele umiejêtno¶ci przydatnych w ró¿nych aspektach wojny
<br />Molobo rozgl±da siê na w temacie za owym u¿ytkownikiem, nie widz±c go zastanawia siê... Iluzja jaka¶ czy co ? <br />
<br />ale nie oznacza to ¿e uwa¿am siê za przegranego ani ze wycofam sie z udzialu w tym temacie
<br />Smutne, ¿e przy takiej niekompetencji(nieprzeczytanie tematu), braku wiedzy posiadasz tupet by ci±gle natrêtnie podawaæ nierozs±dne, absurdalne pomys³y...
 
Vox Mortis
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: sob lis 01, 2003 3:47 pm

sob gru 27, 2003 5:35 pm

Wojnê magokracj± (pod warunkiem, ¿e jest z³a) wygrywa siê tak: <br /> <br />Rzucamy Gate i przywo³ujemy martwiaka zdolnego tworzyæ pomiot. <br />Wpuszczamy go do kilku swoich w³asnych miast i okolicznych wsi. <br />Wysy³amy to wszystko, przeciwko USSR. <br /> <br />W ci±gu kilku godzin/dni mamy armiê przekraczaj±c± liczebno¶ci± wojska USSR a w dodatku z³o¿on± z du¿o potê¿niejszych istot. Nie trzeba w tym celu u¿ywaæ cieni. S± ró¿ne martwiaki zdolne tworzyæ pomiot, chocia¿ muszê przyznaæ s± na og³ó³ mniej efektywne. <br /> <br />Pykanina kulkami ognia albo innymi pseudo potê¿nymi czarami typu 7k6 nie ma najmniejszego sensu. Tak samo jak przyzywanie pa³ernych istot.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

sob gru 27, 2003 5:38 pm

Powy¿sza strategia oczywi¶cie wymaga pewnego doszlifowania, aby byæ baaardzo skuteczna. <br />Shadow jest optymalny, nie ginie w ¶wietle(jak bodak), kontroluje pomiot, potrafi lataæ i ma niski CR. <br />Powerne planarne istoty s± przydatne przy niszczeniu du¿ych skupisk ludno¶ci cywilnej
 
Vox Mortis
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: sob lis 01, 2003 3:47 pm

sob gru 27, 2003 5:53 pm

Oczywi¶cie, ¿e strategia wymaga doszlifowania. Przede wszystkim trzeba przyjrzeæ siê dok³adnie warunk± konfliktu. Nie rozumiem za to, czy sugerujesz jej wysok± nieskuteczno¶æ.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

sob gru 27, 2003 6:16 pm

Nie, chodzi³o mi o opracowanie koncepcji formacji Cieni, tak by mog³y przeciwstawiæ siê kap³anom, herosom, oraz wzglêdnie ³atwo stworzyæ nowe Cienie.
 
Vox Mortis
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: sob lis 01, 2003 3:47 pm

sob gru 27, 2003 7:02 pm

Trochê nad tym my¶la³em. Oto moje przemy¶lenia: <br /> <br />Zak³adaj±c, ¿e struktura kontroli cieni przez stwórcê jest drzewiasta nale¿y kilka tysiêcy stoj±cych wysoko w hierarchii istot przemie¶ciæ w pozbawione ryzyka miejsce. Resztê trzeba rzuciæ do walki. <br /> <br />Cienie powinny poruszaæ siê w wiêkszych grupach (to ju¿ jest uwarunkowane liczebno¶ci± oddzia³ów USSR). Liczebno¶æ oddzia³ów USSR nale¿y wykryæ i zbadaæ przed wys³aniem martwiaków do walki. <br /> <br />W wypadku zniszczenia/przejêcia jednego cienia, tracimy kontrolê nad niewielk± czê¶ci± armii. Oczywi¶cie grupy powinny byæ skonstruowane w taki sposób, ¿eby usuniêcie pojedynczej jednostki nie powodowa³o utraty kontroli nad ca³± grup±. W przypadku przejêcia przez kap³ana czê¶ci cieni reszta zapewne go zabije. <br /> <br />W pierwszej kolejno¶ci powinni byæ atakowani i usuwani kap³ani. Bohaterowie i tak padn± szybko pod naporem cieni, zreszt± wysoko poziomowi NPC nie bêd± najprawdopodobniej w armii USSR spotykani zbyt czêsto. <br /> <br />Walkê nale¿y prowadziæ jak najdalej od w³asnego terytorium. Utrata czê¶ci wojsk nie bêdzie tam mia³a wiêkszego znaczenia gdy¿ jak zak³adam pozbawione kontroli cienie rozejd± siê i pochowaj± w jaki¶ jamach/ruinach a nie rusz± do wielokilometrowego marszu na nasze terytorium. Zostan± one usuniête po zakoñczeniu konfliktu. <br /> <br />To by by³o narazie tyle. Jestem otwarty na konstruktywn± krytykê.
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

sob gru 27, 2003 8:24 pm

Cieñ ³atwiej i taniej jest stworzyæ za pomoc± Create Greater Undead (o czym pisa³ Molobo). Brama jest za droga (ju¿ na wstepie p³acicie 1000gp za samo przyzwanie tego martwiaka). <br />Formacjê Cieni mo¿na oprzeæ na kleryku wzmacniaj±cym je za pomoc± negatywnej energii. Je¶li Cieñ powsta³ z Create Greater Undead, kleryk ten móg³by te¿ s³u¿yæ do kontrolowania przywódcy Cieni. Je¶li do przywo³ania Cieni u¿yto Wish - kleryk nie bêdzie potrzebny. <br />-------------------------------------------------------------------------------------- <br />Dodane po bardzo d³ugiej chwili Po pierwsze ma³a poprawka. Rzucenie Bramy kosztuje 5000gp zgodnie z zasad±:<!--QuoteBegin-zasady wojny+-->
zasady wojny pisze:
<!--QuoteEBegin--> Zamiast tracenia PD przy czarach u¿ywa³oby siê ekwiwalentu pieniê¿nego (5 sz za 1 exp).
<br />pomyli³em przelicznik. <br />A po drugie. Molobo chci³abym Cie oficjalnie przeprosiæ za sprawê bramy. Istota przyzwana faktycznie nie ma nic do gadania w sprawie swej ewentualnej zap³aty (jednak je¶li jej nie wynagrodzisz odpowiednio po wykonaniu zadania mo¿e chcieæ siê zem¶ciæ czyli Cieñ tak czy owak musi zostaæ nagrodzony choæ nie jest w stanie Ci o tym powiedzieæ). <br />Obecn± bramê pomyli³em z 2 edycjow± gdzie potrzebna by³a ochrona przed z³em je¶li dobry/neutralny mag wzywa³ np balora (w przeciwnym wypadku balor móg³ zaatakowaæ), a przyzwana istota mog³a zwyczajnie odej¶æ je¶li nie interesowa³a jej oferta. To samo za³o¿enie pó¼niej powtórzono w kilku grach komputerowych i dlatego ten system utwkwi³ mi w g³owie. Ostatnim powodem jest to ¿e przy magicznym krêgu ochrony przed z³em by³o napisane ¿e mo¿na go u¿yæ do uwiêzienia przyzwanej istoty. Owszem mo¿na, a nawet trzeba tylko, ¿e przy innym czarze - Planar Binding. Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa. <br />Po trzecie. Opieranie oddzia³u cieni na z³ym kleryku te¿ nie wydaje mi siê ju¿ tak dobrym pomys³em - jest on w stanie je wspieraæ tylko przez krótki (jak na bitwê) czas i to ograniczon± liczbê razy w ci±gu dnia. Poza tym, je¶li ka¿dy oddzia³ mia³by byæ wspierany przez kleryka (nawet pierwszopoziomowego) liczby kleryków w kraju zacze³yby siê szybko kurczyæ w wyniku zgonów owych kleryków na polach bitwy (s± zbyt cenni by ich tak traciæ).
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

ndz gru 28, 2003 11:41 am

Co¶ mi siê wydaje ¿e te pomys³y z martwiakami s± trochê jak broñ j±drowa w naszych czasach - niby mo¿na, ale nikt jej nie uzyje bo pañstwa "poboczne" mog³yby siê zdenerwowaæ - w koñcu jak kontrolowaæ rozprzestrzenianie siê chorób, pomiotów etc. <br /> <br />Dlatego walka nawet w ¶wiecie high magic bêdzie siê chyba (moim zdaniem) toczy³a na zasadzie null option - wy macie super magie masowej zag³ady i my mamy, wiêc trzymamy to jako straszak a nawalamy siê toporami i kuszami. <br /> <br />Wygrywa ten kto nie wzbudzaj±c podejrzeñ i uwagi innych przemyci do tej wojny "wspomaganie" np. mass false life, bless, takie tam pierdó³ki na które mo¿na liczyæ ¿e przejd± niezauwa¿one.
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

ndz gru 28, 2003 4:33 pm

Mateo sk±d pochodzi mass false life ?
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

ndz gru 28, 2003 9:49 pm

Wymy¶li³em sobie na poczekaniu, dlatego ¿e moja poprzednia notka ma siê nijak do dyskusji - ot po prostu kompletny off topic
 
Aramil Galanodel__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 140
Rejestracja: ndz lut 09, 2003 6:14 pm

sob maja 29, 2004 12:23 pm

nie moge sie powstrzymac zeby nie wypowiedziec sie w tym martwym temacie... <br /> <br />o ile dobrze rozumiem walcza panstwa majace 1 000 000 ludnosci i zdolne do wystawienia 20 000 armi. <br /> <br />teraz pytanie-ilu tych walkowanych w tym temacie balorow(ew.pit fiendow)trzeba zeby zabic 18000 ludzi?(te 2000 to postacie wyzszopoziomowe,dla nich magowie moga sie osobno postarac:)) <br /> <br />10?20?cos nie sadze zeby trzeba bylo wiecej.dla jednego 20 levelowego sorcerera to jest 2-3 dni rzucania bramy.....a jesli przeciwnik porusza sie w zmasowanych formacjach to jest jeszcze lepiej-takiemu balorowi te 20 rund powinno starczyc na naprawde duzo(pierwsza runda teleport do wrazej armi,pozostale 19 wyrzynka)-zanim taka armia zrobi 30km to juz bedzie 3x mniejsza....a tak przyzwanemu stworowi niczym placic nie trzeba.... <br /> <br />gdy przeciwnik przemieszcza sie w mniejszych grupkach(tak po 1000-2000 zolnierzy)to ok 20 balorow zalatwi sprawe na dobre(to co zostanie mozna juz wytluc chyba nawet obszarowkami :wink: ) <br /> <br />gdy porusza sie w mniejszych (100-200)to zaczynaja miec sens grupy udezeniowe teleportujacych sie niewidzialnych magow-10 fireballi i po krzyku. <br /> <br />20 000 armia to nie problem.100 000 zaczyna byc klopotliwa.1 000 000 to juz sprawa nie do zdjecia magia-chyba ze sie ma 1000 magow na 20 lev ale to juz lekka przesada:)
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

sob maja 29, 2004 4:07 pm

Oczywiście, powiedz mi tylko jak zamierzasz wystawić milionową armię dysponując milionem obywateli? Co z jakimkolwiek zapleczem i rezerwami? Jak ekonomia twojego kraju wytrzyma coś takiego?
 
Aramil Galanodel__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 140
Rejestracja: ndz lut 09, 2003 6:14 pm

sob maja 29, 2004 4:13 pm

totez wlasnie mowie-jesli korzystamy z zalozenia ze panstwa maja po 1 000 000 mieszkancow,jedno z nich wystawia 20 000 armie(bo wiekszej nie da rady),a drugie ma strukture magokracji podana w tym drugim topicu na ten temat(wiem,maslo maslane:))to panstwo atakujace konwencjonalnie jest bez szans-magowie nawt ze swoich wiez nie musza wychodzic....i zadne patenty na obchodzenie efektow czarow tu nic nie dadza-pojda duza grupa to 5/6 grupy wybije jakis przyzwany balor.pojda mala-to sie moze jednak magowie rusza:)nie ma przebacz.a amia magokracji-powiedzmy gdzies 5000,sami 1 levelowcy-do okupacji pobitego przeciwnika starczy-zwlaszcza jesli oddzialy beda mialy polaczenie z "centrum dowodzenia",ktore na zyczenie podesle im grupke udezeniowa 10 magow z 7-8 kregiem czarow :wink:
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

sob maja 29, 2004 4:50 pm

Po pierwsze to nie jest martwy temat, tylko zawieszony do dnia, gdy wszyscy wojownicy będą mieli chęć i czas na młócę. <br /> <br />Po drugie: co to znaczy mag przyzywa 20 balorów? <br />Czy Ty wiesz co to jest balor? <br />Jeden z władców otchłani, jedna z najpotężniejszych i najbardziej wpływowych tam istot. Na pierwszej materialnej jednego odpowiednikami są herosi - władcy państw? <br />Odwróćmy ten czar, by uruchomić wyobraźnię: <br />Balor otwiera Gate i przyzywa np. Manshoona, <br />zgodnie z literą zasad daje mu kilkadziesiąt tysięcy sztuk złota i może nim dysponować jak mięsem armatnim: "dziś zsumuję 20 Manshoonów, jutro 20 Chembryli". <br /> <br />1. Manshoon za kilkadziesiąt tysięcy to może co najwyżej spopielić za obrazę <br />2. Manshoon jest wodzem Zentów i nie zwykł działać sam, a tym bardziej być mięsem armatnim <br />3. Manshoon ma zajęty grafik na najbliższe miesiące, ma już pracę i to nie tylko lepiej płatną ale i ciekawszą niż grzmocenie się na wail of banshee z demonami. <br />4. Manshoon (jak każdy człowiek) traktuje demony jak bydło i w związku z tym nawet na dowódcę Otchłani się średnio nadaje, bo nie liczyłby się ze stratami <br /> <br />Teraz odwróć sytuację i pomyśl, co zrobi balor (jednen z kilkudziesięciu, dokładna liczba podana w Hellbound) władców otchłani, generał kilkutysięcznej armii demonów, gdy go zsumuje Twój mag? <br /> <br />Brama/wrota (Gate) to czar, który jest raczej wstępem do negocjacji i dyplomacji (paktów) z demonem, niż jakimś automatem do przyzywania balorów.
 
Aramil Galanodel__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 140
Rejestracja: ndz lut 09, 2003 6:14 pm

sob maja 29, 2004 5:26 pm

wiem co to jest balor...i tak sie sklada ze czar gate wedlug 3.0 (nie znam jego wersji w 3.5,jesli to jej uzywacie to przepraszam za madrzenie sie:))moze dzialac na 2 sposoby-pierwszy-masz kontrole nad przyzwana istota przez 1runda/caster level-nie musisz niczego negocjowac.druga wersja-chcesz miec tego balora pod kontrola dluzej-wtedy musisz sie z nim dogadac. <br /> <br />na koniec calej operacji takowy demon raczej cie kochac nie bedzie,ale przez te x rund robi co mu sie karze,a potem wraca do piekla(czy gdzie tam byl zanim zostal sciagniety)oczywiscie trzeba znac jego imie i takie tam,ale od tego masz sztab magow-specjalistow zeby sie tym nie martwic. <br /> <br />co zrobi balor jak go przywolam?pewnie sie wkurzy:)ale to nie jest problem na dany moment,tylko problem na"po wyrzynce"...zreszta mozna miec szczescie i wzmiankowany balor sobie umrze w walce-pozostaja jego kumple,ale biorac pod uwage jak sadze dosc "agresywna"polityke w piekle to sei nim za bardzo raczej nie przejma:) <br /> <br />zreszta jak juz nagle(nigdzie wczesniej w tym topicu taki argument nie zostal wysuniety)czepiamy sie ze takowy balor ma kilkutysieczna armie demonow-tym lepiej!!!na pewno jest cos czego taki demon(choc w tym momencie wolalbm pit fienda:)) chce.a ile jest rzeczy ktorych opisana przez Ciebie magokracja nie moze dostarczyc?niewiele jak sadze...teraz tylko nalezy otworzyc gate i pozwolic na przemarsz paru setek diablow-prosto na sily USSR-taka malutka umowa o wynajem:) <br /> <br /> <br />czekam na zgnojenie koncepcji (dodam od razu ze jej druga czesc jest bardziej zartem,ale jak sie ktos wscieknie i ma spory dar przekonywania...)
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

sob maja 29, 2004 11:26 pm

WOW ten temat o¿y³...widaæ ¿art z ¿arówk± (w temacie English only) ma swoje uzasadnienie w rzeczywisto¶ci - zw³aszcza jego ostatnia czê¶æ. <br />Co do bezp³atnego przyzywania balora to chcia³bym zauwa¿yæ, ¿e nie jest to mo¿liwe. O ile dobrze pamiêtam obie si³y mia³y p³aciæ za istoty przyzwane, co oznacza, ¿e przyzwanie tych "20" balorów znacznie uszczupli³oby zasoby magów. Korzystanie z armii balora tym bardziej nie wchodzi w rachubê (raz koszt, a dwa - to, ¿e wódz armii nas s³ucha nie znaczy, ¿e armia te¿ musi). Co wiêcej, to ¿e USSR na magów nie stawia, nie musi wcale znaczyæ, ¿e ich wogóle nie bêdzie mia³o (lub, ¿e nie bêdzie mia³o odpowiednich ¶rodków ochronnych). Jak na razie najlepsz±, wydaje mi siê taktyka z cieniami (te¿ kosztowna, ale diablenie trudno wybiæ stado tych drani - zw³aszcza noc±). <br />Ostatni punkt - tworzenie jakichkolwiek magów poziomu 10+ (za wyj±tkiem króla) spotka³o siê z niesamowit± krytyk± ze strony pewnego u¿ytkownika. Na tej podstawie wnioskujê, ¿e magowie maj± tylko jednego maga zdolnego rzuciæ Bramê. Jako, ¿e jest sam nie bêdzie raczej traci³ cennego czasu na ci±g³e przyzywanie i targowanie siê z diab³ami skoro ma wiele innych (wa¿niejszych) zajêæ.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

ndz maja 30, 2004 12:27 am

Z opisu czaru Gate: <br /> <br />Calling Creatures: The second effect of the gate spell is to call an extraplanar creature to your aid (a calling effect). By naming a particular being or kind of being as you cast the spell, you cause the gate to open in the immediate vicinity of the desired creature and pull the subject through, willing or unwilling. Deities and unique beings are under no compulsion to come through the gate, although they may choose to do so of their own accord. This use of the spell creates a gate that remains open just long enough to transport the called creatures. This use of the spell has an XP cost (see below). <br />If you choose to call a kind of creature instead of a known individual you may call either a single creature (of any HD) or several creatures. You can call and control several creatures as long as their HD total does not exceed your caster level. In the case of a single creature, you can control it if its HD do not exceed twice your caster level. A single creature with more HD than twice your caster level can’t be controlled. Deities and unique beings cannot be controlled in any event. An uncontrolled being acts as it pleases, making the calling of such creatures rather dangerous. An uncontrolled being may return to its home plane at any time. <br />A controlled creature can be commanded to perform a service for you. Such services fall into two categories: immediate tasks and contractual service. Fighting for you in a single battle or taking any other actions that can be accomplished within 1 round per caster level counts as an immediate task; you need not make any agreement or pay any reward for the creature’s help. The creature departs at the end of the spell. <br />If you choose to exact a longer or more involved form of service from a called creature, you must offer some fair trade in return for that service. The service exacted must be reasonable with respect to the promised favor or reward; see the lesser planar ally spell for appropriate rewards. (Some creatures may want their payment in “livestock” rather than in coin, which could involve complications.) Immediately upon completion of the service, the being is transported to your vicinity, and you must then and there turn over the promised reward. After this is done, the creature is instantly freed to return to its own plane. <br />Failure to fulfill the promise to the letter results in your being subjected to service by the creature or by its liege and master, at the very least. At worst, the creature or its kin may attack you. <br />Note: When you use a calling spell such as gate to call an air, chaotic, earth, evil, fire, good, lawful, or water creature, it becomes a spell of that type. <br />XP Cost: 1,000 XP (only for the calling creatures function). <br /> <br />Z opisu czaru: Lesser Planar Ally: <br /> <br />The bargaining takes at least 1 round, so any actions by the creature begin in the round after it arrives. <br />A task taking up to 1 minute per caster level requires a payment of 100 gp per HD of the creature called. For a task taking up to 1 hour per caster level, the creature requires a payment of 500 gp per HD. A long-term task, one requiring up to one day per caster level, requires a payment of 1,000 gp per HD. <br /> <br />Wniosek: <br />wersja 1: można mieć za darmo pit fienda o minimum 34 kostkach na 1rd/poz <- nieprzydatne strategicznie <br />wersja 2: można mieć pit fienda o 34 kostkach na ponad 2 tygodnie na 34.ooogp <br /> <br />Tyle system. <br />Teraz logika. <br /> <br />Grasz sobie kilka lat magiem i osiągasz 34 poziom. Nagle wbrew twej woli sumuje cię jakiś 17-poziomowy leszcz z innego planu. <br />wersja 1: sumuje cię na 17 rund i musisz go słuchać. Przez 17 rund wykonujesz jego polecenia i wracasz do domu. Co robisz potem? <br />wersja 2: sumuje cię ww. lamer i proponuje 34.000gp za 2 tygodnie napie****nia się z jego wrogami, podczas gdy twój najtańszy przedmiot wart jest koło 50.000, a komponenty kosztują po kilka tysięcy. Ponadto masz oderwać się od zajęć w swoim świecie i robiić coś, co cię zupełnie nie dotyczy. Co robisz?
 
Aramil Galanodel__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 140
Rejestracja: ndz lut 09, 2003 6:14 pm

ndz maja 30, 2004 1:00 am

co do przydatnosci taktycznej pit fienda na 1rd/poziom to bym sie klocil-nie wiem jak pit fiend(bo nie mam aktualnie ksiazek)ale balor ze swoim blasphemy to w te kilka rund polozy sporo luda-zauwaz ze ja go chce "wteleportowac w cizbe" :wink: <br /> <br />a cos mi sie wydaje ze jak wzmiankowany pit fiend wylazlby z piekla celem przeprowadzenia dyskusji w temacie"skutki przeszkadzania mi w wazniejszych sprawach"to po rozmowie z "ekipa szybkigo reagowania"(tzn.nasz 20 levelowy mag,jego trzech 17 levelowych kumpli i 7 stalowych golemow-bynajmniej nie wydaje mi sie zebym przesadzal-jak wolasz takie stworki to chyba raczej jestes gotow na to ze sie ew.beda stawiac :wink: )bylby sklonny napisac ksiazke pt."jak przelknac porazke i zachowac konczyny" <br /> <br /> <br />zreszta-czar istnieje?istnieje.sa magowie ktorzy go rzucaja?sa.i jakos sobie radza z gniewem tych istot-wniosek-na wszystko jest sposob..... <br /> <br /> <br />a na koniec dodam jeszcze ze gdy pisalem o tym,ze kazdy czegos chce-nawet balor-to nie chodzilo mi o 34 000 gp-raczej o cos mniej materialnego-sa rzeczy ktorych demon zrobic sam nie moze,ale za to magokracja juz jak najbardziej.... <br /> <br />Haer'dalisie,przekleje tu wziety od Thomasa Percego szkic struktury magokracji-jedyny jaki znalazlem w tych tematach wiec na nim sie opieram: <br /> <br />BUKWOKRACJA TABILANDU 1.000.000 mieszkañców <br />Ustrój: czarokracja, czyli sojusz magów i kap³anów <br />W³adcy: duet: mag + kap³an, <br />Do dyspozycji maj± <br />4000 kap³anów i druidów <br />1500 magów, zaklinaczy i adeptów <br /> <br />poziomy: <br />4 kap³anów epickich (jeden z nich to w³adca) <br />30 kap³anów z 9 krêgiem <br />150 kap³anów na 7 krêgiem <br />800 kap³anów z 5 krêgiem <br />3000 kap³anów z 3 krêgiem <br /> <br />1 mag epicki (pewnie sam w³adca) <br />7 magów z 9 krêgiem <br />50 magów na 7 krêgiem <br />200 magów z 5 krêgiem <br />750 magów z 3 krêgiem <br /> <br /> <br /> <br />wiec po raz-widac ze ma kto te gate rzucac,a po dwa-jak widac post wyzej mozna miec pit fienda(czy tez balora)za darmo-nawet na upartego kilka razy tego samego:) <br /> <br />na i przy okazji nasunal mi sie jeszcze jeden temat:mamy okolo 100 magow powyzej 10 levelu(mniej wiecej).ile golemow i innych shield guardianow ma taka grupa?mnie sie wydaje ze sporo(niektorzy moga nie miec wcale,ale kolekcjonerzy nawet po kilka).w polaczeniu z 4000 armia kaplanow i wsparciem magicznym to magokracja nawet walna bitwe moze wygrac w takim ukladzie..... <br /> <br /> <br />a tak w ogole to przed snem wpadlem na taka mala niespodzianke dla nadciagajacej armi USSR-mamy 1500 magow zdolnych rzucic czar 3 levelu.powiedzmy ze(zanizam i to mocno)kazdy z nich srednio moze ich rzucic 10/dzien,co daje nam imponujaca ilosc 15 000 czarow 3 levelu dziennieniech nasi magowie robia to przez 3 dni(armia sobie maszeruje,zakladam ze jesli sie rozproszy to zostanie wytluczona przez male grupki uderzeniowe z kombem improved invisibility,fly,teleport,cloudkill + jakies przyjemnosci dla tych ktorzy przezyja).przez te 3 dni da to nam 45 000 zaklec 3 kregu.teraz gwozdz programu-sa to wszystko zaklecia shrink item(dlatego tak zanizylem,nie wszyscy zaklinacze musza to znac)rzucone na najwieksze kamienie w okolicy(nie ma kamieni?alchemicy wysadza jakis kamieniolom i voila)powiedzmy ze sa to srednio tonowe kamyki,ktore waza teraz kilkadziesiat kg,powiekszane na to samo slowo-klucz.na trasie przemarszu wojsk przeciwnika umieszczamy na wysokosci ok.100 m kilka rope trickow(ew.wyzej,zeby ew.detect magic nic nie odkryl)gdy wraza armia jest pod niespodziankami,rozpraszamy rope tricki,a nasz latajacy nad tym wszyskim wiesniak samobojca(czary oczywiscie rzucili magowie-lot,invisibility)wrzeszczy na cale gardlo slowo-klucz.efekt-45 000 ton skal spadajacych w sporym promieniu(powiekszaja sie jedne na drugich,to im daje spory impet-stad wiesniak samobojca a nie mag to odpala)-efekt chyba bardziej miazdzacy niz dowolna ilosc balorow...... <br /> <br />co do alchemikow to mam jeszcze jeden koncept,ale to dopiero po wytknieciu nieprawidlowosci w tym:)
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

ndz maja 30, 2004 11:07 am

Jak zauwa¿y³ Thomas Percy do wezwania Balora potrzeba maga 34 poziomu. <br /> <br />Jak umówili¶my siê nie u¿ywamy postaci epickich, najwy¿szy mo¿liwy poziom to 20. <br /> <br />To jeden. <br /> <br />Dwa: Balor prze te 17 rund wykoñcy³by nam prawdopodbnie jedn± kompanie, po czym wrói³ na swój plan. Pomijaj±c, ¿e podobny, a szybszy efekt wywo³aby Rój Meteorytów wezwanie Balora mialoby jeszcze dodatkowe konsekwencje: <br />a) Wróci³by na swój plan i zacz± knóæ zemstê. Móg³by osobi¶cie zaatakowac maga, lub np. wysiliæ swoje IQ 200 by rozegraæ to sprytniej i pos³aæ 2-3 armie demonów na ty³y wojsk nieszczêsnego przyzywacza, zw³aszcza, ¿e nic przy tym nie traci: jego s³udzy zabici na innym planie wracaj± automatycznie do ¿ycie na ich natywnej p³aszczy¼nie. Móg³by nawet zorganizowaæ wycieczkê krajonawcz± dla wszystkich swych podw³adnych. <br />B) Nawet, gdyby Balor uzna³ zabijanie wojaków UnSorrcery Soviet Republic za zabawne widzia³oby go setki ludzi, co skoñczy³oby siê: s³usznym oburzeniem ze strony wszelkich czcicieli dobra, ekskomunikom, masowym zaci±giem ochotników - paladynów i kap³anów do wojsk USSR i prawdopodobnie krucjat± przeciwko z³ym si³om.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości