Zamieszczam oficjalną chronologię wydarzeń z sesji, aby wszystkie większe zagadki się wyjaśniły. Parę spraw zostawiam niewyjaśnionych, abyście mieli co robić w następnym rozdziale
1a. Shadow King, Ragnar i Dhahalok planują spisek w celu obalenia Osborna. Głównym spiskowcem jest Shadow King, Ragnar i Dhahalok nie wiedzą o swoim udziale. Wspólnie manipulują Fabianem Cortezem i przygotowują sobie armię dopakowanych mutantów, co nie zdaje do końca egzaminu. Dlatego modyfikują swój plan i przekonują do siebie jeden ze zbuntowanych klonów dopakowanego Madroxa, który będzie od tej pory nazywany Rojem. Rój nie jest świadomy, że współpracuje z Shadow Kingiem, Ragnarem i Dhahalokiem - bierze ich za przedstawicieli Mystique.
1b. Shadow King tworzy Utopię w przeszłości jako rodzaj azylu przed Inwazją.
2a. Wskutek działań Shadow Kinga, Ragnara i Dhahaloka Rój zaczyna przerastać swój pierwowzór stając się czymś w rodzaju bytu psionicznego, świadomości zbiorowej wszystkich duplikatów. Dzięki operacjom plastycznym duplikaty zajmują najróżniejsze stanowiska w administracji. Z reguły są doradcami, analitykami. Douglas był częścią Roju. Rój wspiera specjalne SI, Jokasta, przygotowane przez Rangara. Zbieżność imiona z Jokastą Ultrona miało zmylić tych graczy, którzy grzebią po wikipediach
2b. Richard Tunder prawdopodobnie ginie w obronie swoich bliskich, ciało nigdy nie zostało znalezione. Rój "przerabia" jeden ze swoich duplikatów tak, aby był podobny do Ricka i za pomocą hipnozy wpaja mu tożsamość motocyklisty. Duplikat ma sporo kłopotów wewnętrznych, gdyż silna osobowość Tundera przytłacza oryginalną tożsamość Madroxa. Na wszystko nakłada się brutalne traktowanie w Thunderbolts do których trafia Tunder.
3. Shadow King, Ragnar i Dhahalok po uruchomieniu Roju, postanawiają się ukryć. W tym celu cała trójka (niezależnie od siebie wpadają na ten pomysł) wymazuje sobie odpowiednie wspomnienia z pamięci i tak aranżuje wypadki, aby trafić do Thunderbolts. Będąc w tak ściśle kontrolowanej jednostce są poza wszelkimi podejrzeniami jako organizatorzy spisku. Co więcej, zakładają, że kiedy Rój przejmie władzę, to staną do walki z nim jako mięso armatnie Osborna. Wskrzeszeni po bardzo prawdopodobnej śmierci w tym starciu wrócą do nich wspomnienia na temat spisku i metod kontroli Roju.
4. Ragnar jest złapany jako pierwszy i przyjmuje propozycję pracy dla Osborna. Jego dzieło to Thunderbolts nowej generacji. Zespół łatwych do zastąpienia klonami gotowych na wszystko żołnierzy. Pierwotny kształt grupy to: Bane, Elastico (były Morlog), Rick, Wiktor, i jeden z pierwszych klonów Ragnara.
5a. Schwytany Shadow King (podczas próby złapania morduje cały pierwotny zespół Thunderbolts) przyjmuje propozycję nie do odrzucenia i zostaje szefem grupy. Jest trwale związany z O'Brianem, żołnierzem o sztucznie podniesionej odporności na manipulacje Shadow Kinga. Obecny kształt Thunderbolts to: Bane II, Wiktor II, Elastico II, Rick II, Balrog II. Klon Balroga jest unicestwiony ze względu na swoją zbytnią niezależność.
5b. Spisek zaczynają knuć Loki i Hood. Zdobywają materiał genetyczny Longshota.
6. Złapana zostaje Penny z Dhahalokiem, oboje są wcieleni do Thunderbolts. Obecny skład grupy to: Bane IV (pechowiec ginął kilka razy w międzyczasie), Wiktor II, Elastico II, Rick II, Balrog IV (Ragnar lubił ulepszać swoje klony, majstrować przy ich zdolnościach i zastępować starsze nowymi egzemplarzami). Do grupy dołączają Węglan i Miguel. Ragnar tworzy Pchły, miniaturowe duchy, klony Dhahaloka, które nieustannie przebywają w ciałach Thunderboltów śledząc każdy ich ruch.
7a. Ghost Rider (w rzeczywistości Loki) atakuje Osborna. Fałszywy doktor Voodoo (w rzeczywistości Centurious, stary wróg Ghost Ridera) oferuje swoją pomoc przy "egzorcyźmie" spirit of vegance. Thunderbolts toczą pamiętną walkę z Ghost Riderem. W jej trakcie dochodzi do dziwnego wydarzenia: Johnny Blaze w niewyjaśniony sposób jest zastąpiony przez Alejandrę. Podmiana wychodzi na jaw dopiero po zakończeniu walki. Centurious skutecznie przejmuje dla siebie energię spirit of vegance.
7b. Kingpin ucieka razem z Ghost Riderem. Ghost Rider widzi już przyszłość i Lokiego u władzy - chce być na to przygotowany i wyjątkowo potrzebuje zaplecza w postaci dobrze działającej organizacji przestępczej
8. Loki z pomocą Centuriousa tworzą mikroby posiadające część materiału genetycznego Longshota. Owe bakterie przynoszą pecha wszystkim zarażonym, ale tylko jeśli zostaną pobudzone pewnym obojętnym dla zdrowia człowieka i niemal niewyczuwalnym środkiem chemicznym. Loki i Hood planują za ich pomocą powiększyć paranoję Osborna i pozbawić go zaufania do Thunderboltów. Muszą się śpieszyć, ponieważ podejrzewają, że prawdziwa tożsamość fałszywego doktora Voodoo została ujawniona.
9. Na Nowej Genoshy pojawia się Mr. Negative, który uwalnia bakterie do lokalnych zbiorników wodnych. Ludzie gangstera podają wzmiankowany środek chemiczny najpierw przypadkowym osobom, potem X-menom. Dla Lokiego i Hooda jest oczywiste, że Iron Patriot w końcu skojarzy falę zgonów z pojawieniem się na wyspie Mr. Negative'a, dlatego tak im zależt na mocnych dowodach na rzekomą współpracę gangstera z Thunderboltami. Dowodów miał dostarczyć uczeń Centuriousa, który pojawił się na wyspie parę dni przed przybyciem Thunderboltów.
10. Beast, który niemalże odkrył przyczynę plagi pecha, zostaje w porę usunięty przez Mr. Negative'a. Oczywiście, w drodze pechowego wypadku.
11. Thunderbolts spotykają fałszywego Osborna i topią Genoshę, po drodze zabijając kilku silniejszych mutantów. Plan Lokiego pali częściowo na panewce, mimo że Thunderbolts połknęli przynętę, to nie zdecydowali się na współpracę z Mr Negativem.
12. Walka na pokładzie Posejdona, Shadow King do końca próbuje opanować sytuację. Dzięki uporowi Wiktora Douglas ujawnia, że jest kimś więcej niż zwykłym analitykiem. Roli fioletowego śluzu nie mogę Wam do końca zdradzić.
13. Zarówno Shadow King jak i Dhahalok "zarażają się" Rojem. Rój ma taką właściwość, że asymiluje umysły atakujących go telepatów. Aby się tego pozbyć (wyczytali tę informację z pamięci Roju) niezależnie od siebie Shadow King i Dhahalok popełniają samobójstwo. Śmierć również niszczy blokady, które nałożyli na swoje własne pamięci - orientują się, że organizowali spisek.
14. Osborn wysyła Thunderboltów razem z Aresem za Shadow Kingiem. Popełnia wielki błąd, gdyż zostaje na Ziemi sam, a reszta Dark Avengers jest zajęta walką z Rojem. Loki i Hood łatwo przejmują władzę.
15. Dochodzi do kolejnego buntu u Thunderboltów i teleportacji do alternatywnego wszechświata. Kiedy tam trwa narada Thunderboltów, Loki wraz z Kyknosem cofają się w czasie i zabijają Aresa, który właśnie zdołał pokonać Shadow Kinga. Loki okrzykami pozoruje, że walka między Shadow Kingiem, a Aresem cały czas trwa. Jednocześnie Ragnar, teraz już teoretycznie po stronie Lokiego, wysyła Falling Star, aby pozbyć się swojego klona i przy okazji reszty Thunderbolts.
16. Epilog
Kaźń to pomysł oryginalnego Ragnara i nie chcę za dużo o niej opowiadać. Jest dostosowana indywidualnie do każdego Thunderbolta. Dhahalok nie jest atakowany bezpośrednio, cierpi bardzo droga mu Penny. Węglan traci dostęp do wrażeń sensorycznych. Elastico zaczyna ścieśniać się w punkt popełniając wysublimowane samobójstwo człowieka-gumy. Każdy ma coś dla siebie
Oczywiście, ponieważ nie jestem Heretykiem, moje Falling Star to coś innego niż w Inwazji. Ale wygląda i zachowuje się podobnie
-Aha, nie uważam za sensowne porównywanie sesji PPPP i Heretyka bo to jakby porównywać film i serial. Po prostu od początku jak dla mnie obie sesje były zbliżone jedynie fabułą i ogólnie typem klimatu ale nie formą. Dla mnie obie sesje są równorzędne i w obie mi się gra/grało bardzo przyjemnie.
Chciałem tylko dodać, że dla mnie Heretyk jest mistrzem mistrzów gry. Żałuję, że nie ma już tyle czasu, co kiedyś, bo bardzo lubię u niego grać. Thunderbolts prowadziłem wzorując się właśnie na nim