Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

Własne światy

pn maja 13, 2002 10:55 am

Mam pytanie: <br />Czy tworzycie swoje własne światy, czy raczej korzystacie z gotowych, sprawdzonych światów, takich jak na przykład Forgotten Realms? <br />Ja osobiście prowadziłem przez kilka lat swój wlasny świat, ktory czerpał z Forgotten Realms tylko bogów i na samym początku miał siedziec w grayhawku, ale po pewnym czasie stal sie autonomicznym swiatem... <br />Owszem - zadażały mi się wycieczki do Ravenloftu czy też do Planescape'u, ale było to "w ramach" mojego świata... <br />Teraz zamierzam prowadzić w gotowym świecie i chciałbym wiedzieć jakie są Wasze odczucia? Czy lepiej jest "u siebie" czy też lepiej gra się w świecie stworzonym przez kogoś? <br />Pozdra
 
mistrz_yon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 300
Rejestracja: śr maja 08, 2002 3:30 pm

pn maja 13, 2002 1:39 pm

ja mysle ze poczatkujacymi MG latwiej chyba prowadzic gotowy swiat. zrobienie jakiegos w miare sensownego (czytaj: odpowiednio zrownowazonego) swiata nie jest takie proste. latwo przegiac w ktoras strone. biorac gotowy swiat dostaje sie przede wszystkim tlo polityczno-spoleczne oraz NPC'ow. podlugm mnie, to jest najwazniejsze
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

absolutnie w³asne ¶wiaty!!!

pn maja 13, 2002 3:01 pm

Absolutnie w³asne ¶wiaty!! Gotowe ¶wiaty s± albo napakowane ¶miesznymi nazwami - niezdrowa fascynacja germañskimi nazwami lub s³owiañsko brzmi±cymi - albo chwilami nielogiczne. Jakie¶ mg³y wêdruj±ce i po³ykaj±ce wszystko? Albo pe³ne artefaktów; lataj±ce statki... Ech. <br />To jest super frajda dla MG siedzieæ i konstruowaæ sobie w³asny ¶wiat. Przemy¶leæ gdzie mog± byæ miasta, gdzie dzikie pogórza, trakty. Czy akademia magów jest mo¿liwa? Z kim bêdzie w konflikcie? Czy kap³ani pozostawieni sobie bêd± próbowali prowadziæ w³asn± politykê sprzeczn± z interesem królestwa? Jakie bogactwa naturalne spotykane s± w tym kraju? To jest chwilami lepsze ni¿ sama sesja :wink: Nie! ?artujê! <br />Jasne, ¿e to zabiera du¿o czasu. Nawet z parê lat, zanim siê to dopie¶ci. Ale warto! We w³asnym przemy¶lanym ¶wiecie MG naprawdê niewiele mo¿e zaskoczyæ ze strony graczy - mam na my¶li ten rodzaj destrukcyjnego zaskoczenia, który owocuje pogorszeniem jako¶ci sesji. Co lepsze we w³asnym ¶wiecie ³atwiej konstruowaæ kolejne sesje, bo elementy takiego ¶wiata same napêdzaj± opowie¶æ. W koñcu MG my¶li o historii takiego w³asnego ¶wiata. Mo¿e potem w trakcie sesji ods³aniaæ ¶wiat graczom. <br />Bardzo fajnie inspiruj±ce s± ¶wiaty wg. Sapkowskiego. To chwilami udane po³±czenie poetyki klasycznej fantasy, z przewag± realizmu. <br />Z reszt± najlepsze ksi±¿ki to nie te, po¶wiêcone ¶wiatom. Moim zdaniem najlepsze Core Books to Handbooki klasowe.
 
Sin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 274
Rejestracja: pn maja 13, 2002 11:22 am

Swiaty

pn maja 13, 2002 7:29 pm

Prowadzi³em w³asny ¶wiat o nazwie Sirgiuszland, przez dobre 5 lat, ale jak dorwa³em w ³apki FR, zmienie³em to od razu. Niestetu nad moim ¶wiatem my¶lê tylko ja i czasem gracze, nad ¶wiatami systemowymi siedz± sztaby ludzi. Przez co jest bardziej dopracowany i szczegó³owy, ale oczywi¶cie wolnoæ Tomku w swoim domku. A co do spraw nie wyja¶nionych to pozostaje zawsze wyobra¼nia Mg. <br />I druga sprawa to dzieki prowadzeniu w Fr mam kilka ksi±¿ek w oryginale do czytania, wiêc jest to przyjemne z porzytecznym [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

pn maja 13, 2002 8:35 pm

Sorry SIN, ale dla mnie FR jest nieprzekonujący... Fakt, że nad światem pracuje sztab ludzi niekoniecznie wychodzi mu na zdrowie... Dla mnie FR to taki pomieszany syf - jeden kocioł, do którego wrzucono wszystko jak leci, żeby każdy znalazł coś dla siebie - sukces marketingowy pewny... Z gotowych światów zdecydowanie wolę Greyhawk, a jeszcze bardzie Ghaelspaad - świata z "silną" historią, znakomitymi NPCtami, którzy ni ebędąc na 578 poziomach nadają światu ciała i krwii. <br />A FR - świat, gdzie na każdym rogu czai się radosny kuglarz, który sprzeda Ci trochę magicznych przedmiotów, biedne, zwichrowane umysłowo dziadki z Kultu Smoka, naiwnie dobrzy Harfiarze i pełno altruistów, którzy ratują świat dla wyższych idei... <br />Może to wszystko jest OK, ale napewno nie jest dla mnie :roll: <br />Pozdra
 
Awatar użytkownika
bukwa
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 08, 2003 12:48 pm

?wiaty wydane a tworzone

pn maja 13, 2002 10:17 pm

Ja lubie wybierać ze świata to, co jest dobrze dopracowane, a czego nie mam chęci, talentu lub czasu sam rozwijać. Chcę prowadzić sesję w Greyhawku? - proszę bardzo: mam mapy, panteon, inspirujących bohaterów niezależnych. Wybieram sobie jakiś element (miejsce, bohatera, wydarzenie) i zaczynam go dopracowywać na swój sposób. W ten sposób mam czas na przygotowanie przygody, która jest osadzona w konkretnym świecie, ale w nieznanej nikomu (bo nie występujacej nigdzie poza moja wyobraźnią) wsi Lockwood. <br />Lubię także wybierać jakiś podany oficjalnie fakt z historii świata i obrabiać go na własny sposób: to, co jest opisane, to oficjalna wersja zdarzeń - ejże, czy za tym nie kryło się przypadkiem coś innego? :-)
 
Sin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 274
Rejestracja: pn maja 13, 2002 11:22 am

wt maja 14, 2002 1:09 pm

<!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->Sorry SIN, ale dla mnie FR jest nieprzekonuj±cy... Fakt, ¿e nad ¶wiatem pracuje sztab ludzi niekoniecznie wychodzi mu na zdrowie... Dla mnie FR to taki pomieszany syf - jeden kocio³, do którego wrzucono wszystko jak leci, ¿eby ka¿dy znalaz³ co¶ dla siebie - sukces marketingowy pewny...
<br /> <br />Wolnoæ Tomku, a nikt nie ka¿e u¿ywaæ wszystkich bzdur od tego jest Mg, a jak kto¶ pisa³, Mg mo¿e naprawiæ lub skaszaniæ wsio. NAwet Ravenloft, który uwa¿am ze super ¶wiat, kiepski Mg mo¿e poprowadziæ jak Bolka i Lolka - te¿ klasyke, tylko w innym stylu. Przygódki bywaj± ró¿ne. A to co jest w ich tle, czyli ¶wiaty, to podk³adka, która ubarwia. Oczywi¶cie ¿e to wa¿ne. Znam graczy, którzy mieszkaj±c a jakim¶ tam mie¶cie przez 4 lata, nie pamiêtaj± nazwiska barmana w karczmie, któr± odwiedzali 100 razy, a ja to imie mówi³em 1000 razy, wiêc to czy ¶wiat jest dobry czy z³y zale¿y do grupy- jako ca³o¶ci. Mog± mieszkaæ dajmy na to w Waterdeep i tam siedzieæ przez ca³± swoja karierê, albo gdzie¶ w g³uszy, gdzie nie bêd± mieli ¿adnego kontaktu z Harfiarzami, czy kultem Smoka. NIkt im nie ka¿e siê mieszaæ w rozgrywki polityczne. A top ¿e sztab nie zawsze dobrze dzia³a, to fakt, czasem pomys³y mog± siê wzajemnie niwelowaæ. Ale w tym wypadku uwa¿am ¿e odwalii dobra robotê, mo¿e po za tym ¿e Elminster zawsze pojawia siê tam gdzie co¶ siê dzieje, troszkê go za du¿o, ale co tam. :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

wt maja 14, 2002 2:34 pm

<!--QuoteBegin-Sin+-->
Sin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wolnoć Tomku...
<br /> <br />Zarówno Harfiarze, jak i Kult Smoka pojawili się jako przykłady, których nie należy nadużywać... [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br />Rozmawialiśmy nieraz i wiesz jaki jest mój stosunek do FR... A najbardziej mnie zabija to handlowanie magią... Szczerze mowiąc już kiedyś w Twoim świecie wnerwiało mnie "wymienianie" przedmiotów, co było normą - ale to był Twój świat, Twoje zasady i nie wsyztsko musiało mi się podobać... Natomiast tu (w FR), przynajmniej w wydanjiu Twoim i większości ludzi, którzy prowadzą FR jest to po prostu podniesione do n-tej potęgi... Czekam na otwarcie pierwszego Domu Towarowego "Magia Naszą Jest", w której "każdy odważny awanturnik zaopatrzy się w wybrany specjalnie dla niego magiczny przedmiot". "Oferujemy zniżki dla stałych klientów!!!!" <br />heheheheehe :mrgreen: <br />Taka moja mala złośliwość - oczywiście nie bierz tego w żaden sposób do siebie. Każdy ma jakąś swoją wizję i swoje pomysły... ?adna opinia nie jest obiektywna... <br />Mówisz, że mogą siedzieć w dziczy i nie mieszać się w "sprawy polityczne". Owszem... Ale do tego nie trzeba grać w FR :) <br />Ale joosh nie komentuję, bo przyjdzie po mnie gość z fajką, białą brodą i czerwonym wdzianku i pokaże mi gdzie raki zimują... <br /> [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br />Pozdra
 
Sin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 274
Rejestracja: pn maja 13, 2002 11:22 am

cd

wt maja 14, 2002 4:02 pm

Owszem handluje siê w Fr, nawet opisani s± handlarze, którzy pomykaj± swoimi dwukó³kami i handluja. Prowadzi³em ¶wiaty, gdzie czarowanie by³o zakazane, gdzie magii nie by³o ( prawie) i jednym siê to podoba³o innym nie. Jedni cieszyli siê jak na 7 poziomie dostali pierwszy napój magiczny, a innym nie starcza³ Paladyñski miecz na 4 poziomie. Jedni bêd± taki miecz szanowaæ i bedzie to ich "ssskrab" ( uk³on w stronê Porucznika), a inni taki miecz sprzedadz± na najbli¿szym targu. I znów wszystko zalezy od graczy
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

Re: cd

wt maja 14, 2002 4:15 pm

<!--QuoteBegin-Sin+-->
Sin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Owszem handluje się w Fr, nawet opisani są handlarze, którzy pomykają swoimi dwukółkami i handluja. Prowadziłem światy, gdzie czarowanie było zakazane, gdzie magii nie było ( prawie) i jednym się to podobało innym nie. Jedni cieszyli się jak na 7 poziomie dostali pierwszy napój magiczny, a innym nie starczał Paladyński miecz na 4 poziomie. Jedni będą taki miecz szanować i bedzie to ich "ssskrab" ( ukłon w stronę Porucznika), a inni taki miecz sprzedadzą na najbliższym targu. I znów wszystko zalezy od graczy
<br /> <br />Handlowanie magia nie zależy od graczy tylko od Ciebie :) szanowny MG. <br />Ty prowadzisz i Ty decydujesz jakie są zasady... I to, że cieszyli się dostając magiczny napój na 7 poziomie to było związane TYLKO ze sposobem prowadzenia przez Ciebie świata, bo to TY zadecydowałeś, że magia jest dostępna w taki a nie inny sposób. Gracze nie mają z tym nic wspólnego SIN - oni żyją w świecie, który Ty tworzysz - oni kreują siebie i otoczenie według Twoich zasad, a nie odwrotnie :) Ty masz możliwość zrobienia wszystkiego, jesteś kreatorem, bogiem i sędzią - gracze mieszczą się w stworzonych przez Ciebie ramach - owszem sztuką jest stworzenie takich ram, żeby nikomu nie przeszkadzały - jezeli Twoich graczy kręci przerysowany przez mnie hipermarket z różdżkami, mieczami na +1 itp. to ok - Wasza sprawa - dla mnie to jest słabe... <br />Ja też pamiętam drużyny, w których na 1 poziomie każdy miał magiczną broń (nota bene u Ciebie :)), ale też pamiętam grupy, gdzie sztylet ze srebra był najlepszą bronia na wilkołaki :? <br />Po prostu preferujemy trochę inny styl fantasy a o gustach się nie rozmawia... :mrgreen: <br />Pozdra (i co zlego to nie ja) :evil:
 
Sin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 274
Rejestracja: pn maja 13, 2002 11:22 am

cd

wt maja 14, 2002 4:31 pm

Zawsze lubi³em z Tob± dyskutowaæ (k³óciæ siê?? :mrgreen: ). Ale co¶ mi siê wydaje ¿e nie gra³e¶ ju¿ dawno u mnie, a w³a¶ciwie... wróæ, nie gra³e¶ ju¿ dawno z moimi graczami(nie wymieniaj±c z nazwisk, imion, adresów, kontaktów). Czasy by³y dobre, gdy Ran-val i Assalin kr±¿yli po ¶wiecie. I jak mówi³em ¿e bia³e jest czarne to tak by³o. Bo tylko ja mia³em dostep do podrêczników i by³a zabawa. A teraz to jajko m±drzejsze od kury. I co raz na sesji s³ysze: a tak nie mo¿na, a to nie wed³ug zasad, a to to a to tamto i tak dalej. Sam tak u mnie robi³e¶. I to wynika z tego ¿e ludzie siê starzej± i chc± mieæ w³asne zdanie, a to nie zawsze idzie w parze z graniem. Nim mu wyja¶nie ¿e tak ma byc bo tak i ju¿, to mija pó³ sesji i po co?? Gdyby ka¿dy przyj±³ do wiadomosæi ¿e idzie na sesjê by siê bawiæ a nie k³óciæ, by³o by milej. Ale sam wiem ¿e trudno powstrzymaæ jêzyk jak uwa¿a siê ¿e powinno byæ inaczej. Ot choæby gra³em u Dziada i tamkto¶ zgin±³ od postarzenia pzrez ducha- czyli kaplica, amen w pacierzu, a tu nagle siê t± psotaæ wskrzesza, wiêc biorê Dziada na boczek i mówiê ¿e to nie tak. I on cofn±³ akcjê. I to by³o bezsensu, bo po cholerê siê wcina³em jego sesja, jego ¶wiat.( wiêc sory Dziadu) I uwa¿±m ¿e ka¿dy gracz powinien trzymaæ gêbê w kuble i graæ a nie szukaæ niedoci±gniêæ u MG. Wiadomo ka¿dy siê myli. Pewnie zaraz kto¶ powie, ¿a ka¿dy by siê k³óci³ jak jego ¿ycie wisi na w³osku, ok, ale czasem Mg zrobi b³±d w t± a innym razem w druga stronê. Kropka. Ale chyba lekko odbieg³em od tematu, nic to. <br />Dalej jestm za tym by magia by³a dostêpna, wszystko kwestia kasy. I nada pilnuje by nie by³o za du¿o magii w grupie. Mo¿e nie tyle mi chodzi o ilo¶æ co jakosæ.Nie wyobra¿am sobie przezycia grupy bez napojów maguicznych i ró¿d¿ek w 3 ed. Mag nie mo¿e domedytowaæ czaró, to samo kap³an, wiêc wspomagaj± siê magi±. I naet nie to ¿e kupuja, poprostu robi± j± sami. Takie s± zasady 3 ed, kto zabroni magowi na 7 th zrobiæ ró¿d¿kê, czy po³szyn, wiêc jesli ma kasê to robi tego ile chce. Wiêc pewnie powiesz ¿e trzeba ograniczyæ kasê. Pewnie mo¿na, tlko nagle siê oka¿e ¿e grupa nie ma przyjemno¶ci z grania, bo nie ma skarbów, nie ma kasy, jeszcze chwila i nie bêdzie potworków w lochach, wiêc wystarczy pój¶æ do parku na piwko, ale masz racjê na temat gustow sie niedyskutuje :evil: -jestem jak zawsze niewinny
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

co do w³asnych ¶wiatów

wt maja 14, 2002 5:54 pm

I jeszcze jedno. Do kwestii dostêpno¶ci magii, kasy, sexu, potworów etc. nie bêdê siê odnosi³, bo to zale¿y od mastera. Jeden spieprzy sesjê, która bêdzie zbalansowana. Inny cudownie poprowadzi rozrzutn± sesjê, gdzie exp, artefakty itd. sypi± siê jak deszcz. <br />Jest jeden argument na rzecz samodzielnego kreowania ¶wiata gry. Po prostu motywowany gr± tyle zapamiêta³em ró¿nych rzeczy z ksi±¿ek historycznych, ekonomicznych i socjologicznych, ¿e mogê ¶mia³o powiedzieæ, ¿e czego¶ siê jednak nauczy³em po¶wiêcaj±c czas na RPG. ?eby stworzyæ spójny ¶wiat, naprawdê trzeba albo mieæ talent, albo zamiast niego [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crying.gif[/img] poczytaæ ró¿ne ciekawe rzeczy. Nawet takie jak trzytomowa historia Polski (ta z or³em na ok³adce) - gdzie spo³eczne zagadnienia historyczne super nadaj± siê do t³umaczenia i transponowania na jêzyk AD&D.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

śr maja 15, 2002 1:58 pm

Nie odbiegamy od tematu - my po prostu lubimy się czasem z SINem posprzeczać - to kwestia innego patrzenia na RPG i prowadzenie... :mrgreen: <br />A w ogóle witam osobę ze znajomych kręgów i mam nadzieję, że rozłąka z krajem, D&D i pobyt za ?abą wkrótce się skończą <br />Pozdra <br /> <br />P.S. Nie chce być źle zrozumiany. "Inne patrzenie na RPG" nie sugeruję, że ktorekolwiek jest złe - po prostu inne :)
 
artifact
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: pn lip 08, 2002 11:35 pm

śr lip 10, 2002 4:59 pm

Chyba bym sobie nie poradzi³ z w³asnym ¶wiatem... Czasem ciê¿ko stworzyæ jak±¶ zjadliw± przygodê, co dopiero ¶wiat. Ale je¶li ju¿ bym siê za to wzi±³, to s±dzê, ¿e by³by to ¶wiat od podstaw zupe³nie ró¿ny od FR czy czegokolwiek z D&D.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

pt sie 23, 2002 7:00 pm

Ja obecnie tworze swoj swiat, swiat gdzie ponad 90% powierzchni pokryrte jest wodom :) Narazie jest on we wczesnej fazie wiec nie wime jak to wszystko wypali ale kto wie, moze ktos z wizarda go zauwazy i postanowi wykorzystac :wink: A tak wogole to zarowno prowadzenie w swoim jak i w innym swiecie ma swe zalety. Nie zawsze uda sie komus stworzyc dobry swiat i sesje w nim moga byc nudne. Jednak MG bedacy tworca swiata przynajmniej zna wszelkie jego sekrety, na pamiec. Przeciez to w jego umysle to wszystko sie zrodzilo. <br /> <br />Pozdrawiam i rzycze powodzenia w tworzeniu nowych swiatow.
 
Coen__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 531
Rejestracja: sob lut 01, 2003 10:34 pm

sob lut 01, 2003 10:48 pm

Ja razem z grupka przyjació³ modze w³asny swait fantazy. Jesli ktos jest zainteresowany "Nowym ?waitem" (nazwa niezby orgnialan ale ma swoje uzasadnienie:]) to podaje adres pod którym jest 4um z wiekszoscia materia³ów. Strony narazie jeszcze niestety niema [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img] www.forteca.pl/forum/
 
Awatar użytkownika
_P_S_
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 6:55 pm

pn lut 17, 2003 1:38 pm

Razem z grupką znajomych z internetu tworzymy na forum www.swiatotworzenie.prv.pl świat do D&D, nie mamy wiele, ale dopiero zaczynamy - zapraszam do współpracy. <br />Inny świat, który tworzę sam nie był używany jeszcze podczas gry, ale niedługo zostanie wypróbowany... jeśli kiepsko będzie się w nim grało wezmę się za Forgotten Realms.
 
Sithicus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: czw sty 02, 2003 2:57 pm

pn lut 17, 2003 5:17 pm

Ja u¿ywam gotowych ¶wiatów ale jak mi siê co¶ niezbyt podoba to staram siê dokonywaæ "twórczych" dostosowañ [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
 
Ristofan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:47 pm

pn lut 17, 2003 6:13 pm

Ja mam swoj wlasny swiat. <br />Jest on tym, co w ciagu kilkuletniego grania sie nauczylem. <br />Jest to odzwierciedlenie moich przyzwyczajen oraz stareotypow, ktorych sie wyuczylem w trakcie gry.
 
Pedro Alvarez
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 753
Rejestracja: pn gru 16, 2002 6:19 pm

pn lut 17, 2003 6:44 pm

Najlepsze we w³asnych ¶wiatach jest to, ¿e jako twórca dajesz tam to co ci siê najbardziej podoba. I tak jest w³a¶nie u mnie (ach, te polityczne zawi³o¶ci epoki pó¼no-feudalnej :mrgreen:).
 
Mirveka
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: pn cze 02, 2003 8:39 pm

czw cze 05, 2003 10:42 am

Ja prowadze w³asny swiat. Nie ma w tedy mo¿liwo¶ci by ¿le zrozumieæ konwencje. Sama poruszam graczy we w³asnej wizji i doskonale znam stosunki panuj±ce miêdzy dwunastoma rasami, w dwunastu ¶wiatach. Wymy¶lam co mi siê zywnie podoba i wszystko pasuje! <br />Simple! Co nie?
 
Osk
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 2:20 pm

czw cze 05, 2003 1:20 pm

Ja swój ¶wiat tworze i dopieszczam ju¿ od d³u¿szego czasu, staraj±c siê, ¿eby by³ idealny w ka¿dym calu :wink:, lecz jeszcze wiele mu brakuje. Dok³adne opracowanie historii wszystkich pañstw i ich wzajemnych stosunków, topografii, pochodzenia ras, magia, jêzyki ka¿dej z ras... ogólnie jest tego du¿o, du¿o pracy. ?wiat ten wykorzystuje zarówno w rpg, jak i opowiadaniach. Lubie prowadziæ we w³asnym ¶wiecie, gdy¿ mam nad nim pe³n± kontrolê, i pewno¶æ ¿e ¿aden z graczy nie przyniesie mi podrêcznika jakiego¶ i nie zacznie wypominaæ b³êdów merytorycznych jak to by³o kiedy prowadzi³em np. w Faerunie.
 
Xantos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 12:33 am

sob cze 07, 2003 11:24 pm

Póki co razem z kumplami dopiero zaczynamy przygodê z D&D, dlatego te¿ nasze sesje maj± akcje w ¿adnym ¶wiecie(wiadomo tylko tyle, ¿e typowe fantasy). Stworzylismy sobie miasto wokó³ którego dziej± siê wszystkie questy. <br />Osobi¶cie tworze powoli nie tyle ¶wiat, co czê¶æ ¶wiata i gdy j± skoñcze mam zamiar j± po³±czyæ z innym ¶wiatem np. FR, jako "odleg³e i nie znane jeszcze ziemie". <br />Co do twoich graczy Osk to powinni wiedzieæ, ¿e ¿aden swiat nigdy nie pozostaje taki sam, i je¶li mówisz co¶ co jest nie zgodne z tym co pisz± w podrêczniku, to znaczy tyle, ¿e siê to zmieni³o.
 
JQM
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: sob sie 23, 2003 10:09 pm

ndz cze 08, 2003 11:35 pm

I ja także prowadze w własnych tworach. Sprawia mi to największą frajdę no i unikam właśnie takich "podręcznikowych" problemów. We własnych światach zawsze można wprowadzić jakość fajną nową ideę, coś co zaskoczt naszych milusińskich (tj. graczy).
 
Gargojl
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 1:45 pm

pn cze 16, 2003 7:46 pm

Dobra, zaczynam tworzyæ w³asny ¶wiat chocia¿ idzie mi to strasznie wolno. Jak na razie mam kilka pomys³ów ale s± one w fazie raczkowania, ale nie przeszkadza mi to w chwaleniu siê (o ile jest siê czym chwaliæ)... <br />Jak na razie mam zarys kontynentu, historii etc. <br />Modyfikacje jakie wprowadzi³em to rozdzielenie elfów na dwie grupy: Wood i Wild nie wyznaj± ¿adnych bóstw oprócz przyrody st±d raczej maj± zamkniêty dostêp do klasy kleryka (nie niemo¿liwy). Druga grupa to FR-owe Elfy Ksiê¿ycowe, które tak¿e nie maj± bogów jako takich, a ich ¿ycie opiera siê na rozmaitych pr±dach filozoficznych. Czyli kleryk w tym wypadku nazywa³by siê filozofem i tak¿e wybiera³ 2 domeny jednak swoje moce musia³by poprzeæ pewn± doktryn± (mo¿e byæ wymy¶lona przez gracza), zatwierdzon± przez Mistrzunia.
 
Anonim_1

pn cze 16, 2003 11:18 pm

Czyli takie elfy byłyby w pewnym sensie półbogami? Bardzo fajny pomysł, wart rozwinięcia. IMHO warto by stworzyć klasę prestiżową specjalnie dla takich kleryków. W miarę awansu elf zyskiwałby kolejne zdolności nadnaturalne, podobne do tych, które posiada mnich. Na 10 poziomie mógłby się stać Outsiderem (20/+1 DR, itd.).
 
Osk
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 2:20 pm

pn cze 16, 2003 11:59 pm

Za to w moim ¶wiecie elfy dziel± siê na kilka ró¿nych, hmmmm, podras. I tak s±: elfy zwyk³e (le¶ne), elfy czerwone (wzorowa³em siê indianami: ten sam styl strojów, koczowniczy tryb ¿ycia, podobny wygl±d, kultura), elfy bia³e, o wrodzonych zdolno¶ciach do magii, zw³aszcza do przemiany w³asnego cia³a do postaci zwierzêcej - g³ównie nietoperzy. To w³a¶nie zdegenerowana czê¶æ tego klanu da³a pocz±tek wampirom. I na koniec, elfy b³êkitne, u¿ywaj±ce magii wrêcz instynktownie, praktycznie na wymarciu, zwane przez ludzi d¿inami. A oprócz tego jeszcze oko³o 10 ró¿nych ras :). Gra siê fajnie, a opowie¶ci na podstawie ¶wiata wychodza... no, nie¼le. Kiedy¶ upublikuje :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości