Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

Czary...

pn sie 22, 2005 4:39 pm

Hmmm

Witam, gdzies juz tu pisałem o tym ze tworze system autorski.. no ale niewazne.. Tak czy inaczej nadeszla jedna z tych chwil kiedy rzemieslnik musi zwrocic sie do ludu o pomoc bo ma proste zadanko przyjemne dla kazdego nie wymagajace ani wiedzy ani czasu... a sam jeden ma ograniczona pomysłowosc...

Otoz pytam was o Czary...
Jakie czary chcielibyscie widziec w systemie RPG, jakie najbardziej lubicie, jakie was najbardziej interesowaly, pasjonowaly intrygowaly. Jakich zawsze potrzebowaliscie a nigdy ich nie bylo...

Potrzebuje pomysłow na czary.. (jak wiadomo czarow w systemie im wiecej tym lepiej 20, 50, 100, 200, 500.. wazne zeby bylo w czym wybierac)
Mogą byc najprostsze ala

"lepkie spoiwo" - tworzy małą warstwe kleju na przedmiocie

Ale mogą tez byc potężne ala

"iluzoryczne bagno" - rzucone w terenie lesistym tworzy iluzje wielkiego bagna wokol przeciwników. Przeciwnicy traca orientacje co sie dzieje, biegaja panicznie szukajac wyjscia, starajac sie niewpasc w odmenty. Przeciwnicy ich dostaja dodatnie modyfikatory do trafienia w cała grupe...

itp itd...
Im wiecej roznorodnych pomysłow tym lepiej. Wiadomo ze 1 osoba jak zacznie myslec nad czarmai to zaraz wejdzie w konkretny tok myslenia.. i czary beda do siebie podobne.. i zapomni sie o jakiejs innej dziedzinie. Dlatego zwracam sie z tym do wszystkich. To nie trudne napisac "nazwe czaru" i krociutki opis mniej wiecej co to robi.. A mozecie wyrazic tu swoje niezadowolenie z brakiu jakis zaklec w waszym ulubionym systemie itp itd...

Z góry dziekuje za pomoc.

Ps. System dla ktorego potrzebuje czarów tworzy sie pod adresem www.goblin.int.pl
 
Awatar użytkownika
Kozmoor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 346
Rejestracja: wt mar 09, 2004 1:33 am

pn sie 22, 2005 8:46 pm

Fajerbol... nic wiecej nic mniej... just fajerbol...
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

wt sie 23, 2005 12:05 am

Primo, proponowałbym przeczytać regulamin forum w kwestii tego, jak powinny a jak nie powinny wyglądać posty. M.in. nie powinno się w nich nadużywać wielokropków.

Secundo, jeśli potrzebujesz standartowych czarów które mógłbyś zaadoptować do swego systemu, zajrzyj tu:
http://www.d20srd.org/

Tertio, osobiście jestem zwolennikiem otwartego systemu magii, takiego, który umożliwia stworzenie dowolnego czaru opartego na kilku magicznych umiejętnościach. Niedoścignionym przykładem jest oczywiście Mag. Czy rozwazałeś takie rozwiązanie?
 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

wt sie 23, 2005 9:42 am

Hmmm

No tak bo duza ilosc wielokropkow czyni post nieczytelny i strasznie utrudnia przekazywanie tresci i nie wiem co tam jeszcze...

Btw... nie nie rozwazalem mozliwosci dowolnych czarow bo jakos mi to nie podchodzi... wole standardziek, konkretna lista ktora byla by uzalezniona od rejonu w ktorym mag sie uczy. Btw W załozeniach swiata juz jest zaznaczone ze ludki ucza sie konkretnych zaklec ze zniszczonych wypalonych i ledwo zachowanych w nielicznych egzemplazach, ksiag wiec nagle stwierdzenie ze kazdy koze sam utkac wlasne zaklecie by zupelnie nie pasowalo do koncepcji i zalozen świata.

Co do strony... nie mam w zwyczaju sciagac od kogos rowno pomysły. Fakt ze tam czarow jest od groma i jeszcze wiecej i prawdopopdobnie sam nie wymysle niczego czego tam by nie bylo, ale wole miec czyste sumienie i brac czasy z głowy swojej lub ludzkow ala foroom niz z jakis stron i innych systemow.
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

wt sie 23, 2005 10:38 am

Mimo wszystko sięgnięcie do istniejących ksiąg czarów jest całkiem niezłym pomysłem. Czasami naprawdę trudno samemu coś wymyślić. Polecam Ars Magikę i Nephilim. Wymyśliłbyś coś takiego ?
 
Awatar użytkownika
Inkayon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: sob lut 14, 2004 12:51 pm

śr sie 24, 2005 3:32 pm

hrhr, Gerard, Mag pod względem otwartego systemu magii jest jak najbardziej dościgniony, jeśli nie prześcigniony;) Przez Gemini rpg;)

Pozdrawiam.

Ps. faktycznie, tylko otwarty system magii!

Inkayon
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

wt sie 30, 2005 7:32 pm

Magia w Unknown Armies też jest niczego sobie...
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

wt sie 30, 2005 10:14 pm

Podpisuję się pod głosami, że powinien być otwarty system magii.

I dodam swoje trzy grosze.

Jeśli nie ma być zupełnie-zupełnie otwarty, to najprościej zrobić ogólnie (lub konkretniej) pojmowane "techniki magiczne", umożliwiające osiąganie dość luźno określonych efektów. Na przykład mag ognia potrafi bawić się w Małego Pirotechnika, a mag voodoo rzucać klątwy i tego typu ustrojstwa. Iluzjonista potrafi mamić iluzjami... i na pewno można wymyślić sto tysięcy oryginalniejszych przykładów. A, i lepiej nie wsadzać wszystkiego jak leci. Niech magowie, wszyscy, będą do siebie w czymś podobni, niech ich łączy wspólna oś i wspólny pierwiastek. Chociażby źródło z którego czerpią swoją moc (i dodam, że nie polecam rozwiązania "ot tak sobie, z powietrza" albo "z wielkiej, wielkiej koncentracji i długich studiów magicznych". Dlaczego? Bo to niczego absolutnie nie wyjaśnia i nie buduje nastroju mistycyzmu wokół czarodziejów).

Jeśli idea szeroko rozumianych "umiejętności magicznych" wydaje się niestosowna, i koniecznie muszą być "zaklęcia", to koniecznie powinny być utrzymane w jednym "klimacie" i stylu. Jeśli magia ma być tajemnicza i skryta, to zamiana maga w kota albo "złe oko" pasują, a smażenie fireballami już nie. Jeśli ma być żywiołowa i prosta, to niech zaklęcia wyzwalają surowe siły w sposób trudny do kontrolowania. Szkoda, żeby magia to było takie mydło i powidło, jedno zaklęcie pozwala fruwać, a inne stać się niezwykle mądrym. Z kolei jeszcze inne identyfikować przedmioty :razz: . Stop wariatom dro... to znaczy, stop nijakości. I niech każde zaklęcie me sens i cel, i - za przeproszeniem - tożsamość swoją. Za wzór stawiam Deadlandsowych Kanciarzy i ich Kanty, chociażby. A i system magii w 7th Sea prezentuje się smakowicie, choć słabo go znam.

Powyższe dotyczy magii stosunkowo łatwej w użyciu. Można też i tak, że magia bardziej zahacza o alchemię, rytuały, hermetykę i podobne klimaty. Metoda równie godna polecenia.

I, cokolwiek się stanie, wprowadzanie stu milionów nudnych czarów jest OSTATNIM, co powinno się robić. Dość już było systemów z nijakim systemem magii, niech będzie ona wreszcie ciekawa na gruncie tak fabularno-narracyjno-"realiowym" (zwłaszcza!), jak i mechaniczno-metodowym. Wskazówka: "zapamiętywanie" czarów, punkty magii - to już było i szkoda to powtarzać po raz n-ty, skoro jest to dostępne w tylu odmianach i formach.
 
Alek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: czw kwie 15, 2004 4:23 pm

śr sie 31, 2005 10:51 am

Najlepsze są czary polimorfowania, teleportacji, sprowadzania, transmutacji. Możesz też dodać czary wywoływania - te mają często fajne efekty. Ogólnie zależy to od ciebie i graczy z którymi będziesz grał - wybierz z różnych systemów najciekawsze. Twoje pomysły też są niezłe.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

śr sie 31, 2005 7:04 pm

Po odwiedzeniu twojej strony czuje sie delikatnie mówiąc zagubiony. Pytasz o zaklecia, ale ja chciałbym najpierw wiedzieć jak wyobrażasz sobie magie w stwożonym przez Ciebie świecie? Na stronie nie ma żadnej informacji o czym ten (bedący w budowie) system autorski bedzie traktowac (poza tym, że prawdopodobnie będziemy grać w stwożonym przez Ciebie świecie), dajesz kilka opisów miejsc i historii, ale uwierz mi kolor i detale nie są wcale take ważne (dla ludzi którzy grają), mnie natomiast interesuje: Dlaczego miałbym poprowadzić sesje w tym systemie? Czym i w jaki sposób moge przekonać swoich graczy, że warto spedzić kilka godzin grając w niego? Oraz jak wyobrażasz sobie mechanikę (coś całkowicie nowego, czy może chciałbyś ją oprzeć na istniejącym już systemie)?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość