Zrodzony z fantastyki

 
malkav12
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 9:55 pm

Wampir: kilka pytań od początkującego...

ndz sty 22, 2006 10:17 pm

Gram w wampira maskaradę od niedawna i mam kilka wątpliwości co do systemu:

1. Czy liczba sukcesów jest ograniczona do pięciu, czy moze mieć dowolną liczbę?
2. Czy drogi w thaumaturgii sa odrębnym stosowaniem tej syscypliny czy może zalicza ją się do rutuałów?
3. Czy ścieżkę umysłu można stosować w walce np. do wyrzucenia przeciwnika przez otwarte okno? Jak dokładniej działa ta ścieżka?
4. Czy wampir niższego pokolenia może mieć więcej niż 5 na atrybucie i gdzie mogę znależć informacje do tego?

To by było na tyle... Powtarzam, że jestem świeżo po przeczytania podręcznika i dobrze nawet nie pograłem :razz:
 
Awatar użytkownika
Sting
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3287
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:27 pm

ndz sty 22, 2006 11:15 pm

malkav12 pisze:
1. Czy liczba sukcesów jest ograniczona do pięciu, czy moze mieć dowolną liczbę?


Dowolną.

malkav12 pisze:
2. Czy drogi w thaumaturgii sa odrębnym stosowaniem tej syscypliny czy może zalicza ją się do rutuałów?


Są odrębnym stosowaniem taumaturgii i nie zalicza się ich do rytuałów - te są zupełnie czym innym.

malkav12 pisze:
3. Czy ścieżkę umysłu można stosować w walce np. do wyrzucenia przeciwnika przez otwarte okno? Jak dokładniej działa ta ścieżka?


Nie mam przed oczami podręcznika więc nie odpowiem na to pytanie.

malkav12 pisze:
4. Czy wampir niższego pokolenia może mieć więcej niż 5 na atrybucie i gdzie mogę znależć informacje do tego?


Może mieć atrybuty powyżej pięciu. W podręczniku jest tabelka z pokoleniami, która objaśnia wszystko łatwo i przystępnie.

Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
Dark One
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 672
Rejestracja: czw paź 06, 2005 5:47 pm

pn sty 23, 2006 2:56 pm

Sting ma absolutną rację. Niestety, też nie posiadam w tej chwili podręcznika, ale co do tego wywalenia pzrez okno, to wydaje mi się, że chyba tak, choć głowy nie dam. A co do tego typu pytań, jak np. z pokoleniami - polecałbym dogłębną i dokładną lekturę podręcznika. I przeglądanie go kilka razy przed zadaniem pytań. Nie zaszkodzi, a może jedynie pomóc :wink: .
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

pn sty 23, 2006 6:47 pm

Jeżeli chodzi o Ścieżkę Ruch Umysłu. Jak najbardziej można ją wykorzystywać w tym celu. Jeżeli moc Kainity jest w stanie unieść odpowiedni ciężar to może on nawet kontrolowac ruchy wroga. Jest to opisane przy ścieżce.
 
malkav12
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 9:55 pm

pn sty 23, 2006 6:59 pm

To rozjaśniło moje wątpliwości. :D Trzeba zabrać się w takim razie za dogłębną lekturę jak to powiedział Dark One. Dzięki za informacje.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy mogę stosować rozszerzenia z dodatku "Podręcznik Gracza" z 2 e, jeżeli gram na 3 e?
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

pn sty 23, 2006 7:05 pm

Możesz, ale po co? :-)
 
malkav12
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 9:55 pm

pn sty 23, 2006 7:08 pm

W sumie to podobaja mnie się zawarte tam rzeczy, więc chcieliśmy wprowadzic pare rzeczy z tamtąd.
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

pn sty 23, 2006 7:13 pm

Większość naprawdę wartych uwagi rzeczy z PG macie już w podręczniku do Wampira 2ed Revised. Za to kilka rzeczy z PG woła IMO o pomstę do nieba.
 
malkav12
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 9:55 pm

pn sty 23, 2006 7:15 pm

Hmm... A tak właściwie to między 2e a 3e, występuja jakięś większe zmiany, czy maja charakter bardziej poprawkowy?
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

pn sty 23, 2006 7:57 pm

Mają charakter poprawkowy (moim zdaniem). Ja, osobiście, uważam 2 edycje za lepszą od Revised. Jeżeli chcesz wprowadzić zasady z PG na sesję to nic nie stoi na przeszkodzie. A tak właściwie, to czemu się o to pytasz? To wasza gra i możecie zrobić z nią co chcecie, nie pytając o zdanie kogokolwiek.
 
malkav12
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 9:55 pm

pn sty 23, 2006 8:08 pm

Właściwie to zaczynam z wampirem i chę się dowiedzieć paru rzeczy od innych, żeby później nie wyszła jakaś gafa. Masz rację, że to nasza gra i możemy robić z nią chcemy, ale lubie być upewniony w tym co robie. Narazie to chyba tyle chciałem sie dowiedzieć. :wink:
 
Awatar użytkownika
Dark One
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 672
Rejestracja: czw paź 06, 2005 5:47 pm

pn sty 23, 2006 9:17 pm

Nie przejmuj się niczym - Wampir to nie jest jakieś tam D&D, w którym mechanika wiąże Ci ręce. Wampir to gra narracyjna, a mechanika jest tutaj mało istotna. Podobnie świat. Traktuj to jak plastelinę - prawdziwego czołgu z tego nie zrobisz, ale sporo rzeczy (wg. swojego uznania) ulepisz jak najbardziej :razz: . Wprowadzaj jakie tylko chcesz zmiany. Moja pierwszą, podstawową zmianą było odrzucenie i naplucie na metaplot, przynajmniej w większości przypadków. Chwała twórcom nWoD-u, że oszczędzili nam go w wersji 'oryginalnej' :wink: .
 
Awatar użytkownika
Kozmoor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 346
Rejestracja: wt mar 09, 2004 1:33 am

pt lut 17, 2006 11:50 am

Przejmuj sie... logika...
Owszem, WoD to zespół gier narracyjnych, ale nie należy zapominać że wiele zasad jest przemyślanych logicznie i odrzucenie coponiektórych mogłoby całkowicie zachwiać grą...
Dark ma racje, gra jest narracyjna, ale narracja musi być spójna i kierowana
w miarę zdrowym rozsądkiem - w przeciwnym razie może wyjść narracyjny maszkaronek... ;)
Generalnie zanim coś wyrzucisz to zastanów sie dwa razy.....

Dark One - plując na metaplot plujesz sobie w oko.
Powiedz mi, kiedy odrzucisz idee współegzystencji róznych nadnaturali i ich wzajemne interakcje które sa tym megaplotem - jak uzasadnisz potrzebe zachowania Maskarady? Co zmusza wampiry do trzymania sie za zasłoną mroku i powtrzymuje je przed ujawnieniem się, przejeciem kontroli nad śmkerlnikami? Tylko mi nie mów że ich dobre serduszka i wyskokie Człowieczeństwo...
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pt lut 17, 2006 12:42 pm

Dark One pisze:
Wampir to nie jest jakieś tam D&D, w którym mechanika wiąże Ci ręce

Wlasnie. W WoDzie zadna mechanika ci nie wiaze rak, bo bieganie 300km/h jest standardem :D


Kozmoor pisze:
wyskokie Człowieczeństwo...

Srednio 4 :)

To ja zadam woje pytanie - jak dokladnie wyglada walka - kolejnosc akcji. Zwlaszcza chodzi mi tu o zabawe z soakowaniem obrazen itp.
 
Awatar użytkownika
Dark One
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 672
Rejestracja: czw paź 06, 2005 5:47 pm

pt lut 17, 2006 8:58 pm

Oh... jak ja nie lubię skrajnego odczytywania wypowiedzi. Czy ja powiedziałem, że odrzucam metaplot w 100%? Nie. Napisałem: "w większości przypadków", co oznacza, że nie widzę potrzeby zapoznawania sięze wszystkimi dodatkami cross-overami itp., żeby znać dokładnie lokalizację leża każdego starszego każdego klanu z kazdej epoki. Ogólny zarys - ok, jak najbardziej zgadzamy się na założenia autorów, ale nie trzymamy się ich ściśle, żeby nie ograniczać samych siebie. To miałem na myśli.
 
Awatar użytkownika
Usul_
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: pt sie 04, 2006 5:14 pm

śr sie 23, 2006 10:10 am

Czym rozni sie Wampir 2 od 3 edycji ?? Czy to taki "regres" jak w ZC, ze gorszej jakosci obrazki itp, czy moze czyms innym ??
 
Kastor Krieg

śr sie 23, 2006 11:45 am

Mam rozumieć, pytasz o różnicę między 2nd edition, a Revised?

Oprawa graficzna in minus, mangoidalne wytwory Justina za które należałoby go odstrzelić, usprawnienia mechaniczne i generalna klarowność raczej in plus.

Ale jeśli masz zamiar kupować nowego Wampira i w ogóle brać się za system o wampirach od nowa, polecam ci raczej Requiem. Mechanika już całkowicie sensowna, graficznie i edytorsko przepyszny. Tylko, że będziesz musiał kupić podręcznik podstawowy (dla śmiertelników), bo tam tylko jest mechanika (nie jest powtarzana w każdej podstawce, dzięki czemu jest w podstawkach więcej miejsca na ważniejsze rzeczy). Ja za swój zestaw nWoD core + Requiem core zapłaciłem Stingowi z jego aukcji na Allegro 120 PLN, czyli jak za jedną zagraniczną podstawkę. Poszukaj, popytaj na forum. Zapewne coś znajdziesz.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości