Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Tepis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 190
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:29 pm

Krzyk z otchłani ... czyli potrzebna pomoc przy autorce ...

pt sty 13, 2006 8:13 pm

"... nagle twoich uszu dobiega wołanie. Krzyk dobiega jakby z podziemi, stłumiony i odległy. Rozglądasz się i widziesz niewielkiego człowieczka, który rozpaczliwie wymachuje rękami. Ludek siedzi w głębokiej norze powstałej w skutek spiętrzenia się otatek, pomysłów i szkiców. To ja ..."

Pewnego razu graliśmy z przyjaciółmi w D&D. Gdy doszło do walki z pewnym śeziwym czarodziejem, drużynowy barbarzyń rzygrzmocił staruszkoli od tyłu toporem (wielki topór +1 żaru (+1k4 od gorąca)) w plecy, po czym tamen zeskoczył z wozu i rzucił kule ognistą ... (reszta jest nieważna). Wtedy mnie naszło, że to pzecież nierealne i sztuczne. Nawet jesli by przeżył to z raną po takiej siekierceledwo na nogach powinien stać ! (o czarowaniu można by nawet zapomnieć). Z drugiej strony w zasadzie czarodziej nie miał jak się bronić, nie mógł odskoczyć, sparować laska , (itd, itp). Zacząłem tworzyć własny system RPG :].

Miałem już sporo pomysłów co do mechaniki, powoli w mojej szalonej głowie zaczęły się wynurzać z morza lądy, budować miasta, rodzić się ludzie, którzy mieli w przyszłości zasiedlić świat mojego RPG'a. Wszystko szło gładko. Opracowałem wstępnie zasadę "wymiany ciosów", wstępną kostkologię, wybrałem cechy które będą określały postacie (itd. itp.). I gdy już myślałem, że będzie dobrze, że w rekordowym czasie napiszę system, ... zaczęły się trudności...

Oto ile ustaliłem ...

1. Cechy
Jest dziewięć podstawowych/głównych cech: Celność, Zręczność, Szybkość, Siła, Kondycja, Wiedza, Roztropność, Osobowość, Charyzma.
Losuje się je po wylosowaniu klasy i rasy rzucając 2k4 i dzieląc wynik na dwa do każdej z cech (może to jeszcze nieco zmodyfikuje, narazie to nie jest istotne).

2.Zasady rzutów
Z racji tego że podczas walki nikt nie stoji biernie większośc rzutów mam zamiar sprowadzić do testów spornych.
I tak na początek testy sporne cech (np.: siłowanie na rękę) przeprowadza się rzucając kością k6 i dodając siłę. W testach niezłożonych, takich jakimi są testy cech losowość nie jest zbyt duża dlatego wykorzystuje się w nich kostkę k6.

Walka jest nieco bardziej złozoną akcją. Do tego testu wykorzystuje się aż trzy kości:1k10+1k6+1k6. Test ataku składa sie z 1,5 rzutu (tak własnie 1,5 :P) Przedewszystkim wykonujesz test Trafieniarzucamy kością k10, która odwzorowuje losowość, stopień udania się tego konkternego ataku. Do tego wyniku najpierw dodajemy naszą premię do Trafienia i test Celności(czyli: k6+wartośc cechy Celności). Jeżeli nasz wynik będzie równy lub wyższy od wyniku przeciwnika (o tym co on może zrobić, jaki test, jaka akcja za chwilę) trafiasz go, lecz jeszcze nie ranisz. Teraz musisz przebić jego pancerz. Do wyniku który uzyskałeś na k10 (cały czas ten sam wynik co do testu Trafienia) dodajesz premię do przebicia i test Siły (czyli: k6+ wartośc cechy Siły). Jeżeli przebijesz pancerz (tego jeszcze nie opracowałem, aleto nie bedzie raczej trudne-to nie byłby test sporny ) zadajesz mu rany (czyli: kostka obrażeń danej broni +siła ).

Przed atakiem można sie bronić na kilka podstawowych sposobów (a w przyszłości opracuję inne bardziej zaawansowane):
>Uchylenie
Podobnie jak w teście trafienia należy rzucić k10 i dodać do tego premie do Uchylenia i test Zręczności (k6+wartość cechy Zręczności). Jeżeli test będzie większy niż test ataku przeciwnika, Uchylenie się powodzi i unikasz obrażeń. Jednak każda kolejna próba w tej rundzie będzie miła karę -1 (trzecia próba Uchylenia w danej rundzie ma karę -2, itd. ...).
>Odskok
Zamiast się uchylać i dalej stać tam gdzie się stoi można wykonać odskok, czyli uciec przed ciosem. Test wygląda tak jak w przypadku testów Trafienia, Uchylenia, a więc rzut k10 i premie do Odskakiwamia plus test Szybkości (k6+ wartość cechy Szybkości). Jeżeli test bedzie większy niż test Trafienia przeciwnika to udało się odskoczyć. Postać której pwiedzie się ten testmusi się przesunąć o "krok" (maksymalny "krok" jeszcze do ustalenie - coś jak 1,5 m w D&D) tak by oddalić się od atakującego i wyjść z jego zasięgu (zasięg będzie zależny od broni i rozmiaru przeciwnika). Jeżeli nie ma takiej możliwości Oskoczenie konczy się nie powodzeniem. Zarówno w przypadku gdy nie udaje sie wyjść z zasięgu wroga, jak i w momencie gdy nie udaje się przewyższyć testu, Oskakiwanie kończy sie upadkiem.
>Odbicie
Jeżeli postać posiada oreż lub tarczę może użyć jej do obrony. Wykonuje test Trafienia. Jeżeli przewyższy test przeciwnika odbija cios. W razie remisu, nalezy wykonać test sporny Siły. Prób a Odbicia wlicza się do liczby ataków na rundę (to również nie jest jeszcze sprecyzowane).
Jeżeli test się nie powiedzie postać zostaje trafiona.

3.Rasy a Cechy
          Celność Zręczność Szybkość Siła Kondycja Wiedza Roztropność Osobowość Charyzma
Człowiek    +0       +0       +0      +0     +0      +0        +0         +0       +0
Elf         +1       +1       +1      -2     -2      +0        +0         +0       +1
Krasnolud   +0       -2       -1      +1     +2      +0        +0         +0       -1
Niziołek    +1       +1       +0      -2     -1      +0        +0         +1       +0
Ork         +0       +0       +1      +2     +1      -2        +0         +0       -2



4. Cechy drugorzędne
Do cech drugorzędnych zaliczają się: Refleks, Siła Woli, Wytrzymałość, Szybkość biegu, (w razie potrzeby będę dopisywła kolejne jesli mi jakieś do głowy przyjdą). testy cech drugorzędnych składają się z rzutu kościa k10 i dwóch wartości cech: dla Refleksu - Zręczność i Szybkość, dla Wytrzymałości - Siła i Kondycja, dla Siły Woli - Osobowośc i Roztropność, dla Szybkości biegania - Siła i Szybkość. (narazie nie bede się na ich temat rozpisywał)

Z konkretów to tyle jeśli chodzi o to co ustaliłem, przy czym podaje tu narazietylko mechanikę. Świat bedzie wzorowany na mitologiach ludów europejskich, średniowieczu, w niewielkim stoniu na starozytności i tworczości J. R. R. Tolkiena. Świat bedzie surowy, złożony i wypełniony klasycznymi bestiami poddamymi niewielkiej obróbce by było bardziej realistyczne.
Postacie na samym początku bedą miały już spore możliwości. Podczas zdobywania kolejnych punktów doświadczenia będą mogły szkolić kolejne umiejętności, przy czym wyszkolenie nowego ataku trwa jakiś określony czas (np.: tydzień) i będzie on musiał być wpisane na "listę szkolenia". Postacie nie będą zdobywać dużo życia, lecz beda miały duże inne możliwości.

jutro napisze w czym mi jest potrzeban konkretnie pomoc.

"...minął kolejny dzień..."

Długo myślałem nad tym jak poklasyfikowac zdolności, Uniejętności, atuty, talenty czyróżne inne składniki postaci. Jak narazie ustaliłem tylko Chechy Pierwszorzędnei Drugorzędne. Nie wiem jak nazwać ani jak opracować takie elementy, które będą odpowiedzialne za: skakanie, skradanie, wspinaczka, akrobacje (i inne temu podobne akcje). Jest to teraz najważniejszy problem. Myślałem żeby to tego typu testów wkorzystac rzut k10+wartośc dwóch (lub trzech) cech. Ale nadal pozostaje problem wyskalowania, stopnia trudności.

Innym ważnym problemem jest utrata panowania nad sobą. Podczas walki, czy po próbie prowokacji każdemu mogą puścić nerwy. Może wpaść w szał, załamać się, uciec lub zdeterminować jehst jeszcze bardziej (w wyjątkowych przypadkach). Wymyśliłem więc Punkty Opanowania. Gdy spadną do zera bohater losuje(jeszcze nie wymyśliłem w jaki sposób - ale zapewne rzut k4 i powyżej wymienione stany) co się z nim dzieje. Dla wojownika może być korzystne wpadnięcie w szał gdyż zwiększy mu to obrażenia, lecz dla maga może to być brzemienne w skutki i stanowczo niekożystne, gdyż spadnie jego koncentracja i trudniej mu bedzie czarować.

W najbliższym czasie będę też próbował opracować pancerze. Jeśli znacie jakieś dobre strony na których bedzie można poczytac o średniowiecznym uzbrojeniu to podajcie do nich linki :)

Narazie to wszystko co przychodzi mi do głowy.


"... szepty, głosy dobiegajace jakby z za ściany,... totalny chaos myśli, słów i obrazów ... wizje, pomysł, ..."

Po raz trzeci siadam przed komputerem. Tym razem postaram napisać nieco wiecej o świecie Arches (czyli o świecie, w którym toczyć się będzie ten RPG) i o innych pomysłach dotyczących tworzenia postaci...

"...Nie masz wpływu na to kim sie urodzisz ..." - Membert Allłosed

Początek tworzenia postaci to jedno wielkie losowania. Kostką k% losujesz rasę, pochopdzenie, stan, klasę, specjalne cechy, ... (i może coś jeszcze - narazie tylko tyle jest pewne).


Losowanie rasy
Wynik Rzutu k%  Rasa
 01-40%         człowiek
 41-55%         elf
 56-70%         krasnolud
 71-80%         niziołek
 81-100%        ork

W Arches najpowszechniejszą rasą są ludzie, ktorzy wystepują niemal w kazdym zakądku kontynentu.
Druga co do liczebności rasą są orkowie, którzy zasiedlają cały Ororth (wielką wyspę na północy, rozmiarami i kształtem nieco przypominającą Skandynawię). Można je często spotkać w krainach leżących nad północnymi możami.
(Później apisze więcej o wszystkich ludzkich rasach występujących na kontynencie...)

Po wylosowaniu rasy nalezy wylosować miejsce z którego się pochodzi. Od tego bedzie zależeć ekwipunek poczatkowy, mowa ojczysta, możwile klasy do wylosowania, ... . Każda rasa zamieszkuje inne tereny...
Losowanie pochodzenia dla człowieka:
Wynik rzutu k%  kraina/państwo
 01-12          Cesarstwo Dominiańskie
 13-24          Hekrasja
 25-29          Laris
 30-33          Lawia
 34-43          Ororth
 44-46          Zalia
 47-...         ...
(w razie jak świat bedzie stawał się coraz bardziej konkretny lista bedzie poszerzana)



Losowanie Pochodzenia dla orka:
Wynik rzutu k%  kraina/państwo
 01-60          Ororth
 61-73          Hekrasja
 74-84          Lawia
 85-...         ...
(pozostałe krainy nie zostały jeszcze nazwane...)


Po wylosowaniu rasy i pochodzenia należy wylosować stan, miejsce zajmowane w społeczeństwie. Wiele krain ma zupełnie odmienne stany niż większośc kontynentu.
Losowanie stanu w Lawii, Laris, Hekrasji, ... (najpowszechniejszy podział)
Wybnik rzutu k%  stan
 01-60           chłop
 61-80           mieszczanin           
 81-100          szlachcic


Odmiennie wygląda sytuacja w Cesarstwie Domieniańskim...
Losowanie stanu w Cesarstwie Dominiańskim
Wybnik rzutu k%  stan
 01-35           niewolnik
 36-60           chłop
 61-90           mieszczanin
 91-100          szlachetnie urodzony
 


Nie wiem jeszcze jakie dokładnie zrobie klasy. Planuje stworzyć klasy początkowe i rozwinięcia tych klas. Tak więc na poczatku bedzie można być (np.: ) wojownikiem, adeptem magii, uczniem druida, uczniem szamana (tylko ork), łotrzykiem, barbarzyńcą, (może jeszcze coś wymyślę). Zależnie od stanu można bedzie mieć nieco zmodyfikowaną klasę i ekwipunek. Wojownik z rodziny szlacheckiej bedzie Rycerzem i już na starcie otrzyma wierzchowca i lacne (taki przykład).
...
Jeszcze dziaisj może napisze coś więcej...

Pozdrawiam ... Tepis
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2006 1:13 pm przez Tepis, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

pt sty 13, 2006 8:19 pm

Zadam takie pytanie: co w tym systemie bedzie na tyle nowatorskiego/niespotykanego, ze ma przyciagnac mnie do siebie?
 
Awatar użytkownika
Tepis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 190
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:29 pm

sob sty 14, 2006 9:20 am

Dobre pytanie Chavez ...
Podstawową sprawą oczywiście jest to czego od RPG oczekujesz, ...
Mój system pozwala (przynajmniej tak w tej chwili zakładam) na prowadzenie dynamicznej walki. Mechanika będzie wymuszała na graczach aby kombinowali, myśleli (nie dojdzie nigdy do sytuacji, w której barbarzyńca staje przy smoku i okłada go kilka rund swym toporem). Świat będzie dosyćsurowy. Nie znajdziesz tu żadnych wynaturzen wyssanych z palca, niemal wszystkie potwory będą brane z klasycznych źródeł.
Tak w zasadzie nie jest to jakis rewolucyjny system czy świat. Klasyczna opowieść spod znaku magii i miecza. Rycerze w lśniacych zbrojach, poteżni czarnoksiężnicy, okrutne ogry, przerażające smoki (i tak dalej i tak dalej). Jeżeli komuś opdoba się Władca Pierścieni to mój świat też przypadnie mu do gustu (narazie nie pisałem nic o świecie, gdyż najpierw chce złożyć do kupy mechanikę). Tak w zasadzie robie to przedewszystkim dla własnej satysfakcji i nie zakładam że moje "dzieło" osiągnie kiedyś komercyjny sukces :)
 
Hajdamaka

sob sty 14, 2006 1:23 pm

Wiesz, na swiecie nie istnieje tylko AD&D ( ktore jakos zawsze bylo w Polsce symbolem wiochy )... wiele systemow ma naprawde dobry system walki, dynamiczny, realistyczny itd. Poszukaj.

Co nie znaczy, ze nie popieram idei stworzenia Twojej autorki. To sie zawsze ceni. Sam mam pomysl na dwie, ale brak czau i motywacji...
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

sob sty 14, 2006 6:09 pm

Nie no, ja rozumiem, ze robi sie dla satysfakcji. Ale wiesz, piszesz, ze szukasz pomocy przy autorce, tak? Wiec po prostu chcialem sprecyzowac target graczy a tym samym i mozliwych autorow (skoro chcialbym zagrac to chcialbym pomagac tworzyc, bo to oznacza ze dane zagadnienie mnie intersuje).
Jak juz Hajdamaka wspomnial, nie wiem czy opieranie "fajnosci" systemu na mechanice to dobre rozwiazanie. Bo skoro juz poswiecasz swoj czas i pracujesz, to chyba byloby fajnie gdyby ludziom sie jednak spodobalo, no nie? :) Moze zastanow sie jednak nad wprowadzeniem do gry jakiegos "haka" ktory przyciagnie ludzi?
Oczywiscie, moj post nie ma zniechecac d pracy :)
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

sob sty 14, 2006 6:25 pm

jelsi moge cos poradzic, to obetnij liczbe cech. Chyba, ze umiejetnosci maja grac zupelnie marginalna role.
 
Awatar użytkownika
Tepis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 190
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:29 pm

sob sty 14, 2006 7:47 pm

Niestety... całe życie grałem tylko w D&D. Widziałem nieco WH, Wiedźmina, odrobinę Neuroshimy. Nie widziałem do tej pory systemu lepszego od D&D, chociaż przyznam że WH zapowiada się obiecująco (chociaż pare rzeczy w nim mi nie pasuje). Jeśli znacie jakieś ciekawe RPG'i toczące sie w świacie rodem z Władcy Pierścieni to dajcie znać.

Z tym "hakiem" na graczy bedzie ciężko, bo ten świat nie będzie rewolucyjny. Z założenia ma to być klasyczne fantasy, o nieco surowym, choć nie pozbawionym baśnieowości charakterze. Z tej racji nie będzie tu raczej jakichś innowacji. Nic fenomenalnego nie przychodzi mi teraz do głowy, a przynajmniej nic co by było fenomenalne samo w sobie. Całość mam nadzieję że będzie bardzo interesująca...

Co do ilości cech to raczej ich nie zmiejszę. Gdybym to zrobił postacie nie byłyby w pełni opisane, stały by się uproszczone i niedopracowane. Taka mnogość Cech ma zapewnić nieco realizmu w grze. W D&D trafienie zależy od siły, a przecież nie nie siła sprawia że twoje ciosy są celniejsze. Ogry, które mają wielką siłę mogą mieć problem z trafieniem zwinnego niziołka (biorąc na zdowy rozum). Z koleji w Earthdawnie trafienie zależy bodajrze od zręczności. Niech mi ktoś powie że faceci grający w darta (na Eurosporcie lecą ostatnio transmisje), który wyglądają jakby masa dorównywali ogrom (nie ubliżając ponom graczom) są zręczni i zwinni... (własnie przyszedł mi do głowy pomysł by Celność zastąpić Zręcznością a dotychczasową Zręczność Zwinnością :) -jeszcze się nad tym zastanowię ale napiszcie co o tym sądzicie. Wtedy jedna cecha odpowiadała by zarówno za trafiania w cel jak i na przykład za zawiązywanie sznurówek :P). Ostatecznie mógłbym zmiejszyć liczbę cech umysłowości postaci lecz raczej tego nie zrobie, bo nie widzę ani potrzeby ani lepszego rozwiązania.
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

sob sty 14, 2006 8:35 pm

Tepis pisze:
Earthdawnie trafienie zależy bodajrze od zręczności

Nie do konca jest to prawda. Bazowo stosujemy polaczenie Zrecznosc + bron biala przeciw Stopien Trudnosci (najczesciej obrona fizyczna przeciwnkia). Jak wiec widzisz, w ED sa zachowane slady realizmu (choc to system heroic fantasy :P ).

Tepis pisze:
są zręczni i zwinni...

O widzisz, nie sa zreczni co zwinni. Zrecznosc nie ma tu nic do rzeczy (btw w W:GW chyba wlasnie cechy byly rozbite na zwinnosc i zrecznosc).
 
Shivan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 8:35 pm

pn lut 27, 2006 8:16 pm

wystarczajaca liczba cech to
Krzepa - sila i kondycha
Zwinnosc - gibkosc i szybkosc
Spryt - bystrosc umyslu i pamiec
Wola - opanowanie i determinacja
Charyzma - autorytet i magnetyzm
Precepcja - wszystkie zmysly

reszte zastepujesz umietnosciami - talentami
trafienie nie zalezy od sily tylko od tego jak dobrze wladasz ta bronia, wiec wystarczy opracowac kilka technik walki bronia i np. do strzelania z luki dodajesz percepcje, do walki broniami ciezkimi dodajesz krzepe
bronisz sie zwinnoscia plus unik, lub zwinnoscia plus technika walki. Wiecej realizmu to nie zaczy maksymalnie rozlorzenie na czynniki pierwsze, wtedy bardziej bedzie przypominac gre strategiczna niz rpg.
Aby bardziej urealnic mozesz wprowadzic zmeczenie w czasie walki cos na wzor dechu z DL, w tym takze zaznaczyc uplyw krwi z ran ale czy na pewno warto?
Skoro grales tylko w DD to podpowiem ze juz dawno odchodzi sie od klasowosci, poziomow i wszelkiego szufladkowania, na rzecz swobody. Zamiast zdobywac punkty na levele rozwijasz umiejetnosci lub cechy.
Zrezygnuj z losowania postaci na rzecz puli punktow, jesli wprowadzasz rasy to mozesz uwzglednic predyspozycje danego gatunku do cech lub umiejetnosci, odzwierciedlic to mozna wiekszymi maksami i tanszym "wykupywaniem".
Mam nadzieje ze choc troche pomoglem.
 
Awatar użytkownika
Heremita
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:58 pm

pn mar 06, 2006 12:29 am

Nie wiem czy to rozsądne szukać pomocy w sieci, najlepiej znaleźć sobie kogoś na miejscu, do szybkich konsultacji na bierząco.
Samemu nie pociągniesz.
 
Awatar użytkownika
Młotek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:55 pm

czw mar 16, 2006 8:15 pm

A masz już coś konkretnego jaka strona etc. ?
 
Awatar użytkownika
Nimsarn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: pn sie 09, 2004 9:55 pm

pt mar 17, 2006 10:50 am

Drogi Tepis'e w kwestii twego dylematu doboru cech / charakterystyk/ atrybutów (albo brudnych Jaśków :mrgreen:)
Polecam zapoznać się z systemem Mechawojownika .

Wiem, że to nieco z innej beczki, ale dość ciekawie rozwiązano tam problem percepcji, zręczności, zwinności.
Nic takiego tam nie występuje (no może to pierwsze w formie umiejętności).
Zamiast tego funkcjonuje tam taka charakterystyka - koordynacja.

Ogólnie system przeliczania atrybutów w tej grze ma swoistą magię :razz:

Polecam
Nimsarn
 
Awatar użytkownika
Tepis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 190
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:29 pm

ndz kwie 09, 2006 2:51 pm

dawno tu nie zaglądałem, ale to dlatego że pracowałem na dtym systemem i paroma innymi rzeczami. Ogólenie to stwierdziłem, że to co miałem do tej pory to był lekki niewypał. Zacząłem robić niemal od podstaw, wiele zmieniłem. Teraz przepisze to na komputer, nadam temu kształt i charakter i dopiero zaprezentuje, bo do tej pory to robiłem nieco od końca.

Strona fabularna.
Świat ma przypominać średniowieczną Europę. Mroczne wieki świętej inkwizycji i krucjat. Na ludzkośc czeka wiele zagrożeń, orki i barbarzyńcy z północy, niewierni na południu, wojny toczone między potęgami tego świata i herezja rodząca się nawet w religijnej stolicy.
W cieniu drzew, w wielkich ukrytych miastach żyją elfy, najstarsza rasa Archesu. Żyjąc w ciągłej niepewności, atakowani z wszyskich stron zapomnieli o latach swojej świetności. ...
W wielkich podziemnych królestwach żyją krasnoludy. Ich tunele sięgnęły już serc gór. Do swych niezdobytych twierdz niechętnie wpuszczają obcych. Strzęgą swej wielkiej tajemnicy.
Na wyspie Ororth żyją orki. Stamtąd najeżdżają nabrzeżne państwa. Od zarania dziejów orki żyły w małych szczepach, teraz jednak pojawił się ktoś kto zjednoczył już niemal wszystkie plemiona. Stojąc na północnym brzegu Archesu można niemal dostrzec czerwone światła, zwiastun nadchodzącego pogromu.
Wiodącą rolę grają ludzie. To oni zbudowali największe państwa, mają największe państwa, najszybciej się rozwijają. Główną role w ich życiu odgrywa religia. Powstały dwa wyznania: Michalianie i Garyjanie. Pierwsi to wyznawcy Archanioła Michała, który strącił złego w czeluście piekła dając w ten sposób wzór waleczności i odwagi, tworząc w ten sposób rycerza. Drudzy to wyznawcy Archanioła Gabrjela, który zstąpił na ziemię i tak umiłował ludzi, że przekazał im swoją mądrość, któeą spisano w dwunastu księgach.
Problem stanowi również kwestia bestii. Zwierzludzie pojawili się stosunkowo niedawno. Niektóre elfy pamiętają czasy gdy ich jeszcze nie było. Ludzka inkwizycja uważa ich za dzieło Złego, za bluźnierczą herezję wymierzoną w najświętsze wartości. Pospólstwo boi się ich, gdyż wierzy, że te dzikie bestie potrawią pożreć człowieka w całości, a ich chordy pustoszą nawet 10 wsi wciągu jednej nocy. W rzeczywistośc zwierzoludzie są spokojnymi istotami żyjącymi w lasach. Przypominają hybrydę człowieka i zwierzęcia. Są bardzo zróżnicowani. Ich jedynym problem jest przetrwanie, co wszyscy wokół bardzo im to utrudniają.
W tym całym zamieszaniu, pod nogami dostojnych rycerzy, uwijają się niziołki, rasa pozbawiona własnego państwa, pozbawiona praw. Zostali wcieleni do ludzkich społeczeństw i zajeli w nim najniższą pozycję - niewolników. Żadko można spotkać wolnego niziołka, lecz wszystkie wierzą, że przyjdzie dzień w którym się wyzwolą i odnajdą utraconą ojczyznę.

To taki skrót tego co mam jeszcze w głowie. Sporo elementów muszę dopracować. Teraz jednak najważniejsza jest dla mnie mechanika i nią mam zamiar się zająć w najbliższym czasie. Jak coś będe miał to dam znać ...
Pozdrawiam


"... stworzenie świata nie przychodzi łatwo, pierwszego dnia... pierwszego dnia... oddzieliłem tylko od ciemności światło i Ziemi nadałem kształt..."
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

ndz kwie 09, 2006 3:01 pm

To co przejrzałem pobieżnie, nie zaciekawiło mnie. Mechanika jest mi znana, cechy, rasy, ja to wszystko znam. Pomysł, świat fantasy bez polotu, no bo co wyróżnia twój świat od innych światów fantasy?

Właściwie nie widzę tutaj niczego oryginalnego, jeśli zależy ci na super mechanice, to czemu nie stworzysz samej mechaniki? Po co dokoptywać do tego klasyczny świat fantasy?
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

ndz kwie 09, 2006 3:35 pm

Tepis pisze:
Niestety... całe życie grałem tylko w D&D. Widziałem nieco WH, Wiedźmina, odrobinę Neuroshimy. Nie widziałem do tej pory systemu lepszego od D&D, chociaż przyznam że WH zapowiada się obiecująco (chociaż pare rzeczy w nim mi nie pasuje).

Zanim zaczniesz pisać swój system naprawde polecane jest żebyś pograł troche w rózne systemy, zobaczył mechaniki i zwiedził świat;)
Nic dziwnego, że nie widziałeś nic lepszego niż DnD skoro widziałeś tylko trzy inne systemy:)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości