Zrodzony z fantastyki

 
Faerish
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pn lis 07, 2005 11:06 am

Xivanserzy - rasa postępowych ateistów

sob lis 26, 2005 10:21 am

No to rozkręcam to subforum jako pierwszy. Mam nadzieję, że nie macie mi za złe, że taka sama moja praca pojawiła się już na innym forum. Po prostu chcę ją udostępnić większej ilości ludzi, to chyba nic złego. W każdym razie bardzo proszę o wszelkie sugestie koentarze itp...


XIVANSER


" Byłem wtedy w karczmie. Nagle do karczmy weszli trzej jegomoście. Byli oni przeraźliwie bladzi i bardzo chudzi. Do tego mieli bardzo dziwne włosy. Jeden miał czerwone, drugi niebieskie a trzeci białe. Na dodatek sięgały im niemal do kolan. Mieli przerażejące, gadzie źrenice i nie robili zbyt dobrego wrażenia. Byli ubrani w płaszcze i skórznie.Nie wiem jaka to była rasa, ale z pewnością nie byli to ludzie. Już gdy weszli do karczmy padły na nich spojrzenia miejscowej bandy oprychów tyranizujących tą dzielnicę. A gdy siedli przy stole zamawiając najdrożse trunki i rozmawiając głośno o tym, że bogowie powinni zostać zmieceni z powierzchni ziemi, zdenerwowali się już wszyscy. Szybko podeszła do nich banda wraz z paroma oburzonymi obywatelami. Zaczęli rzucać komentarze typu " co to? jakieś zgromadzenie cherlaków?", "wywalać mi stąd innowiercy", oni popatrzyli po sobie i rozegrał się między nimi taki dialog:
- Tortury czy śmierć?
Zgodnie odpowiedzieli:
- I to, i to.
- Czekaj a może najpierw sprawdzić jakiego boga wyznają?
- Tak, to może być ciekawe...
Zmarszczyli czoła, tak jakby intensywnie nad czymś myśleli. Potem parsknęli śmiechem.
- Dziwne...
- Żałosne!
- Smiechu warte.
Wtedy rozjuszony tłum zaatakował ich. Zanim ludzie zdążyli cokolwiek zrobić, oni zaczęli mamrotać coś i wymachiwać rękoma. Po chwili w karczmie panował chaos. Ktoś się palił, kogoś atakowały robale, ktoś nie mógł się wydobyć z chmury gazu, a niektórzy próbowali zranić jegomościów którzy nagle zniknęli. Wkrótce cała karczma opustoszała, zostałem tylko ja, przecież jestem szynkarzem.
Osobnicy, jakby nigdy nic usiedli przy krzesłach i kontynuowali dyskusję. Zamawiali wiele rzeczy więc w sumie powinienem się cieszyć, ale jakoś się ni cieszyłem...
Potem przez drzwi do karczmy wpadła grupa paladynów i kapłanów różnych praworządnych bóstw, a także strażników miejskich i urzęników państwowych. Jeden z nich powiedział:
- Jesteście oskarżeni o zbrodnię przeciwko świątyniom, zakłócanie porządku i wspomaganie rewolucji, a także obrazę majestatu i...
Nie zdążył dokończyć a osobnik powiedział:
- Czy wy nigdy się nie nauczucie, że Xivanserzy są przygotowani na każdą sytuację?
Wtedy wyciągnęli różdżki, rzucili zaklęcie i tyle ich widziałem... Chyba się przeteleportowali, ale skąd ja prosty człowiek, mam to wiedzieć?"


OSOBOWOŚĆ: Bardzo chaotyczny charakter. Nienawidzi jak coś się mu narzuca. Wierzy w postęp, myśli ze bogowie to największa tyrania, jaka nawiedziła świat. Mówią ze magia mistyczna w połączeniu z technologia to największa potęga. Xivanserzy budują machiny i ogólnie dążą do postępu. Nienawidzą zabobonów. Nie lubią, gdy nic sie nie zmienia. Czasem celowo wywołują rebelie i bunty. Czasem usprawiedliwiają to ideologicznie, a czasem robią to dla zabawy.


WYGLĄD: Niezbyt przyjemny. Skóra i kości. Straszliwie blady. Wory pod oczami.
Bardzo szybko rosnące włosy. Często nawet poniżej kostek. Wąskie długie oczy ze źrenicami gadzimi.


RELACJE: Nie lubią ludzi wyznających jakieś bóstwo, szczególnie kapłanów i paladynów. Jeśli chodzi o rasy to nawet lubią elfy, chociaż ich przywiązanie do natury ich odstręcza. Jedynym wyjątkiem są Szalone Efy. Lubią tez gnomów - wynalazców. Nie lubią krasnoludów i pólorków. Niezbyt lubią niziolkow. Nienawidzą kapłanów czczących bóstwa i paladynów. Nie cierpią mnichów i barbarzyńców. Do wojów mają stosunek obojętny. Niezbyt lubią druidów, nazywają ich zacofańcami.


HISTORIA:
Historia starożytna:
Nikt nie wie dokładnie skąd pochodzą Xivanserzy. Jednak oni sami opowiadają historię nazywaną Legendą o Xivie:
Dawno temu, kiedy był jeszcze tylko jeden Plan Materialny, a bogowie mieszkali na jednym tylko Planie zewnętrznym, tyranizowali oni, hamowali rozwój i zmuszali do posłuszeństwa inne rasy. Sami nie zajmowali się niczym innym jak zaspokajanie własnych przyjemności i pilnowanie aby cywilizacja się nie rozwinęła co mogłoby być dla nich zagrożeniem. Jednak nierozsądnie wyhodowali oni sobie rasę sług, bardzo liczebną i nie myśleli nawet, że mogliby wystąpić przeciw nim. Jednak w sercach sług narodził się bunt. Pod przywództwem Xiva ( od którego wzięli nazwę ), zabili pradawnego boga magii dzięki czemu łaska magii spadła na nich i inne rasy. Przez wiele eonów toczyła się walka między bogami a Xivanserami, w któej bogowie zaczęli wygrywać.
Jednak w tym czasie inne rasy rozwijały się, potężni magowie spośród nich tworzyli nowe światy i przestały być one bezwolnymi sługusami bogów. Teraz bogowie muszą walczyć o swych wyznawców. Niedobitki Xivanserów zbiegły na jeden z Planów Materialnych. Lecz Xivanserzy nadal walzą! Twierdzimy, że świat nigdy nie wejdzie w Erę Postępu i Wolności, dopóki narzucający nam swoją wolę bogowie nie zostaną zlikwidowani.

Historia najnowsza:
To pradawna rasa, mieszkali w górzystej krainie o nazwie Xivia. Nie prowadzili ekspansywnej polityki, jednak rozsierdzili wiele kościołów tym, ze przewodzili nawołującej do stracenia bogów z piedestałów organizacji "Otwórzcie oczy". Pewnego razu wszystkie kościoły praworządne urządziły krucjatę przeciwko Xivanserom. Xivanserzy nie byli przygotowani na frontalny atak. Owszem, na ciche morderstwa tak, ale nie spodziewali się czegoś takiego. Bronili się świetnie przy pomocy potężnych czarów i machin, ale nie mieli żadnych murów obronnych i wrogowie szybko wpadli do ich siedzib. Niektórzy Xivanserzy uciekali przez jaskinie tak głębokie ze wcześniej nie zdążyli sie tam zapuścić. W końcu weszli w Podmrok. Tych Xivanserow nazywamy Mrocznymi Xivanserami, ale o nich później. Zdecydowana większość uciekła w kierunku morza. Tam wybudowali wiele statków i zanim krucjata ich dopadła wypłynęli w morze. Ci Xivanserzy to Xivanserzy Morscy. Niedługo odkryli ze odpowiada im życie wiecznych podróżników i nawet nie próbowali odzyskać ojczyzny, co nie znaczy ze nie próbowali sie mścić. Przez wiele, wiele lat Xivanserzy Morscy stawali sie coraz bardziej lądowi. Częściej przybijali do portów, a co najmniej 1/3 wyruszyła na poszukiwanie przygód. Teraz, jeśli spotka sie jakiegoś, Xivansera, nazywa sie go Morskim, tylko by odróżnić go od Mrocznego. Krążą plotki ze organizacja "Otwórzcie oczy" zaczyna sie odbudowywać.

KLASY: Ulubionymi klasami Xivanserow jest czarodziej. Co najmniej 70% Xivanserow ma tą klasę. Xivanserzy rzadko są zaklinaczami, ponieważ nie są charyzmatyczni, a poza tym wolą dochodzić do wszystkiego ciężką pracą, ale niektórzy decydują się na tą klasę, uważając, że czarodziej jest zbyt uzależniony od swych ksiąg. Czasem zostają też łotrzykami. Tacy osobnicy sprawdzają wytrzymałość społeczeństw i wzniecają bunty poprzez swe intrygi. Wiele z nieustannie przemieszczających się osobników zostaje tropicielami - łucznikami. Co do bardów to zostają nimi równie często co zaklinaczami. Wbrew pozorom kapłani wcale nie są u Xivanserow czymś zakazanym. Nie wyznają oni po prostu żadnych bóstw.

KULTURA: Xivanserzy w swej społeczności starają sie ograniczyć kontrole nad obywatelem do minimum, dlatego często nie posiadają żadnej władzy a jeśli posiadają to demokratycznie wybrana. Najczęściej rządzi nimi najwybitniejszy umysł w dziedzinie magii i technologii. W ich społeczeństwie kładzie sie większy nacisk na dobro jednostki niż ogółu. Panuje u nich wielkie rozluźnienie obyczajów. Prawie każdy z nich wyrusza w poszukiwanie przygód, bo sa bardzo ciekawi świata. Prawie każdy ma tez duże doświadczenie w fachu poszukiwacza przygód. Czasem podczas poszukiwania przygód robią rzeczy niezbyt mile dla kościołów.
Natomiast Mroczni Xivanserzy zazdrośnie strzegą swych badan, często dokonuje sie mordów na rywalach. Jest to społeczeństwo przemieszczające sie, ponieważ pokłócili sie z Drowami i nie chcą, aby ich namierzyli. Często porywają mieszkańców powierzchni do swoich mrocznych eksperymentów. Jednoczy ich jedynie wspólny wróg: kościoły i drowy.

CHARAKTER: Dowolny chaotyczny.

JĘZYKI:
Automatyczne: Xivanserski, Wspólny
Premiowe: Smoczy, Otchłanny, Podwspólny, Niebiański, Piekielny

MECHANIKA:
EPP +1

Rozmiar średni, bazowa szybkość 9 m

Siła: -2 Nie mają wykształconych dobrzew mięśni i nie zwracają uwagi na siłę fizyczną
Zręczność: bez zmian
Budowa: -2 Są słabo zbudowani
Roztropność: +2 są nieco szaleni, ale wykazują się wielka ostrożności
Intelekt: +4 Są naprawdę bardzo inteligentni
Charyzma: -2 Niezbyt dobrze sie dogadują z innymi

Odporność na czary wtajemniczeń: 10 Ponieważ żyją w ciągłym związku z magią wykształcili sobie na nią nikłą odporność
Odporność na czary objawień: 15 Lud Xivanserow od wieków walczył z kapłanami więc zdobył pewną odporność na ich czary

Wiedza (religia): +2 Posiadają dużą wiedzę o swych wrogach
Wiedza (tajemna): +2 Od dziecka są szkoleni w arkanach wiedzy tajemnej

Darmowy atut na pierwszym poziomie: Stworzenie cudownej rzeczy – chociaż formalnie nie spełnia wymagań to Xivanserzy są mistrzami w tworzeniu magicznych jak i technicznych urządzeń z domieszką magii.

Dostają -2 do testów charyzmy z osobami wyznającymi jakieś bóstwo, dostają -6 jeśli ta osoba jest kapłanem lub paladynem. Żadna Świątynia nie wskrzesi i nie uczyni żadnej przysługi Xivanserowi, chyba, że jest on wyznawcą danego boga lub wpłaci na jej konto 10 razy więcej niż normalnie. Na kościoły praworządne nie działa nawet wpłacenie większej sumy.

Zdolność nadnaturalna: Wykrycie boga
Tą zdolność ma każdy Xivanser. Powoduje ona, że Xivanser wykrywa, jakiego boga czci cel. Rzucenie tej zdolności jest akcją darmową. Wystarczy sama myśl, słowa ani gesty są niepotrzebne. Może ją rzucić raz dziennie na cztery poziomy. Rzut obronny na wolę powoduje jedynie odkrycie czy cel wierzy w jakiegokolwiek boga czy nie. W przypadku, gdy cel niezbyt mocno wierzy w jakiegoś boga otrzymuje +5 do rzutu obronnego. Jeśli cel za wszelką cenę chce ukryć swoje wyznanie, gdyż jest ono np.zakazane w tych stronach otrzymuje +10 do rzutu. Cel nie zdaje sobie sprawy, że ktoś mieszał mu w umyśle.

Jeśli Xivanser zacznie wyznawać jakieś bóstwo, żaden Morski Xivanser nie odda mu żadnej przysługi (jeśli będzie o tym wiedział, co jest bardzo możliwe, bo organizacja "OO" ma dobrze rozbudowaną siatkę szpiegowską, a prawie każdy Xivanser poszukujący przygód do niej należy). Większość Mrocznych Xivanserow będzie chciała go zabić.

TYPY WŁOSÓW: Xivanserscy uczeni zauważyli, że Xivanserzy o poszczególnych kolorach włosów mają podobne osobowości. Nazwali każdy kolor pewnym przydomkiem. Teraz wszyscy Xivanserzy posługują się tymi nazwami. Jest to jedna z niewielu tradycji wśród nich.

Niebieskie włosy - Rabuś Tajemnic Wszechświata - Niemal wszyscy tacy Xivanserzy są czarodziejami. Cechuje ich szaleńczy pociąg do wiedzy. Za księgę zawierającą np. prawdę o pochodzeniu Asmodeusza, taki typ oddałby wszystko.
Czerwone włosy - Rozpruwacz Tkanki Rzeczywistości - Tutaj wszyscy, którzy nie są czarodziejami, są zaklinaczami. To najbardziej szaleni Xivanserzy. Taki osobnik gdyby natknął się na skrzynie z napisem "Nie otwierać bowiem mieszka tam potwór, który pogrąży świat w chaosie", bez wahania by ją otworzył.
Zielone włosy - Wygnany Mędrzec - Takie osoby to największe indywidua we wszechświecie. Czasem są nawet zbyt dziwni dla Xivanserow. Czasem mogą być bardziej szaleni Rozpruwaczy, a czasem do bólu racjonalni. Do nich nie stosują się ogólne zasady dotyczące Xivanserow. Mogą mieć każdą klasę (oprócz paladyna i mnicha). Te osoby z racji swej odmienności często wyznają jakiegoś boga.
Blond włosy - Wieczny Buntownik - Ci spośród nich, którzy nie są czarodziejami najczęściej wybierają drogę kapłana (bez boga). Tak mocno wierzą oni w ideały, chaosu, wolności i ateizmu, że walczą o nie bez opamiętania. To oni najczęściej podburzają lud przeciwko władcom.
Czarne włosy - Wróg Wszystkiego Co Stałe - Wśród tych Xivanserow, najbardziej popularną (zaraz po czarodzieju klasą) jest łotrzyk. Tacy osobnicy nie lubią gdy nic się nie zmienia. Wywołują bunty dla przyjemności. Robią psikusy, przeszkadzają lub nawet zabijają władców. Uwielbiają siać ziarno niepewności w umysłach innych.
Białe włosy - Poszukiwacz Zakazanej Potęgi - Ci Xivanserzy, tak jak Rabusie prawie zawsze są czarodziejami. Zatracają się oni w poszukiwaniu potęgi. Często paktują oni z demonami i innymi tego typu istotami.
Brązowe włosy - Podróżujący Poza Granice Uniwersum - Ci osobnicy zostają łowcami (chociaż wolą czarodziejów). Nienawidzą oni zostawać w miejscu. Często podróżują po planach.

IMIONA:
Najczęściej kończą się na z lub s. Nie ma podziału na żeńskie i męskie imiona
Imiona: Zigrivdazz, Soriglevis, Efemetrans, Kirviloziss

MROCZNI XIVANSERZY:
Różnice miedzy mrocznymi, a morskimi Xivanserami:

Jako że Mroczni są ludem wędrującym po podmroku, to konstruują wiele magicznych...hmmm...pojazdów. Podróżnik który napotka na Kawalkadę ( bo tak nazywają się ich pochody ) Mrocznych zobaczy mnóstwo wież chodzących na pajęczych nogach, krabo - domów i mrówko - budynków.

Charyzma -4 Kto powiedział, że Morski Xivanser wygląda jak trup ten nie widział Mrocznego. Ich skóra ma taki sam odcień jak skóra Zombie co nie czyni ich zbyt przyjemnymi. Poza tym, często traktują innych z pogardą i nie znają słowa kompromis.

Widzenie w ciemności

Premia rasowa +2 przeciwko duergarom i +4 przeciwko drowom (do ataku)

Odporność na czary wtajemniczeń: 15 są bardziej związani z magią niż Morscy

Każdy kapłan bóstwa wymagającego od wyznawców fanatyzmu będzie próbował zabić Mrocznego. Żaden kapłan pod żadnym pozorem nie uczyni mu żadnej przysługi ( wiem, masło maślane ). Jest to skutek ciągłych napadów na świątynie i porwań w celu przeprowadzania eksperymentów

Język automatyczny: Podwspólny

Wiedza (podmrok) +2 Ciągle podróżują po Podmroku i wiele o nim wiedzą
Wiedza (plany) +2 Wciąż paktują z przybyszami. Istnieją pogłoski, że niektórzy z nich biorą udział w Wojnie Krwi po stronie demonów.


Charaktery:
Morscy: 50% CN, 40% CD, 10% CZ
Mroczni: 50% CN, 40% CZ, 10% CD

OTWÓRZCIE OCZY

Mówi się, że główna siedziba organizacji "Otwórzcie Oczy" mieści się na ogromnym Xivanserskim statku Xindareziss wielkości miasta takiego mniej więcej jak Neverwinter, a poruszanego tylko i wyłącznie magią. Mieszczą się tam pomieszczenia organizacji, portale prowadzące do różnych obszarów świata. Są tam również kwatery najpotężniejszych Xivanserów. Formalnie "OO" nie ma przywódcy a jedynie radę składającą się z najpotężniejszych magów należących do organizacji. Nie ma ona określonej liczby członków; zostaje nim każdy członek organizacji, który przekroczył 10 poziom. 55% członków rady to Morscy Xivanserzy, 10% Mroczni Xivanserzy (nie dlatego, że są mniej potężni, po prostu wolą oni zdezorganizowane akty terroru niż przekonywanie innych do własnego zdanie, dlatego niewielu należy do organizacji), 35% inne rasy (głównie ludzie, elfy i półelfy, nieliczne gnomy)
Teraz najpotężniejszymi członkami rady są Kovarlisozz, Rozpruwacz Tkanki Rzeczywistości (Czarodziej, 10 Planarny budowniczy (Księga Planów), 10 Ksenomanta (Księga i Krew)) oraz Zeldevirions, Wieczny Buntownik (26 Kapłan z domenami chaos i wolność)
Chodzą plotki, że ta dwójka chce przenieść organizację oraz wszystkich chętnych Xivanserow do miejsca gdzie mogliby zdziałać o wiele więcej. Chcą ich przenieść na plany i utworzyć nową frakcje (planarną grupę ideologiczną), współpracującą z Anarchistami, Chaosytami i Athar. Podobno Kovarlisozz odkrył przejście do Odległej Dziedziny, planu wszechobecnego szaleństwa i dziwności, i tam chce ich przenieść. Jest też wersja, że chce ich przenieść do Limbo. Rzeczywiście "OO" mogłaby tam więcej zdziałać gdyż jest to świat łączący wszystkie inne. Podobno są w sferach już zalążki nowej frakcji.

HISTORIA XIVII

Po ucieczce Xivanserów, Xivia była terenem okupowanym przez kościoły praworządne. Po kilkunastu latach, co można było przewidzieć bogowie źli, pokłócili się z dobrymi. Niektórzy z nich się wynieśli, uznając, że taka bezsensowna wojna nie służy dobrze ich oddziałom, ale większość została ponosząc w tej wojnie niewyobrażalne straty.
Wkrótce z zawieruchy wojennej skorzystała grupa wyrzutków, wygnańców, heretyków, banitów, anarchistów, ludzi którym przeszkadzał rygor innych państw i innych wolnościowców bądź też mętów pod wodzą potężnych czarodziejów którym zakazano praktyk ze względu na ich heretyckośc, bądź niebezpieczeństwo, założyli miasto-państwo, pod nazwą Wolna Dziedzina Xivii. Osłabione kościoły połączyły się przeciwko nim, lecz poniosły klęskę z powodu wcześniejszych walk między sobą, sprzeczek między oddziałami i podsycaniu nienawiści przez agentów Wolnej Dziedziny Xivii.
Wkrótce armie znów zaczęły ze sobą walczyć. Nowe państwo rozrastało się. Obecnie składa się ze stolicy i 2 małych miast, no i wielu wiosek. W WDX działa wiele organizacji nielegalnych w innych państwach. Jedną z osobliwości jest działająca całkowicie jawnie świątynia boga łotrzyków. Istnieje organizacja Xivanserów mająca na celu odzyskanie ziemi Xivii i ponowne wprowadzenie się tam Xivanserów, lecz większośc z nich nie zwraca na nią uwagi i się od niej odcina. Armia WDX składa się z dobrze opłacanych kompanii najemników. Lecz główną siłe obronną stanowią potężni czarodzieje mieszkający tam. Xivia jest bogata w złoża naturalne i jest liczącą się siłą handlową. Panuje tam dziki kapitalizm a rynek jest całkowicie wolny, nikomu niepodporządkowany, a podatki są prawie żadne. Dzięki temu Xivia jest prężnie rozwijającym się krajem do którego chętnie przyjeżdżają kupcy. Rada czarodziejów czuwa aby nad WDX nie zapanował żaden tyran i żeby wszystko odbywało się całkowicie demokratycznie.
Jednym z terenów nie należących ani do kościołów, ani do Wolnej Dziedziny Xivii, są tereny wokół wulkanów Urgash i Shagru. Niedawno przybył tam pewien Genasi Ognia, będący jednocześnie magiem żywiołu ognia. Podobno został on wygnany z jego ukochanego planu żywiołu ognia przez Ifryty i teraz chce sobie odtworzyć tamto środowisko na planie materialnym. Krąża pogłoski, że chce on się zemścić na Ifrytach i opanować plan ognia. Koło wulkanów kręcą się stworzenia ognia, a parenaście kilometrów poza nimi rozciąga się Ogniste Pustkowie, region czarnej spalonej ziemi i strzelistych gór. Nikt o zdrowych zmysłach nie zapuszcza się w tamte rejony aby nie zostać spopielonym przez opętanego żywiołaka ognia bądź zjedzonym przez jakiegoś ognistego stwora. Zdecydowanie jego umysł opanowało zło, chaos i szaleństwo.

Obrazki:
Xivanser Mroczny
Xivanser Morski
Obrazek
Obrazek
Usłyszałem, że wam się strony nie ładują więc umieściłem bezpośrednio na forum. Nie wiem tylko co zrobić, żeby nie były takie małe, bo na tej stronie wszystko jest po angielsku, a ja jestem językowym kaleką.
I co o nich myślicie? Rysowałem na Paincie więc nie przesadzać z krytyką :wink: .

BARDZO proszę o komentarze. Naprawde bardzo! Proszę wpisywać wszystkie sugestie i spostrzeżenia dotyczące tej rasy a także krytykę i pochwały.
I co myślicie? I jaka ma być różnica w EPP między Mrocznymi a Morskimi jeśli w ogóle jakaś? Czy jeśli chce żeby EPP Mrocznego było takie same to mam go osłabić?

Pozdrawiam

Kolorowanie i upiększanie by Canthir

I najważniejsze! Trwają poszukiwania do dobrego obrazka dla nich! Jak ktoś znajdzie w necie to proszę, niech mi powie!
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

sob lis 26, 2005 10:29 am

Widać, ze się sporo napracowałes ale EPP jest z pewnością zbyt niskie oraz nie rozumiem pod jakim względem ta rasa ma na 1 poziomie atut ,,Stworzenie cudownej rzeczy " żadna rasa nie dostaje na 1 poziomie tak silny atut, moc wykrywania jakie bóstwo dana osoba wyznaje to przesada oraz przesadzona i przepakowana jest odporność magiczna czyli rasa bardzo przepakowana mimo EPP +1 zwiększylbym na EPP+3 !
 
Awatar użytkownika
Trabi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: wt lis 08, 2005 5:17 pm

sob lis 26, 2005 11:00 am

Bardzo fajne! Napracowałeś się. Tylko rysunki są ehm no powiedzmy że nie najlepsze (co nie znaczy że sam lepszy zrobię) no i pomysł z tymi kolorami włosów i zależnymi od tego upodobaniami jest moim zdaniem śmieszny. To tak jakby bruneci byli dobrymi inżynierami a rudzi np. kierowcami.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

sob lis 26, 2005 11:16 am

Ekhm, to EPP jest "troche" niskie. Zauwaz, ze drowy z odpornoscia na ogolnie czary i magie rowna 10 + poziom postaci, ktore posiadaja jeszcze pare zdolnosci czaropodobnych itd. maja EPP rowne +2, a takie glebinowe gnomy z taka sama odpornoscia na magie, niewykrywalnoscia i zdolnosciami czaropodobnymi i premiami rasowymi gnomow maja EPP +3, wiec Twoja rasa powinna miec przynajmniej EPP +4. Radzilbym tez zrobic odpornosc na magie taka jak przy mrocznych elfach i svirfneblinach. Wykasowalbym te wlosy, bo to juz przesada, juz predzej co innego moze miec wplyw na ta rase, ale nie wlosy!
 
Awatar użytkownika
Kozlov
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 09, 2004 9:39 pm

sob lis 26, 2005 1:54 pm

Przedewszystkim to pomysl z wlosami mi sie kompletnie nie podoba. Jest zalosnie smieszny. W ogole bym to wyrzucil. Juz lepiej zrobic jakies kasty, ktore zeby sie odznaczyc maja zwyczaj farbowac wlosy na jakis kolor. Tak samo szybko rosnace wlosy nie pasuja mi do rasy podobnej z wygladu do czlowieka zmarlego z powodu zaglodzenia. Biala cera, i sama skora raczej kojarzy mi sie z dwoma wlosami na krzyz.

O EPP juz poprzednicy wspomnieli. Jest zdecydowanie za niskie.

Co do opisu, to w sumie moze byc, ale nie powiem, zeby jakos szczegolnie mnie porwal. Rasa sama w sobie moze byc, ale tez nie powiem zeby mnie zachwycila. Nie podoba mi sie, ze w sumie wartosci sa przenoszone genetycznie. A jezeli to rodzice ucza dzieci od mlodosci, jacy to bogowie sa bee, to tak jakby kluci sie to z ich umilowaniem do wolnosci i niezaleznosci. Ja to przynajmiej tak widze.
Ostatnio zmieniony sob lis 26, 2005 4:12 pm przez Kozlov, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Fuberutsu
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 12:51 pm

sob lis 26, 2005 2:39 pm

1) Za niskie EPP
2)Aż tyle modyfikatorów ?? Chyba mozna miec do 3 góra (poprawcie mnie jezeli sie myle)
3)Te włosy..co oni ? Traswestyci ? Zmien to na jakies symbole odrozniajac ich lub cos, ale błagam, nie te komiczne włosy.
4)Śmieszne te rysunki...

Generaalnie 3/6 medium job, ale popracuj nad tym, a rezultat bedzie fajny. Widać że popracowałeś, ale nieuniknione błędy jednak się pojawiaja.
Pozdrowienia :)

To jest Spam. Nie powielaj informacji wspomnianych w poprzednich postach. Jeśli jeszcze raz się to powtórzy będę zmuszony usuwać twoje posty.
PS: Można mieć dowolną ilość modyfikatorów...
Zed Kraken

________________

Nie Spam tylko spam :wink:. To robi różnicę, nie mylmy pojęć. Spam przez duże S jest przynajmniej sensowny, śmieszny i uprzywilejowany. Inna sprawa, że prawie wymarły. Mimo to, zachowajmy rozróżnienie.
Do autora: oprócz wymienionych uwag, postaraj się budować dłuższe, bardziej rozbudowane opinie i nie nadużywaj więcej znaków interpunkcyjnych. Zrozum też, w jaki sposób powinny być one zamieszczane - oddzielone jedną spacją z prawej strony. Nie dwoma, po jednej z obu stron. To tak na przyszłość.
Moderator Zsu-Et-Am

________________
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

sob lis 26, 2005 6:47 pm

Rasa bardzo dziwna i specyficzna, tak jak powiedziano wcześniej widać ogrom włożonej w nią pracy ale jednocześnie da się wyczuć, że miejscami jest niedopracowana, np wyjątkowo chybiony pomysł z tymi włosami czy historia Xivii, która choć w miare ciekawa wygląda na pisaną na szybko, szczególnie jej ostatnia część dotycząca Wolnej Dziedziny Xivii, która (IMO) jest najciekawsza, dostarcza bardzo szczątkową ilość informacji. Pomysł z umieszczeniem siedzib tej rasy na statkach też średnio mi się podoba i trudno mi to sobie wyobrazić, natomiast Mroczni zdają się być zrobieni całkowicie na siłę, tylko po to aby można w to wszystko wmieszać Podmrok i drowy a przez to całość mocno kuleje. (w ogóle ci Mroczni bardzo przypominają drowy lub Pomroki). Dlatego może lepiej było wrzucić tą rasę do jakiegoś innego planu ? i niekoniecznie umieszczać ich na planie materialnym, wtedy całość byłaby nieco bardziej logiczna. Ostatnia rzecz jaka mi średnio pasuje to wymieszanie magii i technologii (te domy-mrówki czy wieże na pajęczych nogach jakoś do mnie nie przemawiają) i pojawia się pytanie po co im technologia skoro dysponują potężną magią, która od technologii jest znacznie tańsza a przynosi porównywalne lub lepsze rezultaty ?
Podsumowując muszę powiedzieć, że cała ta rasa to dla mnie mimo wszystko średniak, nie jest najgorzej ale mogło być dużo lepiej.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

sob lis 26, 2005 8:54 pm

Dziwna rasa... wiele już o błędach powiedzieli inni, ale jeszcze 1 sprawa: rasa pod wieloma względami podobna do Gitzerai. Bunt przeciwko władcą, Xiv- podobny do Zerthimona, Gitzerai tez raczej są ateistami, kontemplującymi filozofię podobną do buddyzmu, i właściwie ta 1 różnica- Gitzerai, choć często chaotyczni, mają szacunek do swych braci mnichów, tkórzy dzięki swej sile woli potrafią odeprzeć nawet chaos Limbo, a Xivenserzy raczej w ogóle nienawidzą prawa. Poza tym: Wspólna krucjata bóstw prawa? Nie przejdzie. Pomyśl o tym:
Bóstwa prawa (wybrane): Bahamut, Tiamat, Bane, Tyr, Torm, Helm..... właściwie wystarczy. Ta piątka nigdy by się nie zjednoczyła (oczywiście tylko PD i PN, ewentualnie ci PZ i PN może tak), a przecież mammy po stronie prawa więcej par w stylu Bahamut + Tiamat.
 
Awatar użytkownika
JanF
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 308
Rejestracja: pt lut 25, 2005 4:41 pm

ndz lis 27, 2005 10:39 am

Mi się w sumie podoba... Jest jednak parę niedoróbek. Podtrzymywałbym podwyższenie EPP. Jeśli chodzi o ten wstęp to jest mało orginalny i sztuczny jeżeli chodzi o zachowanie tych ludzi, ale to moje zdanie.

Faerish pisze:
Wbrew pozorom kapłani wcale nie są u Xivanserow czymś zakazanym. Nie wyznają oni po prostu żadnych bóstw.


Tego niezbyt rozumiem... Jak kleryk może nie wyznwać bóstwa, skoro jest to ich źródłem mocy... Tu polecałbym klase Ur-kapłana z Księgi Plugawego Mroku. Jest to pewnego rodzaju kapłan, który gardzi bogami i ich wyznawcami, a specjalizuje się w kradzieży ich zaklęć.

Tak pozatym... to milejby się to czytało gdybyś budował bardziej złożone zdania. :D Jednak ogólnie mi się podoba i widać, że nie zrobiłeś tego na odwal. Jeśli chodzi o rysunki to jak na painta to są nawet niezłe. :wink:
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

ndz lis 27, 2005 2:33 pm

Tego niezbyt rozumiem... Jak kleryk może nie wyznwać bóstwa, skoro jest to ich źródłem mocy...


Wg. podrecznika gracza nie musza, po prostu czerpia energie z domen i tyle.
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

ndz lis 27, 2005 3:03 pm

Diva pisze:
Tego niezbyt rozumiem... Jak kleryk może nie wyznwać bóstwa, skoro jest to ich źródłem mocy...


Wg. podrecznika gracza nie musza, po prostu czerpia energie z domen i tyle.


ze jak ? domeny sa nadawane przez bogow swoim wyznawcom
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

ndz lis 27, 2005 3:12 pm

Nie zawsze. W podreczniku jest wyraznie napisane, ze kaplan nie musi sluzyc konkretnemu bostwu, tylko, np. naturze i wybiera domeny z nia zwiazane (roslina, zwierze itd.), albo inny przyklad sluzy smierci to bierze domeny smierci itp.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

ndz lis 27, 2005 4:38 pm

W Greyhawku może być tzw kapłanem idei czyli wybiera dowolne dwie domeny oraz otrzymuje czary (tak jak jest to PG), natomiast w innych światach takich jak FR (Dragonlance chyba też) kapłan musi mieć bóstwo opiekuńcze ponieważ inaczej nie może rzucać czarów.
Ale starczy bo już podpada pod spory OT
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

ndz lis 27, 2005 5:37 pm

Nie usunę powyższych wypowiedzi o domenach jedynie dlatego, że inni użytkownicy mogą mieć tego typu pytania.
Teraz koniec OT, każdy następny post nie pasujący do tematu będę usuwał bez ostrzeżeń.

PS: Na temat tej rasy wypowiedziałem się już na innym forum.
 
Awatar użytkownika
Rishta
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 264
Rejestracja: wt gru 28, 2004 8:28 pm

pt gru 30, 2005 11:49 am

Napracowałes się, i nawet fajnie to wyszlo, podoba mi się jak narazie chyba wszytko rozumiem a to jest już coś :D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości