Zrodzony z fantastyki

 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

Magiczne przedmioty

czw sie 29, 2002 11:03 am

Jak u was jest z magicznymi przedmiotami. Czy sa rzadkoscia i gracze od czasu do czasu slysza plotke o magicznym mieczu, jak jest to u mnie, czy tez kazdy dom wypelniony jest czarodziejskimi windami, a w drzwiach ma magiczne zamki?
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

czw sie 29, 2002 11:33 am

Jeżeli przedmioty magiczne są rzadkością, to należy także ogranicz magów. Bo inaczej drużynowy 5 poziomowy mag może zacząć wytwarzać miecze +1, je sprzedawać i wykupić parę wiosek, prawda? Bo jeżeli w "normalnym" świecie taki przedmiot kosztuje około 2200 gp, to w świecie gdzie są to dość niespotykane przedmioty (a co za tym idzie, bardzo poszukiwane) cena zwykłej +1 może wynosić równowartość nawet połowy wiochy. Jestem za zasadami z DM, gdzie dla każdego miasta stosuje się GP Limit, czyli do jakiej ceny mozna tam zakupić przedmiot. Broń +1 można spróbować zakupić już w tysięcznym mieście, natomiast już taki +3 flaming w wielkiej metropolii.
 
Dziad
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1720
Rejestracja: wt maja 14, 2002 11:02 am

czw sie 29, 2002 11:39 am

Ogolne rzecz ujmujac, zgadzam sie z tym co napisal Beamhit. Magia to cos "specjalnego", to cuda. I nie mowie tu o kolorowych ognikach puszcanych ku uciesze gawiedzi, nie. Magiczne przedmioty sa szczegolne i nie powtarzalne, dlatego staram sie nie dawac nigdy takich samych jednej druzynie. Tego samego oczekiwalem jako gracz, coz bywalo (na ogol) zupelnie inaczej, ale licza sie intencje [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] . Zawsze mialem przeswiadczenie, ze zyje w swiecie, gdzie funkcjonuja same manufaktury, cholera, fabryki magicznych przedmiotow. Nie podoba mi sie to. <br /> <br />Pozdrawiam.
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

czw sie 29, 2002 11:55 am

Tak mi tez chodzi o ta cudownosc, a fabryka mieczy +666 mi ja troche psuje. Podejdzmy do tego magicznego miecza +1 troche inaczej. Gralem sobie w BG i wykonalem quest. Jego zleceniodawca wreczyl mi 500sz.z i powiedzial, ze na taka zaplate musialbym pracowac pol roku w dokach. Piatopoziomowy mag wykonuje ten miecz +1, albo inny lamerski przedmiot i sprzedaje go za 2200 gp i ma kasy jak za dwa lata pracy. Pare takich przedmiocikow i jest juz bogaty i nie musi pracowac. <br /> <br />Tez jestem za podobnym ograniczeniem. <br /> <br />Ponadto magowie nie ciagna kasy tylko z tworzenia magicznych przedmiotow, a ci naprawde potezni sa juz praktycznie samowystarczalni. Oni izoluja sie od swiata nie dlatego, ze maja takie widzimisie, ale po prostu on juz za wiele im nie oferuje. Mieszkaja w wierzy na pustkowiu, nie waza eliksirow leczacych kuzajki, maja swietyspokoj. Jesli ktos cos od nich chce, to zwykle jest to cos, czego zwykly 5 poziomowiec nie usunie, wiec jest zdesperowany, a mag moze zarzadac dowolnej zaplaty, liczonej nie w tysiacach a dziesiatkach tysiecy gp. Ponadto tacy magowie sa zdolni wymusic odpowiednia oplate za ochrone od okolicznej ludnosci, a nawet moznowladcow. <br />Prawde rzeklwszy nie przypuszczam aby magia i magowie byli szczegolnie kochani.
 
Owca__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: pt maja 17, 2002 12:46 pm

czw sie 29, 2002 11:56 am

Mnie osobi¶cie podej¶cie Dziada odpowiada. <br />Sama niedu¿a obecno¶æ przedmiotów powoduje, ¿e mistycyzm za którym wszyscy têskni±, zdaje siê byæ niemal¿e namacalny i wówczas gra nabiera klimatu.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

czw sie 29, 2002 12:02 pm

No ale ,je¶li siê nie mylê to taki 5poziomowy mag mo¿e stworzyæ miecz+1,z tym ¿e nadal potrzebuje sk³adników,wiêc to mo¿e byæ ograniczeniem.Jednak¿e nie przesadzajmy ,mo¿e i wiocha w naszym ¶wiecie by³aby warta po³owy tego miecza lecz(tu wprowadzam nowy temat :mrgreen: -zmienione ekonomiczne warunki klasy ch³opskiej w umagicznionych systemach gospodarczych :mrgreen: )zastanówmy siê czy ta wioska ,w której s± gracze jest tak± jak± my znamy,byæ mo¿e so³tys ma ju¿ miecz +1 z dziada pradziada ,a co niektórzy bogatsi ch³opi maj± somoczyszc±ce siê garnki :).Nie mówiê ¿e kupili to za swoiego ¿ycia ,ale przecie¿ mogli kumulowaæ kapita³ ich przodkowie, byæ mo¿e zapominamy te¿ ¿e w wioskach fantasy nie ma raczej g³odu i chorób ,bo s± kap³ani i paladyni.Tak¿e nie jest to wioska z ¶redniowiecza.Wiem ¿e nie wszyscy lubi± FR ale tam np: pisze wyra¿nie ,¿e wiêkszo¶æ spo³eczeñstwa umie pisaæ i czytaæ.Aha ch³op w rodzaju so³tysa mia³by poziom 7 NPC Commonera, o ile pamiêtam wywód Seana Reynoldsa ,który napisa³ o tym artyku³ na swej stronie,a co za tym idzie i pieni±dze 7poz NPC. <br />Co do magicznych przedmiotów, wszystko zale¿y od ¶wiata, w niektórych jest wiêcej w innych mniej magii,wszystko zale¿y od Mistrza Gry.Jednak¿e trzeba by by³o ograniczyæ dostêp do featów ,które umo¿liwiaj± tworzenie takich przedmiotów ,bo w tym momencie niezrozumia³y by³by fakt ich nieobecno¶ci na rynku. Jednak¿e jest to gra i nie zapominajmy ,¿e nadanie logiczno¶ci ¶wiatu z innymi prawami fizyki i magi± raczej nie jest mo¿liwe. <br />Za¶ co do wyj±tkowo¶ci magicznych przedmiotów ,to wydaje mi siê ¿e miecz +1 mo¿na potraktowaæ jako miecz "na³adowany " energi± która prowadzi rêkê wojownika-taka lepsza broñ. Natomiast ju¿ cechy takie keen,flaming nadaj± broni unikalny charakter ,ale w sensie nadawania im inwidualno¶ci nie wyj±tkowo¶ci. <br />To ¿e istniej± manufaktury magicznych przedmiotów jest ca³kowicie naturalne, po prostu zgodne z zasadami.Magowie mog± tanio wytwarzaæ magiczne przedmioty o ma³ej mocy i sprzedawaæ je z zyskiem.Dlaczego by nie mieli tego robiæ ci ,dla których licz± siê pieni±dze? Albo zobowi±zywali uczniów w zamian za naukê do robienia zwojów lub magicznych napojów- to po prostu zwyk³a ludzka przedsiêbiorczo¶æ. <br />Ale to tylko moje skromne zdanie. <br />PS:Owca-Wcale nie lubie mistycyzmu,wrêcz mnie odrzuca,jako pretensjonalny.Chyba wiêc nie wszyscy za nim têskni±.....
 
Owca__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: pt maja 17, 2002 12:46 pm

czw sie 29, 2002 12:16 pm

Tak masz racje, u¿ycie s³owa wszyscy, bylo nie namiejscu - przepraszam. <br />Nadal uwa¿am, ¿e FR przypomina ?wiat Dysku Terrego P. Ale co kto lubi. <br />Poprostu mamy odmienne zdania i dyskutowanie na temat gustu nie ma sensu.
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

czw sie 29, 2002 12:18 pm

Swiatom magicznym da sie nadac logike. Oto probka. Jesli magiczny miecz +1 kosztuje tyle co pol wioski, to istnieje male prawdopodobienstwo, ze ktos go kupi. Miecz ten pozwala zadac jedna rane wiecej i troche latwiej nim trafic, a koszty sa ogromne. Podobny miecz moze zrobic dobry platnerz (bonusy beda identyczne, ale bron nie bedzie magiczna), bedzie wtedy tanszy. Wiec zamiast troche lepszego oreza ja wybiore miecz zwykly i kupie pol wioski (no, moze bez jednej haty). Bedac chlopem pewnie tez wybral bym nowa krowe, albo koze zamiast samoczyszczacych sie garnkow, zwlaszcza, ze do dzis chlopi czyszcza je raczej nieczesto. Zaslugi paladynow i kaplanow dla lecznictwa takoz bym ignorowal. Dopiero w 18 wieku udalo sie w Europie zapewnic ilosc kosciolow dostateczna, by jeden znajdowal sie w odleglosci kilku godzin drogi od kazdej wsi, a w Europie zza lesnych drzew nie wyskakiwaly wilkolaki i trolle.
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

czw sie 29, 2002 1:00 pm

zaraz zaraz <br />rozumiem ze magiczne przedmioty powinne byc drogie <br />i ze przecietnego czlowieka nie powinno byc na nie stac <br />ale przeciesz awanturnicy to nie przecietni lubie <br />system featow do tworzenia przedmiotow <br />powoduje ze MP staja sie znacznie czestrze <br />drozynwi magowie moga sobie je np. wytwarzac sami <br />i raczej trodno tego uniknac
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

czw sie 29, 2002 1:09 pm

To niech sobie produkuja ile zechca, ale to jeszcze nie powod dla ktorego kazdy straznik miejsci mialby chodzic z mieczem +2 przy pasie. Wiem, ze bohaterowie powinni miec swoje magiczne miecze, na boga sa przeciez bohaterami! Ale nie zastepujmy technologii czarami. Pozatym o ile mi wiadomo, to wedlog bestiariusza do 2 edycji wizard byl wery rare, wiec raczej tworcy tych calych przedmiotow magicznych sa dosc rzadcy.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

czw sie 29, 2002 2:18 pm

Och twórcy np:FR gdzie¶ podali procentowy udzia³ magów(bez kap³anów) w spo³eczeñstwie ludzkim.Wysz³o dziwnie bo przy 65milionowej populacji samego g³ównego kontynentu wychodzi spokojnie powy¿ej 1 miliona(!) kap³anów i magów.Ale to tylko FR-wszystko zale¿y od ¶wiata w którym s± gracze.Przecie¿ inna by³aby proporcja magicznych przedmiotów w Birthright a inna w Planescape.To zale¿y od stylu grania i ¶wiata.S± ludzie którzy wol± bardziej "¶redniowieczne" ¶wiaty i s± tacy którzy wol± tzw.:high fantasy.To kwestia gustu.Generalnie jestem za szerok± dostêpno¶ci± ma³o magicznych przedmiotów -owszem mo¿e nie ka¿dy stra¿nik ma miecz +1,ale gdyby tworzono je dla oficerów to czemu nie? <br />Poza tym bez magii i przedmiotów trudno by³oby chyba ludziom przetrwaæ w swiecie potworów z DR +1.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw sie 29, 2002 2:23 pm

<!--QuoteBegin-Molobo+-->
Molobo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Poza tym bez magii i przedmiotów trudno byłoby chyba ludziom przetrwać w swiecie potworów z DR +1.
<br />No niekoniecznie... Wszystko zależy jak wysoka jest DR... W Ravenlofice, świecie przecież typu low-magic istnieje wiele stworów, które posiadaja redukcję obrażeń, a mimo wszystko ludzie podejmują z nimi walkę... Oczywiście to utrudnia PC życie, ale coosh... <br /> <br />Pozdra
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

czw sie 29, 2002 2:45 pm

Trudno mi oceniæ mój ¶wiat, czy jest low-magic czy high-magic. Procentów nie wyznaczê. Powiem tylko tyle: magiczne przedmioty u 3 poziomowych NPC s± niezwykle rzadkie. U 6-9 czasem siê zdarz±. U potê¿niejszych s± raczej regu³±. Z graczami ró¿nie bywa. <br />Je¶li chodzi o inny wska¼nik "magiczno¶ci" (zwi±zany z tematem dyskusji) to nie ma czego¶ takiego jak sklepy magiczne, z magicznymi przedmiotami. Cena jest tak wysoka, ¿e w zasadzie by³oby to prowadzenie biznesu bez rynku zbytu. Zdarzaj± siê NPC i jeden PC ( :mrgreen: ), którzy tak zarabiaj± na ¿ycie. <br />-------- <br />Przedmioty magiczne s± dostêpne zasadniczo na drodze grabie¿y, questu etc. <br />-------- <br />Plotki jednak raczej dotycz± s³ynnych przedmiotów magicznych a niekoniecznie mieczy na +1. Tym bardziej, ¿e tego rodzaju enchantment jest trudno odró¿nialny od piêknego wykonania (i to przez PC jak i przez NPC). Staram siê te¿, ¿eby w miarê mo¿liwo¶ci przedmioty nie sprawia³y wra¿enia ta¶mowo¶ci. Czyli, ¿e nie ma gdzie¶ jakiej¶ bli¿ej nieznanej fabryki mieczy na +1, która wyposa¿y³a wszystkich stra¿ników miejskich w taki orê¿. <br />--------- <br />Nie prowadzê takich przygód, gdzie magia jest w powszechnym u¿ytku. Dla mnie to pozbawianie siê prawdopodobnie najlepszej nagrody, motywacji etc.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

czw sie 29, 2002 3:29 pm

Przypominam, ze wykonanie przedmiotow magicznych kosztuje XP, co moze i jest nielogiczne, ale bardzo ogranicza ich ilosc. <br /> <br />Co do przedmiotow z historia, to fajnie rozwiazano to w Baldurach, gdzie szmelc nie mial zadnej historii, a rzeczy +2 i wyzej lub ze zdolnosciami mialy historyjki. Oczywiscie to nie zawsze dziala, bo jak np. PC mag wykuwa vorpala+5, to jedyna historyjka moze byc jak do takiej wprawy doszedl. <br /> <br />I trzecia sprawa. Czy nie uwazacie, ze okreslenie "przedmiot magiczny" jest niemilosiernie dlugie i warto by wymyslic jakas jednowyrazowa nazwe. Czekam na propozycje.
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

czw sie 29, 2002 5:15 pm

Prawda jest, ze wszystko zalerzy od tego jak sie gra i w jakim swiecie, ale jak widze w czyms innym niz Earthdawn zamek, gdzie kazde dzwi sa magiczne, wszedzie sa czarodziejskie windy i inny syf to mnie az skreca. Co gorsza ostatnio tego typu wynalazki Hig Magic zaczely wedrowac do systemow, ktore sa wybitnie Low Magic jak Warhamer.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

czw sie 29, 2002 5:23 pm

Warhammer- brrr!Kojarzy mi siê z szaro¶ci± i nud± depresji dark fantasy 8) <br />Hej wszystko zale¿y jak przedstawisz -¶wiat pe³en magii mo¿e byæ fajnie opisany tak samo jak ¶wiat bez niej ,zale¿y to tylko od MG.Przefmioty magiczne s± neutralne same w sobie ,dopiero sposób w jaki siê je u¿yje mo¿e byæ postrzegany jako z³y lub dobry.Du¿o mo¿e sprawiæ brak wyzwania dla graczy ,za¶ ma³o uczucie irytacji(tyle staran i nic....)
 
Ristofan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:47 pm

czw sie 29, 2002 5:57 pm

U mnie sie to czesto zmienia - zalezy od nastroju :wink:. Zawsze uwazalem, ze magia to cos ekstra. Pamietam jak u jednego MG podrozowalismy chyba z miesiac (z przygodami pomiedzy), aby nasze 3-4 poziomowe postacie zdobyly miecz wykuty na +1 atak (nie-magiczny!)... ale z drugiej strony bez mikstur postacie szybko umieraja... trudno jest rozegrac jakies pasjonujace walki i gra stoi na krawedzi heroic-fantasy/dark-fantasy. Ostatnio stwierdzilem, ze magiczne rzeczy sa extra-rzadkie tak, aby dbali o swoj ekwipunek i nie bylo sytuacji w stylu: "moge poprosic ten miecz +2 za 7000 sz?". Wogole u mnie jest krucho z kasa, a stwierdzilem, ze mikstury leczenia beda powszechne tak jak alchemia, ale nie beda magiczne, a raczej quasi-magiczne, czyli lecza "instant", ale nie potrzebuja maga do stworzenia ani jakis super-trudnych do zdobycia skladnikow. U mnie mikstura leczenia stoi z reguly po jakies 30-50 sz, wiec graczom raczej starcza zaledwie na uzupelnianie zapasow, ale jak wskocza na wyzsze poziomy to sie zacznie prawdziwa zabawa :). U mnie magia to szczegolna rzadkosc...
 
Jacob__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: czw lip 25, 2002 10:29 pm

czw sie 29, 2002 8:49 pm

Kiedy prowadzi³em swoje pierwsze sesje (jeszcze wtedy Warhammer) to przez jakie¶ dwa lata wyznawa³em zasadê "Jak najmniej magicznych przedmiotów". Gracze nie narzekali a ja nie mia³em problemów z równowag± na sesjach. Kiedy dostali pierwsze mag. przedmioty widaæ by³o ¿e je cenili i nawet mowy nie by³o o tym by je sprzedaæ nawet za ca³± wioskê. <br />Potem przerzuci³em siê na AD&D i zacz±³em dawaæ im przedmioty trochê czê¶ciej. I chyba nic z tego dobrego nie wysz³o bo dochodzi³o do takich sytuacji ze gracze znajduj±cy jaki¶ mag. przedmiot pytali siê nawzajem " Ej ty chcesz tem miecz +1 bo ja juz takimam? - nie mam topór +1 - aha no to go sprzedamy" O zgrozo kilka takich przedmiotów nawet zostawili gdzie¶ po drodze bo im siê nosiæ nie chcia³o. <br />Teraz szykujê siê do prowadzenia w³asnego ¶wiata (D&D 3E) i chyba wrócê do tej metody stosowanej na pocz±tku. <br /> <br />Aha powy¿sze odnosi siê do przedmiotów o sta³ej mocy. <br />Takie rzeczy jak przedmioty jednorazowego u¿ytku, scrolle, przedmioty z ³adunkami i mikstury uwa¿am ¿e powinny byæ czê¶ciej dostêpne.
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

pt sie 30, 2002 5:28 am

A w³a¶nie, przypomnia³e¶ mi o przedmiotach ³adunkowych. Mam wra¿enie, ¿e przedmiot ³adunkowy to raczej bzdurny wynalazek. Fabularnie to po prostu potworek. Jasne, ¿e to w grze czasem siê przydaje, ¿eby przedmiot nie by³ zbyt pakerski. Ale przewa¿nie taka cecha przedmiotu po prostu sprawia, ¿e jest brzydszy, mniej dzia³a na wyobra¼niê. <br />----------- <br />Wiem, ¿e mo¿na mimo to uzasadniæ istnienie takich przedmiotów. ?e mo¿na mówiæ, ¿e konsumuj± one magiê w nich zawart±. A jak inaczej j± mierzyæ ni¿ ³adunkam, itd. Ale to brzydkie. Ja rzadko staram sie takie przedmioty dawaæ. Wolê s³abszy i nie³adunkowy ni¿ mocniejszy i ³adunkowy.
 
Ristofan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:47 pm

pt sie 30, 2002 10:00 am

Zawsze mozesz nie mowic ile ma ladunkow, tylko po jakims czasie mowic, ze jakby jego moc slabnie, a pozniej mowic, ze sie juz wyczerpal. W adeku chyba nawet identyfikacja dawala ci "ogolna liczbe ladunkow". Chodzi o to, ze to wg. mnie nawet nie musi sie nazywac ladunkami. Mag i tak nie ma czego nazywac ladunkami. Moze tylko stwierdzic, czy moc w nim zawarta jest duza, itp. Ja tam uzywam tych przedmiotow, ale szczerze mowiac... chyba od roku sie na sesji nie pojawily :wink: Musze nadrobic straty po wakacjach :wink:.
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

pt sie 30, 2002 10:43 am

<!--QuoteBegin-Ristofan+-->
Ristofan pisze:
<!--QuoteEBegin-->Zawsze mozesz nie mowic ile ma ladunkow, tylko po jakims czasie mowic, ze jakby jego moc slabnie, a pozniej mowic, ze sie juz wyczerpal. (...) Mag i tak nie ma czego nazywac ladunkami. Moze tylko stwierdzic, czy moc w nim zawarta jest duza, itp. (...)
<br /> <br />I to chyba jedyna (?) ³adna interpretacja takiego przedmiotu. Czernieje powiedzmy, s³abnie, klejnoty trac± po³ysk etc. Byle nie mówiæ - zu¿ywam ³adunek....
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

pt sie 30, 2002 11:19 am

Chyba rozumiem o co chodzi panu, panie nekromanto. Takze nie lubie tego calego zargonu z ladunkami, porcjami energii itp. Jeszcze chwila i zaczna mierzyc napiecie i natezenie magii w powietrzu. Ja to rozwiazuje podobnie jak Ristofan. Ba, co wiecej nawet nie mowilem graczom, jak gralismy w Warhamera i moj autorski ile co kosztuje w punktach czarow, tylko, ze maja jeszcze wiele mocy lub, ze moc im sie konczy.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

pt sie 30, 2002 12:25 pm

A ja lubiê zracjonalizowanie magii-w koñcu to tylko inna forma energii pozwalaj±ca kszta³towaæ ¶wiat.Ciekawi± mnie rozwi±zania wp³ywu my¶li naukowej do magii.Tu przypomina mi siê fajna zabawka z Athasu-¿ywe bransolety owady ,które wydaj± klikocz±cy d¿wiêk w pobli¿u planarnej energii.?wiat w którym poznano by tajniki magii by³by ca³kiem inny od naszego i ¿eby wymy¶leæ ciekawe rozwi±zanie trzeba mieæ kreatywny umys³ .Mo¿na stworzyæ naprawdê ciekawe rzeczy.Osobi¶cie grywaj±c magiê chcia³bym poznaæ sekrety magii ,tak jak naukowiec odkrywa tajniki ewolucji czy elektryczno¶æi.Przedmioty magiczne nie maj± dla mnie ¿adnej aury tajemniczo¶ci i dobrze.Nie jestem osob± ,która toleruje dobrze tajemniczo¶æ i zagadki. Wolê dobrze wiedzieæ jakie s± zasady magii i jej ¿ród³±. Lubie magiczne przedmioty bo czyni± moj± postaæ siln± , mogê je spieniê¿yæ lub wi±¿e siê z nimi moja historia.Moja postaæ do dzi¶ nosi Amulet Starej Kobiety -kompletnie bezu¿yteczny ,ale sentyment mam do niego. To jednak tylko moje preferencje, wiem ¿e niektórzy wol± co¶ innego......
 
Ristofan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:47 pm

pt sie 30, 2002 1:08 pm

U mnie tylko potezni czarodzieje mowia "ladunek", itp, sa to osoby, ktore znaja sie na tym lepiej niz jakis adept. Moi gracze wogole maja pecha :evil: . Za powiedzienie "czesc", "ladunek", "punkty zycia", "poziom", "spadowa", itp. wspolczesne slownictwo maja minusowe PD. Ale to nie problem bo gracze i tak sie wczuwaja... wracajac do tematu to "ladunkowe" przedmioty sa bardzo przydatne zwlaszcza poczatkujacym czarodziejom, aby ci mogli sie troche pobawic swoimi umiejetnosciami bo czarodziej, ktory rzuci swoj magiczny pocisk ma do wyboru albo sie rzucic w wir walki (ze swoimi marnymi okoly 4 pkt. zycia) lub sie gdzies schowac, a tak moze z bezpiecznej odleglosci rzucac czary, tak samo jest z mikturami i zwojami. Trzeba pozwolic czasami aby nawet 1-wszo poziomowe postacie poczuly ze sa kims. Powiedzmy majac mikstury leczenia i kleryka oraz maga rzucajacego czary (nawet 2 czy 3 poz.) to pierwszo poziomowa ekipa moze rozwalic powiedzmy... trolla. W koncu to heroic-fantasy, a nie dark... chociaz jak kto woli to i pozostaje przy darku... ohhh! znowu odchodze od tematu :mad: .
 
Jacob__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: czw lip 25, 2002 10:29 pm

pt sie 30, 2002 7:53 pm

<!--QuoteBegin-nekromancer+-->
nekromancer pisze:
<!--QuoteEBegin-->A w³a¶nie, przypomnia³e¶ mi o przedmiotach ³adunkowych.
<br /> <br />Oczywi¶cie nazwa przedmiot ³adunkowy to tylko nazwa techniczna. Staram siê tak nie nazywac przedmiotów w grze. A co do samych ³adunków to generalnie jestem podobnego zdania co Ristofan ¿e nawet najsilniejsi u¿ytkownicy magii nie powinni znac dok³adnej ich ilo¶ci. <br />Tym wiêksza zabawa pó¼niej na sesji w momencie gdy w czasie walki taki przedmiot graczowi nagle nie zadzia³a. Zmusza go to do kombinowania albo za wczasu do ograniczenia u¿ytkowania takiego przedmiotu bo nigdy nie wie kiedy bêdzie mu on bardziej potrzebny. <br />Ale fajny jest pomys³ z widocznymi zmianami przedmiotu, napewno go zastosujê.
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

pt sie 30, 2002 8:07 pm

No i uda³o Wam siê wyraziæ moje w±tpliwo¶ci lepiej odemnie. :oops: <br />?eby to wszystko wprowadziæ i uciec od ¿argonu "technicznego" o tych ³adunkach, trzeba niestety systematycznie prowadziæ notatki na sesji. Ale coosh... Jak praca, to praca :wink: <br />--------- <br />Oczywi¶cie, ¿e niektóre postaci graczy i NPC, je¶li ich kompetencje zawodowe to uzasadniaj±, to mog± tak mówiæ i to nie bêdzie raziæ. Jak to by³o wy¿ej, wysocy magowie tak sobie mog± teoretyzowaæ.
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

śr wrz 04, 2002 1:04 pm

Z tymi magicznymi przedmioptami i ich tworzeniem. Jak to jest. Mozna sobie powiedziec ,,dzis stworze super artefakt" i tak siasc i zrobic, czy tez trzeba miec odpowiednia zdolnosc, albo zaklecie w rodzaju ,,stworzenie miecza +1) na kazdy przedmiot?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr wrz 04, 2002 4:41 pm

Na 3E potrzeba odpowiedniego featu(ów), poziomu i znajomo¶ci czarów. Poza tym warto te¿ daæ jaki¶ czas na przeprowadzenie badañ (opcjonalnie).
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

śr wrz 04, 2002 7:56 pm

Czyli wychodzi na to, ze jednak nie kazdy mag moze otworzyc fabryke magicznych przedmiotow i nie kazdego typu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości