chociażby zmienić kody transpondera na statku albo ustawić działka tak, żeby strzelały 'kropka-kreska-kropka'
W czym tu problem ? Dostęp do kodów transportera na podstawie rzutu na computer use. Co do działek to ten sam rzut co przy thermalu. W końcu również po to są rzuty, żeby można było dokonać czegoś, co postać umie i zna a co nie istnieje w naszym świecie i jest jest niemożliwe do poznania dla graczy. W świecie postaci np. baradium istnieje; jak postać jest techikiem to się na tym zna. Czynności dokonywane przez postać w celu osiągnięcia widocznego efektu pożądanego przez gracza, są ukryte pod rzutem. Nie dostrzegam tu naprawdę żadnego problemu...
"Oficjalne" opisy technobełkotowe pozwalają utrzymać pewną spójność między światami różnych MG i różnych graczy. W przeciwnym razie już widzę te święte wojny o sposób konstrukcji miecza świetlnego.
Mnie jakoś specjalnie by nie zmartwiła taka święta wojna. Wziąłbym w niej udział i postarał się przedstawić swoją wizję miecza świetlnego wraz z uzasadnieniem. Z resztą temat był dyskutowany ("Miecz świetlny - zagadnienia technieczne). M. in. Coenowi się zamarzyło, żeby upodobnić kształt miecza świetlnego do zwykłego miecza, DragonsLord zaś zrobił projekt "dysku świetlnego". No i wymagaj teraz od autorów teorii, która te wszystkie pomysły zawczasu weźmie pod uwagę...