Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
TST
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 877
Rejestracja: wt gru 07, 2004 4:06 pm

Szermierz - proszę o ocenę

czw lut 03, 2005 8:22 pm

Jeden z moich graczy przysłał mi ostatnio postać szermierza jaką chciałby grać a ja po jej przejrzeniu z chęcią gotów jestem mu na to pozwolić. Jako jednak że nie mam się za znawcę mechaniki prosiłbym was o ocenę i uwagi na temat tej klasy.


„Zręczność ponad siłą, umysł ponad ciałem, gibkość języka przed ostrzem” - tak najtrafniej scharakteryzować można szermierza. Szermierze, zwani również fechmistrzami lub zawadiakami, zasadniczo różnią się od siebie. Ciężko znaleźć dwóch podobnych: jeden jest szpiegiem, inny płatnym zabójcą, a kolejny zwiadowcą. Korzystając ze swych nieprzeciętnych umiejętności z łatwością znajdują prace, by czerpać z niej własne korzyści.

Przygody: Szermierze są wręcz ucieleśnieniem stereotypu poszukiwacza przygód. Samowystarczalni, rozlegle utalentowani i diabelnie wścibscy. Prędzej czy później każdy szermierz zaczerpuje życia przygód. Nie trzeba nadmieniać iż niewielu z nich umiera we własnym łóżku.
Charakterystyka: Tak jak wojownicy mogą być różni, tak szermierzem zostać może tylko ktoś o sprecyzowanym światopoglądzie, cechach charakteru i umiejętnościach. Charyzmatyczny, inteligentny, oczytany, zręczny – same superlatywy. Ale to doprowadza zazwyczaj szermierzy do próżności, wywyższania się, przesadnej pewności siebie i nieroztropności. Więc niewielu z nich jest lubianym bądź szanowanym przez otoczenie. Ale zasadniczo w najmniejszym stopniu nie przeszkadza im to.
Charakter: Charakter bywa różny. Jeden szermierz jest obrońcą uciśnionych przez władze zwierzchnicze, przywódcą rewolucji. Inny szpiegiem, oszustem lub płatnym zabójca. Z zasady, szermierze nie bywają praworządni, nie przepadają za rozkazami.

Religia: Wielu z pośród szermierzy to ateiści, jednak popularnością cieszy się Eilistraee lub Sune.

Pochodzenie: Pochodzenie jest dla fechmistrzów bardzo ważne. Wszak muszą oni otrzymać odpowiednie wykształcenie, trening i podstawowe przeszkolenie magiczne. Dlatego wywodzą się zazwyczaj z mocno zurbanizowanych regionów, jak choćby Cromyr, lub okolic z łatwo dostępną magią (Waterdeep).

Rasy: Zasadniczo, przedstawiciel każdej rasy może zostać szermierzem. Jednak z oczywistych powodów największą popularnością ta klasa cieszy się wśród elfów, półelfów i niziołków (naturalne predyspozycje) lub ludzi (umiejętność szybkiego zdobywania wiedzy i umiejętności). Znacznie rzadziej wśród gnomów, gdyż nie są one z natury bojowe, i krasnoludów, gdyż ani nie przepadają za magią, ani cech charakteru odpowiednich nie mają. Niemal nigdy nie spotyka się szermierza półorka, gdyż takowe są po prostu zbyt tępe.

Inne klasy: Szermierze to z natury indywidualiści, więc nie przepadają za współpracą. Jeżeli już są do tego zmuszeni, preferują osoby, którymi łatwo im będzie manipulować, jak choćby barbarzyńcy. Również z bardami dobrze się dogadują, gdyż cechuje ich podobny światopogląd.

Atrybuty: Przodująca cechą wśród szermierzy jest z pewnością Charyzma, gdyż są to osoby pewne siebie. Również, jeżeli chodzi o umiejętności bojowe, najważniejsza jest Zręczność. Są również bardzo inteligentni, gdyż od tego zależy wiele umiejętności. Nie są zazwyczaj ani zbyt silni, ani zbyt roztropni. Ktoś kto samotnie zamierza przebyć rozległy labirynt w poszukiwaniu legowiska bestii nie może być zbyt roztropny.

Charakter: Każdy niepraworządny.

Kość wytrzymałości: k10

Umiejętności klasowe
Blefowanie(Cha), Ciche poruszanie(Zr), Czarostwo(Int), Dyplomacja(Cha), Jeździectwo(Zr), Nasłuchiwanie(Rzt), Równowaga(Zr), Skakanie(S) Stosowanie magicznych urządzeń(Cha), Ukrywanie(Zr), Upadanie(Zr), Występny(Cha), Zauwarzanie(Rzt) ,


Punkty umiejętności na 1 poziomie: (4+mod. z int) x4

Punkty umiejętności na kolejnych poziomach: 4 + modyfikator z Intelektu.


Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu: Szermierz biegle wykorzystują następującą broń: sztylet, sztylet do pchnięć, kusza lekka, kusza ciężka, krótki miecz, tłuk, miecz długi, szabla, rapier, sejmitar, wielki miecz i dwie dodatkowe, dowolnie wybrane bronie. Potrafią również używać wszystkich pancerzy których maksymalna premia ze zręczności jest równa +3 lub wyższa. Z tarcz potrafią posługiwać się jedynie puklerzami.

Styl: Każdy szermierz ma prawo wybrać swój ulubiony styl.
Styl dwuręczny: Zogniskowanie broni (broń dwuręczna), ulubiona broń (broń dwuręczna), Potężny atak (bez względu na premie z siły).

Styl walki dwiema broniami: Oburęczność, Walka dwiema broniami, Styl bliźniaczych ostrzy.
Styl jednoręczny: Zogniskowanie broni (broń jednoręczna), ulubiona broń (broń jednoręczna), Parowanie: +2 do KP gdy używania jest broń jednoręczna.

Chowaniec: Szermierz, poznając podstawy sztuki magicznej, zdobył wiedzę na temat Tworzenia chowańców. Doceniając ich wartość, każdy szermierz może wybrać chowańca z następujących: Jastrząb, kot, Kruk, Łasica, Nietoperz, Szczur, Wąż (malutki). Chowaniec jest zazwyczaj odzwierciedleniem charakteru szermierza (Podręcznik Gracza, str.54 Chowańce).

Sprytna obrona: Szermierz, bazując na swej nieprzeciętnej inteligencji, może w czasie walki wykorzystywać naiwność i łatwowierność przeciwników. Dzięki temu sumuje swą premię z Inteligencji do Klasy Pancerza przeciwko jednemu, wybranemu przeciwnikowi (podobnie jak działa atut Uniki). Jeżeli z jakichś powodów szermierz traci swą premię ze Zręczności (został zaskoczony) również traci tę premię.

Umysł ponad ciałem: Szermierze niewiele czasu poświęcają na ćwiczenia fizyczne, mające na celu rozbudowę masy mięśniowej. Uważają oni, iż ogranicza ona zręczność, jak również niweluje wszelkie premie wywodzące się z niepozorności. Toteż wyćwiczyli swe umysły do tegoż stopnia, iż posiadają znaczną władzę nad swym ciałem. Dlatego, w czasie zyskiwania poziomu, zamiast swej premii z Budowy, do punktów wytrzymałości dodają swą premię z intelektu. Wszelakie inne testy Budowy (jak choćby trucizny czy zmęczenie) nadal pozostają testami budowy.

Sztuczki: Szermierze to osoby wszechstronne. Poznały podstawy arkanów magii, jednak z tej bardziej spontanicznej strony, jaką jest magia zaklinaczy. Szermierze znają wszystkie sztuczki (czary 0 poziomu) i mogą rzucać je określoną ilość razy dziennie (zależnie od poziomu). Mogą również wybrać jeden czar poziomu 1 i doliczyć go do puli sztuczek.

Zwoje: Szermierz, w czasie swych krótkich magicznych studiów poznał sztukę rzucania zaklęć ze zwojów. Nie potrafi zapisywać nowych czarów na zwojach, jednak potrafi z gotowych zwojów rzucać czary równie wprawnie co zaklinacz lub mag.

Rzut obronny na
Poziom Bazowa premia do ataku Wytrzymałość Refleks Wolę Specjalne
1 +1 +0 +2 +0 Sztuczki (2/dzień)
2 +2 +0 +3 +0 Sztuczki (3/dzień)
3 +3 +1 +3 +1
4 +4 +1 +4 +1 Sztuczki (4/dzień)
5 +5 +1 +4 +1
6 +6/+1 +2 +5 +2 Sztuczki (5/dzień)
7 +7/+2 +2 +5 +2
8 +8/+3 +2 +6 +2 Sztuczki (6/dzień)
9 +9/+4 +3 +6 +3
10 +10/+5 +3 +7 +3 Sztuczki (7/dzień)
11 +11/+6/+1 +3 +7 +3
12 +12/+7/+2 +4 +8 +4 Sztuczki (8/dzień)
13 +13/+8/+3 +4 +8 +4
14 +14/+9/+4 +4 +9 +4 Sztuczki (9/dzień)
15 +15/+10/+5 +5 +9 +5
16 +16/+11/+6/+1 +5 +10 +5 Sztuczki (10/dzień)
17 +17/+12/+7/+2 +5 +10 +5
18 +18/+13/+8/+3 +6 +11 +6 Sztuczki (11/dzień)
19 +19/+14/+9/+4 +6 +11 +6
20 +20/+15/+10/+1 +6 +12 +6 Sztuczki (12/dzień)
Ostatnio zmieniony pt lut 04, 2005 10:47 am przez TST, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Nordrasill
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: wt lis 16, 2004 6:12 pm

czw lut 03, 2005 8:30 pm

a moze bys tak napisal jakie wlasciwosci dostaje na ktorym poziomie??
No i ta klasa jest za bardzo zakrecona... Full atak, styl walki ktory jak dobrze zrozumialem daje te wszystkie atuty, do tego chowaniec ktorego normalnie moga miec tylko magowie i czary rzucane jak u zaklinacza...
cos mi tu nie gra, i jako mg nie dopuscil bym takiej klasy bo jest niespojna. POzatym jest juz PRC szermierz.
 
Awatar użytkownika
El Moro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 122
Rejestracja: czw sty 13, 2005 6:57 pm

czw lut 03, 2005 8:51 pm

ja mam jedno pyt czy jak juz sie wybierze styl to czy sie dostaje te wszystkie atuty....??
 
Awatar użytkownika
LiPman
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:42 pm

czw lut 03, 2005 8:55 pm

No jak dla mnie to coś tu jest nie tak, weź najpier poddzielaj te umiejętności od siebie to tego sięczytać nie da...

Chowaniec? Jakiś absurd! Bo to juz pod łowcę podchodzi i jego jastrzębia


Weź to popraw to przeczytam całe bo jak na razie to mnie oczy bolą jak to czytam i wtedy ocenie po całości....
Ostatnio zmieniony czw lut 03, 2005 9:19 pm przez LiPman, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
El Moro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 122
Rejestracja: czw sty 13, 2005 6:57 pm

czw lut 03, 2005 9:02 pm

racja LiPman ma racje ledwo da sie przeczytac
 
Rizzen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: sob sty 22, 2005 4:40 pm

czw lut 03, 2005 9:25 pm

Z całym szacunkiem ale kość wytrzymałości mi nie pasuje.Moim skromnym zdaniem powinna być k8.Poza tym klasa fajna ze względu na te sztuczki,ale z chowańcem to już troche przekombinowane.I troche oczy bolą od tego czytania.
 
Awatar użytkownika
Chrzaniak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 454
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:08 pm

czw lut 03, 2005 9:52 pm

Dla mnie cienka, właściwie to przepakowana. Zamiast niej wziąłbym Swashbucklera (po polsku Rębajło i tak go nazwie polski tłumacz, zapewne), lub po prostu łotrzyka,
 
Awatar użytkownika
Rebound
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9343
Rejestracja: czw cze 05, 2003 2:32 pm

czw lut 03, 2005 9:58 pm

Zamiast tych kombinacji i tworzenia 'z głowy' klasy podstawowej zaproponuj mu po prostu wojownika/łotrzyka, a potem przeskok Szermierza oficjalnego - tego zawartego w 'Mieczu i Pięści'.
 
Awatar użytkownika
El Moro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 122
Rejestracja: czw sty 13, 2005 6:57 pm

czw lut 03, 2005 10:03 pm

popieram i to calkiem fajny pomysl....
 
Awatar użytkownika
Dromar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 131
Rejestracja: pt paź 08, 2004 7:20 am

czw lut 03, 2005 10:17 pm

Zgadzam się - "tabela" jest nieczytelna, a i inne rzeczy są ciężkie do rozczytania - poukładaj to.

Ta klasa jest całkowicie niezrównoważona i pomieszana - zdolności łotra, zaklinacza, wojownika i barda.

Jako MP nigdy bym na nią nie pozwolił. Dodatkowo ten chowaniec... Od kiedy szermierze mają chowańce?

Pewnie chodziło ci o kogoś bardzo zwinnego, zręcznego, umiejącego świetnie walczyć lekką bronią i rzucającego słabiutkie czary, więc dlaczego jest tam tłuk i wielki miecz? Widzieliście kiedyś szermierza posługującego się tłukiem lub wielkim mieczem?

Następnie - wywaliłbym stosowanie magicznych urządzeń - on umie zbyt wiele.

Ogólnie klasa prawie nie ma słabych punktów.
 
Awatar użytkownika
Kozlov
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 09, 2004 9:39 pm

czw lut 03, 2005 10:19 pm

Pomysl sam w sobie nie najgorszy, jednak pare rzeczy mi sie nie podoba, przedewszystkim sposob napiania tego wszystkiego. Kosc wytrzymalosci moim zdaniem powinna byc k8. Ta charyzma tez taka sobie czemu taki ktos mialby byc charyzmatyczny, nie rozumiem. A magia od biedy moze ujsc ale ja bym raczej z niej zrezygnowal. Chowaniec to IMHO glupi pomysl. Poztym fakt fatktem mozna zrobic woja-lotrzyka i wyjdzie cos podobnego.
 
Awatar użytkownika
TST
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 877
Rejestracja: wt gru 07, 2004 4:06 pm

pt lut 04, 2005 10:45 am

Wiecie -nie ja ją tworzyłem ,a mój gracz. Pytania zadam jemu. Dziękuję za wszystkie komentarze. Wygląda na to ze jest sporo zastrzerzeń więc chyba mu jednak nie pozwolę pograć szermierzem.
 
Awatar użytkownika
LiPman
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:42 pm

pt lut 04, 2005 4:48 pm

No dobra, przeczyatłem teraz całe...

kaszanka straszna:

- jak mówiłem chowaniec do bani, w ogóle nie zwiaząny (pod jakiekoś łowcę mi to podchodzi)

-sztuczki...to przy zdobywaniu tych wszystkich 20 poziomów masz więcej sztuczek??!! Beznadzieja...

- Pomysł ze stylami fajny , podoba mi się .

- Jaka kolwiek magia nie wchodzi w grę , szermierz to przedewszystkim ktoś posługujący się jakimś rodzajem miecza

reasumując, weź pod uwagę wypowiedz Rebound'a a niech nie kombinuje ten twój graacz...

Rebound pisze:
Zamiast tych kombinacji i tworzenia 'z głowy' klasy podstawowej zaproponuj mu po prostu wojownika/łotrzyka, a potem przeskok Szermierza oficjalnego - tego zawartego w 'Mieczu i Pięści'.
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

pt lut 04, 2005 6:11 pm

The Small Ticket pisze:
Styl dwuręczny: Zogniskowanie broni (broń dwuręczna), ulubiona broń (broń dwuręczna), Potężny atak (bez względu na premie z siły).
- proponowałbym oburęczny, a nie dwuręczny.

co tu więcej gadac, poprzednicy wymienili wszystkie wady i eeeee... zalety?
 
Awatar użytkownika
Chrzaniak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 454
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:08 pm

pt lut 04, 2005 6:14 pm

Pojęcie zaleta, chyba tu nie pasuje...
 
Awatar użytkownika
TST
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 877
Rejestracja: wt gru 07, 2004 4:06 pm

pt lut 04, 2005 6:53 pm

W takim razie mam prośbę- czy ktoś z braci polterowskiej chciałby stworzyć / zmodyfikować tę klasę? Nie chciałbym mojego gracza całkowicie odsyłac na drzewo, a ja jestem typem MG skupaijącym się na opowieści (na mechanice nie znam się ) i mnie to przerasta.
Mam prośbę o nieodsyłanie do produktów typu "Miecz i pięść" gdyż przyznacie że dla jednej klasy podręcznika kupować nie warto.

Wiem , niezły system sobie wybrałem :wink: Ale cóż, jak ktoś się wychował na WGW. :razz:
 
Awatar użytkownika
LiPman
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:42 pm

pt lut 04, 2005 10:46 pm

według mnie to niema sensu bo trzeba by było wszystko od nowa robić i wymysalć poza tym wyborem stylu, dużo roboty aby zrobić ajkoaś inną wersję wojako podobne postaci, niewidze w tym sensu
 
Awatar użytkownika
Rebound
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9343
Rejestracja: czw cze 05, 2003 2:32 pm

pt lut 04, 2005 10:53 pm

Well. Skoro nie warto to wybacz, ale dla jednego gracza też nie warto robić klasy. Szczególnie, że taka klasa (co prawda prestiżowa, ale zawsze) już istnieje i zupełnie nie ma sensu robić jej od nowa.
 
Awatar użytkownika
El Moro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 122
Rejestracja: czw sty 13, 2005 6:57 pm

pt lut 04, 2005 11:17 pm

nadal nie rozumiem czy po wybraniu stulu dostaje sie wszystkie odpowiednie dla niego atuty......
 
Awatar użytkownika
Chrzaniak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 454
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:08 pm

sob lut 05, 2005 10:35 am

Ale najlepiej, to wziąć se szermierza z Complete Warrior. Bazowa premia do ataku 1 na poziom(jak wojownik), niezłe zdolności, brak czarów i chowańców i darmowa finezja w broni na pierwszym lvl.
 
Awatar użytkownika
Rishta
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 264
Rejestracja: wt gru 28, 2004 8:28 pm

sob lut 05, 2005 12:42 pm

Szczerze?? Prawie nic nie zrozumiałam z tej postaci.... :|
 
Awatar użytkownika
Rebound
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9343
Rejestracja: czw cze 05, 2003 2:32 pm

sob lut 05, 2005 2:40 pm

Szermierz z Complete Warrior to nic innego jak poprawiona klasa prestiżowa z Miecza i Pięści :).
 
Awatar użytkownika
Chrzaniak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 454
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:08 pm

sob lut 05, 2005 9:59 pm

Tak, tyle że ten z CW to podstawowa klasa(przepakowana)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości