Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
hennet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:03 pm

Czarodziej/Zaklinacz a leczenie

śr kwie 13, 2005 4:25 pm

Więc, mam prośbę aby każdy kto zna jakiś sposób aby czarodziej albo zaklinacz mogli leczyć to bardzo proszę o umieszczenie go tutaj. No to zacznę. Może to dosyć oczywiste ale nie każdy to pamięta że czar poliformowanie kogoś /siebie między innymi powoduje to że ofiara odzyskuje punkty wytrzymałości tak jakby odpoczywała 1 dzień.

P.S.
proszę nie usuwać tego tematu.
 
Awatar użytkownika
Wojteq
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1934
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:00 am

śr kwie 13, 2005 4:35 pm

A ja proponuje dodanie sobie klasy arcynekromanty umieszczonej na stronie http://www.dnd.polter.pl i problem z głowy. Nawet ilości zaklęć nie zmniejszy.


ps. Nie proś bo i tak nie będzie ci dane :-)
 
Awatar użytkownika
JanF
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 308
Rejestracja: pt lut 25, 2005 4:41 pm

śr kwie 13, 2005 5:32 pm

Niom ta klasa jest całkiem fajna tylko dzika nazwa:P
 
SpeLLbReaKeR
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:57 pm

śr kwie 13, 2005 6:13 pm

Ja tam mam inny sposób ale MP musi sie zgodzic. Atut Władajacy nad Magicznym Ogien i wykorzystywac te punkty magicznego ugnia w leczenie :)
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

śr kwie 13, 2005 6:37 pm

Genialny pomysł... tylko niewielu MP sie zgadza na ten atut.
A tak na temat to jest czar pocisk zycia, który może i nie służy do uzdrowienia siebie, ale jednak leczy. Jest jeszcze Synostodweomer Simbul, chociaż jakoś nie moge się do niego przekonać.
Sam gram Arcynekromanta, więc problemów nie mam :)
 
Awatar użytkownika
Wojteq
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1934
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:00 am

śr kwie 13, 2005 6:59 pm

Co prawda nie jest to temat o tym, ale magiczny ogien w rekach graczy jest naprawde niebezpieczne. Zbyt duża moc, zbyt duże ułatwienie, zbyt duża dysproporcja między postaciami graczy. Równowaga rozgrywki może zostac bardzo łatwo zachwiana, zwłąszcza w momencie, gdy gracz zapragnie spalić wszystko wkoło. Co wtedy MP ma zrobić? Cudownie odebrać moc? Sprowadzić meteor?

Magiczny ogień odpada w większości przypadków. :-)
 
Awatar użytkownika
Pharaun
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: pt lut 25, 2005 11:53 am

śr kwie 13, 2005 7:09 pm

Z tego co wiem w edycji 3.5 jest możliwość aby zaklinacz wybrał dodatkową zdolność, która pozwala mu zmieniać zaklęcia w leczącą moc. W stosunku 2k6 uleczonych punktów za poziom zaklęcia. Ale w edycji 3.0 chyba za bardzo się nie da, bądź co bądź zaklinacz i czarodziej są siłą ogniową drużyny, a nie leczącą od tego są kapłani i druidzi.
 
Awatar użytkownika
hennet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:03 pm

śr kwie 13, 2005 9:40 pm

jeżeli pamiętam to Arcynekromanta nie jest dla zaklinaczy (chyba trzeba wybrać szkołę nekromancja a zaklinacz szkół nie wybiera)
 
Wizzzard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 187
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:15 pm

śr kwie 13, 2005 10:27 pm

hennet pisze:
(chyba trzeba wybrać szkołę nekromancja a zaklinacz szkół nie wybiera)

To zmień szkołę na specjalizacje, czy jak to się tam nazywa. BTW magowie mogą leczyć czarami Wish i Limited Wish. Wcześniej chyba nie bardzo.
 
Awatar użytkownika
Nec Xelos
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: pt lip 18, 2003 12:38 pm

czw kwie 14, 2005 12:02 pm

Arcynekromanta jest po prostu swietny to musze przyznac. Dawno nie widzialem tak fajnej klasy dla maga :D

A co do samego leczenia. Roznica miedzy magiem a kaplanem jest taka, ze mag skupia sie raczej na magii bojowej, wiec dawanie mu leczenia byloby lekka przesada. Ale jaki to problem zeby wziac Alchemie- Brew Potion i tworzyc miksturki leczenia??
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

czw kwie 14, 2005 12:54 pm

Nec Xelos pisze:
Arcynekromanta jest po prostu swietny to musze przyznac. Dawno nie widzialem tak fajnej klasy dla maga :D

A co do samego leczenia. Roznica miedzy magiem a kaplanem jest taka, ze mag skupia sie raczej na magii bojowej, wiec dawanie mu leczenia byloby lekka przesada. Ale jaki to problem zeby wziac Alchemie- Brew Potion i tworzyc miksturki leczenia??


taki ze by tworzyc te miksturki musisz znac odpowiedni czar :)
 
Awatar użytkownika
Nec Xelos
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: pt lip 18, 2003 12:38 pm

czw kwie 14, 2005 2:19 pm

Niekoniecznie :D Jest kupa klas i prestizy, ktore maja, ze do tworzenia nie potrzebujesz juz wymaganych zaklec ;)
Jeden poziom Artificera, trzy poziomy Warlocka czy cokolwiek innego ;);)
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

czw kwie 14, 2005 2:46 pm

Jest sposób, ale tylko na leczenie siebie. Zaklęcie "negative energy ray" z "Tome and Blood" i "Shroud of undeath" z "Magic of Faerun". Jak to działa: rzucamy na siebie "Shroud of undeath". Zaklęcie to sprawia, że nasza postać staje się na pewien czas nieumarłym (10 min. na poziom, o ile dobrze pamiętam). Następnie rzucamy na siebie "negative energy ray", który normalnej istocie zadaje poziom k6 obrażeń od negatywnej energii, a jak wiadomo, negatywna energia leczy nieumarłych.
Wyżej opisana kombinacja działa także z innymi czarami typu "zamiana w nieumarłego" i "atak negatywną energią". Co najlepsze, wykorzystuje tylko oficjalne podręczniki !
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

czw kwie 14, 2005 2:52 pm

negative enrgy ray - zasieg "0" lub "self " nie widze wiec bedzie problem z tym

ps w pytaniu chodzi o czystego sor/wiz

xelos biezreesz 1 poz kaplana i juz masz czary .. wiec to nei wchodzi w gre
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

czw kwie 14, 2005 9:49 pm

JanF pisze:
Niom ta klasa jest całkiem fajna tylko dzika nazwa:P

ten post jest w mojej opini do wywalenia.
a co do tematu: według mnie, jeżeli czarodziej zacznie leczyć, to znaczy, że ktoś coś sknocił. z punktu widzenia gry czarodziej nie ma większych umiejętności leczenia niż np. łotrzyk- i to jest sprawiedliwe. bo kto byłby w takim razie kapłanem?
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pt kwie 15, 2005 6:47 am

Damador. pisze:
negative enrgy ray - zasieg "0" lub "self " nie widze wiec bedzie problem z tym

to wyceluje sobie promien w twarz, prawda?
To jest myslenie jak "sztylet nie ma zasiegu 0 wiec nie mozesz sobie podciac nim zyl"


rincewind bpm pisze:
bo kto byłby w takim razie kapłanem?

Kazdy kto lubi druga najbardziej potezna klase postaci w grze :) pamietaj, ze kaplan nie rowna sie chodzacej apteczce.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt kwie 15, 2005 8:44 am

Jest kilka klas prestiżowych, o ile dobrze pamiętam w Book of the Exalted Deeds i paru innych podręcznikach. Umożliwiają one użycie magii Divine (objawień) przez postacie, które na codzień posługują sie magią Arcane (Wtajemniczeń). Nie mam poręczników w pracy, więc nie podam konkretnych przykładów. A że dziś wyjażdżam na manewry i wracam w niedzielę - to wtedy podam konkretne propozycje.

Nie zależnie od wszystkiego uważał bym z klasami nieoficjalnymi. Zbyt często spotykałem klasy tworzone na zasadzie : wojownik + mag + kaplan = wybieramy najlepsze z każdej. :D :D

W przypadku gdy chodzi tylko o leczenie, polecam przedmioty magiczne, doskonale się sprawdzają.
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

pt kwie 15, 2005 8:46 am

negative enrgy ray - zasieg "0" lub "self " nie widze wiec bedzie problem z tym

Nie widzę problemu. Negative Energy Ray z założenia jest zaklęciem ofensywnym, a te nigdy nie mają zasięgu "na siebie". Niemniej jednak można sobie wyobrazić sytuację, w której ktoś znajdzie użyteczne zastosowanie dla takiego zaklęcia, a wtedy - proszę bardzo.

czarodziej nie ma większych umiejętności leczenia niż np. łotrzyk- i to jest sprawiedliwe

Nie ma sprawiedliwości na tym świecie, a w rpg tym bardziej. Zresztą istnieją nawet oficjalne (w D&D) zaklęcia pozwalające czarodziejowi na leczenie (np. Simbul coś tam).
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

ndz kwie 24, 2005 10:35 am

Nec Xelos pisze:
Ale jaki to problem zeby wziac Alchemie- Brew Potion i tworzyc miksturki leczenia??


Damador. pisze:
taki ze by tworzyc te miksturki musisz znac odpowiedni czar


A czy nie można wziąć atutu Stworzenie cudownej rzeczy i zwój z Leczeniem ran i zrobić jakiś przedmiocik - jak już ktoś wspomniał?

Przychylam się jednak do opini, że mag/zaklinacz nie powinni leczyć.
To jest tak jak na wojnie :) :

Artylerzysta - Mag/Zaklinacz
Medyk - Kapłan/Droid

:razz:
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

ndz kwie 24, 2005 12:22 pm

Jozzo pisze:
pamietaj, ze kaplan nie rowna sie chodzacej apteczce.

według mnie równa się podpakowenej, walczącej, klimatycznej apteczce z doładowaniem :wink: i tak naprawdę, szczególnie na pierwszych poziomach to podstawowa funkcja kapłana.
Teukros pisze:
Zresztą istnieją nawet oficjalne (w D&D) zaklęcia pozwalające czarodziejowi na leczenie (np. Simbul coś tam).

Simbul coś tam- to czar całkowice wymiękający przy niższym uzdrowieniu- i leczenie na takim poziomie mogę u magów zaakceptować (to leczenie niewiele skuteczniejsze od tego, jakie ma łotrzyk kradnąc miksturki i używając zwojów :wink: )
 
Awatar użytkownika
Kalosz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: czw lut 24, 2005 4:40 pm

ndz kwie 24, 2005 11:29 pm

Dżisus! Przecież podręczniki RPG, to nie Biblia! Można je interpretować w różny sposób. Nie ma czaru leczenia w PG? OMG, co za problem, pogadajcie z MG. Przecież zawsze można znaleźć prawdawną księgę, w której będą zapisane starożytne czary leczenia dla magów. Z zaklinaczami tak samo, odkryli nowe moce drzemiące w swoim ciele.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

pn kwie 25, 2005 8:08 am

Kalosz tutaj raczej chodzi o jakieś sensowne rozwiązanie (wzięte z jakiś źródeł już podanych).

A moim sposobem na leczenie czarodzieja/zaklinacza jest drużynowy kapłan/bard/druid :razz: . Nie ma sensu patrzeć na jakieś możliwości dawane przez atuty ponieważ od leczenia jest kapłan itd.
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

pn kwie 25, 2005 8:42 am

Takie szukanie leczenia (i to silnego leczenia) u klas nastawionych głównie na siłę ognia jest bez sensu. To tak samo jakby koleś grający kapłanem nagle zażyczyłby sobie np. roju meteorytów, albo chociaż kuli ognistej i błyskawicy. Takie mieszanie czarów jest zupełnie nie na miejscu. W durżynie powinno się znaleźć miejsce dla każdego, a tak czarodziej/zaklinacz wypycha kapłana/druida.
 
Awatar użytkownika
Nec Xelos
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: pt lip 18, 2003 12:38 pm

pn kwie 25, 2005 12:45 pm

little_diner pisze:
Takie szukanie leczenia (i to silnego leczenia) u klas nastawionych głównie na siłę ognia jest bez sensu. To tak samo jakby koleś grający kapłanem nagle zażyczyłby sobie np. roju meteorytów, albo chociaż kuli ognistej i błyskawicy.


Hehe sens zdania jest zrozumialy ale przyklad dales tak trafny jakbys wlasnie dostal w leb ze Storm of Vengeanca (poniekad najlepszy czar bojowy w gtrze i to wlasnie u kaplana).

Ale co do reszty sie zgodze, cala sprawa niue ma sensu, bo nie o to chodzi w magu. Przeciez po to to jest gra druzynowa, zeby od leczenia byl kto inny a od demolowania i palenia lasow mag :P:P
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

wt kwie 26, 2005 10:25 am

Nec Xelos pisze:
Przeciez po to to jest gra druzynowa, zeby od leczenia byl kto inny a od demolowania i palenia lasow mag

BG działają w dróżynach, bo tak dyktuje logika gier RPG. życie BN to nie jest gra drużynowa :razz:

Nec Xelos pisze:
Hehe sens zdania jest zrozumialy ale przyklad dales tak trafny jakbys wlasnie dostal w leb ze Storm of Vengeanca (poniekad najlepszy czar bojowy w gtrze i to wlasnie u kaplana).

jak to będzie po polsku/ w jakim podręczniku jest ten czar?
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

wt kwie 26, 2005 2:23 pm

rincewind bpm pisze:
jak to będzie po polsku/ w jakim podręczniku jest ten czar?

To jest chyba Burza Zemsty z PG. Może i jest potężna, ale dla czarodzieja i zaklinacza jest Wyssanie Energii i Rój Meteorytów, które możesz rzucać co runde, a na Burzy Zemsty musisz się koncentrować przez czały czasz trwania czaru (więc chyba nie możesz rzucać innych czarów. Poza tym czas rzucania jest dłuższy niż tamtych czarów - 1 pełna runda, co też wpływa dość znacznie na jego moc, bo jeśli czarodziej zobaczy, że potęzny kapłan rzuca długo jakiś czar to zdąży jeszcze go poranic swoimi czarami, a wtedy może być cienko z koncentracją.
____________________

Świetnie, a teraz prosiłbym o zaprzestanie offtopica - to taka uwaga ogólnych do wszystkich piszących.
Moderator Zsu-Et-Am

____________________
 
Awatar użytkownika
Krestor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 3:50 pm

ndz cze 12, 2005 9:06 pm

Ale wy kombinujecie sobie życie! Po prostu pozabijaj członków drużyny, wszkrześ ich jako nieumarlaków i lecz ich promieniami i wybuchami negatywnej energi :lol:
Ostatnio zmieniony czw cze 16, 2005 6:24 pm przez Krestor, łącznie zmieniany 1 raz.
 
zq
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: sob lut 19, 2005 7:41 am

pn cze 13, 2005 3:27 pm

A ja zaproponuje atut Extra Spell z CA. Według niektórych można za jego pomocą brać czary nawet z list innych klas. Wszystko zależy oczywiście od interpretacji, choć ja sądzę, że wyrażone jest to dość jasno.(Pisze tam o czymś takim, że dla klas, które znaja wszystkie czary ze swojej listy, to mogą brać czary, których normalnie nie mogłyby zdobyć).
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn cze 13, 2005 6:39 pm

zq pisze:
(Pisze tam o czymś takim, że dla klas, które znaja wszystkie czary ze swojej listy, to mogą brać czary, których normalnie nie mogłyby zdobyć).

Nie oznacza to czarów objawień (możesz magiem dostać dostęp do niektórych czarów barda, kapłanem, do czarów domenowych itp).
 
Awatar użytkownika
Razzed
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 7:11 pm

pn cze 13, 2005 7:55 pm

Dobra, pewnie się skompromituje, ale czym jest tzw. "CA"? i atut "Extra spell"?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości