Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Wados
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pt paź 22, 2004 11:15 pm

Ciekawostki o zaklinaczach

pn lis 01, 2004 8:11 pm

Klasy Prestiżowe różne wasze czary albo nowe chowańce i artefakty
 
Awatar użytkownika
Estel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 437
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:29 pm

pn lis 01, 2004 8:16 pm

24 godziny na zrobienie "czegoś" z tym tematem. Musze się domyślac o co chodzi w nim chodzi a nie powinienem. Poza tym prawdopodobnie znajduje się na nieodpowiednim podforum.
 
Awatar użytkownika
_yame_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 141
Rejestracja: śr maja 19, 2004 8:11 pm

pn lis 01, 2004 8:57 pm

Zaklinacz - powszechnie niedoceniana jednostka, zaniedbana przez twórców wykazująca wielki potencjał twórczo-rozwojowy.
Czyli zaklinacz jest całkowicie niedopracowany przez twórców, poza przywołaniem chowańca (żałosne) nie ma żadnych specjalnych zdolności. Zdyskryminowana studnia genialnych pomysłów!

ufff, ulżyło mi :)
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pn lis 01, 2004 10:30 pm

Monte Cook to poprawił, inna sprawa, że odpłatnie - można zakupić netbooka dotyczącego modyfikacji Barda i Zaklinacza (po angielsku). Dodam, że między innymi Bard w tej modyfikacji nie poznaje czarów, a pieśni, co ma pewien wpływa na grę (szczegółów nie znam, a i tak podać bym nie mógł...). Podobnie Zaklinacz zrywa tam z Czarodziejem, dostaje nieco większą KW, chyba również bazowy atak i, uwaga, zmianie uległa jego lista czarów! Z tego, co wiem, wywalono wszystkie czary wymagające dłuższego rzucania (np. Klon), kilka innych pewnie też, a w wielu przypadkach zmianie uległy ich poziomy. Zawsze też samemu można spróbować dokonać pewnych zmian, prawda? Do tego zresztą może posłużyć ten temat (uwaga do autora - to może być szansa na uratowanie tematu od anihilacji...).
 
Awatar użytkownika
Emilo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: pn paź 18, 2004 8:33 pm

wt lis 02, 2004 4:28 pm

UUUUUUUU Wados temat zrobiles moze troche nie zrozumialy :razz:
Nastepnym razem pisz troche wyrazniej ok?? :wink:
Potwierdzam slowa yame gdzie te ciekawe opisy co w innych klasach(np. lotrach :wink: )
ja sam uwazam ze zaklinacz jest bardzo dobrym jesli umie sie nim grac "zawodnikiem"
ktoz inny lepiej wspolpracuje z kłotrem (oprocz barda)niz zaklinacz :)
mam nadzieje ze moderator nie skasuje tego tematu :?
 
Awatar użytkownika
Sindarin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 851
Rejestracja: czw wrz 16, 2004 7:38 pm

wt lis 02, 2004 7:09 pm

Według mnie zaklinacze nie powinni rzucać czarów metamagicznych tak długo. Powinni też dostawać atuty premiowe i mieć więcej umiejętności.
 
Awatar użytkownika
sinio pierwszy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 1:27 pm

wt lis 02, 2004 9:20 pm

Emilo pisze:
ktoz inny lepiej wspolpracuje z łotrem (oprocz barda)niz zaklinacz :)


drugi łotr ;) albo barbarzyńca!

Sindarin to może jeszcze kość k12 i ataki i atuty woja? Nie przesadzasz przypadkiem? Ale żeczywiście, trzeba by dopracować zaklinacza. Dobrym pomysłem są ograniczenia czarów (tylko te "szybkie").
 
Awatar użytkownika
Thoron
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1853
Rejestracja: sob maja 01, 2004 9:03 pm

śr lis 03, 2004 4:33 pm

Znowu przyszedl Thorondon i bedzie zrzedzil. Ciezkie zycie.

Przesladuje mnie takie dziwne przeczucie, ze nic sensownego i nowego tutaj nie napisze. Ale... no napisze.

Wiec tak, zaklinacz z pewnoscia jest troche enigmatyczna klasa. Obok IMHO mnicha jest bardzo elastyczny i mozna go sobie dowolnie ulepic. Bedziesz mial tajemniczego wyrzutka, kuglarza na cesarskim dworze, starego alchemika, narwanego mlodziana i tak dalej. Pochodzenie nie jest w ogole opisane, co daje spore pole do popisu dla graczy. Niemniej jednak nie zostal dokladnie opisany i dopracowany, przez to mowia, ze klasa ta zostala wymyslona na sile i napisana po macoszemu. No i? C tu sie skarzyc, trza sie wziac do roboty, spore wyzwanie tak zbudowac zaklinacza, by bez specjalnych mocy mial calkowicie unikalny wachlarz umiejetnosci i tak dalej. Tak jak z psionem i psychowojownikiem. Uwazam, ze to niedopracowanie moglo byc troche specjalnie zostawione, ale tylko przy opisie. Unikalne zdolnosci moglyby sie przydac, ale nie za duzo, bo patrzy sie na zaklinacza przez pryzmat poziomow (masz szosty poziom? Aha, no to juz umiesz Bla bla bla). I czemu ciagle pieprzycie o smoczych skrzydlach, broniach oddechowych i inynych smoczych zdolnsciach? Czy jest tak napisane w podreczniku JEDNOZNACZNIE? Nie, nie wystarczy podac fajnej teorii i jest juz pochodzenie zaklinaczy rozwiazane. A powiem, ze jestem synem Hecatoneheirusa. I co? Mam dziesiec rak, w kazdej super korbacz i oczywiscie zdolnosci. Pochodzenie nie wiaze sie ze zdolnosciami, za duzo manczkinowskich pogladow.
A moze jakas losowosc? Losowa lista czarow? Dzika magia? Waska specjalizacja. Przeznaczenia zaklinacza? Umiejetnosci innych klas? Wydaje mi sie, ze jako taka postac, owiana mgla tajemniczosci powinna byc tez nieprzewidywalna. Sama w sobie. To bedzie spore utrudnienie dla graczy, beda sie musieli przystosowac do konkretnej postaci, pojaiwa sie glosy sprzeciwu. Wiec, jesli masz bardzo zdecydowana druzyne, odpusc sobie to rozwiazanie. Moze co najwyzej jeden czar wybierany losowo z listy, a jeden wybierany przez gracza, ale z bardzo zawezonej specjalizacji. To ma byc wyjatkowa postac. A skoro juz mowa o nieprzewidywalnosci, no to spontaniczne rzucanie, lecz nie takie, jakim dysponuje kaplan, ale np. krag ognia, kiedy jest przestraszony. Taki banalny przyklad, a ile moze byc zabawy. Spalic sad podczas niewygodnego przesluchania. A po ktorestam. Kto powiedzial, ze jest zaklinacz klasa calkowicie czarujaca. Skoro, przyjmijmy juz, pochodzi od smoka, to dlaczego ma byc od razu spellcasterem i sie szkolic w czarach. Przeznaczenie? Nie, niedopatrzenie. Przydaloby sie to jakos poprawic. Tylko ze to juz nie bedzie ta sama profesja, tylko wojownik ze smocza krwia, co potraci rzucic pare nieoczekiwanych zaklec. I to sprawia, ze zaklinacza bedzie strasznie trudno poprawic, bo wychodzi wtedy calkowicie inna postac. To jednak daje zbyt duzo kombinacji, a zauwazmy, ze wojownik bedzie nieco zawezona postacia, jego umiejetnosci oscyluja pomiedzy xxx, a yyy.
Dochodze tutaj do meritum sprawy. Zaklinacza mianowicie nie chcialoby mi sie poprawiac, a jesli juz, to ledwie bylyby to kosmetyczne zmiany, z ktorymi ostroznie dazylbym coraz dalej.

A i jeszcze jedno. Zaklinacz mi sie srednio podoba. Nie lubie spellcasterow. :)
 
Awatar użytkownika
sinio pierwszy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 33
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 1:27 pm

pt lis 05, 2004 7:06 pm

Wyrazy szacunku, Thorondon. Naprawdę interesujący i wartościowy wywód.
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

sob lis 06, 2004 5:28 pm

Nudzi³ i marudzi³, a ciekawie napisa³ :D
Od siebie dodam, ¿e dla poprawienia zaklinacza mo¿naby mu daæ kilka zdolno¶ci zwi±zanych z jego wrodzonym talentem do magii, np spalanie XP zamiast u¿ywania komponentów.
 
DakKon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: sob wrz 04, 2004 8:20 pm

sob lis 06, 2004 9:20 pm

Jak dla mnie aklinacz powinien wogule nie musiec wykonywać gestów lub wypowiadać słów przy czarowaniu. W koncu jego magia nie pochodzi od formulek, ale od czystej, nieokrzesanej, wewnetrznej mocy. Niby mała zmiana, a pozwalalaby zaklinaczowi na chociazby noszenie zbroi. Dodałbym więc mu atuty do zbroi, ale nie do najciezszych i umiejetnosc poslugiwania sie wieksza liczba broni. Mozna by mu pociac po liczbie czarow dla wyrownania. :)
 
Awatar użytkownika
TeD
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr mar 12, 2003 8:33 pm

wt lis 09, 2004 4:15 pm

Witam!
Widzę, że większość z Was skupia się na zaklinaczu pod względem mechaniki, jedynie Thorondon napisał prawdziwie wartościowy tekst. Mechanikę ZAWSZE można zmienić i dostosować pod siebie, ważne jest skupienie isę nad postacią od strony fabularnej.
Można nawet 'kontynuować' wątek z PHB gdzie mówi się o zaklinaczach jako o potomkach smoków. Czemu takiemu nie dać w póżniejszym okresie czasu skrzydeł i iście smoczego wyglądu (w niezmienionej postaci człowieka)?
Pozatym zaklinacz jest na tyle piękną postacią, szczególnie spontaniczną, nieokrzesaną i samotną, że możliwoci tworzenia są nieograniczone.
Podam Wam pewnie przykład:
Jeden z grzaczy przyszedł kiedys do mnie z prośbą stworzenia unikalnej postaci na bazie włąśnie zaklinacza. Zamysł ogólny był taki iż tatuaż, który nosił był znakiem obecności jakiegoś demona. Ów demon pomału ogarniał ciało i dzuszę zaklinacza. Dzieki temu bohater mógł rzucać mocniejsze czary, ale szybciej stawał się słaby i juz po kilku czarach mdlał. Gracz miał 20 lat na znalezienie sposobu na wyzbycię się demona inaczej ten pochłonie go całego i straci swe człowieczeństwo.
A wszystko działo się tak, ponieważ matka zaklinacza należała do jakiejś sekty i wzięła udział w makabrycznym rytuale, z którego powstał nasz bohater.
Czo to nie jest złe, uważam ze przy ścisłej współpracy MG i graczy z każdej postaci da się zrobic coś wyjątkowego (szczególnie kłade tu nacisk na fabułę), co bedzie sprawiało niebanalną radość odgrywania.
Pozdrawiam
TeD
 
Awatar użytkownika
Sindarin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 851
Rejestracja: czw wrz 16, 2004 7:38 pm

wt lis 09, 2004 4:52 pm

Zaklinacz mógłby być także potomkiem niebianina lub innego przybysza władającego magią.
 
Awatar użytkownika
_yame_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 141
Rejestracja: śr maja 19, 2004 8:11 pm

wt lis 09, 2004 9:51 pm

Ojej, tyle postów od mojej ostatniej obecności tutaj :) ale po koleji :)

sino:
"Sindarin to może jeszcze kość k12 i ataki i atuty woja? Nie przesadzasz przypadkiem? Ale żeczywiście, trzeba by dopracować zaklinacza. Dobrym pomysłem są ograniczenia czarów (tylko te "szybkie")."

JESZCZE chcesz ograniczyć zklinacza? Nie dość, że nie ma nic poza czarami?!!?! Zero dodatkowych atutów i zdolności a ten mu jeszcze czary zabiera, pff. Pomyśl zanim powiesz sino :P
a tak apropos:
"Wyrazy szacunku, Thorondon. Naprawdę interesujący i wartościowy wywód." ooooż(rz)esz jaka obślizgła wszechobecna wazelina, dodaj coś do tego a nie se posty nabijaj 8) wazeliną, co?

Thorondon:
"A skoro juz mowa o nieprzewidywalnosci, no to spontaniczne rzucanie, lecz nie takie, jakim dysponuje kaplan, ale np. krag ognia, kiedy jest przestraszony." - genialnie, tylko którego MG ty przekonasz, że kiedy spadasz ze 100 metrowej przepaści akurat ze strachu rzuci ci zaklinacz spadanie jak piórko?? bo na pewno nie mojego (hi sinio :mrgreen: )
 
Awatar użytkownika
Thoron
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1853
Rejestracja: sob maja 01, 2004 9:03 pm

śr lis 10, 2004 5:26 pm

A ktory gracz powie ci, ze jego postac rzuca spadanie jak piorko, jak sie czegos boi?

A jaaa? Chyba cos cpalem. :razz:
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

śr lis 10, 2004 6:38 pm

TeD pisze:
Widzê, ¿e wiêkszo¶æ z Was skupia siê na zaklinaczu pod wzglêdem mechaniki,



TeD pisze:
Czemu takiemu nie daæ w pó¿niejszym okresie czasu skrzyde³ i i¶cie smoczego wygl±du (w niezmienionej postaci cz³owieka)?



hej moment, a skrzyd³a i zmiana kszta³tu to nie mechanika przez przypadek? Poza tym po co dublowaæ smoczego potomka? Od czego¶ ta PrC jest.


DakKon pisze:
W koncu jego magia nie pochodzi od formulek, ale od czystej, nieokrzesanej, wewnetrznej mocy.


chodzi ci o co¶ podobnego do psioniki? Ale przecie¿ magia od zawsze wymaga³a w³asnie takich motywów - jakiego¶ sposobu wyzwolenia mocy, poza tym kto mówi, ¿e zaklinacz musi uczyæ sê formu³ek - on je mo¿e znaæ instynktownie


DakKon pisze:
Doda³bym wiêc mu atuty do zbroi, ale nie do najciezszych i umiejetnosc poslugiwania sie wieksza liczba broni.


hmm u¿ywanie lekkiego pancerza? W sumie jesli przyj±æ podawan± przez Ciebie argumentacjê (z któr± nota bene siê nie zgadzam :P) to mo¿na by mu zafundowaæ ten atut (choæ n.p. psioni nie maj± ¿adnych takich udogodnieñ, a pancerze nie wp³ywaj± na moc psioniczn±). Wiêkszy wachlarz broni? Po cholerê mu? Bieg³o¶æ we wszystkich broniach prostych to ju¿ i tak wiêcej ni¿ ma czarodziej.
 
Awatar użytkownika
_yame_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 141
Rejestracja: śr maja 19, 2004 8:11 pm

śr lis 10, 2004 7:11 pm

Jednak KW i możliwości bojowe powinny być zwiększone. W końcu on nie musi siedzieć latami nad księgami i ćwiczyć zaklęć, to może sie troche zająć walką, nie? I powinien mieć do średniego pancerza możliwości. Lekki to przecież tylko taka sztywna skórzana kurtka, jak to może utrudniać rzuanie zaklęć? nie bądźmy śmieszni... twórcy tu troszkę dali du... trochę sprawę pokpili :razz:
 
Awatar użytkownika
TeD
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: śr mar 12, 2003 8:33 pm

śr lis 10, 2004 8:57 pm

"hej moment, a skrzydła i zmiana kształtu to nie mechanika przez przypadek? Poza tym po co dublować smoczego potomka? Od czegoś ta PrC jest. "

Skrzydła i 'zmiana kształtu" to nie jest mechanika w moim znaczeniu jest to budowanie fabuły wokół postaci. Nie przeczę jednocześnie, że nie jest t opowiązane z mechaniką, ale nie natym należy sie skupiać.
Zresztą Ja wychodzę z innego założenia po co mi PrC jak mogę dowolnie kształtować moją postać?
Pozdrawiam
TeD
 
Awatar użytkownika
Emilo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: pn paź 18, 2004 8:33 pm

śr lis 10, 2004 9:13 pm

Dawno tu nie bylem i powiem wam ze kompletnie zmieniam zdanie :cry:
ale calkowiecie co do joty zmieniam swoje oblicze <LOTR> teraz on zaciagnal mnie do granic ciemnosci :evil:
mam nadzieje ze mnie nie sprzatnie :razz:
 
Awatar użytkownika
Thoron
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1853
Rejestracja: sob maja 01, 2004 9:03 pm

czw lis 11, 2004 2:49 pm

_yame_ pisze:
I powinien mieć do średniego pancerza możliwości. Lekki to przecież tylko taka sztywna skórzana kurtka, jak to może utrudniać rzuanie zaklęć


A posladki. Wiesz, ze w dzinsach ciezko kopnac na wysokosc karku? W ubraniu ciezko plywac? A juz w ogole skomplikowane i dziwne gesty rekami i palcami. Szczegolnie, kiedy jestes zziebniety. glodny i tak dalej. IMHO zaklinacz powinien zostac jaki jest. Najwyzej dwie unikalne zdolnosci. Przeciez i tak wiekszosc ludzi przeskakuje na prestizowki, no to po co sobie dziadostwa robic wiecej.
 
Awatar użytkownika
Pretor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 2:21 pm

czw lis 11, 2004 4:03 pm

siemanko!!!!

_yame_ napisał:
Jednak KW i możliwości bojowe powinny być zwiększone. W końcu on nie musi siedzieć latami nad księgami i ćwiczyć zaklęć, to może sie troche zająć walką, nie? I powinien mieć do średniego pancerza możliwości. Lekki to przecież tylko taka sztywna skórzana kurtka, jak to może utrudniać rzuanie zaklęć? nie bądźmy śmieszni... twórcy tu troszkę dali du... trochę sprawę pokpili

moim zdaniem zakliacz jest wystarczająco ciekawą klasą już teraz, bez bonusów trzeba umieć się wykazać grając nim, przemyślana postać tego rodzaju jest nie do zatrzymania.
co do KW uważam że można by ją do 6 zwiększyć, przecieżzaklinacze pochodzą w przeważającej części z egzotycznych stron świata, wiele podróżują a więc powinni bć twardzi niż czarodzieje przesiadujący w pracowniach i ślęczący nad księgami.
Natomiast co do pancerza to nie róbmy z zaklinacza kapłana, właśnie cały urok tej klasy polega na jego egzotyce i oryginalności. Pozostałbym raczej przy lekkim pancerzu i broniach prostych. Swoja siłę zaklinacz powinien oprzeć na czarach i głównych cechach jaką są zreczność i charyzma.
Natomiast co do bonusowych atutów to nie wiem, mogą one znacząco dopakować zaklinacza co zniszczy jego urok i całą przyjemność z grania. Ja osobiście jestem za kombinowaniem podczas gry, moje postacie zawsze polegały na swych umiejętnościach i atrybutach. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem dopakowywania za wszelka cenę postaci, bo tu nie o to chodzi. Każdą sesję może zepsuć zbyt potężny artefakt, który dostał się w ręce jednego z graczy. A u zaklinacza atuty są jeszcze groźniejsze niż niejeden artefakt, dlatego jestem raczej przeciwny.
Natomiast jestem za zwiększeniem liczby umiejętności zaklinacza do np 4 lub 5 + modyfikator z intelektu.
WOW w trakcie pisania tego wywodu wpadłem na niezły pomysł zwiazany z postacią, chyba wykorzystam go podczas następnej sesji :wink:
 
Awatar użytkownika
Pretor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 2:21 pm

ndz lis 14, 2004 10:06 pm

Ej ludziska coś nam temat umarł piszcie swoje opinie, chetnie ich wysłucham, dla mnie zalinacz obok łotrzyka i barda jest najbardziej interesującą klasą. Stwarza potencjalnemu graczowi wielkie możliwości.
 
Awatar użytkownika
Lekter
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 309
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:16 pm

pn lis 15, 2004 3:39 pm

Gram zaklinaczem-adeptem cienia.
Musze powiedzieć,że nigdy nie grałem ciekawszą postacią,tysiące możliwości na kreacje bohatera,ciekawe umiejetnosci.

Ogólnie zaklinacz+adept cienia tworzy niesamowicie klimatyczną i ciekawą mieszanke,naprawde polecam.

Warto także grać szalonym zaklinaczem.
Raz że jest wesoło,a dwa że szaleństwo czasem jest atutem
 
Awatar użytkownika
Pretor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 2:21 pm

pn lis 15, 2004 3:52 pm

Moim zamiarem jest zagranie zaklinaczem a potem prestiówkę zniewalacz unysdłów. można nieźle namieszać czarami ze szkoły zaklinania :) Chcę siię wykreować znazręcznego dyplomatę :razz: a zaklinanie mi w tyym pomoże. Dróżyna nie musi wiedzieć kim naprawdę jestem a to będzie ciekawe jeśli ktoś z dróżyny nagle poczuje żę musi postąpić tak a nie inaczej. W końcu potęga umyłu jest większa niż potęga oręża. pozdro
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

pt lis 19, 2004 7:04 pm

complete arcane wprowadza nowe featy TYLKO dla zaklinaczy ( draconic feat's ) - draconic breath , skin itp itd :)
 
Awatar użytkownika
_yame_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 141
Rejestracja: śr maja 19, 2004 8:11 pm

sob lis 20, 2004 1:22 pm

Dlaczego wszyscy tak chrzanią za przeproszeniem, że zaklinacz to egzotyczny taki? Co on jest, ananas czy co? Zaklinacz równie dobrze może pochodzić z zawszałej wsi jakiejś obok Wrót Baldura ;) a nie tylko z jakiś wysp egzotycznych! Nie irytujcie mnie plz.
A, i dalej pozostaje przy używaniu średniej zbroi przez zaklinacza. Jego moc tkwi w nim a nie w układzie paluszków ;)
 
Awatar użytkownika
Pretor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 2:21 pm

sob lis 20, 2004 1:27 pm

Co do egzotyki to chodzi moim zdaniem raczej o rzadkość występowania zdolności jakie posiada, jasne że każdy w kampanii może nium zostać a w stworzonych przez MP światach może być ich jak mrówek,a le jako tacy np. w świecie fearunu są dość rzadcy. egzotyka dotyczy też ich stylu bycia, są wielkimi indywidualistami.
A co do średniej zbroi najwyżej lekka, ale więcej umiejętności.
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

sob lis 20, 2004 1:37 pm

_yame_ w omplete arcane jest kilka fajnych alternatywnych wersji zaklinacza ( w tym prestizowka robiaca maga czolg - damage reduction +wsyztskie typy zbroi i brak ograniczenw w rzucaniu czarow ... )

kazda postac jest egzotyczna , akurat greyhawkowy sorcerer od samego poczatku byl nieco inny ( w 1 edycji sorcerer byl podrasa ludzi .... ) . wotc kontunuje ten watek i teraz w 3 edycji wprowadzajac troche "smokowatosci" w pochodzeniu sorcerera.

Faerun jeszcze inaczej traktuje sorcererow - owszem korzysta z ich pokrewienstwa ze smokami jednak mentalnosc jest ciut inna.
 
Awatar użytkownika
Thoron
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1853
Rejestracja: sob maja 01, 2004 9:03 pm

sob lis 20, 2004 4:05 pm

No iwec _yame_, jesli twierdzisz, ze to glupie, to co myslisz o mieczu poltorarecznym jako broni egzotycznej. Co go w Kara-Tur tylko uzywaja?
 
Wizzzard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 187
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:15 pm

sob lis 20, 2004 7:05 pm

co do mechaniki nie podoba mi sie (wnosząc po odpowiedziach nie tylko mnie) to, że zaklinacz rzuca czary w sposób bardzo zbliżony do czarodzieja (tj używa formułek i komponentów). najlepszym według mnie rozwiązaniem było by skonwertowanie mechaniki zaklinacza z chaos mage'm Enyclopaedia of Arcane - Chaos Magic

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości