Ja podłączałem mój komputer do 42 calowej Plazmy HD oraz X-Klocka 360 do 19 calowego monitora LCD z wejściem HDMI.
Kumpel się zgodził więc eksperymentowaliśmy u niego.
(ma Plazmę i X-Klocka 360).
Gra porównywana Oblivion :
Na TV zarówno PC jak X360 wygladają ładnie. Ciekawie się robi jak zasiadam półtorej metra od 19'' monitora LCD.
Tekstury na PC ustawione na max, takie same ustawienie na XKlocku daje gorsze efekty, sporo gorsze odbicia wody, gorsze wygladzanie krawędzi, miękkie cienie mało szczegółowe. Nawet wychwalany Gears of War z bliska wyglada dużo gorzej. Potencjał graficzny : moja grafika to 8800GTX zaś w X-Boxie mamy zmodyfikowany X800 Ati.
Powód jest prosty siedząc 5 metrów od 42' Plazmy nie wyłapujemy detali, które na 19'' monitorze i odległości półtorej metra widzimy. Grając na PC siedzimy dużo bliżej i widzimy najmniejsze błędy. Nie ma więc potrzeby optymalizować tak grafiki jak na PC.
Problem drugi jest taki - jeśli grę robimy TYLKO na konkretną platformę, nie ma problemu. Napiszemy kluczowe sekcje kodu nawet w asemblerze, lub w dedykowanych kompilatorach, które generują zoptymalizowany, super szybki kod. Jeśli zaś robimy multiplatformową grę, zaczynają się schody. Musimy napisać uniwersalny Silnik Graficzny, który następnie kompilujemy dla poszczególnych platform. A takie "tłumaczenie" nie sprzyja raczej szybkości i optymalizacji. Platform które często się diametralnie różnią od siebie. Procesor X-Boxa ma zupełnie inny układ rejestrów, rdzeni, dostępu do pamięci, nie ma siły, trzeba albo improwizować albo kożystać, ze sztuczek. Siłą rzeczy nie będzie chodzić tak dobrze jak gdyby celem była jedna platforma. Programiści wiedzą o tym doskonale.
Jeśli zaś myslicie, że 16 potoków nawet zoptymalizowane może się równać z 24 mojej 8800GTX to się grubo mylicie. Porównanie czystego Filtrate, bo to jest najlepszy wskaźnik szybkości i wydajności GPU - czysta moc matematyczna
XBox 8GP/s, stareńki 7800GT 8GP/s, 7800GTX 10,3GP/s, 7900GTX 15,6GP/s. Najszybsza obecnie karta, posiadany prze ze mnie 8800GTX ma gigantyczne 36 GP/s.
Crysis, który jest najdoskonalszą graficznie grą, chodzi płynnie na topowych kartach jak X1950XTX czy 7950 GX2. Żadna konsola tego nie pociągnie. A po pojawieniu się 8800 i nadchodzacych R600 Ati nie będzie problemu z mocą.
A pamięć Grafiki ? Ogromne, szczegółowe tekstury gdzieś obrobić trzeba, ja mam na grafice 768MB, 512 MB to właściwie norma przy mocniejszych kartach a Konsole ? Ile mają. Jeśli zoptymalizujemy super kod to się zmieści, a jeśli mamy wiele platform? Zaczyna być nie za wesoło.
To dlatego Twórcy Crysis po przetestowanio Developer's Kitów XBOX 360 i PS3 stwierdzili, że konsole nie uciągną Craytec 2 Engine bez znaczacego spadku jakości. I Crysis będzie tylko na PC.
Nie zrozumcie mnie źle, na pewno fajnie jest grać na OGROMNYM TV siedząc w fotelu, ale ja wolę mojego Pieca.
Zwłaszcza, że dużo drożej nie wychodzi - jak policzymy Konsolę + wysokiej jakości TV to wychodzi cena jak za komputer z dobrym 19 calowym monitorem
Choć mając do wydania Szóstkę w totka i tak kupił bym 30 calowy monitor 30" Apple Cinema Display i spiął go z 2 x 8800GTX + Core 2 Quad - wyobraźcie sobie płynne granie w 2560x1600, to więcej niż "najmocniejsze" HD TV.
Zresztą nie grafika mnie interesuje, ale połączenie FPP z RPG - zapowiadana wolność, rózne drogi. Szykuje się hit, jeśli nie zrobią tego co ze STALKER'em - tam tez zapowiadali RPG + FPP, a ostatnio znikło
RPG a zostało FPP z ELEMENTAMI RPG. Zobaczymy jak wiele "elementów" zostało.
Oby Twórcy bioShock nie zawalili.