Zrodzony z fantastyki

 
Hajdamaka

Tibet...

pt sie 24, 2007 11:47 pm

... czyli pytan Hajdamaki ciag dalszy :D

Czy ktos moze kojarzy ten system? Jak tak to prosilbym o krotki opis, mini-recenzje, porady itd. Moja kolezanka ma bzika na punkcie Tybetu i mysle nad zrobieniem jej niespodziewajki :)
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

sob sie 25, 2007 11:07 am

W redakcji rpg zebraliśmy ogromną (dzięki pomocy osób z zewnątrz) bazę danych darmowych systemów (lub bardzo obszernych dem) - postaramy się jakoś wypuścić materiał w kilku częściach na światło dzienne - jest tam również Tibet.
 
Hajdamaka

ndz sie 26, 2007 2:40 am

Dzieki :)
 
ja-prozac
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:03 am

śr sie 29, 2007 9:04 am

Opinie po demie.

Mechanika moze byc dosyc uciazliwa jak na temat. Niekoniecznie skomplikowana, ale nie najmniejsza. Tybet ma naprawde dobrze opisany setting, to mu trzeba przyznac.

Demo(ponad 160 stron, w pelni grywalne) mozesz sciagnac tutaj po podaniu jemaila:

http://www.tibetrpg.com/!Tibet/index.htm - szukaj monastic edition.

Kilka recenzji:

http://www.gamewyrd.com/review/536
http://www.gamingreport.com/modules.php ... nt&id=1216
http://www.tibetrpg.com/!Tibet/games_gazette_review.htm

Przy okazji polecam naprawe dobrego okolocyberpunka tego autora - Fates worse than death.
 
deailon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: pn lut 28, 2011 3:16 pm

Re: Tibet...

czw sty 03, 2013 1:03 am

Gra jest osadzona w bardzo realistycznie przedstawionym świecie, z chińskimi okupantami, masowymi egzekucjami i upadającym krajem na pierwszym planie. Podręcznik okraszono zdjęciami, które robią za ilustracje. Opisano bardzo mroczną rzeczywistość i oddano Graczom bardzo "prawdziwe" archetypy postaci. Pomysł wyśmienity i koncepcja podręcznika dobrze opracowana (skróty każdego podrozdziału jednym zdaniem w ramce na początku ułatwiają szybką lekturę i szukanie potrzebnych informacji). Szata graficzna przyzwoita i wsparcie wydawnictwa miłe (muzyka!). Wykonano tu kawał dobrej roboty.

Po czym skopano mechanikę tak, że główne systemy rozgrywki nie działają.

Testy są skomplikowane, walka po prostu nie działa, a o interakcjach społecznych innych niż odgrywanie można zapomnieć. Mistyka, niby ograniczona, może z łatwością zostać wykorzystana dla rozwalenia gry i uczynienia postaci niekompatybilnymi (złachany nomad z przerdzewiałym sztucerem i złote dziecko, które lata, teleportuje się wte i we wte oraz wywołuje trzęsienia ziemi gdzie popadnie w jednej drużynie - masakra). Niby wszystko kręci się wokół Karmy, buddyjskiej walki z przywiązaniami itd., ale postaci zaczynają w skrajnie różnych miejscach na skali "zbawienia" i często pochodzą z zupełnie odmiennych światów. Trzeba masy pracy, żeby zacząć grać. Siedliśmy, popatrzyliśmy i rozeszliśmy się do domów (no dobra, zagraliśmy w Dziedzictwo Imperium zamiast ;) ).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości