Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pn lip 16, 2007 10:02 pm

Czy to forum umarło? :(
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pn lip 16, 2007 10:35 pm

Nie, to tylko Encu jest zawalony robotą, a z jakiegoś względu nowe notki na subforum nie są widoczne ze strony. Zaraz spróbuję zająć się jednym albo drugim.
 
Anonim_1

pn lip 16, 2007 11:04 pm

iron_master pisze:
Czy to forum umarło?

Nie, dopadło mnie po prostu życie. Aktualnie załatwiam masę spraw osobisto-zawodowych, z pracą, pracą magisterską i Światotworzeniem V na czele, więc niestety, nie mam czasu na szersze wypowiedzi - a skąpe aż szkoda pisać. Przepraszam, że nie odpisałem na Twój poprzedni post, zauważyłem go przed chwilą, przypadkiem. Niestety, czasu na zmontowanie porządnej karty postaci raczej nie znajdę - tym bardziej, że konieczne jest wprowadzenie na niej zmian w stosonku do podstawy D&D (a część z tych zmian nie jest opracowana). Proszę o cierpliwość :)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr sie 01, 2007 8:12 pm

Jestem po obejrzeniu ostatniej notki. Co tu dużo mówić, Infinity tower wbiła mnie w fotel, teraz zbieram zęby z klawiatury. Jednym słowem genialne!
 
Anonim_1

śr sie 01, 2007 9:37 pm

iron_master pisze:
Co tu dużo mówić, Infinity tower wbiła mnie w fotel, teraz zbieram zęby z klawiatury. Jednym słowem genialne!

Wielkie dzięki!

Ja również szukam szczęki ;), z dwóch powodów:
- Inne Pieśni wycofały się z MK
- Nemezis prowadzi po raz pierwszy samodzielnie w MK!
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

śr sie 01, 2007 10:18 pm

No to teraz szukaj Encu więcej dobrych grafików, bo Beszamel na tym polu wymiata :wink: I powodzenia :spoko:
 
Anonim_1

śr sie 01, 2007 10:22 pm

Cahir pisze:
No to teraz szukaj Encu więcej dobrych grafików, bo Beszamel na tym polu wymiata

Myślę, że "nasi" też wymiatają, ale, cóż, jest to kwestia gustu ;)

BTW. Szkoda Innych Pieśni link :/
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

śr sie 01, 2007 10:25 pm

Ale ale, nie mowie ze "wasi" nie wymiataja :wink Tyle że ja widziałem tylko rysunki Jakuba, a nie wiem czy on sam podoła :wink:

EDIT: O cholera, właśnie przeczytałem ootkę Hekatona. Mimo iż nie przepadam za IP to naprawdę mi szkoda projektu. Grafik poleciał w kulki. Tak sie nie robi...Po przeczytaniu wieści myślałem że Hekaton wycofał się z konkursu, gdyż zamierza sam wydać setting, ale to...że zacytuje Karolaka "Panowie, to jakaś masakra jest :( "...
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw sie 02, 2007 12:13 am

Odnośnie IP RPG i grafika:

...tak się nie robi.

Nemezis - brawa, ilustracje naprawdę świetne, choć oprawa Beszamela również prezentuje się rewelacyjnie. Teraz kwestia tego, kto będzie górą: humorystyczny setting idealny do szaleńczych jednostrzałówek i żartobliwej zabawy na kilka dni czy "gra na dłużej" utrzymana w duchu systemu, choć przeniesiona w gwiazdy :) - obie opcje są dobre, obie są inne. W tym etapie rozstrzygnie się, która z nich ma więcej zwolenników.

Powodzenia, Encu :wink:.
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

czw sie 02, 2007 12:27 am

Whoooaaa, cofam to co napisałem w poprzednim poście bo dopiero teraz zoczyłem grafiki z ostatniego etapu i gdy doszedłem do Infinity Tower również spadłem z krzesła....sweet jesus holy whatever :razz:

Ten tego.....rządzicie :razz:
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

czw sie 02, 2007 12:24 pm

Myślałem, że jak przy każdej notce znajdę coś, na co można ponarzekać, ale kiedy zobaczyłem Infinity Tower... Yeah! We are almost there.

Powodzenia :) !
 
Anonim_1

sob sie 04, 2007 6:35 am

Kymil Nimesin pisze:
We are almost there.

Powyższe zdanie znakomicie nadaje się na cytat do tej notki - wpisu, który ma być mini-podsumowaniem po 9,5 etapach Megakonkursu. Rewolucja Kreatywna zbliża się ku końcowi. Pierwszego września będziemy już wiedzieć, czyj setting ukaże się na papierze nakładem Wydawnictwa Alea, kto będzie musiał szukać innych wydawców oraz - jeśli taka będzie wola Organizatora konkursu - kto otrzyma szansę bycia "drugim" wydanym settingiem.

Na tą chwilę jest bardzo dobrze. Nemezis prowadzi, po nieoczekiwanym wycofaniu się Innych Pieśni (prawdę mówiąc stawiałem na to, że Hekato wycofa się z konkursu po IX etapie, jednak sądziłem, że uczyni to z własnej woli). X etap będzie walką o wszystko - tym trudniejszą, że idący za Nemezis łeb w łeb Beszamel pokazał pazury (wręcz szpony!), spodziewam się więc ostrej walki. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem dla naszego rynku byłoby wydanie obu settingów - Beszamel pokazał, że nawet stare fandomiuchy mogą zajawić się na setting d20, zaś Nemezis, jako projektowany czysto komercyjnie, mógłby zawojować serca fanów przyszłościówek. Cóż, jak będzie - zobaczymy.

Nas (autorów) czeka teraz naprawdę ciężkie 2 miesiące - mamy co prawda większą część mechaniki, spory kawałek opisu świata (mamy nawet cały - gotowy - rozdział wprowadzający), jednak wciąż pozostało bardzo dużo tekstu do napisania. Dodatkowym problemem jest brak ilustracji (najprawdopodobniej nie będzie ich więcej, niż 50-60 - po prostu nie stać mnie na opłacenie większej liczby prac). Sądzę jednak, że poradzimy sobie z wszystkimi trudnościami i w przeciągu kilku miesięcy będziemy mogli zobaczyć Nemezis na półkach sklepów (oby nie dwa miesiące po Wolsungu ;)).

Trochę martwimy się o zawartość podręcznika podstawowego. Nemezis jest od początku projektowane jako setting, do którego będzie można bez problemu pisać dziesiątki dodatków - pomysłów mamy naprawdę wiele, brakuje jedynie czasu na ich spisanie i miejsca w książce. Najprawdopodobniej wybierzemy najważniejsze elementy, pozostawiając mniej istotne jako zaczątki suplementów. Niestety, niemal na 100% wlicza się w to bitwy kosmiczne. Sądzimy, że lepiej opisać je dobrze, nie żałując nań miejsca, niż po macoszemu, byle tylko załapać kilka głosów fanów, którzy chcieliby ujrzeć je już w podstawce. Wolimy przedstawić sprawę jasno - bitwy kosmiczne, mechanika podróży międzygwiezdnych oraz inne, związane z nimi zasady będą umieszczone dopiero w jednym z dodatków. Tych zaś planujemy naprawdę wiele.
Na początek - jeśli oczywiście Wydawca będzie zainteresowany kontynuowaniem linii (no, i po wygranej w MK :papieros:) - planujemy rozpisanie dwóch podręczników. Pierwszy będzie obszerną przygodą osadzoną na jednej z trzech planet (najprawdopodobniej będzie to Ash). Drugi najprawdopodobniej będzie swoistym classbookiem, przeznaczonym dla łowców nagród, stróżów prawa oraz kupców (napakujemy go mechanicznymi i fabularnymi smaczkami, dorzucimy nieco plugawych i bluźnierczych bestii i posypiemy odrobiną storylinii). W dalszych planach mamy kontynuowanie linii przygód (publikację scenariuszy osadzonych na Bariz i Cor), classbooków oraz otwarcie trzeciej, koncentrującej się na konkretnych hasłach związanych ogólnie z SF i Nemezis. Będą to więc dodatki poświęcone np. wojnom, podróżom kosmicznym, mrocznym bóstwom, psionice, itp.

Pozostaje więc zadać jedynie pytanie - czy Nemezis wygra Megakonkurs?
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

czw sie 09, 2007 11:51 pm

Wróciłem na forum :)

Czytałem Twoje notki Ence i ogladałem grafiki i muszę powiedzieć że jest coraz lepiej. A teraz kiedy, niestety, Hekato odpadł ze swoimi IP szanse Nemezis wzrosły jeszcze bardziej.
Szkoda że ekipa IP miała grafika idiotę i zawaliła etap. Ale na jego nieszczęściu Nemezis wypłynęło na pierwsze miejsce.

Go, go power rang... ekhem... Ence 8)
 
Anonim_1

śr sie 29, 2007 11:21 am

Na koniec, na trzy dni przed zakończeniem ostatniego etapu MK przygotowaliśmy dla Was, wraz z jednym z ilustratorów podręcznika do "Nemezis", niespodziankę: cztery tapety prezentujące poszczególne planety układu Eclipse, w którym będzie miała miejsce akcja gry.

Zapraszam do lektury, ściągania tapet oraz komentowania tekstu i prac.
 
Anonim_1

śr wrz 19, 2007 8:37 am

Raport z prac #1

Byście nie myśleli, że pomarliśmy przy pisaniu settingu...

Prace nad "Nemezis" trwają - i będą trwały do ostatniej chwili, ponieważ zamierzamy równorzędnie zamknąć podręcznik podstawowy oraz kilka dodatków, które powinny pojawić się w postaci cyfrowej. W tej chwili mamy grubo ponad wymagane 450 tysięcy znaków - wygląda zatem, że nawet jeśli dokończymy pisanie zaczętych fragmentów, i tak sporo materiału pozostanie do dodatków.

Świetnie idzie nam z ilustracjami. Wystarczyła jedna wieść w Polterze i na Bagnie, byśmy otrzymali kilka solidnych zgłoszeń od bardzo obiecujących ilustratorów. Oczywiście, grafiki Jakuba Bartoszewicza oraz Marduka mają już zaklepane miejsce w książce. Marduk przesłał nam ostatnio kilka niezwykle klimatycznych ilustracji - postaramy się zaprezentować je Wam wcześniej.

W kwestii wnętrza podręcznika mamy dobre i złe wiadomości (zależnie od tego, jakie były oczekiwania konkretnej osoby). Po pierwsze, mechanika ścieżek przeznaczenia, jako nie przetestowana w pełni i zajmująca bardzo dużo miejsca będzie przerzucona do formy cyfrowej. Mamy pewne obawy w stosunku do niej - motywy narratywistyczne są sporą ingerencją w mechanikę d20, zatem lepiej będzie chyba, jeśli mechanika ta ukaże się jako zbiór reguł opcjonalnych, jednak dostosowanych do każdego settingu (swoiste web enchancement podręcznika podstawowego). Po drugie, definitywnie odrzuciliśmy możliwość wrzucenie do podstawki mechaniki bitew kosmicznych oraz klas prestiżowych. Te pierwsze zajmą bez mała 100 tys. znaków (plus opisy statków i uzbrojenia), zaś każda z prestiżówek będzie miała objętośc 20-30 tys. znaków - wolimy to miejsce przeznaczyć na inne cele. Zresztą, klasy podstawowe są zaprojektowane w taki sposób, że już bez wybierania prestiżówek lub wybierania wielu klas można specjalizować się w różny sposób. Po trzecie, znacząco powiększyliśmy rozdział poświęcony kultystom i bogom. To, co początkowo było opisem fabularnym, przerodziło się w konkretny kawałek tekstu, opisujący (z przykładami) bogów, kultystów, czarną magię (również mechanicznie!), Hordę oraz różne sposoby dotyczące wykorzystania ich w grze wraz z radami, jak wprowadzać wątki dotyczące nieprzyjaciół ludzkości do tworzonych przygód.

Cóż, na tą chwilę to tyle. Czy macie jakieś pytania? :)
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

śr wrz 19, 2007 9:03 am

En Taro Adun

Po pierwsze, mechanika ścieżek przeznaczenia, jako nie przetestowana w pełni i zajmująca bardzo dużo miejsca będzie przerzucona do formy cyfrowej. Mamy pewne obawy w stosunku do niej - motywy narratywistyczne są sporą ingerencją w mechanikę d20, zatem lepiej będzie chyba, jeśli mechanika ta ukaże się jako zbiór reguł opcjonalnych, jednak dostosowanych do każdego settingu (swoiste web enchancement podręcznika podstawowego).

Szkoda...
Po drugie, definitywnie odrzuciliśmy możliwość wrzucenie do podstawki mechaniki bitew kosmicznych

Trudno, mi akurat to nie przeszkadza.
oraz klas prestiżowych

Ech, największe rozczarowanie.
Po trzecie, znacząco powiększyliśmy rozdział poświęcony kultystom i bogom. To, co początkowo było opisem fabularnym, przerodziło się w konkretny kawałek tekstu, opisujący (z przykładami) bogów, kultystów, czarną magię (również mechanicznie!), Hordę oraz różne sposoby dotyczące wykorzystania ich w grze wraz z radami, jak wprowadzać wątki dotyczące nieprzyjaciół ludzkości do tworzonych przygód.

Yay. Horda Idzieeee! Powiesz coś więcej? jakie bóstwa znalazły się w tym fragmencie? Chcę tylko imiona i "kompetencje". Jest "podręcznik malego kultysy"? Bo w N fajnie by takim pograć :P.

Co z psioniką? Jest już rozpisana w wersji finalnej? Będą firestarterzy?
Co z ekwipunkiem? Dużo go macie? Są jakieś fajne unikaty?
Co z potworkami? Bo zastanawiam się czy jakieś moje sugestie zostały uwzględnione :P

I pisz na zdrowie Ence. Będę miał co czytać i recenzować.
 
Anonim_1

śr wrz 19, 2007 9:43 am

Brat_Draconius pisze:
Ech, największe rozczarowanie.

Myślę, że rozczarowaniem by było wrzucenie kilku prestiżówek (miejsca na "jedną dla każdej klasy" raczej by nie wystarczyło) - wtedy musielibyśmy zrezygnować np. z części mechaniki związanej ze sprzętem. Zresztą, zanim rozegracie się na tyle, by dojść do poziomu umożliwiającego wzięcie prestiżówek, postaramy się o jakieś dodatki :)

Brat_Draconius pisze:
Powiesz coś więcej?

Mogę powiedzieć np. to, że będzie wyjątkowo bluźnierczo i plugawo. Magia nie będzie slotowa, będzie zawodna, będzie wymagała specjalnych przygotowań, ale za to wszystko kultysta otrzyma nagrodę w postaci możliwości wywołania bardzo brzydkich efektów. Oczywiście, nie będzie opisu konkretnych czarów, a mechanicznych efektów i fabularnych propozycji, z których będzie można montować własne rytuały i czary.


Brat_Draconius pisze:
jakie bóstwa znalazły się w tym fragmencie?

Obłęd, Pożeracz Światów, Zei-Aes, trzy Ogary, Mieszkaniec Światła, Lij, Mesu. Funkcji podać na tą chwilę nie mogę, ponieważ w "Nemezis" bogowie nie są bogami dedekowymi z ustalonymi domenami - to raczej istoty z Mitów Cthulhu, plugawe i bluźniercze. :papieros:

Brat_Draconius pisze:
Jest "podręcznik malego kultysy"?

Jest mechanika dotycząca czarnej magii. To, czy MG pozwoli Ci takim grać będzie zależało wyłącznie od niego. Dostęp do czarów wymaga jedynie pozwolenia prowadzącego i jednego atutu.

Brat_Draconius pisze:
Co z psioniką?

Jest i jest... obszerna. Brakuje w niej tylko dodatkowych biegłości - ale tym zajmiemy się na koniec.

Brat_Draconius pisze:
Co z ekwipunkiem?

Jest, jest sporo (zwłaszcza wszczepów). Dopisujemy właśnie specjalne gadżety wykonywane na zamówienie (odpowiedniki magicznych przedmiotów wyjątkowych z dedeków).

Brat_Draconius pisze:
Co z potworkami?

Są. Są bluźniercze i plugawe - na tą chwilę jest ich ok. 10, ale będzie więcej. Docelowo planujemy wrzucenie 15-20 (każdy inny, by nie było podejrzeń o zapychanie podręcznika byle czym), z czego połowa będzie Hordą, reszta sługami innych bóstw.
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

śr wrz 19, 2007 10:50 am

en Taro Adun

Funkcji podać na tą chwilę nie mogę, ponieważ w "Nemezis" bogowie nie są bogami dedekowymi z ustalonymi domenami - to raczej istoty z Mitów Cthulhu, plugawe i bluźniercze.

Moja wiedzieć. Ale Cthulhulu to nie to samo co np. Pełzający Chaos, dlatego pytałem :P.
Jest mechanika dotycząca czarnej magii. To, czy MG pozwoli Ci takim grać będzie zależało wyłącznie od niego. Dostęp do czarów wymaga jedynie pozwolenia prowadzącego i jednego atutu.

No to będą kampanie przeplatane. Idziemy składać ofiary wykorzystujące Charta Virginea wykonane z ludzkiej skóry :P
Jest i jest... obszerna. Brakuje w niej tylko dodatkowych biegłości - ale tym zajmiemy się na koniec.

Fear the Psyker you scum! Będzie gorąco.
Jest, jest sporo (zwłaszcza wszczepów). Dopisujemy właśnie specjalne gadżety wykonywane na zamówienie (odpowiedniki magicznych przedmiotów wyjątkowych z dedeków).

Zakupy :). A tak poważniej. Czy są powerki i chainswordy? Bo mam ochotę pobawić się w marynarzyka :P.

Co do potworów to nie ma co przesadzać. Można prosić nazwy z zaznaczeniem tych zainspirowanych przez odpowiedni temat na podforum?
 
Anonim_1

śr wrz 19, 2007 11:22 am

Brat_Draconius pisze:
Ale Cthulhulu to nie to samo co np. Pełzający Chaos, dlatego pytałem :P.

Aj, to takie szczegóły podamy dopiero w podręczniku :papieros:

Brat_Draconius pisze:
Czy są powerki i chainswordy?

Jeśli pytasz o ekwipunek z WH40k - nie, nie ma. Będą fajne rodzaje broni białej, ale nasze własne, a nie ściągane z innych gier. :P

Brat_Draconius pisze:
Można prosić nazwy z zaznaczeniem tych zainspirowanych przez odpowiedni temat na podforum?

Jak tylko je ładnie rozpiszemy. Na tą chwilę mamy nemotyków, pełzacze, rozpruwaczy, zbieraczy, skrywców (te są na ilustracjach Kuby) plus kilka nienamalowanych. Odnośnie potworków z odpowiedniego tematu na forum, będę się kontaktował z autorami w sprawie wykorzystania ich pomysłów - kiedy będziemy mieć konkrety, napiszę o nich i w tym temacie.
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

śr wrz 19, 2007 11:57 am

En Taro Adun

Aj, to takie szczegóły podamy dopiero w podręczniku

Okej, zrozumiałe, tylko statystyk nie dawaj :P

Powerki i chainswordy to klasyk a nie warhammer 40k only :P. To może inaczej. Co macie autorskiego? Czemu jest takie fajne? Czy wykorzystaliście pomysły z tematu który wyewoluował z tego wątku? Pytam bo lubię fajny stuff :P I czy można jakiś teaserek odnośnie tych ciężkich pancerzy wspomaganych(te mini-mechy jak to kiedyś rzekłeś)?

Oki, dobrze wiedzieć.

Czy w podręczniku znajdzie się jakaś gotowa przygoda dla 1szolevelowców? Czy znajdziemy jakieś wskazówki odnośnie konwertowania innych materiałów d20 do Nemesis i na odwrót? Dodacie jakąś mapkę układu czy iny bonus?.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

śr wrz 19, 2007 4:03 pm

Mógłbym ponarzekać, że nie mechaniki statków, że nie ma prestiżówek, ale...
ShadEnc pisze:
Po trzecie, znacząco powiększyliśmy rozdział poświęcony kultystom i bogom. To, co początkowo było opisem fabularnym, przerodziło się w konkretny kawałek tekstu, opisujący (z przykładami) bogów, kultystów, czarną magię (również mechanicznie!), Hordę oraz różne sposoby dotyczące wykorzystania ich w grze wraz z radami, jak wprowadzać wątki dotyczące nieprzyjaciół ludzkości do tworzonych przygód.

niech Wam to powyższe mroczni i plugawi bogowie wynagrodzą, albowiem jest to rzecz wielka i chwalebna. Ja już czekam na podręcznik, na bóstwa, kultystów, rytuały. I magię.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr wrz 19, 2007 5:48 pm

Nad zmianami narzekac nie będę. Dla mnie każde rozszeżenie materiału jest fajne, a każde uszczuplenie zue. Ale cóż poradzić, to (jeszcze) nie moloch ala FR z podstawką na 320 stron. Mam nadzieję, że wyjdzie to Nemezis na dobre.

Bardzo mnie cieszy jedna rzecz, tj. materiały (mam nadzieję, że darmowe) w sieci, rozszeżające zasady podręcznika głównego. Internet jest teraz niemal wszędzie, więc chyba każdy nabywca podręcznika sobie poradzi. Zmiana na "niepolską" politykę sprzedaży jest bardzo fajna.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

śr wrz 19, 2007 6:10 pm

iron_master pisze:
Bardzo mnie cieszy jedna rzecz, tj. materiały (mam nadzieję, że darmowe) w sieci, rozszeżające zasady podręcznika głównego. Internet jest teraz niemal wszędzie, więc chyba każdy nabywca podręcznika sobie poradzi. Zmiana na "niepolską" politykę sprzedaży jest bardzo fajna.

Dokładnie. W ogóle Nemezis jest bardzo ''internetowy'', o czym zresztą już wiele razy wspominano. To może wyjść tylko na dobre grze.
 
Anonim_1

śr wrz 19, 2007 10:56 pm

Brat_Draconius pisze:
Co macie autorskiego? Czemu jest takie fajne?

Szczegóły w podręczniku, ogóły jak tylko dogadam detale z rysownikiem odpowiedzialnym za przegląd broni (tzn. uzyskam zgodę na publikację ilustracji) i podepnę swój dysk do domowego kompa.

Brat_Draconius pisze:
Czy wykorzystaliście pomysły z tematu który wyewoluował z tego wątku?

Będziemy się inspirować, ale nie zapożyczać. Niektóre pomysły z forum settingu były... hmmm, zbyt odważne i zbyt powergamerskie (w sensie naruszania równowagi gry).

Brat_Draconius pisze:
Czy w podręczniku znajdzie się jakaś gotowa przygoda dla 1szolevelowców?

Nope. Nie ufam mini-przygodom, które są niczym więcej, jak kilkoma spotkaniami z potworami spiętymi kiepską intrygą. Będziemy się starać (co zależy też od wyników sprzedaży) rzucać fajne, obszerne przygody zaraz po podręczniku podstawowym (chciałbym, by miały 32-48 stron, ale wszystko zależy od Wydawcy).

Brat_Draconius pisze:
Czy znajdziemy jakieś wskazówki odnośnie konwertowania innych materiałów d20 do Nemesis i na odwrót?

Nemezis korzysta z "normalnego" d20. To, co dodajemy... no właśnie, to przede wszystkim dodatki, nie alternatywne rozwiązania.

Brat_Draconius pisze:
Dodacie jakąś mapkę układu czy iny bonus?

Popytam wydawcę. Mapka galaktyki byłaby chyba faktycznie miłym dodatkiem. :)

Kymil Nimesin pisze:
Ja już czekam na podręcznik, na bóstwa, kultystów, rytuały. I magię.

Mam nadzieję, że Finn czyta te słowa i widzi, że zapotrzebowanie na podręczniki dodatkowe jak najbardziej jest. :papieros:

iron_master pisze:
Zmiana na "niepolską" politykę sprzedaży jest bardzo fajna.

Ano właśnie - kluczowa sprawa. Nie widzę możliwości wydawania i wspierania Nemezis "po polsku" (w sensie odcięcia fanów od materiałów dodatkowych i wsparcia wydawcy). Sądzę, że kluczem do sukcesu jest informacja (materiały promocyjne) i owo wsparcie (czyli darmowe mini-dodatki i cykle artykułów) - promocja Nemezis w trakcie MK pokazała, że faktycznie, jest to bardzo opłacalne! Jedynym problemem mogą być różnice między wizją autora i wydawcy - choć mam nadzieję, że Nemezis będzie takim wyjątkiem na polskim rynku: nieklimaciarskim, z aktywną stroną internetową i bardzo aktywnym forum, z galerią ilustracji z wnętrza dostępną na stronie wydawcy... Ech, zobaczymy. :)

BTW. Mamy już 700 postów na forum! :papieros:
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

czw wrz 27, 2007 9:03 am

En Taro Adun

Będziemy się inspirować, ale nie zapożyczać. Niektóre pomysły z forum settingu były... hmmm, zbyt odważne i zbyt powergamerskie (w sensie naruszania równowagi gry).


A co było przegięte, zaś co będzie inspirować wasze osoby?

Pytanko pewnie już było. Jak zapatrywać będziesz się na prace fanów oraz czy będzie szansa by dostały one nalepkę "Oficjalny materiał"?

Czy na Polterze pojawi się dział Namesis?

A teraz czysta gdybologia. Co jeśli Nemesis wpadnie w oko jakimś zachodnim wydawcom? Albo jeśli jakaś firma zechce zrobić grę osadzoną w tym uniwersum.
 
Anonim_1

czw wrz 27, 2007 9:14 am

Brat_Draconius pisze:
A co było przegięte, zaś co będzie inspirować wasze osoby?

Napiszę, jak tylko zamknę ostatecznie rozdział o ekwipunku. Zostało jeszcze kilka pociągnięć pilnikiem mających na celu wygładzenie kilku reguł. :)

Pytanko pewnie już było. Jak zapatrywać będziesz się na prace fanów oraz czy będzie szansa by dostały one nalepkę "Oficjalny materiał"?

To zależy od wydawcy - jeśli pojawią się fajne prace i będę miał prawo szafować oficjalnością, z pewnością naklejałbym coś takiego na dobrych materiałach. Sądzę, że nie powinno być problemu - w końcu takie artykuły to świetna forma promocji settingu. :)

Brat_Draconius pisze:
Czy na Polterze pojawi się dział Namesis?

Zależy od zainteresowania czytelników i ustaleń na linii wydawca-Polter (Alea może nie życzyć sobie publikacji nemezisowych tekstów). Myślę jednak, że taki dział powstanie - w swoim czasie, oczywiście. :)

Brat_Draconius pisze:
Co jeśli Nemesis wpadnie w oko jakimś zachodnim wydawcom? Albo jeśli jakaś firma zechce zrobić grę osadzoną w tym uniwersum.

Będziemy się starać wyciągnąć z tego tyle forsy, ile się da. :D
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

czw wrz 27, 2007 9:28 am

En Taro Adun
Napiszę, jak tylko zamknę ostatecznie rozdział o ekwipunku. Zostało jeszcze kilka pociągnięć pilnikiem mających na celu wygładzenie kilku reguł.

Ok, mam nadzieję, że jakieś moje koncepty się przydały :P
Będziemy się starać wyciągnąć z tego tyle forsy, ile się da.

A nimniejsze pytanie zakiełkowało jak z Amnezjuszem byliśmy na prelce o historii FPSów i pokazano fragment Prey.
 
Awatar użytkownika
Ivelio
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 7:45 pm

sob paź 27, 2007 2:24 pm

Tak swoją drogą to kiedy będzie można zachwycać się Nemezisem w sklepach? :P
 
Anonim_1

sob paź 27, 2007 6:13 pm

Coś cicho się zrobiło ostatnio w naszym subforum...

Ivelio pisze:
Tak swoją drogą to kiedy będzie można zachwycać się Nemezisem w sklepach?

Sprawy wyglądają tak - tekst plus wymagane 50 ilustracji (AFAIK będzie ich ostatecznie więcej, Finn zgodził się na dosyłanie dodatkowych do czasu rozpoczęcia składu podręzcnika) leży sobie od kilku tygodni u wydawcy. Do końca miesiąca mam uzyskać informację odnośnie akceptacji tekstu i wymogów dotyczących formatu ilustracji. Krótko mówiąc, czekamy jeszcze kilka dni, potem będziemy wiedzieć co nieco na temat terminów wydania.

Z informacji, które mogą Was zainteresować: ostatecznie podręcznik podstawowy do "Nemezis" liczy sobie około 730 tys. znaków, czyli o wiele więcej, niż wynosiło wymagane minimum. Ciężko powiedzieć, ile będzie w nim ilustracji - zależy od jakości nadsyłanych grafik (obecnie mamy 60 świetnych prac). Zgodnie z tym, co pisałem wcześniej, niektóre elementy zapowiadane wcześniej (np. ścieżki przeznaczenia) zostały przerzucone do publikacji darmowej na Sieci (jako dodatki) lub do suplementów drukowanych - jednak to, czy takowe się ukażą, zależy od wydawcy, no i od Was, czyli potencjalnych klientów/czytelników. Generalnie pomysłów dotyczących rozwoju "Nemezis" jest naprawdę sporo: od bitew kosmicznych, systemu przebudowy i rozbudowy ekwipunku, rozszerzeń cybertechnicznych, wszystkiego związanego z mrocznymi bóstwami, serię przygód, podręczniki opisujące dokładniej Ash, Bariz i Cor oraz inne planety galaktyki, na czymś bardziej prozaicznym, jak podręczniki poświęcone klasom, czy też zwykłym bestiariuszu kończąc. Pytanie zatem brzmi - jak środowisko przyjmie "Nemezis", jak szybko sprzeda się pierwszy nakład (i czy sprzeda się w całości) i czy setting będzie obecny na Sieci?
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt paź 30, 2007 7:26 pm

Coś cicho się zrobiło ostatnio w naszym subforum...
Bo ludzie się na podręcznik niecierpliwią ;-)

Jakieś nowe informacje? Mamy już prawie listopad, wieści miały być do końca października. Osobiście nie mogę się doczekać, kiedy dostanę Nemezis w swoje łapki (najlepiej razem z Midnight :razz: ).
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości