Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Dwarf Slayer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 12:47 pm

[WFB]Armia krasnoludów na początek

pt gru 29, 2006 3:09 pm

Witam! Jestem nowy, zarówno na tym forum jak i w Warhammerze. Niedawno dostałem "Bitwę o przełęcz czaszki" i zdecydowałem się na grę krasnalami :) Na razie posiadam tylko figurki z wyżej wymienionego zestawu(12xwariors,10xthunderers, 8xMiners, 1 działo i 2 bohaterów) i nie do końca wiem jaki następny oddział zakupić. Osobiście zastanawiałem się na Slayerami lub Hammersami(pewnie pomyliłem się w pisowni :wink: ), jednak nie mam doświadczenia w grze i dlatego proszę Was o radę.
 
Awatar użytkownika
Lutrix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 8:51 pm

pt gru 29, 2006 3:42 pm

Na początek witam Cię na forum :)
Kolejną rzęczą którą napewno powinieneś kupić jest księga armi krasnoludów, tam jest szczegółowy opis armi i opisy poszczególnych oddziałow. (no chyba że już kupiłeś księge)

Nad oddziałami trza się dobrze zastanowić, przede wszystkim jaki styl gry preferujesz: defensywny czy ofensywny ?
 
Ogar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 4:53 pm

pt gru 29, 2006 3:46 pm

Warto moim zdaniem, byłoby zakupić księge armi gdzie masz krasnoludów dokładnie opisanych wraz ze wszystkimi zasadami specjalnymi, runami, jednostkami itp. A co kolejnych oddziałów to ja bym osobiście na twoim miejscu dokupił jeszcze boxa warriorów z których możesz złożyć albo zwykłych wojowników albo długobrodych. lub zakupił boxa ze strzelcami z których można skleić albo kuszników lub gości z muszkietami.
 
Awatar użytkownika
Dwarf Slayer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 12:47 pm

pt gru 29, 2006 3:51 pm

Styl gry...hmmm... słyszałem że z krasnoludów bardzo trudno jest zrobić armię ofensywną...powiedzmy że "coś pomiędzy" :razz:
 
Anonim_1

pt gru 29, 2006 3:54 pm

Dwarf Slayer pisze:
owiedzmy że "coś pomiędzy"

Nie daj się wrobić w żadne "pomiędzy", graj defensywnie, tak - z moich obserwacji - jest najskuteczniej i najsensowniej (bo niby po co krasnale mają biegać po polu bitwy? co najwyżej by zajmować ćwiartki).

Radziłbym kupić hammerersów - tyle, że z tego co widziałem, to strasznie stare i kiepskie wzory.
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

pt gru 29, 2006 6:30 pm

Ja skłaniałby się do kupienia boxa warriorsów i zrobienia z nich długobrodych. Speciale zostawiłbym w spokoju, zwłaszcza że masz już działo i Minersów...
A co do hammerersów- to ich wzory nie są tak stare jak by się mogło wydawać, a IMO są całkiem ładne.

Popieram cię, ShadEnc, jeśli chodzi o to, że nie powinien robić nic 'pomiędzy'. Mieszanki taktyk w warmłotku rzadko dają dobry efekt, a z uściślona strategia ułatwia gre.

Wcale jednak nie jest prawdą, że krasnoludy ofensywne są mało sensowne. Armię ofensywną krasi buduje się dosyć łatwo, za to gra nią jest dużym wyzwaniem.
 
Awatar użytkownika
Lutrix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 8:51 pm

pt gru 29, 2006 6:33 pm

Ja też myślę że dla początkującego gracza najlepszy będzie styl defensywny, a jeśli defensywny to trzeba nastawić się na dobry ostrzał.

Ze Skull Passa masz już jedno działo, więc z artyleri kupiłbym jeszcze grudge throwera czyli mściciela.
A tak z jednostek to może długo brodych albo tak jak mówi ShadEnc, Hammersów.

Jeżeli masz możliwość dokupienia od jakiegoś kumpla 3 wojowników to było by dobrze bo lepiej mieć 15 niż 12 osobowy regiment.
 
Awatar użytkownika
Dwarf Slayer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 12:47 pm

pt gru 29, 2006 8:24 pm

Niestety, żaden z moich kumpli nie gra w WFB :? Ale zamierzam zainteresować Młotkiem jednego, który lubi podobne gry :P Dziękuję bardzo za wszystkie porady, bardzo mi pomogły. Teraz tylko zastanowię się nad Hammersami lub Długobrodymi. No i oczywiście xięga armii na początek :razz:
 
Awatar użytkownika
Lutrix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 8:51 pm

sob lut 03, 2007 3:52 pm

Mam swoją armię krasnali i zazwyczaj grając z moim kumplem, który gra goblinami, nie idzie mi najgorzej, a nawet częściej ja wygrywam :razz:
Ostatnio jednak dowiedziałem się że dokupił sobie fanatyków i szczerze mówiąc to trochę się ich obawiam.
Czy może mi ktoś z weteranów poradzić, jak najlepiej walczyć z fanatykami ??
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

sob lut 03, 2007 6:53 pm

Z fanolami to jest ten problem, że nie ma nich innego pewnego sposobu niż po prostu strzelanie do nich jak harcują :razz: . Wprawdzie można jeszcze liczyć, że się sami pozabijają, ale trochę to trwa(m) i może być dość nieprzyjemnie jak jakiś wpadnie nam w odział :) .
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

sob lut 03, 2007 7:10 pm

ogólnie krasie mają ciężko z nimi, bo nie mają jakiś niezłych i szybkich jednostek do wywabiania ich. Nic nie zdziałasz też Rune of Slowness, bo działa ona tylko na szarżujące oddziały, a ruchy fanoli są liczone jako compulsory moves. Jak mówi the czart- strzelać aż do stanu przypominającego durszlak, lub do czasu, gdy same się pozabijają (wbrew pozorom owinięcie szyi łańcuchem nie tak rzadko się zdarza :D)
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

sob lut 03, 2007 7:57 pm

A ja bym Ci radził kupić sobie jeszcze jeden Skull Pass. Za marne pieniądze będziesz miał solidną podstawę armii.
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

sob lut 03, 2007 8:14 pm

a ja jednak polecałbym raczej batalion- bo figurki są normalne, a nie jedno-/dwuczęściowe. I są lepiej dobrane (po co ci więcej na przyład Minersów, jak i tak tylko jeden oddział wystawić można??)
 
Awatar użytkownika
Lutrix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 8:51 pm

ndz lut 04, 2007 1:19 pm

Właśnie jestem po pierwszej walce z fanolami i nie było aż tak źle jak myślałem :razz:
Jeden oddział z fanolami ich nie użył, bo gdy się do mnie zbliżał wystarczyła jedna salwa gromowładnych żeby zaczęli uciekać :)
Z drugiego oddziału niestety fanole wpadły w moich wojów, ale nie było aż tak źle.
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

ndz lut 04, 2007 1:28 pm

miałeś sporo szczęścia :P
 
Awatar użytkownika
szafa
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 65
Rejestracja: czw maja 20, 2004 12:03 am

ndz lut 04, 2007 3:38 pm

Fingor pisze:
a ja jednak polecałbym raczej batalion- bo figurki są normalne, a nie jedno-/dwuczęściowe. I są lepiej dobrane (po co ci więcej na przyład Minersów, jak i tak tylko jeden oddział wystawić można??)

Pomylilo ci sie z poprzednia edycja.
Teraz Gornicy nie maja ograniczenia 0-1.
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

ndz lut 04, 2007 5:12 pm

Łosz rzeczywiście :D Ale IMO i tak nie opłaca się wystawiać więcej niż jedną jednostkę. I dalej uważam że batalion jest lepszy od skull passa .
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

ndz lut 04, 2007 8:00 pm

Fingor pisze:
I dalej uważam że batalion jest lepszy od skull passa .


Mam inne zdanie. na początek Skull Pass x 2 jest najlepszym zakupem, dla chcących grać krasnoludami i goblinami. Za marne pieniądze mamy już podstawowe regimenty do których możemy dokupywać już jakieś specjale, czy rary. A batalion jest znacznie droższy.
 
Awatar użytkownika
szafa
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 65
Rejestracja: czw maja 20, 2004 12:03 am

ndz lut 04, 2007 10:49 pm

Jedno to oplacalnosc zakupu, drugie to roznorodnosc modeli, kazdy moze miec inne priorytety i chyba na temat takich gustow nie ma co dyskutowac :)

Co do gornikow to jest jeden standard rozpiski na Kowadle i kilku oddzialach Gornikow, ale niezbyt czesto uzywany.

Optymalnym wykorzystaniem slotow Special sa jednak maszyny i pare oddzialow taniej piechoty do kontry i oczywiscie na armie >=2k Kowadlo.
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

pn lut 05, 2007 1:44 pm

szafa pisze:
Jedno to oplacalnosc zakupu, drugie to roznorodnosc modeli, kazdy moze miec inne priorytety i chyba na temat takich gustow nie ma co dyskutowac :)

Popieram, jednak dorzucę jeszcze coś od siebie. Może dla początkujących nie robi to różnicy, lecz mi na przykład okropnie bruździ jednoczęściowość figurek ze skull passa.

szafa pisze:
Optymalnym wykorzystaniem slotow Special sa jednak maszyny i pare oddzialow taniej piechoty do kontry i oczywiscie na armie >=2k Kowadlo.

Cóż, jak dla mnie najlepsze speciale to Ironbreakers i maszyny (choć cannonów używam rzadko) i na strzelające Imperium Górnicy. Ironbreakerów wystawiam zazwyczaj 15, z commandem i magicznym sztandarem za ok. 275. Drogo? Fakt. Ale jeszcze nigdy nie pożałowałem tej decyzji.
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

pn lut 05, 2007 5:22 pm

Fingor pisze:
mi na przykład okropnie bruździ jednoczęściowość figurek ze skull passa.


Rozumiem to, mnie też doprowadza to do szału. Jednak wolę kupić z kumplem dwa Skull Passy i wymienić się figurkami za co zapłacę 175 zł, niż za nieporównywalnie większą sumę kupować osobno lub łykać batalion.

Fingor pisze:
Cóż, jak dla mnie najlepsze speciale to Ironbreakers i maszyny (choć cannonów używam rzadko) i na strzelające Imperium Górnicy. Ironbreakerów wystawiam zazwyczaj 15, z commandem i magicznym sztandarem


Ja tam u krasnali nie trawię żyrokoptera, choć jest on diabelnie przydatny. Ironbreakers, Hammerers i Longbeards to moje ulubione oddziały, choć wolałem długobrodych z VI edycji. Minersi i Zabójcy potrafią być zabawni.
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

pn lut 05, 2007 5:53 pm

No tak, Minersi są szczególnie zabawni, gdy towarzyszy im bohater z rune of brotherthood :D. A generał krasnoludzki wręcz tarza się ze śmiechu, gdy atak Górników jest łączony z ofensywą Rangerów zrobionych z Longbeardów z great weapons, throwing axes i tarczami :D. Jak jeszcze dorzuci się do tego magiczny sztandar i Josefa Bugmana w jednostce to krasnoludy mają ubaw po pachy :D. Chociaż generałowi przeciwnika raczej nie jest do śmiechu ;)
A żyrokopterek to ja wystawiam rzadko.
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

śr lut 07, 2007 7:55 pm

Ja od wielu ludzi w Bardzie w Katowicach słyszałem, że krasnalami nie da się grać! :hahaha:
A sam też grałem troszkę, a w przyszłości będę grał więcej bo mam zamiar zacząć zbierać krasnalki :)

Zawsze jak nimi grałem to wygrywałem ;p mają niesamowitą piechotę i rzeźnickich bohaterów! :mrgreen:

Bugman The Best! Mam jego figurkę ;] zrobiłem nawet mini diorame
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

śr lut 07, 2007 9:07 pm

Josef Bugman to moja ulubiona postać :D.
Polecam próby zbudowania ofensywnych krasi. Mam parę rzeźnickich rozpisek na ofensywne krasie. A ostatnio w ogóle gram army listem Slayers of Karak Kadrin :D To dopiero wymiata.

Jakby ktoś chciał tego army lista albo rozpe to mail albo pw
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

śr lut 07, 2007 10:14 pm

ja też bardzo lubię tego bohatera! :mrgreen:
a rozpiski to robiłem z normalnej armybookowej wersji 8)
Co do wersji ofensywnych to takie preferuję i nie lubię grać defensywnie!
Grałem tak może z kilka razy Empire na full def, co prawda wygrałem ale nie podobała mi się walka za bardzo.
Miażdżyć i łamać jednostki w hth to jest coś :spoko:
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

śr lut 07, 2007 11:23 pm

Slayers of Karak Kadrin to army list dla bardziej doświadczonych graczy- mało i drogie jednostki. Ale gra nimi jest tak niesamowicie klimatyczna i satysfakcjonująca, jak przy mało której armii z armybookowego armylista...
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

czw lut 08, 2007 6:50 am

to jak możesz ro podeślij mi ją na maila ;]

Co do naszych krasnali to mam też kopalnie (diorame), którą sam wykonałem. Postaram się pokazać foty 8)

Nigdy nie grałem do krasnali innymi rozpiskami - więc warto
Może byś podał linko do stron skąd można je ściągnąć? :)
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

czw lut 08, 2007 11:18 am

hmmm, dużo ciekawych rospisek znaleźć można w army builderze. A maila zaraz puszcze :)

EDIT: PW
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

czw lut 08, 2007 7:58 pm

a ma ktoś nowego 3 AB lub 2 AB z zasadami i armylistami z 7 ed?

Może ktoś mi wytłumaczyć dokładnie jak działają górnicy i slayerzy??
 
Awatar użytkownika
Dwarf Slayer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 105
Rejestracja: pt gru 29, 2006 12:47 pm

pt maja 04, 2007 9:29 pm

//Wiem że znowu bawię się w nekromantę ale tym razem mam powód :razz: //

Slayerzy są niezłomni, i zwiększają swą siłę w walce z twardszym wrogiem tak, żeby ranić na 2+, ale tylko do max S=6. Całkiem przydatne- jak się im da po dwa topory, w dodatku walczy się z Orkami (wyt.= 4, no i kraśki czują nienawiść do zielonoskórych :) ), to mogą być zabójczy- jeszcze Zabójca demonów, no i niezłomność...maszynki do zabijania :D

Górników zaś można wystawić nie na początku bitwy, ale w każdej kolejnej turze z dowolnego boku stołu. Coś jak rangersi, ale górnicy muszą rzucać, czy nie zgubili się w tunelach- wszak w takiej ciemności o to nietrudno ^^ Tak więc w drugiej turze pojawiają się na 4+, w trzeciej na 3+, w czwartej( i już do szóstej) na 2+. Całkiem przydatne, biorąc pod uwagę że kraśki nie mają konnicy :)

No dobrze, teraz inna sprawa- rozpiska na 1000 pkt. Zrobiłem takową, ale nie jestem pewien, czy sprawdzi się w walce, dlatego proszę Was o ocenę, i oczywiście sugestie "co zmienić, aby było dobrze". Oto i ona:

Bohaterowie:

Tan- Gromrilowa zbroja z runą kamienia, b. ręczna z runą ognia, tarcza - 77 pkt.

Jedn. Podstawowe:

16 Wojowników- broń wielka, grupa dowodzenia - 185 pkt.

10 Gromowładnych - 140 pkt.

10 Kuszników - 110 pkt.

Jednostki Specjalne:

Działo- 90 pkt.

10 Żelaznych rębaczy//rany...co za nazwa :razz: // - gr. dowodzenia - 160 pkt.

10 Zabójców- 110 pkt.

Jednostki rzadki:

Organki- 120 pkt.

EDIT: cała armia jest warta 992 pkt.

Teraz troszkę wyjaśnienia: Runa kamienia i ognia dla Tana, żeby miał rewelacyjnego save'a (2+) i nie pozwalał potworom i postaciom z na regenerację (na pochybel trollom! :-P). Wojownicy z bronią dwuręczną- bo ktoś musi umieć mocniej przywalić, i jednocześnie mieć w miarę dobrego save'a. Gromowładni i kusznicy- pół na pół, bo czasami jednak te dodatkowe 6 cali u kuszników się przyda, ale nie chcę rezygnować z przebicia pancerza gromowładnych. Organki- obowiązkowa pozycja w mojej armii- 10 strzałów (jak się ma farta xD) z siłą 5 i przebiciem pancerza -3 robi wrażenie :-D Powiedzcie mi, jakie cięcia tu zrobić żeby tu grupę dowodzenia do Slayers'ów wcisnąć? :razz: Teraz tylko czekam na Wasze opinie :-)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości