Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

sob wrz 02, 2006 5:08 pm

Witam. CHcialbym sie zapytac o czary wtajemniczen a mianowicie czy sa jakies czary dla czarodzieja ktore dzialaja tak jak kaplanski czar Odpedzenie smierci?? Tak zeby czarodziej mogl sie zaslonic przed zabojczymi efektami zaklec. No i jeszcze czy istnieja zaklecia wtajemniczen ktore pozwalaja obnizyc rzuty obronne przeciwnika lub atrybut budowy. Obojetne tak zeby w konsekwencji pogorszyc komus rzut obronny na wytrwalosc (tylko tak zeby powodzenie tego czaru nie zalezalo od udanego lub nie rzutu na sile woli bo taki np. kaplan ma rzut na sile woli zazwyczaj jeszcze wyzszy niz na wytrwalosc)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

sob wrz 02, 2006 5:23 pm

Jesli się orientuję na stronie dnd.polter.pl jest cała gama czarów obniżających atrybuty :wink:
 
Silven
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 107
Rejestracja: czw lis 17, 2005 9:00 pm

sob wrz 02, 2006 6:57 pm

CHcialbym sie zapytac o czary wtajemniczen a mianowicie czy sa jakies czary dla czarodzieja ktore dzialaja tak jak kaplanski czar Odpedzenie smierci??


Jakos nie kojarze... poprostu nalezy trzymac odpowiedni dystans bo sa one zazwyczaj o zasiegu dotykowym badz bliskim (a wiec lot i te sprawy). Innej mozlowosci nie widze.

No i jeszcze czy istnieja zaklecia wtajemniczen ktore pozwalaja obnizyc rzuty obronne przeciwnika lub atrybut budowy


Wyczerpanie to bardzo przydatny czar. Kazdy negatywny poziom z tego co pamietam dawal -1 do rzutow obronnych. Nie ma rzutu obronnego tylko wystarczy trafic taka konserwe jaka zazwyczaj jest kaplan, co nie powinno byc trudne dotykowym atakiem.
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

Taktyki dla Czarodzieja i Druida

sob wrz 02, 2006 7:54 pm

Silven pisze:
CHcialbym sie zapytac o czary wtajemniczen a mianowicie czy sa jakies czary dla czarodzieja ktore dzialaja tak jak kaplanski czar Odpedzenie smierci??


Jakos nie kojarze... poprostu nalezy trzymac odpowiedni dystans bo sa one zazwyczaj o zasiegu dotykowym badz bliskim (a wiec lot i te sprawy). Innej mozlowosci nie widze.


No wlasnie. Czy nie uwazacie tego za duza niesprawiedliwosc? dlaczego kaplan ma a czarodziej nie? Nie dosc ze kaplan jako klasa postaci (mowie o podstawowych) dostaje rzuty obronne - Wytrwalosc: 2x, relfeks: x, sila woli: 2x = w sumie 5x (gdzie x to dowolna liczba) podczas gdy kazda inna klasa dostaje 4x to jeszcze ma czar ktory dodatkowo ochroni go przed smiercia czyli taki duzy rzut na wytrwalosc jest mu w zasadzie zbedny. Taki np. czarodziej na 20 lvl ma bazowa (nie liczac bonusow z atrybutow) wytrwalosc 6, refleks 6, sila woli 12 podczas gdy kaplan (w tej samej kolejnosci) 12-6-12. Do tego dochodza wszystkie bonusy z atrybutow + przedmity magiczne + rzuci na siebie zaklecia i jest nie do ruszenia. Zeby tego bylo malo kaplani maja raczej wieksze poparcie wsrod ludzi zazwyczaj. Uwazam ze czar Odpedzanie smierci lub jemu podobny powinien byc rowniez dla czar/zakl inaczej to nie wiem gdzie tu zrownowazenie postaci bo w takim rozrachunku czarodziej nie ma szans z kaplanem (czarami go nie zjedzie a w zwarciu to tak jakby odrazu sam na miecz sie nadzial). W swojej frustracji posune sie dalej i powiem ze IMO jesli kaplan jest dobrze rozwiniety to niewiele klas moze mu dorownac. Takze pytam jeszcze raz - gdzie to zrownowazenie rozgrywki? Osobiscie jestem fanem 'starszych panow z dluga broda i szpiczastym kapeluszem' jak to ujal moj znajomy wiec nie daje mi ten fakt spokoju :)
Ostatnio zmieniony sob wrz 02, 2006 8:18 pm przez Xanatos, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

sob wrz 02, 2006 7:57 pm

Tja, czarodzie rzuci za to jedna ognistą kulę, poprawi błyskawicą i kapłan idzie się bujać, bo ma słaby rzut na refleks, ograniczany jeszcze przez zbroję. Nie, kalsy są dobrze wyważone.

PS.
Mnich ma rzuty 6x (wg Twojego wzoru).
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

sob wrz 02, 2006 8:06 pm

No mozna kombinowac z kulkami i blyskawicami ale kaplan troche HP ma, poza tym nie jest w ciemien bity i czary leczace tez ma pod reka szczegolnie biorac pod uwage ze moze kazdy czar przemienic w czar leczacy wiec szybko sobie ten ubytek HP spowodowany kulka czarodzieja uzupelni. A jakby byc bardzo upartym to mozna dodac kaplanowi klase prestizowa Czarny straznik a wtedy rzuty obronne podnosza sie o modyfikator z charyzmy i podnosza sie coraz bardziej gdy zwieksza sie charyzme. I wtedy kredki :) Nie mowie ze mam 100%-owa racje. Tak sobie siedzialem i nad tym myslalem no i doszedlem do takich wnioskow ale z radoscia uslysze kontr-wnioski :)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

sob wrz 02, 2006 8:41 pm

Pamiętaj, że nie trzeba spełniać wymagań Czarnego Strażnika, wystarczy jeden poziom paladyna :)

Jak załatwić kapłana czarodziejem? Trudna sprawa. Można dać dwa zogniskowania, zwykłe i większe + potęgi czaru na nekromancję. Wtedy mu wsadzamy palce śmierci do skutku (kapłan ma mimo wysokiego bazowego RO na Wyt, zwykle niższy niż np. wolę). Można też maksymalizować/bliźniaczyć takie czary jak błyskawice, łańcuchy błyskawic itp. Ewentualnie rzucić bramę, przywołać balora i po zawodach :D
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

sob wrz 02, 2006 8:53 pm

Xanatos pisze:
No wlasnie. Czy nie uwazacie tego za duza niesprawiedliwosc? dlaczego kaplan ma a czarodziej nie?

Na stronie WotC była kiedyś robiona ankietka na najpotężniejszą z klas podstawowych.
Wygrał kapłan.

Prawda jest taka, że kapłan jest najbardziej pożądaną postacią w drużynie. Bez jego leczeń i wskrzeszeń drużyna długo nie pożyje, albo będzie musiała wydawać majątek na eliksiry (w przygodach z dużą ilością walki).

Kapłan ma też do dyspozycji masę czarów ochronnych.
Z każdym poziomem zyskuje dostęp do wszystkich czarów które jest w stanie rzucić.
Może nosić ciężkie pancerze.
Posiada dwa wysokie rzuty obronne.
I kilka innych przydatnych klasowych gadżetów.

Czy rzeczywiście kapłan jest taki mocny?
IMO nie.
Czary objawień mają mniejsze limity maksymalnych obrażeń niż magia wtajemniczeń.
Kapłan ze swoją wysoką KP, czarami obronnymi, leczącymi i wysokimi rzutami obronnymi jest niczym opancerzona jednostka wsparcia na pierwszej linii walczących.
Kiedy trzeba może atakować, ale jego magia nie będzie tak śmiertelna i groźna jak magia wtajemniczeń, a w walce nie będzie nigdy tak skuteczny jak wojownik (chyba, że tylko przez krótką chwilę dzięki odpowiednim czarom).

Jak załatwić kapłana czarodziejem?

Klatka mocy i kapłan, że tak powiem, leży i kwiczy :)
(to tak na biegu)
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

sob wrz 02, 2006 10:47 pm

krzysiek-jakh pisze:
Jak załatwić kapłana czarodziejem?

Klatka mocy i kapłan, że tak powiem, leży i kwiczy :)
(to tak na biegu)


Klatka mocy powstrzyma kaplana tylko dopoki ten nie zorientuje sie ze moze ja zniszczyc dezintegracja (a jesli kaplan ma domene zniszczenia to ma dostep do tego czaru) lub jesli ma domene podrozy to rowniez ucieknie z tej klatki teleportujac sie. A nawet jesli zalozymy ze nie ma ani jednej ani drugiej domeny to zawsze moze otworzyc brame na dowolnie wybrany przez siebie plan i po prostu uciec przez brame. Wiaze sie to oczywiscie z tym ze zeby pozniej wrocic na plan materialny to znowu bedzie musial uzyc bramy. Ale nie zmienia to fakty ze nie lezy i nie kwiczy - no chyba ze przez jedna ture w ciagu ktorej i tak sie takowego kaplana nie zalatwi. Takie cos moze zdac egzamin za pierwszym razem ale kolejny raz kaplan sie tak juz zrobic nie da, przynajmniej jesli uzywa tej malej kuli na koncu szyji :)

Teraz do glowy przyszedl mi inny pomysl zalatwienia takiego kaplana zaczerpniety z VI tomu Wojny Pajeczej Krolowej, kiedy to Pharaun Mizzrym w Pajeczych Otchlaniach rzuca na Inthracisa (takie jakies cos z innego planu) Opozniona kule ognista[/i] a nastepnie Sprezysta kule Otiluka. Kula wybucha wewnatrz stapiajac Inthracisa na wegiel ale z tym jest podobny haczyk jak z Klatka mocy - dezintegracja lub berlo odwolania zalatwia sprawe no ale powiedzmy ze nawet jak zniszczy to swoje 'wiezienie' to kula i tak mu buchnie w twarz wiec powiedzmy ze mozna sprobowac. OK no to jest sposob. Zakladajac oczywiscie ze kaplan majac wieksza inicjatywe niz my nie podejdzie i nie rzuci na nas zniszczenia, dezintegracji lub implozji :) a ze czarodziej nie ma czaru oslona przed smiercia... to kredki. No albo nas zwyczajnie potraktuje swoim kawalkiem zelaza :D ahhh czarnowidztwo uprawiam ojj tak ale jak to mowia drowy: "Trzeba byc przygotowanym na najgorsze i jeszcze baczniej obserwowac przyjaciol (patrz: kaplanka Lolth ktora jest w mojej druzynie) niz wrogow" :P

I jeszcze na koniec przyszlo mi do glowy cos co w zasadzie jest najprostsze i dlatego najtrudniej to chyba zauwazyc --> slowa mocy (nie ma wszak na nie rzutow obronnych)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob wrz 02, 2006 11:06 pm

krzysiek-jakh pisze:
Na stronie WotC była kiedyś robiona ankietka na najpotężniejszą z klas podstawowych.
Wygrał kapłan.

Wygrał druid ;)
Właśnie jestem w trakcie sprawdzania jego możliwości :)
To zdecydowanie najpotężniejsza klasa podstawowa, którą nawet warto brać bez klas prestiżowych.
Żadna z wymienionych przez Was metod nie zabiłaby druida z prestiżem: Master of Many Forms (żeby nie było za łatwo dorzucam Warshapera i template Divine Minion). Co prawda czary ma druida 5 poziomu (leczenie wystarczy), ale tu siłą są możliwości przemiany.
Smg pisze:
Tja, czarodzie rzuci za to jedna ognistą kulę, poprawi błyskawicą i kapłan idzie się bujać, bo ma słaby rzut na refleks, ograniczany jeszcze przez zbroję.

Rzuty obronne nie są ograniczone przez zbroje.
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

ndz wrz 03, 2006 1:05 am

co Ty mowisz ze nie zadziala? zadziala - slowa mocy niby czemu mialyby na niego nie zadzialac. To czy rzuce slowo mocy gin na wiewiorke czy na humanoida nie robi mi roznicy :) a moze nawet to i lepiej bo jak sie zmienisz w wiewiorke to bedziesz miec mnie HP a wtedy slowo mocy gin i po sprawie :) w klatce tez sie da takiego druida uwiezic, podobnie wparowac mu pare opoznionych ognistych kulek a calosc zamknac w sprezystej kuli i tez posprzatane. Poza tym jak juz sie zmienisz w cos naprawde mocnego to czarodziej przywola demona z bramy albo potwora jakiegos. W razie niepowodzenia ataku i niekorzystnym wyniku szybka ucieczka przez teleport a pozniej Cie bedzie meczyc czarem Cienista laleczka (podany na stronie www.dnd.polter.pl). Wedlug mnie jest troche gorszy od kaplana[/i]
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

ndz wrz 03, 2006 1:28 am

Ja tylko na chwilkę.

Rzuty obronne nie są ograniczone przez zbroje.


Ale Zręczność tak, przez co Refleks będzie słabszy.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz wrz 03, 2006 8:59 am

Xanatos pisze:
co Ty mowisz ze nie zadziala? zadziala - slowa mocy niby czemu mialyby na niego nie zadzialac. To czy rzuce slowo mocy gin na wiewiorke czy na humanoida nie robi mi roznicy Smile a moze nawet to i lepiej bo jak sie zmienisz w wiewiorke to bedziesz miec mnie HP a wtedy slowo mocy gin i po sprawie

Według zasad polimorfii, postać ma swoje hp niezależnie od kondycji/budowy istoty w którą się zamienia. Sprawia to, że kondycja staje się najważniejszą cechą druida, a zatem Twoje słowo mocy po prostu nie zadziała ze względu na zbyt dużą liczbę hp'ków druida.
Xanatos pisze:
w klatce tez sie da takiego druida uwiezic, podobnie wparowac mu pare opoznionych ognistych kulek a calosc zamknac w sprezystej kuli i tez posprzatane.

A on sie zamienia w coś co daje mu fire immunity (zyskujemy te zdolności dzięki MoMF) i Twoje fireballe mogą go... połaskotać co najwyżej.
Xanatos pisze:
W razie niepowodzenia ataku i niekorzystnym wyniku szybka ucieczka przez teleport a pozniej Cie bedzie meczyc czarem Cienista laleczka (podany na stronie www.dnd.polter.pl)

Chwileczkę, mówimy o zasadach oficjalnych, nie o twórczości graczy ;)
Wszak każdy z nas może zmodyfikować czar/klasę do swoich potrzeb. Zresztą, zamiana w beholdera w połączeniu z Assume Su Abilities (savage Spiecies) nie pozwoli Ci się teleportować:P
Diva pisze:
Ja tylko na chwilkę.

Rzuty obronne nie są ograniczone przez zbroje.


Ale Zręczność tak, przez co Refleks będzie słabszy.

Zbroja ogranicza maksymalną premię ze zręczności do klasy pancerza, nie samą zręczność. Przez co zbroja nie modyfikuje inicjatywy, rzutów obronnych ani testów umiejętności (inaczej niż przez ACP).
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz wrz 03, 2006 11:27 am

Suldarr'essalar pisze:
Sprawia to, że kondycja staje się najważniejszą cechą druida, a zatem Twoje słowo mocy po prostu nie zadziała ze względu na zbyt dużą liczbę hp'ków druida.

A jeśli najpierw wypuścimy przyspieszonego fireballa, a dopiero potem słowo mocy? :wink:

Suldarr'essalar pisze:
A on sie zamienia w coś co daje mu fire immunity (zyskujemy te zdolności dzięki MoMF) i Twoje fireballe mogą go... połaskotać co najwyżej

To za pomocą zdolności arcymaga zmieniamy ją w dźwiękową :)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz wrz 03, 2006 11:46 am

iron_master pisze:
A jeśli najpierw wypuścimy przyspieszonego fireballa, a dopiero potem słowo mocy? Wink

Mówimy o power word kill? Czyli 17 poziom postaci, czyli wspomniany druid (gdzie pisałem, że kondycja jest najważniejszą cechą), czyli budowa/kondycja w granicach 34 (16 bazowo +2 za rasę (np. gnom) +4 za rozwinięcie +4 za bear's endurance +4 inherit +4 za warshapera) ma około 280hp. Zakładając przyśpieszoną empowerowaną kulę ognistą, przy której (nirealnie załóżmy) druid się nie obroni i nie jest odporny na ogień, zostawi go na ponad 190 hapach. Twoje Słowo mocy dalej nie działa, a straciłeś już 2 czary z 9 poziomu ;)
iron_master pisze:
To za pomocą zdolności arcymaga zmieniamy ją w dźwiękową Smile

Spellcraft jest umiejętnością klasową, a dzieki divine minion wild shape jest free action :)

Ale próbuj dalej (może w wydzielonym temacie).
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

ndz wrz 03, 2006 11:55 am

To ja proponuję klatkę mocy i odczekać aż się udusi. Dla utrudnienia do środka ładujemy sferę antymagii tak, by nie naruszała klatki, ale blokowała druida.
 
Awatar użytkownika
Xanatos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 424
Rejestracja: wt sie 15, 2006 5:54 pm

ndz wrz 03, 2006 11:55 am

no wedlug mnie jesli na wystarczajaco dlugi czas uwiezisz tego druida w klatce to wczesniej czy pozniej go tymi fireballami lub czymkolwiek innym zjedziesz
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz wrz 03, 2006 12:18 pm

Suldarr pisze:
ma około 280hp

Brałem standadrowe postacie z DMG. Druid ma tam 113 a kapłan 133 HP :wink:

Suldarr pisze:
Twoje Słowo mocy dalej nie działa, a straciłeś już 2 czary z 9 poziomu ;)

Przyspieszony fireball to czar 7lev, a Słowo mocy: Giń 9lev :)

Suldarr pisze:
Ale próbuj dalej

Nie ma sprawy. Weźmy mojego ulubieńca Ikantantrixa. Na 10lev tej klasy, mamy zmniejszony koszt komórek na czary przy metamagii. To oznacza, że możemyrzucić przyspieszoną, zmaksymalizowaną kulę ognistą/błyskawice. W pierwszej rundzie rzucamy jednego takiego fireballa (60HP) (dźwiękowego, bo na ogień każdy głupi ma odporność;)) i drugim, ale nie przyspieszonym (60HP). W następnej rundzie powtarzamy krok pierwszy (60HP) i co? Driud stracił równo 180HP czyli zostało mu równiutko 100. A my wykorzystujemy standard action i kończymy zabawę Słowem mocy giń :D
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

ndz wrz 03, 2006 2:10 pm

Heh w przypadku tego o czym mówiecie to ważne jest kto ma lepszą inicjatywę (zacznie). Ale widze tylko o klasach czarujacych jest mowa, a czemu nikt nie pamieta o konnych wojownikach (kawaler, nieustraszony jeżdzieć). Przykład Kawalera: Użycie lancy (obrażeni x4) powoduje ze moze on zdjąć wiekszość przeciwników 1 strzałem (potężnyatak (13)+ specjalizacja (2) + magiczna broń (+3) + siła (5) = to tak około wyjdzie 88+4k8 obrażeń, choć mogą być problemy z trafieniem). A teraz coś silniejszego: Wytrawny jeżdzieć dosiadający koszmara z podkowami prędkości. Postać praktycznie nie do ruszenia. Jeżlei zaatakuje pierwszy to kożysta z ataku w przelocie (jako ze zaatakuje z daleka czarodziej nie wykryje jego wierzchowca widzeniem niewidzilnych czy prawdziwym widzeniem- za mały zasięg aby przygotować akcje wyczekiwania). Takża ataki lancą (wiec masakrują bo też ma potężny atak). A dużo PW zapewni mu przeżycie przez kilka rund (co powinno wystarczyc na skrojenie delikwenta).

A propo jeszcze magicznych przedmiotów: czy mogą istnieć magiczne przedmioty wytwarzające antymagię ?
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz wrz 03, 2006 2:13 pm

xiliar pisze:
A propo jeszcze magicznych przedmiotów: czy mogą istnieć magiczne przedmioty wytwarzające antymagię ?

Tak.

A do tego wyżej, to my odpowiadamy na problemy Xanatosa, który gra klasą czarującą.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz wrz 03, 2006 2:51 pm

Smg pisze:
To ja proponuję klatkę mocy i odczekać aż się udusi. Dla utrudnienia do środka ładujemy sferę antymagii tak, by nie naruszała klatki, ale blokowała druida.

Forcecage nie pozwala na uduszenie przeciwnika (poza tym ma bliski zasięg, co limituje jego przydatność). Pole antymagii, zakładając, że uda Ci się rzucić ten czar aby nie tworzył sfery wokół rzucającego jak jest w opisie, to żadne czary ofensywne nie będą działać, druid sobie poczeka aż czar się skończy, a mag zużył kolejne 2 czary bez rezultatu.
Xanatos pisze:
no wedlug mnie jesli na wystarczajaco dlugi czas uwiezisz tego druida w klatce to wczesniej czy pozniej go tymi fireballami lub czymkolwiek innym zjedziesz

Kolego, nie zabijesz ogniem kogoś, kto ma fire immunity.
iron_master pisze:
Brałem standadrowe postacie z DMG. Druid ma tam 113 a kapłan 133 HP Wink

Standardowe postacie zakładają npców mających
1. mniejsze wyposażenie niż gracze (mnieszy wealth)
2. nie używają swoich możliwości (część nie ma np. wydanych wszystkich punktów umiejętności),
3. są rozpisani jako postacie zamieszkałe w danym miejscu, a taka rozpiska różni się znaczenie od wędrowczniczego życia (i przez to rozpiski) awanturnika
4. Errata zmienia działanie polimorfii przez co zmienia też zmienia rozdzielenie punktów na cechy druida
5. Ja rozpatruję postacie na point buy 32 (standardowy point buy na większości rozpisek, na Areny i konkursy C.O.), podczas gdy postacie NPC są rozpisywani na około pb 22
6. w rozpisce nie są uwzględnione przedmioty (np. zwiększenie cech przez periapt +6 do cona da +60 hp ;) )
7. Nie mówiłem o druidzie 20.
iron_master pisze:
Przyspieszony fireball to czar 7lev, a Słowo mocy: Giń 9lev Smile
Założyłem przyśpieszony empowerowany jeśli nie zauwazyłeś ;)
Zresztą jak pisałem, zadanie obrażeń od energii druidowi to nielada wyczyn (lub "dziwnie" stworzony druid).
iron_master pisze:
W pierwszej rundzie rzucamy jednego takiego fireballa (60HP) (dźwiękowego, bo na ogień każdy głupi ma odpornośćWink) i drugim, ale nie przyspieszonym (60HP). W następnej rundzie powtarzamy krok pierwszy (60HP) i co? Driud stracił równo 180HP czyli zostało mu równiutko 100. A my wykorzystujemy standard action i kończymy zabawę Słowem mocy giń Very Happy

Minimalnie 15 poziom? Akurat kwalifikujemy się na Arcane Ooze (MM3), który posiada Magic Immunity. Nawet przy udanej (dla maga) pierwszej rundzie druid podlatuje (np. zamieniony w dragonhawk - 120 ft prędkości) zamienia się w Arcane Ooza (free action dzięki divine minion) i wykonuje jeden atak z automatycznym grapplem (2k6+7 +2k6 od kwsu obrażeń). Założenie pin'a, przy automatycznych kolejnych 4k6+7 raczej uniemożliwi ucieczkę. Biorąc Assume Su, zabieramy też Twojemu magowi jeden przygotowany czar z najwyższego poziomu co rundę. Powodzenia ;)
Zresztą, nie musimy nawet zamieniać się do tego w dragonhawka; zasięg power word killa wymaga od maga bliskiej odległości :P
xiliar pisze:
Wytrawny jeżdzieć dosiadający koszmara z podkowami prędkości. Postać praktycznie nie do ruszenia. Jeżlei zaatakuje pierwszy to kożysta z ataku w przelocie (jako ze zaatakuje z daleka czarodziej nie wykryje jego wierzchowca widzeniem niewidzilnych czy prawdziwym widzeniem- za mały zasięg aby przygotować akcje wyczekiwania).

Dzięki zdolnościom klasowym moja kombinacja jest odporna na krytyki, zaś wymieniona przeze mnie wyżej forma porusza się z tą samą prędkością, więc Twój wojownik nie będzie mieć kolejnej szansy na zadanie ciosu ;)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 03, 2006 3:22 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz wrz 03, 2006 3:20 pm

A jaki Twój druid-potworek ma atak? Bo ze zbroją maga, Tarczą, przyspieszniem i paroma innymi ochronkami może mu być ciężko :wink:

Suldarr pisze:
120 ft prędkości

A mógłbys podać w dobrych polskich metrach?

Zresztą mój czarodziej może rzucic zatrzymanie czasu. Przy średnim rzucie ma 3 rundy, a to wystarczy aby paroma czarami pokonać druida.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz wrz 03, 2006 3:45 pm

iron_master pisze:
A jaki Twój druid-potworek ma atak? Bo ze zbroją maga, Tarczą, przyspieszniem i paroma innymi ochronkami może mu być ciężko Wink
W jakiej formie? W formie arcane ooza o której wspomniałem na 20 poziomie ma, bez specjalnych przedmiotów, w okolicach +29. Przypominam, że do grappla wykorzystuje się atak dotykowy, więc zbroja maga i tarcza się nie wliczają.
Deathkiss Beholder miałby w okolicach +26 (10 ataków), Kuo-ta Leviatan +27-+29, a np. Dusk Giant +42.

iron_master pisze:
A mógłbys podać w dobrych polskich metrach?
36 metrów.

Podczas zatrzymania czasu nie możesz rzucać czarów, które zranią w jaki kolwiek sposób druida. Tzn możesz, ale nie zadziałają.
 
Awatar użytkownika
Llewelyn_MT
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1178
Rejestracja: sob sty 31, 2004 7:06 pm

ndz wrz 03, 2006 4:15 pm

Nie chcę się wtrącać w tę niezwykle ciekawą dyskusję, ale wydaje mi się, że odbiega ona nieco od założenia tego wątku na forum. Powinny się tu znajdować pytania i odpowiedzi, a nie spory, który czarownik z którym nie ma żadnych szans. Dziękuję.
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

ndz wrz 03, 2006 5:09 pm

Suldarr'essalar nabrałeś mnie z tym druidem :P
Czyżbym się POMYLIŁ?
Niemożliwe :P
Aż wszedłem na stonę WotC i poszukałem tego artykułu:
http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/dd/20051007a
Kapłan the best :)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz wrz 03, 2006 5:13 pm

To może wydzielić temat?

Suldarr pisze:
Podczas zatrzymania czasu nie możesz rzucać czarów, które zranią w jaki kolwiek sposób druida. Tzn możesz, ale nie zadziałają.

Hmm, dziwne wydawało mi się, że wsyzstkie fireballe, które mój mag rzuci podczas zatrzymania czasu zostaną wyzwolone po upłynięciu czasu trwania tegoż zaklęcia.

No i zawsze pozostaje brama z której wychodzi balor/solar :D

Są też inne metody, np. co prawda ulepszoną niewidzialność łatwo rozproszyć, ale druid traci akcję :)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz wrz 03, 2006 6:59 pm

Llewelyn_MT pisze:
Nie chcę się wtrącać w tę niezwykle ciekawą dyskusję, ale wydaje mi się, że odbiega ona nieco od założenia tego wątku na forum. Powinny się tu znajdować pytania i odpowiedzi, a nie spory, który czarownik z którym nie ma żadnych szans. Dziękuję.

Nie chcę przeszkadzać w pierwszym wrześniowym weekendzie, ale czy w związku z tym, że dyskusja zawiera jakieś 2 strony nie wartoby wydzielić jej do osobnego wątku?
krzysiek-jakh pisze:
Kapłan the best Smile

Ciekawe gdzie był robiony pelbiscyt, C.O. Board do tego ręki nie przykładał, podobnie zresztą jak ludzie z Class and Prestige Class, co można zobaczyć tutaj.
iron_master pisze:
Hmm, dziwne wydawało mi się, że wsyzstkie fireballe, które mój mag rzuci podczas zatrzymania czasu zostaną wyzwolone po upłynięciu czasu trwania tegoż zaklęcia

Cóż, nie jest tak:
SRD pisze:
While the time stop is in effect, other creatures are invulnerable to your attacks and spells; you cannot target such creatures with any attack or spell. A spell that affects an area and has a duration longer than the remaining duration of the time stop have their normal effects on other creatures once the time stop ends.

iron_master pisze:
No i zawsze pozostaje brama z której wychodzi balor/solar
To wydaje się najlepszym sposobem... o ile druid też nie przyzwie jakiegoś potworka. Wystarczającego, by powstrzymać przez te kilka rund solara.

iron_master pisze:
Są też inne metody, np. co prawda ulepszoną niewidzialność łatwo rozproszyć, ale druid traci akcję Smile

Węch, czy też inne formy wyczuwania istot, czy utrwalone czary to na tym poziomie minimum.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz wrz 03, 2006 7:15 pm

Suldarr pisze:
To wydaje się najlepszym sposobem... o ile druid też nie przyzwie jakiegoś potworka. Wystarczającego, by powstrzymać przez te kilka rund solara.

Druid ma gnilniki, jednak dla balora/solara to żaden problem. Czyli jakiś sposób jest :wink: Parę czarów, w tym przyspieszonych, wezwania potwora i druid ma ciężko. Wspominałeś chyba że on ma czary max 5lev? Troche mało. Osaczony przez potworki, które wspiera czarodziej choćby czarami niższych lvl (wiadomo - przyspieszone potworki kosztują) może mieć kłopoty.

Poza tym, jeśli czarodziej zacznie przegrywać, zawsze ma lepsze czary ochronne, w stylu pryzmatycznej kuli. Potem tylko teleportacja i papa :D Co prawda niezbyt to godne, ale lepsze niż śmierć.

Suldarr pisze:
Węch, czy też inne formy wyczuwania istot, czy utrwalone czary to na tym poziomie minimum.

Mało rzeczy poza prawdziwym widzeniem wykrywa eterycznych, a to dla driuda czar :)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz wrz 03, 2006 7:30 pm

iron_master pisze:
Druid ma gnilniki, jednak dla balora/solara to żaden problem.

Co to są gnilniki? Myślałem raczej o elementalu/żywiołaku.
iron_master pisze:
Parę czarów, w tym przyspieszonych, wezwania potwora i druid ma ciężko.

Nie przesadzajmy. Zamiana w darktentacles pozwoli pomóc żywiołakowi grapplować solara jednocześnie grapplując maga (+16 rasowej premii do grappla). Ewentualnie skupiając się tylko na magu 12 ataków to ponad 12d6+132 obrażeń + 12xobrażenia od magii (+12x constrict).
iron_master pisze:
Wspominałeś chyba że on ma czary max 5lev? Troche mało. Osaczony przez potworki, które wspiera czarodziej choćby czarami niższych lvl (wiadomo - przyspieszone potworki kosztują) może mieć kłopoty.

1. Druid może swobodnie korzystać z np. różdżek przywołując najpotężniejsze potwory do jakich ma dostęp,
2. w zależności od istot przyzwanych, druid może je kontrolować (małe szanse na wybranie tak niefortunnych istot, ale zawsze).
iron_master pisze:
Mało rzeczy poza prawdziwym widzeniem wykrywa eterycznych, a to dla driuda czar Smile

Nawet średni vow of poverty (śluby ubóstwa) daje true seeing, więc tym bardziej będzie go posiadać druid (nawiasem pisząc, także na liscie czarów druida).
W tym tygodniu powinien w końcu dojść do mnie spell compedium, zobaczymy jakie tam są czary.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz wrz 03, 2006 8:04 pm

Suldarr pisze:
Co to są gnilniki? Myślałem raczej o elementalu/żywiołaku.

Takie smieszne roślinki :wink:

Suldarr pisze:
Zamiana w darktentacles pozwoli pomóc żywiołakowi grapplować solara jednocześnie grapplując maga

W jaki sposób jest możliwe atakowanie Solara/balora/potwora i maga stojącego 50 metrów dalej? :?

Suldarr pisze:
1. Druid może swobodnie korzystać z np. różdżek przywołując najpotężniejsze potwory do jakich ma dostęp

Czarodziej wyczaruje ich więcej (a przynajmniej szybciej). Zresztą zawsze można wykorzystać powiedzenie "Co dwa solary to nie jeden" :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości