Zrodzony z fantastyki

Awatar użytkownika
bukwa
Wyróżniony
Wyróżniony

Czy dobre postacie mogą używać trucizny?

ndz cze 16, 2002 7:41 pm

Gram od wielu lat w różne RPGi i w róznych miejscach spotkałem się z przesądem, że dobre postacie nie używają trucizny. Przesąd ten wziął się najprowdopodobniej z powiązania toksyn z zamachami skrytobójczymi (które też nie są ex definitione przypisane do złych postaci). <br /> <br />Truciznę można zaserwować (jeżeli mogę się tak wyrazić) na wiele sposobów. Można przymilnie uśmiechając się podać w złotym kielichu blokującym wykrywanie trucizny, można kolnąć smoka (uprzedzając go o tym wcześniej) końcem kopii zanurzonym w alchemicznym wywarze, można wreszcie zastawić na srogiego potwora wnyki namaszczone śmiertelnym jadem. Sposobów jest dużo - każdy z nich rozpatrywać trzeba osobno, tak, jak rozpatruje się każdy inny uczynek. <br /> <br />Moim zdaniem ocena użycia trucizny zależy od czynu i intencji postaci. Te natomiast - jak pisałem - mogą być różnorakie. A co Wy o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant

ndz cze 16, 2002 8:55 pm

Dlaczego mają nie używać trucizny? Nie wszystkie trucizny są przecież mordercze - tylko niektóre oddziałowywują na Constitution. Powiedzmy że gram dobrym Rangerem-?owcą Nagród, który nie lubi za bardzo zabijać (a za żywy cel zawsze jest więcej kasy). Walczy naraz dwoma sztyletami (ale ma ich zawsze więcej przy sobie) pokrytymi Purple Worm Poison (k6 Str; k6 Str). Sztylety nie zadają dość dużych obrażeń, a i tak zazwyczaj stara się nimi zadawać Subdual Damage (przypominam: -4 do trafienia). Ale zazwyczaj to są dwa celne ciosy by przeciwnik padł nieprzytomny i najwyżej lekko zadrapany.

nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony

ndz cze 16, 2002 10:28 pm