Kanibal
To smakować, jak kurak tylko, że bardziej słone…
Kanibal jest barbarzyńcą, który przez prymitywne zabobony uwierzył, iż zjadanie istot inteligentnych, istot swego gatunku przynosi wielką moc i potęgę. Prawie każdy Kanibal jest typowym dzikusem, który nigdy nie był w cywilizowanym miejscu, zdarzają się jednak wyjątki od reguły. Było kilka przypadków ludzi, którzy byli szanowanymi obywatelami miast a ich drugie twarze kryły bezlitosnych morderców i ludożerców. Podobno wierzenia tych niegodziwców nie są kłamstwem, zjadanie umarłych swego gatunku zwiększa potencjał oraz wigor każdego praktykującego kanibala. Tak naprawdę nikt nigdy nie rozmawiał z żadnym z kanibali, gdyż większość spotkań kończyło się zjedzeniem pechowca. Wszystkie informacje, jakie istnieją na temat kanibali są chaotycznymi opowiadaniami osób, którym cudem udało się uniknąć śmierci z rąk ludożerców.
Postać, która wybiera te klasę prestiżową traci całkowity kontakt z swym bogiem, gdyż kanibalizm oparty jest na świeckich wierzeniach. Dlatego przedstawiciel tej klasy nie mógł być wcześniej osobą rzucającą czary objawień, chyba, że wcześniej wyparł się swego bóstwa i porzucił wszelaki kontakt z nim.
Kość wytrzymałości: K10
Wymagania
Oto wymagania, które postać musi spełnić, by zostać kanibalem:
Charakter: Tylko chaotyczny zły.
Umiejętności: Alchemia ranga 4, Tajniki dziczy ranga 9.
Specjalne: Postać musi dobrowolnie i świadomie zjeść inteligentną istotę swego gatunku (np. człowiek musi zjeść człowieka). Postać nie może być przymuszona przez czar, lub chęć zjedzenia nie może wynikać z ciężkiej sytuacji (np. głód).
Umiejętności klasowe
Umiejętności Kanibala (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Alchemia (int), Ciche poruszanie (zr), Leczenie (rzt), Nasłuchiwanie (rzt), Pływanie (s), Tajniki dziczy (rzt), Wyczucie kierunku (rzt), Zastraszanie (cha). Opis tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4 Podręcznika Gracza.
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Intelektu.
Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe Kanibala.
Biegłość w broni i pancerzu: Kanibal nie zyskuje biegłości w żadnej broni ani zbroi.
Kanibalizm: Każdy Kanibal musi jeść mięso istot swego gatunku, by zyskiwać wszystkie zdolności, jakie daje ta klasa. Kanibal musi zjeść (do syta) mięso istoty swego gatunku przynajmniej raz na dwa tygodnie inaczej traci zdolności, jakie daje ta klasa. Kanibal może natychmiastowo przywrócić utracone zdolności jedząc mięso istoty swego gatunku.
Potęga kanibalizmu:, Kanibal jedząc mięso istot swego gatunku zyskuje jedną, wybrana zdolność:
+1 do KP
+1 do rzutów obronnych
+1 do ataku
Efekty utrzymują się przez 24 godziny od posiłku. Jeśli Kanibal zje mięso istoty swego gatunku(do syta) w odstępie kilku godzin, pod uwagę brany jest późniejszy posiłek. Czyli jeśli Kanibal zjadł, dostaje wyżej wymieniony bonus, zdolność utrzymuje się przez 24 godziny, lecz jeśli Kanibal zje trzy godziny później od pierwszego posiłku czas należy liczyć znów od nowa. W ciągu 24 godzin może działac tylko jedna premia wynikająca z zjedzenia zwłok. Jest to zdolność nadnaturalna.
Siła zjedzonego: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na drugim poziomie. Praktyki zjadania umarłych posuwają się coraz dalej. Dzięki zdobytej wiedzy o umarłych, Kanibal zjadający odpowiednie mięśnie umarłego zyskuje odziedziczoną premię +1 do siły na stałe. Zdolnośc nadnaturalna.
Blizny: Jest to zdolność, jaką Kanibal zyskuje na trzecim poziomie. Kanibale oznaczają się dziwnymi malowidłami na ciele, przez co są rozpoznawani w każdym cywilizowanym miejscu jako ludożercy. Z tego faktu tatuaże dodają odziedziczoną premię + 5 do zastraszania.
Uwaga: jeśli Kanibal zapuści się gdzieś w cywilizowane strony a następnie zostanie rozpoznany dzięki swym tatuażom, zostanie automatycznie uznany za mordercę i straże (bądź inne miejskie służby pełniące tę rolę) rozpoczną pościg oraz poszukiwanie osobnika.
Wysączenie magii: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na piątym poziomie. Kanibal podczas swych makabrycznych praktyk nauczył się wysączyć odporność na magię swych ofiar, przez to zyskuje odporność na magię równą 10 + poziom Kanibala. Jest to zdolnośc nadnaturalna.
Gibkość umarłego: Jest to zdolność, jaką Kanibal zyskuje na szóstym poziomie. Ciągłe zjadanie umarłych owocuje polepszonym refleksem oraz szybkością Kanibala. Zyskuje on odziedziczoną premię + 1 do zręczności na stałe. Zdolnośc nadnaturalna.
Leczenie umarłym: Jest to zdolność, jaką Kanibal zyskuje na siódmym poziomie. Kanibal uczy się wykorzystywać całość umarłego, którego zjada, dlatego z krwi umarłego, oraz kilku odpowiednich składników potrafi stworzyć płyn, który działa jak płyn leczenia średnich ran (7 poziom). Stworzenie tego płynu wymaga udanego testu Alchemii o ST= 15. Kanibal może stworzyć jeden płyn dziennie.
Twardość umarłego: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na ósmym poziomie. Kanibal wie, co zjeść by jego siły życiowe jeszcze bardziej wzrosły. Częste wysysanie szpiku oraz obgryzanie kości umarłych owocuje odziedziczoną premią +1 do budowy na stałe. Zdolnośc nadnaturalna.
Większa potęga kanibalizmu: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na dziewiątym poziomie. Zdolność ta działa, jak Potęga kanibalizmu z tą różnicą, iż premia wynosi +3 do wybranego bonusu. Wszelkie inne następstwa pozostają takie samem, czyli np. czas, przez jaki utrzymuje się zdolność nadal wynosi 24 godziny.
Moc umarłego: Jest to zdolność, jaką Kanibal otrzymuje na dziesiątym poziomie. Perfekcyjne opanowanie mocy, wysączanych z umarłego zostają w pełni wykorzystane przez Kanibala. Od tej pory, każdy zjedzony przez kanibala, dodaje jeden punkt żywotności na stałe. Ofiara musi zostać całkowicie zjedzona(nie koniecznie podczas jednego posiłku). Jest to zdolnośc nadnaturalna.
Kod: Zaznacz cały
Kanibal
______Bazowa premia---Rzut obronny na---
Poziom__do ataku___Wytrw__Ref__Wola__Specjalne
__1_______+1_______+2____+0____+0___Kanibalizm, Potęga kanibalizmu
__2_______+2_______+3____+0____+0___Siła zjedzonego
__3_______+3_______+3____+1____+1___Blizny
__4_______+4_______+4____+1____+1___
__5_______+5_______+4____+1____+1___Wysączenie magii
__6_______+6_______+5____+2____+2___Gibkość umarłego
__7_______+7_______+5____+2____+2___Leczenie umarłym
__8_______+8_______+6____+2____+2___Twardość umarłego
__9_______+9_______+6____+2____+2___Większa potęga kanibalizmu
_10_______+10______+7____+3____+3___Moc umarłego