Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Merlin wszech
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: czw maja 04, 2006 1:07 pm

Małe wielkie poprawki

czw sty 11, 2007 10:06 pm

Myśląc o optymalizacji postaci miałem na myśli poprawę statyk- więc proszę was abyście zamieszczali w tym temacie proste poprawki dzięki którym karta postaci może wyglądać "trochę lepiej"- podajcie także źródła swoich pomysłów, oto moje osobiste obserwacje:

-Zaschłe błoto na włosach powinno dodać 1do klasy pancerza, źródło: Potwory Fareunu: Krasnolud dżunglowy.

-Poświęcenie na stałe 10pw pozwala na pokrycie całego ciała bliznami co dodaje 1do klasy pancerza, źródło: Księga Plugawego Mroku: Doległości psychiczne.

-Dwulicowość- Klasa sługi demogorgona wspomina o braku kar za wieloklasowość dzięki rozdwojeniu osobowości- jeśli jeszcze tego nie posiada. Można by więc wysnuć wniosek że to dopuszczalne posiadać taki plus bez klasy.

Jeśli możecie dodajcie kolejne pozycje- za każdą sensowną będę wdzięczny :( .
Ostatnio zmieniony ndz maja 06, 2007 2:05 pm przez Merlin wszech, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw sty 11, 2007 11:24 pm

Bardziej niż na optymalizację wygląda to jednak na zasady domowe, jakkolwiek odwołujące się - momentami - do podręczników. Przenoszę do właściwego działu.
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

sob sty 13, 2007 1:41 am

:hahaha:

Zaschłe błoto? Zauważyłeś może jednak że krasnoludy dżunglowe z PF są dosyć bujnie obdarzone włosami? Żaden przeciętny człoweik nie dostanie +1 do KP bo sobie grzywkę wytytła w błocku. To raczej podpadałoby pod chorobę psychiczną niż pod działanie zabezpieczające przed atakami a do tego narażałoby na ataki śmiechem. Choć to może być sposób - paladyn tarzający się w błocie po to by zdezorientować i rozśmieszyć wroga i załatwić go kiedy ten będzie się tarzał ze smiechu po glebie.
Teraz pozostaje zrobić stosowną tabelkę. Tabela 1-1: Stopień wytarzania się w błocku i premie jakie zapewnia. A potem jeszcze tabelę dotyczącą gęstości i szybkości zasychania błota.

A blizny. Mam parę ale jak mnie ktoś pierdyknnie w miejsce w którym mam rzeczoną to czuję to tak mocno jakby mi przywalił w miejsce w którym blizny nie mam. A co ma blizna do dolegliwości psychicznych?

Chciałeś sensowne a sam nie podajesz takowych.
Więc ok.

- Rozwolnienie powinno u postaci zwiększać szybkość poruszania o 3 metry i zwiększać umiejętność Zauważanie o +4 kiedy postać szuka aktywnie ustronnych miejsc.

Daj spokój. Ale jak ktoś ma sensowne to chętnie przeczytam i skomentuję.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

sob sty 13, 2007 2:18 pm

Akurat z tymi bliznami to oficjalna zasada jaka znalazła się w "Księdze Plugawego Mroku" i chodzi tutaj raczej o gościa, który jest cały nimi pokryty. Odniesienie do choroby jest natomiast całkiem trafne bo ów blizny wynikają tutaj z samookaleczenie a to ciężko nazwać normalnym. Czy nam to się podoba czy nie to już inna rzecz ale jakiś logiczny sens to na pewno ma.

Co do błota to zgadzam się z przedmówcą. Rzeczywiście dodawanie premii do KP tylko z tego powodu nie jest najlepszym pomysłem. Oczywiście poza pewnymi określonymi przypadkami (jak np. dżunglowe krasnoludy). W innych wypadkach nie trzyma się kupy.

Jeśli chodzi o Ankhy to jakoś nie widzę żadnego związku między kawałkiem metalu (zwykły, niemagicznym) a zwiększeniem żywotności postaci. Dobrze byłoby gdybyś nieco rozwinął ten punkt?
 
Awatar użytkownika
Anwair DolGuldur
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 328
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:31 pm

ndz sty 14, 2007 12:16 pm

Zasada mówiąca o pokryciu bliznami w wyniku samookaleczeń pochodząca z "Księgi Plugawego Mroku" jest w porządku. Zaschnięte błoto dające premię do KP ma takie zastosowanie tylko w wypadku krasnoludów dżunglowych, które znają się na tym i tylko w ich wypadku ma to sens. Co zaś tyczy się znaku ankh to nie rozumie skąd ma wypływać ten dodatek do PW. Ostatecznie to tylko kawałek jakiegoś metalu o określonym kształcie. Wszystkie amulety, które dodają jakieś premie są magiczne i stąd płynie ich moc. Niemagiczne amulety nie dodają premii, są tylko biżuterią. No chyba, że ich moc ma jakiś związek z autosugestią (np. wierzę, że dzięki kłu wilka lepiej walczę i tak się dzieje, ale nie wynika to bynajmniej z magicznych mocy owego kła), ale akurat tego wariantu nie przewiduję.
 
Awatar użytkownika
strateks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pt cze 16, 2006 3:44 pm

ndz sty 14, 2007 1:27 pm

Ogólnie zgadzam się z przedmówcami. To dość niedorzeczne, by zeschłe błoto zapewniało KP człowiekowi i podobnym, "cywilizowanym" rasom. Co do ankhów - moje zdanie pokrywa się z postem Anwaira DolGuldura. Blizny - jak permanentne poświęcenie 10 pw miałoby natychmiastowo zwiększyć KP? Nie lepiej coś z rzutów obronnych? Z Księgą Plugawego Mroku większej styczności nie miałem.
Może w przyszłości zaproponuję jakiś własny pomysł. Zastanowię się trochę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość