Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

The Hexagon

sob lut 13, 2010 1:58 pm

The Hexagon

Obrazek


Large Monstrous humanoid
Hit Dice: 11d8+44 (104 hp)
Initiative: +4
Speed: flying 40 ft. perfect (8 squares)
Armor Class: 21 (–1 size, +8 natural, +4 armor),
touch 9, flat-footed 21
Base Attack/Grapple: +11/+25
Full Attack: slam +17/+12/+6 melee (d8+6) or ray +11/+6/+1 ranged or paralyzing (DC 17) +1 dagger +18/+13/+8 melee (d6+7)
Space/Reach: 10 ft./10 ft.
Special Attacks: Fell draining, Spell-like abilities
Special Qualities: Immunity to acid, poison, disease and negative energy effects, Blindsense (30 ft), Telepathy (100 ft), Fast Healing 2, damage reduction 10/good, Protection from good, Critical hits vulnerability, Sunlight Powerlessness
Saves: Fort +11, Ref +7, Will +8
Abilities: Str 23, Dex 10, Con 18, Int 13, Wis 13, Cha 15
Feats: Improved grapple, Improved initiative, Flyby attack, Improved toughness
Skills: Hide +5 Intimidate +14 Listen +15 Move silently +9 Spot +7
Align: Neutral Evil
CR: 9
Possessions: Paralyzing dagger +1

Fell Draining (su): bestows 1 negative level after hit by natural weapon or during grapple. Fort save (DC 17) negates. DC is charisma-based. It is activated as part of the attack, thus letting The Hexagon to use it up to three times per round, due to high BAB. The Hexagon can also create fell draining rays with a range of 30 ft (no range increment).

Spell-like abilities: 1/day inflict serious wounds (DC 15), dominate person (DC 17), unholy blight (DC 16), 3/day vampiric touch, deep slumber (DC 15), at will inflict moderate wound (DC 14), fog cloud.

Protection from good (sp): as spell. Caster level equals The Hexagon’s HD. If dispelled, it is suppressed for amount of rounds equals to dispelling caster level.

Critical hits vulnerability: for confirming critical hits, The Hexagon suffers a -6 AC penalty due to hidden, but vulnerable head.

Sunlight Powerlessness (Su): The Hexagon is utterly powerless in natural sunlight (or daylight spell or equivalent light spell of higher level) and flee from it. The Hexagon caught in sunlight can't perform attacks and can take only a single move action or standard action each turn. Also, The Hexagon's fast healing and damage reduction special abilities are blocked.



Wszelkie sugestie (zwłaszcza dot. specjalnych abilities i spellike'ów) mile widziane :). Miałem też duże problemy z wyznaczeniem CR. Z potworem tym będą walczyć moi gracze podczas najbliższych, utrzymanych w konwencji silent hillowej, sesji.
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2010 4:50 pm przez smaller, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

The Hexagon

sob lut 13, 2010 3:04 pm

Wydaje się stosunkowo mocny, może trzeba by podbić SW oczko czy dwa. Doradzam użycie SRD Monster Filter lub tego bardziej rozbudowanego i porównanie z innymi potworami. Ma mocną defensywę (104hp, DR 10 i regenerację, niewrażliwości, latanie, fog cloud, flyby attack) i ofensywę (trzy ataki paraliżujące wręcz, trzy promienie z negatywnymi poziomami, dominację i deep slumber - w sumie 4x Save or Die)

Taktyka, jak sądzę wyglądałaby tak: poruszać się stosunkowo wysoko nad ziemią pod osłoną mgły, w miarę możliwości podkraść się do graczy. W miarę możliwości znaleźć też osłonę fizyczną - jak silenthillowe klimaty to raczej nie całkiem otwarta przestrzeń, a potwory latające raczej unikają miejsc gdzie nie mogą wykorzystać tej przewagi, więc zgaduję że spotkanie odbędzie się w jakimś zrujnowanym mieście czy czymś podobnym.
Częściowo pod osłoną chmury rzucić Dominację, potem schować się całkiem. Dalej można rzucać deep slumber, które jako zaklęcie obszarowe nie wymaga linii wzroku do celu, ale i tak flyby attack pozwala wychynąć, rzucić i się schować. Na koniec unholy blight i przerzucać się na promienie. Można też atakować wampirycznym dotykiem w przelocie.
Taktyka osłona+mgła+flyby attack+latanie+DR+regeneracja w połączeniu z wysokimi rzutami obronnymi i 104hp czyni gościa w zasadzie niezabijalnym. Jednocześnie nie ma on jednak sposobów żeby za bardzo zatrzymać gdzieś graczy, więc jeśli szybko ich nie dostanie SLA (a jeśli drużyna ma więcej niż 5 poziom, to żaden jego atak nie może trafić więcej niż jedną postać na raz), zostaje mu długotrwałe nękanie graczy w wielu spotkaniach - jeśli o takie wykorzystanie ci chodziło, to potwór jest bardzo dobry.

Create ray jest trochę dziwnie napisane. Dlaczego właściwie "create"? I napisz, że użycie ich to po prostu akcja ataku (wprowadzono takie pojęcie w którymś podręczniku).
Przydałoby się podać ST spell-like'ów, skille (ważne są Ciche poruszanie, Ukrywanie, Zauważanie i Nasłuchiwanie), czas trwania paraliżu ze sztyletu i co przebija regenerację.

Jak dokładnie powinna wg. ciebie wyglądać ta walka - zdecydowany atak potwora i dynamiczna walka, walka przedłużająca się, nękanie i czy on ma zostać pokonany? Jaka jest drużyna (czy mogą go sensownie atakować mimo regeneracji i DR, jaki poziom, ile osób ma słaby Will Save, czy są postaci dla których niewrażliwość na ukradki dzięki mgle i zaklinania dzięki Protection from Good jest problemem)?
Czym kierowałeś się, dając mu takie a nie inne zdolności, KW itd.?

I dlaczego właściwie po angielsku?

Edit: Przeoczyłem blindsense - oznacza to że potwór ma opcję wypełnić pole bitwy mgłą i wykonywać z ukrycia pełne ataki promieniami bez konieczności zgadywania pola, jednocześnie przemieszczając się 1,5-metrowymi krokami w 3D.
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 3:13 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

The Hexagon

sob lut 13, 2010 5:04 pm

Ponieważ śpieszę się na w/w sesję, odpowiem wybiórczo :)

Rady taktyczne oczywiście cenne - mniej więcej tak to sobie wyobrażałem. Miejscem spotkania będzie finałowa arena z SH 4: The Room.

Sugestię odnośnie Ray'ów - to akurat jesr kwestia formalna, tak czy siak używa się analogicznie. Robiłem to na szybko więc pewnie poprawię niedługo :)

Potwór zdecydowanie ma gnębić graczy - dzięki silenthillowskiej mgle ma mieć zagwarantowaną ocieczkę z 90% miejsc spotkań. Koncept trochę Pyramid Headowy ;)

Paraliż sztyletu to umagicznienie. Chyba jest w MICu.

Drużyna przy pierwszym podejścu nie powinna mieć większych szans (pewnie będą się salwować ucieczką), jednak przy kolejnych, wzbogaceni wiedzą z notatek i zagadek, będą w stanie go pokonać (kleryk tank, wizard summoner, rogue i bard). Biorąc to pod uwagę, faktycznie zwiększę CR o jakieś 2 dla pierwszego spotkania.

O skillach zapomniałem, a DC spellike'ów łatwo wyliczyć. Natomiast co do regeneracji, to nie wiem czy cokolwiek będzie ją przebijać ;)

Pozdrawiam i do następnego napisania :)
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

The Hexagon

sob lut 13, 2010 5:36 pm

W takim razie parę szybkich uwag. Zapomniałem dodać, że w obszarze całkowicie zamglonym potwór może użyć Deep slumber lub promienia i przemieścić się w inne miejsce, tak że gracze nie będą wiedzieli gdzie go szukać.
Rozważ możliwość przebicia regeneracji ciosami krytycznymi, skoro to i tak ma być to jego słabość. Inaczej zregeneruje się jeśli nie trafisz go jakimś czarem natychmiastowej śmierci, co wydaje mi się mało prawdopodobne. Ewentualnie też przebijanie przez dobro lub jakiś materiał.

Ta wiedza z zagadek zmaterializuje się w postaci czaru Gust of Wind np. z różdżki, powiedzmy Web żeby nie odleciał i poświęcenia broni, mam rację? Ewentualnie dać mu Sunlight Powerlessness na dodatek blokujące regenerację i załatwić go takim sposobem.

Edit: Teraz mniej szybkie uwagi. Powinieneś i tak podać to, o czym wspomniałem w poprzednim poście po prostu dla tego, że ludzie tu wchodzą m.in. po to, by znaleźć nowe ciekawe monstra do wykorzystania na sesjach, więc powinieneś szczegóły podawać dla wygody innych.

Ahem. Paraliżujący sztylet +1 to broń +2 na potrzeby kosztu, pierwsza istota trafiona po aktywacji (słowo-rozkaz, akcja błyskawiczna) musi wykonać RO na Wolę ST 17 albo być sparaliżowana przez 1 minutę. Ma średnią aurę wywołań. Sam potwór ma też średnią aurę zła. Można go zatem znaleźć odpowiednimi czarami.
ST: Dominacja 17, Zadawanie Poważnych 15, Unholy Blight 16, Deep Slumber 15, Zadawanie Średnich 14 - nie takie znowu wysokie, nawet ze słabą wolą szanse oparcia się nie są dużo mniejsze od 50%. Zakładam, że poziom czarującego to 11.
Umiejętności: Nasłuchiwanie +15, Ciche poruszanie +14, Zauważanie +1, Ukrywanie +4, Zastraszanie +20
Wymaksowałem dwa pierwsze, bo to tych będzie głównie używał. Natomiast raczej nigdzie się nie ukryje bez swojej mgły i stosunkowo łatwo schować się przed nim i go przeczekać - pasuje do potwora z horroru. Dałem mu też Zastraszanie, bo wpadło mi to do głowy jako dobre spożytkowanie telepatii.
Czy on w ogóle potrafi mówić i w jakim języku? Dałbym mu Wspólny, zależnie od settingu Podwspólny lub Planarny Handlowy, Otchłanny i/lub Piekielny. Wtręty, szepty lub mamrotanie w tych dwóch ostatnich mogłoby dodać mu więcej kolorytu.

Edit 2: Wyrzuć ten obrazek, zmniejsz albo zamień na link, zanim jakiś mod się zorientuje, że przekroczyłeś limit 20kB.
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 9:53 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Re: The Hexagon

czw lut 18, 2010 4:24 pm

Zdecydowałem się trochę osłabić Hexagona :)

Schpeelah#144 pisze:
Rozważ możliwość przebicia regeneracji ciosami krytycznymi, skoro to i tak ma być to jego słabość. Inaczej zregeneruje się jeśli nie trafisz go jakimś czarem natychmiastowej śmierci, co wydaje mi się mało prawdopodobne. Ewentualnie też przebijanie przez dobro lub jakiś materiał.

Zmienię po prostu na fast healing.

Schpeelah#144 pisze:
Ta wiedza z zagadek zmaterializuje się w postaci czaru Gust of Wind np. z różdżki, powiedzmy Web żeby nie odleciał i poświęcenia broni, mam rację? Ewentualnie dać mu Sunlight Powerlessness na dodatek blokujące regenerację i załatwić go takim sposobem.

Mniej więcej coś w tym stylu :) Oto przykład: Hexagon atakuje głównie na otwartym terenie aby wykorzystać obecność mgły, więc można biegac od budynku do budynku z włączonym detect evil by go w porę namierzyć: z jednej strony element taktyczny, zbliżający klimat do jakiegoś Black hawk down (czyli trzymaj głowę nisko, inaczej ją stracisz - sic!), ale wzmacnia uczucie zagrożenia i zaszczucia. Sunlight Powerlessness - świetny pomysł, dodaję.

Schpeelah#144 pisze:
Czy on w ogóle potrafi mówić i w jakim języku? Dałbym mu Wspólny, zależnie od settingu Podwspólny lub Planarny Handlowy, Otchłanny i/lub Piekielny. Wtręty, szepty lub mamrotanie w tych dwóch ostatnich mogłoby dodać mu więcej kolorytu.

Na śmierć o tym zapomniałem. The Hexagon doesn't speak :) Komunikuje się z innymi istotami jedynie telepatycznie, natomiast jeśli chodzi o wydawane dźwięki, to "szepty lub mamrotanie" brzmi bardzo klimatycznie :)

Schpeelah#144 pisze:
Edit 2: Wyrzuć ten obrazek, zmniejsz albo zamień na link, zanim jakiś mod się zorientuje, że przekroczyłeś limit 20kB.

No tak, zawsze zapominam o tych śmiesznych wymaganiach :)

Natomiast jeśli chodzi o angielski, używam go ze względu na przyzwyczajenie, ale i ściślejszą nomenklaturę. ISA wciąż nie jest konsekwentna, często różnie tłumacząc to samo słowo.

Poprzednie sugestie również starałem się uwzględnić - zapraszam do dalszego komentowania :)

EDIT: czemu nikt mi nie zwrócił uwagi, że zostawiłem mod do dmg slama ze statystyk treanta ;F (+14 :O)
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2010 4:40 pm przez smaller, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Altaris
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1175
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 4:24 pm

Re: The Hexagon

pt lut 26, 2010 12:18 pm

To moja subiektywna opinia, ale Hexagon powinien być raczej wynaturzeniem albo magiczną bestią, bo humanoid potwór to jeśli dobrze pamiętam podręcznik, istota łącząca cechy humanoida (takiego jak człowiek czy elf) i zwierzęcia (którego tu nie ma).
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

The Hexagon

pt lut 26, 2010 2:31 pm

Rzeczywiście. Najwyraźniej postrzegałem ten typ zbyt szeroko. Druga w kolei była właśnie aberracja - to jednak zmniejszy jego BAB, więc zmniejszy ilość ataków (wraz z fell draining), tylko czy wystarczająco, by zmniejszyć CR o 1? Hexagon i tak wydaje mi się trochę słabowity jak na dziewiątkę. Jedyny taki dość potężny cios to właśnie fell draining, a ono dopuszcza ST! No, potem jeszcze zostaje sztylet, ale walka melee z tak niskim AC i bez DR to raczej głupota (nawet z flyby attack, bo gracze po prostu zmienią taktykę i będą sie przemieszczać z włączoną ready action giń_ścierwo). A potem to już tylko deep slumber żeby uśpić stojącego na warcie i wyrżnąć cały team CdG, ale... Kto robi takie rzeczy? :P

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość