Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

Kult - FAQ

sob sie 12, 2006 5:45 pm

Ten temat bedzie miejscem na wyjasnianie problemowych kwestii i niuansow zasad.

Ra-V




Jeśli karta nie zadziałala to nie jest usuwana. Na Sorry masz napisane: "polecenie nie działa i jest odrzucane", a na różnych kartach: "po użyciu usuń kartę z gry" więc w takim przypadku (czyli po zagraniu sorry) ja jej nie usuwam.
Hmmm, w twojej talii było chyba za dużo wpływów a za mało Istot. Ja np zrezygnowałbym z piły łańcuchowej (szczególnie, że miałeś mało istot) perwersji i przywiązania. Ponieważ nie masz drogich kart, to możesz zrezygnować z maski, mało walki więc po co szabas? No i dałbym sobie spokój z rozdarciem. Za to dobrałbym ze dwie jeszcze Istoty.

A do napisania małego poradnika to chyba najlepiej nadaje się mrSin ;)
 
Awatar użytkownika
mrSin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

ndz sie 13, 2006 11:05 am

Dzięki Netzach za wytypowanie mnie ale jam bydle leniwe ( spytaj się Ra-V'a potwierdzi ) a poza tym, moim zdaniem, ty również mógłbyś popełnić ów czyn. Wiedzy odmówić Ci nie mogę.
Co do talii Kempe'go. Po pierwsze wywal Egzorcyzm, pomijam już fakt, że ma ban ale zastanów sie sam ile radości z gry tracisz w ten sposób. Wywalenie połowy deck'a przeciwnikowi to przegięcie. Kolejnym problemem tej talii jest to, iż chciałeś weń wepchnać kazdą możliwą strategię ( defensywna, kontrolna, ofensywna ). Na twoim miejscu wybrałbym jedna taktykę - gdyz teraz masz nieco śmietnik. Netzach również wskazał Ci bardzo istotny problem - stosunek ilości istot do dopałek. W przypadku Kether'a ułożyłbym typowego agresora, który wyznacza przebieg całej rozgrywki. To potężna postać, warto z niej skorzystać. Teraz jesteś "ustawiony" na wszelkie możliwe zagrożenia, nie polecam takiej strategii. Kiedy dział Kultu już wreszcie ruszy będzie w nim min. deck na Ketherze może będzie dla Ciebie pomocny.
Co do problemu z "sorry". Teraz to ja nie zgodzę się Netzach'em. Karma pomimo tego, iż "nie zadziałała" to jednak została zagrana, tylko jej efekt został znegowany, mimo tego pojawiła się normalnie w grze. Jeśli wiec grasz na zasadzie, iż po wykorzystaniu usuń z gry, to cóż, niestety tak musisz zrobić.
 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

ndz sie 13, 2006 11:32 am

Widzisz, mrSin, ja chyba rzeczywiście nie nadaję się na napisanie tego artykułu. Moim zdaniem karta żeby została usunięta musi choć raz zadziałać. Ale to tylko moje votum separatum. Zresztą zastanawiam się, na czym miałby taki poradnik polegać? Chyba nie ma sensu powielać tego co pojawia się w samej instrukcji gry...

PS. Ja też do pracoholików zaliczyć się nie mogę :)
 
Awatar użytkownika
kempy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:06 am

ndz sie 13, 2006 12:48 pm

Ra-V pisze:
Moze napisalbys jeszcze krotki opis i manual "how to play" i moznaby to wrzucic jako artykul na strone, co Ty na to?


Wcześniej trzeba by zoptymalizować talię. Jak znajdę chwilę czasu to postaram się to zrobić (ale prędzej spodziewaj się na karciankach moich talii do Shadowruna).

Po zagraniu Grabarza karty z ręki się odrzuca i pociąga tą samą ilość z dna talii, czy tylko wymienia się za te ze spodu (odkładając je na spód w dowolnej kolejności)? Jeśli ta druga opcja jest prawdziwa to co w przypadku gdy do talii wraca np. Mesjasz i trzeba ją przetasować bo wtedy karty na spodzie nie będą tymi samymi na które się wymieniło.

---

Gdyby ktoś organizował jakikolwiek mikro-turniej w KULT w Krakowie to niech wie, że gdyby rzecz miała miejsce w weekend to ma 3 chętnych graczy. Znaleźć jeszcze trzech lub czterech i można się pobawić.
 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

ndz sie 13, 2006 6:58 pm

Z tego co wiem, Grabarzem wymieniasz karty. Jeśli później musisz przetasować talię to trudno. Gorzej jest z Pogrzebanym Żywcem, który wkłada w połowę talii jedną istotę koszulką do dołu... wtedy dopiero dziwnie jest z tasowaniem...
 
Awatar użytkownika
Mikie
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw lip 20, 2006 3:10 pm

ndz sie 13, 2006 10:11 pm

Netzach pisze:
Moim zdaniem karta żeby została usunięta musi choć raz zadziałać.


Blad. mrSin ma racje 8)

@Kempy:wprowadzenie ograniczen ilosci i usuwania jest naprawde sensownym rozwiazaniem.

Cytat:

"Następujące karty mogą występować tylko po jednym egzemplarzu w Talii:
CZYSTKA
DRŻENIE ASTAROTHA
POZA KONTROLĄ
PRZYWIĄZANIE - liczba kopii tej karty jest ograniczona w zależności od liczby przeciwników. Jeśli grasz z jednym przeciwnikiem, możesz mieć tylko jedno PRZYWIĄZANIE w Talii, jeśli z dwoma - możesz mieć ich 2, jeśli ż trzema lub więcej - 3.
Niektóre karty powinny zostać usunięte z gry, kiedy zostaną zagrane, i nie mogą być ponownie wykorzystane w tej samej rozgrywce. Oto lista tych kart:

CZYSTKA
DRŻENIE ASTAROTHA
KARMA
POZA KONTROLĄ"

To z setu podstawowego.

Z Inferno:
EGZORCYZM: zbanowany
Kler: 1x
 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

pn sie 14, 2006 9:39 am

Wiem, że mrSin ma rację, ale przecież pisałem, że to tylko moje votum separatum :razz: Zresztą zasady gry są po to, żeby je zmieniać wg własnych potrzeb, a dla mnie taka właśnie zasada jest sensowna. Hmmm, rzeczywiście robi się trochę out off topic, może powinniśmy założyć nowy wątek?
 
Awatar użytkownika
mrSin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

pn sie 14, 2006 10:00 am

No to zakładamy nowy wątek nie ma wyboru - wszelkie pytania i odpowiedzi dotyczące gry od dziś proszę zamieszczać w Kult - FAQ.

Netzach - miałbym do Ciebie malutką prośbę. Z wiarygodnych źródeł :wink: wiem, iż posiadasz skany wszystkich kart. Jakbys mógł mi podesłać ( aby umieścić w dziale poświęconym Kult - owi ) to byłbym Ci niezwykle wdzięczny.
 
Awatar użytkownika
Ra-V
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1490
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:08 pm

pn sie 14, 2006 2:35 pm

Zrobilem maly porzadek. Mam nadzieje, ze jest ok teraz.
 
Awatar użytkownika
mrSin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

pn sie 14, 2006 3:20 pm

Teraz ma to wreszcie ręce i nogi, choć chyba nieco za mało wypowiedzi wrzuciłeś a i niepotrzebie usunełeś będące tu wcześniej - taka uwaga. Bo początek jest ciut bez sensu.

No niestety, inaczej sie nie dalo. Moglem tylko rozbic tamten watek.
Ra-V


Wiem że nie było łatwo - ale doceniam trud.
Na marginesie dla początkujących Kultowców - przygotowuję poradnik grania i składania talii dla początkujących. Netzach się wymigał - o ja biedny.
 
Awatar użytkownika
kempy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:06 am

wt sie 29, 2006 8:15 am

Czy dzięki Władcy Rzeczywistości można dociągnąć do ręki więcej niż do siedmiu kart?
 
Awatar użytkownika
mrSin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

czw sie 31, 2006 6:04 pm

Nie nie można - karta co prawda zmienia zasady dociągania kart ale odnosi się wyłacznie do sposobu ich dociągania nie zaś do ilości, którą dobieramy.
Taka mała rada. W większości wypadków, Kult jest bardzo czytelny i jednoznaczny więc z powodzeniem można przyjąć zasadę, iż jesli coś nie jest napisane, to na pewno nie obowiązuje. Choć oczywiście jest kilka wyjątków od tej reguły.
 
Awatar użytkownika
kempy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:06 am

czw wrz 07, 2006 6:46 am

Jakoś nie mogliśmy się tego doszukać - czy w Kult istnieje maksymalna liczba kart które można mieć na ręce? Czy w fazie odrzucania trzeba wyrzucić wszystkie do np. 7-miu? Pytam ze względu na Banki Pamięci.

Czy Pielnik zapobiega odrzuceniu Miejsca przeniesionego przy użyciu Jak W Zegarku na niedostępne miejsce na Scenie?

Czy np. Czystka działa na Żywego Trupa?

O modyfikatorach.

Jakie WB ma Istota z WB 6 po zagraniu następujących kombinacji kart:
a) Złe Zamiary + Agresja
b) Złe Zamiary + Złe Zamiary

Czy Zapomnianym można skopiować istotę unikalną (myli mnie
"ANY being" na karcie angielskiej?
 
Awatar użytkownika
banhus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 9:31 am

sob wrz 09, 2006 10:19 am

zaczne od mojego votum separatum:

"Jeśli karta nie zadziałala to nie jest usuwana" zgadzam sie z Netzachem

do listy kart Mikie dodalbym jeszcze : 1x mocobójstwo 1x w oku cyklonu
egzorcyzm jak najbardziej zakazany !

banki pamięci pozwalają mieć dowolną liczbe kart !! ( fajnie co ?! )

tak Pielnik to potężna niedoceniana istota , jak najbardziej zapobiega przed odrzuceniem !

czystka nie dziala na żywego trupa , podobna rzecz ma miejsce z istotą z napiętnowanym :]

o modyfikatorach:
a) 6 x 2 +2 = 14
b) 6 x 3 = 18 ( bo to bazowe wiec mnożąc dodajesz modyfikatory )

nie , zapomniany nie może skopiować istoty unikalnej , gdyż "..wszystkie zdolności i ograniczenia.."
 
Awatar użytkownika
banhus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 9:31 am

sob wrz 09, 2006 10:55 am

a teraz moje pytanko :

jak wszyscy doskonale wiemy ze protoliktor to nie liktor ale co sie dzieje z pionkiem w mistycznym krzyżu ravena gdy jego przeciwnik uzyje wielkiego mistrza holmstrauma ?

mam jeszcze sugestie co do cheseda i gamichicotha:
gdyz wiele osób nie uznaje tych wielkich arkan ( z wiadomego powodu -> można wygrać w pierwszej turze :) dlatego moja propozycja brzmi następująco: mogą dobierać tylko wtedy gdy zostanie zagrana karta pernamentna , zagrana na mistyczny krzyż ( czyli nie polecenie ani czar oraz nie po odrzuceniu istoty miejsca wpływu ) a w turze dobierania niech dobierają do 4 kart
co wy na to ? czekam na wasze opinie na ten temat .
 
Awatar użytkownika
kempy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:06 am

ndz wrz 10, 2006 10:26 am

Czy Carmayas przesnosi karty razem z ŻL?

Czy Pogranicze można zagrać na zajętą już przez Istotę Stację?

Co dzieje się z Zapomnianym gdy w fazie dobierania nie ma żadnej istoty do skopiowiania?

Co do zamiany w Protliktora, to sądzę że nic nie stoi na przeszkodzie. Damon odrzuca tylko Razydów, Liktorów i Stwory - widocznie Protoliktorów traktuje jak półludzi. Nie znam erpegowego Kultu żeby się wypowiadać czy to się kłóci z ogólnym "fluffem".
 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

sob wrz 16, 2006 9:27 pm

Banhus:
muszę się z Tobą w kilku kwestiach nie zgodzić. Banki Pamięci nie pozwalają mieć dowolnej liczby kart:
Kult jest bardzo czytelny i jednoznaczny więc z powodzeniem można przyjąć zasadę, iż jesli coś nie jest napisane, to na pewno nie obowiązuje.
Tak więc Banki Pamięci pozwalają dociągać karty w innej fazie niż f. dociągania kart, ale nie ma tam nic o tym, że pozwalają ignorować zasadę dociągania do 7 kart. Ponadto ja podwójne Złe Zamiary liczyłbym jako x4.
Kempy:
-tak Cormayas przenosi z ŻL;
-nie, ja Pogranicze zagrywam tylko na wolną stację;
-tu robiłem, ze jest tym kim był ostatnio, a jeśli koszt wystawienia Zapomnianego nie może być zapłacony to go odrzucałem. Ale tylko jeśli nie mógł być płacony, a nie wtedy gdy gracz nie chce płacić. Oczywiście zastrzegam, że są to moje prywatne rozstrzygnięcia tych kwestii.
 
Awatar użytkownika
kempy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:06 am

ndz wrz 17, 2006 12:19 am

Stosując Twoją zasadę Cormayas nie powinno przenosić z ŻL bo nic takiego na karcie nie jest napisane. Przecież są karty na których pisze dokładnie że przenosi się je z ŻL (np Przeniesienie) - na Carmayas takiego zwrotu nie ma. My ustaliliśmy, że ŻL i karty dołączane są odrzucane.

Niektóre karty umożliwiają zagrywanie innych kart bez sprawdzanie zgodności kolorów. Czy to oznacza, że mogę zagrać taką "kolorożerną" kartę z Maską nawet gdy jestem potraktowany Mocobójstwem? Czy zwrot "bez zgodności kolorów" oznacza może że muszę posiadać władzę nad jakimikolwiek kolorami, które w momencie zagrywania zastępują kolory wymagane?

Z tymi Bankami Pamięci to też nie wiem. Nigdzie w instrukcji nie pisze, że nie można mieć więcej niż 7 kart na ręce. Zasada dociągania do 7-miu dotyczy tylko Fazy Dociągania. Nic ponadto.

Z Zapomnianym poradzilśmy sobie w ten sposób, że jeśli w Fazie Dobierania nie ma istoty którą może skopiować zostaje on niestety odrzucony.
 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

ndz wrz 17, 2006 10:34 am

Ha! I tu kempy nie masz racji :) np. na Dzieworództwie masz napisane wyraźnie, że odrzucasz karty dołączone i ŻL. Jeśli zaś tego nie ma to znaczy, że wszystko zostaje po staremu. Cormayas PRZEMIESZCZA i nic więcej nie robi. Więc stosując zasadę domniemania "niedziałania ponad to co napisane" zachowujemy i żetony i karty dołączone, bo ich odrzucenie to dodatkowe działanie, którego Cormayas nie posiada. A to, że na Cormayas nie ma wyszczególnionego przemieszczania żetonów wynika zapewne z braku miejsca :)
Jak dla mnie Maska działa zawsze tak samo, niezależnie czy masz jakiekolwiek kolory do danej karty czy nie.
W instrukcji nic na ten temat nie ma, ale przeczytaj sobie Ważniaka. Jest tam napisane, że jak on zginie a Ty masz ponad 7 kart MUSISZ natychmiast odrzucić tyle by pozostało Ci na ręce ich 7. Z tej karty przyjąłem więc zasadę, że nie można mieć dowolnej liczby kart na ręku i kiedy masz ich 7 to nie możesz dzięki Kinu lub Bankom Pamięci ciągnąć więcej. A zasada, którą stosujecie do Zapomnianego jest moim zdaniem równie dobra jak przeze mnie opisana i tu już nie będę się spierał :).
 
Awatar użytkownika
kempy
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:06 am

ndz wrz 24, 2006 2:11 pm

Co dzieje się z Pielnikiem gdy Miejsce na Stacji na której się on znajduje potraktujemy Przeniesieniem?
 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

pn wrz 25, 2006 9:53 am

Ha! Dobre pytanie :) Najprawdopodobniej Pielnik powinien zginąć - nie może zajmować Stacji na ktorej nie ma Miejsca, nie jest też przenoszony, bo przecież nie jest kartą dołączoną, a Przeniesienie działa tylko na jedną kartę bazową naraz. A więc trzymając się zasad raczej bym go odrzucił, ale z drugiej strony Pielnik jest związany z Miejscem, którego strzeże, więc byłbym skłonny - wbrew logice przepisów - przenieść go wraz z Miejscem.
 
HOD
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw gru 07, 2006 1:07 pm

czw gru 07, 2006 1:50 pm

W KULT gram od początku. Pierwsze talie miałem zanim wyszło polskie wydanie. I trochę grałem w turniejach i muszę stwierdzić ,że jesli chodzi o zasady to jest pewien chaos. Co turniej to inne. Chciałbym przesłać kilka propozycji
1. Przywiązanie - zasada z podstawy dot.tej karty jest anachroniczna moim zdaniem. W inferno wyszły o wiele silniejsze karty o podobnym działaniu: Ścierwo(to właściwie to samo co przywiązania tylko mocniejsze) Rzenia nr 5 (blokuje miejsce i jest ciężka do usunięcia) czy Pogrzebany Żywcem. Na tych turniejach gdzie sędziowałem albo była zasada, że kosekwetnie te 3 karty są objęte tym samym obostrzeniem albo że ta zasada ulega anulowaniu. Ja preferuje tą drugą wersje gdyż uważam że to co jest zapisane na kartach powinno być respektowane i nie powinno sie wprowadzać ograniczeń co do ilości kart
2. Wyjątkiem od powyższej zasady jest Rzeźnia nr 5. Ta karta jest lekko przegięta. Jedyna wada Kultu to fakt, że ciężko sie usuwa miejsca zwłaszcza ze sceny. Jeśli ktoś wstawi wam 3 Rzeźnie w scene to ratuje was tylko Poniżej zera albo Kataklizm. Uważam ,że Rzeźnia powinna być ograniczona tzn tyle kart w talii ilu przeciwników.
3. Mocobójstwo - ta karta powinna być usuwana po zagraniu.Inaczej gra przeciwko Chesedowi jest bez sensu.
4. KArty promocyjne - zazwyczaj są zakazane ale ja je dopuszczam głównie dlatego że wspierają najabardziej pokrzywdzony kolor w Kulcie tj róże. Właściwie tylko tam są karty o 3 różach, które warto zagrać a do tego takie wody płodowe pięknie zmieniają gre.

To tyle.
 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

pt gru 08, 2006 12:09 pm

Czemu "nie powinno się wprowadzać ograniczeń"? Jak dla mnie wszelkie zmiany w przepisach - jeśli są sensowne - mają rację bytu. Oczywiście nie chodzi o zmiany dla zmian... Jeśli zaś mowa o Rzeźni nr 5, to czy nie jest na niej napisane, że można wystawić w jednym MK max. 2 takie karty? Co do innych kwestii, to raczej się zgadzam, a jeśli chodzi o karty promocyjne, to nie uważam je za szczególnie groźne. Szczególnie, że ich koszt jest niewspółmierny do ich siły. W Inferno jest dużo kart o takiej mocy.
 
Awatar użytkownika
mrSin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

śr gru 27, 2006 10:29 am

Dwa słowa do Hod'a
2. Rzeźnie mogą być dwie i wcale nie jest to wielce przegięta karta. Rzadko kiedy udaje się wsadzić 2 przeciwnikowi, jeśli oczywiscie ma on sensowny deck. Tak na marginesie, Rzeźnia bywa bronią obusieczną. :)
3. Przesadzasz, Mocobójstwo jest bardzo wyważoną kartą, która pozwala bronić się wolniejszym deckom przed wściekle szybkimi taliami. Absurdem jest to, iż powinno się usuwać kartę tylko dlatego, iż jest bezużyteczna przeciw Chesedowi oraz Gamichicothowi. Nadmienię, iż sam Brayan Winter zaleca aby nie używać tychże Arkan do gry. Ostatnia kwestia - bezużyteczna? Wielkie Arkanum traci na ture swoją specjalna zdolność - to dość mocny cios dla ww Arkan.
4. I bardzo dobrze, że dopuszczasz te karty powstały między innymi po to aby wyrównać kilka szans. Są stworzone pod konkretne Arkana

Troszkę mnie nie było. Poczytałem sobie jednak temat i muszę stwierdzić jedno: Netzach dobra robota :wink:
 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

śr gru 27, 2006 5:28 pm

He, he mrSin, nie wiem za co mnie chwalisz, ale dzięki. Szkoda, że jakoś wszystko ucichło wokół Kultu :( Ale niestety fanów jest zbyt mało by ciągnąć tu cokolwiek...
 
Awatar użytkownika
mrSin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

czw gru 28, 2006 8:57 am

Drogi kolego, chwalę Cię za dzielne dzierżenie w dłoniach kaganka oświaty z zakresu Kult - choć dodam, iż nie ze wszystkim się zgadzam :wink: już taki upierdliwy typ ze mnie.
Co do ciszy wokół Kultu. Niestety masz sporo racji, mało nas oddanych fanów systemu i nie ukrywam, że jest to demotywujące. Jednakże z drugiej strony, Polter stałby sie ostatnim bastionem Kultu i to byłoby świetne. Dlatego też prędzej czy później coś w tej materii się ruszy, bez obaw. :)
 
shazza4
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:40 am

czw gru 28, 2006 8:14 pm

Witam wszystkich maniaków kultu!

Gram w kult od dobrych kilku lat. Musze powiedzieć że jest stworzona do gry w wiele osób. Wiele razy grałem w 2 osoby i stwierdzam, że rozgrywka jest 100 razy gorsza niż rozgrywka na 4 osoby. Niestety jest też znacznie dłuższa. Trudniej jest wygrać gdy sie ma 3 przeciwników niż 1. Wszyskim którzy graja we 2 radze spróbować na więcej osób. Z graczami nie jest łatwo :( nikt już prawie nie gra. Ja ze znajomymi robie zazwyczaj tak że bieżemy wszystkie karty od 1 osoby ( z 4 umiejących grać tylko 2 mają karty:) dzielimy na 3 kupki (cienkie, średnie, mega powery) a potem rozdajemy. Wielkie arkana również rozdajemy ale nie wkładamy Kethera i Thaumiela, ale Gamichicot i Chesed jest dozwolony (po rozdaniu kart i tak nie da się zrobić nie wiadomo jak dobrego decka). Przyjemność z gry jest DUŻO większa niż z gry 2 kolesi z najlepszymi dekami. Polecam wszystkim taki sposób.

Chciałem sie jeszcze wypowiedzieć w sprawie "banków pamięci". Nie rozumiem czemu NETZACH twierdzi, że nie pozwalają one dobierać więcej kart niż do 7 na ręku? W instrukcji od gry nie ma ŻADNEJ zasady mówiącej ile można mieć kart na ręku! Jest tylko zasada mówiąca do ilu kart można dobierać, a to zupełnie co innego. Zasada która jest na ważniaku dotyczy samego warzniaka, więc stosowanie jej do całej gry jest bezsensu.
Reasumując:wg. mnie Banki Pamięci pozwalają dorać jedną kartę za każdym razem gdy któryś z twoich przeciwników umieści kartę w stosie kart odrzuconych (masakra przy gre na 4 osoby), gdyż w instrukcji do gry nie ma żadnej zasady ograniczającej ilość kart na ręku.

Pozdrawiam i życze wszystkim udanego sylwestra i dużo udanych rozgrywek w Kult w 2007 roku!!
 
ironinhead
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 12:59 pm

czw gru 28, 2006 10:11 pm

mrSin pisze:
Na marginesie dla początkujących Kultowców - przygotowuję poradnik grania i składania talii dla początkujących. Netzach się wymigał - o ja biedny.

Hejka. I jak mrSin? Przygotowałeś już coś dla początkujących.
 
Awatar użytkownika
Netzach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 6:21 pm

pt gru 29, 2006 2:41 pm

Nie rozumiem czemu NETZACH twierdzi, że nie pozwalają one dobierać więcej kart niż do 7 na ręku? W instrukcji od gry nie ma ŻADNEJ zasady mówiącej ile można mieć kart na ręku! Jest tylko zasada mówiąca do ilu kart można dobierać, a to zupełnie co innego.

W zasadzie sam potwierdziłeś w tym zdaniu moje twierdzenie... Napisałeś, że jest zasada, że nie można dobierać więcej niż do siedmiu kart, a wcześniej się pytasz, czemu twierdzę, że nie pozwalają one dobierać do więcej niż siedmiu? I właśnie o to chodzi w Bankach Pamięci: nie możesz dobierać już kart, jeśli masz na ręku 7, bo złamiesz zasadę, o której sam piszesz. I tyle... Tak czy inaczej, pozdrówki i szczęśliwego Nowego Roku.
 
Awatar użytkownika
mrSin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

pt gru 29, 2006 8:10 pm

ironinhead pisze:
Hejka. I jak mrSin? Przygotowałeś już coś dla początkujących.


Sytuacja wygląda następująco. Poradnik dla początkujących graczy powstaje, powoli i w bólach. Dlaczego? Odpowiedź jak zawsze prozaiczna, praca zawodowa ma pierszeństwo nad hobby jakim jest Kult oraz uczestniczenie w społeczności Poltera. Prawdopodobny termin ukończenia ów poradnika, sądzę, iż połowa stycznia. Generalnie plan jest taki, iż w momencie pojawienia się podstrony poświęconej Kultowi, chciałbym aby jednocześnie pojawiło się kilka innych tekstów. Więc niestety troszkę cierpliwości :)

Nieszczęsne Banki Pamięci: Netzach ma rację, pozwolę sobie jednak na drobne wytłumaczenie i małą uwagę. Banki powstały jako karta pozwalająca na wyrównanie szans w walce z Chesedem i Gamichicothem (kiedyś połamię sobie na tym język i pióro ). Skoro owe Arkana zasysają karty z prędkością światła tak więc niech ów zdolność nabyją pozostałe Arkana. Oczywiście jest to taki półśrodek ale w akcji sprawdza się przyzwoicie. Banki nie pozwalaja na posiadanie dowolnej liczby kart przez wszystkie etapy gry. Odpowiedzią na ów problem jest rozdział poświęcony przebiegowi gry. Punkt 1. "Dobieranie kart" . W tej fazie gracz zobowiązany jest WYRÓWNAĆ liczbę posiadanych na ręce kart do liczby 7. Jeśli brakuje graczowi kart dobiera do 7, jeśli zaś ma ich za dużo, odrzuca nadliczbowe atuty. Wążniak to świetny przykład wyjątku od tej zasady, spójrzmy na fragment tekstu karty "... możesz ciągnąć i MIEĆ NA RĘKU do 10 kart...". Banki Pamięci na szczęście nie maja nic co sformułowane jest w podobny sposób, byłaby to straszliwie przegięta karta. Wązniak nie stosuje tej zasady dla "samego siebie" ta zdolność globalnie działa na mistyczny krzyż.
Mała uwaga. Oczywiście dzięki Bankom Pamięci w czasie pozostałych 6 faz gry, można mieć na ręku dowolną liczbę kart. :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości