Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

[Mag: Przebudzenie] Tekne

pn maja 28, 2007 3:08 pm

Magia wolnej rady. Połączenie magii z nowoczesną technologią. Tajemna sztuka Wolnej Rady.

Używa ktoś na sesjach? Wymyślił ją sobie ktoś?

Bo całe to tekne według podstawki, a także według Tome of the Mysteries (Ars Nove) to nic innego, jak używanie nowoczesnego sprzętu jako magicznych narzędzi oraz używanie jako nasyconych przedmiotów elementów nowoczesnej technologii - czyli telewizora zamiast szklanej kuli i pałki teleskopowej zamiast kostura. Innymi słowy coś, co tak naprawdę zrobi każdy rozsądny mag i nie jest to wcale paten wolnej rady.

Na blogu przedstawiłem propozycje tworzenia golema, korzystając z technologii i magii oraz wiedzy magicznej. To jednak jest tylko specyficzny przykład, a nie cała gałąź magii, która mogliby rozwijać i badać gracze.

Rozważałałem możliwość budowania elementów technologii, które uzyskiwałyby cechy z wybranych arkan bez korzystania z magii. Innymi słowy korzystając ze swojej wiedzy z danego arkanum, mag może zbudować maszynę działającą jak imbued item. To jednak naturalnie narusza równowagę gry, jeśli nie będzie wymagać kropki siły woli. Gdyby jednak tak właśnie było, można by pozwolić graczom za tą kropkę i wykupienie odpowiedniego atutu (tekne ****) tworzyć takie imbued itemy bez korzystania z Prime'a, podobnie jak moga tworzyć wywary alchemiczne (patrz TotM właśnie). Gdyby były jednorazowe nie wymagałyby kropki SW, gdyby działały normalnie to już tak.

Inną rzeczą, która jest już przy Golemie, to możliwość tworzenia sprzętów operujących na nadnaturalnych zjawiskach, ale nie rzucających zaklęć lub jawnie korzystając z magii. Przy golemie był to moduł, który mechanicznie dawał duchowi lub zjawie numinę Fetter oraz Influence: Technology. Tylko że tak naprawdę to jest efekt zaklęcia - nadanie duchowi Numiny i Influences to proste zaklęcie praktyki doskonalenia. Ale może to nie jest zła droga - możliwośc zbudowania sprzetu, który przy pewnych ograniczeniach pozwala dawać efekt podobny do zaklęcia z jakiejś jednej (albo dwóch trzech) praktyki. Czy to narusza równowagę? Nie wiem. Możliwe, że trzeba by było stworzyć odpowiedni atut dla każdego arkanum: tekne - Spirit (****) i dopiero jego mając mag mógłby tworzyć takie sprzety. Ablo nawet tekne - practice of Perfecting albo tekne - practice of patterning.

Co o tym sądzicie? Korzystacie z tego, próbowaliście coś wymyślec?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

wt maja 29, 2007 1:10 pm

Gruszczy pisze:
Rozważałałem możliwość budowania elementów technologii, które uzyskiwałyby cechy z wybranych arkan bez korzystania z magii. Innymi słowy korzystając ze swojej wiedzy z danego arkanum, mag może zbudować maszynę działającą jak imbued item.

Z tego, co opisują dodatki, można wywnioskować, że mniej więcej w tę stronę to idzie - haczyk w tym, że wyłącznie na bazie wtajemniczeń (attainments).

Czyli być może "prawdziwe" Tekne wymaga wybrania odpowiedniej Spuścizny (Legacy).
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt maja 29, 2007 2:02 pm

Gruszczy pisze:
Używa ktoś na sesjach? Wymyślił ją sobie ktoś?

Zagubiony, Acanthus Rady Niezaleznych. Postac Owcy, przywodca kabaly i przedstawiciel RN wobec Consilium.
Pojawilo sie kilka elementow Techne w mojej kampanii, w tym Rota bedaca programem komputerowym pisanym w Kodzie Atlantow - jezyku programowania opartym o algorytmy numerologiczne powiazane z Mowa Atlantow i magia Losu.
Sa tez BNi-specjalisci, tacy, jak nowoczesny alchemik, czy mistrzyni pieczeci (Ward).

Garnek pisze:
Czyli być może "prawdziwe" Tekne wymaga wybrania odpowiedniej Spuścizny (Legacy).

Ja Techne widze raczej jako styl, bardzo specyficzny, odchodzacy od tradycji. Chcesz przykladu? Wydzial Magii Wysokich Energii u Pratchetta...
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt maja 29, 2007 3:12 pm

MacKotek pisze:
Ja Techne widze raczej jako styl, bardzo specyficzny, odchodzacy od tradycji.


U mnie wszyscy odchodzą od tradycji :wink:

Garnek pisze:
Czyli być może "prawdziwe" Tekne wymaga wybrania odpowiedniej Spuścizny (Legacy).


Chodzi Ci na przykład o leworęczne dziedzictwo z dodatku o Strażnikach Zasłony?
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt maja 29, 2007 3:20 pm

Gruszczy pisze:
Chodzi Ci na przykład o leworęczne dziedzictwo z dodatku o Strażnikach Zasłony?

Byli w Legacies magowie sluchajacy szumow radiowych...
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt maja 29, 2007 10:58 pm

Byli w Legacies magowie sluchajacy szumow radiowych...


Mój Obrimos jest darmową bramką SMS, więc to dla nich żadna nowość :wink:


Myślałem o czymś takim jeszcze: członek Wolnej Rady może konstruować sprzęt w taki sposób, że gdy zostanie nasycony, to dostaje +1 do trwania zaklęcia. Runy atlantydzkie dają +2, bo wiadomo atlantyda to, atlantyda tamto. Tymczasem Libertyn, jeśli posiada na odpowiednio wysokim poziomie arkanum czasu (powiedzmy 3 kropka), może poświęcić sporo czasu i dostaje ten sam efekt, który dostałby nanosząc odpowiednie runy. Tylko że runy są ścieralne, a odpowiednio przygotowany sprzęt pewnie trzeba rozwalić. Przy Time 5 dostaje +2 do trwania. W ten sposób Wolna Rada tworzy funkcjonalną alternatywę dla runółw i pokazuje, że z technologii warto korzystać.
 
Awatar użytkownika
Qendi
Wydawnictwo Imaginator
Wydawnictwo Imaginator
Posty: 281
Rejestracja: śr paź 26, 2005 10:52 pm

śr maja 30, 2007 11:26 am

Gruszczy I like it.

Generalnie ja widzę Techne jako styl. W zasadzie to powinien dawać mechanicznie dokładnie to samo co przez tradycyjne metody tylko inaczej. Stąd właśnie konstrukcja zamiast runów. High Speech w programowaniu etc. W zasadzie to świetnie by pasowały tutaj oWoDowe specjalnosci VA. Ktoś pamięta czy one były rozwiązane jakoś mechanicznie :?:
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

śr maja 30, 2007 5:51 pm

Qendi pisze:
Generalnie ja widzę Techne jako styl.

Tym wlasnie jest w podreczniku. A jej zastosowania i wysoka niepodatnosc na Niewiare jest dostatecznym plusem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość