Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

Żywy włos (Czar/Zak 3, Bard 2, Skr 2, Wróżka 2)

wt gru 19, 2006 1:07 pm

Żywy włos

Transmutacja
Poz czaru: Czar/Zak 3, Bard 2, Skr 2, Wróżka 2
Czas rzucania: 1 runda
Czas działania: 1 minuta na poziom
Komponenty: W,K(twoje własne włosy)
Zasięg: Osobisty

Zaklęcie to zostało stworzone kilka dekad temu przez niejaką Maerę Dulsear. Znaną w pewnych kręgach złodziejkę i zaklinaczkę. Otóż kobieta ta mimo swojego niezaprzeczalnego talentu w obu dziedzinach miała strasznego pecha. Po każdej większej akcji lądowała w lochu na kilka solidnych miesięcy, czasem lat. Przynajmniej tak brzmiały wyroki. Zawsze jednak udawało jej się uciec i od nowa rozpoczynać karierę. W niemal wszystkich tych ucieczkach ważną rolę odgrywało to zaklęcie pozwalające Maerze działać mimo skrępowanych rąk.
Zaklęcie to animuje włosy rzucającego, wydłużając je (maksymalnie do 1,5m + 30cm / poziom ), pozwalając mu je kontrolować i posługiwać sie nimi jak dodatkową parą rąk o przeciętnych atrybutach fizycznych (Sile i zręczności 10, nie można ich jednak wykożystać do walki). Pozwala to rzucającemu działać całkiem sprawnie nawet ze skrępowanymi rękami.
Rzucający na życzenie może ukryć efekty zaklęcia (wykrycie go wtedy wymaga udanego testu zauważania o ST 20).
Jest tylko jedno "ale". Z zaklęcia mogą korzystać tylko osoby, ktore mają włosy dłuższe niż 10cm (brody także się liczą).
Ostatnio zmieniony pt gru 22, 2006 2:18 pm przez Leriel, łącznie zmieniany 9 razy.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Żywy włos

wt gru 19, 2006 3:00 pm

Leriel pisze:
Żywy włos

Transmutacja
Poz czaru:Czar/Zak 1, Bard 1, Skr 1
Czas rzucania: 1 runda
Czas działania:1 minuta na poziom
Komponenty:W,K(twoje własne włosy)
Zasięg: Osobisty


Tutaj radzę pogrubic również takie elementy opisu jak Czas rzucania itd. Mechanika będzie wyglądała wiele bardziej estetycznie.

Czar jest nawet ciekawy i interesujący. Dobre rozwiązanie jeśli chodzi o związanego czarodzieja, radze jednak ograniczyc działanie "stworzonych rąk" do prostych umiejętności. Również powinien znaleźc się akapit, że z czaru mogą korzystac tylko osoby, które mają np. 30 cm długości włosów.

Czar jak wcześniej wspomniałem ciekawe, lecz jest kilka rzeczy do poprawy.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

wt gru 19, 2006 3:15 pm

Jeśli chodzi o stronę techniczną pracy, proponuję tak jak Nefarius, pogrubić niektóre nazwy, dzięki czemu rozpiska nabierze "oficjalności" i po prostu łatwiej będzie się to czytać. W niektórych momentach występują literówki (brak odstępu po znakach interpunkcyjnych), to też do poprawki.

Praca zasługuje na duży plus ze względu na oryginalność i pomysłowość. Tak naprawdę, mam tylko wątpliwości co do poziomu zaklęcia (wg. mnie powinien być 2.), choć mogę się mylić.
 
Awatar użytkownika
Red_Guard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 8:27 pm

wt gru 19, 2006 4:09 pm

+1 Diva

Ja bym jeszcze dał max. długość włosów 1,5 m +30cm/poziom
 
Awatar użytkownika
Darth Legolas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr lis 16, 2005 9:57 pm

wt gru 19, 2006 7:12 pm

Świetne zaklęcie, jednak Diva ma rację powinno mieć drugi lub trzeci poziom. 2poz unieruchomione ożywienie liny daje mniej więcej ten sam efekt, a włosy można przecież wykorzystać także do innych rzeczy (bardzo ciekawych zresztą... drobny czar sprawia że czarodziejka może poszpanować na bankiecie ;), można użyć włosów zamiast dłoni maga itp.). Proponuje więc 2 lvl, bo 3 poziomowe czary są już znacznie potężniejsze.
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

wt gru 19, 2006 7:41 pm

Poprawki wprowadzone. Zgodzę się z Divą, rzeczywiście zaklęcie powinno mieć 2 poz, ale niech wyłysieję jeśli jakakolwiek część mnie zgadza się z Nefariusem co do do części
Nefarius pisze:
radze jednak ograniczyc działanie "stworzonych rąk" do prostych umiejętności
W końcu operowanie wytrychami ( a do tego twórczyni używała czaru) nie należy do prostych.

Red_Guard pisze:
Ja bym jeszcze dał max. długość włosów 1,5 m +30cm/poziom
Myślałem nad tym w trochę innym rzędzie wielkości, ale ten pomysł mi sie podoba i będzie mi sie podobał jeszcze bardziej w miarę wzrostu poziomu czarującego.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

wt gru 19, 2006 7:47 pm

radze jednak ograniczyc działanie "stworzonych rąk" do prostych umiejętności


Pomimo wszystkiego jestem przeciw. Autor genialnie ominął adnotajcę do tej właśnie sprawy i tak naprawdę nie mamy wprost informacji czy będą to właśnie te proste, czy "zaawansowane" czynności, dzięki czemu MP ma większą kontrolę nad tym zaklęciem, a gracz większe pole do popisu.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw gru 21, 2006 12:22 am

Nie miałem okazji czytać pierwotnej wersji tego czaru więc ograniczę się do skomentowania finału, który mam przyjemność właśnie widzieć. Jednak do rzeczy:
Strona fabularna jest bardzo fajna. Ciekawy pomysł na zaklęcia oraz dość interesujące tło (utalentowana złodziejka-nieudaczniczka to pomysł mało orginalny ale dobrze podany dalej ładnie się prezentuje). Stylistyka także stoi na wysokim poziomie i nie ma się do czego przyczepić. Mechanika to natomiast zwyczajnie dobra robota. Wszystko jest rozpisane tak jak pownno być a poziom jak najbardziej odpowiedni. Dobrym pomysłem było zastrzeżenie odnośnie długości włosów. Również sprawę dokładności i sprawności pozostawiłbym po prostu dla MG (tak jak jest teraz). Podoba mi się także dodanie zaklęcia do listy czarów Wróżki - zawsze to miły akcent. Ogólnie w kwestii technicznej chyba nie ma już czego zmieniać.

Podsumowując kolejne ciekawe, klimatyczne i jak najbardziej udane zaklęcie. Pewien brak orginalności nadrabia wykonanie. Ocena końcowa 5-/6 w tutejszej skali ocen - gratuluję, bardzo dobra robota.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

czw gru 21, 2006 10:44 am

No i po zmianach, które na pewno zmieniły czar na lepsze, jest wiecej aspektów do pochwał. Jako, ze włosy się wydłużają o kolejne 30cm/poziom, to już jest kolejny plus na rzecz czarującego. Z pewnością i podwyższenie poziomu zaklęc też, wyjdzie na lepsze. Kolejną sprawą są "przeciętne atrybuty", mógłbyś je rozpisac domyślam się, że chodzi o zręczności i siłę? I ostatnią sprawą jest dodanie czaru do listy czarów Wróżki, co jest według mnie bardzo sprytnym i wymagającym pochwał posunięciem. Po raz kolejny gratuluję.
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

czw gru 21, 2006 12:28 pm

Nefarius pisze:
Kolejną sprawą są "przeciętne atrybuty", mógłbyś je rozpisac domyślam się, że chodzi o zręczności i siłę?
Tak, zaraz poprawię.

Nefarius pisze:
I ostatnią sprawą jest dodanie czaru do listy czarów Wróżki, co jest według mnie bardzo sprytnym i wymagającym pochwał posunięciem.
Więc bądź grzecznym chłopczykiem i pochwal Divę (bo to nie był mój pomysł, ja tylko dostarczam zaklęć ).
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

czw gru 21, 2006 12:55 pm

Leriel pisze:
Nefarius pisze:
Kolejną sprawą są "przeciętne atrybuty", mógłbyś je rozpisac domyślam się, że chodzi o zręczności i siłę?
Tak, zaraz poprawię.


No teraz już wszystko jasne.

Leriel pisze:
Nefarius pisze:
I ostatnią sprawą jest dodanie czaru do listy czarów Wróżki, co jest według mnie bardzo sprytnym i wymagającym pochwał posunięciem.
Więc bądź grzecznym chłopczykiem i pochwal Divę (bo to nie był mój pomysł, ja tylko dostarczam zaklęć ).


Nie, nie, nie! Diva już się dośc pochwał ode mnie nasłuchał ;] Pozdrawiam i czekam na nastepne dobre prace do skomentowania.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

czw gru 21, 2006 1:56 pm

Hmmm... bardzo ciekawy czar. Ale atrybuty napewno by sie przydały bo jak wiesz włosy mają dość niezłą wytrzymałość, wiec takie ożywione powinny pozwolić na poruszanie sie (chyba ze będą miały zbyt mało siły). Przecietne to pewnie o 10 ci chodziło :D
Co do dodanie do listy wrózki, nawet jak byś tego nie napisał sadze ze by sie czar na niej pojawił (w spisie którego jeszcze nie ma).
 
Szatek666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:27 am

czw gru 21, 2006 3:37 pm

Czar bardzo ciekawy. Na pewno się przyda - mam Łotrzyka/Czarodzieja w drużynie ^^. Jako zwolennik podręcznikowych rozpisek proponuję nastepujacą zmianę formy:
[b]Żywy włos[/b]
[i]Transmutacja[/i]
[b]Poziom:[/b]
[b]Komponenty:[/b]
[b]Czas rzucania:[/b]
[b]Zasięg:[/b]
[b]Cel:[/b]
[b]Czas działania:[/b]


Czar naprawdę oryginalny i przydatny takim postaciom, jakie ja lubię.
Już mam pomysł na przedmiot magiczny: Perułka Żywej Grzywki. :P
Ostatnio zmieniony sob gru 30, 2006 11:40 pm przez Szatek666, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pt gru 22, 2006 4:46 pm

Hmm poprawa na poziom 3 chyba nizbyt szcześliwa, sprawia to ze czar trochę traci na użytecznośi (skoro można zapamietać zamiast niego czy rzucić unieruchomione przekształcanie siebie)
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

pt gru 22, 2006 6:40 pm

Unieruchomione przekształcenie siebie nie zapewni ci aż takich możliwości manipulacji. Swoją drogą nawet telekineza nie pozwala na tak dokładną manipulację chociaż poza tym ma znacznie większą moc.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

sob gru 23, 2006 11:48 am

Też wydaje mi się, że trzeci poziom jest jak najbardziej w porządku. Twoje porównanie xiliar choć trafne ma jeden słaby punkt aby rzucać unieruchomione przekształcenie siebie trzeba mieć odpowiedni atut a w tym wypadku wystarczy samo (dające większe możliwości) zaklęcie. Patrząc na to jestem za 3 poziomem i zostawieniem tej kwestii tak jak jest.
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

śr kwie 11, 2007 6:52 pm

En Taro Adun

Odkopuję temat gdyż zamierzam za jakiś czas stworzyć serię "włosowatych" czarów podobnych nieco do tego oraz pewną istotkę baśniową. W związku z tym pytam czy mogę wykorzystać postać Maery Leriel? To tyle części czysto prywatnej którą mógłbym załatwić via pw.

Sam czar w wersji finalnej jest świetny. Nie wiem czy zrobiłeś to świadomie ale nawiązanie do Milli Rage z serii Guilty Gear jest dla mnie niemal oczywiste, a za to (Zato:P) masz dużego plusa. Nie ma się do czego przyczepić a tylko pogratulować pomysłu oraz drobnych poprawek od reszty użytkowników.
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

czw kwie 12, 2007 5:16 pm

Brat_Draconius pisze:
W związku z tym pytam czy mogę wykorzystać postać Maery Leriel?
Jasne.

Brat_Draconius pisze:
Nie wiem czy zrobiłeś to świadomie ale nawiązanie do Milli Rage z serii Guilty Gear jest dla mnie niemal oczywiste
Wiem o tym lepiej niż ktokolwiek. To moja ulubiona postać.
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

czw kwie 12, 2007 5:45 pm

Midnight Carnival

Jest bardzo przyjemny sama Millia też, w sumie to też moja ulubiona postać. Dzięki za pozwolenie, teraz tylko muszę znaleźć czas na zrobienie prac.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości