To jak odgrywacie dane czary to już wasza własna wyobraźnia... tyle że powinna być przez coś ograniczona (a może nie? czasem nawet lepiej nie...), a tutaj są konkretne wzory według których można czar opisać i przygotowqać jego mechanikę.
Historia... hmm... tutaj jak dla mnie trosz kę gorzej... osobiście ta część jest jak dla mnie jedną z najważniejszych ponieważ pokazuje jak klimatycznie można wykorzystać przedmiot i/lub wprowadzić do gry
u Ciebie ta część została znacznie poprawiona ale wciąż wiele nidopowiedzeń i napisana jakby pod przymusem...
Imie to powinno zostać zmienione, ale to już tylko Twoja sprawa (jak ktoś takiego imienia nie chce to niech w swojej grze użyje innego...).
Powinieneś dodać równierz dokładniejsze statystyki laski jako broni... bo brakuje tutaj tego...
A oto założenia jakich mógłbyś użyć do napisania ciekawszej historii (przynajmniej według mnie...):
1. Tysiąclecia temu bóstwem lodu był <miejsce na imie>*, lecz na lodowym pustkowiu którym władał był sam jeden więc zrobił sobie przyjaciela - inteligentny przedmiot (artefakt?) z którym całe lata spędził na dyskusjach i rozmowach (stąd zamiłowanie przedmiotu do tego...);
2. Przedmiot podsunął mu pomysł aby na pustkowiu stworzyć jakieś tam istoty, aby pojawiło się tam życie...
3. Bóg zgodziwszy się spłodził z jakiejś tam gigantki swoje dzieci: lodową demonicę i lodowergo giganta który zapoczątkował tenże gatunek (dodatkowy wątek do wykorzystania...);
4. Demonica otrzymałą imię Auril*, a gigant <jakośtam>*. Demonica gdzieś zniknęła, a gigant zaczął tworzyć cywilizację lodowych gigantów na Pustkowiu...
5. Laska i bóg dalej rozmawiali cieszc się tym co robią stworzone istoty... (były prawe i dobre
).
6. Ale demonica była ZŁA(!)
. W czasie swej tajemniczej wyprawy (jeszcze jeden nowy wątek?) rozwinęła swe naturalne zdolności i nauczyła się magii.
7. Pierwszym którego odwidziła był brat... Przyjął ją, a ona w zamian zatruła serca i umysły gigantów lodowych i stały się złe i niegodziwe... (jak to zrobiła? czy można temu zaradzić? kolejny wątek poboczny
).
8. Następnie odwiedziła ojca, zażądała władzy i boskości. Ojciec zobaczył że ma poparcie stworzonych przez niego gigantów, że ma moc i postanowił oddać władzę w jej ręce sądząc że jest dobra - tak jak jego syn... lecz ona omamiła w pewnym stopniu równierz jego... Ojciec oddał jej to co chciała i sam postanowił odejść zabierająć swego przyjaciela... ona jednak chciała go pogrążyć do końjca i zażądała laski! Wtedy bóg zobaczył że ona była ZŁA(!) ale laskę musiał oddać i oddał ale najpierw kazał jej służyć jego córce... po czym sam zamienił się w zawodzący wicher który można po dziś dzień spotkać na pustkwiu, a który zwykle zapowiada nieszczeście...
9. Laska nie chciała gadać z Auril (mimo iż jej służyła) i przy niej milczała, więc szybko znudziła się młodej bogini i zostałaoddana w ręce przywódcy gigantów (czyli brata Auril).
10. Jednak wciąż chciał siać zło i zniszczenie więc zniszczyła ich kulturę i sprawiła że zaczyły walczyć same ze sobą... W tych walkach zginął ojciac gigantów lodowych, a laska jego ojca zaginęła...
11. Teraz laska chroni wyznawców Auril (czyli służy jej, a może nawet Auril wydała jej taki rozkaz...), jednak marzy o powrocie do swego stwórcy...
No a teraz "weterani"(i nie tylko) niech ocenią założenia (większość niezbyt oryginalnych ale całość nie najgorsza chyba
).