Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

Magiczne badziewia - zbiorek różności i osobliwości

wt lis 23, 2004 7:16 pm

Chciałbym, abyście umieszczali w tym temacie swoje pomysły na nowe przedmioty magiczne oraz moce z nimi związane, zarówno "zwykłe" magiczne przedmioty, jak i potężne unikaty i artefakty. Powinno się tu też znaleźć miejsce dla nowych alchemicznych przedmiotów, w końcu są one równie ważne w czasie przygód, co każdy inny ekwipunek. Nie chodzi tu o przedmioty munchikinowskie, tylko przemyślane, posiadające swą historię, posiadające rację bytu w świecie pełnym magii. Zdolności również powinny być sensowne i wyważone. W ten sposób, mógłby powstać duży zbiór, pełen ciekawostek przydatnych na sesjach.

O to mój pierwszy pomysł:
nowa zdolność dla broni:Mroźny płomień. Oręż dzięki tej zdolności płonie lodowatym a zarazem piekielnie gorącym, błękitnym płomieniem, zadając dodatkowe 1k6 obrażeń od ognia oraz 1k6 od zimna.
Poziom czarującego: 10; Wymagania Stworzenie magicznej broni i ekwipunku, Zmiana energii, wymieszanie energii; ogniste ostrze, ogniste uderzenie lub kula ognista, oziębienie metalu lub burza lodowa; Cena rynkowa premia +3.

Zdolność ta stosowana jest bardzo żadko i niewielu czarodzieji jest zdolnych do tworzenia tego typu broni. Oręż ten jest niezwykle potężny i ceniony za swą uniwersalność. Jeden z nielicznych egzemplarzy długich mieczy mroźnego płomienia posiada wielki wojownik, Nergis Frayar, który zakupił go u pewnego starego maga w wielkiej Kalestiańskiej akademi sztuk magicznych(własny setting).

Chciałbym poznać Waszą konstruktywną krytykę oraz Wasze pomysły.
------------------------------------------------------------------------
Do panów moderatorów: Nie znalazłem podobnego tematu do tego, a w ten sposób można by pozbierać wszystkie pomysły tego typu w całość, zamiast tworzenia kolejnych tematów i zaśmiecania forum :razz: .
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt lis 23, 2004 7:47 pm

Niestety, taki wynalazek nie ma prawa działać. Obrażenia od ognia i obrażenia od zimna otrzymywane jednocześnie negują się 1 na 1. Czyli jeśli zadasz taką bronią 2 punkty obrażeń od ognia i 3 od zimna, przeciwnika otrzyma jedynie 1 punkt obrażeń od zimna (3-2=1). Więc - stanowczo odmawiam, broń do kasacji niestety. Za słaba, za droga, zbyt mało użyteczna i niepewna. Za to jak najbardziej przejdą bronie zadające obrażenia kombinowane w rodzaju np. ogień + kwas, elektryczność + dźwięk itp. - dowolne, byle nie zimno + ogień. Po za tym, takie umagicznienie (1k6 od jednego i 1k6 od drugiego) wyniosłoby +2, ale... nie może wystąpić. Składałoby się z dwóch innych umagicznień +1, a przez to identyczne efekty dałyby one dodane do jednej broni (czyli długi miecz ognia i wyładowań +1 [łączna premia cenowa +3] zadawałby 1k8 obrażeń od miecza, dodatkowe 1k6 od ognia i 1k6 od elektryczności). Tak wiec - spróbuj stworzyć coś innego, bo to niestety nie przejdzie (nie miałoby sensu tworzyć czegoś, co nie działa lub już jest, choć może trzeba to uzyskać skłając kilka cech).
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

wt lis 23, 2004 7:58 pm

Nie jest to złożenie cech. Zauważ jakie są wymagania. Więc do czego niby służą atuty zamiana i wymieszanie energii. To tak, jak kula ognia z zastosowaniem wymieszania energii np. 10k6 od ognia i 10k6 od zimna. Gdzie jest też napisane, iż obrażenia od zimna i ognia znoszą się? Bo w życiu się z czymś takim nie spotkałem, a raczej wręcz przeciwnie - np. czar z planescapa, burza lodu i ognia. Poza tym, taka broń jest bardzo uniwersalna. Jest to połaczenie dwóch żywiołów, otrzymywane przez mistrzów magii, nie zaś połączenuie dwóch zdolności. A pomysł ten powstał w mojej głowie dawno temu, gdy pewien mag dla żartu nadał mojemu ognistemu mieczowi błękitny kolor. Zdobyłem ciekawszy oręż i też zrobiłem mu żart :evil: . Nie wiem też, czemu sądzisz, że taka zdolność jest bezużyteczna - lepiej mieć taki oręż, przydatny w walce z różnymi rodzajami przeciwników, niż kilka róznych magicznych broni.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt lis 23, 2004 8:30 pm

Jest bezużyteczna - obrażenia się zniosą, a wymogi przesadzone - to samo uzyskać można, taniej i skuteczniej, składając dwa inne umagicznienia. Nie pamiętam dokładnie, gdzie to opisano - zapewne w PMP przy opisach niebezpiecznych (zbyt niskich i zbyt gorących) temperatur, może i w PG przy opisie czarów w rodzaju Oziębienia/Rozgrzania metalu. Bezużyteczność wykazuje właśnie znoszenie się - jaki pożytek z tej broni, skoro zwyczajnie nie zadziała? Maksymalnie zadaje 5 punktów obrażeń od jednej z energii - zimna lub ognia. Druga jest wówczas ignorowana (dlaczego? Na 1k6 za jedną energię wyjdzie maks 6, od czego odejmie się najniższy możliwy rezultat na drugiej k6 - 1). A co do Twojej wizji - premię cenową +3 zapewniającą znacznie większą przydatność, działającą i uniwesalną ma cecha broni z Wyznań i Panteonów. Również związana z energiami, dowolnymi, choć nie pozwalała na zadawanie obrażeń od obu naraz - ale od jednej, ale wybranej... Przemyśl to i poszukaj tego, o czym mówię. No i jeszcze: czy Planescape nie oznacza w tym wypadku Tormenta, cRPG? Jeśli tak, wiedz, że powstawał na bazie 2 ed. z tego co pamiętam, więc część zasad (duża część...) może nie pokrywać się z obecną, 3 ed.
Ostatnio zmieniony wt lis 23, 2004 8:40 pm przez Zsu-Et-Am, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

wt lis 23, 2004 8:37 pm

Nie chodzi mi o zasady. Jej, więc wedle twojej zasady znoszenia się obrażeń (pierwsze słysze, powtarzam, ciekawe kto jeszcze to poprze) także obrażenia od czarów wzmoznionych wymieszaniem energii się zniosą. Jaki ma więc sens tego atutu wedle Ciebie? Moim zdaniem taka zdolność jest bardzo użyteczna, a jej koszt wynkia własnie z faktu zadawania obrażeń od dwóch różnych żywiołów. A znoszenie się tych obrażeń, dotyczy co najwyżej tych niemagicznych. Zresztą to i tak zdolność miecza mojej postaci, unikat nawet w settingu mojego mg. Może zapronujesz nam coś ciekawszego? A, i nie da się złożyć dwu takich umagicznień, tak, by koszt wynosił +2. Takie same zdolności się nie kumulują, stąd też pomysł na taką moc. A koszt... jest bardzo dobrze wyważony.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt lis 23, 2004 8:55 pm

Och, nie rozumiesz mnie. Umagicznienia się nie złożą? Proszę bardzo. Ale zajrzyj tylko do ceny magicznych przedmiotów, ile kosztuje broń o łącznym modyfiaktorze cenowym +3. Teraz weź teoretyczny długi miecz +1, dodaj mu cechę Ognia (+1) i kolejne umagicznienie, Wyładowań (+1) - otrzymałeś długi miecz +1 ognia i wyładowań, który zadaje 1k6 od ognia, 1k6 od elektryczności - działa? Natomiast Wymieszanie i Zamiana energii mają sens, ale ty mylisz ich działanie. Możesz zamienić Kulę ognia w Kulę mrozu - zadziała, po prostu zmieni się typ obrażeń. Jednak jeśli wymieszasz Kulę ognia z zimnem, zada ona xk6 od ognia i xk6 od zimna (zależnie do poziomu, łącznie maks. 10k6+10k6). Z tym, że wówcas jedne obrażenia powinny zmniejszyć drugie... A wtedy, klapa - jedne nie zadziałają, drugie się zmniejszą. Możesz spokojnie mieszać elektryczność, ogień, kwas, dźwięk, zimno, ale nie w kombinacji ogień+zimno. One się zniosą - tyle. Nie mogę tego znaleźć i nie pamiętam, gdzie to dokładnie było. Wiem, że było w podręczniku do D&D, ale którym z podstawowych i w jakim miejscu - nie kojarzę.
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

wt lis 23, 2004 9:04 pm

Ej człowieku!! Przeczytaj dokładnie opis tego atutu. Dokładnie pisze, iż 6 poziomowy mag walnie zmodyfikowaną kulę ognia zadającą 6k6 od ognia i 6k6 od np. kwasu. Maksymalna ilość obrażeń pozostaje bez zmian, lecz liczona jest oddzielnie dla obu energii. Kurcze nie zagniesz mnie tu, mam wszystkie polskie podręczniki jakie wydała ISA. Nie ma zasady, która mówi, że magiczne obrażenia od zimna i ognia się znoszą. I nie można nadać broni dwoch dodatkowych zdolności dodających kość obrażeń- zdolności o takim samym działaniu, nie kumuluja się. A w opisie jasno napisano, że pozwala łączyć nawet przeciwne energie: np. zimno i ogień.
Opis znajduje się na 42 str. Księgi i krwii.
----------edit-------------
Źle zrozumiałem częśc Twojego postu.
---------------------------
Z Twojej zasady wynika też, że kwas i elektryczność również się zniwelują. W końcu to energie ziemi i powietrza....
---------------------------
Zapewne nadal będziesz się niezgadzał z tą zdolnością. No cóż powróce jutro.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt lis 23, 2004 9:15 pm

Nie, nie niwelują się. Nie chodzi o energie żywiołów tylko dwie energie przeciwne zupełnie - ogień i chłód, ciepło i mróz. Wyjaśnić mogę to w taki sposób: jeśli weźmiesz papierowy pojemnik, coś na kształt garnka, pod spodem zapalisz świecę, a jednocześnie do środka nalejesz wodę - papier nie ulegnie uszkodzeniu, a nawet uda ci się podgrzać ową wodę. Dlaczego? Zimna woda ochłodzi papier, chroniąc przed zapaleniem i ogniem, a ogień grzejąc uchroni papier przed zamoknięciem i przeciekaniem. Na tej samej zasadzie - jeśli w takim samym stopniu coś jest ogrzewane i chłodzone, ciągnięte w jedną i przeciwną stronę z taką samą siłą (ilością obrażeń od energii w tym wypadku), to efektem jest równowaga - wypadkowa wynosi zero. Też posiadam polskie podręczniki do D&D, nie kłopocz się o to. Więcej przykładów nie znajdę - po prostu spróbuj mnie zorzumieć i przyjąć, co mówię. To nieszkodliwe w tym wypadku. Po za tym - łączyć owszem, można, ale nie da to dobrych efektów - połączone, zniweluja się - poniesiesz koszt, ale wyjdziesz na nic. A jeszcze jedno - 6 poziomowy mag nei zdoła rzucić takiej kuli ognia zmodyfikowanej, jak mówisz. Nie posiada dostępu do czarów odpowiedniego poziomu (w tym wypadku potrzebował by minimum 13 [Czarodziej] bądź 14 [Zaklinacz] poziomu). Ale to już metamagia, a nie o tym mieliśmy rozmawiać... Więc? A tak, jeszcze coś - kwas i elektryczność, jak i dźwięk, nie są żadnymi energiami żywiołów - zadaja obrażenia, ale z żywiołami nie mają więcej wspólnego niż to, że przyporządkowano je do konkretnych żywiołów przy Mistrzu żywiołów. A ogień i zimno to inna para kaloszy nieco. One naprawdę są przeciwne dla siebie.
 
Awatar użytkownika
Nergis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: czw paź 14, 2004 3:50 pm

wt lis 23, 2004 9:31 pm

Tak, wiem jakie śa zasady fizyki. Opis czaru mówi jasno, iż połączyć można dwie przeciwne energie. Magia nie poddaje się działaniom fizyki, lecz ją nagina. Dlaczego więc kula ognia nie wytwarza różnicy ciśnień i nie powoduje powstania dźwiękowej fali uderzeniowej? Bo jest to ogień magiczny. Nigdzie w podręcznikach nie ma zasady, mówiącej, iż woda stłumi działanie ognistego oręża. Te dwie energie, jako moce magiczne nie zniosą się właśnie dzięki zastosowaniu wymieszania energii. To tak jakby kontrować kule ognia stożkiem mrozu, czy na odwrót. Takiej możliwości oficjalnie nie ma. A tak przy okazji, to zimno jest energią żywiołu wody, tak jak elektryczność powietrza a kwas ziemi. A przykład 6 poziomowego maga, zaczerpnięty jest z opisu atutu.Dobrze wiem, iż kulę ognistą z wymieszaniem rzuca się na 7 poziomowej komórce. Zdolność jest moim zdaniem dobrze wyważona.
I jeszcze raz powtarzam: energię nie znoszą się w przypadku wykorzystywania wymieszania energii...
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt lis 23, 2004 9:48 pm

Proszę Cię... Tak, nie znoszą się, przyporządkowano energie przy prestiżówce różnym żywiołom - ale to się energie żywiołów, po za ogniem, tylko ogólnie - energie zadajace obrażenia. Odporność na zimno nic Ci nie daje, po za zwykłymi korzyściami, na Planie Wody - tam musisz umieć pływać i oddychać pood wodą, żeby przeżyć, a nie być odpornym na jakąś energię. Co innego na planie ognia - tam odporność jest niezbędna... Znowu na planie powietrza mogą wystąpić trudności z gazami lub ich brakiem, a Plan Ziemi jest tak skondensowany, że przybyłym trudno jest się poruszać - dziwna grawitacja (wysokie ciśnienie), do tego na planie tym niemal brak jest tuneli i przejść - wiele tamtejszych istot (choćby żywiołaki) przechodzi przez skałę jak przez powietrze lub wodę, nie trudząc się nią. Co dla zwykłych śmiertelników sprawiłoby trochę trudności... Choć oczywiscie istnieją plany quasi i parażywiołów, jak kwasu, elektryczności, dźwięku nawet, dymu, lodu, śluzu, soli itd. Ale odbiegamy od tematu - ja mam swoje zdanie na ten temat, Ty masz swoje - a mi brak konkretnych danych, gdzie to jest podane. Proponuję zaczekać, aż wypowie się ktoś inny, np. Damador - ktoś, kto potwierdzi moją lub Twoją wersję. Wróćmy do magicznych przedmiotów...
 
Awatar użytkownika
Faralion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: śr kwie 21, 2004 9:25 pm

śr lis 24, 2004 3:26 pm

Wydaje mi sie że przez wymiesznie energi te moce nie będą sie znośić ale nie rozumiem za bardzo dlaczego ten miecz miał by być w cenia broni +3.
Napisaleś że ta broń będzie zadawała obrażenia od zimna i od ognia... tylko?? czy też obrażenia normalne od broni + jescze te moce??? Jeżeli bedzie to ten 1 przypadek to o wiele bardziel bym wolal normalny wepon z mocą ognia np.
 
Awatar użytkownika
Survifor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: czw cze 24, 2004 8:28 pm

śr lis 24, 2004 3:35 pm

Może ja nie jestem odpowiednim autorytetem ale:
1. Ta kłutnia powinna zostać usunęta przez moderatorów- nie o tym jest temat
2. Zgadzam się z Nergisem
3. Fizyka jest logiczna- Magia nie jest logiczna lub jak kto woli jest logiczna inaczej.
4. Niema zasady mówiącej o niwelowaniu się obrażeń
5. I myślisz Zsu-Et-Am że po co w zamianie enrergi jest poziom +4? Czy ta lodowa kula ognia (zadająca 10k6 od zimna) jest tak potęzna? żeby miała poziom +4?
6. Dalsza dyskusja między wami nie ma w tym wypadku sensu.
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

śr lis 24, 2004 3:36 pm

wg zasad energie sie nie znosza i sa mozliwe jednoczesne umagiczienie ogniem i zimnem - w Northern Adventures jest firefrost giant dzierzacy taki wlasnie orez.

jezeli chodzi o znoszenie sie energi ma to znaczenie na elementarnych planach gdzie odpowiednie enegrie zadaja 2x lub 1/2 obrazen

w tych faktach mozliwy jest taki miecz i taki bonus wynosi + 2 a nie +3

i w rzeczywistosci modyfikator ceny wyniosl by +3 ( +1 za pierwsza zolsnoc a 2 x +1 za druga) a tu po prostu mam 2 zdolnosci w zanizonej cenie


---
edit survifor - zamiana energi pozwala ranic potwory odporne na normalne wersje danych czarow
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw lis 25, 2004 8:32 pm

Zamiana energii z tego co pamiętam nawet nie zwiększała zajmowanej przez czar komórki. To było cechą Wymieszania energii (i rzeczywiscie, +4... ale korzyścią było podwojenie obrażeń, w dodatku po podwojeniu połowa [czyli dodane obrażenia] pochodziła od odmiennej energii, zależnej od posiadanej wersji atutu [przy wyborze decydujesz, czy ma to być: ogień, zimno, elektryczność, dźwięk czy kwas; aby dobrać kolejną energię do grupy "na zamianę" należy dobrać atut ponownie, z odpoweidnio wybraną energią]). No dobrze, teraz słów kilka celem wyjaśnienia... Przepraszam za wprowadzenie w błąd - rzeczywiście, nie ma zasady ogólnej. Przekłamanie wynikło z opisu zaklęć Rozgrzanie i Oziębienie metalu - wyraźnie zaznaczono tam, że obrażenia od zimna znoszą się wzajemnie z obrażeniami od ognia. Najwidoczniej nie dotyczy to jednak wszystkich rodzajów ataków, zaklęć i umagicznień - proszę o wybaczenie pomyłki, skoro tak jest.
Damador - łączne umagicznienie wyniosłoby +3 - wiem o tym, co zaznaczałem w opisywanej przeze mnie wersji broni (czyli z umagicznieniami +1, ogień, mróz, co odpowiada proponowanemu przez Nergisa; jednak należy pamiętać - każda zaklęta broń [posiadajaca umagicznienia, choćby w rodzaju ogień] musi mieć premię z usprawnienia co najmniej +1 [którą to premię otrzymać powinna za odpowiednie umagicznienie, np. długi miecz +1]). W takim wypadku premia z samych umagicznień (ognia i mrozu) wyniesie +2... czyli jak cały czas mówiłem. Jednak skoro nie znoszą się, faktycznie jest to przydatne połączenie...
Temat odbiegł zbytnio od pierwotnych założeń - proponuję do nich wrócić. Kto ma następną propozycję magicznego przedmiotu lub umagicznienia?
Może ja wspomogę (w końcu to przeze mnie temat odszedł od założeń):
Jadu - tak umagiczniona broń pozwala raz dziennie rzucić czar Trucizna na trafionego przeciwnika (ST 14). O użyciu zdolności posiadacz decyduje już po udanym trafieniu, w ramach akcji darmowej, jednak musi to nastąpić w tej samej rundzie, w której nastąpił udany cios. Na skutek czaru, trafiony przeciwnik (jeśli nie uda mu się rzut obronny) traci 1k10 Bd. Rzut obronny jest ponawiany minutę później dla drugorzędnych obrażeń (ponownie 1k10 Bd przy nieudanym rzucie obronnym na Wytrwałość).
Wymagania: 5 poziom czarującego, Stworzenie magicznej broni i pancerza, Trucizna, Modyfikator cenowy +1
Wzorowałem się, co powinno być widoczne, na Sztylecie jadu - chciałem przerobić ściśle określoną broń na umagicznienie, aby nieco ją uatrakcyjnić i upowszechnić. Dzięki takiemu odwzorowaniu zdolnosci nie powinna być za silna, ew. można zmienić mod. cenowy do +2 (+1 wybrałem wzorując się na cenniku z ed. 3,5). Pozdrawiam.
 
SpeLLbReaKeR
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:57 pm

czw lis 25, 2004 9:41 pm

Survifor pisze:
5. I myślisz Zsu-Et-Am że po co w zamianie enrergi jest poziom +4? Czy ta lodowa kula ognia (zadająca 10k6 od zimna) jest tak potęzna? żeby miała poziom +4?


Hmm lodowa kula ognia otrzymana za pomoca wymieszania energi zada 10k6 obrazen od zimna + 10k6 obrazen od ognia wiec to znaczy ze ten czar wzmocnil sie dwukrotnie. Wiec nie wydaje mi sie ze +4 jest to za duzo.
 
t_potega
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: sob sie 07, 2004 10:59 pm

pt lis 26, 2004 2:28 am

hmmmm
ja mam taki mały magiczny przedmiot:
Magiczna złota moneta - zawsze rano pojawia się w sakwie twórcy, wygląda jak zwykła moneta, tylko jest zawsze ciepła.
taki oto przedmiot trafił się naszemu grupowemu magowi - wypadek w laboratorium(tak włąściwie to osoba ta jest bardziej alchemikiem niż magiem - czytaj czarodziej nastawiony na alchemię - trucizny, eliksiry(poza leczącymi), i inne wywary(żabie oko, język żmii itd. )). Właśnie przeprowadzał doświadczenia z Kamieniem Filozoficznym i złotą monetą, a rezultatem jest właśnie ta moneta(teraz szukamy nazwy/imienia - bo okazało się że moneta jest też inteligentna);
 
Mortimer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 48
Rejestracja: czw lis 04, 2004 4:48 am

pt lis 26, 2004 11:25 am

Mi przyszedl do glowy pewien tatuaz. Nie dodaje nic do wspolczynnikow, ale ma jadna zdolnosc potrafi poruszac sie tak jak zyczy sobie wlasciciel. Dac to moze calkiem fajny efekt kiedy w czasie przesluchania przemknie przez twoja twarz smok i lypnie na przesluchiwanego :>>>
Mozna tez kazac sobie wytatuowac na twarzy pysk czarnej pantery co da niezwykly efekt maski na przyklad dla skrytobojcy.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pt lis 26, 2004 6:22 pm

Mortimer - a nie lepsze psioniczne tatuaże? Raz, że mogą poruszać się, przemieszczać po ciele zgodnie z wolą posiadacza (nie to, żeby cały czas pełzały po skórze... na to trzeba było się chwilę skoncentrować, akcja będąca odpowiednikiem ruchu chyba...), to jeszcze przynoszą rozmaite korzyści (w sensie - pozwalają wykorzystać zapisaną w sobie moc - jednorazowo, ale zawsze to przydatne). No i w razie potrzeby można nawet przenieść je na kogoś innego - wszystko opisano w Podręczniku Psioniki, XPHB, SRD. Nie należą też do (stosunkowowo) takich drogich. Może ma ktoś propozycję następnego przedmiotu?
 
t_potega
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: sob sie 07, 2004 10:59 pm

pt lis 26, 2004 11:20 pm

1. magiczna brzytwa - nie można się nią zaciąc przy goleniu a efekt - twarz jak "pupa niemowlaka"(przedmiot niepotrzebny krasnalom - oni tylko przystrzygają brody nie golą ich);
2. dla wielbicieli "surviwalu" magiczne polano - zapala się od pierwszej iskry i pali przez 5 godzin i nawet polewając je wodą nie zgasisz go, ale jest tak twarde że nic mu nie zrobisz siekierą(poza złamaniem siekiery)
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

czw gru 09, 2004 6:26 pm

Capka handlarzy
Jest to zdobiona czapka. Występuje w najróżniejszych kolorach i kształtach. Może to być turban, tiara bądź jakiekolwiek inne nakrycie głowy (ale nie hełm).

Czapka handlarzy pomaga przy prowadzeniu interesów obdarzając noszącego wprawniejszym okiem i językiem.

Korzyści:
1/dzień:
+2 Charyzny na 2 godziny.
Czar Języki na 2 godziny.

Cały czas:
+5 do Blefowania,
+5 do Szacowania/Wyceny
+3 do Zastraszania
+2 do Dyplomacji
+2 do Zbierania informacji

Nie wiem na ile dokładnie to wycenić myślełem o 10 000 sz. Co wy na to ?

--------------------------------
Karwasze roju sztyletów

Karwasze po wydaniu mentalnego rozkazu w dłoni noszącego karwasze pojawia się sztylet (ten do rzucania). Można nim od razu rzucić. Po 5 minutach sztylet znika (zadaje jednak obrażenia). Jeden karwasz tworzy jeden sztylet w jednej dłoni :P. Można nosić dwa karwasze. Istnieją potężniejsze odmiany Karwaszy roju sztyletów - obdarzające sztylety umagicznieniem +1, +2 i +3.
Koszt odnosi się do jednego karwasza.

Koszt: 6000 sz, 8000sz (+1), 12 000(+2), 22 000 (+3)

Nie miałem pewności co do ceny...
 
Shador
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 13, 2005 1:31 pm

pn sty 17, 2005 10:06 pm

Newanderer pisze:
Karwasze roju sztyletów


Przedmiot świetny, ale jak dobrze pamiętam to takie karwasze posiadal Jarlaxle w "Sludze Reliktu".
 
Shador
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 13, 2005 1:31 pm

wt sty 18, 2005 9:15 pm

Karwasze sztyletów są miodzio. Może jeszcze opracujesz jakieś inne przedmioty z ksiązek FR?? Mam pomysł lecimy z opisywaniem magicznych przedmiotów z książkowego świata krain!
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

wt sty 18, 2005 9:18 pm

Mam pomysł lecimy z opisywaniem magicznych przedmiotów z książkowego świata krain!


Pomysł dobry ale full roboty. Jak wam to wyjdzie to będzie ok.
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

śr sty 19, 2005 7:07 pm

Mam wrażenie że niektóre z nich są już opisane -> np. reszta gadżetów Jarlexle'a.

No to kto na ochotnika opisze fajkę Elministra :D?
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

pn kwie 11, 2005 6:10 pm

Przecież fajka Elminstera jest juz opisana w księdze epików, której niestety akurat nie mam. Swoją droga to ma swoją cenę - ponad 420000
 
Awatar użytkownika
Moris
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: sob mar 26, 2005 3:07 pm

czw maja 12, 2005 7:19 pm

Hmmm... Zasadniczo to nie weim do czegóż mniały by służyć poniektóre z przedmiotów, chociażby ciepła moneta :( ... A niektóre są niezgorsze... Chociażby owe karwasze od sztyletów są the best...
 
Awatar użytkownika
Lukas_the_great
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: sob maja 07, 2005 1:48 pm

czw maja 12, 2005 8:23 pm

Moris pisze:
Hmmm... Zasadniczo to nie weim do czegóż mniały by służyć poniektóre z przedmiotów, chociażby ciepła moneta :( ... A niektóre są niezgorsze... Chociażby owe karwasze od sztyletów są the best...


To właśnie gorąca moneta jest the best!!!!!!!!! Skoro to inteligentny przedmiot to o ile dobrze dobrze pamiętam może dostać telepatię.wyobrtażcie sobie monetę, która przemawia do przeciwnika ''uwaga za tobą''. z resztą podsunęła mi pomysł na przygodę.A mianowiccie karawana nizoiłków(brzuchomówców) będzie okradała ludzi sprzedając im zwykłe monety w cenie 100sz.Założę się, że mój drużynowy barbarzyńca kupi sobie jedną za człe swoje oszczędności. :)
 
Awatar użytkownika
Moris
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: sob mar 26, 2005 3:07 pm

pt maja 13, 2005 7:13 am

Lukas_the_great pisze:
Skoro to inteligentny przedmiot to o ile dobrze dobrze pamiętam może dostać telepatię.wyobrtażcie sobie monetę, która przemawia do przeciwnika ''uwaga za tobą''

Ale to sie kupy nie trzyma... Cóż z tego że będzie mniał telepatie... Jak lubisz narobić MP roboty to ja powodzenia mu życze... Chyba faktycznie sprzeda wam te fałszywe... :(
 
WeStSiDeR::..
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: śr maja 18, 2005 8:28 am

śr maja 18, 2005 8:31 am

Dla sprostowania kłótni na forum to na 100% był miecz mroźnego płomienia(albo mroźnego ognia :razz: ) w Icewind Dale II zadawał o ile pamiętam takie właśnie obrażenie(ale mógł zadawac tylko +1 lub +2 obrażeń od żywiołów) ale obrażenia się nie negowały...
 
Awatar użytkownika
Lekter
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 309
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:16 pm

śr maja 18, 2005 2:13 pm

Nadzeija ciepła

Jest to raczej chuda,dość długa pałka zrobiona z gładkiego drewna,wielokrotnie opalana,przez co nabrała brązowaego koloru,i nosi pare śladów przypaleń.Pałka od połowy zaczyna być pokryta duża ilością suchych jak wiór cierni,które przy samym końcu tworzą gęstą "korone" więczącą pałke.
Pałka owa przez długi czas przechowuje w sobie ciepło,ogrzewając nim osobe która trzyma ją blisko swojego ciała (najczęściej przy pasie w specjalnym materiale chroniącym od niezwykle bolesnych...ale przy tym rozgrzewających ukłuć).
Dodatkowo włożona do ognia na jakiś nabiera na okres trzech dni specjalnym właściwości,na cierniach raz po raz migają wesołe,trzaskające iskierki,generując delikatne,przyjemne światło (promień 3 metry),można także poświęcając ładunek ciepła cisnąć czarem zapłon (magia Faerunu-2k6 początkowych obrażeń i obiekt płonie (ST Refl:17 i 15 aby ugasić) ,używając tej zdolności iskierki materializują się na końcach cierni aż wkońcu wypuszczają z siebie liczne promienie ognia ze swoich koniuszkow.
Można nią także atakowac(traktować jak maczuge),ale pałka nie jest do tego przystosowana więc atakujący otrzymuje kare -4 ,tak użyta zadaje dodatkowo 1 obrazenie od ognia,niektórzy drudzi potrafią formować taką broń tak aby nadawała się do walki

Poziom czarującego 6
Cena:(a wymyślcie se sami,jak chodzą po zimnotach do dajcie sporą cene =D,niech się męczą)
Tworzenie:stworzenie cudownego przedmiotu:jakieś tam pierwsze czary z ogniem i napewno światło =D

P.S:Można się rozpisąc o magicznej pałce ciepłą =D
P.S.P.S:Troche nei czytelnie,ale chyba się domyślicie o co biega =D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości