Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
 
Kerim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: śr cze 26, 2002 10:42 am

W³asne/Nowe czary

pt lip 19, 2002 12:00 am

Czy s±dzicie, ¿e takie co¶ jak spontaniczne rzucanie czrów z "Maga" i "Ars Magicy" dzia³a³o by dobrze w DnD?? I co s±dzicie o tworzeniu czarów przez graczy?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt lip 19, 2002 4:08 pm

<!--QuoteBegin-Kerim+-->
Kerim pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czy s±dzicie, ¿e takie co¶ jak spontaniczne rzucanie czrów z "Maga" i "Ars Magicy" dzia³a³o by dobrze w DnD?? (...)
<br />By by³o "sprawiedliwie", trzeba by by³o wprowadziæ do dla wszelkich rzucaj±cych czary klasy.... <br /><!--QuoteBegin-Kerim+-->
Kerim pisze:
<!--QuoteEBegin-->(...)I co s±dzicie o tworzeniu czarów przez graczy?
<br />Titaj nie widze ¿adnych przeciwskazañ o ile gracz bêdzie potrafi³ sobie z tym poradziæ (tak samo MG). To nie jest z pozoru prostu, trzeba "wa¿yæ" ró¿ne czynniki czaru i porównywaæ to do innych czarów, a zawsze istnieje szansa, ¿e kto¶ gdzie¶ rozpisa³ podobny a nawet taki sam czar (zdarza³y mi siê takie przypadki :? ).
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

Re: W³asne czary

sob lip 20, 2002 1:18 am

<!--QuoteBegin-Kerim+-->
Kerim pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czy s±dzicie, ¿e takie co¶ jak spontaniczne rzucanie czrów z "Maga" i "Ars Magicy" dzia³a³o by dobrze w DnD???
<br />Przy zachowaniu zasad d20? Coz skoro ( ponoc ) ma byc Wampir d20 wiec moze bedzie Mag d20 ( a jesli tak to jakos to rozwiaza ). Jak na razie sadze ze bez zmiany niektorych zasad byloby to zbyt pracochlonne i nie do konca sprawiedliwe w stosunku do innych klas ( jasne magie mozna by podzielic wtedy w sposob przyblizony do Maga czyli na sfery ale mozliwosci magow nawet uzywajacych jednej sfery bylyby niesamowite-zwlaszcza ci od sfery zblizonej do Magowskich Sil ).
 
Marcin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 12, 2002 11:49 am

sob sie 03, 2002 2:01 am

Mag d20? Chyba mam tak± konwersjê. Gdzie¶ kr±¿y po sieci. Mo¿e siê przydaæ
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt wrz 20, 2002 3:00 pm

Warto zerknac do T&B na tzw. benchmark spells, stanowia niezle wytyczne do tworzenia czarow. Poza tym ja zawsze polegam na tescie "must have"
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pt wrz 20, 2002 4:24 pm

Mam tu takie czary <br />(tylko sie nie smiejcie :-), bo sa 8-9-kregowe ) <br /> <br />Klatwa Lernenska - zabezpieczonego tym czarem mozna zabic tylko przez sciecie glowy, a i wtedy odrastaja dwie <br /> <br />Zawladniecie - dostajemy wszystkie umiejetnosci i wady pokonanego przeciwnika, ktore potem zdolamy "odpalic" z naszego ciala. <br /> <br />Rykoszet - promien wali w pierwszego wroga i nic mu nie robi, ale odbiera aktualny atak. Promien leci dalej i ten skradziony atak laduje w jego kolege, jemu zabierajac jego atak. Itd. Itd. Itd. <br /> <br />Any comments?
 
Anonim_1

pt wrz 20, 2002 4:29 pm

Macie jakieś wymyślone czary nie-bojowe? <br /> <br />Ja sam przeniosłem na przykład warhammerową Ochronę przed deszczem do D&D jako czar 0-levelowy.
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

pt wrz 20, 2002 5:44 pm

Troche mam czarow niebojowych: <br /> <br />Klatwa: zapchlenie (1 poziom, od 10 mag moze wezwac owady wielkosci 5 cm) <br />Przemiana Torgota (9 poziom, dziala jak przemiana Tensera w AD&D, ale mag moze zmienic sie nie tylko w wojownika, a w czlonka dowolnej grupy zwodowej) <br />Powstrzymanie starosci (7 poziom, powstrzymuje procesy starzenia na rok i jeden dzien, musi zostac rzucone z podwojna dawka skaldnikow po uplywie tego czasu, inaczej zaczarowany wruci do swego naturalnego stanu. Skladnikiem jest ofiara z istoty o 1 hp, z czasem trzeba zabijac coraz silniejsze stworzenia) <br />Wezwanie motyli (1 poziom, wzywa motyle, czar cwiczebny dla specjalistow od sumoning) <br />Sakiewka biedaka (1 poziom, zakleta sakiewka zawsze wazy, wyglada i zachowuje sie jak pusta) <br />Dar, oddaj co otrzymales (3 poziom, mag moze przekazac jakiejs istocie jedna ze swych umiejetnosci, mocy itp. samemu je tracac. Mag ustala na jak dlugo przekazuje ta ceche. Jedynom metoda na odzyskanie cechy jest przeczekanie do konca zaklecia, lub rzucenie ,,oddaj co otrzymales" na obdarowanego). <br /> <br />Mam tego jeszcze mnustwo, gdzies w roznych zeszytach, troche chyba przepisze i umieszcze na swojej stronce...
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

czw wrz 26, 2002 8:34 pm

Trochê niestandartowych czarów pojawia siê u nas na sesjach. Gracze u nas w grupie jako¶ sami nie chc± wynajdywaæ czarów. Je¶li ju¿ nastêpuje, to ja zawsze na intuicjê oceniam, czy mi to balans ¶wiata zak³óci. Im bli¿ej tego momentu, tym bardziej utrudniam wykonanie takiego czaru. Cena zaporowa, albo wokó³ tego organizujê seriê questów. W tej chwili jedna z postaci stara siê samodzielnie odtworzyæ zapomniane w tej okolicy zaklêcie Teleportacji. I raczej nie sporz±dzi tego czaru w wersji full - ksi±¿kowej. Bêdzie to jaka¶ mutacja zaklêcia. <br />Z oryginalnych zaklêæ - nasz drugi DM da³ na przyk³ad mojej pewnej postaci zaklêcie pod tytu³em Laboratoryjny P³omieñ Sekundusa. Pierwszopoziomowe i daje mo¿liwo¶æ magicznej kreacji p³omienia o temperaturze wystarczaj±cej do dzia³ania na retortach i topienia miêkkich metali. <br />Jak znajdê chwilê czasu to wrzucê tu kilka zaklêæ demonologów-nekromantów.
 
Jacob__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: czw lip 25, 2002 10:29 pm

czw wrz 26, 2002 11:18 pm

Graj±c jeszcze w AD&D wizardem wymysli³em czar o nazwie "Pozyskanie komponentu". Czar dawa³ mozliwo¶æ bez babrania siê np w ciele martwego smoka wydobyc z niego (pozyskaæ) jaki¶ komponent np jego serce. <br />Przyznacie ¿e pomocny czar dla wizarda. <br />No chyba ¿e kto¶ lubi babrac siê w zw³okach i takich tam. <br />Jedynym problemem by³ komponent w/w czaru. <br />Zacytuje tutaj pierwszy wers tego¿ czaru; <br />"We¼ tysi±c g³ówek czarnych mrówek..."
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt wrz 27, 2002 1:20 pm

Realms of Underdark i s³ynny Tresk Mulander?:)
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

pt wrz 27, 2002 1:42 pm

Nekromanta Mulander rzeczywiscie nosi po nim imie. Z jakiejs prezyczyny graczowi strasznie sie spodobalo...
 
Nurek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 165
Rejestracja: śr maja 15, 2002 3:18 pm

pt wrz 27, 2002 2:57 pm

To ja zaczne od krytyki/obrony wlasnych czarow :) <br />Czary te zostaly wymyslone przez maga Ran-Vala jakos okolo 1990-1993 roku. <br />Z tego co pamietam to w owym czasie dysponowalismy tylko PHB oraz Tome of Magic. <br />Wiele z tego co Sin umiescil - mniej lub wiecej - mozna by bylo dopasowac do tych tysiecy czarow ktore pozniej pojawily sie na sieci. <br /> <br />Pozdrawiam i czekam na krytyke :oops: <br /> <br />ps1. Ach Sin czemu mi to zrobiles :mrgreen: :oops:
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt wrz 27, 2002 11:46 pm

Nie dziwie sie ... ta postac byla rzeczywiscie przekonujaca. Az zal ze Xondra Shobalar rozwali³a mu klate, ehh... myslalem ze wyrznie ich tam i sie wyteleportuje. Pajac.
 
Anonim_1

śr lut 26, 2003 5:49 pm

Taki temat już istnieje - zwie się Własne czary. <!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->This is a job for Przedwieczny - czy któryś z moderatorów połączy je w całość?<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />Dragonik -> moim zdaniem czary są w porządku (do gustu przypadł mi szczególnie pierwszy z nich - mój czarodziej chyba zacznie niedługo "szpanować" 8) ).
 
Magosmoczek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 19, 2003 6:01 pm

Nowe czary i zaklêcia

sob kwie 12, 2003 3:51 pm

Tutaj proszê zamieszczaæ pomys³y na nowe czary oraz krótki ich opis tz. <br />a) Nazwa <br />B) Wygl±d <br />c) Skutek <br />d) Obszar dzia³ania <br />f) Czas dzia³ania <br />g) wszystko pozosta³e
 
Magosmoczek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 19, 2003 6:01 pm

sob kwie 12, 2003 3:53 pm

Ogniki <br />Po prostu ogieñ <br />Nie zadaje obra¿eñ najwy¿ej mo¿e poparzyæ. U¿yteczny gdy zapalamy ognisko. <br />max. o,5 metra.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

sob kwie 12, 2003 3:55 pm

Wiesz a ja bym jeszcze dodał czas działania, komponenty i resztę systemowych flaków.
 
Awatar użytkownika
STomas
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: pn gru 29, 2003 8:30 pm

sob kwie 12, 2003 4:30 pm

Przedstaiwę czar,wynaleziony przez moją postać,który zwiększył moje sznse w walce z innymi adeptami sztuk tajemnych. <br /> <br />Nazwa:Wywołanie Czkawki <br />Skutek:Podmiot czaru doznaje nagłego ataku czkawki.Czkawka uniemożliwia mu rzucanie czarów z werbalnym komponentem,chyba że zaklęcie rzucane jest jako "ciche" lub "szybkie" <br /> <br />Poziom:2 <br />Obszar działania:Jeden podmiot <br />Rzut obronny:Brak :razz:
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

sob kwie 12, 2003 6:14 pm

Troche radosny. Jakbym by³ MG to dopu¶ci³ bym go (te wywo³anie czkawki), ale z rzutem obronnym (na FORT'a - co i tak daje spore sznase wzglêdem magów).
 
Magosmoczek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 19, 2003 6:01 pm

sob kwie 12, 2003 6:42 pm

a) Wywo³anie skurczów ¿o³±dka <br />B) Zielone pasmo ¶wiatl³a <br />c) Wiadomo <br />d) 1 Brzuch <br />e) 10 min <br />f) Skutecztnie powstrzymuje atak wroga. ¿ut obronny z modyf. +2
 
Gimli__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 07, 2003 7:22 pm

sob kwie 12, 2003 6:48 pm

a) Wielkie wyduszenie <br />B) Rubinowy promieñ opl±tuj±cy ofiarê <br />c) dooko³a celu pojawia siê baaaardzo ¶mierdz±ca chmura która bêdzie go odpowiednio d³ugo mêczyæ. Po znikniêciu chmury postaæ jest o trzy æwierci od ¶mierci <br />d) jedna, nieszczêsna istota( najlepiej z alergi±) <br />e) 20 min <br />f)praktycznie pozbawia siê jednego kolesia na 20min
 
Awatar użytkownika
bukwa
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 08, 2003 12:48 pm

Uwaga na temat zaklęć

sob kwie 12, 2003 6:58 pm

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Uwaga<!--colorc--></span><!--/colorc-->: Jeżeli chcecie zabierać się na poważnie za opisywanie nowych zaklęć, to trzymajcie się nomenklatury stworzonej przez WotC i zastosowanej we wszystkich produktach kompatybilnych z d20. :roll: <br /> <br />----------------------------------------- <br />Nazwa czaru <br />Szkoła, podszkoła, określniki <br />Poziom <br />Komponenty <br />Czas rzucania <br />Zasięg <br />Cel lub Cele/Efekt/Obszar <br />Czas trwania <br />Rzut obronny <br />Odporność na czary <br /> <br />Opis <br />----------------------------------------- <br />(PG, s. 173) <br /> <br />W innym przypadku wesoło sobie gaworzycie i nic z tego nie wynika dla użytkowników forum. <br /> <br />Magosmoczek i Gimli: spróbujcie zapisać wymyślone przez siebie zaklęcia edytując doychczasowe notki i dostosowując je do opisanej wyżej nomenklatury.
 
Sliwhas
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: pn kwie 14, 2003 2:14 pm

pn kwie 14, 2003 4:15 pm

Oto kilka czarów wymy¶lonych przeze mnie: <br /> <br />Blask s³oñca - o¶lepia przeciwnika. <br />Tarcza ciemno¶ci - chroni przed ¶lepot±. <br />Lustro - odbi³a atak z obra¿eniami dzielonymi na 2. <br /> <br />Na razie to tyle, mo¿e jeszcze co¶ wymy¶lê :)
 
Qbe
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: śr paź 09, 2002 6:36 pm

pn sie 18, 2003 9:57 am

Tak siê zastanawiam... <br />Pozwoliliby¶cie na Detect Thoughts + Permamency ?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn sie 18, 2003 10:01 am

Czemu nie. Masz w końcu taki przedmiot jak Helm of telepathy, który chyba działa podobnie (jeśli nie identycznie). Poza tym, jeśli mnie pamięć nie myli to target dispel usunie taki bajer
 
Nethar
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 03, 2003 1:28 pm

czw gru 04, 2003 8:25 pm

Kula Ognistego Z³udzenia <br />( strefa Magii - Iluzja/Ogieñ ) - czar bojowy ( nie wiem na D&D jaka szko³a doklejcie sobie sami... ) <br /> <br />Magowie - Mag Ognia, Mag Wojenny etc. ( Kap³ani Bogini Ognia ew. W³adczyni Ognia jak se kto¶ nazwie tak bedzie :razz: ) <br /> <br />zasiêg - standardowy fire bolowy czyli wzrok... <br /> <br />rzut obronny - nie ma.. :) <br /> <br />komponent - jak dla mnie nie ma :mrgreen: magii urzywa sie na zasadzie Punktów Mocy - ale skoro trrzeba.. : siarka, kawa³ek szk³a <br />OPIS: <br />Czr tworzy 5 kul ognia :)... z czego 4 z nich to iluzja a ostatnia jest prawdziwa... obra¿enia ( standardowe obra¿enia od FireBalla ) <br /> <br />pozim czaru dajemy ( nie wiem jaki w D&D jest poziom FireBalla ale dodajmy +1 ew. max +2 poziomy czaru w góre chyba bedzie na max 5 krêgu ) <br />no to teraz niech mi który¶ mag da rade w rudndzie odeprzeæ pieciaokrotny czar:P...
 
śmierć__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:08 pm

sob gru 06, 2003 12:09 pm

a u nas inaczej dziala czar lewitacja: <br /> <br />Lewitacja <br />Czas zucania 1 runda <br />Zasiêg bliski (7,5m +1,5 na poz) <br />Cel Ty, inne sttworzenie albo przedmiot waga 50/poziom <br />Rzuty obronny wola <br />odpornosc na czary brak <br />Opis: (mniejwiecej taki sam tylko poruszac mozna w wszystkie kierunki) <br />reszta <br /> <br />reszta jest tak jak opsiano w podreczniku gracza str 195
 
Phobos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 03, 2003 11:20 am

śr gru 10, 2003 9:17 pm

Ja z nieco innej beczki. <br /> <br />Je¶li mam sk³adaæ inforamcjê to potrzebujê wszej zgody. <br /> <br />Ale jako ¿e moja skrzynka Pw i tak jest zapchana zrobimy inaczej. <br />Je¶li mi moderatorzy pozwol± to ja proszê o posty tych którzy NIE <br />chc± by ich czar by³ w Bibliotece. <br /> <br />Dziekujê za uwagê 8)
 
vvojtas
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1579
Rejestracja: pn maja 07, 2007 5:24 pm

sob sty 03, 2004 7:51 pm

Cel: 1os/2-3poziomy <br /> <br /> <br />Włócznia bólu bardzo fajny czar, ale dałbym mu wyższyt poziom <br />po pierwsze aby rzut obronny był większy, <br />po drugie jest to dość silny czar. <br />myślę 3-4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości