Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

Papierowa Panna

ndz sty 23, 2005 9:12 pm

Papierowa Panna.

Składamy na lewo, potem na prawo. Następnie zaginamy przy środku. I jest. Aż dziwne, jakie cuda można stworzyć z kwadratowego kawałka papieru…
Origami, sztuka wykonywania składanek z kunsztownie wyginanego papieru. Nadaje się im rozmaite kształty, przeważnie kwiatów, ptaków lub stylizowanych zwierząt. Lecz Papierowa Panna, to nie tylko utalentowana artystka. Potrafi z jedynie z papieru i odrobiny magii stworzyć dzieła tak realistyczne, że aż żywe. Profesją tą trudzą się jedynie panie. To dlatego że tylko one, potrafią z taką gracją i delikatnością, wykonywać zawiłe składanki. Mężczyźni (choć wielu próbowało) nie sprawdzili się nigdy w tym zawodzie. Nie ma w nich tego swoistego zamiłowania, co u kobiet. Wyjątkowe prace nie mogą być wytwarzane z normalnego, przeciętnego papieru. Mistrzyni Orgiami po wytworzeniu materiałów, musi je najpierw umagicznić, aby było gotowe do użytku. Klasę tę najczęściej wybierają Shugenja, kapłani i druidzi. Inne klasy czarujące też mogą wybrać tą klasę prestiżową, lecz nie robią tego zbyt często. To między innymi z powodu specjalnych zdolności jakie posiada ta klasa prestiżowa. Czarownicom wtajemniczeń trudno się do nich przyzwyczaić. W Rokuganie, klasa ta jest dostępne jedynie dla Shugenja klanu Żurawia, z rodu Asahina. Tylko ten klan się w niej specjalizuje od zarania dziejów (Kiedy to tej klasy wstąpi Shugenja ognia, w późniejszym czasie bardzo tego żałuje. O tym w opisie). Słyszano o damach z innych klanów które zostawały członkiniami tej klasy prestiżowej, lecz mało która Papierowa Panna, zdradza tajniki swojego fachu kobietom z innego klanu. Kwestia tradycji.
Kość wytrzymałości: k4
Papierowa Panna
---------------------------------Baz. Rzuty obronne----------------------------------------
_Poziom-----Baz. Atak-----Wytrw-----Ref-----Wola-----Specjalne----------------------
01------------+0-------------+0---------+2------+2-------Ożywienie papieru: Zwierzęta, mistrzyni origami.
02------------+1-------------+0---------+2------+3-------Elastyczność papieru
03------------+1-------------+1---------+3------+3-------Ostre krawędzie kartki
04------------+2-------------+1---------+4------+4-------Ożywienie papieru: Bestie
05------------+2-------------+1---------+4------+4-------więzy z Origami
06------------+3-------------+2---------+5------+5-------Papierowa zbroja
07------------+3-------------+2---------+5------+5-------Ożywienie papieru: Rośliny
08------------+4-------------+2---------+6------+6-------Sprężystość papieru
09------------+4-------------+3---------+6------+6-------Zwój na papierze
10------------+5-------------+3---------+7------+7-------Ożywienie papieru:Magiczne bestie, Wcielenie Origami

Wymagania:
Atuty: Uniki, Zapisanie zwoju, zogniskowanie umiejętności Rzemiosło (Origami).
Płeć: Kobieta
Umiejętności: Rzemiosło (Origami) ranga 10, Rzemiosło (wytwarzanie papieru) ranga 10
Czary: Umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń lub objawień co najmniej 4 poziomu.

Umiejętności klasowe i atrybut kluczowy dla każdej z nich to:
Alchemia (int), Czarostwo (int), Koncentracja (Bd), Dyplomacja (cha), Rzemiosło (int), Profesja (rzt), Wiedza tajemna (int), Wiedza religia (int), Wiedza Origami (Int, Wróżenie (int).

Punkty umiejętności na każdym następnym poziomie: 2 + modyfikator z intelektu.

Właściwości klasowe:
biegłość w broni i pancerzu: Papierowa panna nie zyskuje żadnych nowych biegłości (jedynie w kartkach z ostrymi krawędziami. O tym dalej w opisie) w broni ani pancerzu.

Lęk przed ogniem: Członkinie tej klasy prestiżowej, już po pierwszym kontakcie z ogniem (pierwsze obrażenia), zaczynają się go panicznie bać. Jeśli wcześniej posiadali jakieś czary ognia, muszą się ich niestety wyrzec. Dama nie może także z czasem awansowania na następny poziom czaru używać żadnych czarów ognia. To jest jedna z jej największych wad.

Ożywienie papieru: Papierowa panna, potrafi przelewać swoje zdolności magiczne na specjalnie przygotowany przez siebie papier. Najpierw wykonuję z papieru figurkę pożądanego przez siebie stworzenia. Następnie poddaje ją działaniu ożywiających fal magicznych.
Papier ten jest robiony z bardzo drogich, pięknych i kolorowych surowców, koszt jednej kratki to 100 sz (tworzenie według umiejętności rzemiosło). Chcąc uruchomić moc zaklętą w papierowej figurce, postać musi wypowiedzieć słowo rozkazu, a następnie rzucić figurkę przed siebie. Stwór pojawia się 1,5m przed panną w momencie inicjatywy postaci. Uruchamianie papierowego stwora to akcja standardowa prowokująca okazyjny atak.
Efekt potwora z papieru, trwa 1runde/poziom. Można dziennie używać . Każda istota powstała z specjalnej kartki, nie jest tak prawdziwa jak żywe odpowiedniki. Każdy papierowy potwór posiada 3/4 PW żywego odpowiednika, ponad to jest tak samo jak twórczyni, narażony na półtorakrotne obrażenia od broni tnącej, połowę obrażeń od broni miażdżonej i podwójne obrażenia od ognia.

Ożywienie papieru: Zwierzęta: Od 1 poziomu Papierowa panna potrafi ożywiać zwierzęta.
2 poziom: Kw 6
4 poziom: KW 10
7 poziom: KW 14
9 poziom: KW 18

Ożywienie papieru: Bestie: Od 4 poziomu Papierowa panna potrafi ożywiać Bestie.
4 poziom: KW 6
7 poziom: KW 10
9 poziom: KW 14

Ożywienie papieru: Rośliny: Od 7 poziomu Papierowa Panna potrafi ożywiać Rośliny.
7 poziom: KW 6
9 poziom: KW 10

Ożywienie papieru: Magiczne bestie: Od 10 poziomu Papierowa panna potrafi ożywiać magiczne bestie.
9 poziom: KW 6

Mistrzyni origami od 2 poziomu, Papierowa panna zaczyna inaczej rozumieć swoje rzemiosło. Zamiast widzieć w nim jedynie sztukę, zaczyna także dostrzegać zdolność do obrony, ataku i magicznego tworzenia (stąd potwory). Dostaję premie z olśnienia +1 do testów rzemiosła (origami). Premia ta wzrasta o kolejny 1 punkt na poziom (max +10).

Elastyczność papieru: Od 2 poziomu Papierową Pannę łączy pewnego rodzaju więź z papierem. Dostaję premię unikową +2 do Kp, z racji poprawienia się u niej elastyczności. Niestety, przy tej przemianie staje się także delikatna jak papier, ale i giętka. Obrażenia cięte zadają jej półtorakrotne obrażenia, miażdżone połowę, a ogień podwójne.

Ostre krawędzie kartki: Od 3 poziomu, panna potrafi wytwarzać specjalnie zmodyfikowane kartki papieru. Są twarde, i nadają się do walki, ich statystyki to: Rozmiar: mały, Obrażenia: 1k6, Waga: nieistotna, Krytyk: 19-20 x2, Rodzaj: cięte, Trwałość: 10, PW: 2. Jest to broń egzotyczna w której jedynie papierowa panna ma biegłość. Jeżeli ktoś inny będzie próbował walczyć tą bronią, oprócz oczywistych kar za brak biegłości, będzie dostawał 1k4 obrażeń, ponieważ kartka jest ostra z każdej strony, jedynie Dama umie nią walczyć i się nie kaleczyć.
Można także wykonać aerodynamiczną ostro-krawędziową kartkę. Ma ona następujące statystyki: Rozmiar: malutki, obrażenia 1k4, Zasięg: 6m, waga: nieistotna, Krytyk: 19-20x2, Rodzaj: cięte, Twardość: 8, PW: 2.
Broń ta jest traktowana jak każda inna, można ją zogniskować i brać w niej finezję.

Więzy z Origami: na 5 poziomie, papierowa panna poznaje pierwsze tajniki giętkości. Jest niemal 30% elastyczna jak kartka. Potrafi wykonywać ruchy, które są dokonywalne jedynie dla prawdziwych gimnastyczek, np złożyć się tak aby objętość jej ciała zmniejszyła się do 1/2, wywinąć się do tyłu tak, aby głowa znajdowała się między udami, itp. Lecz nie może wykonywać tak zaawansowanych czynności jak na 10 poziomie. Papierowa panna, dostaję odziedziczoną premię +2 do testów upadania, równowagi i ukrywania.

Papierowa zbroja: na 6 poziomie, papierowa panna nie tylko potrafi wytwarzać broń z papieru, ale i pancerz. Ze względu na tą zdolność, większość członkiń tej klasy to czarownice objawień. Aby wytworzyć zbroję (rozmiar średni, na każdy rozmiar większy niż średni potrzeba dodatkowo 20 kartek) potrzeba 40 kartek (łączny koszt zbroi to 4000sz. Hełm 5 kartek, para naramienników 10 kartek, para nagolenników 10 kartek, tors 15 kartek). Zbroja ta ma wrodzoną magiczną premię z usprawnienia +1, twardość stali i giętkość skórzni, o to jej statystyki: Rodzaj: lekki, Premia z pancerza: +6, Maksymalna premia ze zr: +7, Kara do testów z pancerza: brak, niepowodzenie czaru wtajemniczeń: 10%, szybkość: max postaci, waga: 5kg. Zakładanie zbroi: 1 minuta, Pośpieszne zakładanie: 5 rund, Zdejmowanie: 1 minuta. Papierowa zbroja trzyma się jedynie na papierowej pannie. Jeżeli inna osoba założy tą zbroje, rozklei się ona na nim w drugiej rundzie od założenia. (do tworzenia zbroi nie jest potrzebny żaden atut.)

Sprężystość papieru: Na 8 poziomie, papierowa panna przyjmuję nową cechę papieru jaką jest jego sprężystość. Dostaję redukcja obrażeń 10/+1. Lecz nie potrafi zredukować ran od broni ciętej.

Zwój na papierze: Od 9 poziomu, pozytywna moc papierowej panny, w pewnym stopniu wpływa już na zwykły papier (poza rokuganem także na pergamin). Zwoje przez nią tworzone, są pod działaniem atutu wzmocnienie czaru. Ich cena nie ulega żadnej zmianie.

Wcielenie Origami: Na 10 poziomie, Dama staje się tak bardzo związana z swoją sztuką, że niemal staje się jej ucieleśnieniem. Jest w 60% tak elastyczna jak kartka, co pozwala na nienaturalne ruchy, zgięcie, wykręty. Może np Składając się na trzy części zmniejszyć swą objętość ciała do 1/3. może wykręcić głowę w tył o 180 stopni, itp. Lecz nie może wykonywać niemożliwego np zawiązać ramię w supeł, lub wykręcić głowę o 360 stopni. Dostaję premię odziedziczoną +5 do upadania, równowagi i ukrywania. Ponadto, jej waga spada o połowę.

Czary: Dostaję poziom czarującego co 2 poziom.

ST rzemiosła Origami:
Zwierzęta: 6 + KW stworzenia.
Bestie: 10 + KW stworzenia.
Rośliny: 14 + KW stworzenia.
Mag. Bestie: 18 + KW stworzenia.
ST rzemiosła wytwarzanie papieru: Zwykły papier 18, papier z ostrzymi krawędziami 23, Papierowa zbroja 23.

Wersja PDF-owa: Papierowa panna -> Autor rysunku Arthas15
Ostatnio zmieniony pn sie 15, 2005 12:29 pm przez Zed Kraken, łącznie zmieniany 23 razy.
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

ndz sty 23, 2005 9:16 pm

YYY...
A już myślałem że widziałem wszystko...

ZED KRAKEN... khkmh...

Przy twoim podpisie nie powinien widnięć napis ekspert tylko...
Mistrz!!! :shock:

Wyrazy szacunku i uznania...
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

ndz sty 23, 2005 9:19 pm

Kiedyś miałem podobny pomysł, ale zniecheciłem się tym, że trzeba do tego rozpisać zasady. Widzę, że tobie się udało i naprawde jestem pod wrażeniem. Zgadzam się z poprzednikiem. Taka niepozorna postać, a tu nagle z kartki tworzy giganta.
 
Awatar użytkownika
Bahamut
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 95
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 9:57 pm

ndz sty 23, 2005 9:40 pm

:zwyciezca: świetne, wszystko dopracowane, chciałem się do czegoś być może przyczepić gdyby się dało, ale chyba się nie da, więc klasa jest przemyślana na tyle, żeby tylko prosić ciebie o kolejne, gratuluje talentu do prestiżówek
 
Awatar użytkownika
Morimoto
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 18, 2004 6:16 pm

ndz sty 23, 2005 9:44 pm

Klasa dopracowana i niezwykła (tak jak Joker :razz: ). Coraz lepsze pmysły....(tylko dlaczego tą klase może mieć tylko kobieta ?? :) )
Dodałbym jeszcze moc Ożywienie Papieru: Roślina... :wink:
Gdybym sam stworzył tę klase to dałbym jej moc zamieniania sie w origami :D
 
Awatar użytkownika
Thornis Kyrgee
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 414
Rejestracja: pn maja 10, 2004 8:08 pm

ndz sty 23, 2005 10:03 pm

Hmmm... gdy zobaczyem ten tytuł, nie wiedziałem, czego się spodziewać w temacie.... w życiu bym nie wpadł, że chodzi o prestiżówkę. Myslałem raczej o jakis nowy czar czy coś :) W każdym razie nie o prestiżówkę

Nie pwiem, żeby mi sie nie podobała, bardzo interesująca i z pomyślunkiem. A takie lubię najbardziej, można powiedziec niebanalna.

mam jednak jeden problemik (nie natury mechanicznej), chodzi o.... papier. Czy on doprawdy jest tak dostepny w innych światach??? Czy może oni tam piszą na pergaminie, tak zreszta powinno byc, jeżeli świat FR czy Graya ma przypominać średniowiecze. Oczywiście pojmuję, że w Rokuganie jest go w bród, ale w takich tam innych swiatach będzie postać panny raczej rzadką rzadkością i raczej niedostepna dla większości graczy.

Ale ja sie tak nie znam na settingach żadnych, to nie wiem, czy papier jest dostepny w nich czy nie :)

Good Job Soldier !!!! :spoko:

PS: Ech... muszę tez cos kiedyś zwymysleć, może też będę tak chwalony :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
LiPman
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:42 pm

ndz sty 23, 2005 10:48 pm

Pomysł bardzo ciekawy. Ja tylko prosił bym byś na zasadzie tego rzemiosła powiedział ile trwa takie robienie stworka z papieru, ile kosztuje i z czego mozna zrobić ten specjalny papier...

Nasuneła mi się tylko jedna rzecz :
-Jak będe sobie robił te papierowe giganty to se ich narobie troche potem podczas walki druzyna będzie mnie ochraniać a ja sobie narzucam tych papierków i w 10 rund będe miał np.10 gigantów :D(powinno wystapic tu jakieś ograniczenie)
-nie napisałeś ile trwa przemiana z papieru w istote prawdziwą
-chciałbym jeszcze znać punkty wytrzymałości itp. tej "papierowej bronii" bo przecierz podczas walki mozna zniszczyć oręż przeciwnika
-to KP tak jakos mało mi sie podoba z tego względu, że jest gibga jak papier ale staje się też słaba jak papier. Ja bym zrobił tak np. +4 do KP z unków i -2 do rzut. na wytrwałość....

Reszta mi sie bardzo podoba, świetnie dobrane wymagania itp. twórz dalej powodzenia :)
 
Nordrasill
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: wt lis 16, 2004 6:12 pm

ndz sty 23, 2005 10:51 pm

podziwiam... czasami czlowiek chce wymyslec jakas prestizwke, ale w koncu dochodzi do wniosku ze juz wszystko zostalo wymyslone :P ta klasa jest najlepszym dowodem na to ze tak nie jest :D zaskakujace ile czlowiek potrafi wymyslec ...i mimo ze nie przepadam za Rokuganem to ta klasa mi sie podoba...i nie ze wzgledu na jakis powergaming tylko ze wxgledu na wykonanie i sam pomysl ;] oryginalna postac, to dobra postac 8)
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pn sty 24, 2005 6:21 am

Poprawione według zastrzeżeń LiPmana.
 
Awatar użytkownika
LiPman
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:42 pm

pn sty 24, 2005 8:55 am

No i super. Cisze się, że moglem pomuc. Szczególnie podoba mi się pomysł z tym, że obrażenia cięte zadaja półtorakrotne obrażenia.
Jest git :spoko:
 
Awatar użytkownika
Heian
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: śr sty 12, 2005 11:35 am

pn sty 24, 2005 12:54 pm

Świetny pomysł i świetne wykonanie. Moim skromnym zdaniem ta klasa króluje w śród tych najciekwszych. Tylko myśle że ma za małe kości wytrzymałości. Powinna mieć k6 wtedy mogła by pójść na pierwszy ogień z tymi jej wszystkimi specjalami. :)
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

pn sty 24, 2005 1:59 pm

Być może masz rację ale trzeba zwrócić uwagę, że tych umiejętności specjalnych jest sporo i słabe kości wytrzymałości równoważą całą klasę (nie jest zbyt potężna by dopuścić ją do gry) Oprócz tego żeby awansować w tej prestiżówce trzeba też dojść do odpowiedzniego poziomu ( a co się z tym wiąże zdobyć też trochę punktów wytrzymałości)

Myślę że k4 jest odpowiednim wyborem.
 
Awatar użytkownika
Apollin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:35 am

pn sty 24, 2005 2:17 pm

Zed - podziwiam cię- to jest dziwne ale wspaniałe
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

pn sty 24, 2005 7:51 pm

Gratuluje Zed!
Joker się chowa. TO jest oryginalność!
Origami rządzi światem z ukrycia w Rokuganie :P

Jeszcze raz gratuluje, wspaniała robota.

PS. Joker w trakcie tunningu z Reboundem. Niedługo będzie, może.
Alternatywna nazwa: Kartaser, Szuler żywiołów.
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pn sty 24, 2005 8:25 pm

Dziękuje wam za poparcie. Bardzo bym chciał wiedzieć co o tej pracy myśli żeńska część forum.
 
Awatar użytkownika
Heian
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: śr sty 12, 2005 11:35 am

pn sty 24, 2005 10:37 pm

Może i masz racje z kościami wytrzymałości. NIe będę sięsprzeczał bo jastem tu od nirdawna :)
 
Awatar użytkownika
wytrazek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: pn cze 07, 2004 6:17 pm

wt sty 25, 2005 5:14 pm

zenska czesc forum mysli: zarabiste :P
brawa!
p.s. dolaczam sie do Morimoto, fajnie, gdyby miala moc zamiany w origami. ale i bez tego jest swietna.
 
Awatar użytkownika
Andae
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 11, 2004 12:38 pm

czw sty 27, 2005 9:15 pm

Kolejna żeńska część forum również: GRATULACJE!!!

Pozdrawiam Autora i życzę następnych równie ciekawych pomysłów.
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

pt sty 28, 2005 8:23 pm

Bardzo oryginalne i...ciekawe, gratuluje:)
Za pierwszym razem przeczytałem to nie zabardzo mi sie podobało, ale za drugim uświadomilem sobie ze jest to swietna prestizowka:)
 
Awatar użytkownika
Rebound
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9343
Rejestracja: czw cze 05, 2003 2:32 pm

pt sty 28, 2005 9:33 pm

Pomysł przedni, ale klasa jest mocno niesharmonizowana. Papierowe bestie są nieco za mocne jak na dany poziom - rzadko zdarza się, że dana klasa może przyzwać coś, co przewyższa lub jest jej równa kostkami (czyli w gruncie rzeczy - poziomem). Bestie powinny być nie tyle słabsze, co być nieco słabszymi odpowiednikami oryginałów. Bo jeżeli 5. poziomowa postać może przyzwać Trolla o SW 5 to już naprawdę ciężko będzie coś z nią zrobić. Szczególnie, że koszt tworzenia takiego magicznego origami jest wyjątkowo niski i nawet przy ST 20 testu 10 SZ za kartkę to pikuś!
Dalej. Dlaczego na 10. poziomie zwierzęta tylko 10 KW, a magiczne bestie aż 18? Powinno być odwrotnie! Magiczna bestia o 18 kostkach to juz potężny wypas.

Z drugiej strony - reszta zdolności jest słabiutka. Jakieś tam premie do KP i rzucanie ostrymi kartkami. Wiem, że pewnie chciałeś zrównoważyć potężną zdolność przyzywania istot, ale to nie tak - zdolność ta powinna być conajmniej o połowę słabsza, a reszta - nieco silniejsze. Jak narazie stoimy przed BARDZO mocną klasą, która w sumie nie potrafi nic, poza składaniem bardzo zabójczych figurek. No - dostaje jakieś tam poziomy klasy czarującej, ale na co jej to, skoro może sobie przywać wielkiego giganta, który ma ST o 1 większe niż jej poziom. Co fajniejsze - może tych gigantów przyzwać aż dwóch!

Klasa definitywnie za mocna, choć pomysł ma duuuży potencjał.
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pt sty 28, 2005 11:57 pm

Rebound pisze:
Dlaczego na 10. poziomie zwierzęta tylko 10 KW, a magiczne bestie aż 18? Powinno być odwrotnie! Magiczna bestia o 18 kostkach to juz potężny wypas.


Cholera, chciałem tak zrobić, ale przestraszyłem się ze to może być za mocne poznieważ złowieszczy słoń ma KW 20.

Za waszymi radami, poprawiłem klasę. Co teraz o niej myslicie?
 
Awatar użytkownika
Rebound
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9343
Rejestracja: czw cze 05, 2003 2:32 pm

sob sty 29, 2005 12:57 am

Teraz sporo lepiej :). Zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby ograniczyć ilość kategorii origami do 4 (na 1, 4, 7, 10 poziomie), dzięki czemu słabsze zdolności poprzeskakiwałyby na niższe poziomy (rzucanie kartką mimo wszystko to tylko k6 obrażeń - mało jak na 4. poziomową zdolność). Brakujące miejsce można by zapełnić słabszą wersją wcielenia origami, a mocniejszą wersję wzbogacić o jakieś ciekawe przekręty. BTW - prócz podwójnych obrażeń od broni ciętych możnaby wprowadzić redukcję obrażeń od broni obuchowej i podwójne obrażenia od ognia.

BTW - zamiast wypisywać wszystkie właściwości potworów z papieru możesz posłużyć się którąś wersją przyzwania cieni z PHB z zaznaczeniem wyjątków :).

A na koniec - zajrzyjcie tu: http://www.origami.vancouver.bc.ca/gallery.php?gallery=26&image=343 - gwarantuję, że szczęki wam poopadają :P.
Ostatnio zmieniony sob sty 29, 2005 1:01 am przez Rebound, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

sob sty 29, 2005 12:59 am

Dobry pomysł.

Kartką się nie rzuca tylko walczy wręcz :razz: . Usunę robactwo.
Aby zruwnoważyć siły między Papierową panną a zwięrzęciem, zwiększyłem także wymagania. Moim zdaniem teraz wszystko jest dobrze. A ty co na to Rebound, a co na to wszyscy?
 
Shador
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 13, 2005 1:31 pm

ndz sty 30, 2005 8:22 pm

Fajna, bardzo niestandardowa i klimatyczna klasa. Chociaż wydaje mi się że nie jest zbyt grywalna (ale to tylko moja subiektywna opinia), ale na NPC się nadaje idealnie :)
 
Awatar użytkownika
Rebound
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9343
Rejestracja: czw cze 05, 2003 2:32 pm

pn sty 31, 2005 8:17 pm

Ok - byłem o to proszony na priv, więc powiem co mi jeszcze nie pasuje :P.

Primo - opis zdecydowanie zbyt skąpy. Napisz trochę więcej o samej klasie oraz powiedz dlaczego tylko kobiety i dlaczego z klanu Feniksa zostają jej przedstawicielkami
Ogólnie rzecz biorąc - weź do ręki Księgę i Krew i poczytaj trochę klas prestiżowych. Następnie przenieś zdobytą wiedzę no Papierową. Zobacz, że każdy najmniejszy szczegół zdolnoci jest opisany. Przy zdolnościach pisz też, na którym poziomie są dostępne - latanie wzrokiem spowrotem do tabelki jest niewygodne.
Ponadto - zamiast wymyślać nowe zasady dot. figurek, lepiej oprzyj się na już opracowanych zaklęciach. Nie będziesz musiał pisać od nowa, jak zachowuje się figurka - czy np. po zaatakowaniu jej przez Pannę obróci się przeciwnko niej itp.
Popracuj też nad jakimiś ciekawymi zdolnościami. Zauważ, że papierowa panna na 8. poziomie dostaje zaledwie premię +1 do KP przeciwnko JEDNEMU przeciwnikowi! Coś takiego to zdolność wybitnie średnia, a już na pewno zbyt słaba na 8 poziom.
Skoro już kombinujesz z kartkami, to może jakieś bajery typu rzuty kartkami, papierowa zbroja itp?
Co do Objawienia origami itp. Definicja nieostra sprawia, że tak naprawdę nie wiadomo, co ta zdolność daje. Piszesz, że dużo, ale jeszcze nie to, co na 10. poziomie. Taka klauzula generalna jest ok, ale tylko wtedy, jeśli dana zdolność poza nią posiada także jakieś działanie stricte "mechaniczne" - samo "złożenie się" do połowy to nieco za mało, bo to potrafi już średnio wygimnastykowane człowiek. Premie do umiejętnosci to już lepszy dodatek, ale zauważ, że +5 do 3 umiejętności to dość niewiele jak na 10. poziom. Nawet dla kogoś, kto potrafi odwrócić głowę o 180 stopni...

Klasa wymaga jednak przedewszystkim dotarcia mechanicznego. Zastąp wszystkie "plusy", "bonusy" i tego typu słownictwo pojedynczymi wyrażeniami (w przytoczonym przykładzie - "premią"). Klasy prestiżowe to trochę jak ustawy w prawie :). Nie mogą pozostawiać wątpliwości i powinny być pisane językiem stricte mechanicznym w miejscach, w którym zajmujsze się tylko mechaniką. W zdolnościach fabularyzowany wstęp nie powinien zajmować więcej, niż jedna - maks. dwa zdania.

To chyba tyle. Mam nadzieję, że to Cię nie zniechęci do pracy, a tylko zmotywuje :).
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pn sty 31, 2005 9:42 pm

Zabieram się do pracy.
 
Awatar użytkownika
Dromar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 131
Rejestracja: pt paź 08, 2004 7:20 am

pn sty 31, 2005 9:48 pm

Witam po długiej nieobecności!
Świetna prestiżówka!
Ma swój niepowtarzalny klimat - czuć w niej powiew świeżości i niepowtarzalności.
Ale muszę się zgodzić co do jednego - klasa raczej mało grywalna, ale wspaniała jako NPC. Gratuluję.
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pn sty 31, 2005 11:16 pm

Poprawione. Co teraz o niej uwarzacie? Podoba wam się zmiana?

PS: Dromar-> o ile się nie myle niemożna mieć ruchomych avatarów :? .
 
Awatar użytkownika
Rebound
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9343
Rejestracja: czw cze 05, 2003 2:32 pm

wt lut 01, 2005 8:00 pm

Hmm :). Teraz już znacznie lepiej.

Drobne rady: przesadziłeś z ograniczeniami. Ogranicz się do podówjnych obrażeń od ognia i ciętych. W zupełności starczy.
Jak prawdziwe - niby mało przydatne, ale w sumie za potęzne. Takie coś z niczego już na drugim poziomie to stanowczo za wcześnie. Mógłbyś nadać tworzonym stworzeniiom jakieś ograniczenia, ale chyba gra jest niewarta świeczki i zachodu. Wywal IMHO - klasa nie straci na tym.
Dalej: nie uaktualniasz tabeli ST stworzenia :P. Myslałem też, czy gigantów w jakimś stopniu nie zastąpić roślinami. Osłabiłoby to klasę, ale i znacznie urozmaiciło - no i dodało kilmatu :).
W opisie jest sporo błędów. Trochę ortografów i trochę literówek. No i interpunkcja.

Ostatnie rzecz - co do broni i zbroi z papieru, to trzeba jakoś dopisać, że do jej wykonania nie jest potrzebny żaden atut :).

BTW - po co papierowej pannie zapisanie zwoju w wymaganiach?
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

wt lut 01, 2005 8:04 pm

Rebound pisze:
Myslałem też, czy gigantów w jakimś stopniu nie zastąpić roślinami


Roślin jest mało. A żeby np. zabujczą winorośl rozwijać to trzeba liczyć, mało komu się chce.

Rebound pisze:
po co papierowej pannie zapisanie zwoju w wymaganiach?


Aby mogła korzystać ze zdolności Zwój na pierze.
Postaram sie poprawić.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości