Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

czw lut 14, 2008 12:39 pm

B0rg nie twierdzą, że to wszystko o czym mowa to dzięki w/w atutom z SS. Po prostu są to jedyne atuty jakie znamy, które pozwalają, aczkolwiek w BARDZO ograniczonym stopniu, na to o czym była dyskusja.

Nadal nie wiemy w jaki sposób druid jest w stanie być przygotowanym na każde zaklęcie maga, zastanawia nas jednak, dlaczego nikt nie próbowałzwalczyć ognia ogniem - przecieć mag również może się polimorfować, a dzięki zaklęciu zmiana kształtu z 9go kręgu zmieniać kaształt co chwilę dopasowując się do tego w co zmienia się druid. Nota bene, zawsze kiedy graliśmy magiem największą rzeźnię robiliśmy idąc w melee i w walce z takim druidem będzie to najsłuszniejsza taktyka.

Nie zmienia to oczywiście faktu, że B0rg zgadzają się ze stwierdzeniem, iż druid jest najbardziej przepakowaną klasą podstawową. ;F
 
Beliatrasz

czw lut 14, 2008 1:39 pm

Nie wiem, czemu B0rg mówi w 3 osobie liczby mnogiej...:P
Właśnie kwestia jest taka, że w BARDZO ograniczonym, czyli nikłym, a zatem całkowicie nieadekwatnym do tego, o czym była dyskusja.
Czarodziej miał by mniejsze szanse dlatego, że pw pozostaje po polimorfii takie same, niezależnie od budowy nowej formy, bazowy atak bodajże też. A tutaj czarodziej wypada gorzej od druida. Poza tym druid nadal ma swojego peta, o niebo lepszego w walce od chowańca czarodzieja. Chyba dlatego czarodziej musiał próbować wykorzystać swój potencjał w inny sposób.
Pozostaje jeszcze kwestia atutów pozwalających czarować w nowej formie, ale zazwyczaj większość osób zapomina, że do tego trzeba mieć komponenty, a idąc za opisem polimorfii "ekwipunek zmienia się razem z właścicielem". Tak więc można by rzucać tylko najprostsze czary.

Zgadzam się, że druid jest największym przepakiem jeśli idzie o klasy podstawowe, ale chciałem bardziej skupić się na różnokształtnym. Szkoda, że nadal tylko B0rg podejmuje dyskusję...
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

czw lut 14, 2008 2:08 pm

Beliatrasz pisze:
Nie wiem, czemu B0rg mówi w 3 osobie liczby mnogiej...

Taki mają styl :P
Beliatrasz pisze:
Szkoda, że nadal tylko B0rg podejmuje dyskusję...

Podejmują. ;) I może ja się wtrącę...

Druid przepakiem jest. To fakt. Choć osobiście uważam za mocniejszego Kapłana (zaraz poleci polemika coś czuję), rzadko która klasa oferuje taki power i wszechstronność.

Ale build opisany wcześniej jest niewykonalny. Nawet jeśli odpowiednio interpretując zasady (co mi osobiście munchem ostro zalatuje) uda nam się coś takiego utworzyć, by reagować odpowiednio na każdy atak musielibyśmy mieć a) olbrzymią znajomość stworzeń wszelakich i b) możliwość zmiany kształtu jako immediate action, co jak widziałem, nie zostało osiągnięte. A przygotowywanie akcji na zmianę co rundę jest cokolwiek nienajlepszym pomysłem taktycznie. Bo w tym wypadku wystarczy jeden Quicken Spell by władować druidowi czar, na który jego obecna forma jest podatna.
 
Beliatrasz

czw lut 14, 2008 2:26 pm

Nadal przypominam, że tu nie ma czego interpretować. Powyższy build nie jest kwestią interpretacji zasad, ale ich nieznajomości. Po polimorfii po prostu NIE DOSTAJE SIĘ zdolności specjalnych nowej formy - i tyle. Przez ten jeden mały szczegół całość rozbija się na kawałeczki.

Kwestie opisane przez Varmusa są dodatkowe. Wbrew pozorom znajomość ogromnej ilości ras jest wykonalna (wystarczy popatrzeć na argumentowanie Sulda). No i faktycznie, druid zmienia się w akcji darmowej, nie natychmiastowej - różnica tylko pozornie drobna.

Jest jeszcze opisana już przez B0rg sprawa, której nikt nie wziął pod uwagę - druid (i nie tylko on) zmienia się w to, co widział. Podkreślam, druid, a nie gracz. Chodzi tu o doświadczenie postaci, której nagle nie przyjdzie oświecenie, by zmienić się w żelaznego golema, jeśli w życiu go na oczy nie widziała. Podobnie bezsensem jest, gdy druid żyjący w klimacie umiarkowanym nagle zmienia się w niedźwiedzia polarnego czy tygrysa "bo mu się opłaca".
 
Awatar użytkownika
Arkhir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 359
Rejestracja: śr sty 19, 2005 4:22 pm

czw lut 14, 2008 4:17 pm

1. To co druid widział określa się w łatwy sposób - odpowiednią ilością skilli Knowledge (z wymaganą ilością rang). Nie powinno być problemu.
2. Jeżeli Suld nie zna zasad to ja wysiadam :|. Wykorzystywanie zdolności Su umożliwia atut Assume Supernatural Ability, który można wziąć dowolną ilość razy. Każdy atut daje jedną zdolność Su przy każdym użyciu polimorfii, większość stworzeń nie przekracza 3-4 więc tutaj nie powinno być problemu. Zawsze można też przed przemianą użyć formy człowieka, która daje jeden bonusowy feat (racial bonus, więc to też dostajemy).
3. Immediate action nie jest potrzebne do obrony przed wszelkimi atakami maga, jeden - dwa czary co jakiś czas skutecznie godzące w druida nie wystarczą do zabicia go (fast healing, regeneracja, dowolne czary leczące, niepodatność na krytyki w każdej formie). Na save-or-die bym nie liczył z racji kosmicznych rzutów obronnych.
4. Różnokształtny = Master of Many Forms, tak?

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

czw lut 14, 2008 5:26 pm

Arkhir pisze:
2. Jeżeli Suld nie zna zasad to ja wysiadam.

Zna, zna. Ale to mimo wszystko człowiek, albo jakaś inna istota bez Divine Ranka :P i jako taka może się po prostu pomylić.
Arkhir pisze:
4. Różnokształtny = Master of Many Forms, tak?

Tak.
Arkhir pisze:
Na save-or-die bym nie liczył z racji kosmicznych rzutów obronnych.

Tu z kolei do równania wstawiamy kosmiczny ST czaru i koło wyścigu zbrojeń się zamyka...
Arkhir pisze:
Zawsze można też przed przemianą użyć formy człowieka, która daje jeden bonusowy feat (racial bonus, więc to też dostajemy).

Ależ ten bonusowy atut tracimy, zmieniając formę, dammit! Nie użyjemy go!
 
Awatar użytkownika
Arkhir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 359
Rejestracja: śr sty 19, 2005 4:22 pm

czw lut 14, 2008 5:44 pm

Od końca:

1. RAW użyjemy.
You learn to use a single supernatural ability of
another kind of creature while assuming its form through a
polymorph self spell or a similar effect.
Uczymy się zdolności podczas przyjmowania nowej formy, a nie po.

2. Jakie maksymalne DC czaru wyciągniesz w 3.5?

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

czw lut 14, 2008 7:00 pm

AD 1: To nie robi nam się infinite loop przypadkiem? Człowiek-coś innego-człowiek-coś innego... I mamy wszystkie atuty?

AD 2: JA niewielkie w porównaniu do powergamerów na Forum, ale widziałem, że ktoś wyciągnął circa 40...
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

czw lut 14, 2008 7:06 pm

Nie wiem, czemu B0rg mówi w 3 osobie liczby mnogiej...

Nie uczyli na katechezie, że B0rg jest w trzech osobach? ;)

1. To co druid widział określa się w łatwy sposób - odpowiednią ilością skilli Knowledge (z wymaganą ilością rang). Nie powinno być problemu.


Arcane (konstrukty, smoki, magiczne bestie)
Dungeoneering (galarety, aberacje)
Local (humanoidy)
Nature (zwierzęta, skrzaty, insekty, rośliny, giganty, monstra humanoidalne)
Religion (undeady)
Planes (outsidery, elementale)

Ile ten druid będzie tego wszystkiego miał biorąc pod uwagę jego raczej niewysokiego Inta?
Poza tym co innego usłyszeć, że coś tam gdzieś sobie istnieje, a co innego to spotkać. U nas na sesjach grający druidem notował sobie na karcie co spotkał, żeby wiedzieć na przyszłych sesjach czy może przyjąć taką formę.

Wykorzystywanie zdolności Su umożliwia atut Assume Supernatural Ability, który można wziąć dowolną ilość razy. Każdy atut daje jedną zdolność Su przy każdym użyciu polimorfii, większość stworzeń nie przekracza 3-4 więc tutaj nie powinno być problemu.

I ponownie jak wyżej, a ile druid ma atutów?
Każde kolejne ASA to kolejne -2 do wszystkich rzutów. Można brać IASA ale w tym przypadku każda zdolność wymaga dwóch atutów, a taki druid na pewno będzie też chciał inne przydatne dla niego atury na przykład podstawowy w tym wypadku Natural Spell.
No i jeszcze raz ASA i IASA oraz QC są w edycji 3.0. Z odpowiednikami w 3.5 B0rg się nie spotkali (może się pojawiły w jakimś podręczniku, którego nie zasymilowaliśmy jeszcze, póki co zakładamy, że ich nie ma).

Zawsze można też przed przemianą użyć formy człowieka, która daje jeden bonusowy feat (racial bonus, więc to też dostajemy).

No tutaj to się już chyba trochę zagalopowałeś.. ;F

3. Immediate action nie jest potrzebne do obrony przed wszelkimi atakami maga, jeden - dwa czary co jakiś czas skutecznie godzące w druida nie wystarczą do zabicia go (fast healing, regeneracja, dowolne czary leczące, niepodatność na krytyki w każdej formie). Na save-or-die bym nie liczył z racji kosmicznych rzutów obronnych.

Zależy jakie czary. Mag też nie jest kretynem i będzie dobierał to czym rzuca w druida zależnie od tego czym druid aktualnie jest. Skad masz te kosmiczne rzuty obronne? OK, wysoka Wola z racji czarów opierających się na Mądrości, Wytrwałość prawdopodobnie też, choć to już może zależeć od przybranej formy, podobnie jak Refleks, który prawie zawsze jak wiemy z doświadczenia bolał naszego druida.
Poza tym z tego co czytaliśmy w tym temacie to właśnie owa możliwość zmieniana się odpowiednio do tego co nadlatuje to był ten największy power, a nadal nikt nie powiedział jak to jest możliwe. ;F
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

czw lut 14, 2008 7:52 pm

Arkhir pisze:
1. To co druid widział określa się w łatwy sposób - odpowiednią ilością skilli Knowledge (z wymaganą ilością rang). Nie powinno być problemu.
Nawet ta opcja nie jest prosta bo jak?
Druid zna jedno zwierze na 1 rank?
Czy na kazde zwierze musi rzucac na DC jak przy zdaje sie poznawaniu slabosci?
 
Awatar użytkownika
Arkhir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 359
Rejestracja: śr sty 19, 2005 4:22 pm

czw lut 14, 2008 8:40 pm

@B0rg

1. Druid z niską inteligencją? Ciekawe... ;F
2. Mówimy o fabularnych czy mechanicznych aspektach tej konfrontacji? Już powoli zaczyna mi się to mieszać ;)
3. Policzmy: 1 bazowo, 1 z humana, x (2-3 zapewne) z flaws, 6 z level progression. Raczej wystarczy.
4. Bynajmniej, RAW da się to zrobić.
5. Niski ref - wybieramy formę z dużym dexem. Niski fort - robimy z siebie undeada chociażby (= odporność na 90% efektów wpływających na fort).

@Toshi
Według mnie tak właśnie powinno się ustalać, czy ktoś mechanicznie zna daną rasę/gatunek etc.

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw lut 14, 2008 9:14 pm

Ale ogólnie że druid może zmieniać się w to co widział a nie to co zna. Ot czarodziej iluzją zrobi smoka, a druid go zobaczy (nie podszedł do niego i nie wiedział ze to iluzja, smok wyglądał realistycznie), czy może się w niego zmieniać uzyskując jego zdolności ? Zgodnie chyba z opisem zdolności tak (bo widział smoka).

Varmus tez uważam ze kapłan ma lepiej, z domeny może mieć czar zmiany kształtów + premie do trafienia jak wojownik + full leczenie jednym czarem + klatkę mocy (z domeny) + cud (prawie jak życzenie) + silne bufy i dużo HP i to zwyczajny koleś z PG bez zbędnych kombinacji czy udziwnień.

Zresztą uważam ze te wszystkie dodatki to zawsze psują równowagę gry, albo jakieś dziwaczne prestize, atuty pozwalające rzucać 24 godzinne zatrzymanie czasu czy inne śmieci... Ci którzy je tworzą mogli by czasem logicznie pomyśleć...
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

czw lut 14, 2008 10:02 pm

Arkhir:

1. Druid z wysoką Inteligencją? Ciekawe.. ;F
2. Porównujemy klasy i walczymy z niepokonanym zmiennokształtnym. ;F Akurat w tym przypadku mechanika zazębia się z fabułą wg nas. Bo w odpowiedzi na zasłyszane tutaj "Mogę zmienić się w Arcane Ooze i mag mnie nie ruszy" u nas na sesjach pierwsze co padnie pytanie "A widziałeś kiedyś chłopcze Arcane Ooze? Nie? To jak się chcesz w niego zmienić?".
3. Flaws? Oświeć nas bo chyba czegoś B0rg niedoasymilowali. ;F
5. Ok, ale nie w momencie rzucania czaru przez maga. Ponownie przelewamy z pustego w próżne..

Według mnie tak właśnie powinno się ustalać, czy ktoś mechanicznie zna daną rasę/gatunek etc.

Nawet jesli, to B0rg wymienili Ci, który knowledge traktuje o czym. Druid na liście umiejętności klasowych ma cały jeden z nich. Raczej nie będzie chodzącą encyklopedią potworów..
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

czw lut 14, 2008 10:29 pm

B0rg pisze:
Arkhir:

1. Druid z wysoką Inteligencją? Ciekawe.. ;F

Wis,Con,Charyzma lub Int ;) skoro to druid.
3. Flaws? Oświeć nas bo chyba czegoś B0rg niedoasymilowali. ;F

Opcja z UA. minusik dla postaci w zamian za feat.

Według mnie tak właśnie powinno się ustalać, czy ktoś mechanicznie zna daną rasę/gatunek etc.

Nawet jesli, to B0rg wymienili Ci, który knowledge traktuje o czym. Druid na liście umiejętności klasowych ma cały jeden z nich. Raczej nie będzie chodzącą encyklopedią potworów..

Nawet zwykłych zwierząt z okolicy wg tego systemu nie bedzie znał na tyle zeby sie w nie zmienic.
A na wyzszych poziomach majac zamiane w elementala moze głupi druid nie móc bo K.planes mial nie bedzie na te... chwila.. 4 zywioly.. min 4., max 20 zakladajac ze kazdy rozmiar to jeden rank. [ Czy minusy twojego systemu sa dla Ciebie widoczne drogi kolego?]
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

pt lut 15, 2008 10:19 am

Wis,Con,Charyzma lub Int skoro to druid.

Czyli dopiero na ewentualnie trzecim miejscu. Przy założeniu, że będzie w jakiś tam sposób będzie mógł i chciał używać zdolności nadnaturalnych przybieranych form, prawdopodobnie postawi na Charyzmę, na której większosć z tych zdolności będzie bazowała.
Natomiast w przypadku gdy druid nie nastawia się na zmiany kształtów to Inteligencja spadnie na jeszcze dalszy plan.

Opcja z UA. minusik dla postaci w zamian za feat.

Dzięki. Ten podręcznik B0rg kiedyś zasymilowali po łebkach i w ogóle nie bierzemy go pod uwagę.

Co do systemu opartego na wiedzy to raczej wypadałoby opieraćsię nei na ilości ranków lecz na DC, a to z kolei wymagałoby ustalenia DC dla poszczególnych monstr ze wszystkich podręczników lub ustalania przez DM na bieżąco. Trochę bez sensu nie uważacie?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lut 15, 2008 11:07 am

Beliatrasz pisze:
Zauważyłem jednak, że ktoś tutaj (nie wiem, kto) nie doczytał zasad...
str. 71 "Władców Dziczy"

Zauważyłem, że ktoś nie doczytał tematu... Władcy dziczy są do 3.0, zaś temat odnosi się do 3.5.
Master of Many forms pozwala na przyjęcie zdolności takich jak odporności i niepodatności, które są w większości przypadków extraordinary abilities.

Assume Su Abilities było podane jako przykład posiadania np. dezintegracji at will, lub stożka antymagii.
Jako inny przykład, podałem Exalted WildShape, który pozwala na przyjęcie postaci np. blinking doga, wraz z jego zdolnością teleportacyjną.

B0rg pisze:
Tyle to wyczytaliśmy, pytanie skąd?

Divine Minion.
B0rg pisze:
Co do systemu opartego na wiedzy to raczej wypadałoby opieraćsię nei na ilości ranków lecz na DC, a to z kolei wymagałoby ustalenia DC dla poszczególnych monstr ze wszystkich podręczników lub ustalania przez DM na bieżąco. Trochę bez sensu nie uważacie?

DC 10 + ilość kostek potwora, podane przy opisie skillu knowledge.

Dodatkowo, pragnę nadmienić, że druid może zamienić się w zwierze, które jest mu znane, niekoniecznie które widział ("The form chosen must be that of an animal the druid is familiar with.").
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

pt lut 15, 2008 12:51 pm

No to czepianie się mode ON.

Suldarr'essalar pisze:
Master of Many forms pozwala na przyjęcie zdolności takich jak odporności i niepodatności, które są w większości przypadków extraordinary abilities.

Owszem, ale nie np. na wysysanie czarów Arcane Ooza, o któym jeśli nas pamięć nie myli gdzieś tu wcześniej wspominałeś. Podobnie jak większość zionięć.

Suldarr'essalar pisze:
Jako inny przykład, podałem Exalted WildShape, który pozwala na przyjęcie postaci np. blinking doga, wraz z jego zdolnością teleportacyjną.

Rzuć się na maga w postaci blinking doga. B0rg życzą powodzenia. ;F
Przydatne do szybkiego transportowania się, nic więcej.

Suldarr'essalar pisze:
Divine Minion.

Nie wiemy z jakiego podręcznika pochodzi ten template, znaleźliśmy opis na stronie Wizardów i czarno na białym jest podana zmiana kształtu jako free action nie jako immediate action. Poza tym wygląda na to, że zdolność ta odnosi się tylko do zwierzęcej formy zależnej od wiary, więc nieograniczona ilość przemian w czasie wild shape pochodzi tylko i wyłącznie z Warshapera, a zmieniać formę można w akcji ruchu dzięki zdolności MoMF (chyba, że ktoś dopuści atuty z SS. Nawet jeśli, większość DM raczej nie pozwoli na więcej niż jedną przemianę na rundę.)

Poniżej opis zdolności FWS ze strony Wizardów, podkreślenia nasze.
Chyba, że chodzi o innego Divine Miniona, to B0rg proszą o źródło.

Divine Minion pisze:
Fast Wild Shape (Su): A divine minion can wild shape as an 11th-level druid into one or more animal forms that depend on the deity it serves (divine minions of Set also have a vermin form). The divine minion can use this ability at will, can change form as a free action, and can spend time in animal form indefinitely. They prefer to keep their shapechanging abilities secret so that they can use them to surprise their enemies in combat. Unlike a druid, minions can use this ability even if they're wearing metal armor.


Suldarr'essalar pisze:
DC 10 + ilość kostek potwora, podane przy opisie skillu knowledge.

Bazowa wiedza o potworze, aby uzyskać dodatkowe informacje musisz przebić DC o 5 za każdą. To czy potwór ma DR, resista czy jakieś inne bajery to wg nas są właśnie te dodatkowe informacje. Przy takim podejściu to ten druid prawie w nic się nie będzie mógł zmieniać. A jeśli będzie mógł to nie będzie wiedział w co warto.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lut 15, 2008 5:18 pm

B0rg pisze:
Owszem, ale nie np. na wysysanie czarów Arcane Ooza, o któym jeśli nas pamięć nie myli gdzieś tu wcześniej wspominałeś. Podobnie jak większość zionięć.
Wspomniałem o Arcane ooze w kontekście magic immunity. Jeśli wspominałem o spell siphon, to raczej w kontekście ASU.

B0rg pisze:
Rzuć się na maga w postaci blinking doga. B0rg życzą powodzenia. ;F

Wild shape jest free action, nie ma mecanicznie limitu użyć, więc jesteśmy w stanie zamienić się w blinking doga, przemieścić, zamienić w coś sensownego i jazda.

Żeby było zabawniej, to jesteśmy w stanie powtórzyć tę sztuczkę wiele razy w rundzie. Blinking Dog pozwala na jedną taką teleportacje w rundzie, ale ponieważ możemy w rundzie zamienić się wiele razy w tę cudowną istotę, jesteśmy w stanie wiele razy użyć zdolności teleportacji.

B0rg pisze:
Poza tym wygląda na to, że zdolność ta odnosi się tylko do zwierzęcej formy zależnej od wiary, więc nieograniczona ilość przemian w czasie wild shape pochodzi tylko i wyłącznie z Warshapera, a zmieniać formę można w akcji ruchu dzięki zdolności MoMF (chyba, że ktoś dopuści atuty z SS. Nawet jeśli, większość DM raczej nie pozwoli na więcej niż jedną przemianę na rundę.)

Nie. Dostajesz zdolność wildshape, z tym, że z ograniczoną ilością istot w jakie się możesz zmienić. Improved WildShape pozwala dodać do zdolności wildShape kilka innych przemian. Wszystko jest perfekcyjnie legalne.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

ndz lut 17, 2008 1:20 pm

Suldarr'essalar pisze:
Wspomniałem o Arcane ooze w kontekście magic immunity. Jeśli wspominałem o spell siphon, to raczej w kontekście ASU.

...które jest nie do tej edycji, ale to taki drobniutki szczegół.

Suldarr'essalar pisze:
Wild shape jest free action, nie ma mecanicznie limitu użyć, więc jesteśmy w stanie zamienić się w blinking doga, przemieścić, zamienić w coś sensownego i jazda.

Ok, o ile DM pozwoli na więcej niż jedną przemianę w rundzie, ale nadal odbywa się to w Twojej Inicjatywie, nie w inicjatywie przeciwnika, więc nie dopasujesz formy do tego czym akurat obrywasz.

Suldarr'essalar pisze:
Żeby było zabawniej, to jesteśmy w stanie powtórzyć tę sztuczkę wiele razy w rundzie. Blinking Dog pozwala na jedną taką teleportacje w rundzie, ale ponieważ możemy w rundzie zamienić się wiele razy w tę cudowną istotę, jesteśmy w stanie wiele razy użyć zdolności teleportacji.

Faktycznie to co tu napisałeś jest zabawne. ;F
Chyba sobie żarty robisz..

Ale abstrahując już od Twojej nadinterpretacji akcji darmowej, którą chcesz wykorzystywać niezliczone ilości razy w rundzie i do tego nie zawsze w swojej Inicjatywie, wejście na MoMF wymaga posiadania zdolności klasowej Wild Shape, Divine Minion jest natomiast szablonem, który daje bardzo ograniczoną zdolność Fast wild shape. B0rg mocno by się zastanawiali czy zdolność ta może spełnić wymóg wejścia na MoMF..
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz lut 17, 2008 11:53 pm

B0rg pisze:
Ale abstrahując już od Twojej nadinterpretacji akcji darmowej,

W którym miejscu jest to nadinterpretacja?

Nie pamiętam w tej chwili źródła, może ktoś poda, ale była taka możliwość, że jeśli posiada się zdolność działającą tak samo jak inna zdolność, to można jej używać do spełniania wymagań atutów czy klas prestiżowych.

Ps, oprócz tego builda, druid robi też za niezłego jajcarza ;)
 
Awatar użytkownika
Yuanek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: pn lut 04, 2008 2:22 pm

pn lut 18, 2008 2:36 pm

Proponowałbym otworzyć poczciwy Podręcznik Gracza na "Akcjach w Walce" (w 3 ed. to 121 str) i przeczytać co tam pisze na temat akcji darmowych. Otóż MP wedle rozsądku może (a nawet powinien) ograniczyć liczbę wykonywanych darmowych akcji. Jeżeli sądzisz, ze twój MP pozwoli Ci na nieograniczoną teleportację, to za jakiego człowieka ty go uważasz.... NO?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn lut 18, 2008 2:42 pm

Yuanek pisze:
Proponowałbym otworzyć poczciwy Podręcznik Gracza na "Akcjach w Walce" (w 3 ed. to 121 str) i przeczytać co tam pisze na temat akcji darmowych. Otóż MP wedle rozsądku może (a nawet powinien) ograniczyć liczbę wykonywanych darmowych akcji. Jeżeli sądzisz, ze twój MP pozwoli Ci na nieograniczoną teleportację, to za jakiego człowieka ty go uważasz.... NO?

To nie jest nadinterpretacja, tylko nadużycie.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

pn lut 18, 2008 3:07 pm

Suldar, to co Ty tutaj proponujesz jest po prostu śmieszne. Weźmy sobie takiego 20 poziomowego delikwenta, nich ma powiedzmy 200 HP i niech będzie mocno sponiewierany.
Według ciebie gość robi w rundzie co następuje:
1. W pięciu DA zmienia się w cokolwiek lecząc 200 HP (ostatnia przemiana w Blinking doga).
2. W szóstej DA teleportuje się do przeciwnika.
3. W siódmej DA zmienia się w coś co dobrze tłucze i tłucze.
4. W ósmej DA zmienia się ponownie w Blinking doga i w dziewiątej DA teleportuje się gdzieś poza zasięg przeciwnika.
5. Założmy, że tłukąc oberwał rany od czarów, którymi był zabezpieczony mag, więc ponownie w kolejnych DA zmienia się w cokolwiek aż wyleczy wszystkie HP.

Mało tego, teraz mag wykona swoje akcje, a Ty sugerujesz, że ponieważ przemiana jest DA, to w jego rundzie dopasujesz formę tak aby być odporny na to czym sieka (co już jest totalnie niezgodne z mechaniką).

Dostrzegasz tutaj może jakąś niedorzeczność w swojej interpretacji użycia Wild shape jako DA ?

W ten sposób to tym Blinking dogiem cały Faerun w ciągu rundy przebiegniesz, bo to DA. ;F



Suldarr'essalar pisze:
Nie pamiętam w tej chwili źródła, może ktoś poda, ale była taka możliwość, że jeśli posiada się zdolność działającą tak samo jak inna zdolność, to można jej używać do spełniania wymagań atutów czy klas prestiżowych.

Owszem, ale Fast wild shape Divine Miniona nie jest tym samym co Wild shape druida.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn lut 18, 2008 4:16 pm

B0rg pisze:
Suldar, to co Ty tutaj proponujesz jest po prostu śmieszne.

Przecież to chyba napisałem?
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

pn lut 18, 2008 4:44 pm

Suldarr'essalar pisze:
Przecież to chyba napisałem?

Teraz, a przez poprzednie kilkanaście stron tłumaczyłeś ludziom, że dzięki temu jest niezniszczalny.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn lut 18, 2008 5:31 pm

Que?

Były chyba dwie taktyki skuteczne na tego druida.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

śr lut 27, 2008 9:50 am

Suldarr'essalar pisze:
Que?

Były chyba dwie taktyki skuteczne na tego druida.


Na druida z Twoim podejściem do zmiany kształtu w akcji darmowej, czy na normalnego? ;F
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

czw lut 28, 2008 11:42 am

Już nie pamiętam dokładnie wszystkich poprzednich postów, a nie mam ani czasu ani ochoty ich czytać, ale chyba przez całą tą dyskusję największą pomyłką było sądzenie, że druid będzie się mógł zmieniać w akcji przeciwnika. Zresztą kiedyś o tym wspomniałem. Musiałby cały czas przygotowywać akcje, bo przecież nie miał z tego co pamiętam nic co pozwalało mu używać wild shape jako immediate action prawda?
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

czw lut 28, 2008 6:32 pm

Dokładnie, Xanatos... I nie wiem w sumie, o co jest teraz ta dyskusja, skoro zostało to powiedziane już parę razy.

To dla zmiany tematu pytanie: Ma ktoś jakieś ciekawe taktyki wykorzystujące Animal Companionów?
 
fang
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 10:35 am

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

wt wrz 27, 2011 10:52 am

Po prostu nie mogłem się powstrzymać przed odkopaniem tego tematu jak go znalazłem;)
Zacząłem go czytać w niedzielę (dziś jest wtorek) i odrazu znalazłem prostą metodę.
1. Bez użucia SC
a) Mag przybywa do lasu druida i prosi o pomoc w zidentyfikowaniu artefaktu druidów.
b) Wysyła przodem swojego chowańca kruka, bo sam nie jest godny wkraczać do lasu.
c) Kiedy ptak siada na ręku druida żeby przekazać mu wiadomość od swojego pana, przekazuje mu przy okazji przedłużony (Berłem, 24k sz to mało na 20 lvl) Porywający taniec.
d) Mag w tym momencie się teleportuje do druida i zaczyna się sieczka. Może co jakiś czas poprawiać taniec, ew rozwalić najpierw druidowi itemki (rozłączenie, rozproszenie magii)

2. Z użyciem SC
a) Mag atakuje druida bliźniaczym (dzięki berłu, drogie ale zawsze je kupuję) Avasculate
b) W tej samej turze rzuca przyspieszone (też berłem, tak samo drogie, ale równie przydatne) słowo mocy: zabij. Jeżeli druid nie ma więcej niż 400 PW, ginie w rundę (taktyka działa na wszystko co ma PW <= 400 :rockpunk: )


PS.
Gram w D&D od roku. Narazie dwie kampanie czarodziejem zaliczyłem i chciałem na 3 wziąść łotrzyka, ale muszę w praktyce sprawdzić bliźniacze Avasculate :rockpunk:

PS2
Może ktoś mi wyjaśnić jak druid zdobył 40 dotykowego pancerza? Bo z tego co zrozumiałem do obliczeń używał NATURALNEGO pancerza i ZWYKŁEGO PANCERZA. Bez nich KP nie osiągnie więcej niż 30. I to pod warunkiem że będzie ono priorytetem

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości