Morog pisze:<br />To nie jest argument. Monte przebudował te klasy w bardzo wielu miejscach, a nie tylko dodał im punkty zdolności. Na przykład bard jest zupełnie inną postacią. <br /> <br />Przykład uważam więc za dość kiepski... <br /> <br />Pozdra<!--QuoteEBegin-->pozatym wszystkie poprawione przez Montiego <br />charakteryzuja sie wzrostem skilli
Morog pisze:<br />Ma również poprzesuwane zaklęcia (Vide Shield na 2 a nie na 1 poziomie, haste na 4 a nie na 3 itd.). Dostaje więcej znanych zaklęć, nie musi stosować komponentów... Aha i zapomniałem, że wykasowano mu wszelkie czary do długim czasie rzucanai (papa identyfikacjo...) <br /> <br />Masz racje Morog - zmiana z 2 na 4 punkty umiejętności to w zasadzie jeydyna istotna zmiana [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br /> <br />Pozdra<!--QuoteEBegin-->danant <br /> <br />nie calkiem sie z Toba zgodze <br />nowy Sorcerer rozni sie tylko klasowym Dyplomacy, 4 na skille i d6 na HP <br />nie jest to calkowicie nowa klasa
ShadEnc pisze:<br />Choć to dla mnie dziwny argument ale, jak napisałem, prawdopodobnie nim kierowali się twórcy systemu.To powoduje, że większość początkującym magów daje sobie na początku Inteligencję na maksimum. Problem w tym, że jak chce się grać uczonym(np.kapłanem) i rozdać punkty na umiejętności typu Knowledge(na ok 5-7)i Uzdrowienie, to naprawdę mało zostanie na inne lecz bardzo potrzebne(nasłuchiwanie, zauważenie czy szukanie-ta umiejetność też przyda się uczonemu. W końcu trzeba się czasem nieźle wysilić by znaleźdź w wielkiej bibliotece księgę, której się poszukuje ) Przypominam, że u kapłana Mądrość jest priorytetowa, Inteligencja jest na drugim miejscu. <br /> <br />Nie wiem jak to jest rozwiązane w innych d20-kach ale w Star Wars jest to określone jasno:klasy typu wojownika dostaje 4 pkt., a klasy typu uczonego 6 pkt. Oczywiście typ łotrzyka 8 pkt . Tylko 1 typcommoner'a-Thug-dostaje 2 pkt.<!--QuoteEBegin-->2) Intelekt Czarodzieja jest zazwyczj na wysokim poziomie, więc 2 + Int mod. powinno mu wystarczyć do wybrania potrzebnych umiejętności.
Morog pisze:<br />Bo najlepiej, gdy jedna profesja jest silniejsza od innych (mag) i gra nią Morog z szulerską dwudziestką. <br /> <br />A system skills jest w całości zbyt sztywny i mam nadzieję, że 3,5E to zmieni.<!--QuoteEBegin-->niektorzy sadza ze wszystko musi byc w rownowadze <br />nie zgadam sie z nimi
randziu pisze:<br />Umiejętności zależą od przypisanych im atrybutów. Tylko zdobyte punkty na owe umiejętności zależą od inteligencji. A jest tak ponieważ inteligencja określa zdolność przyswajania wiedzy. Co z tego, że ktoś jest bardzo zręczny jak opornie będzie mu szło pojmowanie np. posługiwania się wytrychem? Pozatym łotrzyk i tak dostaje masę punktów na poziom, więc nie ma co narzekać .<!--QuoteEBegin-->no dobra ale jak dlamnie to powinno wygladac troche inaczej, a mianowicie dlaczego umiejetnosci zaleza tylko od inteligencji, np. otwieranie zamkow wymaga ietylko int ale przedewszystkim zr. czyli glownej cechy dla lotrzyka , tak jak int dla czarodzieja czy charyzma dla zaklinacza , ich umiejetnosci sa zwiazane wlasnie z tymi cechami wiec czemu niemieli by oni otrzymywac punktów w zwiazku z ilosciam glownej cechy tylko int. bo czy zaklinacz musi byc inteligentny zeby skupiac sie na rzycaniu czaru w czasie walki ... niesadze
randziu pisze:<br />To jest nawet ciekawy pomysł. Możesz się nauczyć dodatkowo liczbę umiejętności z danego atrybutą równą połowie jego modyfikatora <br />trzeba by wtedy równiż odpowiednio zmniejszyć ilość nowych umiejętności co level.<!--QuoteEBegin-->no dobra ale jak dlamnie to powinno wygladac troche inaczej, a mianowicie dlaczego umiejetnosci zaleza tylko od inteligencji, np. otwieranie zamkow wymaga ietylko int ale przedewszystkim zr. czyli glownej cechy dla lotrzyka , tak jak int dla czarodzieja czy charyzma dla zaklinacza , ich umiejetnosci sa zwiazane wlasnie z tymi cechami wiec czemu niemieli by oni otrzymywac punktów w zwiazku z ilosciam glownej cechy tylko int. bo czy zaklinacz musi byc inteligentny zeby skupiac sie na rzycaniu czaru w czasie walki ... niesadze <br />
VVojtas pisze:<br />A policzyłeś sobie ile Ty jako mag z wysoką Inteligencją dostaje w sumie punktów umiejętności na poziom <br />Poza tym barbarzyńca ma większą klasową liczbę umiejętności. <br />A dawanie ilości punktów za atrybuty jak zręczność to zły pomysł. Wysoka Zręczność przecież jest już dodawana do testu na np Hide, czy Move Silently...<!--QuoteEBegin-->Wkurza mnie że taki barbażyńca dostaje więcej umiejętności odo mnie.
Rend pisze:<br />Na ja mam inteligencje a on siłę on dostaje swoje premie a ja swoje wystarcz że ma modyfikator +1 i na początku dostaje tyle co ja. <br />Nie twierdze że to nie jest słuszne ale mnie wkurza (może bardzie przez to że wydaje się tych punktów mało)<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-VVojtas+-->VVojtas pisze:<br />A policzyłeś sobie ile Ty jako mag z wysoką Inteligencją dostaje w sumie punktów umiejętności na poziom <br />Poza tym barbarzyńca ma większą klasową liczbę umiejętności. <br />A dawanie ilości punktów za atrybuty jak zręczność to zły pomysł. Wysoka Zręczność przecież jest już dodawana do testu na np Hide, czy Move Silently...<!--QuoteEBegin-->Wkurza mnie że taki barbażyńca dostaje więcej umiejętności odo mnie.
<br />Trochê siê pomyli³e¶, bo wg w/w to owszem, mag nie powinien rozwijaæ cichego skradania, ale siedz±c w wie¿y i studiuj±c powinien dostaæ punkty do knowledge. Twój przyk³ad jest z³y. <br /> <br />Poza tym popatrzmy na to troche zyciowo. Kto nabiera wiekszej wprawy np. w chodzeniu cicho? Polgoly facet uganiajacy sie po lesie, czy mag studiujacy w swej wierzy chodzacy jedynie do lodowki po piwo?
<br />Mnie siê zdaje, ¿e chodzi o inteligencjê. Osoba inteligentna ³atwiej siê uczy, wiêcej rozumie i zdobêdzie wiêcej umiejêtno¶ci. NIe chodzi tylko o spostrzegawczo¶æ.Magowie moga byc bystrzejsi dlatego dostaja swoje punkty przewaznie z bonusa z Int.