Zrodzony z fantastyki

 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

Trafienia krytyczne

pn sie 12, 2002 12:47 pm

Czy podoba Wam sie oryginalny system krytykow w 3E, czyli, crit range broni, powtorka rzutu i Dmg x 2, 3, 4? <br /> <br />Jesli nie, to czy stosujecie jakis inny system? <br />Czy uzywacie krytycznego pecha przy wyrzuceniu 1? <br /> <br />Czy emocjonuje Was walka wielorundowa (10-15) z wrogami, ktorzy maja po 100+ hp, gdy bron zadaje 1-25 hp? <br />Ja uwazam, ze dluga walka, to jeden z wyznacznikow heroic, ale ostatnio jestem za to krytykowany.
 
Regis__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn sie 05, 2002 10:49 pm

pn sie 12, 2002 1:05 pm

System krytyków jak najbardziej mi siê podoba, szczególnie je¶li rozwinie siê postaæ na tyle, ¿eby zadawa³a krytyka przy trafieniu 15 - 20 albo jeszcze lepiej :) <br /> <br />Innego systemu nie stosujê, bo oryginalny uwa¿am za dobry :) <br /> <br />Stosujê zasady krytycznego pecha, poniewa¿ to nie pozwala siê czuæ graczom zbyt mocnymi - nawet jak maj± +20 i wiêcej do cechy czy trafienia. <br /> <br />A co do d³ugich walk... Oczywi¶cie, ¿e tak :) Szczególnie lubiê d³ugie pojedynki magów :)
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pn sie 12, 2002 2:04 pm

Ja te¿ w praktyce stosuje i krytyk, jaki i pechowy cios. <br /> <br />Krytyk zawsze traktuje jako trafienie w witalne miejsce i czasem pozwalam graczom na próbê trafienia w takie miejsce z automatyczn± szans± na krytyk. Stosuje wtedy odpowiedni modyfikator trudno¶ci - za wielko¶æ tego miejsca + za trudno¶æ dokonania celnego ciosu w wirze walki. <br /> <br />Natomiast w przypadku pecha - zazwyczaj wi±¿e siê to z ugrzêzieniem gdzie¶ chwilo broni (strata reszty ataków w tej rundzie) lub "trafieniem w powietrze".
 
Regis__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn sie 05, 2002 10:49 pm

pn sie 12, 2002 2:39 pm

No to ja jeszcze dodam, ¿e w przypadku krytycznego pud³a, je¶li BG nie ma locked gauntlet, to je¶li nie wykona testu zrêczno¶ci o DC 10 (ew. minusy za mokr± broñ itp.) wypada mu broñ, ale nie tak, ¿e leci niewiadomo gdzie, tylko wy¶lizguje siê z rêki i upada ko³o nóg :)
 
Dziad
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1720
Rejestracja: wt maja 14, 2002 11:02 am

pn sie 12, 2002 3:01 pm

Do krytykow podchodze podobnie jak Darklord - strzal w witalne miejsce, wzglednie cios zadany z niesamowita sila (okolicznosci moga byc rozne - np sila, dramatyczne polozenie, od ciosu wiele zalerzy). <br /> <br />Podoba sie mi rozwiazanie krytykow z 3 ed., czasami jednak w wyjatkowych wypadkach stosuje krytyki z 2-eczki - a w zasadzie pewnych efektow jak np obciecie glowy. <br /> <br />Dobrym rozwiazaniem jest rowniez zniesieni roznicy w zadawaniu ran charakterom S-M, a L. <br /> <br />Pozdrawiam.
 
The Raven__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 572
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:03 pm

pn sie 12, 2002 6:39 pm

Hmm stosujê jedynie orginalny system krytykówi pecha...nie chce mi siê tachaæ stosu tabelek i papierków rozpisuj±cych trafienia w ka¿dy cenytmetr przeciwnika :wink: Hmm dmg 1-25? Jaki¶ niestabilny :) Przy 100 hp to powinien byæ jakie¶ 10-25 :wink:
 
Daero
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 101
Rejestracja: pn sie 12, 2002 9:52 pm

wt sie 13, 2002 12:05 am

Ja nie zmieniam zasad krytyków, bo nie ma co zmieniaæ:) No, mo¿e jednak zmieniam:P <br />Sam wymy¶lam, co krytyk zrobi³ (zale¿y od stanu zdrowia poszkodowanego, umiejêtno¶ci atakuj±cegoo, sytuacji ogólnej i zadanych obra¿eñ) - na "zdrowy rozs±dek". Powa¿ne zranienie w rêkê czy uciêcie g³owy - dostosowujê do sytuacji, bez tabel czy rzutów "procentówk±". <br />Z krytycznymi pud³ami to tradycyjnie - upuszczenie broni lub "cios w powietrze", ale ja dodaje drugi rzut k20. Jak te¿ "jeden", to skutki powa¿niejsze - bardzo sie wystawia na cios (AoO), czy nawet wyskoczenie rêki ze stawu - co¶ siê zawsze wymy¶li:)
 
Decain
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: czw sie 08, 2002 9:35 pm

pt sie 16, 2002 6:58 am

Ale w D&D na pó¼niejszych poziomach nie ma powa¿nych zranieñ. Jak postacie posiadaj± ju¿ ponad 100 HP no to naprawdê ciê¿ko zadaæ im np. w jednym ciosie po³owê obra¿eñ ... nawet krytykiem. Tym bardziej ¿e mo¿na w nie ³adowaæ kolejne pociski, strza³y (tak ¿e bêd± wygl±da³y lepiej od je¿y) i tak padn± dobiero po ok. 40. Jedyn± dobr± spraw± tutaj jest Instant Kill chocia¿ tak ³atwo wyj¶æ nie mo¿e ...
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pt sie 16, 2002 9:01 am

<!--QuoteBegin-Decain+-->
Decain pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />Tym bardziej że można w nie ładować kolejne pociski, strzały (tak że będą wyglądały lepiej od jeży) i tak padną dobiero po ok. 40.
<br />Ja, Decain, wiekszosc trafien zadajacych Dmg, ale nie zagrazajacych zyciu (czyli gorne 75%) opisuje jako otarcia, siniaki, rozerwania ciuchow, skaleczenia, drasniecie. Dopiero gdy np. kolo z 100hp schodzi na 25, zaczynam mowic graczowi o ranach. Jak widze, ze jest na jeden cios - mowie, ze jest ciezko ranny. <br />Sposob ten pozwala uniknac zarzutow o "nierealizm". <br />Oczywiscie stosowanie go jest mozliwe tylko w przypadku, gdy to DM tajnie rozlicza zywotnosc bohaterow - im dajac tylko opisy. Poza wymieniona zaleta, przyspiesza to sesje i ucina wybijajacy z iluzji bycia w innym swiecie elment "Jozek, odpisz sobie 16". <br /> <br />Kiedys powstala nawet piosenka o wyjmowaniu hp. Jak ja znajde, to napisze.
 
demich
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 10:21 am

pt sie 23, 2002 7:32 pm

Decain: O ile dobrze pamietam to jest cos takiego jak mass damge. Niewazne czy heros ma 300 czy 4000hp jezeli jest Medium size to gdy nostanie 50 punktow(chyba) obrazen jednym uderzeniem to wykonuje rzut na fortitude(wydaje mi sie ze DC 15 ale glowy nie dam). Oczywiscie smoki, zeby daleko nie szukac, sa collosal a dla takich stworow mass damage jest odpowiednio wysoki. I nie ma kwiatkow z krysztalow ze troll druid ogluszyl smoka piescia :wink: :wink: <br /> <br />a co do opisu... w takim przypadku przeciwnik zazwyczaj konczy rociety na pol, zmiazdzona glowa etc itp. oczywiscie jezeli zginal :mrgreen: ale wiadomo ze znane sa przypadki osob ktore przezywaly odciecia glow :wink:
 
Decain
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: czw sie 08, 2002 9:35 pm

pt sie 23, 2002 10:14 pm

Zgodzê siê z Tob± DeMich, acz nie do koñca. Nie s±dzê by kto¶ zada³ mass damage w jednym ataku, tym bardziej je¶li chodzi o strza³y z ³uku. Nawet mojemu krasnoludowi na 14 poziomie, z przedmiotami ca³kiem ca³kiem ciê¿ko jest zar±baæ krytyka w taki sposób by zadaæ 50 obra¿eñ w jednym ciosie. Je¶li za¶ chodzi o broñ strzeleck± to jest to niemo¿liwe. Wiêc mo¿na ³adowaæ strza³y w kogo¶, ten za¶ bêdzie unika³ ich ... ewentualnie pociski bêd± go lekko szarpa³y a¿ w koñcu nadejdzie ta ostateczna strza³a. Troszkê to dziwne ... gracze powinni troszkê pomy¶leæ, a nie na¶miewaæ siê z 10 kuszników z na³adowan± broni± i odliczaæ wszystko na hp. Dajmy nieco wiêcej ryzyka w tym ¶wiecie ... niech stanie siê choæ troszkê realistyczniejszy.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt sie 23, 2002 10:21 pm

Ja w sytuacji z 10+ kusznikami stosuje automatycznie zasadê coup de grace - co prawda nie jest to do koñca zgodne z zasadmi, ale za to jak wtedy zwiêksza strach przed takimi pociskami. Ale z drugiej strony w sytuacjach, kiedy sensownie nie ma jak siê broniæ przed takim gradem be³tów, to najlepsze rozwi±zanie.
 
Decain
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: czw sie 08, 2002 9:35 pm

pt sie 23, 2002 10:29 pm

Zgadzam siê ale je¶li ma siê doczynienia z Forsakerem który posiada damage reduction 7/+3 oraz ograniczon± regeneracjê 2 HP na rundê to ciê¿ko mówiæ cokolwiek o coup de grace. Strza³y siê go nie imaj± i takiego naprawdê ciê¿ko przekonaæ ¿e ³ucznicy s± naprawdê gro¼ni i nie nale¿y ¶miaæ im siê w twarz. Krytyki przecie¿ nie zdarzaj± siê tak czêsto ... Co robiæ?
 
demich
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 10:21 am

sob sie 24, 2002 1:03 am

moze podpilowane kostki ktorymi rzuca MG albo "sekretne modyfikatory MG" a co do 50dmg za pierwszym podejsciem... zdazylo mi sie kilka razy chyba ze zle licze krytyki :) <br />Krysztaly byly bardzo realistyczne (jezeli psotacie nie byly pakerne bo potem to byla tlyko rzeznia) ale przez to niegrywalne [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crying.gif[/img] <br /> <br />2xobrazenia broni + 2xmod sily? (albo 3x itd) <br /> <br />a wlasnie co do coup de grace... przydatna rzecz :) gdy gra sie mnichem :)
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

wt sie 27, 2002 12:32 am

<!--QuoteBegin-DeMich+-->
DeMich pisze:
<!--QuoteEBegin-->moze podpilowane kostki ktorymi rzuca MG albo "sekretne modyfikatory MG"
<br />Raz jeszcze cytuje Monte Cooka z DMG: <br />The DM really can`t cheat. You`re the umpire, and what you say goes.
 
Gaszakus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 24, 2002 12:42 pm

wt sie 27, 2002 7:56 am

<!--QuoteBegin-Decain+-->
Decain pisze:
<!--QuoteEBegin-->Krytyki przecie¿ nie zdarzaj± siê tak czêsto ...?
<br />zobacz w temacie powerplay moj przepis na 50% krytyka, ale niestety scimitarem badz rapierem [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]. gdyby zastosowac to do luku to koles na 11lvl moze miec 5 atakow (rapid i potion of haste) i teoretycznie (5*3/20=15/20) <br />3/4 krytyka na runde (to oczywiscie tylko teoria) i to tylko jeden koles, a jak bedzie 10 to kilka krytykow napewno padnie i IMHO grupie kilku lucznikow nie powinno smiac sie w twarz (lucznik to moj ulubiony "kit" :wink:)
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

wt sie 27, 2002 9:11 am

Kłopot w tym że keen weapon nie może być dodany do łuku. Ale morderczego łucznika da się zrobić - też zapraszam do działu Power Play.
 
Gaszakus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 24, 2002 12:42 pm

wt sie 27, 2002 10:39 am

<!--QuoteBegin-Beamhit+-->
Beamhit pisze:
<!--QuoteEBegin-->K³opot w tym ¿e keen weapon nie mo¿e byæ dodany do ³uku.
<br />to prawada keen tylko do broni slashing, ale w jakims oficjalnym dodatku(ktorego niestety nie pamietam) byly dodatkowe cechy broni co dawaly to samo co keen, ale do broni piercing i bludgeoning(chyba dobrze napisalem). cos takiego mozna dodac do strzal :!:
 
Sin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 274
Rejestracja: pn maja 13, 2002 11:22 am

wt sie 27, 2002 2:57 pm

Wprowadzi³em ma³e zmiany przy krytykach i korzystam z tabel z 2 ed. Przez co objawem krytyka nie s± tylko wiêksze rany, ale i szansa na obciêcie tego czy tamtego tudzie¿ z³amanie. O wiele ciekawiej gdy grupa gania z jedyna kap³anka ma z³aman± rêkê i nici z leczenia:-) A tak w nowych krytykch jest tylko rze¼nia. Oczywi¶cie u¿ywam te¿ pechowego ciosu na 1- ale to zalezy od kilku innych uk³adów. No i na koniec powiem te¿ ¿e u¿ywam krytycznych efektów czarów - raz kap³anka rzucaj±c kolumne ognia która sama w sobie zada³a 30 ran vampirowi spopieli³a mu rekê, tors i g³owê- có¿ gosciu mia³ problem z szybk± ewakuacj±. Równie¿ efekt pechowego rzucenia czaru te¿ u mnie wystepujê - grupa siê skrada i mia³a zaskoczyæ kilku ogrów - nie uda³o siê - magini rzucaj±c czar siê pogubi³a z wra¿enia w inkntacji co spowoda³o tylko baaaaaaaaaaaaaaaaardzo g³o¶ne bum bez rzadnego innego efektu, co wystarczy³o by powiadomiæ Ogre. <br />Wiêcej efektów i umiejêtno¶æ ich stosowania przez grupê i MG daje du¿± zabawê i niespotykane sytuacje
 
demich
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 10:21 am

wt sie 27, 2002 4:15 pm

czy na krytyk w przypadku czarow wymagasz osobnego rzutu na concentration albo spellcraft? powiedz cos wiecej na ten temat bo brzmi to dosc ciekawie :)
 
Gaszakus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 24, 2002 12:42 pm

wt sie 27, 2002 4:31 pm

i czy stosujesz to tylko w przypadku ray'i, missilow i innych wymagajacych trafienia (odzwierciedla to ray w glowe czy cos podobnego) czy na wszystkie czary ???
 
Sin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 274
Rejestracja: pn maja 13, 2002 11:22 am

wt sie 27, 2002 4:46 pm

Wzielo was co??? :-) hehehe <br />A tak powa¿nie to: <br />Rozumiem ¿e nie interesuj± was krytyki walki tylko magii,ok. <br />W siebie krytyczny w magii to tak: <br />Wszystkie postacie czaruj±ce i pos³uguj±ce sie magi± ( nie cudami) przy rzucaniu czarów ciskaj± k20. Je¶li rzuc± 1 to maj± 10%/poziom czaru ¿e wywal± sobie krytyka. Jesli rzuc± te procenty wyzwalaj± dzik± falê i ró¿nie to mo¿e byæ, ale ogólnie s± wra¿enia. <br />Je¶li rzuca 20, to: <br />1. Czar by³ rzucony na grupe i jest typu pomocniczego lub wykrywczy, dzia³a 2 razy d³u¿ej. Lub osi±ga maksymalny efekt ( np odbicia lustrzane pojawiaja siê w maksymalnej liczbie) <br />2. czar bojowy rzucony na przeciwnika. Je¶li sie obroni to tylko tyle ¿e dostaje maksymalne rany, jesli sie nie obroni na 1, to nastêpuje bardzo nie przyjemny efekt. <br />Tabela z efektami krytycznymi jest umieszczona w knidze z 2 ed Spell and Power, gdzie ka¿demu rodzajowi magii przyporz±dkowane sa odpowiednie efekty. ( fire, cold, impact itd) ogólnie ma³e s± sznase ¿e to siê uda, ale ju¿ kilka razy da³o to niesamowity efekt. <br /> <br />Jest to prosty sposób, i jak ka¿dy juz po³apie o co chodzi, to wykonywany szybko i bez zbednych pytañ, tak wiêc nie opó¼nia to samej walki. <br /> <br />Krytyczne broni± u mnie dzia³aj± troszkê inaczej i s± trosze bardziej malownicze
 
demich
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 10:21 am

wt sie 27, 2002 4:53 pm

jak tam samo jak magiczne to powiedz na czym polega ich malowczniczosc :mrgreen:
 
Gaszakus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 24, 2002 12:42 pm

wt sie 27, 2002 4:56 pm

<!--QuoteBegin-DeMich+-->
DeMich pisze:
<!--QuoteEBegin-->(...) na czym polega ich malowczniczosc
<br />pewnie krew sie ostro leje i wszedzie lataja poodrabywane konczyny :evil:
 
Sin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 274
Rejestracja: pn maja 13, 2002 11:22 am

wt sie 27, 2002 6:05 pm

Mniej wiêcej tak jak opisa³e¶ :-). <br />W koñcu na polach bitew nie ma tak ¿e cios=trup. <br />Wszystko jest tak jak w 3ED tylko... <br />Powiedzmy trafiasz go¶cia na 10 i wiecej, a rzuci³e¶ 18, czyli mamy tu 8 pkt- to wymnarzamy przez cyferkê jaka daje broñ ( czyli ranyx2 lub x3) i potem rzucamy na tyle procentowo. <br />Jesli jest to zawodni otrzymuje tyle ran plus mo¿liwosæ krytyka z tabelki. Odpowiednio dla broni ciêtych, k³ótych, obuchowych. <br />A w siebie jest to samo tylko ¿e jesli rzucisz 1 to wtedy sa to procenty na które trzeba rzuciæ. Je¶li jest to trafi³o go¶cia fumble i dzieje mu siê kuku przez jego niezdarno¶æ. <br />Mam nadziejê ¿e nie zagmatwa³em. <br />Owa malowniczo¶æ odno¶ci siê ilo¶ci róznych mozliwo¶ci na krytyka, a reszt ato kwesti opisu
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

śr sie 28, 2002 7:58 am

A ja zrezygnmowałem z kilkudziesięciu tabel. Powód? Spowalnianie gry... Przy jednym krytyku trzeba czasami rzucac po 4 czy 5 razy. To strasznie spowalnia i często rozprasza napięcie... <br /> <br />Nie interesują mnie argumenty, że to jest nieREALISTYCZNE... Jest szybkie i sprawne. Czasami przy jakichś specjalnyych okolicznościach sam wymyślam jakieś specjalne rany czy uszkodzenia. Nikt jak do tej pory nie narzekał :wink: <br /> <br />Pozdra
 
Sin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 274
Rejestracja: pn maja 13, 2002 11:22 am

śr sie 28, 2002 9:24 am

A to ju¿ zale¿y od graczy, moich znasz i oni te¿ jakos nie narzekali na tabele. Poprostu dobrzez znaj± te zasady ( z regu³y) i nie ma przestojów, wszystko szybko idzie, a nawet sekunda w trakcie której chwytam knigê z krytykami tylko wzmaga napiêcie i nie wiedzieæ czemu zapada z regu³y ca³kowita cisza w koñcu od tego zalezy czêsto wynik walki
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

śr sie 28, 2002 9:30 am

Znam graczy i znam co najmniej takich dwoje (poza mną :wink: ), którzy narzekali [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] . <br /> <br />Jasne, że wszystko zależy od graczy, ale nadal twierdzę, że 2 rzuty są lepsze niż 4 co do szybkości gry :wink: 8) <br /> <br />Pozdra
 
Azuth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 214
Rejestracja: pt lip 12, 2002 8:21 pm

sob wrz 07, 2002 5:55 pm

Ja te¿ zrezygnowa³em z tabel.Jak wypadnie krytyk podwajam obra¿enia.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pn wrz 09, 2002 9:14 am

A my nie stosujemy krytykow oryginalnych tylko wlasny system krytykow technicznych. Krytyki techniczne maja miejsce, wtedy gdy wg. zasad 3E bylby krytyk I gdy ktos zada 10+ ran jednym uderzeniem. Wowczas odwolujemy sie do kosci krytycznej d12: <br />1-2 Dmg x 2 <br />3-4 darmowy refocus <br />5-6 wrog traci reszte atakow w rundzie <br />7-8 dodatkowy attack of opportunity <br />9-10 przewrocenie <br />11 okaleczenie <br />12 agonia <br />Oczywiscie wymaga to elastycznosci i improwizacji od DM-a. <br />System powstal do 2ed AD&D i w 3E jest juz srednio potrzebny, bo sam system daje mozliwosc przewracania wroga itd. Ponadto w 3E niemal wszystkie monstra maja jakies SA i nie ma koniecznosci ubarwiac monotonnej rabaniny slupkow z hp jakimis manewrami. I ostatnia wada: jest niebezpieczniej. <br /> <br />To po co w ogole te krytyki? <br />1. Lubie, gdy nawet najwiekszy paker nie moze olewac wroga z powodu roznicy poziomow, bo zawsze ma w pamieci, ze i goblin moze wyrzucic 20 i 12. <br />2. Krytyki skracaja walke i premiuja PC zdolnych do zadania tych 10+ ran, wiec wojownikow ze specjalizacja, Str i magiczna bronia. <br />3. Wprowadzaja dodatkowy element losowosci w stylu przejecie inicjatywy. <br />4. Odmieniaja okolicznosci taktyczne "chron mnie, Gavin, poki nie wstane" <br />5. Po kilkudziesieciu walkach PC nabywaja blizny dzieki 11 na d12: to ktos nie ma nerki, to palca, to ucha, to wlosow, to m szrame pod okiem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości