Zrodzony z fantastyki

 
Sithicus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: czw sty 02, 2003 2:57 pm

Op³aty za ³adunki

śr sty 08, 2003 12:52 pm

Jak to jest z op³atami za ponowne na³adowanie przedmiotu magicznego typu ró¿d¿ka czy te¿ laska? Ile siê za to p³aci?
 
Loethlin@-'-,--
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 965
Rejestracja: ndz gru 08, 2002 12:50 pm

śr sty 08, 2003 12:54 pm

Wydaje mi siê, ¿e chyba nie da siê ponownie na³adowaæ ró¿d¿ki czy innego przedmiotu. Ale nie jestem pewna, musia³abym sprawidziæ, a nie ma mnie w domu teraz i nie mam jak.
 
Rhun
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 4:48 pm

Re: Op³aty za ³adunki

śr sty 08, 2003 2:52 pm

<!--QuoteBegin-Sithicus+-->
Sithicus pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jak to jest z op³atami za ponowne na³adowanie przedmiotu magicznego typu ró¿d¿ka czy te¿ laska? Ile siê za to p³aci?
<br />Sithicus prawdopodobnie (z tego co pamiêtam) nie ma mo¿liwosci do³adowywania lasek i ró¿d¿ek. <br />Polecam Ci lekturê postów z tego forum o temacie Laski. <br /> <br />Z powa¿aniem
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

Re: Op³aty za ³adunki

śr sty 08, 2003 10:57 pm

<!--QuoteBegin-Sithicus+-->
Sithicus pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jak to jest z op³atami za ponowne na³adowanie przedmiotu magicznego typu ró¿d¿ka czy te¿ laska? Ile siê za to p³aci?
<br />Oficjalnie nie jest to mo¿liwe. Gdy przedmiot siê wyczerpie, to wykonuje siê nowy. <br /> <br />Ale na spotkaniu forumowiczów Morog przypomnia³ :wink: o nieoficjalnym rozwi±zaniu. Pochodzi ono z Netbook of Feats #9 (PDF 1.97 MB). Oto jak to wygl±da: <br /><!--QuoteBegin-Bradley H. Bemis Jr.+-->
Bradley H. Bemis Jr. pisze:
<!--QuoteEBegin-->RECHARGE [Item Creation] <br />You can recharge your magical items rather than create new ones <br />Prerequisite: Item creation feat for the item in question. <br />Benefit: You may spend 3/4 of the required time, experience, and money recharging an item. You may fully recharge the item or you may recharge the item on a chargeby-charge basis. To recharge a magical device, your recharging cost is 75% of the original item (for each element of creation). To determine the cost for a specific number of charges (if you don’t want to fully recharge a device for whatever reason), take the recharging costs and divide them by the maximum number of charges the device can carry. <br />This is your recharge cost per charge. <br />Special: This feat can only be used with items that have charges. They can only be recharged to the maximum number of charges allowed at the time it was originally created. This uses the optional rule that charged items can be recharged. <br />Example: Nimrod, the creator, designs a new wand that can make cheese. This wand uses a number of charges based on the kind of cheese made. Nimrod is a 9th level wizard with a 17 Intelligence (I use the alternate charges rule presented under Item Creation). His new wand is created with the ability to hold a maximum of 36 charges (level 9 x <br />Intelligence bonus of +3) for a total of 9 x 4. Nimrod has been using his wand of cheese quite frequently (he’s a weremouse) and only has 6 charges left. Since creating his wand, he is now 10th level and also received a boost to his intelligence (now 18.).... these have no impact on the wand, because it was created to hold 36 charges... that’s all it will <br />ever hold unless Nimrod goes through the initial creation process again (which I might discount slightly). Lets say this wand cost him 5,000gp and 800xp. The recharge cost for this wand is 3,750gp and 600xp. Now lets say that Nimrod doesn’t have the XP to spend, but really wants to recharge the wand. He is willing to settle for a smaller recharge, but can only spare 100xps. Now we need to determine the cost per charge. Our recharge cost is 3,750gp and 600xp, so we need to divide those by 36 (the maximum number of charges). The result is 104gp and 17xp for each charge. We said Nimrod had 100xp to spare, so he could add 5 charges (now he has 11 available). The cost of these 5 charges is <br />520gp and 85xp. Last I heard, Nimrod was working on a wand of wine to go with his cheese.
 
Łukasz B.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt cze 25, 2002 11:39 pm

śr sty 08, 2003 11:55 pm

Ja pozwalam na do³adowywanie. Wystarczy zap³aciæ równowarto¶æ brakuj±cych ³adunków.
 
Smok_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:05 pm

czw mar 13, 2003 5:49 pm

Ja pozwoli³em na to tylko jeden raz. Dotyczy³o to naprawdê potê¿nego artefaktu a gracze nie¼le siê natrudzili zeby go zdobyæ. Oczywi¶cie nic za darmo do³adowanie kosztowa³o 3000 z³ota za ³adunek.
 
Baob Szary
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: pt lut 14, 2003 12:48 pm

czw mar 13, 2003 5:58 pm

Moim zdaniem nie powinno siê do³adowywaæ takich przedmiotów. <br />Po co w tedy tworzonoby nowe? <br />P.S. <br />Jeszcze przemys³ ró¿d¿karski by zbankrutowa³ :wink:
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

czw mar 13, 2003 6:11 pm

<!--QuoteBegin-Baob Szary+-->
Baob Szary pisze:
<!--QuoteEBegin-->Moim zdaniem nie powinno się doładowywać takich przedmiotów. <br />Po co w tedy tworzonoby nowe? <br />P.S. <br />Jeszcze przemysł różdżkarski by zbankrutował :wink:
<br />Wcale nie. Naładowanie też kosztuje. A po co tworzyć nowe? Może dlatego, że np. wiele różdżek zaginęło podczas wypraw magów. Leży bez magicznej mocy jest tak samo podatna na wiek jak chociażby łyżka więc się niszczy.
 
Awatar użytkownika
bukwa
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 08, 2003 12:48 pm

Doładowywanie różdżek

czw mar 13, 2003 6:26 pm

<!--QuoteBegin-Baob Szary+-->
Baob Szary pisze:
<!--QuoteEBegin-->Moim zdaniem nie powinno się doładowywać takich przedmiotów. <br />Po co w tedy tworzonoby nowe? <br />P.S. <br />Jeszcze przemysł różdżkarski by zbankrutował :wink:
<br />W drugiej edycji można było bez problemu doładowywać przedmioty magiczne i nikt się temu nie dziwił. Obecna sytuacja dziwi mnie zwłaszcza z tego powodu, że w 3E o niebo łatwiej jest stworzyć nowy przedmiot magiczny niż w 2E. <br /> <br />W przypadku drugiej edycji wyglądało to w następujący sposób: <br /> <br /><!--QuoteBegin-Dungeon Master 2nd edition+-->
Dungeon Master 2nd edition pisze:
<!--QuoteEBegin-->Recharging Magical Items <br /> <br /> Some items that carry several charges are rechargeable. Recharging isn't easy, but it is easier than creating an entirely new magical item. High-level wizards or priests may find it useful to boost up an old item. <br /> <br /> To recharge an item, it must first be enchanted either through the use of an enchant an item spell or prayer, as noted above. Once prepared, new charges can be cast into the item. One benefit of recharging an item is that each charge requires only the spells' normal casting time (not the 2d4 hours per spell level normally required by the enchant an item spell). <br /> <br /> However, recharging is not without risk to the item. Each time the item is enchanted to recharge, it must roll a saving throw vs. spell (using the saving throw of the caster) with a -1 penalty. If this saving throw is failed, the character has accidentally interfered with the magic of the item and it crumbles into useless dust.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości