Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Technomag [3.5]

pt maja 24, 2013 12:55 pm

Jest to klasa prestiżowa do klasy podstawowej Technolog, zamieszczonej na forum i dodanej do klas podstawowych działu D&D. Wszelkie sugestie mile widziane.

Technomagowie łączą w sobie zalety magów i technologów, jednak sztukę mistyczną opanowują wolniej, niż zwykli czarodzieje, gdyż owa ścieżka wymaga sporej elastyczności, jak i skupienia się na badaniach stricte naukowych. Ciężko poza tym perfekcyjnie opanować te dwie (z pozoru odległe) dziedziny. W zamian za to otrzymują różnorakie premie wynikające ze specyficznej synergii. Na przykład bardzo dobra znajomość liczb pomaga im w nauce czarów, jak i metamagii. Są też urodzonymi majstrami w wytwarzaniu przedmiotów - magicznych lub nie.

TECHNOMAG
Charakter: Dowolny.
Kostka Wytrzymałości: k6.
Wymagania
Postać, która chce zostać technomagiem, musi spełnić następujące wymagania.
Umiejętności: Wiedza (tajemna) 6 rang, Wiedza (technika) 6 rang.
Czary: Umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń 2. poziomu (tylko dzięki klasie czarodzieja).
Specjalne: Umiejętność wytwarzania gadżetów technologicznych.

Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe technomaga (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Odcyfrowywanie zapisków (Int), Otwieranie zamków (Zr), Przeszukiwanie* (Int), Rzemiosło (Int), Unieszkodliwianie mechanizmów (Int), Używanie lin (Zr), Wiedza (wszystkie umiejętności traktowane pojedynczo, w tym: Wiedza: matematyka, fizyka, chemia oraz technika)** (Int), Wspinaczka (S), Wyzwalanie się (Zr), Zawód (Rzt).

* Podobnie jak łotrzyk dzięki przeszukiwaniu potrafi odnaleźć pułapki.
** Nowe synergie, patrz poniżej.

Obrazek

Właściwości klasowe

Oto właściwości klasowe technomaga.
Biegłość w broni i pancerzu: Technomag nie zyskuje biegłości w broni ani pancerzu.
Premiowe atuty: Technomag co drugi poziom zyskuje premiowy atut. Na pierwszym, trzecim, piątym i dziewiątym poziomie jest to atut z listy tworzenie przedmiotów. Na trzecim i siódmym - atut metamagiczny.
Metafizyk: Technomag zyskuje nowe synergie wynikające z klasy prestiżowej, jaką wybrał. Każde jego 5 rang w umiejętnościach: Wiedza (matematyka) oraz Wiedza (fizyka), daje mu premię +1 do testów Czarostwa używanych przy kopiowaniu zaklęcia do swojej księgi, jak i korzystaniu z pożyczonych ksiąg.
Drugim aspektem tej cechy jest zyskiwanie co każdy poziom poziomów w klasie technologa (tak, jakby awansowało się w klasie podstawowej przed wyborem klasy prestiżowej). Umiejętności technologiczne osoby, jaka wybrała tę klasę wzrastają zatem z każdym poziomem w klasie technomaga.
Mistyczny pancerz: Technomag już na pierwszym poziomie uzyskuje specjalną właściwość, jaka pozwala mu zignorować pewien procent niepowodzenia magii wtajemniczeń wynikającego z używania zbroi/tarczy. Od ogólnej wartości tego niepowodzenia odejmuje się 5% na pierwszym poziomie i co każde 2 kolejne poziomy w klasie technomaga. Właściwość ta kumuluje się z innymi podobnymi premiami.
Czary na dzień/znane czary: Co drugi poziom w tej klasie prestiżowej technomag zyskuje zaklęcia na dzień, tak jakby awansował na kolejny poziom klasy rzucającej czary wtajemniczeń, której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na klasę prestiżową (czarodziej). Nie otrzymuje jednak innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie, z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego. Oznacza to tak naprawdę tyle, iż postać dodaje połowę (zaokrąglając w dół) poziomów technomaga do poziomu innej już posiadanej klasy pozwalającej na rzucanie zaklęć (czarodziej), po czym w oparciu o uzyskaną sumę określa liczbę zaklęć dziennie oraz poziom czarującego.
Doskonalsze synergie: Wraz z wzrostem doświadczenia, technomag coraz lepiej radzi sobie z korzystaniem z magicznych pergaminów i ksiąg. Każde jego 5 rang w umiejętnościach: Wiedza (matematyka) oraz Wiedza (fizyka), daje mu premię +2 do testów Czarostwa używanych przy kopiowaniu zaklęcia do swojej księgi, jak i korzystaniu z pożyczonych ksiąg.

Techniczny towarzysz lub chowaniec: Technomagowie mogą posiadać technicznego towarzysza lub chowańca. Zazwyczaj to, która klasa została wybrana pierwsza przez osobę będącą technomagiem definiuje rodzaj towarzysza. Po śmierci chowańca lub zniszczeniu technicznego towarzysza można to jednak zmienić.
Ostatnio zmieniony wt cze 04, 2013 5:24 pm przez Ruffle, łącznie zmieniany 8 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Technomag [3.5]

wt cze 04, 2013 11:23 am

Technomagami mogą od teraz zostać tylko gnomy.

Podbijam temat - napiszcie coś o tej klasie, jeśli macie czas i ochotę.

Czy nie jest za słaba/czy niektóre z umiejętności nie są za mocne?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Technomag [3.5]

wt cze 04, 2013 3:39 pm

Doskonalsze synergie ograniczyłbym do +2, skoro każde 5 rang daje bonus (to i tak dużo więcej, niż zwyczajne synergie). Może dodać możliwość połączenia technicznego towarzysza i chowańca w jedno?
Ograniczenie rasy do gnoma nie wydaje się rozsądne, bo i tak mało kto na nią się zdecyduje. Zresztą - czy jest rozsądne wytłumaczenie, dlaczego człowiek nie byłby w stanie tego osiągnąć?
Dodaj rzemiosło do listy klasowych umiejętności, wydaje się konieczne.
Klasa wydaje się być niszą w niszy :D
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Technomag [3.5]

wt cze 04, 2013 5:27 pm

Ograniczyłem synergie i usunąłem ograniczenie co do gnomów.

Rzemiosło już było w umiejętnościach, przeoczyłeś ;)

Hm, nisza w niszy. Jakoś tak na super-hiper popularne rzeczy nie mam teraz weny. Chyba na takie nigdy właściwie nie miałem, ale może komuś akurat się taka opcja spodoba.

Nie będzie tak silny jak mag czy czysty technolog, ale z nudów można się w niego pobawić chyba.

Pozdr.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość