<br />I nikt ich nie wprowadza. Zreszt± o u¿yciu Balora wspominano ju¿ daaaawno. Zreszt± drogi kolega jak zwykle problemy z przeczytaniem czaaru Gate(nie pierwszy raz zreszt±) <br /> <br />In the case of a single creature, you can control it if its HD do not exceed twice your caster level <br />Czyli mag na 17poziomie mo¿e kontrolowaæ 34 kostkowego potworka. Ehh, kiedy wreszcie ludzie zaczn± uwa¿nie czytaæ ten czar <br />Jak umówili¶my siê nie u¿ywamy postaci epickich, najwy¿szy mo¿liwy poziom to 20
<br />Je¶li masz punkty i mo¿liwo¶ci ich zaci±gniêcia wed³ug rozpiski-proszê bardzo, mobilizuj. <br /> <br />oburzeniem ze strony wszelkich czcicieli dobra, ekskomunikom, masowym zaci±giem ochotników - paladynów i kap³anów do wojsk USSR i prawdopodobnie krucjat± przeciwko z³ym si³om.
<br />To twój scenariusz. <br />Teraz moje dwa: <br />-poddani przeciwnika po ujrzeniu Balora masowo siê poddaj±, przera¿nie potêg± <br />-Balor organizuje krucjatê z innych planów przeciwków dobremu pañstwu. <br />Oba scenariusze s± równie prawdopodobne co twój. <br /> <br /> <br /> <br />Wróci³by na swój plan i zacz± knóæ zemstê. Móg³by osobi¶cie zaatakowac maga, lub np. wysiliæ swoje IQ 200 by rozegraæ to sprytniej i pos³aæ 2-3 armie demonów na ty³y wojsk nieszczêsnego przyzywacza, zw³aszcza, ¿e nic przy tym nie traci: jego s³udzy zabici na innym planie wracaj± automatycznie do ¿ycie na ich natywnej p³aszczy¼nie. Móg³by nawet zorganizowaæ wycieczkê krajonawcz± dla wszystkich swych podw³adnych.
<br /> <br />Dobrze wiêc ¿e nie przywo³ujemy maga o 17poziomie, z jego w³asnymi pragnieniami i potrzebami, lecz istotê bêd±c± esencj± z³a, zainteresowan± szerzeniem wojny, cierpienia chaosu b±d¿ tyrannii, zwi±zan± magicznymi uwarunkowaniami.Da³e¶ system, da³e¶ swoj± logikê, ale zapomnia³e¶ o tre¶ci. <br /> <br />Tyle system. <br />Teraz logika. <br /> <br />Grasz sobie kilka lat magiem i osi±gasz 34 poziom. Nagle wbrew twej woli sumuje ciê jaki¶ 17-poziomowy leszcz z innego planu. <br />wersja 1: sumuje ciê na 17 rund i musisz go s³uchaæ. Przez 17 rund wykonujesz jego polecenia i wracasz do domu. Co robisz potem? <br />wersja 2: sumuje ciê ww. lamer i proponuje 34.000gp za 2 tygodnie napieprzania siê z jego wrogami, podczas gdy twój najtañszy przedmiot wart jest ko³o 50.000, a komponenty kosztuj± po kilka tysiêcy. Ponadto masz oderwaæ siê od zajêæ w swoim ¶wiecie i robiiæ co¶, co ciê zupe³nie nie dotyczy. Co robisz?
Pozwolê sobie mieæ inne zdanie. <br /> <br />wersja 1: mo¿na mieæ za darmo pit fienda o minimum 34 kostkach na 1rd/poz <- nieprzydatne strategicznie
<br />Pamiêtaj O.L.O ¿e zap³aciæ mo¿na te¿, sk³adajaæ w ofierze jeñców itp. <br /> <br />daje nam to 3400 sz dziennie, czyli 34000sz za 10 dni, czyli 340000 sz za sto dni, czyli oko³o 3 miesi±ce i dziesiêæ dni, jak dla mnie to uczciwa transakcja
<br />Chcia³by¶ prawda ? A ja na przyk³ad chcia³bym ¿eby tak siê wkurzy³ na tych, którzy go atakowali, ¿e postanowi³ zrobiæ to im jeszcze raz. Ale oczywi¶cie musia³bym pomin±æ szereg zasad z PS takich jak to ¿e demon pojawia siê na Prime tylko z portalu lub przyzwany przez ¶miertelników, lub ¿e obowi±zuj± go pewne zasady wpisane w planarn± naturê jego postaci.<br />Móg³by osobi¶cie zaatakowac maga, lub np. wysiliæ swoje IQ 200 by rozegraæ to sprytniej i pos³aæ 2-3 armie demonów na ty³y wojsk nieszczêsnego przyzywacza,
<br /> Wiem, Molobo chcia³em tylko pokazaæ, ¿e przyzwanie balora to nie jest jaka¶ eskapada na ksiê¿yc i mo¿na to zrobiæ bardzo tanio w stosunku do korzy¶æ (3400 sz dziennie to niewielki ¿o³d dla kogo¶, kto morze w tym czasie zniszczyæ wrogowi pó³ armii miasto i kilka wiosek) w dodatku zupe³nie zgodnie z zasadami, które uznaj± tak± zap³atê za odpowiedni±. A co my¶lisz Molobo o tym by wykorzystaæ zamiast cieni spektry?Cytat: <br />Daje nam to 3400 sz dziennie, czyli 34000sz za 10 dni, czyli 340000 sz za sto dni, czyli oko³o 3 miesi±ce i dziesiêæ dni, jak dla mnie to uczciwa transakcja <br /> <br />Pamiêtaj O.L.O ¿e zap³aciæ mo¿na te¿, sk³adaj±c w ofierze jeñców, itp.
Molobo pisze:<br />Oczywiście, że może. Ja nie protestowałem przeciw używaniu czaru Gate, ale przeciwko używaniu go jak w grze komputerowej "20 Manshoonów zsumuję dziś, 20 Manshoonów jutro". <br />Jak najbardziej może pojawić się pit fiend, balor, solar, nawet kilku i nawet se swoimi armiami, ale to są potężne byty, indywidualiści, władcy, z którymi trzeba prowadzić negocjacje, a nie rzucąc je za 34.000gp do wyrębu lasu. <br />Ponadto - przypominam! - liczba balorów itp. jest ograniczona. Może Darklord w wolnej chwili przytoczyłby dane z Hellbound. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Molobo+--><!--QuoteEBegin-->Oczywiście że magokracja może przywołać Balora lub Pit Fienda. Zawsze mogła, korzystając z odpowiednich czarów. Troszkę śmiesznie wyglądacie chłopcy, próbując temu zapobiec-czyżbyście za dużo polskiego Sejmu oglądali ? To chyba zły wzorzec [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
Molobo pisze:<br />Więc wpisz tutaj treść. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Molobo+--><!--QuoteEBegin-->Dobrze więc że nie przywołujemy maga o 17poziomie, z jego własnymi pragnieniami i potrzebami, lecz istotę będącą esencją zła, zainteresowaną szerzeniem wojny, cierpienia chaosu bądż tyrannii, związaną magicznymi uwarunkowaniami.Dałeś system, dałeś swoją logikę, ale zapomniałeś o treści
Molobo pisze:<br />O to mi właśnie chodziło. By magokracja potraktowała balora bardziej questowo - oszukanie go, zaoferowanie mu dusz itp. a nie "34.000gp i zasuwaj na dwie zmiany do kamieniołomu". <br />Generalnie: nie używajmy tu zagrań, które nie przejdą na sesji. Jesteśmy na forum rpg. Symulacja wojny USSR-magokracja ma służyć wzbogacaniu naszej wiedzy o wojnie fantasy w rpg. Zagrania z RTS-ów niczemu nie służą, nawet jeśli zapewnią sukces - bo gdzie ich potem użyjesz??<!--QuoteEBegin-->A ja na przykład chciałbym żeby tak się wkurzył na tych, którzy go atakowali, że postanowił zrobić to im. Ale oczywiście musiałbym pominąć szereg zasad z PS takich jak to że demon pojawia się na Prime tylko z portalu lub przyzwany przez śmiertelników, lub że obowiązują go pewne zasady wpisane w planarną naturę jego postaci.
<br />To tylko twoje zdanie. Mechanika opisana w podrêczniku jest inna i g³osi ¿e za 34.000 mogê przywo³aæ tak± istotê, której p³acê cenê ustalnon± w wyniku negocjacji. Nie ma tu specjalnych problemów. Jak chcemy siê ju¿ bawiæ to proszê bardzo, niech za¿yczy sobie sto duszyczek niemowlaczków, duszê wrogiego króla i parê ¶wi±tyñ na gruzach stolicy przeciwnika. Proszê bardzo. <br /> <br />w³adcy, z którymi trzeba prowadziæ negocjacje, a nie rzuc±c je za 34.000gp do wyrêbu lasu.
<br />Dyskusyjne powiedzia³bym, bior±c pod uwagê dodatki do AD&D. Prawdopodobnie jest to tylko jaka¶ wizja którego¶ z autorów dodatku, obecnie niaktualna(3E) <br /> <br />Ponadto - przypominam! - liczba balorów itp. jest ograniczona. Mo¿e Darklord w wolnej chwili przytoczy³by dane z Hellbound.
<br />Czyli chcesz mechanikê z podrêcznika zamieniæ na swoj±, która u³atwi ci prowadzenia walki.Przykro mi Percy ale to nieczyste zagranie. <br /> <br />By magokracja potraktowa³a balora bardziej questowo - oszukanie go, zaoferowanie mu dusz itp. a nie "34.000gp i zasuwaj na dwie zmiany do kamienio³omu".
<br />Przykro mi ale nie widzê tu problemu, mechanika istnieje, wytyczne s±, za Gate du¿o siê p³aci. Dlaczego mia³bym nie u¿yæ sposobu na zwyciêstwo, je¶li nie ³amie ¿adnych regu³ i jest on mo¿liwy do przeprowadzenia, a tak¿e nie jest sprzeczny z logik± ¶wiata w którym toczy siê pojedynek. To, ¿e symulacja konfliktu tworzy ¶wiat o innym kszta³cie ni¿ nasz jest oczywiste, nie miali¶my na celu przez niego tworzyæ kalki naszego lecz ca³kiem now± warto¶æ. W której jak siê okaza³o magowie i wysokopoziomowe postacie s± niezbêdne do przetrwania struktur pañstwowych, politycznych. A walka odbywa siê na znanej nam zasadzie z Zimnej Wojny-MAD. <br />A do wszystkich, którzy marz± o tym by zaatakowa³ nas, przypominam ¿e czyni to tylko w najgorszym razie, w wyniku nie zobowi±zania siê z kontraktu. <br />Immediately upon completion of the <br />Generalnie: nie u¿ywajmy tu zagrañ, które nie przejd± na sesji. Jeste¶my na forum rpg. Symulacja wojny USSR-magokracja ma s³u¿yæ wzbogacaniu naszej wiedzy o wojnie fantasy w rpg. Zagrania z RTS-ów niczemu nie s³u¿±, nawet je¶li zapewni± sukces - bo gdzie ich potem u¿yjesz??
service, the being is transported to the character's vicinity, and the character must then and there turn over the promised reward. <br />After this is done, the creature is instantly freed to return to its own plane. <br />Failure to fulfill the promise to the letter results in the character's being subjected to service by the creature or by its liege and <br />master, at the very least. At worst, the creature or its kin may attack the character.
Molobo pisze:<br />i to wydaje mi się wizją ciekawą. <br /> <br />Mam wątpliwości tylko, czy np. Halaster z FR nadaje się do MAD. <br />A jeszcze mniej nadają się postacie graczy.<!--QuoteEBegin-->To, że symulacja konfliktu tworzy świat o innym kształcie niż nasz jest oczywiste, nie mialiśmy na celu przez niego tworzyć kalki naszego lecz całkiem nową wartość. W której jak się okazało magowie i wysokopoziomowe postacie są niezbędne do przetrwania struktur państwowych, politycznych.
<br />Problem w tym Percy, ¿e ja nie potrzebujê naprawdê setek balorów, by kompletnie zniszczyæ twoje pañstwo. Wystarcz± mi dwa, plus parê innych potworów i czarów. <br /> <br />1. Magokracja wygra³a. Nikt siê nie oprze armiom setek balorów.
<br />Jest jeden element, którego nie ma u nas i nie bêdzie-bogowie. To oni mog± utrzymywaæ równowagê ¶wiata i wp³ywaæ na jego kszta³t. Na przyk³ad odnawiaj±c rasy, które w normalnej ekologii dawno by wyginê³y. <br />Paradoksalnie-najwiêcej sensu ma FR.2. Nie maj± sensu, ¿adnego!, wszystkie ¶wiaty do D&D.
Molobo pisze:<br />W spisywany przez mnie i wklejanym na forum opisie świata fantasy D&D "Wioska->baronia->hrabstwo->księstwo" (księstwa wciąż nie skończyłem i na forum go nie ma) zawsze uwzględniałem wykorzystanie czarów typu planar ally, binding, gate. Uważam, że jest to ciekawe i tworzy nową jakość świata. Nie przyszło mi jednak do głowy wystawiać dziesiątek balorów, bo wiem, że taki numer nie przejdzie u 90% mistrzów gry. <br />Dlaczego? <br />Nie z powodu mojej dążności do zachowania w świecie status quo, ale dlatego że: <br />- nie ma nieskończonej liczby balorów, tak jak nie ma nieskończonej liczby magów na 20 poziomie. Są one takimi herosami otchłani i - co po prostu nie zostało wciąż opisane w 3e - są wierzchołkiem pewnej piramidy. Można by do nich stosować opis analogiczny do opisu miast prime material z DMG, tak jak sprawdza się ilość wysokopoziomowych postaci w miastach. Gdyby balorów był milion, po prostu rządzili by wszystkimi planami. A gdyby pit fiendów itp też był miliard, to wojna krwi itp. rozgrywałyby się np. w Waterdeepie, a ludzie, elfy itp. byliby tylko mięsem armatnim i niewolnikami. <br />- jak broń atomowa - jest to taktyka hazardowa. Postać gracza kryje się do loszku i sumuje powiedzmy 50 balorów. Potem na raz wypuszcza je na Cormyr. Czy Cormyr obroni się? Ja uważam że ma szansę, jeśli jak najszybciej zabije postać gracza. Ale czy o to chodzi? <br /> <br />Jeśli uważasz, że balor, deva, pit fiend (nawet kilku wraz ze sługami) wesprze magokrację, to nie ma między nami różnicy poglądów. <br />Jeśli, korzystając z niekompletności zasad - magokracja przywoła hordę np. dev - wygraliście. <br /> <br />Pytanie tylko "w co wygraliście", bo moim zdaniem nie w D&D, tylko w Heroes of Might & Magic lub Warcrafta, gdzie co rok zbiera się armie kilkuset produkujących się w wieżach smoków i rzuca je pęczkami na setki tytanów wroga. A, już trzymając się gier komputerowych, mamy użycie ultra-diabła/demona i w Baldurze 2, gdzie przywołują go drowy i w NWN Hordes of Underdark, gdzie... przyzywają go drowy. Jest to pojedynczy demon, jest rytuał, jest jego cena. OK, wiem że to żaden przykład w myśl zasad D&D... podałem go tylko dla zobrazowania, jak Gate wygląda na 90% sesji.<!--QuoteEBegin-->Problem w tym Percy, że ja nie potrzebuję naprawdę setek balorów, by kompletnie zniszczyć twoje państwo. Wystarczą mi dwa, plus parę innych potworów i czarów.
<br />Jak zwykle b³±d Zasady dotycz±ce wystawiania armii s± proste , mamy na to punkty i czary.Tak¿e twój pomys³ odpada. Przy okazji Cubic Gate s³u¿y do podró¿owania na plany nie umo¿liwia przywo³ania armii <br />Dwa-identyczne bajdurzenia mogê ja zastosowaæ mówi±c ¿e przyzywam demony które maj± za zadanie walkê z si³ami dobra. <br />Proszê na przysz³o¶æ trzymaæ siê zasad, zamiast snuæ opowiadania co by by³o gdyby ksiê¿yæ spad³ na Ziemiê podczas wojny, lub królowi wyrós³ pryszcz na nosie. <br /> <br />Zwie siê to Cubic Gate. Teraz powiedzmy, ¿e magokracja wezwa³a demony/diab³y. Otwieramy bramê do której¶ z dobrej p³aszczyzn, wysy³amy paladyna dyplomatê i mamy po swojej stronie, praktycznie darmow± (nie licz±c ¿o³du) armiê celestiali.
<br />Pomyli³e¶ siê.Wystarczy jeden Shade. <br />Sorka za to ,¿e przeci±gam problem, ale chcia³em pokazaæ, ¿e Molobo musia³by wystawiæ co¶ wiêcej ni¿ tylko kilka balorów by rozbiæ si³y Thomasa.
<br />A czy Cormyr siê obroni przed Twisted Rune ?Potem na raz wypuszcza je na Cormyr. Czy Cormyr obroni siê?
Antara pisze:<br />Polecam Spaczona Runa (Twisted Rune).<!--QuoteEBegin--><br />Czy móg³by¶ zaspokoiæ moj± ciekawo¶æ i napisaæ co to jest?Twisted Rune
<br /> <br />a kto tu mówi o jakimkolwiek przywolaniu - ja mówie o pozyskaniu sojuszników za pomoca dyplomacji. Teraz to Ty nie uwazasz Molobo <br /> <br />Przy okazji Cubic Gate s³u¿y do podró¿owania na plany nie umo¿liwia przywo³ania armii
<br /> <br />aha wiec rozumiem, ze jak ktos w tej armii ma magiczny przedmiot to nie moze go uzyc bo...przedmiot: <br />a) nie jest czarem <br />B) nie ma punktów <br />moze i nie ma tych ''punktów'' ale efekt generowany przez cubic gate jak najbardziej czar przypomina, jesli z kolei razi Cie uzywanie dyplomacji w trakcie wojny (bo jak swiat stary nikt tego nigdy nie robil ) to wez pod uwage ze co jakis czas (teraz nie pamietam jaki) istnieje 10% szans na to ze przez brame przejdzie jakies stworzenie - nie przypominam sobie zasad regulujacych takie wydarzenia <br /> <br />Zasady dotycz±ce wystawiania armii s± proste , mamy na to punkty i czary
<br /> <br />znow sie mylisz - nie shade a shadow - jednym shadem to Thomasowi mozesz co najwyzej rozrywki dostarczyc (chyba ze bedzie to jeden z poteznych magów z Twojej armii, ale jednym magiem przeciez Thomasa nie rozwalisz...) <br /> <br />Pomyli³e¶ siê.Wystarczy jeden Shade
<br /> <br />a niby dlaczego mialby sie nie obronic ?? udalo im sie pokonac Gaznethy (czyli cos czego Twisted Rune by nie zniszczylo) to tym bardziej poradza sobie ze zgraja lichów <br /> <br />A czy Cormyr siê obroni przed Twisted Rune ?
<br /> <br />blad - demony nie zyja po to by walczyc z dobrem tylko po to by siac zlo a nie sa to tozsame pojecia <br /> <br />przyzywam demony które maj± za zadanie walkê z si³ami dobra.
<br /> <br />jak mowilem nie przypominam sobie zasady regulujacej uzywanie cubic gate. <br />a) gdyby ksiezyc spadl na ziemie w trakcie wojny to wojna dobieglaby konca <br />B) gdby królowi wyrósl pryszcz na nosie wroga armia zyskalaby idealne podloze dla rozglaszania plotek ze król zachorowal na jakas smiertelna chorobe i ze lada dzien umrze (oczywiscie wtedy morale pojdzie sie pasc) - absurd ? moze, ale to jedyny sposob by odpowiedziec na Twoje argumenty (przykro mi z tego powodu). <br /> <br />P.S. Sorka za brak polskich liter - na kompie z którego pisze dziala tylko ''ó'' <br /> <br />Edit Wycofuje sie z dyplomacji - faktycznie sily trzecie maja nie brac udzialu co nie zmienia faktu ze efekt uboczny cubic gate wciaz powinien byc brany pod uwage (jako ze jest to efekt ''czaru'')Proszê na przysz³o¶æ trzymaæ siê zasad, zamiast snuæ opowiadania co by by³o gdyby ksiê¿yæ spad³ na Ziemiê podczas wojny, lub królowi wyrós³ pryszcz na nosie.
<br />Niestety jak zwykle twój umys³ dryfuje dryfuje daleko daleko od omawianego tematu. W temacie wojny zosta³y dok³adnie sformu³owane zasady wystawiania postaci, potworów, armii.Sposób o którym piszesz musisz siê w nich mie¶ciæ- a to oznacza ¿e twój pomys³ jest wart hmm nic bo nie mo¿esz przywo³aæ za darmo takiej armii. Polecam czytaæ, ale widzê ¿e jak zwykle nie masz na to ochoty-naprawdê ile razy mo¿na t³umaczyæ czar Gate na przyk³ad ? <br /> <br />kto tu mówi o jakimkolwiek przywolaniu - ja mówie o pozyskaniu sojuszników za pomoca dyplomacji. Teraz to Ty nie uwazasz Molobo
<br />Przykro mi ¿e nie potrafisz zrozumieæ zasad (do¶æ prostych). Je¶li przedmiot umo¿liwia przywo³anie potwora to owszem mo¿na u¿yæ, a Cubic Gate pozwala ci na podró¿owanie po planach nie przywo³ywania potworów-na upartego mo¿na za³o¿yæ ¿e mo¿esz próbowaæ zwerbowaæ kogo¶ z planów-u¿ywaj±c testu na dyplomacjê i zasad znanych nam z czaru Gate-wiêc wcale na tym dobrze nie wyjdziesz. <br /> <br />aha wiec rozumiem, ze jak ktos w tej armii ma magiczny przedmiot to nie moze go uzyc bo...przedmiot: <br />a) nie jest czarem <br />B) nie ma punktów
<br />Rzeczywi¶cie shadow poprawiê. Mylê siê znowu ? Nie pamiêtam abym to ja przez kilka miesiêcy nie potrafi³ zrozumieæ czaru Gate. <br /> <br /> <br />znow sie mylisz - nie shade a shadow - jednym shadem to Thomasowi mozesz co najwyzej rozrywki dostarczyc
<br />Wow, jeste¶ geniuszem- i na podstawie tego wydedukowa³e¶ ¿e przyjdzie do ciebie nieskoñczona armia, nastawionych przyja¿nie stworków ? Przede wszystkim w przeciwieñstwie do Gate nie ma tu mowy o kontroli tych stworzeñ-wiêc mo¿e pojawiæ siê istota tobie nieprzychylna, po dwa nie wiadomo jaki rodzaj stworzenia siê pojawi.Po trzecie nie kontroluj±æ owych istot musia³by¶ im zap³aciæ jeszcze wiêcej ni¿ istotom pochodz±cym z Gate-kiepski interes "geniuszu" <br />to wez pod uwage ze co jakis czas (teraz nie pamietam jaki) istnieje 10% szans na to ze przez brame przejdzie jakies stworzenie
<br />No No po prostu powalaj±ca argumentacja kogo¶ kto jeszcze nie wie ¿ê ksi±¿ki a RPG FR maj± niewiele wspólnego ze sob± je¶li chodzi o logikê. Poza tym niektórzy potrafi± przeczytaæ statystyki. <br /> <br />niby dlaczego mialby sie nie obronic ?? udalo im sie pokonac Gaznethy (czyli cos czego Twisted Rune by nie zniszczylo) to tym bardziej poradza sobie ze zgraja lichów
<br />Niestety zdradzasz swoj± ignorancjê-jak zwykle-istoty te reprezentuj± pewien wzorzec porz±dku Multiversum i zainteresowane s± szerzeniem go na innych p³aszczyznach-przeczytaj trochê PS, potem pogadamy. <br /><br />demony nie zyja po to by walczyc z dobrem tylko po to by siac zlo a nie sa to tozsame pojecia
<br />Bo¿e. Jak nie znasz zasad to jak mo¿esz tworzyæ scenariusz zdarzeñ ?! Widzê ¿e masz racjê, pomyli³em siê wcze¶niej. Pomyli³em siê traktuj±c ciê jako powa¿nego dyskutanta. <br /> <br />jak mowilem nie przypominam sobie zasady regulujacej uzywanie cubic gate.
<br />Mi przykro, ¿e nawet nie wiesz jak przedmiot który omawia³e¶ dzia³a.moze, ale to jedyny sposob by odpowiedziec na Twoje argumenty (przykro mi z tego powodu).
<br /> <br />LOL ROTFL WOW powali³e¶ mnie tym - masz jakie¶ uzasadnienie ?? nigdzie nie napisa³em, ¿e bêdê móg³ kontrolowaæ istotê, która przez bramê wyjdzie, ale je¶li kraj bêdzie kierowa³ siê dobrem, a wyjdzie (z bramy do dobraj p³aszczyzny) deva to raczej nie zacznie wycinac ludzi na prawo i lewo dla zaspokojenia swej rz±dzy zabijania (tak to ironia) <br /> <br />Mi przykro, ¿e nawet nie wiesz jak przedmiot który omawia³e¶ dzia³a.
<br /> <br />nigdy tego nie stwierdzi³e¶... <br /> <br />Pomyli³em siê traktuj±c ciê jako powa¿nego dyskutanta.
<br /> <br />patrz wy¿ej <br /> <br />Przede wszystkim w przeciwieñstwie do Gate nie ma tu mowy o kontroli tych stworzeñ-wiêc mo¿e pojawiæ siê istota tobie nieprzychylna
<br /> <br />w³a¶nie powiedzia³e¶ to co ja - one chc± szerzyæ z³o. Zacytuj mi fragment podrêcznika, w którym napisane jest, ¿e szerzenie danej idei jest równe zwalczaniu idei przeciwnej. Dla mnie to s± dwie ró¿ne rzeczy (to tak jakby¶ chcia³ mi wmówiæ, ¿e konkurencja miêdzygatunkowa i drapie¿nictwo to to samo - bzdura !) <br /> <br />Niestety zdradzasz swoj± ignorancjê-jak zwykle-istoty te reprezentuj± pewien wzorzec porz±dku Multiversum i zainteresowane s± szerzeniem go na innych p³aszczyznach-przeczytaj trochê PS, potem pogadamy.
<br /> <br />zabawne, ¿e chcesz stawiaæ nie zwi±zan± z nikim organizacjê (której zreszt± atakowanie Cormyru nie jest na rêkê, ale pomiñmy to drobne niedopatrzenie z Twojej strony) przeciwko krajowi ze sporym zapleczem magicznym (War wizards) i potê¿nymi sojusznikami... <br /> <br />Poza tym niektórzy potrafi± przeczytaæ statystyki.
<br /> <br />nikt nie mówi³ o nieskoñczonej armii, ale przy 10% na minutê szansa uzyskania pomocy jest spora... <br /> <br />Wow, jeste¶ geniuszem- i na podstawie tego wydedukowa³e¶ ¿e przyjdzie do ciebie nieskoñczona armia
<br /> <br />ja te¿ sobie nie przypominam, abym nie móg³ zrozumieæ dzialania tego czaru przez kilka miesiêcy - czy¿by¶ mówi³ o widmowym u¿ytkowniku ? <br /> <br />Nie pamiêtam abym to ja przez kilka miesiêcy nie potrafi³ zrozumieæ czaru Gate.
<br /> <br />jednak zasady nie mówi³y nic o pozbawianiu przedmiotów niektórych z ich cech (tu mo¿liwo¶ci wizyty z drugiej strony bramy) <br /> <br />Cubic Gate pozwala ci na podró¿owanie po planach nie przywo³ywania potworów
<br /> <br />chyba mnie nie zrozumia³e¶ prawda ? - ka¿de przyzwanie Balora to zap³ata w wysoko¶ci 34000 gp (tak± kwotê podawali¶cie) plus 1000 gp za 1000 XP p³acone przy rzucaniu czaru - pomnó¿ t± kwotê przez kilka balorów, a zrówna siê z cubic gate za który p³acisz raz (a z którego mo¿esz korzystaæ regularnie). <br />Dwa: Wyra¼nie wspomnia³em, ¿e trzeba bêdzie p³aciæ ¿o³d armii pozyskanej przez cubic gate - nie doczyta³e¶ to nie krytykuj. <br />Trzy: nie widzê powodu dla którego istota, która samodzielnie wysz³a przez bramê mia³aby ¿adaæ wiêkszego wynagrodzenia od istoty, któr± do przej¶cia przez bramê zmuszono. Dalszym argumentem za brakiem op³aty, za przyzwanie jest to, ¿e devom bêdzie na rêkê zwalczaæ z³o. Jak mówi³em przy dobrym dyplomacie uda³oby siê koszty zminimalizowaæ tylko do ¿o³du dla celestiali. <br />Zreszt± co tu du¿o mówiæ za korzystanie z armii balora Ty p³acialby¶ tyle samo co "niemagiczni" za armiê devy/solara/czegokolwiek (tu siê rozbiega tylko i wy³±cznie o to jak nadrobiæ koszt zakupu cubic gate, oraz o to, ¿e gatem nie uda³oby ci siê pokonaæ Thomasa - na shadowy te¿ jest sposóB). <br /> <br />P.S. nie czytaj±c ostatecznej uwagi pod ostatni± notk± udowodni³e¶ mi, ¿e czytasz wybiórczo i nie starasz siê nawet zwróciæ uwagi na wszystkie moje argumenty (a w dodatku oszukujesz...). Bêdê teraz p³aka³ przez Ciebie buhuuua to oznacza ¿e twój pomys³ jest wart hmm nic bo nie mo¿esz przywo³aæ za darmo takiej armii
Mylisz siê-jak zwykle- <br />deva to raczej nie zacznie wycinac ludzi na prawo i lewo dla zaspokojenia swej rz±dzy
<br />Dlaczego siê mylisz ? Bo swoim ulubionym zwyczajem nie przeczyta³e¶ zasad <br /> <br />Lub wróci, nie zainteresowana wpl±tywaniem siê w rozgrywki ¶miertelników. Mo¿e te¿ zechce obaliæ króla na rzecz wprowadzenia teokracji. Znowu tworzysz w³asne za³o¿enia ignoruj±c zasady. Pozwól wiêc ¿e ci je przybli¿ê. <br />Przede wszystkim musisz stworzyæ w³asny cubic gate-chyba ¿e chcesz by plany by³y wybrane losowo. <br />Do stworzenia Cubic Gate musisz mieæ kogo¶ na 18poziomie-nie s±dzi³em ¿e USSR ma mieæ tak wysokich u¿ytkowników magii. <br /> <br />an outsider from that plane (determine randomly) comes through it looking for food, fun, or trouble.
<br />Tak twoje w³asne zdanie: <br />jak mowilem nie przypominam sobie zasady regulujacej uzywanie cubic gate. <br />Zapominasz co sam napisa³e¶. <br />Mi przykro, ¿e nawet nie wiesz jak przedmiot który omawia³e¶ dzia³a. <br /> <br /> <br />LOL ROTFL WOW powali³e¶ mnie tym - masz jakie¶ uzasadnienie
<br />I znowu : <br />nigdzie nie napisa³em, ¿e bêdê móg³ kontrolowaæ istotê, która przez bramê wyjdzie, ale je¶li kraj bêdzie kierowa³ siê dobrem
<br /> <br />Otwieramy bramê do której¶ z dobrej p³aszczyzn, wysy³amy paladyna dyplomatê i mamy po swojej stronie, praktycznie darmow± (nie licz±c ¿o³du) armiê celestiali
<br />Ale skoro tak uwa¿asz to twój plan upada-gdy¿ istoty dobre nie musz± zwalczaæ z³a, wiêc twoja armia celestiali nie bêdzie zainteresowana walk± z balorami.I zdanie : <br />Zacytuj mi fragment podrêcznika, w którym napisane jest, ¿e szerzenie danej idei jest równe zwalczaniu idei przeciwnej.
jest fa³szywe. <br />Oczywi¶cie nie zdajesz sobie sprawy, z tego ¿e bêd± chcia³y op³atê -znów-dlatego ¿e nie przeczyta³e¶ zasad w podrêczniku. <br />Oczywi¶cie te¿ w PS zasada jest ca³kiem inna je¶li chodzi o to z czym i dlaczego siê walczy.Ale ja na szczê¶cie nie przyzywam armii balorów, któr± Niebiosa mog³yby siê zainteresowaæ-lecz tylko dwa. <br />Dlaczego ? Bo ich obowi±zkiem jest zwalczaæ demony i nie bêd± wymaga³y ¿adnych dodatkowych op³at
<br />To by³ przyk³ad teoretyczny aby pokazaæ sytuacjê konfrontacji pewnych postaci i si³.Przykro mi ¿e nie zrozumia³e¶ i wzi±³e¶ to dos³ownie.Na przysz³o¶æ postaram siê pisaæ dla ciebie bardziej dok³adnie aby¶ móg³ zrozumieæ. <br /> <br />(której zreszt± atakowanie Cormyru nie jest na rêkê, ale pomiñmy to drobne niedopatrzenie z Twojej strony)
<br />Widzê, ¿e kto¶ nie orientuje siê w statystykach Powiem szczerze, ¿e War Wizards raczej nie byliby zbyt trudni <br />przeciwko krajowi ze sporym zapleczem magicznym (War wizards) i potê¿nymi sojusznikami...
Tak samo jak szansa na sprowadzenie k³opotów. <br /> <br />ale przy 10% na minutê szansa uzyskania pomocy jest spora...
<br />Kiepska twoja pamiêc. <br /> <br /> <br />ja te¿ sobie nie przypominam, abym nie móg³ zrozumieæ dzialania tego czaru przez kilka miesiêcy -
<br />Przecie¿ ja nie zabraniam ci podró¿owaæ przez plany-a ¿e ty sobie wyobrazi³e¶ ¿e taka podró¿ oznacza automatyczne przywo³anie darmowej armii- to ju¿ kwestia i problem twojej wyobra¿ni. <br /> <br />jednak zasady nie mówi³y nic o pozbawianiu przedmiotów niektórych z ich cech (tu mo¿liwo¶ci wizyty z drugiej strony bramy)
<br />Drogi kolego-znów zapomnia³e¶ w³asn± notkê. <br />Dwa: Wyra¼nie wspomnia³em, ¿e trzeba bêdzie p³aciæ ¿o³d armii pozyskanej przez cubic gate - nie doczyta³e¶ to nie krytykuj.
<br />Darmow± ? Przy cenach podanych w podrêczniku koszt bêdzie znaczny. <br /> <br />praktycznie darmow± (nie licz±c ¿o³du) armiê celestiali.
A ja widzê-bo nie jest kontrolowana i jest w stanie wynegocjowaæ lepsze warunki. <br />nie widzê powodu dla którego istota, która samodzielnie wysz³a przez bramê mia³aby ¿adaæ wiêkszego wynagrodzenia od istoty, któr± do przej¶cia przez bramê zmuszono
<br />Twoje w³asne za³o¿enie-nie maj±ce pokrycia w rzeczywisto¶ci. <br /> <br />Dalszym argumentem za brakiem op³aty, za przyzwanie jest to, ¿e devom bêdzie na rêkê zwalczaæ z³o.
<br />A sk±d ty wzi±³e¶ tego Solara i Devy, armie anio³ów-przecie¿ to normalne stworzenia w planach widz± przej¶cie i przechodz± przez bramê-takie istoty jak Solar czy Deva s± do¶æ unikatowe, normalnymi stworzeniami w planach dobrach bêdzie celestialny pies, celestialny lew, borsuk(ogólnie zwierzêta celestialne), rzadziej archon, a ju¿ wyj±tkowo Deva-ja natomiast od razu przyzwê sobie Balora <br /> <br /><br />Zreszt± co tu du¿o mówiæ za korzystanie z armii balora Ty p³acialby¶ tyle samo co "niemagiczni" za armiê devy/solara/czegokolwiek
Proszê bardzo podaj-jestem ciekawy jaki sposób nam podasz-pamiêtaj tylko-podaj co¶ opartego na zasadach-nie na w³asnych za³o¿eniach <br /> <br />oraz o to, ¿e gatem nie uda³oby ci siê pokonaæ Thomasa - na shadowy te¿ jest sposób
<br />Przykro mi, ¿e p³aczesz, zapominam czêsto i¿ dyskutuje z dzieæmi.Przepraszam. <br /> <br />Co do Cubic Gate-nale¿a³oby stworzyæ tabelkê losowych stworzeñ, które mog± przybyæ(wzoruj±c siê na tabelach przywo³añ z Summon Monster) -w przypadku zwierz±t celestialnych nie ma mo¿liwo¶ci negocjacji-nie s± przecie¿ kontrolowane. W przypadku istot inteligentnych mo¿na negocjowaæ cenê wynajmu równ± opisowi z Gate, uwzglêdniaj±c dyplomacjê. <br /> <br />Aramil-to dobry pomys³-z tym, ¿e ja bym u¿y³ to raczej przeciwko miastom wroga.Kiedy¶ rozmawiali¶my o takich drobnych sztuczkach przeciwko wrogowi w poprzednim temacie. <br /> <br />nie starasz siê nawet zwróciæ uwagi na wszystkie moje argumenty (a w dodatku oszukujesz...). Bêdê teraz p³aka³ przez Ciebie buhuuu
<br />Nie zgodzê siê. Przywo³ywanie potworów to podstawowy atut magów i g³ówny argument za zwyciêstwem wysokopoziomowych postaci nad hord± USSR-a takie by³o podstawowe za³o¿enie. <br />A je¶li okaza³o siê, ¿e horda nie jest w stanie pokonaæ magów-to przykro mi ale wygra³em ten spór.wiec niech zadna ze stron niczego nie przyzywa-tylko czary summon monster it[.wchodza w rachube.
Aramil Galanodel pisze:<br />Daj już spokój z tą "metodą" - od początku była efekciarska, kosztowna (lepiej strzelać z katapulty), niewykonalna (Devik) i niepewna (USSR może zmienić trasę). Teleportation Circle możesz przenieść USSR tysiące istot do stolicy (lub pod stolicę, jeśli założę Hallow), więc szkoda używać tego czaru do noszenia kamieni. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Aramil Galanodel+--><!--QuoteEBegin-->a co do umieszczenia kamieni w zasadzce-mozna uzyc dosc finezyjnych metod-np.teleportation circle,jakas modyfikacja tenser's floating dysk(tzn platforma utrzymujaca sie na wysokosci 200 metrow pod miejscem docelowym teleportu i kilka niewidzialnych golemow-w
Aramil Galanodel pisze:<br />Już kilka razy pisałem, że tak, armia USSR będzie operować szybko i szeroko, <br />oddziały będą najmniejsze mogące wykonać dany rozkaz, np. 25, np. 2000 jeźdźców. <br />Podstawowym problemem USSR będzie łączność.<!--QuoteEBegin-->chyba ze USSR pojdzie w grupkach po 20 osob-ale wtedy to bedzie masakra-taka grupke to 1-2 magow jest w stanie wykonczyc samodzielnie i nawet sie nie spocic-chyba ze sa tam jakies wysokopoziomowe postacie-ale od czego rary's telephatic bond i wezwanie wsparcia?
Aramil Galanodel pisze:<br />Wyjaśnialiśmy te kwestia już ze 3 razy, ale Ty najwyraźniej nie czytałeś wątków - Twoje święte prawo. <br />Generalnie nie jest to moja sprawa - gdyby wcielić Twój pomysł z tym Phantom Steedem itd. - USSR miałaby zwycięstwo w kieszeni. <br />Ale wznosząc się na wyżyny cierpliwości, wyjaśnię po raz kolejny: <br />czas i przestrzeń! <br />- grupki będą rozproszone po całym państwie magokracji <br />- grupki będą w ruchu <br />- grupa wykryta i zaatakowana = grupka stracona i zastąpiona następną <br />- grupek będą setki, a może i tysiące: armia USSR w kolumnie zajmuje ponad 10 km, teraz podziel ich, dodaj dystans za odstępy między grupkami i przemyśl jeszcze raz latanie za nimi na Phantom Steed <br />- czary mają to do siebie, że się kończą - różdżki i zwoje też <br /> <br /><!--QuoteBegin-takisobieMG+--><!--QuoteEBegin-->po siodme-jak podzielisz sily na tak male grupki to jak juz pisalem nie raz i nie dwa nie masz szans-magokracja nie ma ZADNYCH problemow ani z lacznoscia(chocby rary's telephatic bond,ew.inne czary do przesylania wiadomosci na odleglosc jak 2 levelowy whispering wind-teraz tylko kwestia organizacji siatki lacznosci,ale to jest do zrobienia,zwlaszcza ze milionowe panstwo zapewne nie jest baardzo duze),ani z mobilnoscia-teleport czyni cuda-wiec te Twoje male grupki bede z latwoscia wykrywane przez np.patrole 1 maga na phantom steedzie(ktos juz pisal o kwesti sektorow i takie tam)a nastepnie atakowne przez przewazajace sily-po tygodniu wojny nie bedziesz juz mial kim dowodzic...
takisobieMG pisze:<br />Trzeba płacić za komponenty, focusy, przedmioty, kasę dla balorów itd. <br /> <br /><!--QuoteBegin-takisobieMG+--><!--QuoteEBegin-->Prosiłbym o przypomnienie mi jednej z podstawowych zasad: czy Magokracja musi płacić każdemu ze swoich magów po cenach rynkowych za rzucenie każdego zaklęcia, czy też robią oni to za friko??
takisobieMG pisze:<br />Ja bym spróbował dwóch konfrontacji: <br />- z bugiem, bo a może uda się USSR wybronić <br />- bez bugu, tak jak byśmy robili to na własych sesjach<!--QuoteEBegin-->Sprawa Cieni: pytanie z tych głupich. Jakiś czas temu orzekliśmy, że Cienie najpewniej są bugiem w systemie, dość poważnie naruszającym logikę świata. Czy aby na pewno powinniśmy psuć z własnej i nieprzymuszonej woli wprowadzając buga?