Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
 
Awatar użytkownika
neishin
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1856
Rejestracja: pn mar 17, 2003 11:56 pm

Awakening Ogólnie

czw gru 09, 2004 5:38 pm

W nowym White Wolf Insiderze (mozna go ściągnąć ze strony WW) jest krótki wywiad z developerem serii. Może kogoś to zainteresuje.
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

pn kwie 04, 2005 7:51 pm

Oto co udalo mi sie wykopac z oficjalnych forow WW jako pewniki o nMagu:

  1. Gra bedzie nosic nazwe Mage the Awakening. :)
  2. Okladka bedzie zloto-niebieska.
  3. Beda w niej Magowie.
  4. Beda jakies typy "frakcji".
  5. Bedzie "wskaznik/cecha mocy" mierzona w skali1-10.
  6. Bedzie "wskaznik energii" ktory reprezentuje ilosc punktow uzywanych do wykonywania przeroznych zadan.
  7. Magowie to ludzie tak przed jak i po Przebudzeniu.
  8. Magowie czesto beda "krecic sie" obok "Loci" /nowe Caerny/ aby czerpac z nich moc.
  9. Wampiry, Wilkolaki i Duchy obawiaja sie Magow i ich mocy. Jednakze Magowie nie staja sie automatycznie wrogami innych Nadnaturali. :mrgreen:
  10. Magowie nie lunatykuja.
  11. Magowie nie moga zostac spokrewnieni ani zostac ghulami. :shock:
Podejrzewa sie rownierz:

  1. Beda dwie "frakcje" po 5 lub 6 grup.
  2. Magia bedzie podzielona na 5 lub 10 Sfer.
  3. Magowie beda posiadali wlasna unikalna ceche moralnosci.
  4. Beda tenchnomanci i szamani.
  5. Beda bezsensowne ilustracje. :razz:

Mysle ze w miare skladnie to przetlumaczylem. Emoty sa wstawione przezemnie i wyrazaja moja opinie- nie autora.

pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Calix
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:54 pm

pn kwie 04, 2005 7:59 pm

Na razie nie brzmi to zachecajaco...
Ale poczekamy zobaczymy.
Szkoda ze wracaja do sfer bo mogli by wykorzystac zalozenia z Maga Dark Agowego. No ale coz...

C.
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

pn kwie 04, 2005 10:52 pm

O ile wiem, to raczej ma nie być paradygmatów jako takich w Magu (!)
A magyi z DA za bardzo nie kapuję....no niby są te 4 filary, niby jest foundation, ale jest ale. Może to moja nieznajomość angielskiego (11 lat nauki to w końcu nie tak dużo), albo niedoczytanie, ale chyba każda z frakcji ma swój oddzielny paradygmat, ze wzrostem foundation nie wzrasta poziom świadomości magycznej jak w przypadku arete z Wstapienia, ale poziom "wtajemniczenia", mocniejsze zespolenie z paradygmatem. Może to jest podyktowane tym, że koncepcja sfer nadała magyi uniwersalizm i popchnęła ogólnie poszukiwania naprzód, zamiast ich ograniczać do jednego paradygmatu, niemniej jednak, trudno sobie poradzić, gdy ma się wiedźmę ze znajomością Wiosny na 2 i Zimy na 3 (jak to brzmi). Nie do końca wiadomo, o co chodzi.

(btw - macie jakieś wiadomości - prosiłbym na PW :) )
 
Awatar użytkownika
Calix
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:54 pm

wt kwie 05, 2005 1:22 am

Powiem szczerze ze mi przyjemniej uklada sie roty pod DA. Naprawde wychodza roznice w postrzeganiu magyi. Zasady nie sa zbyt proste co prawda i nad podrecznikiem trzeba troche posleczec ale klimat i rozwiazania ma niezle.

C.
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

wt kwie 05, 2005 3:52 pm

Dobrze Calix rzecze. Btw - wiadomo coś o tych paradygmatach? Zasłyszałem i wiary nie daję, ale... :wink:
 
Awatar użytkownika
Inkayon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: sob lut 14, 2004 12:51 pm

wt kwie 05, 2005 11:31 pm

Witam:)

A ja mam dużą nadzieje, że Mag wreszcie zostanie dostosowany do Świata Mroku. Pod względem siły i możliwości. Bo wcześniej dostosowany to on nie był...;)

Pozdrawiam:)

Inkayon
 
Awatar użytkownika
Calix
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:54 pm

śr kwie 06, 2005 12:59 am

To bylby koniec Maga...
Potega Magyi to potega kreatywnosci. Nie widze mozlwosci ujecia Magyi w taki sposob jak dyscypliny czy dary (czytaj bardzo konkretny efekt przypisany kropce) bez rozwalenia samej ideii tego systemu. Wczesniej jego niedostosowanie do WoDu wychodzilo temu systemowi tylko na dobre.

Pozdrawiam.

C.

PS:"Uswiadom to sobie Ty tez jestes Bogiem"
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

śr kwie 06, 2005 10:46 am

Inky Mag byl dostosowany do Swiata Mroku- w koncu byl jego integralna czescia. Powtorze to poraz n-ty Mag nie jest wszechpotezny- ogranicza go Paradox, ogrania go jego czlowieczenstwo tzn- Wampira czy Wilkolaka nie powali jeden strzal z pistoletu a Maga juz tak.
Nie wydaje mi sie, zeby Mag musial byc w jakis sposob oslabiony czy podpakowany- Mag byl naprawde zrownowazony jesli popatrzec na to chlodnym okiem.
 
Awatar użytkownika
PSJ
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 12:04 pm

śr kwie 06, 2005 11:17 am

...a kto nie wierzy, niech przeczyta sobie Rorka (nowy tomik wyszedł, BTW), by zbaczyć, jak "ludzka" i "zbilansowana" może być postać dysponująca niemal nieograniczoną (jak wynika z pewnych przesłanek i skądinąd) mocą. Swoją drogą Rork jest jednym z lepszych przykładów (i sposobów) pokazania maga we współczesnej - choć lekko skrzywionej - rzeczywistości.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

śr kwie 06, 2005 11:18 am

Swarog pisze:
Inky Mag byl dostosowany do Swiata Mroku- w koncu byl jego integralna czescia


To dość odważne stwierdzenie :-) Rzeczywiście, był częścią WoDa. Ale trudno mi zgodzić się z twierdzeniem, że wszystkie główne linie były do siebie dostosowane.
Raczej mieliśmy do czynienia z kilkoma zamkniętymi, bardzo dobrymi grami, które korzystały z mniej więcej tych samych dekoracji (i tego samego znaku towarowego) ale nie były przeznaczone do łączenia.
Argumenty - patrz wątki o crossoverach i Czynnik Chaosu :-)

Zresztą nWoD ma właśnie być taką próba stworzenia przystających do siebie linii wydawniczych, które będą miały ze sobą więcej wspólnego, niż tylko logo :-)
Sądząc po Requiem i Forsaken dobrze im idzie.
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

śr kwie 06, 2005 1:37 pm

Garnek pisze:
Rzeczywiście, był częścią WoDa. Ale trudno mi zgodzić się z twierdzeniem, że wszystkie główne linie były do siebie dostosowane.

Alez Garnku nikt niemowi tutaj o laczeniu systemow- poprostu Mag niczym nie odstawal od Wampira i Wilkolaka. Chodzilo o to, ze nie mozna wysuwac przeciw niemu jakichs szczegolnych zarzutow, bo beda one pasowac rownierz do pozostalych systemow.
Jestem juz zmeczony biadoleniem "jakie to nasze Pijawki i Siersciuchy byly slabe a jakie ci koelsie od Kuglarza dostali przepaki...". Przecierz nikt nikomu nie karze grac w dany system- skoro Magowie sa tak przepakowani to prosze marudzacych zagrac w Maga, a skoro nie lubicie grac w Maga tylko wolicie Wampira to nie marudzcie...

Wampiry, Wilkolaki i Duchy obawiaja sie Magow i ich mocy. Jednakze Magowie nie staja sie automatycznie wrogami innych Nadnaturali.

Garnek pisze:
Zresztą nWoD ma właśnie być taką próba stworzenia przystających do siebie linii wydawniczych, które będą miały ze sobą więcej wspólnego, niż tylko logo
Sądząc po Requiem i Forsaken dobrze im idzie.

Otoz to! Mam nadzieje ze Mag rownierz bedzie dopasowany i bedzie spokoj :) .

pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Inkayon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: sob lut 14, 2004 12:51 pm

śr kwie 06, 2005 2:03 pm

Witam:)

Czas na wyjaśnienie, dlaczego Mag nie był dopasowany do innych systemów WoD.

Wampiry i wilkołaki (pozwólcie, że się do tych dwóch grup ograniczę), obawiały się mocy magów. A czy magowie obawiają się mocy garou i spokrewnionych? Z wypowiedzi miłośników Maga wynika, że jednak nie.

Tylko nie mówcie o kuli z pistoletu, bo nieprzygotowanego wampir czy wilkołaka strzał w mózg powali tak samo jak nieprzygotowanego maga.

Ale przygotowany mag wytrzyma o wiele więcej niż przygotowany wampir czy wilk.

Następna rzecz - dość banalna. Wampiry mają ogień i słońce, wilkołaki - srebro. Co mają magowie? Tylko nie mówcie że Paradox...bo to nie ta bajka - Paradox działa tylko gdy magowie używają swych nadnaturalnych mocy. A słońce i srebro działają zawsze.

Zauważcie, że po wampirze każdy kolejny nadnatural był zawsze silniejszy. Jedne były silniejsze niż drugie - magowie, wilki, mumie, kuej-jiny. Ja się wcale nie dziwię frustracji miłośników wampira.

Trzy: Wampiry przegrywają walkę ze swoją Bestią. Wilkołaki przegrywają walkę ze Żmijem. Fae przegrywają walkę z banalnością szarego świata. Duchy mają swoje zapomnienie.

Co takiego mają magowie? Paradox? Bo im nie pozwala wykorzystywać wulgarnej magyi? Bez przesady - to chyba najważniejszy powód, dla którego Mag nie pasuje do *UWAGA* Maskarady, Apokalipsy itp.

Mag doskonale się sprawdza w Świecie Mroku, ale na Boga! - po co inne nadnaturale? Przecież magowie mogliby te istoty zniszczyć przy naprawdę niewielkim wysiłku - tym bardziej, że większość ludzi i tak już w nie nie wierzy.

Calix - ograniczenie mocy przebudzonych wcale nie zniszczy idei maga.

Kreatywność jest tym większa, im bardziej jesteś ograniczony.

Gdyby ludzie mieli skrzydła, nie wymyśliliby samolotów...

Ehhh...

To, że Mag nie pasował do oWoD wcale nie jest deprecjonowaniem jego wartości. To system świetny, ciekawy i wartościowy. Może nawet najbardziej ze wszystkich systemów WW. Ale lepiej działa osobno, niż w połączeniu z całą resztą. I to chcą (tak mi się wydaje;) zmienić panowie z WW, robiąc nowego Maga.

Pozdrawiam!:)

Inkayon
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

śr kwie 06, 2005 2:31 pm

Następna rzecz - dość banalna. Wampiry mają ogień i słońce, wilkołaki - srebro. Co mają magowie? Tylko nie mówcie że Paradox...bo to nie ta bajka - Paradox działa tylko gdy magowie używają swych nadnaturalnych mocy. A słońce i srebro działają zawsze.

Magowie mają puste żołądki, niezapłacone rachunki, raka płuc, słabe ciało, ograniczanie swej własnej natury, sumienie, ciężarówkę, gdy się zagapią...
Zauważcie, że po wampirze każdy kolejny nadnatural był zawsze silniejszy. Jedne były silniejsze niż drugie - magowie, wilki, mumie, kuej-jiny. Ja się wcale nie dziwię frustracji miłośników wampira.

Oczywiście Upiór to strasznie przepakowany nadnatural :)
Trzy: Wampiry przegrywają walkę ze swoją Bestią. Wilkołaki przegrywają walkę ze Żmijem. Fae przegrywają walkę z banalnością szarego świata. Duchy mają swoje zapomnienie.

Co takiego mają magowie? Paradox? Bo im nie pozwala wykorzystywać wulgarnej magyi? Bez przesady - to chyba najważniejszy powód, dla którego Mag nie pasuje do *UWAGA* Maskarady, Apokalipsy itp.


Głupotę ludzką? Swoje własne ograniczenia? Zstąpienie? Rozpad po stagnacji? Jak to by powiedział Dox, niemożność osiągnięcia superego? Samego siebie jako człowieka? Masową kontrolę przez Technokrację? Niszczenie paradygmatów? Inkayon, sprawdź, ile mają powodów do bycia mrrrrrrocznymi i cierrrrrrrrrpiącymi magowie :razz:

Mag doskonale się sprawdza w Świecie Mroku, ale na Boga! - po co inne nadnaturale? Przecież magowie mogliby te istoty zniszczyć przy naprawdę niewielkim wysiłku - tym bardziej, że większość ludzi i tak już w nie nie wierzy.

W tej chwili, to pod butem Technokracji, zagrożeniem z różnych stron, walce o dusze i umysły ludzi i, zważywszy jeszcze na pozycję, jaką zajmują, moce innych nadnaturali, mag jest bardzo nieefektywny jako ultymatywna niszczarka 8)

Gdyby ludzie mieli skrzydła, nie wymyśliliby samolotów...

A Mag szuka sposobu, by mieć skrzydła, a nie samolot....
To, że Mag nie pasował do oWoD wcale nie jest deprecjonowaniem jego wartości

Wydaje mi się, że jednak pasuje. Ale to tylko moje starcze ględzenie :)
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

śr kwie 06, 2005 2:34 pm

Weaver pisze:
Magowie mają puste żołądki, niezapłacone rachunki, raka płuc, słabe ciało, ograniczanie swej własnej natury, sumienie, ciężarówkę, gdy się zagapią...


Pierwsze i drugie rozwiązane materią/entropia, trzecie i czwarte-życiem/entropią, piąte - nie występuje ;), szóste - znowu entropia
I wszystko może w takim samym stopniu spotkać wilkołaka/wampira.
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

śr kwie 06, 2005 2:49 pm

Przypomniał mi się artykuł o Entropii. Kto Ci powiedział, że jeśli spłacisz kredyt za mieszkanie, ono Ci nie spłonie? Trudno jest manipulować przeznaczeniem, toteż uważaj, o co prosisz i ile prosisz... 8)
By stworzyć jedzenie/białko/tłuszcz/sole mineralne/cukry/witaminy czy wodę, trzeba znać najpierw jej strukturę :)
Trzeciej i czwartej rzeczy nie wyeliminujesz, zresztą, tworzy ona pernamentyny paradox, jak chcesz to zrobić magicznie. Bardziej już polecałbym siłownię :wink:
Co do sumienia - masz rację :razz: Jednakże, magowie to ludzie..tiaa...w pełnym tego słowa znaczeniu....
Szóste - pewnych rzeczy nie da się przewidzieć. A jeśli się da, to wpędzają w paranoję :lol: joke
Wampira i wilkołaka też to może spotkać....jasne, ale jednak specyfika ich egzystencji jest zdeczka inna, co innego jest im potrzebne, jedne rzeczy umieją łatwo obejść, przed innymi, zgoła normalnymi, muszą się chronić. Nie ma co OT i dalej tego ciągnać, bo wiadomo, że każdy z nadnaturali ma swoje plusy i minusy (oprócz Mumii :lol: ). I myślę, że Mag to system jak najbardziej WoDny, ba!, jest nierozwerwalnie w niego wpleciony, tak jak w Triadę Dzikun :)
 
Awatar użytkownika
Inkayon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: sob lut 14, 2004 12:51 pm

śr kwie 06, 2005 2:59 pm

Hej:)

Weaver, to może tak: mag po przebudzeniu może żyć dalej jak człowiek. Wampir czy wilk już nie.

A najbardziej WoDny to jednak chyba raczej wampir:)

I absolutnie nie mówię o tzw. cierpiętnictwie.

Pozdrawiam!

Inkayon
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

śr kwie 06, 2005 3:07 pm

Mag na pewno nie może żyć jak człowiek, chociażby z powodu swojej własnej psychiki, o czynnikach zewnętrznych nie wspominając. Chociaż, może mieć większą namiastkę bycia człowiekiem niż wampir czy wilkołak.
Zresztą, mag ma duże problemy z tożsamością, w podstawce są zresztą nawet podane przykłady przygód opartych na odnalezieniu siebie samego :)
Najbardziej WoDny jest wampir? Tzn.? Uzasadnij, na PW :)
Pozdrówka
Weaver
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

śr kwie 06, 2005 6:03 pm

Inky piszesz, ze przygotowany Mag wytrzyma wiele wiecej niz przygotowany Wampir czy Wilkolak to oczywiscie prawda, ale pomijasz pewne istotne fakty.
Przygotowanie sie wilczka albo pijawy to kwestia minuty? Nawet nie... A Mag nawet jesli do jakiejs Roty nie potrzebuje dlugiego rytulalu, to i tak potrzebuje Rekwizytow, czasu by ich uzyc, skupic sie na swoim Stylu ktory umozliwia mu czynic Magyie. Do czego zmierzam? Wilkolak i Wampir maja kolosalnie wieksze szanse na przezycie czegokolwiek bedac nieprzygotowanymi niz Mag. "Przygotowanie sie" Maga to naprawde wcale nie taka prosta i szybka sprawa! Na przyszle zarzuty odpowiadam, ze wiecznie przygotowanym chodzic nie sposob.
Prawda jest taka, ze Dyscypliny i Dary tak samo sprawnie dzialaja w kazdym momencie- czy to na ulicy, czy w bezpiecnyej kryjowce, czy w pustym zauku, czy na zatloczonym bulwarze. Magyia z kolei najlepiej dziala w bezpiecznych i odosobnionych Sanctach...
To jest wlasnie sedno sprawy: Mag ma niemal nieograniczone mozliwosci, ale tak naprawde krepuje go przeogromna ilosc czynnikow, natomiast Wampiry i Wilkolaki skutecznie nadrabiaja swoja "gietkoscia" czy ladniej to nazywajac "latwoscia adaptacji".

Weaver pisze:
Najbardziej WoDny jest wampir? Tzn.? Uzasadnij, na PW

Nie na PW, a na forum- sam jestem ciekawy dlaczego.

P.S
Prosba do moda /Corpus rusz sie! :razz: / mysle ze dobrym pomyslem bedzie przeniesienie tego watku do nowo utworzonego tematu, a temat "nowy Mag" zostawic wypowiedziom jemu wlasciwym.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

czw kwie 07, 2005 9:45 am

Wiem, ze lamie regulamin i pisze kolejnego posta pod rzad przed uplywem 24 godzin, ale ma sieon nijak do poprzedniego posta wiec prosze o wyrozumialosc.

Wracajac do sedna tematu: najbardziej prawdopodoba data ukazania sie nowego Maga jest 20 Sierpien 2005 czyli srodkowy dzien GenConu.
 
Awatar użytkownika
Inkayon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: sob lut 14, 2004 12:51 pm

czw kwie 07, 2005 12:26 pm

Hej:)

Treść naszych postów ma się i to dość mocno, do tematu.

Co do Wampira jako najbardziej WoDziarskiego systemu WoDa, to przyczyn jest kilka - pominę to że był pierwszy i wilkołacza Zasłona, czy magowy Paradox (choć o zupełnie innej naturze) to odpowiedniki
Maskarady. Wampir wprowadza w kanon. To tak jakby powiedzieć, że Neuromancer nie jest najbardziej cyberpunkową z cyberpunkowych książek.

Liczy się (według mnie) również bardzo to, że wampiry nie mają swojej wersji "innego świata" - istnieją najpełniej w Świecie Mroku. Żadnej Umbry, żadnych Shadowlandsów, żadnej Arkadii. A przestrzeń astralna to wyjątek potwierdzający regułę.

Grając w pozostałe gry można spędzić cały czas gry w oderwaniu od świata gotycko-punkowego. W wampirze jest to dosyć trudne.

Żadna z innych frakcji (choćby z powodów żywieniowych) nie musi tak blisko z ludźmi koegzystować. Może upiory...

No dobra, ale pozostawmy to. Jeśli uważacie, że w jakiś sposób mółbym Was przekonać, to moje argumenty wystarczą. Jeśli nie, to darujmy sobie tę dyskusje, bo i tak każdy pozostanie przy swoim zdaniu:)

A teraz co do magów.
Swarog, jeśli uważasz, że tylko mag jest ograniczany przez przeogromną ilość czynników, to nie masz racji.
Wampir musi żywić się krwią. Nie ma od tego ucieczki. Jeśli mówimy o normalnych przedstawicielach "gatunku" to musi się żywić krwią ludzi.
Musi ukrywać swoją obecność przed ludźmi.
Nigdy nie stanie się znowu człowiekiem - nigdy nie będzie mógł jak człowiek żyć, nawet jeśli wyrzeknie się swoich mocy.
Musi unikać ognia i słońca albo zostanie zniszczony

Przeciętny wilkołak nie musi jeść ludzkiego mięsa. Przeciętny wilk tego nie robi.
Ale przeciętny wilk też musi ukrywać się przed ludźmi.
I również nie będzie w stanie wrócić do swojej ludzkiej rodziny i udawać że "nic się nie stało".

Według mnie, podkreślam - mag, o ile nie będzie używał swoich mocy, może bez najmniejszego problemu przeżyć życie jako śmiertelnik i nikt się nie zorientuje - o ile oczywiście mag nie będzie używał swych mocy.
Wampiry i wilki nie mają takich możliwości, a z problemami psychologicznymi tysiąckroć łatwiej sobie poradzić magowi, niż w&w.

Ukrywanie swojej natury przed innymi ludźmi? Betka. Tym bardziej, że masz Paradox - który wygląda na takie chamskie, odgórne "NIE BĘDZIESZ MANCZKINIŁ NA ULICACH".
A Magyi przecież można w bardzo nieinwazyjny sposób używać z wielkim pożytkiem zarówno dla siebie, jak i dla otoczenia. Choćby - w medycynie
(Diagnoza? Nie ma problemu).

Człowiekowi (magowi w domysle;) łatwiej udawać że jest normalny, jeśli nie ma wystających kłów, albo nie biega po ulicy jako trzymetrowy potwór. A spróbuj w tym drugim przypadku powiedzieć sąsiadowi, że to "tylko taka choroba, nie ma się czym przejmować".

Weaver, co z tego że mag się musi przejmować rachunkami, rakiem mózgu itp? A wampir to niby może spać gdzie chce? Myślę, że kupno jedzenia w sklepie jest łatwiejsze niż UPOLOWANIE żywej, bardzo inteligentnej istoty, jaką jest człowiek.

Takich "argumentów" można znależć o wiele więcej w przypadku w&w niż magów.

Nie twierdzę jednak, że życie magów to egzystencja usłana różami.

Twierdzę tylko, że i tak mają o wiele lepiej, niż inni.

A co do wrogów, to naprawdę w&w też ich mają! :)
Nawet dość potężnych;)

Pozdrawiam!

Inkayon
 
Awatar użytkownika
Corpus
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 351
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:14 pm

czw kwie 07, 2005 12:54 pm

Swarog pisze:
Prosba do moda /Corpus rusz sie! / mysle ze dobrym pomyslem bedzie przeniesienie tego watku do nowo utworzonego tematu, a temat "nowy Mag" zostawic wypowiedziom jemu wlasciwym.

Nie wywoluj moda z lasu :wink:
Przenosic nie ma gdzie, bo i ten "nowy temat" juz nie istnieje jako odrebny watek. Postow kasowac znowu nie ma za bardzo jak. Prosze jednak o powrot do glownego tematu. Kolejne posty offtopicowe beda kasowane.
A co do dwoch postow pod rzad... bedzie Ci tym razem wybaczone :wink:
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

sob kwie 23, 2005 6:14 pm

Hmm mysle, ze zainteresowanych nMagiem to zaciekawi.

Otoz od pewnego czasu slychac glosy, ze w nowym Magu glownym zalozeniem ma byc stwierdzenie: "moc korumpuje". Czyzby WW rozwinal jeden z lepszych motywow sMaga: Dume?
 
Awatar użytkownika
bob_thorp
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 1:47 pm

sob kwie 23, 2005 6:58 pm

Ostatnio gadalismy o tym na ... KULCIE. Ale motyw jest fajny. I właściwe zgodny z rzeczywistością - naszą.
oi
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

sob kwie 23, 2005 8:20 pm

Hmm...nic nowego, tak szczerze. Motyw często powtarzany w oMagu, nawet w podobnej konwencji było opowiadanie z podstawki o Peteru Kobie. Drugie było o miłości... Ale dobrze, że jest. Przynajmniej czerpią z dobrych motywów. :)
 
Awatar użytkownika
yanush
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 145
Rejestracja: wt lut 22, 2005 4:53 pm

ndz kwie 24, 2005 10:31 am

Swarog pisze:
"moc korumpuje".


W takim razie mnie zastanawia szalenie jak będzie wyglądać z takim założeniem gry nasza kochana utrapiona technokarcja.

O ile w ogóle będzie wyglądać.

...

Ot zagadka co zrobią z technokracją ??
 
Awatar użytkownika
Thoron
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1853
Rejestracja: sob maja 01, 2004 9:03 pm

ndz kwie 24, 2005 2:00 pm

Ja sie tam jakos specjalnie nie nastawiam do nowego Maga. Co prawda bardzo lubie ten system, jak i Wampira: Maskarade, ale jakos tutaj jest wedlugmnie jak z nowym WFRP. Takie stare przyzwyczajenie. Poza tym trzeba sie bedzie troche przystosowywac od nowa itd.

"Moc korumpuje" - no coz, jaki to mialo wydzwiek w Magu, to zalezalo chyba tylko od mistrza. Co prawda tutaj moze sie bardziej rozwinac, ale jak komus nie bedzie pasowac to ominie. Zawsze tak jest, ze to co pasuje to samo zostaje, reszta jakos sie kurzy i zapomina. Moze samo pojecie paradygmatu i ograniczenia maga przez rzeczywistosc bedzie nieco slabiej zaznaczone, a wiekszy nacisk tworcy poloza na wewnetrzne zmiany - zrobi sie cos na ksztalt Wampira. Tylko, ze zamiast bestii w wampirze, w Magu jego magya bedzie go wypaczac jak paradoks. I choc beda skutki podobne to bedzie inaczej rozpisane. Ale znow misiek zrobi co chce. Ja wole prowadzic Maga w bardziej ziemskich realiach osamotnienia i konfliktu z rzeczywistoscia i prawdziwa wladza (technokracja, czy wampiry). Wiecej jest u mnie szukania wlasnej sciezki i konfliktu ze soba niz z innymi nadnaturalami. Wizja systemu moze byc rozna, w podrecznikach samo zaznaczenie jakichs czynnikow moze miec rozna intensywnosc, ale wszystko zalezy od mistrza.

Tia i tutaj schodze z tematu. Do poprzednich OTowych postow sie nie odnosze, mowie o nowym Magu.
Sama podstawke do drugiej edycji mam od stosunkowo niedawna - przedtem gralem tylko w Maskarade i bardzo mi sie podoba zalozenie, roznorodnosc konwencji. Do wydawania drugich/trzecich/n-tych edycji odnosze sie bardzo sceptycznie. Moga one niesc wiele zmian, moga zawierac kosmetyczne poprawki i niewielkie modyfikacje. Nie mam nowego Vampira, ani Werewolfa, wiec sie o nich nie wypowiadam, moj sad nie ma zadnych podstaw i opiera sie na samych przypuszczeniach. moze wyjsc dedekowo, moga byc swietne zmiany, potraktowanie Magow jako istoty bardziej nadnaturalne, zamiast paradoksu w ryzach moze ich trzymac wlasny umysl. Zreszta wszelkie poszlaki uwazam za troche metne i nie wprowadzajace wielu istotnych informacji.

Technokracja wydaje mi sie, moze byc bardzo podobna do drugoedycyjnej. Tutaj nie mam zadnej wizji, a "moc korumpuje" z powodzeniem odniesc mozna do Technokracji, jak i do Nephandi itd. Choc i moze wzmocnienie pewnych czynnikow na swiecie odcisnie swe pietno na frakcjach - nie wiem i na razie powstrzymuje sie od sadu.

Hmm, chyba tyle. Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

pn kwie 25, 2005 10:10 am

yanush pisze:
W takim razie mnie zastanawia szalenie jak będzie wyglądać z takim założeniem gry nasza kochana utrapiona technokarcja.

W nMagu nie bedzie jako takiej Unii Technokratycznej, ani Tradycji.

Thoron pisze:
Zreszta wszelkie poszlaki uwazam za troche metne i nie wprowadzajace wielu istotnych informacji.

Te informacje wygrzebuja z roznych for internetowych- wiec musza byc nieco "metne" i niepewne, ale jesli okarza sie prawdziwe to zapowiadaja rewolucyjne zmiany w Magu. Przedewszystkim najpierw gruchnela wiadomosc o prawdopodobnym braku paradygmatu, pozniej o 5 lub 10 Sferach /liczba 10 okazuje sie jak narazie bardziej prawdopodobna/, teraz ze glownym tematem MtA ma byc cos na ksztalt starej Dumy. Patrzac na zmiany jakie zaszy w Wampirze i Wilkolaku, oraz na te ktore udalo mi sie wylowic o nMag zapowiada sie bardzo, bardzo ciekawie... Przynjamniej dla kogos tak walnietego na punkcie Maga.
 
Awatar użytkownika
Corpus
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 351
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:14 pm

pn kwie 25, 2005 10:36 am

No i tak sobie czytam: brak Unii, brak paradygmatu, dziwna liczba sfer, brak tradycji.. cos mi mowi ze zostane przy starym... :?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

pn kwie 25, 2005 10:58 am

Mi udało się wygrzebac chyba oficjalne informacje:
1) nowy Mag będzie najbardziej różnił się od starego (bardziej niż Wilkołak i Wampir)
2) będzie najgrubszy :-)
3) Ogólne założenia: ludzkość została obłożona klątwą, która nie pozwala dostrzec prawdziwej natury rzeczywistości. Niektóre jednostki Przebudzają się, otwierają oczy i widzą, że świat jaki znali jest kłamstwem. To Magowie. Gra będzie dotyczyła właśnie tego poszukiwania Prawdy, odkrywania kolejnych zagadek i szukania prawdziwych zasad rządzacych światem. Brzmi bardzo KULTowo.
4) ponieważ percepcja Maga nie jest ograniczona przez klatwę, może on dostrzegać rzeczy, których inni nie widzą. Ważne jest, żeby prowadził poszukiwania rozważnie i nie dał się porwać własnemu ego. Bez silnych zasad moralnych łatwo uciec we własne rojenia i domysły - zamiast odkrywać rzeczywistość, zacząć ją wymyślać i otoczyć się iluzją, wymyślonymi "prawdami". Brzmi to dla mnie jak połączenie Pychy z Ciszą. Fajny motyw :-)
5) Magia musi być skryta - jeśli zwykli śmiertelnicy zauważą jakieś przebłyski Prawdziwej Rzeczywistości, uruchamiaja się mechanizmy klątwy - śmiertelnik zapomina a na tego, kto spowodował wyłom spada kara. Czyli mamy też coś na kształt Paradoksu.
6) Mag wraz ze wzrostem potęgi praktycznie zaczyna przeprogramowywać, zmieniać rzeczywistość wokół siebie - co dodaje do gry wątek terytorialny. Jeśli wizje świata dwóch magów bardzo się różnią, praktycznie samo wejście na cudze terytorium jest aktem wojny. No i mamy coś na kształt lokalnych paradygmatów i chyba mechanizm bardzo podobny do tego z "Innych Pieśni" Dukaja.
7) Dam głowę, że w świetle powyższych jedną z głównych cech na karcie Maga będzie Gnoza :-)

No i jakoś nie mogę się doczekać tego Maga. Wiem już, że bardzo będzie się różnił od Wstąpienia, ale jak na razie bardzo mi planowany klimat podszedł. Zapowiada się bardziej kultowo-cthulhowo-horrorowo :-) I ten dreszczyk odkrywania kolejnych tajemnic, które rodzą tylko kolejne tajemnice...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości