Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

Punkty umiejętności dla maga i ....

pn lis 18, 2002 4:51 pm

Chciałem poruszyć temat przyznawania punktów umiejętności dla następujących klas: <br />1)Mag <br />2)Kapłan <br />3)Czarownik <br />Są to klasy odpowiadajace typowemu uczonemu, gdzie wiedza jest podstawą. Zazwyczaj tego typu postacie mają wiele umiejętności z rodzaju Knowledge(Wiedza). Dziwi mnie tylko, że przy ich charakterystykach stwierdzone zostało, że otrzymują tylko 2 punkty + modyfikator ze współczynnika. Może tu był jakiś błąd? Ale do tej pory nie słyszałem o żadnej erracie. Dziwnie to wygląda jeśli jest się np. kapłanem Oghmy i otrzymuje się 2 pkt. na poziom, a taki barbarzyńca dostaje dwa razy więcej. :? Czy jest to może(choć dziwny byłby to argument) spowodowane tym, że postacie typu mag czy kapłan mają zazwyczaj wysokią inteligencję i bonus jaki z niej otrzymują rekompensuje małą ilość bazowych punktów?(taki mały zabieg by utrzymać równowagę w punktach różnych klas.) Może ktoś racjonalnie wytłumaczyć czym sugerowali się twórcy systemu? :? Dzięki z góry! :)
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

pn lis 18, 2002 4:56 pm

Ilość punktów jest rowniez uzależniona od ilości klasowych zdolności. Klasa, która ma mało klasowych umiejętności (np.: mag) ma malo punktów, a na przykład zlodziej (bardzo dużo zdolności) - dużo. <br /> <br />Poza tym z tą "naukowością" czarownika bym nie przesadzał. To wrodzony talent, a nie wyuczony... <br /> <br />Pozdra
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pn lis 18, 2002 5:01 pm

To prawda, to wydaje siê dziwne :? . Ja bym proponowa³ podniesienie do 4 punktów, wtedy ro¿nica miêdzy nimi a Mnichem czy ?otrem nie bêdzie a¿ tak du¿a. <br /> <br />A teraz typowy BN (NPC) z klasami i ich punkty na poziom (wed³ug Dungeon Master's Guide): <br />-barbarzyñca (Int 10): 4 na poziom <br />-kleryk (Int 10): 2 na poziom <br />-mag (Int 15): 4 na poziom <br />-zaklinacz (Int 10): 2 na poziom <br />Typowy barbarzyñca z przeciêtn± inteligencj± posiada tyle samo punktów co typowy mag z wysok± inteligencj± :? .
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

pn lis 18, 2002 5:01 pm

ja tez widze ten problem <br />podnioslem ilos WSZYSTKICH klas o 2 <br />tak wiec mag ma 4+int na poziom <br />takze wojownik moim zdaniem potrzebuje wiecej skilli <br />pozatym wszystkie poprawione przez Montiego <br />charakteryzuja sie wzrostem skilli
 
Awatar użytkownika
Mirit
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 905
Rejestracja: ndz wrz 28, 2003 3:54 pm

pn lis 18, 2002 5:47 pm

Bardzo sie ciesze ze zostal poruszony ten temat :) , albowiem też się zastanawiałem dlaczego mam mniej punktów niżdrużynowy barbarian z int 12 :? , teraz juz wiem... I zastosuję korektę o 2 :) dla uczonych .
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

wt lis 19, 2002 8:31 am

<!--QuoteBegin-Morog+-->
Morog pisze:
<!--QuoteEBegin-->pozatym wszystkie poprawione przez Montiego  <br />charakteryzuja sie wzrostem skilli
<br />To nie jest argument. Monte przebudował te klasy w bardzo wielu miejscach, a nie tylko dodał im punkty zdolności. Na przykład bard jest zupełnie inną postacią. <br /> <br />Przykład uważam więc za dość kiepski... <br /> <br />Pozdra
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

śr lis 20, 2002 11:45 am

wizard na wyzszych lvlach ma wysokiego inta <br />w zwiazku z tym ma wicej punktow <br /> <br />a sorcerer ma tylko 1 knowledga - arcana <br />reszta nie jest klasowa <br /> <br />ja gram wizardem i uwazam ze punktow jak najbardziej wystarczy :) <br />a sorcererowi na klasowe skile wystarcza 3 punkty : ))))))))) <br /> <br />pozdrawiam <br />kruk
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

śr lis 20, 2002 8:05 pm

danant <br /> <br />nie calkiem sie z Toba zgodze <br />nowy Sorcerer rozni sie tylko klasowym Dyplomacy, 4 na skille i d6 na HP <br />nie jest to calkowicie nowa klasa
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw lis 21, 2002 9:13 am

<!--QuoteBegin-Morog+-->
Morog pisze:
<!--QuoteEBegin-->danant <br /> <br />nie calkiem sie z Toba zgodze <br />nowy Sorcerer rozni sie tylko klasowym Dyplomacy, 4 na skille i d6 na HP <br />nie jest to calkowicie nowa klasa
<br />Ma również poprzesuwane zaklęcia (Vide Shield na 2 a nie na 1 poziomie, haste na 4 a nie na 3 itd.). Dostaje więcej znanych zaklęć, nie musi stosować komponentów... Aha i zapomniałem, że wykasowano mu wszelkie czary do długim czasie rzucanai (papa identyfikacjo...) <br /> <br />Masz racje Morog - zmiana z 2 na 4 punkty umiejętności to w zasadzie jeydyna istotna zmiana [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br /> <br />Pozdra
 
Anonim_1

czw lis 21, 2002 1:14 pm

IMHO ilość punktów na umiejętności została określona dobrze. Z dwóch powodów: <br />1) Umiejętności to nie tylko czysta wiedza, stąd klasy jak Barbarzyńca czy Ranger, by móc wybrać niezbędne im umiejętności potrzebują 4+Int mod. <br />2) Intelekt Czarodzieja jest zazwyczj na wysokim poziomie, więc 2 + Int mod. powinno mu wystarczyć do wybrania potrzebnych umiejętności.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw lis 21, 2002 4:55 pm

<!--QuoteBegin-ShadEnc+-->
ShadEnc pisze:
<!--QuoteEBegin-->2) Intelekt Czarodzieja jest zazwyczj na wysokim poziomie, więc 2 + Int mod. powinno mu wystarczyć do wybrania potrzebnych umiejętności.
<br />Choć to dla mnie dziwny argument ale, jak napisałem, prawdopodobnie nim kierowali się twórcy systemu.To powoduje, że większość początkującym magów daje sobie na początku Inteligencję na maksimum. Problem w tym, że jak chce się grać uczonym(np.kapłanem) i rozdać punkty na umiejętności typu Knowledge(na ok 5-7)i Uzdrowienie, to naprawdę mało zostanie na inne lecz bardzo potrzebne(nasłuchiwanie, zauważenie czy szukanie-ta umiejetność też przyda się uczonemu. W końcu trzeba się czasem nieźle wysilić by znaleźdź w wielkiej bibliotece księgę, której się poszukuje :wink: ) Przypominam, że u kapłana Mądrość jest priorytetowa, Inteligencja jest na drugim miejscu. <br /> <br />Nie wiem jak to jest rozwiązane w innych d20-kach ale w Star Wars jest to określone jasno:klasy typu wojownika dostaje 4 pkt., a klasy typu uczonego 6 pkt. Oczywiście typ łotrzyka 8 pkt :mrgreen: . Tylko 1 typcommoner'a-Thug-dostaje 2 pkt.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

sob gru 28, 2002 7:58 pm

Dobra, to ja wtrące swoje trzy grosze... <br /> <br />Zaklinacz <br />PHP, str 50 (wydanie angielskie) <br />they frequently serve as the "face" for an adventuring party, negotiating, bargaining, and speaking for others. <br />wg. tego zwiększyłem ilość pkt z 2 na 4 i dodałem dyplomacje, bluff oraz gather information. <br /> <br />Kapłan <br />Z własneg doświadczenia wiem, że kapłan w prawdziwym świecie i w fantasy musi umieć dwa lub trzy razy więcej, niż zwykły zjadacz chleba. <br />Dlatego z 2 na 4.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn cze 09, 2003 11:11 am

czy nie uwa¿asz ¿e kostka k8, atak 3/4 kostki, 2 dobre save (Will i Fort) oraz mo¿liwo¶æ rzucania czarów nawet w najciê¿szych zbrojach i tarczach oraz spora ilo¶æ tych czarów (bazowo 6+1) spokojnie to rekompensuje?
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn cze 09, 2003 11:18 am

Nie zmienia to faktu ¿e nie mo¿na mieæ ciastka i zje¶æ ciastka. Co¶ za co¶ ...
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

pn cze 09, 2003 11:21 am

Gosciu <br /> <br />niektorzy sadza ze wszystko musi byc w rownowadze <br />nie zgadam sie z nimi <br />moze dlatego ze obrucz plusow i bonusow <br />liczy sie tez dla mnie etos kaplana <br />dlatego u mnie kaplan ma 4+int punktow na umiejetnosci
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn cze 09, 2003 11:25 am

Nie widzê powodów dla których mia³oby siê kap³ana jeszcze usprawniaæ, wniosek jest taki ¿e albo graj±cy nimi u Ciebie nie potrafi± dobrze wykorzystywaæ tego co maj± albo lubisz udziwniac nawet to co dobrze funkcjonuje
 
Razor__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: sob sty 11, 2003 12:45 pm

pn cze 09, 2003 11:28 am

sam nie wiem co o tym mysleæ ale maj±c mniej punktów skilli ciê¿ej jest spe³niæ wymagania do jakiej¶ klasy presti¿owej . powiedzmy ¿e ma 2 co poziom to je¶li jest w wymaganiach jake¶ um m-dzy klasowa to ro¶nie o 1 punkt co pziom czyli w konsewencji wyd³u¿a siê nam okres czekanie (i nie rozwijamy innych imiejêtno¶ci)
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn cze 09, 2003 11:50 am

Co¶ za co¶. Je¶li uwa¿asz ¿e to co wymy¶li³y têgie g³owy od systemu jest kretyñskie mo¿esz to zmieniæ (jak Morog) i mo¿esz np. daæ kap³anowi 10 skillpoints na poziom. <br /> <br />Powstaje tylko pyytanie: <br /> <br />dlaczego wtedy wojownik, paladyn, sorceror i wizard maj± 2?barb, bard, monk, druid i ranger 4 a rogue tylko 8? Przecie¿ innym klasom te¿ ciê¿ko wchodzi siê na PrC <br />Czemu ca³y MM ma o ile¶tam mniej ni¿ kap³an?
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pn cze 09, 2003 12:07 pm

<!--QuoteBegin-Morog+-->
Morog pisze:
<!--QuoteEBegin-->niektorzy sadza ze wszystko musi byc w rownowadze <br />nie zgadam sie z nimi
<br />Bo najlepiej, gdy jedna profesja jest silniejsza od innych (mag) i gra nią Morog z szulerską dwudziestką. <br /> <br />A system skills jest w całości zbyt sztywny i mam nadzieję, że 3,5E to zmieni.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn sie 11, 2003 11:34 am

<!--QuoteBegin-randziu+-->
randziu pisze:
<!--QuoteEBegin-->no dobra ale jak dlamnie to powinno wygladac troche inaczej, a mianowicie dlaczego umiejetnosci zaleza tylko od inteligencji, np. otwieranie zamkow wymaga ietylko int ale przedewszystkim zr. czyli glownej cechy dla lotrzyka , tak jak int dla czarodzieja czy charyzma dla zaklinacza , ich umiejetnosci sa zwiazane wlasnie z tymi cechami wiec czemu niemieli by oni otrzymywac punktów w zwiazku z ilosciam  glownej cechy tylko int. bo czy zaklinacz musi byc inteligentny zeby skupiac sie na rzycaniu czaru w czasie walki ... niesadze
<br />Umiejętności zależą od przypisanych im atrybutów. Tylko zdobyte punkty na owe umiejętności zależą od inteligencji. A jest tak ponieważ inteligencja określa zdolność przyswajania wiedzy. Co z tego, że ktoś jest bardzo zręczny jak opornie będzie mu szło pojmowanie np. posługiwania się wytrychem? Pozatym łotrzyk i tak dostaje masę punktów na poziom, więc nie ma co narzekać :wink: .
 
vvojtas
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1579
Rejestracja: pn maja 07, 2007 5:24 pm

czw paź 02, 2003 5:59 pm

Grajac takimi postaciami jak czarodziej, mag czy kapłan można by dawać punt ekstra co poziom ktory musi przeznaczyć do okleślonej umiejętności 8) .Wkurza mnie że taki barbażyńca dostaje więcej umiejętności odo mnie. :mad: <br /> <br />Ale na razie mój mistrz gry na coś takiego nie pozwoli. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crying.gif[/img] <br />poniekąd ma nawet racje ci co wymyśli tą grę chyba wiedzą co robią <br /> <br /><!--QuoteBegin-randziu+-->
randziu pisze:
<!--QuoteEBegin-->no dobra ale jak dlamnie to powinno wygladac troche inaczej, a mianowicie dlaczego umiejetnosci zaleza tylko od inteligencji, np. otwieranie zamkow wymaga ietylko int ale przedewszystkim zr. czyli glownej cechy dla lotrzyka , tak jak int dla czarodzieja czy charyzma dla zaklinacza , ich umiejetnosci sa zwiazane wlasnie z tymi cechami wiec czemu niemieli by oni otrzymywac punktów w zwiazku z ilosciam glownej cechy tylko int. bo czy zaklinacz musi byc inteligentny zeby skupiac sie na rzycaniu czaru w czasie walki ... niesadze  <br />
<br />To jest nawet ciekawy pomysł. Możesz się nauczyć dodatkowo liczbę umiejętności z danego atrybutą równą połowie jego modyfikatora <br />trzeba by wtedy równiż odpowiednio zmniejszyć ilość nowych umiejętności co level.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

czw paź 02, 2003 7:29 pm

<!--QuoteBegin-VVojtas+-->
VVojtas pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wkurza mnie że taki barbażyńca dostaje więcej umiejętności odo mnie.
<br />A policzyłeś sobie ile Ty jako mag z wysoką Inteligencją dostaje w sumie punktów umiejętności na poziom :?: <br />Poza tym barbarzyńca ma większą klasową liczbę umiejętności. <br />A dawanie ilości punktów za atrybuty jak zręczność to zły pomysł. Wysoka Zręczność przecież jest już dodawana do testu na np Hide, czy Move Silently...
 
vvojtas
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1579
Rejestracja: pn maja 07, 2007 5:24 pm

czw paź 02, 2003 8:45 pm

<!--QuoteBegin-Rend+-->
Rend pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-VVojtas+-->
VVojtas pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wkurza mnie że taki barbażyńca dostaje więcej umiejętności odo mnie.
<br />A policzyłeś sobie ile Ty jako mag z wysoką Inteligencją dostaje w sumie punktów umiejętności na poziom :?: <br />Poza tym barbarzyńca ma większą klasową liczbę umiejętności. <br />A dawanie ilości punktów za atrybuty jak zręczność to zły pomysł. Wysoka Zręczność przecież jest już dodawana do testu na np Hide, czy Move Silently...
<br />Na ja mam inteligencje a on siłę on dostaje swoje premie a ja swoje wystarcz że ma modyfikator +1 i na początku dostaje tyle co ja. <br />Nie twierdze że to nie jest słuszne ale mnie wkurza (może bardzie przez to że wydaje się tych punktów mało)
 
Steelheart
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: czw paź 02, 2003 7:49 pm

sob paź 04, 2003 11:20 pm

Poza tym popatrzmy na to troche zyciowo. Kto nabiera wiekszej wprawy np. w chodzeniu cicho? Polgoly facet uganiajacy sie po lesie, czy mag studiujacy w swej wierzy chodzacy jedynie do lodowki po piwo? :wink: <br /> <br />Magowie moga byc bystrzejsi dlatego dostaja swoje punkty przewaznie z bonusa z Int.
 
Zak Sey Ghareth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 9:17 pm

ndz paź 05, 2003 4:58 am

Steelheart:
Poza tym popatrzmy na to troche zyciowo. Kto nabiera wiekszej wprawy np. w chodzeniu cicho? Polgoly facet uganiajacy sie po lesie, czy mag studiujacy w swej wierzy chodzacy jedynie do lodowki po piwo?  
<br />Trochê siê pomyli³e¶, bo wg w/w to owszem, mag nie powinien rozwijaæ cichego skradania, ale siedz±c w wie¿y i studiuj±c powinien dostaæ punkty do knowledge. Twój przyk³ad jest z³y. <br /> <br />
Magowie moga byc bystrzejsi dlatego dostaja swoje punkty przewaznie z bonusa z Int.
<br />Mnie siê zdaje, ¿e chodzi o inteligencjê. Osoba inteligentna ³atwiej siê uczy, wiêcej rozumie i zdobêdzie wiêcej umiejêtno¶ci. NIe chodzi tylko o spostrzegawczo¶æ.
 
Steelheart
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: czw paź 02, 2003 7:49 pm

ndz paź 05, 2003 5:16 pm

No ok zgadzam sie z toba Zak Sey Ghareth, ale punkty jakie mu przydzielasz starczaja na rozwijanie tychze umiejetnosci.
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

ndz paź 05, 2003 7:34 pm

Moim zdaniem, to jest tak, ¿e na ten przyk³ad Czarodziej wiêcej wydaje na umiejêtno¶ci typu wiedza. Poniewa¿ wiedzy nie zdobywa siê bardzo szybko dostaje 2, ale inteligencja pomaga szybciej tê wiedzê poj±æ, dlatego dostaje sporo od inteligencji. Za¶ jaki¶ Wojownik, dostaje wiêcej, poniewa¿ szybciej siê uczy, powiedzmy cichego poruszania siê.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości