Larkansis
„Że ja na smoka ze zwykłym toporem? Chyba nie wiesz z kim rozmawiasz.”
Broń. Istota pożądania wielu wojowników. Jednak nie chodzi już o zwykłą broń - chodzi o magiczną – pełną po brzegi magią. Im taka magia potężniejsza tym bardziej pożądana jest owa broń. Niektórzy takową kupują, niektórzy wytwarzają samodzielnie, jeszcze inni przelewają magię na oręż tylko w momentach potrzeby. Tymi ostatnimi są właśnie Larkansis, wojownicy noszący potęgę swojej broni w sobie. Często podróżują po świecie w poszukiwaniu nowych właściwości jakie by mogli umieścić w swojej broni.
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: 5+
Atuty: Biegłość w wybranej broni
Umiejętności: Wiedza (tajemna) 4 rangi, Koncentracja 2 rangi
Specjalne : znajomość czaru Magiczna broń
Kość wytrzymałości : k8
Punkty umiejętności: 2 + modyfikator z intelektu
Umiejętności klasowe : Czarostwo, Skakanie, Wiedza (tajemna), Koncentracja, Rzemiosło, Profesja
Poziom---BPA--Wytrw-----Ref-----Wola-----------Specjalne
1-----------+1-------2----------0---------2--------------Zaklęcie broni +1, Wybór broni
2-----------+2-------3----------0---------3--------------Specjalna moc broni +1, Świadomość magii
3-----------+3-------3----------1---------3--------------Zaklęcie broni +2,
4-----------+4-------4----------1---------4--------------Specjalna moc broni +2, Studia
5-----------+5-------4----------1---------4--------------Zaklęcie broni +3
6-----------+6-------5----------2---------5--------------Specjalna moc broni +3, Nieprzenikniona moc
7-----------+7-------5----------2---------5--------------Zaklęcie broni +4
8-----------+8-------6----------2---------6--------------Specjalna moc broni +4, Szybkie umagicznianie
9-----------+9-------6----------3---------6--------------Zaklęcie broni +5
10--------+10-------7----------3---------7-------------Specjalna moc broni +5, Potęga oręża
Biegłość w broni i pancerzu: Larkansis nie zyskuje żadnych nowych biegłości.
Wybór broni: Na pierwszym poziomie tej klasy prestiżowej Larkansis wybiera broń którą będzie umagiczniał. Może to być tylko jedna broń np. wielki miecz., nie może wtedy umagicznić nic innego oprócz wielkich mieczów.
Zaklęcie broni: Począwszy od 1 poziomu, Larkansis może nasączyć swoją broń magiczną energią. Może umagicznić tylko typ broni który wybrał przy 1 poziomie tej klasy. Nasączenie jest akcją całorundową. Broń jest nasączona przez liczbę rund równą poziomowi postaci w tej klasie + 2 . Premia z umagicznienia wynosi +1 na pierwszym poziomie i wzrasta o +1 co każde 2 poziomy(czyli +2 na 3, +3 na 5 itd.). Umagiczniana broń nie może już mieć magicznych właściwości. Np. nie można umagicznić topora +1. Gdy Larkansis otrzyma obrażenia podczas umagiczniania broni musi wykonać test Koncentracji o ST równym 10 + premia z jaką próbuje się umagicznić broń + zadane obrażenia, nieudana oznacza przeszkodzenie w umagicznieniu i strata rundy.
Specjalna moc broni: Od 2 poziomu Larkansis może dodać do broni przy umagicznianiu specjalną moc. Premia z umagicznienia wymagana przez moc wynosi +1 na 2 poziomie i wzrasta o +1 co każde 2 poziomy (czyli +2 na 4 poziomie, +3 na 6 itd.). Larkansis musiał przynajmniej raz trzymać w ręce broń z daną mocą i "wyczuć ją", wykonując udany test Wiedzy tajemnej o ST 10 + 4 za każdą premie i umagicznienie broni, np. ST wynosi 30 dla Włóczni Olśniewającej energii +1. Umagiczniana broń nie może już mieć magicznych właściwości. Np. nie można umagicznić topora +1.
Świadomość magii: Larkansis potrafi od 3 poziomu "Wykrywać magie" analogicznie do czaru. Zdolność ta działa cały czas, przy czym Larkansis może ją wyłączyć/włączyć w akcji darmowej. W przypadku rozproszenia zdolności Larkansis może ją aktywować z powrotem w swoim momencie inicjatywy jako akcje darmową.
Studia: Larkansis co najmniej 4 poziomu może prowadzić badania nad specjalnymi umagicznieniami broni. Od tego momentu może sam wytwarzać nowe umagicznienia broni, jak również badać istniejące bez potrzeby zdobywania broni mającej daną moc w sobie. Badania kosztują go jednak 1000 sz i 200 PD za każdy +1 premii z umagicznienia które broń wykorzystuje. Badania trwają 1 dzień za każdy 1000 sz.
Nieprzenikniona moc: Na 6 poziomie Larkansis jest cały czas pełen energii magicznej którą do tej pory zdążył zgromadzić w swoim ciele. Gdy napełnia broń magią, działa ona nawet w polu antymagii lub w strefie martwej magii.
Szybkie umagicznianie: Począwszy od ósmego poziomu umagicznianie broni zajmuje już tylko akcję standardową.
Potęga oręża: Larkansis 10 poziomu stał się jednością z magią i swoim orężem. Potrafi 1 raz dziennie uaktywnić na 5 rund zdolność Potęgi oręża, dzięki której wszystkie obrażenia które w tym czasie zada bronią którą walczy zostają zmaksymalizowanie i pomnożone przez 1,5 (zaokrąglane w dół).
Przykład : Broń Flanghera posiada umagicznienia: Płomień, Kwas, Ostrość i premie z usprawnienia +5. Broń zadaje następujące obrażenia: 1k8(normalne)+1k6(ogień)+1k6(kwas)+4(modyfikator z siły Flanghera)+5(usprawnienie). Podczas trwania Potęgi oręża każdy atak zadaje zmaksymalizowanie obrażenia pomnożone przez półtora więc wynoszą:
[8(normalne)+6(ogień)+6(kwas)+4(modyfikator z siły Flanghera)+5(usprawnienie)] x 1,5.
Po podliczeniu wszystkiego obrażenia wynoszą: 29 x 1,5 = 43,5, zaokrąglone w dół = 43 obrażenia za każdy atak.
-----------------------------
Klasa tworzona razem z Bahamutem w oparciu o jego pomysł.
-----------------------------
A teraz krytykować ile wlezie, chociaż pochwały mile widziane