Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 11:39 am

Od jakiegoś czasu myślałem nad sesją typowo łotrzykowskiego urban adventure, gdzie walka byłaby na dalszym planie, a postacie musiałyby przede wszystkim wykazywać się sprytem i podstępem, urokiem osobistym, zręcznością, skrytością i ogólnie wyciskaniem absolutnie wszystkiego z posiadanych umiejętności. Gdzie otwarta walka oznacza, że popełniono błąd i stanowi nie tylko olbrzymie ryzyko śmierci postaci, ale także inne konsekwencje, włącznie z krytycznym zagrożeniem powodzenia misji i konsekwencjami fabularnymi.

Więcej poniżej, zaczynając od wprowadzenia fabularnego, a kończąc na wymaganiach i wskazówkach mechanicznych.

***


Betancuria - spokojne i dostatnie nadmorskie miasto-państwo, królestwo położone na rubieżach znanego świata. Kraj dostatku i dekadencji, gdzie władza troszczy się jedynie o własny interes i utrzymanie tejże władzy, jedyną powszechną religią jest podążanie za własną przyjemnością i zachciankami, a prosty lud karmi się łapczywie resztkami spadającymi tu i ówdzie z pańskich stołów.

Do czasu...

Wszystko skończyło się, gdy z nieznanych powodów, odwieczny sojusznik Betancurii, Państwo Dhorne, dokonało zbrojnego najazdu. Rozpsute, rozleniwione wojsko Betancurii nie miało żadnych szans. Dhorne wkroczyli do miasta i po ledwie czterech dniach walk zdobyli Królewski Zamek Betancurii - ostatni punkt zbrojnego oporu. Król i królowa rodu Stormborne zostali zabici, a ich głowy zatknięte na pikach u wrót Zamku. Dhorne dokonali bezlitosnej rzezi wszystkich mieszkańców Zamku, wszystkich, którzy mieli styczność z królewskim rodem, wszystkich, którzy mogli mu być lojalni. W ciągu kilku dni wrony ucztowały obficie na zwłokach służby, strażników miejskich, dyplomatów i rodów szlacheckich powiązanych w jakikolwiek sposób z rodem Stormborn.

Nastał czas okupacji i drakońskiego prawa wojskowego narzuconego przez Dhorne. Mianowano marionetkowego burmistrza lojalnego okupantom, rozpoczęto infiltrację wszystkich szlacheckich rodów, magicznych laboratoriów, gildii kupieckich, cechów rzemieślniczych i innych organizacji. Każdy, kto mógł być podejrzany o spiskowanie przeciw nowej władzy był internowany. Do tego Dhorne nie tolerowali w najmniejszym stopniu moralnego zepsucia i wyuzdania, jakie przez te lata dostatku rozpleniło i zakorzeniło się w Betancurii. Zamknięto wszystkie bordele i co bardziej podejrzane tawerny. Zabroniono stręczycielstwa, nierządu, hazardu i pijaństwa pod groźbą egzekucji na miejscu. Prześladowano nielicznych Betancuriańskich magów konfiskując komponenty i księgi, które nosiły jakiekolwiek znamiona plugastwa i czarnej magii oraz eksterminując magów, którzy byli podejrzani o użycie magii w jakimkolwiek niecnym celu. Wszystkim oprócz wojsk Dhorne zabroniono noszenia broni w miejscach publicznych. Aktywnie pleniono nawet żebractwo. Ludzie znikali z dnia na dzień pożerani przez bezlitosną machinę nowego porządku i sprawiedliwości.

Pozostał tylko jeden bastion starego ładu. Jedna organizacja, która jak dotąd, mimo 5 miesięcy bezlitosnej okupacji, wciąż oparła się wszelkim próbom infiltracji przez Dhorne. Organizacja powszechnie znana pod tyleż prostą co tajemniczą nazwą - Gildia. I o której niewiele więcej zwykłym ludziom wiadomo, ponad to, że od zawsze skupiała cały liczący się półświatek Betancurii, a jej imię szeptano z szacunkiem i przestrachem. Kontrolowała przepływy rzadkich i drogich towarów z i do miasta, kierowała najbardziej lukratywnymi (i najbardziej wątpliwymi moralnie) interesami, wkraczała do akcji gdy szlacheckie intrygi i kłótnie wymykały się spod kontroli grożąc istniejącemu porządkowi, zapewniała bezpieczeństwo tym, którzy byli jej wierni, a śmierć tym, którzy występowali przeciw niej. Nie była to jednak zwykła zbieranina rzezimieszków, złodziejaszków i zabijaków. Gildia miała swoją strukturą, miała swoje zasady, miała honor i poważanie.

Macie przywilej być członkami Gildii. Zdołaliście już zaskarbić sobie zaufanie co poniektórych ważnych figur i zyskać pewną renomę związaną z waszymi umiejętnościami, ale wciąż daleko wam na szczyty podziemnej hierarchii. Teraz jednak nadarza się wyjątkowa okazja. W nagrodę za waszą dotychczasową lojalność i osiągnięcia zostaje wam powierzona misja nadzwyczajnej wagi. Misja zarazem nietypowa i całkowicie różna od zadań, które wykonywaliście na co dzień. Misja, która może odmienić losy całego królestwa. Nie znacie jeszcze jej szczegółów, ale wiecie, że będziecie musieli wykorzystać każdą znaną wam umiejętność, wykazywać się lisią przebiegłością, iście kocią zręcznością i błyskawicznym refleksem, aby podołać wymaganiom, jakie zostaną przed wami postawione.

***


Konwencja świata:

- Low magic: magia (zarówno arcane, jak i divine) jest rzadka, tak w Betancurii, jak i Dhorne. Obydwa państwa nie posiadały potężnych magów na swoich dworach, w swoich siłach wojskowych, ani jako ważne figury polityczne. Magowie istnieją, ale są mniej potężni niż się przyjęło w światach high-magic. Są raczej dziwakami, wyrzutkami i wyalienowanymi indywiduami. Nie pomaga fakt, że okupujące siły Dhorne traktują każdy przejaw magii jako podejrzenie przystawania z demonami i w związku z tym prześladują magów z zaciekłością nie mniejszą niż nierządnice, a użycie magii w sposób mogący przynieść komuś szkodę jest równoznaczne z przyjęciem na siebie wyroku śmierci. Z tego względu granie postacią parającą się magią będzie bardzo ryzykowne i będzie miało liczne konsekwencje fabularne, o ile magia nie będzie tylko aspektem pomocniczym dla umiejętności postaci. Niskopoziomowe przedmioty magiczne są normalnie dostępne, ale o te droższe już znacznie trudniej i można je znaleźć głównie na czarnym rynku, gdzie osiągają znaczące ceny.

- Grim & gritty: nie będziemy się tutaj bawić w epic fantasy. Poderżnięte gardło to poderżnięte gardło, a ucięta ręka to ucięta ręka. Zagrożeni dla postaci graczy będzie dużo więcej niż tylko utrata HP do 0. A niska dostępność magii dodatkowo potęguje bolesność nieodwracalności pewnych działań. Stawiamy na realizm starć i opisów. Na niskim poziomie i bez magii jest to dość proste i nie wymaga zbytnich kombinacji. Ale jak będziemy na wyższych poziomach to np. nikt nie będzie żyw i sprawnie machający mieczem z pięcioma strzałami wbitymi w brzuch. Obrażenia przy wysokim HP będziemy np. interpretować jako zdolność do uników pewnej liczby ciosów (coś jak glancing blows), ale to będzie kwestia czysto opisowa. Kulanie kostkami będzie takie samo, tylko liczę na zdrowy rozsądek i pomysłowość w warstwie opisowej. Zwracam też uwagę na zasadę domową obniżonego progu śmiertelnych obrażeń - opisana na końcu posta.

- Adult themes: moralne zepsucie społeczeństwa, w którym żyjecie będzie dawało o sobie znać na różne sposoby. Będziecie często spotykać osobników, których czyny będą godne największej pogardy i od was tylko zależy, jak się w takiej sytuacji zachowacie.

- Humorous: mimo poważnego i mrocznego klimatu postaram się umieszczać sporo komizmu sytuacyjnego i nie tylko. Niewątpliwie pewnie okoliczności i specyfika waszej misji będą dostarczały wielu ku temu okazji, a okazji do zabawnych pomyłek i zaskoczeń też nieco się zdarzy :)

***


Mechanika: DnD 3.5 (dostępne wszystkie podręczniki z ograniczeniami dla spójności sesji podanymi poniżej)

Poziom postaci: 4

Pointbuy 32

Karty na myth-weavers albo dobrze opisane w innej formie

Liczba graczy: max 3 - ze względu na łotrzykowski skryty charakter wykonywanych zadań, więcej niż 3 to byłby tłok i wchodzenie sobie w paradę lub zbyt duże ryzyko wykrycia.

Rasy - zdecydowanie preferowani ludzie. Będziecie potrzebowali tego dodatkowego atutu i punktów umiejętności. Inne typowe rasy (krasnolud, elf, niziołek, hybrydy) są akceptowane, ale w świecie gry występują rzadko (<1% populacji), więc biorąc taką rasę będziecie się wyróżniać na tyle, że może utrudnić to wam skryte funkcjonowanie, pozostawanie incognito, czy przejmowanie czyjejś tożsamości. Z tego samego względu bardziej egzotyczne rasy są niemalże z definicji wykluczone.

Klasy - jeśli od strony mechanicznej będzie coś ważnego, to będą to wasze umiejętności. Z tego względu preferowane są klasy mające 6-8 punktów umiejętności na poziom. Klasy czysto walczące będą zupełnie nieprzydatne, gdyż machanie mieczem powinno być dla was ostatecznością. Klasy czarujące - jako caster divine będziecie w tym dekadenckim świecie gry całkowicie niezrozumieni, jako caster arcane będziecie prześladowani. Jak ktoś chce, to oczywiście znajdzie możliwość grania postacią, czarującą, która dobrze wpisze się w tę sesję. Jako przykład takich postaci podam choćby beguilera, barda czy psiona.

Charakter - akceptowalny każdy oprócz praworządnego dobrego.

Kasa i itemy standardowo jak na 4 poziom.

Umiejętności - od strony mechanicznej - clou tej sesji. Nie wymagam, aby każda z postaci miała 10 punktów umiejętności na poziom, ale jako drużyna będziecie musieli mieć dobrze pokryte następujące zakresy umiejętności, aby podołać wszystkim wyzwaniom (oraz fabularnie, aby być przydatnym i szanowanym członkiem Gildii, a jak :) ). Poniżej podaję wszystkie kategorie umiejętności, które wasza "szajka" będzie musiała posiadać, lub które są warte szczególnej uwagi w kontekście zadań w sesji.

1) Umiejętności społeczne - bluff, diplomacy, intimidate, sense motive - co najmniej jedna postać musi być w nich na tyle dobra, aby skutecznie odwrócić czyjąś uwagę, zamydlić oczy, znaleźć polubowne rozwiązanie w sytuacji podbramkowej czy pozyskać dodatkowych sojuszników

2) Umiejętności zwiadowcze - gather information, knowledge local, listen, spot - jeśli przynajmniej jedna postać będzie miała każdą z tych umiejętności, to znacznie zwiększycie wasze bezpieczeństwo zyskując duży wgląd w sytuację, która was czeka. Szczególnie polecam knowledge local, gdyż akcja będzie rozgrywać się głównie w jednym mieście, a w przeciwieństwie do gather information nie musicie tu nikogo wypytywać, tylko zawsze możecie sobie rzucić na możliwość przypomnienia sobie istotnych kwestii o napotykanych NPCach czy lokacjach.

3) Umiejętności łotrzykowskie - disable device, open lock, search, sleight of hand - co najmniej jedna postać musi dać radę z wymagającymi precyzji podstawowymi sztuczkami złodziejskiego fachu, no ba!

4) Umiejętności pozostawania w ukryciu / ukrywania swojej tożsamości - disguise, hide, move silently, czar niewidzialność etc - każdy powinien mieć tutaj jakąś sztuczkę w zanadrzu, gdyż niemal każda wykonywana misja będzie wymagała znacznej dyskrecji, a wasze bezpieczeństwo i powodzenie misji zależeć będzie w pierwszej kolejności od tego, na ile skutecznie pozostajecie poza obszarem zainteresowania potencjalnego wroga . Można to rozwiązać na różne sposoby - podane powyżej to tylko przykłady. Można być klasycznym łotrzykiem trzymającym się cieni, ale można mieć też szlachecki alias i potwierdzające go sygnety/pieczęcie/dokumenty, sztuczki magiczne dające niewidzialność lub premie do ukrywania, zestaw przebrań i umiejętności brzuchomówstwa etc.

5) Umiejętności akrobatyczne - balance, tumble, climb, escape artist, use rope - nie są wymagane, ale jeśli macie dość wyobraźni, to mogą znacznie pomóc w wykonaniu pewnych zadań i z uzyskaniem dodatkowych punktów za styl i brawurę :) Przebiegnięcie po gzymsie i skok do okna sąsiedniego budynku podczas ucieczki przez strażą? Wyślizgnięcie się z uścisku osiłka i ogłuszenie go stojącym obok kandelabrem? Przeskoczenie po chybotliwych stertach skrzyń w magazynie aby odciąć drogę ucieczki zbiega? Proszę bardzo - jeśli zda się test znaczy się :)

6) Specjalne - craft trap, perform - jeśli ktoś ma wyobraźnię i bardowskie zapędy, perform może dać wiele ciekawych i nietypowych możliwości fabularnych, ale w żadnym względzie nie jest wymagane. Craft trap tak samo - pułapki mogą dodać smaczku sesji i być jedną z najlepszych opcji na szybkie i bezpieczne pozbywanie się przeciwników w sposób, który wymaga refleksu i zmysłu taktycznego - czyli dokładnie w klimacie sesji. Jeśli ktoś by chciał iść w tę stronę, to nawet z pozyskiwania komponentów do pułapek można zrobić szereg sub-questów.

Zasady domowe:
- Constitution-Based Threshold - obniżony próg obrażeń krytycznych - zamiast standardowych 50 wynosi on wartość kondycji postaci (http://www.d20srd.org/srd/variant/adven ... esults.htm). Uczyni to walki bardzo zabójczymi, a każda postać z dwuręczną bronią lub ukradkowym atakiem jest w stanie położyć przeciwnika jednym ciosem. Dotyczy to oczywiście także postaci graczy. W obie strony :)


Czekam na info czy są chętni. Wraz z informacją, w jakiej roli. To bardzo ważne, aby drużyna była w pełni komplementarna i zgrana.

***


End note: nie będę ukrywał, że mocno będę się wzorował na motywach zaczerpniętych z pewnego autorskiego moda do Neverwinter Nights (jednego z najlepszych, notabene). Jeśli ktoś jakimś cudem będzie go znał, to poproszę o informację, gdyż może mu to mocno zepsuć rozgrywkę.
Ostatnio zmieniony czw maja 09, 2013 12:38 pm przez Agnostos, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Sanawabicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 698
Rejestracja: wt paź 14, 2008 10:23 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 12:05 pm

Jestem zainteresowany. Ale jak zawsze, pytania, pytania, pytania.

  • Zarys fabularny postaci: Co? Gdzie? Jak? Jak dużo wymagasz i co jest ważne.
  • Terminy: Ile mamy czasu na stworzenie postaci, i gdzie je wysłać?
  • Poziom: Wnioskuję, że przewidujesz awanse postaci. Mniej więcej, jak wiele? (chodzi mi głównie jak bardzo planować postać)
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: [DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 12:11 pm

Zgłaszam się!
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 12:27 pm

Sanawabicz pisze:
Zarys fabularny postaci: Co? Gdzie? Jak? Jak dużo wymagasz i co jest ważne.

Jak chcesz. Dla mnie ważne są następujące kwestie, jako minimum.
1) Rodzina i przyjaciele postaci.
2) Historia, jak postać trafiła do Gildii i dlaczego w niej wciąż jest.
3) Motywacja - co postać zamierza osiągnąć.
4) Opis osobowości i charakteru.

Sanawabicz pisze:
Terminy: Ile mamy czasu na stworzenie postaci, i gdzie je wysłać?

23 maja wracam z urlopu i w weekend potem zaczynamy. Dodaj mi do edycji na MythWeavers a jak w pliku, to zgłoś się na PW po maila :)

Sanawabicz pisze:
Poziom: Wnioskuję, że przewidujesz awanse postaci. Mniej więcej, jak wiele? (chodzi mi głównie jak bardzo planować postać)

Poprawne wnioskowanie. Awans co 2-3 misje. Do tego XP zależeć będzie od tego, jak udało wam się wywiązać z misji. Przykładowo jeśli za misję możecie dostać 2000 XP, to 800 będzie za realizację podstawowych celów, 600 za dyskrecję (czy ktoś was widział, co z tym zrobiliście, czy posprzątaliście po sobie etc), 300 za szybkość wykonania i 300 za pomysłowość/efektowność. Przykładowo, bo to zleceniodawca będzie wam mówił, co jest w misji ważne. Albo i nie, wtedy będziecie improwizować.
Ostatnio zmieniony czw maja 09, 2013 12:27 pm przez Agnostos, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Sanawabicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 698
Rejestracja: wt paź 14, 2008 10:23 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 12:59 pm

Okej.

Więc jeśli chodzi o typ postaci, to bazując na opisie umiejętności zamieszczonym przez Agnostosta, biorę 1 i 2.

Społeczniak-Zwiadowca
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: [DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 1:05 pm

Tylko pytanie.
Nie lepiej użyć innej mechaniki vel lepszego wariantu dedeka?
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 1:07 pm

slann pisze:
Tylko pytanie.
Nie lepiej użyć innej mechaniki vel lepszego wariantu dedeka?


Slann, czy Ty musisz wyjeżdżać z tym argumentem za każdym razem? ;)

Do MG:
Czy stawiasz na powergamming? W sensie widać jakie robisz postacie. Pytanie, czy tak samo jest z prowadzeniem - czy tylko megasuperduperwykokszone postacie mają szansę ;)
I pytanie numer dwa: Napisałeś, ze dopuszczasz Beguilera, Psiona etc. A Warlock ?
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 1:18 pm

slann pisze:
Nie lepiej użyć innej mechaniki vel lepszego wariantu dedeka?

Nie. Tylko odpowiedź ;)

Morel pisze:
Czy stawiasz na powergamming? W sensie widać jakie robisz postacie. Pytanie, czy tak samo jest z prowadzeniem - czy tylko megasuperduperwykokszone postacie mają szansę

Nie. Powiem więcej - nie lubię prowadzić dla wykokszonych postaci :) Poza tym mimo, że gramy w D&D z pełną mechaniką, która jest rozbudowana i dość sztywna, to nie będę oszczędny w dodawaniu premii za okoliczności w związku z dobrze dobranymi argumentami czy szczegółowym opisem waszej akcji. Ergo bardziej zależy mi na pomysłowości gracza w obliczu problemu/wyzwania niż na zrobieniu super-duper postaci, która z definicji będzie odporna na 95% zabawek w arsenale MG na dany poziom.

Morel pisze:
I pytanie numer dwa: Napisałeś, ze dopuszczasz Beguilera, Psiona etc. A Warlock ?

To nie jest sztywna zasada, że mag, zaklinacz i kapłan, druid nie, a beguiler, bard, psion już tak. Chodziło mi bardziej o pokazanie, że w gestii magii łatwiej będzie postaci, która z definicji może swoją magiczność w jakiś sposób kamuflować (psion - brak komponentów somatycznych i werbalnych, bard możliwość ukrywania rzucania czarów pod pozorami występu) a beguiler bardziej ze względu na klimat i największą liczbę skill pointów wśród casterów, co ułatwi mu ukrywanie się, blefowanie itp.

Co do zasady warlock byłby spoko, ale mam problem z wyobrażeniem sobie, na czym polegałaby przydatność takiej postaci. Chodzi mi o bardzo ograniczoną liczbę inwokacji warlocka. Ale możesz mnie zawsze przekonać :) Chodzi mi nie tylko o przydatność mechaniczną, ale także fabularnie - co taka postać miałaby oferować Gildii i dlaczego akurat ona miałaby zostać wybrana do delikatnej i trudnej misji ;)
Ostatnio zmieniony czw maja 09, 2013 1:23 pm przez Agnostos, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 1:24 pm

Agnostos pisze:
Nie. Powiem więcej - nie lubię prowadzić dla wykokszonych postaci Poza tym mimo, że gramy w D&D z pełną mechaniką, która jest rozbudowana i dość sztywna, to nie będę oszczędny w dodawaniu premii za okoliczności w związku z dobrze dobranymi argumentami czy szczegółowym opisem waszej akcji. Ergo bardziej zależy mi na pomysłowości gracza w obliczu problemu/wyzwania niż na zrobieniu super-duper postaci, która z definicji będzie odporna na 95% zabawek w arsenale MG na dany poziom.


Grejt - to jest odpowiedź na którą po cichu liczyłem :)
Ja po prostu nie potrafię robić wykokszonych postaci, a sesja bardzo mi się podoba i zastanawiam się nad zgłoszeniem.

Agnostos pisze:
Chodzi mi o bardzo ograniczoną liczbę inkantacji warlocka. Ale możesz mnie zawsze przekonać

Heh - uwielbiam tą postać i mam co do niej już gotowy zarys, bo chciałem wykorzystać Amayena ;)
I zawsze mogę go probować zrobić pod CHA i możliwości socjalne.
Jakkolwiek oczywiście to wstępny zamysł i wolałem się upewnić.
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 2:04 pm

Morel pisze:
Heh - uwielbiam tą postać i mam co do niej już gotowy zarys, bo chciałem wykorzystać Amayena
I zawsze mogę go probować zrobić pod CHA i możliwości socjalne.
Jakkolwiek oczywiście to wstępny zamysł i wolałem się upewnić.

Warlock będzie ok. Jeśli mówiąc o Amayenie masz na myśli jego charakter / usposobienie, to będzie ciekawie ;)

Z 3 inwokacjami masz parę opcji, które w tej sesji mogą być bardzo mocne i dość unikalne, jeśli nikt inny nie będzie miał castera. Widzę parę całkiem ciekawych synergii:

1) Cloak of Shadows + Spiderwalk + Devil's Sight = świetne do skradania się w pomieszczeniach / terenie zabudowanym (większość sesji)
2) Beguiling Influence + Shrouding Transformation = możliwość podszycia się pod praktycznie każdego, koniecznie do tego zmaksować skill disguise
3) Leaps and Bounds + Spiderwalk = można zbudować całkiem ciekawego akrobatę
4) Darkness = świetne narzędzie ucieczki oraz możliwość testowania hide dla całej drużyny nawet na otwartym / oświetlonym terenie

Problemem jest tylko bardzo mała ilość skill pointów warlocka. Rozważyłbym 1 poziom łotrzyka na start dla dodatkowych 24 skill pointów.

EDIT: Dla takiego sneaky warlocka ciekawą opcją może być ELDRITCH GLAIVE z Dragon Magic. Zasadniczo możesz zmienić swój eldritch blast w zasięgowy atak melee, co oznacza, że możesz łączyć eldritch blast ze sneak attackiem i wrzucać sneak attack dotykowo. Taki zabójca spadający z sufitu i wykańczający przeciwnika jednym dotykowym atakiem za 3d6 ;)
Ostatnio zmieniony czw maja 09, 2013 2:17 pm przez Agnostos, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 2:14 pm

Agnostos pisze:
2) Beguiling Influence + Shrouding Transformation = możliwość podszycia się pod praktycznie każdego, koniecznie do tego zmaksować skill disguise


Myslałem o tej opcji + CHA + ewentualnie atut dający dodatkową inwokację, żeby coś jeszcze pokombinować.
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 2:39 pm

Morel pisze:
Myslałem o tej opcji + CHA + ewentualnie atut dający dodatkową inwokację, żeby coś jeszcze pokombinować.

/powergamer mode on
Polecam w takim razie 1 poziom Marshala z Motivate Charisma (http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/ex/20030906b) albo clerica z domenami charm i trickery
/powergamer mode off

A tak poważnie to 1 poziom marshala byłby dobry, jeśli chcesz się bez opamiętania specjalizować w skillach opartych na Cha (Use magic device może być całkiem mocne, jak dostaniecie w swoje łapki jakieś różdżki, zwłaszcza z deceive item). Natomiast 1 poziom rogue'a może być dobry, jeśli chcesz dać swojej postaci trochę więcej wszechstronności. No albo czysty warlock :)

EDIT:
Sanawabicz pisze:
Więc jeśli chodzi o typ postaci, to bazując na opisie umiejętności zamieszczonym przez Agnostosta, biorę 1 i 2.

Społeczniak-Zwiadowca

Jeśli Morel pójdzie w locka z wysoką Cha, to polecam bardziej się skupić na skillach z grupy 2 oraz hide/move silently.
Ostatnio zmieniony czw maja 09, 2013 2:54 pm przez Agnostos, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 2:56 pm

Myślałem żeby się zgłosić bezwzględnym psionikem naginającym cudze umysły do własnej woli i unikającym przed popełnionymi zbrodniami. Ale widzę że masz już komplet graczy więc pewnie znów usiądę na widowni :D
Trochę szkoda bo pierwszą sesją PBF w której podjąłem (nieudaną) próbę zagrania była Symfonia Dusz i chciałem u ciebie kiedyś zagrać żeby zetrzeć tą plamę na honorze :wink:
 
Awatar użytkownika
Sanawabicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 698
Rejestracja: wt paź 14, 2008 10:23 pm

Re: [DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 3:57 pm

Agnostos pisze:
EDIT:
Sanawabicz pisze:
Więc jeśli chodzi o typ postaci, to bazując na opisie umiejętności zamieszczonym przez Agnostosta, biorę 1 i 2.

Społeczniak-Zwiadowca

Jeśli Morel pójdzie w locka z wysoką Cha, to polecam bardziej się skupić na skillach z grupy 2 oraz hide/move silently.


Trochę przykre bo już praktycznie zacząłem robić postać (mam tu na myśli fabularny zarys) i większą część mechaniki.
Trochę nie chce mi się teraz wymyślać czegoś innego, tym bardziej że pierwszy zaklepałem sobie tą rolę ;)
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 4:04 pm

Sanawabicz - rób. Nie blokuje.
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 4:06 pm

@ Brilchan

Nie ma jeszcze kompletu. Postacie wybiorę, jak będę miał komplet niekoniecznie kart, ale co najmniej gotowych konceptów i krótkiego opisu każdej postaci. Zatem zapraszam Brilchan, daj znać, co tam szykujesz.

Jedyne, co mnie martwi, to że na razie nie ma nikogo, kto by chciał wziąć typowego łotrzyka z wytrychami, pułapkami o obmacywaniem panienek w poszukiwaniu tych, no... portmonetek ;)
Będziemy mieli ekipę przebierańców, która gada, blefuje i nagina umysły, a sama siedzi i nic nie robi ;) A tak serio, to zabawa z disable device i pułapkami może być przednia, jeśli ktoś ma do tego zmysł. Z pułapkami można naprawdę wykazać się wyobraźnią, spoglądając np. tutaj: http://www.dungeonmastering.com/campaig ... r-dd-traps choć większość tych przykładów byłaby zbyt magiczna albo zbyt droga jak na początek, to pokazuje to możliwości.

Morel pisze:
Sanawabicz - rób. Nie blokuje.

What he said.

Sanawabicz pisze:
Trochę przykre bo już praktycznie zacząłem robić postać

Myślałem po prostu, że to był tylko rzucony na razie pomysł, a nie że rzuciłeś się już w wir pracy. Ale to oczywiście bardzo dobrze, nie śmiem przerywać szału twórczego, wiem coś o tym ;).
Ostatnio zmieniony czw maja 09, 2013 4:07 pm przez Agnostos, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 5:45 pm

Agnostos pisze:
Zatem zapraszam Brilchan, daj znać, co tam szykujesz.




Mechanicznie zaczął bym od telepaty, wziął bym na siebie umiejętności wiedza lokalna i wyczucie pobudek. Jeżeli uda mi się zebrać odpowiednio dużo XP pamiętam że była taka klasa prestiżowa dla Zaklinaczy i telepatów która za cenę manifestowania mocy dawała większą kontrolę nad przeciwnikami. Nie pamiętam jak dokładnie się nazwała ale wydaje mi się że była w Księdze i Krwi
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 6:09 pm

Taka klasa w 3.5 to Mindbender. Fajna jest, zwłaszcza pierwszy poziom (telepatia at will bez utraty caster levela).

Fabuła bardzo fajna. Zaczynam się tylko martwić, że będziecie mieli drużynę egoistycznych psychopatów oraz że ma nikogo z typowo łotrzykowskimi skillami. Pierwsze jestem w stanie przeżyć ;), ale bez drugiego będzie trudniej. No chyba, że będziecie kogoś najmować do takiej roboty.

Slann, chcesz pójść w obrabianie zamków i pułapek? :)


Poza tym, aby dać możliwość ubogacenia waszej historii od momentu dołączenia do Gildii przygotuję opis wszystkich ważnych postaci, które mogliście poznać lub o nich słyszeć, a także lokacji. Oczywiście te postaci będą się także przewijały potem w grze, więc nie robię tego bynajmniej tylko dla celów "historycznych".
Ostatnio zmieniony czw maja 09, 2013 6:10 pm przez Agnostos, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: [DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 6:38 pm

Chciałem iść w social, walkę lub magię :D
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 7:17 pm

slann pisze:
Chciałem iść w social, walkę lub magię

A jest coś, co się nie mieści w tych kategoriach? Anyway, patrząc po składzie zdecydowanie przyda się ktoś, kto będzie potrafił mocno zdzielić jakąś bronią, gdy to całe gadanie i manipulacje w łeb wezmą ;) A prędzej czy później tak się dzieje. Zazwyczaj prędzej.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 9:29 pm

Czyli może podsumujmy co kto tworzy:

Ja - Valarian - telepata - wyczucie pobudek i wiedza lokalna + jakieś trucizny ?(alchemia) Tortury ?(fach)

Morel, Anyomen - Worlock sociale (?) może lepiej pójść w to skradanie ?

Sanawabicz, też chce sociale wszyscy chcą sociale xD a co robisz ? Może dałoby się wcisnąć tam coś złodziejskiego? :wink:

slann, jak sam widzisz do sociali jest już kolejka, to z tego może lepiej zrezygnuj co ? Magia w tym świecie się chyba nie do końca sprawdzi, a nie dałbyś rady stworzyć takiego złodzieja łomignata co się nie lubi skradać ?

Żeby nie było ja nic nikomu nie narzucam tylko głośno myślę :D twórzmy takie postaci które będziemy z przyjemnością odgrywać :D

A co do odgrywania to ja wątki psychopatii to chyba ograniczę tylko do tego że lubi dominować nad innymi za pomocą mocy że niby już wyrósł z męczenia zwierząt a Gildia kazała mu nie zabijać i teraz wychodzi z założenia że jest ponad tym ;)
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 9:41 pm

Ja mogę zrobić łotrzyka.
 
Awatar użytkownika
Sanawabicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 698
Rejestracja: wt paź 14, 2008 10:23 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 10:46 pm

Ja już mam praktycznie gotową mechanikę i zarys fabularny postaci.
Ewentualnie, ale to na prawdę ewentualnie jeśli komuś zależy mogę pobawić się w łotrzyka, chodź nie ukrywam, że social podoba mi się znacznie bardziej.

Morel, jeśli w jakiś sposób Ci zależy lub wręcz masz już gotową postać (Bo wspominałeś coś o adaptacji innej postaci) to rzecz jasna mogę odstąpić rolę 'sociala'. Niech stracę ;)
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 10:49 pm

Brilchan pisze:
a Gildia kazała mu nie zabijać

E tam od razu nie zabijać. Ot standardy wyższe niż łupieżcza banda orków, ale nie żeby ktoś od razu Ci kazał tak dla zasady nie zabijać.

Morel pisze:
Ja mogę zrobić łotrzyka.

Sanawabicz mi podesłał łotrzyka, więc od razu dla ułatwienia podam, jakie skille ma na ten moment wymaksowane (lub pawie): bluff, diplomacy, forgery, gather information, intimidate, konwledge local, listen, search, sense motive, spot.

EDIT: dwie postacie z dobrymi skillami społecznymi będą całkiem OK. Ale 3 to już przesada, zwłaszcza jeśli odbywa się to kosztem braków w innych dziedzinach.
Ostatnio zmieniony czw maja 09, 2013 10:49 pm przez Agnostos, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Sanawabicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 698
Rejestracja: wt paź 14, 2008 10:23 pm

Re: [DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

czw maja 09, 2013 10:56 pm

Agnostos pisze:
Morel pisze:
Ja mogę zrobić łotrzyka.

Sanawabicz mi podesłał łotrzyka, więc od razu dla ułatwienia podam, jakie skille ma na ten moment wymaksowane (lub pawie): bluff, diplomacy, forgery, gather information, intimidate, konwledge local, listen, search, sense motive, spot.


No tak jak mówiłem, zrobiłem postać łotrzyka idącego w social. Miałem a raczej mam pomysł na postać która potrafi dostać się wszędzie używając w tym celu tylko swojej charyzmy, daru przekonywania i drobnej pomocy fałszywych dokumentów. Na tą chwilę może po prostu pokażę wam kartę.
KLIK
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

pt maja 10, 2013 11:04 am

Agnostos pisze:
E tam od razu nie zabijać. Ot standardy wyższe niż łupieżcza banda orków, ale nie żeby ktoś od razu Ci kazał tak dla zasady nie zabijać.


Jasne, staram się wypośrodkować postać. Nie chcę rezygnować z lekkiego sadyzmu ale z drugiej strony jak wymyślę za dużego psychola to nie będę wstanie odgrywać. Próbuje to sobie tak ułożyć żeby wyszła z tego w miarę oryginalna postać a nie xero Hannibala Lectera albo Dextera :P

Agnostos pisze:
Sanawabicz mi podesłał łotrzyka, więc od razu dla ułatwienia podam, jakie skille ma na ten moment wymaksowane (lub pawie): bluff, diplomacy, forgery, gather information, intimidate, konwledge local, listen, search, sense motive, spot.

EDIT: dwie postacie z dobrymi skillami społecznymi będą całkiem OK. Ale 3 to już przesada, zwłaszcza jeśli odbywa się to kosztem braków w innych dziedzinach.


Mimo wszystko chciałbym wziąć konwledge local i sense motive bo pasuję do tła postaci jako asystenta kata i są klasowe a w końcu co dwie głowy to nie jedna :D. Choć w sumie mogę zrezygnować z tego pierwszego bo nie chcę za bardzo inwestować w charyzmę :P

Dzisiaj usiądę do karty postaci, zastanawiam się czy nie wziąć sobie Craft asystent kata albo oprawca jakby trzeba było jakieś bardziej bezpośredniego podejścia. Chociaż to w sumie można rozegrać fabularnie ?

Agnostos pisze:
No chyba, że będziecie kogoś najmować do takiej roboty.


Jak pójdę w Mindbendera to może znajdziemy sobie jakiegoś specjalistę od zamków oraz pułapek z po za Gildii i "przekonam" go żeby pomógł nam za darmo ? :evil:
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

pt maja 10, 2013 11:52 am

Brilchan pisze:
zastanawiam się czy nie wziąć sobie Craft asystent kata albo oprawca jakby trzeba było jakieś bardziej bezpośredniego podejścia. Chociaż to w sumie można rozegrać fabularnie ?

Możesz to rozgrywać fabularnie. Skillpointy wrzuć w coś, co się częściej używa mechanicznie.

Brilchan pisze:
Jak pójdę w Mindbendera to może znajdziemy sobie jakiegoś specjalistę od zamków oraz pułapek z po za Gildii i "przekonam" go żeby pomógł nam za darmo ?

Dochodzę do wniosku, że największy sens ma po prostu przydzielenie Wam eksperta z Gildii do misji, które będą bezwzględnie wymagały infiltracji zamków/pułapek. A tak na co dzień, to będziecie musieli sobie radzić innymi metodami ;)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: [DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

pt maja 10, 2013 1:52 pm

Beguiler 4 ma trapfinding, search oraz disarm trap jako klasowe zdolności i dostęp do czaru knock. To chyba by wam załatwiło problem z zamkami i pułapkami ;)
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

[DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

pt maja 10, 2013 2:08 pm

Ta, dlatego wymieniłem beguilera na początku, bo to naprawdę fajna klasa jako alternatywa dla łotrzyka. Posiadana przez niego lista znanych automatycznie czarów jest dość imponująca - w połączeniu z 6 skillpointami na level (i znacznie wyższym Int niż przeciętny łotrzyk) można zrobić z niego z łatwością najbardziej wszechstronną postać pod taką sesję. Osobiście w takiej sesji chyba bym grał właśnie beguilerem.

Może się skusisz Morel? Według mnie mechanicznie bije warlocka na głowę dzięki elastyczności i wszechstronności. Nie tylko masz na życzenie wszelkie spider climby, charmy, obscuring misty i inne utility, ale jeszcze dostęp do wszystkich czarów typu "łotrzyk w butelce" (knock, detec secret doors, disguise self, comprehend languages, silence), a na dobicie bardzo szerokie spektrum iluzji i enchantmentów. A dobre na niskich poziomach inwokacje warlocka dające premie do skilli nadrabia się z nawiązką dzięki wielokrotnie większej liczbie skillpointów.

Ja nie widzę wad tej klasy w takiej sesji. O ile nie dacie się złapać z magią na gorącym uczynku ;)
Ostatnio zmieniony pt maja 10, 2013 2:09 pm przez Agnostos, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: [DnD 3.5 Autorski, 18+] Tańcząca z Łotrzykami

pt maja 10, 2013 2:12 pm

Agnostos pisze:
Ja nie widzę wad tej klasy w takiej sesji. O ile nie dacie się złapać z magią na gorącym uczynku ;)


Dlatego wszystkim casterom w tej sesji polecam wydanie 2 skill points na skill trick Conceal Spellcasting. Ciekawy też może być atut metamagiczny invisible spell ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość