Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

wt gru 23, 2003 1:12 am

A odpowiedni mag nawet na partyzantów znajdzie sposób.
<br /> <br />Tak i za ka¿dym razem gdy oddzia³ 15 wojowników przyjdzie spl±drowaæ wioskê pojawi siê mag 19poziomu i bêdzie rzuca³ na nich 9poziomowy czar bo nie ma nic innego do roboty.I zapewne te¿ podczas bitwy w której bêdzie bra³o udzia³ 10.000 ¿o³nierzy jego szczytem marzeñ bêdzie zabicie kilkuset rzucaj±c fireball, proste czary ofensywne, nara¿aj±c siê na innych magów, counter spells, snajperów i artyleriê. <br />Wprost genialny plan ! <br /> <br />W obliczu du¿ych ilo¶ci wroga, obojêtnie czy skoncentrowanych lub rozproszonych mag nie sprawdza siê najlepiej. Jego czary s± spektularne, ale nie pozwol± wygraæ bitew, wojny przy samej ich pomocy, bardziej s³u¿a bowiem do inwidualnych pojedynków ni¿ do dzia³añ wojennych. Do wygranej potrzeba ¿o³nierzy, potworów, informacji. Dziêki magii mo¿esz usprawniæ wywiad, mobilizacjê, efektywno¶æ ¿o³nierzy. Natomiast sam± magi± wojny przeciw pañstwu nie wygrasz. <br /> <br /> <br />Pro¶ba-przeczytaj linki w tym temacie...
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

śr gru 24, 2003 11:10 pm

[quote=Molobo][quote=Molobo]I zapewne te¿ podczas bitwy w której bêdzie bra³o udzia³ 10.000 ¿o³nierzy jego szczytem marzeñ bêdzie zabicie kilkuset rzucaj±c fireball, proste czary ofensywne, nara¿aj±c siê na innych magów, counter spells, snajperów i artyleriê.[/quote] <br /> <br />na sniperów s± metody - blur, mirror image, delflect arrows itp. Counterspelle. Przyjêli¶my ¿e wrogowie s± pierwszopoziomowcami - ja tu counterspelli nie widzê (mo¿liwe u genera³ów ale tymi siê zajmuj± nasi skrytobójcy). na 10000 ¿o³nie¿y widzê kilka rozwi±zañ - albo kilka widened fireballi albo cloudkille i podpalajace chmury i kwasne mg³y. Zjawiska te przesuwaj± siê (a je¶li siê nie mylê mo¿na je kontrolowaæ) wiêc wojska zbytnio nie uciekn±. ?eyby nie by³o nie¶cis³o¶ci. Nasze wojska do chmur nie wchodz±. Na pierwszej lini mamy snajperów i artylerie które zmusz± "ruskich" do szar¿y - gdy ju¿ tak siê stanie tworzymy chmury a snajperów cofamy za piechotê która czeka na niedobitków (ew. chroniona przez odpowiednie iluzje by nie by³a ³atwym celem dla wrogiej artylerii). <br /> <br />[quote=Molobo]Wprost genialny plan ![/quote] <br /> <br />te¿ tak uwa¿am. Cieszê siê ¿e siê ze mn± zgadzasz :razz: <br /> <br />[quote=Molobo]W obliczu du¿ych ilo¶ci wroga, obojêtnie czy skoncentrowanych lub rozproszonych mag nie sprawdza siê najlepiej. Jego czary s± spektularne, ale nie pozwol± wygraæ bitew, wojny przy samej ich pomocy, bardziej s³u¿a bowiem do inwidualnych pojedynków ni¿ do dzia³añ wojennych.[/quote] <br /> <br />To ty tak twierdzisz - ja jestem wrêcz przeciwnego zdania (co do ich nieskuteczno¶ci - samymi magami bitwy wygraæ nie chcê) <br /> <br />[quote=Molobo]Do wygranej potrzeba ¿o³nierzy, potworów, informacji.[/quote] <br /> <br />proszê bardzo - i drugie i trzecie mog± za³atwiæ magowie, a pierwsze na wy¿szych poziomach tak¿e (mass teleport lub create undead) <br /> <br />[quote=Molobo]Dziêki magii mo¿esz usprawniæ wywiad, mobilizacjê, efektywno¶æ ¿o³nierzy. Natomiast sam± magi± wojny przeciw pañstwu nie wygrasz.[/quote] <br /> <br />czekaj bo ju¿ siê zgubi³em. Kiedy niby powiedzia³em ¿e SAMYMI magami chcê wygraæ tê wojnê ? Ja ich traktujê jako niezwykle silne wsparcie dla standardowych jednostek, nieraz mog±ce zawa¿yæ o losach bitwy. <br /> <br /> <br />[quote=Molobo]Pro¶ba-przeczytaj linki w tym temacie...[/quote] <br /> <br />chodzi ci o ten do magii na wojnie ? 16 stron to troche du¿o. Jak znajdê czas to je poczytam. <br /> <br />Na sam koniec, pomimo faktu ,i¿ ka¿da nasza rozmowa przeradza siê w pseudo-k³ótniê, ¿yczê Ci radosnych ?wi±t, du¿o szczêscia i udanego Sylwka.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

śr gru 24, 2003 11:51 pm

chodzi ci o ten do magii na wojnie ? 16 stron to troche du¿o. Jak znajdê czas to je poczytam.
<br />1-mo¿na by siê obraziæ za tak lekcewa¿±ce traktowanie innych <br />2-wskutek owej ignorancji tworzy siê pomys³y i idee które s± bezwarto¶ciowe <br />3-LOL <br /> <br />
Na sam koniec, pomimo faktu ,i¿ ka¿da nasza rozmowa przeradza siê w pseudo-k³ótniê
<br />Nie uwa¿am tego za k³ótniê, nie obra¿aj siê je¶li kto¶ zwróci ci uwag± i¿ piszesz bezu¿yteczne rzeczy, je¶li nie czytasz wcze¶niejszych dyskusji mimo nalegañ innych forumowiczów.Powtarzasz tym samym dawno wykazane b³êdy i nies³uszne idee. <br />Na przyk³ad mag jest zbyt cenny by po¶wiêcaæ go w sytuacji gdy mniej kosztowne ¶rodki spe³ni± równie¿ swoj± rolê, albo ¿e wojna nie polega na czekaniu pod murami miasta z armi± na przeciwnika...
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

czw gru 25, 2003 9:43 am

<!--QuoteBegin-Haer'dalis+-->
Haer'dalis pisze:
<!--QuoteEBegin-->nie. mag 10 poziomu wcześniej zabezpieczy kamieniami z alarmem, gdy któryś z nich zabrzmi rzuca scry w poszukiwaniu wroga (ew mag.ów jest kilka by proces przyspieszyć). potem niewidzialność (względnie ulepszona jeśli jeszcze ma sloty) i cloudkill na niczegos ie nie spodziewajacych wojów. Koniec inwazji.
<br />Zgadzam się z Molobo. Powtórzę stare argumenty, by pokazać Ci, gdzie popełniasz błąd. <br />Każda ze stron wojny USSR-magokracja będzie się dysponowała obszarem dzisiejszej Polski czy Francji, zamieszkałym przez 1.000.000 istot i składającym się z około 10 miast, 50 miasteczek i 5000 wsi. <br /> <br />To już jest 5.000 kamyków z czarem Alarm = 2700gp x 5000 = 13.500.000gp lub 2.500.000XP jeśli załatwimy to Permenency. <br /> <br />Już pomijam fakt, że stone of alarm działa inaczej niż czar Alarm.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 12:44 pm

Mimo ¿e zgadzam siê z Molobo i Percym to jednak a propos tego czaru alarm, wystarczy wprowadziæ na wzór Karola wielkiego instytucje magus ambulans ... taki mag obje¿dza³by nonstop jaki¶ podleg³y sobie rewir i rzuca³ np. extended, widened alarm (caster lvl 20) trwaj±cy 80 godzin ... (3,5 dnia). W tym samym czasie u¿ywaj±c teleportu, lub nawet Overland Flight wybiera³by siê do kolejnych wiosek. Na 8 godzin przed up³yniêciem terminu wa¿no¶ci pierwszego rzuconego alarmu, odpoczywa³by, po czym wraca³ do zajêæ. <br /> <br />Taki mag pokonuje 64 mile na 8 godzin, co przy 72 godzinach do dyspozycji i uzyciu 4 czarów Overland Flight, pozwala mu pokonaæ 576 mil (zatrzymuj±c siê przy tym w tylu wioskach w ilu mo¿e rzuciæ alarm b±d¼ extended/widened alarm). <br /> <br />Teraz wystarczy tylko dobry podzia³ administracyjny. Powiedzmy ¿e te 576 mil pozwala objechaæ obszar jednego województwa, to oznacza ¿e do "obs³ugi" alarmu w kraju wielko¶ci Polski potrzeba bêdzie oko³o 15-20 magów na bardzo wysokim poziomie. Nie muszê dodawaæ ¿e w czasie tych "lotów" magowie mog± robiæ wiele innych rzeczy ... <br /> <br />Wbrew pozorom logistyka pozwala na powa¿ne ciêcia kosztów :) :).
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw gru 25, 2003 1:54 pm

[quote=Molobo][quote=Molobo]2-wskutek owej ignorancji tworzy siê pomys³y i idee które s± bezwarto¶ciowe[/quote] <br /> <br />ok zagrales ma moim ego. specjalnie sprawdze ten temat i mam nadzieje ze gdzies tam podwazono moje pomys³y, bo je¶li nie to Ty wypadniesz na... <br /> <br />[quote=Molobo]3-LOL[/quote] <br /> <br />cieszê siê ¿e siê cieszysz <br /> <br />[quote=Molobo] [quote=Molobo] Powtarzasz tym samym dawno wykazane b³êdy i nies³uszne idee.[/quote] <br /> <br />Molobo sorki, ale po raz kolejny powtarzam Ci ¿e to twoje subiektywne zdanie - ja uwa¿am ¿e magowie w trakcie wojny s± niezwykle przydatni <br /> <br />[quote=Molobo] Na przyk³ad mag jest zbyt cenny by po¶wiêcaæ go w sytuacji gdy mniej kosztowne ¶rodki spe³ni± równie¿ swoj± rolê, albo ¿e wojna nie polega na czekaniu pod murami miasta z armi± na przeciwnika...[/quote] <br /> <br />po pierwsze - u¿ycie maga jest du¿o pewniejsze, szpiega mog± z³apaæ i wyci±gn±æ z niego informacje, podgl±daj±cego maga mog± co najwy¿ej wykryæ i nic ponadto <br />po drugie - nie powiedzia³em ¿e magowie maj± czekaæ w mie¶cie, przedstawai³em sytuacjê w trakcie ataku partyzantów a alarm zabrzmi w g³owie maga nawet jesli ten w mie¶cie nie bêdzie (mo¿e byæ jedn± milê oddalony od przedmitu na którym zaklêcie umieszczono, a stworzenie zaklêcia o powiêkszonym zasiêgu nie powinno byæ wieljkim k³opotem).
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

czw gru 25, 2003 2:41 pm

Pytanie do Darklorda, Percego, Mateo... <br />Jak± odleg³o¶æ w DnD przemierzy kruk, jastrz±b, sowa w godzinê a jak± przemierzy koñ(mi³o gdyby¶cie uwzglêdnili przeszkody terenowe, jakich lataj±ce stworzenie nie musi uwzglêdniaæ)
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 3:03 pm

Nie ma chyba co wymy¶laæ. Ró¿nica jest taka ¿e lekki koñ teoretycznie powinien byæ o 50% szybszy od sowy i kruka, z drugiej strony istoty lec±ce mog± pokonywaæ trasê w linii prostej (oszczêdno¶æ rzêdu 10-15% - mówie na przyk³adzie trasy Katowice - Warszawa jak± czêsto pokonuje) plus nie podlegaj± ograniczeniom wynikaj±cym z terenu. Przy tym za³o¿eniu mamy: <br /> <br />Kruk, Sowa (40ft) tj. 64 mile dziennie (je¶li dozwolone jest hustle - tak jak przy czarze overland flight) lub 32 mile dziennie je¶li nie. <br /> <br />Lekki Koñ (60ft) tj. 48 mil dziennie (bez hustle). <br /> <br />I teraz dla konia wprowadzi³ bym modyfikator x0.9 (za liniê prost±) oraz 0.9 za udzia³ trudnego terenu (powiedzmy 15-20% w ogólnym terenie)... w sumie jakie¶ 0.75 ... co daje nam mniej wiêcej 36-38 mil. To oczywi¶cie teoretyczne za³o¿enia które np. kompletnie bior± w ³eb w terenie górzystym, z du¿± ilo¶ci± jezior czy nad morzem gdzie lataj±ce istoty maj± niebagateln± przewagê.
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw gru 25, 2003 3:29 pm

Mateo wzi±³e¶ za przyk³ad sowê. A co z soko³em czy jastrzêbiem? Te dwa ptaki nawet bez gór za przeszkodê (dla konia oczywi¶cie) powinny dotrzeæ szybciej do celu.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 3:33 pm

Wzi±³em ptaki o kóre pyta³ Molobo ... ale rzeczywi¶cie jest tam jastrz±b, który lata z prêdko¶ci± 60ft (czyli 48 mil na dzieñ, lub 96 mil je¶li przywolimy na hustle). <br /> <br />Zauwa¿y³em jednak ¿e Molobo pyta³ o okres jednej godziny ... a to nieco komplikuje sprawê, bo koñ mo¿e wtedy okazaæ siê nieco szybszy, jako ¿e wp³yw terenu itp w tak krótkim okresie bêdzie nieco mniejszy. (wci±¿ jednak bêdzie wolniejszy od jastrzêbia) <br /> <br />W przypadku np. jednej minuty, koñ jest absolutnym liderem
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

czw gru 25, 2003 3:54 pm

W przypadku rozstawnych koni można liczyć nie One Day (Overland) walk, ale: <br />One Hour (Overland) Hustle, co przy Spd 40 feet daje: 8 miles/hour. <br />Można ustawić tyle poczt z rozstawnymi końmi i gońcami, by uzyskać ogółem 24 godziny hustle (tak robił Dżyngis Chan). <br />24 hours of light horse hustle = 192 miles <br /> <br />Teraz bierzemy Table: Terrain and Overland Movement <br />Terrain----Highway---Road or Trail---Trackless <br />sandy--------x1-------------x1/2 --------x1/2 <br />Forest--------x1-------------x1------------x1/2 <br />Hills-----------x1-------------x3/4---------x1/2 <br />Moor----------x1-------------x1------------x3/4 <br />Mountains----x3/4-----------x3/4---------x1/2 <br />Plains---------x1-------------x1------------x3/4 <br />Swamp-------x1-------------x3/4----------x1/2 <br />frozen--------x1--------------x3/4---------x3/4
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 4:08 pm

Tak ale z drugiej strony, wiemy (z ¿ycia) ¿e ptaki potrafi± leciec kilka dni bez odpoczynku
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw gru 25, 2003 4:17 pm

Molobo naprawdê dziwi mnie twoja reakcja na proponowane przeze mnie czary, tym bardziej ¿e sam wcze¶niej proponowa³e¶ czê¶æ z nich (np cloudkill) a niektóre z tej czê¶ci nie zosta³y podwa¿one. Zgodzê siê co do Wierda - obejmuje tylko istoty w obszarze 30 ft (mea culpa), jednak kreatywne u¿ycie Wisha (jak wpadnê na konkretne ¿yczenie to je podam - oczywi¶cie "chcê by ca³a wroga armia poleg³a" nie wchodzi w rachunê) czy Gate'a (którego sam od jakiego¶ czasu proponujesz) ofensywnie (je¶li braæ sprowadzenie Balora jako czar ofensywny w tym przypadku) mo¿e (i na pewno to zrobi) zdzia³aæ cuda. <br />Magowie na polu bitwy. Je¶li braæ Tome and Blood (patrzy³em po ca³ym temacie i w koñcu nie wiem czy mo¿na u¿ywaæ tego podrêcznika czy nie) dostaniemy genialny czar 9 poziomu który mo¿e sprawiæ ¿e ca³a gromada magów 17 i wy¿szego poziomu stanie siê nie¶miertelna. Hide Life siê to zwie i zamyka si³y ¿yciowe maga w ma³ej czêsci jego cia³a czyni±c go nie¶miertelnym. Wystarczy teraz rzuciæ to zaklêcie w tajemnicy przed wrogiem i nie wyjawiæ nikomu po³o¿enia tej czê¶ci cia³a, a magowie bêd± du¿o przydatniej¶ci (zaklêcie ma pewn± wadê - po spadniêciu hp poni¿ej 0 mo¿na podejmowaæ tylko akcje cz±stkowe). <br />Przy naszej lo¿y dowódców nie mo¿emy te¿ pomin±æ zaklinacza, który obowi±zkowo musi mieæ Wisha (inaczej bêdzie mniej przydatny). Czar ten potrzebny jest dla na¶ladowania innnych zklêæ i do dostarczenia sobie nowych do repertuaru (jak to ponoæ zrobi³a Simbul). A zaklinacz z racji liczby zaklêæ jakie mo¿e rzuciæ bêdzie przed³u¿a³ ogóln± u¿yteczno¶æ magów. Jego wysoka charyzma za¶ mo¿e wp³ywaæ na utrzymanie morale pomniejszych magów bior±cych udzia³ w bitwie. <br />I ostatnia uwaga. Mag na polu bitwy - tak, mag w ¶rodku (lub nad) bitw± - nie (nie os³oniêty w ¿aden sposóB). Poczytajcie Mroczne Oblê¿enie a dowiecie siê co spotka³o Lady Alustriel po takiej interwencji.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

czw gru 25, 2003 4:37 pm

) mo¿e (i na pewno to zrobi) zdzia³aæ cuda.
<br />Podaj konkretne przyk³ady. <br /> <br />
ca³a gromada magów 17 i wy¿szego poziomu stanie siê nie¶miertelna
<br />I ? Bardzo mi³o i pewnie warto u¿yæ, ale to nie oznacza by tych biednych magów wysy³aæ na pole walki, zawsze 1000 ch³opów mo¿e ich obezw³adniæ i zwi±zaæ... <br /> <br />
Jego wysoka charyzma za¶ mo¿e wp³ywaæ na utrzymanie morale pomniejszych magów bior±cych udzia³ w bitwie.
<br />Nie widzê magów w bitwie, po prostu ich tam nie ma...Wszystko co mog± zrobiæ oni w bitwie mo¿na zrobiæ tañszymi i efektowniejszymi sposobami... <br />Dywersja, ³±czno¶æ, zwiad -mag jest w tym dobry, natomiast u¿ywanie go w bitwie i otwartej konfrontacji jest po prostu g³upie... <br /> <br />Przeczytaj w koñcu ten temat bo to ju¿ siê robi irytuj±ce...
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 4:46 pm

Szczerze powiedziawszy, podstawowy problem to chyba rozró¿nienie mechaniki od zdrowego rozs±dku. Wg. mechaniki jedna postaæ na odpowiednio wysokim poziomie jest sobie w stanie poradziæ z praktycznie nieskoñczon± ilo¶ci± postaci na 1 poziomie (a to bo np. medium-fightera mo¿e atakowaæ maksymalnie 8 ch³opów + 16 z broni± zasiêgow± z 10ft, a to bo np. wysokopoziomowy mnich ma tak wysokie AC i szybko¶æ ¿e praktycznie nawet stosuj±c niebywale wyrafinowan± taktykê wilka i owcy nie mo¿na go zapêdziæ w kozi róg itp itd.) <br /> <br />Tu jednak w sukurs przychodzi nam zdrowy rozs±dek: dlaczegó¿ by na jednym polu o wielko¶ci 2m na 2m nie mia³oby staæ 5 ch³opa? Dlaczegó¿ to nie mieliby skakaæ na "kwadrat" zajmowany przez wojownika itd itd. <br /> <br />Je¶li przyjmiemy stanowisko "mechaniczne" to ¶miem twierdziæ ¿e dowolnie wybrana postaæ na 20 poziomie jest w stanie pokonaæ armiê sk³adaj±c± siê ze 100 000 postaci na pierwszym poziomie. Przy za³o¿eniu dostepno¶ci ekwipunku po oko³o 50-100gp dla pojedynczego ¿o³nierza 5,000,000 - 10,000,000 sztuk z³ota. <br /> <br />Je¶li za¶ przyjmiejsy stanowisko "zdroworozs±dkowe" to nawet najpotê¿niejszy bohater na niewiadomo jakim poziomie w koñcu musi ulec masie. To tylko kwestia czasu i akceptowalnego poziomu ofiar
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

czw gru 25, 2003 4:59 pm

20 poziomie jest w stanie pokonaæ armiê sk³adaj±c± siê ze 100 000 postaci na pierwszym poziomie
Musi mimo to byæ odpowiednio przygotowana.Gdyby na przyk³ad by³oby to 100.000 1poziomowych zaklinaczy odpowiednio 5 grup po 20.000 z odpowiednimi czarami (ka¿da grupa z innym energetycznym czarem i magic missile)... <br />Daæ im jeszcze crossbow i przeliczyæ ile 20stek rzuc±... <br />No chyba, ¿e postaæ ma taki DR ¿e ¿adne obra¿enia nie przejd±, wtedy siê zgadzam...
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw gru 25, 2003 5:00 pm

[quote=Molobo] [quote=Molobo] [quote=Molobo] [quote=Molobo] Przeczytaj w koñcu ten temat bo to ju¿ siê robi irytuj±ce...[/quote] <br /> <br />przeczyta³em wszystko co zosta³o powiedziane o magii i poza nieszczêsnym Weirdem oraz kosztami u¿ycia magów nie widzê ¿adnych przeciw (tym bardziej po u¿yciu proponowanych przeze mnie i innych forumowiczów zaklêæ obronnych). <br />Koszta. U¿ycie kilku - kilkunastu magów wysokich poziomów wydaje mi siê mniej wiêcem wyrównanym kosztem w stosunku do utrzymania armii wielomilionowej (na co nara¿ony jest wróg) z tym ¿e ci magowie zu¿ywaj± o wiele mniej jedzenia wiêc bêd± mogli prowadziæ d³u¿sze oblê¿enia, ew d³u¿ej siê broniæ przy oblê¿eniach. Mateo poda³ skuteczny sposób na redukcje kosztów w niektórych wypadkach wiêc znów mamy plusy w ogólnym skarbie armii i na sam koniec. Je¶li magowie nie maj± s³u¿yæ jako ¼ród³a informacji o wrogach, wsparcie dla armii, czy (o zgrozo) si³a uderzeniowa to jako kto ? Planowanie mo¿na zostawiæ wojownikom - s± du¿o lepiej obeznani w bitwach, dowodzenie Paladynom b±d¼ (rzadziej) bardom i klerykom. <br />Chyba nie chcesz mi powiedzieæ ¿e w wojnie Magokracji z t³umem mot³ochu magowie maj± siedzieæ wygodnie w swych wie¿ach i patrzeæ jak ich mnije liczna armia powoli siê rozpada ? <br />Je¶li ta opcja te¿ odpada to do czego u licha chcesz ich u¿yæ ?! Mówi³e¶ tyle o nieszczesnym Balorze - ale on sam z siebie nie przyjdzie ("o jaka¶ faja wojna, stanê po stronie magów to bêdê mia³ wiêcej do wy¿ynania"). Mag (i to potê¿ny) lub kap³an musi go najpierw przyzwaæ-czyli mamy support dla wojsk. Pewnie - przyzwanie w ¶rodku bitwy zajmie wiêcej czasu ( przy u¿yciu Gate'a potrzebowaæ bêdziemy prawdziwego imienia demona a pertraktacje chwilê mog± zaj±æ, ale bior±c pod uywagê uwielbienie Balorów do mordowania, s±dzê, ¿e nak³onienie ich do wspó³pracy nie by³oby takie trudne).
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 5:01 pm

Oczywi¶cie, mówie przy za³o¿eniu ¿e 20 poziomowa postaæ ma ekwipunek wg. tabeli warto¶ci DMG. Ot na przyk³ad tak± zbrojê z adamantytu z cech± invulnerability (redukcja 5 obra¿eñ/magia i 3/nic) i mo¿e za tychola brooch of shielding (chyba) zeby nie oberwaæ z magic missili ... parê drobiazgów. Tylko ¿eby przetrwaæ pierwsz± rundê. Potem ju¿ perpetum mobile. <br /> <br />Pamiêtaj te¿ o tych "kretyñskich" ograniczeniach mechaniki. Postacie stoj±ce dalej od atakowanego na pewno nie bêd± mia³y "line of sight" ani "line of effect", te stoj±ce bli¿ej bêd± mia³y "soft cover" itd itp... dlatego mówiê ¿e mechanika tu nieco ogranicza zdrowy rozs±dek.
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw gru 25, 2003 5:14 pm

Aha wpad³em na (co prawda nie ofensywne ale zawsze) ciekawe u¿ycie zaklêcia Wish mog±ce zwiêkszyæ szansê zwyciêstwa magów. Wspomniany wcze¶niej zaklinacz u¿ywa jednego ze swoich Wishów (p³ac±c przy tym odpowiedni± ilo¶æ XPków) i ew nara¿aj±c siê na konsekwencje ¿yczy sobie by wszyscy martwi ¿o³nie¿e z jego oddzia³u natychmiast powstali z martwych jako "w pe³ni zdorwe" szkielety (o tej samej liczbie hd co orgina³y) pod jego kontrol± lub by wszyscy rannni ¿o³nie¿e z jego oddzia³u zostali uleczeni. <br />Los jaki mo¿e spotkaæ zklinacza pó¼niej mo¿e byæ tragiczny ale na wojnie potrzebne s± po¶wiêcenia (plus, ewentualny tragiczny los wcale nie musi nadej¶æ, wszystko zale¿y od sposobu sformu³owania ¿yczenia).
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 5:17 pm

Mimo sporej mocy "¿yczenia" jest to m.zd co¶ co przekracza jego moc. Czar ten jakkolwiek bardzo potê¿ny itp ma swoje ograniczenia. W wymienionym powyzej przypadku móg³bym raczej spodziewaæ siê efektu powstania na np. 1 rundê/poziom <br /> <br />Poza tym móg³by¶ powiedzieæ mi jak dok³adnie brzmi to ¿yczenie? To znaqczy co mag powie podczas rzucania tego czaru?
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw gru 25, 2003 5:21 pm

Wiesz mateo ciêzko jest to okre¶liæ bo w przeciwieñstwie do maga 20 poziomu nie mam 25 + inteligencji wiêc moja wersja a wersja maga dbaj±cego o swoje ¿ycie i ostro¿nie dobieraj±cego s³owa bêd± na pewno ró¿ne. <br /> <br />A si³a ¿yczenia. Sprawa trochê dyskusyjna. Zale¿y od tego ile ko¶ci mieli polegli i ilu ich by³o, a nawet je¶li bêd± powstawaæ 1/ rundê (choæ s±dzê ¿e bêdzie nieco lub du¿o lepiej) to i tak du¿o - wróg natychmiast straci morale a zat³uczenie szkieleta nie jest tak ³atwe jak ¿ywego cz³owieka.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 5:24 pm

Chodzi mi o to ¿e: <br /> <br />1. rzucanie Wisha trwa mniej ni¿ 6 sekund (trzeba wiêc powiedziec to w mniej ni¿ 6 sekund) <br />2. Wish w PHB pozwala na zmartwychwstanie 1 (s³ownie jednej) postaci, wewntualnie uleczenie 1/poziom postaci - wiêc Twój jest zbyt potê¿ny <br />3. Jesli ma to byæ duplikacja Animate Dead to mo¿esz stworzyæ maksymalnie Caster Lvl x2 kostek undeadów (szkieletów) i kontrolowaæ 4HD/poziom (czyli max 80HD) <br />4. Zarz±da³e¶ dwóch rzeczy ... to tak jakbym rzuca³ wisha: "Niech wszyscy moi podkomendni dostan± truestrike na najbli¿szy atak i jeszcze niech siê ulecz± i dodatkowo niech na moich wrogów spadnie deszcz ropuch, a te ropuchy niech wybuchaj± chmur± kwasu, plus kilka z nich niech wybuchnie ogniem"
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw gru 25, 2003 5:35 pm

6 sekund - owszem , ale mag jeszcze przed bitw± musi zaplanowaæ tak± ewentualno¶æ. <br />Opis ¿yczenia mówi te¿ ¿e mo¿na za¿yczyæ sobie potê¿niejszych efektów: <!--QuoteBegin-Players Handbook+-->
Players Handbook pisze:
<!--QuoteEBegin-->You may try to use a wish to produce greater effects than these, but doing so is dangerous.
<br />No i powiem ja¶niej. Nie chcia³em ¿yczenia "Chcê by wszyscy ¿ywi ¿o³nierze z mojego oddzia³u zostali uzdrowieni, a martwi powstali jako szkielety pod moj± komend±" (odpowiednio zmodyfikowane oczywi¶cie) a "Chce by wszyscy ¿ywi ¿o³nie¿e z mojego oddzia³u zostali uzdrowieni" lub "Chcê by wszyscy polegli powstali z martwych jako szkielety pod moj± komend±".
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

czw gru 25, 2003 5:38 pm

stamt±d bêd± u¿ywaæ odpowiednich zaklêæ
<br />A czemu maj± czekaæ z cloudkillem do bitwy ? <br />
<br />nie widzê ¿adnych przeciw (tym bardziej po u¿yciu proponowanych przeze mnie i innych forumowiczów zaklêæ obronnych
<br />To popatrz uwa¿niej.Na przyk³ad: po cholerê zabijaæ fireballem 30-40 wojaków i ryzykowaæ ¶mieræ, kiedy to samo zrobi oddzia³ najemników/¿o³nierzy , a w dodatku bêdzie patrolowa³ granicê, budow±³ fortifikacje, zbiera³ podatki itd... <br /> <br />
tym ¿e ci magowie zu¿ywaj± o wiele mniej jedzenia wiêc bêd± mogli prowadziæ d³u¿sze oblê¿enia
<br />LOL <br />
Mateo poda³ skuteczny sposób na redukcje kosztów w niektórych wypadkach wiêc znów mamy plusy w ogólnym skarbie armii i na sam koniec
<br />No i ? Mniejszym kosztem osi±gniesz to samo. <br /> <br />
Je¶li magowie nie maj± s³u¿yæ jako ¼ród³a informacji o wrogach, wsparcie dla armii
<br />Przecie¿ maj±... <br />
wojnie Magokracji z t³umem mot³ochu magowie maj± siedzieæ wygodnie w swych wie¿ach i patrzeæ jak ich mnije liczna armia powoli siê rozpada
<br />Dlaczego rozpada ? <br />I jak najbardziej maj± mieæ armiê.Chyba nie chcesz wygraæ wojny i obroniæ terytorium przy pomocy kilkunastu magów :mrgreen: <br /> <br />
ew nara¿aj±c siê na konsekwencje ¿yczy sobie by wszyscy martwi ¿o³nierze z jego oddzia³u natychmiast powstali z martwych jako "w pe³ni zdorwe" szkielety (o tej samej liczbie hd co orgina³y)
<br />Po co marnowaæ na to tak potê¿ny czar(który w dodatku nie ma gwarancji dzia³ania).Przecie¿ mo¿na to samo uzyskaæ w prostszy sposób. Znów wychodzi twoja ignorancja co do omawianego tematu...Gdyby¶ przeczyta³ temat nie pope³ni³by¶ tego b³êdu... :roll: <br /> <br />A przy okazji, mi³o by³o dyskutowaæ z tob±, ale twoje pomys³y s± do¶æ nierozs±dne i na wyrost, nie widzisz problemu kosztów, nie czytasz uwa¿nie tematów, pope³niasz b³êdy które ju¿ dawno wszyscy odrzucili... <br />Dlatego...Dziêkujê za wspó³pracê.... <br /> <br />PS:Ahh Wish, ekhem a XP ? :wink:
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

czw gru 25, 2003 5:40 pm

<!--QuoteBegin-Haer'dalis+-->
Haer'dalis pisze:
<!--QuoteEBegin-->Użycie kilku - kilkunastu magów wysokich poziomów wydaje mi się mniej więcem wyrównanym kosztem w stosunku do utrzymania armii wielomilionowej (na co narażony jest wróg) z tym że ci magowie zużywają o wiele mniej jedzenia więc będą mogli prowadzić dłuższe oblężenia, ew dłużej się bronić przy oblężeniach.
<br />O jakich to wielomilionowych armiach mówisz, skoro walczyć mają krainy z 1 mln mieszkańców?
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 5:45 pm

<!--QuoteBegin-Haer'dalis+-->
Haer'dalis pisze:
<!--QuoteEBegin-->6 sekund - owszem , ale mag jeszcze przed bitw± musi zaplanowaæ tak± ewentualno¶æ. <br />Opis ¿yczenia mówi te¿ ¿e mo¿na za¿yczyæ sobie potê¿niejszych efektów: <!--QuoteBegin-Players Handbook+-->
Players Handbook pisze:
<!--QuoteEBegin-->You may try to use a wish to produce greater effects than these, but doing so is dangerous.
<br />No i powiem ja¶niej. Nie chcia³em ¿yczenia "Chcê by wszyscy ¿ywi ¿o³nierze z mojego oddzia³u zostali uzdrowieni, a martwi powstali jako szkielety pod moj± komend±" (odpowiednio zmodyfikowane oczywi¶cie) a "Chce by wszyscy ¿ywi ¿o³nie¿e z mojego oddzia³u zostali uzdrowieni" lub "Chcê by wszyscy polegli powstali z martwych jako szkielety pod moj± komend±".
<br /> <br />Wa¿ny fragment "You may try..." ... nie ma tu gwarancji. <br /> <br />Co do uzdrawiania rannych pierwszopoziomowców to jest to s³aby pomys³. Bo commonerzy s± binarni - albo zdrowi, albo martwi. Raczej rzadko prze¿ywa siê cios longswordem czy z kuszy maj±c k4 hp. Dlatego pomys³ ze szkieletami jest lepszy - ale tutaj po co Wish skoro mo¿na Animate Dead.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

czw gru 25, 2003 5:47 pm

Dlatego pomys³ ze szkieletami jest lepszy - ale tutaj po co Wish skoro mo¿na Animate Dead
<br />Nie mówi±c o Gate :wink:
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

czw gru 25, 2003 6:12 pm

[quote=Molobo][quote=Molobo] [quote=Molobo] [quote=Molobo] [quote=Molobo] [quote=Molobo] [quote=Molobo] I jak najbardziej maj± mieæ armiê.Chyba nie chcesz wygraæ wojny i obroniæ terytorium przy pomocy kilkunastu magów :mrgreen: [/quote] <br /> <br />wiem ¿e maj± mieæ armiê ale nie tak liczn± jak przeciwnik <br /> <br />[quote=Molobo] [quote=Molobo] PS:Ahh Wish, ekhem a XP ? :wink:[/quote] <br /> <br />Przecie¿ wspomnia³em o tej formie zap³aty - teraz to Ty wypadasz na ignoranta którym mnie nazywasz. Sorki Molobo - widaæ mamy zupe³nie odmienne spojrzenia na rolê magów i nigdy nie dojdziemy do porozumienia <br /> <br />[quote=Molobo] A przy okazji, mi³o by³o dyskutowaæ z tob±, ale twoje pomys³y s± do¶æ nierozs±dne i na wyrost, nie widzisz problemu kosztów, nie czytasz uwa¿nie tematów, pope³niasz b³êdy które ju¿ dawno wszyscy odrzucili... <br />Dlatego...Dziêkujê za wspó³pracê....[/quote] <br /> <br />Aha i chcesz mi niby powiedzieæ ¿e TY czytasz WSZYSTKO UWA?NIE. Bior±c pod uwagê to co widzê do tej pory s±dzê ¿e jest zupe³nie inaczej. "idzisz tylko to co chcesz widzieæ" i cytujesz to. A tym co chcesz widzieæ jest opinia sprzeczna z twoj± by¶ móg³ zmuszaæ ludzi do swojego punktu widzenia (a jak nie to dziêkujê za wspó³pracê). Jakby¶ nie zauwa¿y³ moje plany dotycz± tylko elit naszej armii, nie przedstawi³em ¿adnych planów co do pomnijeszych magów (zreszt± by³oby to bezskuteczne bo i tak wed³ug ciebie nie maj± prawa bytu) i nie mia³em takiego zamiaru. Pokaza³em co najpotê¿niejsi mog± zrobiæ by przechyliæ szalê zwyciêstwa na swoj± stronê. Kosztowne ? Owszem ale nie bardziej ni¿ urzymanie wielkiej armii (co stale musi robiæ przeciwnik) plus (mówiê to dopiero teraz ale co tam) widzê ich w tej jednej g³ównej bitwie (w stylu bitwy na polach Pellenoru) lub w sytuacjach krytycznych innych wiêkszych bitew. <br /> <br />Teraz do Thomasa. Sorki mój b³±d. Syndrom CCCP wdar³ mi siê w ³eb i nie chcia³ z niej wyj¶æ. Mimo wszystko utrzymanie dziesi±tków tysiêcy (czy nawet 100000) ch³opa jest niezwykle kosztowne - na tyle by wyrównaæ koszty jakie poch³aniaj± magowie armii wroga.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw gru 25, 2003 6:17 pm

Zasada zawsze jest taka sama. Utrzymuj± (i ekwipuj±) ch³opa inni ch³opi. Jesli kraj ma 1 000 000 luda to bedzie w stanie wystawiæ circa 20 000 wojska (z utrzymaniem). Przy heroicznym wysi³ku i u¿yciu pozarzeczywistych ¶rodków (magia) pewnie mo¿na to potroiæ albo nawet pomno¿yæ razy 5 do 100 000. <br /> <br />Zaznaczam ¿e powy¿sze to moje zdanie, wynikaj±ce z tego co pamiêtam z lekcji historii plus nieco prywatnych wyliczeñ. Nie traktujcie tego jako aksjomat :)
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

czw gru 25, 2003 6:21 pm

a)czar trwa tylko minutê na poziom
<br />I ? Co z tego, pomy¶l, zastanów siê, co robi armia jak próbuje pokonaæ przeciwnika.Teleportuje siê pod miastem ? Nieee... <br />Gdzie jeszcze mo¿na tego czaru u¿yæ ? <br /> <br />A przy okazji...Przeczytanie poprzednich linków nie boli, a przed b³êdami w my¶leniu uchroniæ mo¿e... <br /> <br />
b)przed bitw± mo¿e go rozwiaæ zwyk³y powiew wiatru, w trakcie bitwy z racji kot³owaniny cia³ bêdzie to trudniejsze
<br />znowu LOL <br /> <br />
nasz kraj staæ na takie nak³ady - nie p³acimy tak wielkiego ¿o³du jak wróg
<br />Nie zagalopowa³e¶ siê troszkê ? Bo jak na razie nie jest to twój kraj nawet w 0.1 %... I raczej nie bêdzie... <br />A zreszt±, maj±c pieniêdzy ma siê wiêcej mo¿liwo¶ci, nie widzê sensu w wydawaniu tysiêcy gp na zabicie kilkudziesiêciu przeciwników... <br /> <br />
scry zosta³ ju¿ obalony przez kogo
<br />Taaa ? Naprawdê ? Gdzie i w jaki sposób ? <br /> <br />
s± chaotycznymi bestiami, moga w trakcie bitwy "dla zabawy" i "przez przypadek" wybiæ i nasze jednostki, je¶li mag jest obecny na polu bitwy prêdzej bêd± pos³usznie wype³niaæ swe zadania)
<br />?? Je¶li podasz stronê podrêcznika z t± zasad± ³atwiej bêdzie mi uwierzyæ w te s³owa... <br /> <br />
chcesz w trakcie bitwy na szybko podnie¶æ martwych ¿o³nierzy jako szkielety na skalê masow± i nie zbli¿aj±c siê do cia³ ?? Wyt³umacz mi Molobo bo ja nie widzê innego (ani tym bardziej tañszego) sposobu.
<br />No proszê a mówi³em ¿eby¶ przeczyta³ temat...Gdyby¶ to zrobi³ nie mia³by¶ problemu ze znalezieniem podobnego efektu... <br /> <br /> <br />
Pokaza³em co najpotê¿niejsi mog± zrobiæ by przechyliæ szalê zwyciêstwa na swoj± stronê
<br />Pope³niaj±c podstawowe b³êdy, ignoruj±c temat temu po¶wiêcony i wykazuj±c skrajn± naiwno¶æ co do zagadnienia.Sorry ale pretensje mo¿esz mieæ tylko siebie. <br />PS:Przepraszam za lekk± z³o¶liwo¶æ, ale czasami rêce opadaj±...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości