Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

Neuroshima

wt sty 28, 2003 1:21 pm

No właśnie, już wkrótce portal wyda tą grę RPG. Z tego co zapowiadają twórcy przewidziano dwie wersje. Z twardą i miękką okładką. Na stronie można zapoznać się też z demkiem tej gierki więc można już moim zdaniem rozpocząć rozmowę o tej grze. Co o niej sądzicie? Jak Waszym zdaniem się ona zapowiada? Czy macie zamiar ją kupić?
 
Bulkers
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:13 pm

wt sty 28, 2003 6:43 pm

Heh, Neuroshimê to ja ju¿ chcia³em w zesz³ym roku kupiæ, ale przeci±gaj± jej wydanie i przeci±gaj±. Oczywi¶cie wydanie w twardej ok³adce, jak to mawia znajomek "bur¿ujskie". <br /> <br />My¶lê, ¿e gra uderza w bardzo ciekawe klimaty, zmiksowany Fallout z Molochem i lekkim nalotem cyberpunka mo¿e byæ do grania doskona³y. <br /> <br />Oczywi¶cie nie oceniajmy ksi±¿ki po ok³adce. Kilka stron w pdf i opinie kilku osób nie przs±dzaj± o grywalno¶ci fabularki, ponoæ z mechanik± mo¿e byæ kiepskawo. <br /> <br />(a mo¿e Molobo ma racje i powinni wydac Neuroshime D20 :wink:)
 
Anonim_1

śr sty 29, 2003 12:10 am

<!--QuoteBegin-Bulkers+-->
Bulkers pisze:
<!--QuoteEBegin-->Oczywiście nie oceniajmy książki po okładce. Kilka stron w pdf i opinie kilku osób nie przsądzają o grywalności fabularki, ponoć z mechaniką może być kiepskawo.
<br />Oj, może być. Zobaczymy. Wizja mechaniki, przedstawiona przez Trzewika na Imladrisie oraz informacje, które posiadam na temat Necropunka (na którego mechanice oparta jest mechanika Neuroshimy) wskazują, że nie będzie... najlepsza. :wink: <br /> <br /><!--QuoteBegin-Bulkers+-->
Bulkers pisze:
<!--QuoteEBegin-->a może Molobo ma racje i powinni wydac Neuroshime D20n
<br /> <br />Molobo ma rację. Powinni.
 
Calmal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: pn lut 03, 2003 11:22 am

Demo Neuroshimy

pt lut 07, 2003 10:50 am

Na stronie wydawnictwa Portal, znajduje siê wersja demo podrêcznika (zawiera ona dok³adnie 53 strony). Jest tam po kawa³ku z poszczególnych rozdzia³ów (o mechanice te¿ jest). Nie czyta³em tego jeszcze, ale wygl±da ciekawie. <br /> <br />Zainteresowanych odsy³am do Stronki o Neuroshimie sk±d mo¿na pobraæ demo.
 
Peter White
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: pn gru 30, 2002 10:36 am

pt lut 07, 2003 12:07 pm

W³a¶nie przej¿a³em demko Neuroshimy zamieszczone na oficjalnej stronie. Hmm... dosyæ ciekawie to wszystko wygl±da od strony opisu ¶wiata, a to ze wzglêdu na ³atwo daj±cy siê rozpoznaæ - dobrze znany - klimacik Falla 8) , a takze kilka innych fajnych pomys³ów - Moloch choæby. <br />Mechanika... no có¿... z tego co zamieszczono w wersji demo nie wygl±da ona na skomplikowan± - oparcie siê na rzucie 3d20. Ciekawe jak to bêdzie siê sprawdzaæ w praktyce... bo oprawê ma obiecuj±c±.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

pn lut 24, 2003 12:35 pm

A tak przy okazji-spotka³em siê z recenzj± , w której pisano o oryginalno¶ci narkotyku Tornado-heh , otó¿ jest pomys³ skopiowany z dawnego opowiadania(jeszcze z starej fantastyki) gdzie u¿ywano identycznego narkotyku aby cofaæ siê w przesz³o¶æ i wyuczyæ zapomnianych umiejêtno¶æi(chirurgii,medycyny),dowiedzieæ o zapasach ukrytych leków i ¿ywno¶ci takie tam.A g³upi ludzie zamiast siê dowiadywaæ chodzili na randki z zmar³± ukochan±.By³o jeszcze opowiadanie bodaj¿e Dicka gdzie opowie¶æ g³ównego bohatera okazuje siê narkotycznym wspomnieniem sprzed wojny.
 
Anonim_1

pn lut 24, 2003 2:54 pm

Niejedna powieść Dicka zawiera wątek podróży w czasie. W Trzech Stygmatach Palmera Eldritcha również występowało takie zjawisko. Oczywiście, Tornado nie jest czymś wielce oryginalnym, jednak z pewnością wzbogaca świat.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6448
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pn lut 24, 2003 3:07 pm

<!--QuoteBegin-Bulkers+-->
Bulkers pisze:
<!--QuoteEBegin-->(a mo¿e Molobo ma racje i powinni wydac Neuroshime D20 :wink:)
<br /> Nie za bardzo widzê sens - istnieje ju¿ przynajmniej kilka postapokaliptycznych settingów do d20, choæby Darvin's World, poza tym White Wolf ma wznowiæ w oparciu o tê machanikê system Gamma World. Nie s±dzê, by Neuroshimie przys³u¿y³o siê wykorzystanie engine'u d20. Ale to tylko moja prywatne opinia. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

pn lut 24, 2003 3:12 pm

Adam - oczywiście, że istnieje wiele systemów D20, opartych na pomyśle post-apokaliptycznego świata... Pewnie za jakiś rok będzie ich dwa razy tyle... <br /> <br />Neuroshima ma nad nimi jedną przewagę - jest po polsku. A to bariera nie do przeskoczenia dla niektórych... <br /> <br />Moim zdaniem Neroshima D20 byłaby strzałem w 10. <br /> <br />Pozdrawiam <br />danant
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6448
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pn lut 24, 2003 3:55 pm

<!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->Adam - oczywi¶cie, ¿e istnieje wiele systemów D20, opartych na pomy¶le post-apokaliptycznego ¶wiata... Pewnie za jaki¶ rok bêdzie ich dwa razy tyle... <br /> <br />Neuroshima ma nad nimi jedn± przewagê - jest po polsku. A to bariera nie do przeskoczenia dla niektórych... <br /> <br />Moim zdaniem Neroshima D20 by³aby strza³em w 10.
<br /> No, to z ca³± pewno¶ci± jest argument, którego nie nale¿y lekcewa¿yæ. Na razie chyba pozostaje nam poczekaæ, i zobaczyæ, jak zostanie przyjêta oryginalna wersja systemu - kto wie, mo¿e za jaki¶ czas doczekamy siê konwersji na d20? <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Calmal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: pn lut 03, 2003 11:22 am

Neoroshima D20

wt lut 25, 2003 8:51 am

<!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->Moim zdaniem Neroshima D20 by³aby strza³em w 10.  <br />
<br />Nie widzê sensu przerabiana kolejnego systemu na mechanike D20 (nie bior±c pod uwagê, ¿e Neuroshima jeszcze dobrze nie ostyg³a po wyj¶ciu z drukarni :) ). <br /> <br />Ogólnie jestem przeciwnikiem konwersji "wszystkiego co siê da" na D20. Neuroshima ma swoj± unikaln± mechanikê, idealnie pasuj±c± do systemu (np. Suwak, który jest ¶wietnym pomys³em). Nie jest ona trudna, ani skomplikowana. Gdzieniegdzie przypomina D20 (chocia¿by poziomy trudno¶ci, premie ze wspó³czynników, czy sztuczki mocno przypominaj±ce dedekowe featsy). <br /> <br />Dodatkowo, z tego co mi wiadomo, od dawna zapowiadany Monastyr ma równierz byæ oparty na podobnej mechanice (¿eby byæ dok³adnym dodam, ¿e to Neuroshima posiada mocno zmodyfikowane zasady Monastyru). Mo¿e w Polsce bêdziemy mieli w³asn± uniwersaln± mechanikê, czyli 3D20 :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

wt lut 25, 2003 9:11 am

Ja dla odmiany nie widzę sensu tworzenia nowego "super oryginalengo" silnika gry, gdy można zmodyfikować istniejący - co zrobili gości z Pinnacle, SSS, czy Green Ronina. Nie widze powodu, dlaczego suwak nie miałby się pojawić przy zmodyfikowanym D20?? <br /> <br />Poza tym skoro dużo rzeczy przypomina (jak dla mnie jest całkowicie wozrowane) rozwiązania D20, dlaczego nie pujść krok dalej? Tylko po to, żeby pokazać, że jest się oryginalnym? Wydaje mi się momentami, że IT i wielu innych twórców starają się pokazać, że nie idą za "trendem"... Zazwyczaj potem toną... <br /> <br />Takie jest moje zdanie. Nie musisz się z nim zgadzać. jednakże sukces D20 jest faktem i nie można temu zaprzeczyć. Wsparcie takiego systemu jak Neuroshima przez D20 widziałbym jako atut systemu, a nie jako wadę. <br /> <br />Pozdrawiam <br />danant
 
Bulkers
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:13 pm

wt lut 25, 2003 5:00 pm

<!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->Poza tym skoro du¿o rzeczy przypomina (jak dla mnie jest ca³kowicie wozrowane) rozwi±zania D20, dlaczego nie puj¶æ krok dalej? Tylko po to, ¿eby pokazaæ, ¿e jest siê oryginalnym? Wydaje mi siê momentami, ¿e IT i wielu innych twórców staraj± siê pokazaæ, ¿e nie id± za "trendem"... Zazwyczaj potem ton±...
<br />A dla czego krokiem dalej musi byæ kopiowanie D20? Nie wierze w udane modyfikacje. Nie mo¿liwe jest zmodyfikowanie D20, bo albo: <br />a) bêdzie tandetna kopi± <br />B) bêdzie tak zmodyfikowane i ulepszone dziêki zamys³om autora, ¿e z D20 nie bêdzie mia³o ju¿ nic wspólnego. <br />Nie mam zamiaru popieraæ tych postulatów argumentami, dosyæ naczyta³em siê krucjat D20 vs. Inni, wybaczcie... <br /> <br />O co mi chodzi. Nie widzia³em jeszcze na oczy Neuroshimy, ale po tym co jest w demie wnioskuje, ¿e mechanika bêdzie od pocz±tku w miarê prosta(D20 od pocz±tku w miarê proste nie jest). IT próbowa³ stworzyæ co¶ oryginalnego co mia³oby sprawdzaæ siê w grze i nie mi póki co oceniaæ czy siê sprawdza, ale na Boga, nie szkalujmy ka¿dego systemu, który po nazwie nie ma dopiski D20! Na pewno wielu graczom Neuroshima siê spodoba i tu wygra IT, który nie poszed³ na skróty i nie wrzuci³ do Neuro D20. <br /> <br />Uwa¿am jednak, ¿e w najbli¿szym czasie, jak ju¿ system przyjmie siê (czy te¿ nie) w naszym kraju, D20 mo¿na by zaadoptowaæ.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

wt lut 25, 2003 5:34 pm

<!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ja Poza tym skoro dużo rzeczy przypomina (jak dla mnie jest całkowicie wozrowane) rozwiązania D20, dlaczego nie pujść krok dalej? <br />
<br />A może poszli krok dalej? Zmodyfikowali D20. Nie rozumiem kompletnie dlaczego rzecz, która jest wzorowana na D20 ma być zła? Samochody wzorowane na fordach też będą złe? Bo to nie są fordy? Oświećcie mnie. Dla mnie chęć stworzenia czegoś nowego jest myślą dobrą. Bez tego nie byłoby postępu. A to, że wzoruje się na czymś wcale nie przeszkadza w byciu: <br />a) orginalnym <br />b)dobrym <br /> <br />I mam nadzieję, że mechaniki nie będzie trzeba przerabiać na D20. Ale jak będzie kiepska to się przerobi :razz:
 
Calmal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: pn lut 03, 2003 11:22 am

Neuroshima D20?!

śr lut 26, 2003 8:45 am

<!--QuoteBegin-Buklers+-->
Buklers pisze:
<!--QuoteEBegin-->O co mi chodzi. Nie widzia³em jeszcze na oczy Neuroshimy, ale po tym co jest w demie wnioskuje, ¿e mechanika bêdzie od pocz±tku w miarê prosta(D20 od pocz±tku w miarê proste nie jest). IT próbowa³ stworzyæ co¶ oryginalnego co mia³oby sprawdzaæ siê w grze i nie mi póki co oceniaæ czy siê sprawdza, ale na Boga, nie szkalujmy ka¿dego systemu, który po nazwie nie ma dopiski D20!
<br />W stu procentach siê zgadzam! Dlaczego odrazu spisywaæ na straty i przekre¶laæ istnienie systemu na rynku, tylko dlatego, ¿e nie jest on z pod znaku D20? Mechanika ka¿dego systemu powinna byæ dopasowana do systemu, tak wiêc je¶li mamy ¶wiat pe³en przygody i akcji mechanika powinna równierz byæ szybka i nie mo¿e sprawiaæ trudno¶ci podczas rozgrywki. <br /> <br />Byæ mo¿e siê myle, bo jeszcze podrêcznika do Neuroshimy nie mam i nie mogê spojrzeæ na mechanikê od strony praktycznej, ale uwa¿am, ¿e orginalne zasady NS sprawdz± siê bardziej ni¿ D20. Natomiast w przerabianiu NS na D20 nie widzê ¿adnego sensu, no bo po co? Tak czy inaczej gracze bêd± musieli siê uczyæ siê zupe³nie nowych przecie¿ Sztuczek, umiejêtno¶ci wynikaj±cych z pochodzenia itd. Jak dla mnie za du¿o z tym zabawy. Na pierwszy rzut NS ze swoj± mechanik± jest naprawdê dobra.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

śr lut 26, 2003 9:01 am

"Burn the witches!!!!!" <br /> <br />Podoba mi się Wasza nagonka na moją wypowiedź. <br />Dlaczego warto przerobić? <br />1. Bo jest dobre. <br />2. Bo jest sprawdzone. <br />3. Bo (w przeciwieństwie do tego co mówi Bulkers) jest proste. <br />4. Bo nigdzie nie napisałem, że spisuję cokolwiek na straty - kolejna nadinterpretacja wypowiedzi - rzecz ostatnio nagminna na forum. <br />5. Bo jestem fanem D20. <br /> <br />Dla mnie wszystkie te przesłanki są wystarczające, żeby wypuścić produkt D20. <br /> <br />Pozdrawiam <br />danant
 
Anonim_1

śr lut 26, 2003 9:17 am

<!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->3. Bo (w przeciwieństwie do tego co mówi Bulkers) jest proste.
<br />Z całą pewnością możesz powiedzieć, że "załapałeś" całe d20 podczas pierwszych sesji w D&D? Po dwóch latach grania w 3 edycję wciąż mam problemy z niektórymi zasadami. Oczywiście, w D&D da się "wstrzelić", jednak osoby, które grają nie tylko na d20 mogą mieć z tym problemy. <br /> <br />Sam jestem jednak za przeróbką Neuroshimy na d20. Mechanika N. nie jest aż na tyle prosta, by bez przeszkód można było się jej nauczyć w przeciągu 1-2 sesji (choć IMHO i tak jest prostsza od d20). Różnice między d20 a Neuroshimą nie są aż tak wielkie by powstała "kiepska kalka".
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

śr lut 26, 2003 9:49 am

Tak - dla mnie D20 było bardzo proste. Zastosowalo kilka rozwiązan, które i tak pojawiały sie u mnei w 2 edycji - czy to na podstawie różnych opcjonalnych dodatków, czy też dzięki moim pomysłom. <br /> <br />Przeskok na D20 z poprzedniej edycji zajął mi około miesiąca (wliczam w to czytanie podręcznika i kilka sesji). <br /> <br />Pozdrawiam <br />danant
 
Anonim_1

śr lut 26, 2003 4:46 pm

Miesiąc? Bardzo szybko - gratuluję! :-) <br /> <br />Nie jestem pewien, czy osobom, które z AD&D nie miały nic wspólnego opanowanie zasad d20 przyjdzie tak łatwo. Nie jest to jednak ważne - do czasu ew. pojawienia się Neuroshimy d20 są to jedynie czyste spekulacje.
 
Calmal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: pn lut 03, 2003 11:22 am

Neuroshima D20 ?!

śr lut 26, 2003 6:02 pm

Nie mogê zaprzeczyæ faktu, ¿e D20 odnios³o wielk± popularno¶æ w ca³ym naszym RPeGowym ¶wiatku. Ale czy napewno nadaje siê ona do absolutnie wszystkich systemów (w tym przypadku do Neuroshimy). D20 dba o ka¿dy nawet najmniejszy szczegó³ w czasie rozgrywki. Na pewno w D&D to jest wskazane i wypada o wiele lepiej na tle starych edycji. Ale s± systemy, w których mechanika nie jest najwa¿niejsza. Potrzebna jest jedynie do roztrzygania zdarzeñ losowych <br /> <br />Kiedy gramy w D&D czêsto na sesji zdarza siê, ¿e poszukujemy jakich¶ zasad na szybkiego, poniewa¿ nikt nie pamiêta jakiego¶ szczegó³u odno¶nie czaru czy skilla. Niektóre zasady w moim mniemaniu s± zbyt szczegó³owe i nie praktyczne. <br /> <br />Mo¿e siê myle poniewa¿ nie gra³em w nic na D20 za wyj±tkiem D&D. Chcia³bym zobaczyæ, jednak wypowied¼ kogos kto gra³ np. w Deadlands D20. Szczerze powiedziawszy nie wyobra¿am sobie jak to wychodzi w praniu. Niestety rzeczywisto¶æ jest inna...
 
Bulkers
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:13 pm

śr lut 26, 2003 8:19 pm

<!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->Tak - dla mnie D20 by³o bardzo proste. Zastosowalo kilka rozwi±zan, które i tak pojawia³y sie u mnei w 2 edycji - czy to na podstawie ró¿nych opcjonalnych dodatków, czy te¿ dziêki moim pomys³om.  <br /> <br />Przeskok na D20 z poprzedniej edycji zaj±³ mi oko³o miesi±ca (wliczam w to czytanie podrêcznika i kilka sesji).
<br />Naprawdê stara³em siê zachowywaæ emocjê na wodzy w stosunku do wszelkich wypowiedzi zwi±zanych z rzekom± prostot± nauki D20 (nie chodzi o mechanike, a o naukê mechaniki). Zdarzy³o mi siê w przeci±gu ostatniego roku graæ, a w³a¶ciwie prowadziæ kilka systemów i tak to mniej wiêcej widzê: <br /> <br />- Earthdawn, poza magi± za³apali¶my wszystko w dwa dni i jedn± sejsê, po której przysz³y czas na kortekty (z magia ponad tydzieñ i trzy sesje) <br /> <br />- Dzikie Pola, za³apali¶my w dwie godziny, tylko na rozumienie walki i ca³ej szermierki stracili¶my co¶ w rodzaju testowej sesji, na której gracze t³ukli siê ze sob± <br /> <br />- Zew Cthulhu, przymuszony do prowadzenia, w pi±tek zacz±³em czytaæ, w niedziele grali¶my bez wielkich przeszkód, kilka zgrzytów nie wielka korekta <br /> <br />- DnD, albo ja jestem jaki¶ toporny albo lewy, ale od 10 dni szukam sensu w robieniu i rozwoju postaci! Rozdawanie hp wydaje siê bezsensowne (a mo¿e co¶ nieopatrznie zrozumia³em), a ewidentnym plusem ca³ego systemu jest tylko to magiczne K20. W ca³ej reszcie system ten jest zbyt rozbudowany i zmechanizowany! Naprawdê jestem pe³en podziwu dla wszelkich m³odych graczy, którzy zaczynaj± od DnD bo gdyby nie by³ w rpgowym na³ogu, dawno rzuci³bym to w cholerê i wróci³ do Earthdawna!!! Podrêcznik jest tak pokrêtnie z³o¿ony, ¿e w poszukiwaniu informacji trzeba bez przerwy przewracaæ z rodzia³u na rozdzia³, nie ma jasno, na jednej stronie przedstawionego schematu budowania postaci (w Zewie by³o to znaczne u³atwienie i mo¿na rzecz, brakuje mi tego ogólnie). Zrozumienie mechaniki przyznawania atutów wywo³a³o spory w¶ród graczy (ile dostaje ich na starcie cz³owiek-paladyn?). Oczywi¶cie wszystko mo¿na znale¼æ w podrêczniku, ale wymaga to czasu i powoduje, ¿e system mianuj±cy do miana super-szybkiego robi siê ultra-powolny w rêkach niedo¶ciwadczonych MG i graczy (tak jak my na ostatniej próbie grania). System mo¿e i jest dobry, mo¿e i jest prosty, ale trudny to on jest z pewno¶ci±... <br /> <br />Dopisane pó¼niej: <br />Z notki nie wiedzieæ czemu IE wycie³o mi trzy akapity, nie chce mi sie pisaæ na nowo, wiêc musia³em zmodyfikowaæ to co tu jest. <br /> <br />pozdrawiam <br />Bulkers
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6448
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

czw lut 27, 2003 8:51 am

<!--QuoteBegin-Bulkers+-->
Bulkers pisze:
<!--QuoteEBegin-->Naprawdê stara³em siê zachowywaæ emocjê na wodzy w stosunku do wszelkich wypowiedzi zwi±zanych z rzekom± prostot± nauki D20 (nie chodzi o mechanike, a o naukê mechaniki). Zdarzy³o mi siê w przeci±gu ostatniego roku graæ, a w³a¶ciwie prowadziæ kilka systemów i tak to mniej wiêcej widzê: {ciach} <br /> <br />- DnD, albo ja jestem jaki¶ toporny albo lewy, ale od 10 dni szukam sensu w robieniu i rozwoju postaci! Rozdawanie hp wydaje siê bezsensowne (a mo¿e co¶ nieopatrznie zrozumia³em), a ewidentnym plusem ca³ego systemu jest tylko to magiczne K20.
<br /> Hapeków siê nie rozdaje - ka¿da postaæ wchodz±ca na poziom otrzymuje ich okre¶lon± ilo¶æ zale¿n± od profesji (od k4 do k12) i ewentualnych modyfikatorów wynikaj±cych z Kondycji (Budowy). <br /> <br />
 Zrozumienie mechaniki przyznawania atutów wywo³a³o spory w¶ród graczy (ile dostaje ich na starcie cz³owiek-paladyn?).
<br /> Dwa - jeden startowo i dodatkowy za bycie cz³owiekiem. <br /> <br />
Oczywi¶cie wszystko mo¿na znale¼æ w podrêczniku, ale wymaga to czasu i powoduje, ¿e system mianuj±cy do miana super-szybkiego robi siê ultra-powolny w rêkach niedo¶ciwadczonych MG i graczy (tak jak my na ostatniej próbie grania). System mo¿e i jest dobry, mo¿e i jest prosty, ale trudny to on jest z pewno¶ci±...
<br /> Radzi³bym na pocz±tek ograniczyæ siê do stworzenia postaci nieczaruj±cych - pozwoli to skupiæ siê na opanowaniu mechaniki zwi±zanej z walk± i stosowaniem Umiejêtno¶ci i niektórych Atutów - kiedy to ju¿ nie bêdzie stanowi³o problemów, bêdzie ³atwiej skoncentrowaæ siê z kolei na przyswojeniu sobie regu³ dotycz±cych czarowania, tworzenia magicznych przedmiotów itp. Tak¿e na pocz±tek nie radzi³bym wprowadzaæ innych ras i profesji ni¿ te opisane w podrêczniku podstawowym - tak jest du¿o ³atwiej. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Bulkers
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:13 pm

czw lut 27, 2003 6:59 pm

<!--QuoteBegin-Adam Wa¶kiewicz+-->
Adam Wa¶kiewicz pisze:
<!--QuoteEBegin-->Radzi³bym na pocz±tek ograniczyæ siê do stworzenia postaci nieczaruj±cych - pozwoli to skupiæ siê na opanowaniu mechaniki zwi±zanej z walk± i stosowaniem Umiejêtno¶ci i niektórych Atutów - kiedy to ju¿ nie bêdzie stanowi³o problemów, bêdzie ³atwiej skoncentrowaæ siê z kolei na przyswojeniu sobie regu³ dotycz±cych czarowania, tworzenia magicznych przedmiotów itp. Tak¿e na pocz±tek nie radzi³bym wprowadzaæ innych ras i profesji ni¿ te opisane w podrêczniku podstawowym - tak jest du¿o ³atwiej. (itd.)
<br />Dziêki za wyja¶nienia i rady. Co do hp to ja zasady znam, ale ich nie rozumiem, to znaczy nie pojmujê jak ¿ywotno¶æ mo¿e byæ zale¿na od profesji. Ale to nie jest temat na tê dyskusjê... <br /> <br />W³a¶nie zrozumia³em, ¿e za¶miecam temat zwi±zany z Neuroshim± wywodami co do DnD, wiêc proponuje zej¶æ z offu. Czy kto¶ ju¿ posiad³ Neuroshime i gra³ w ni±? Jakie¶ spostrze¿enia? Wady i zalety? Podobieñstwa do innych systemów?
 
Marcin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 12, 2002 11:49 am

sob mar 01, 2003 5:39 pm

Dnd w 10 dni. To brzmi jak has³o reklamowe, ale ja przeczyta³em ca³y PH (bez opisów czarów) w trzy dni. Przeczytaæ znaczy dla mnie zrozumieæ. GRa³em w wiêkszo¶æ systemów na polskim rynku wydanych przed 99 rokiem. Tylko shadowrun i Fallout pnp by³y dla mnie zmor±. Fallout bo ka¿dy musia³ korzystaæ z kalkulatora, a shadowrun bo do dzisiaj nie wiem na czym polegaj± ko¶ci akcji. d20 jest najp³ynniejszym systemem jaki widzia³em i jest w nim miejsce na wszystko. Do neuroshimy d20 mam raczej neutralny stosunek, bo a)wcale nie zagram B)u¿ywaj±c zasad z gamma wrold d20 i d20 modern mo¿na swobodnie operowaæ w ¶wiecie fallouta c)wszyscy s± razcej poch³oniêci systemami d20, wiêc raczej nie liczy³bym na popularno¶æ tego systemu c)to co najlepsze ju¿ jest skonwertowane d) ¿e niby po polsku, noi co ztego, przecie¿ d20 te¿ jest po polsku...
 
Anonim_1

ndz mar 02, 2003 3:10 pm

<!--QuoteBegin-Marcin+-->
Marcin pisze:
<!--QuoteEBegin-->wszyscy są razcej pochłonięci systemami d20, więc raczej nie liczyłbym na popularność tego systemu
<br />Sporo ludzi zafascynowanych jest d20, jednak równie wiele nie gra w D&D ew. nie lubią tego systemu. Z tego, co mi wiadomo, Neuroshima sprzedaje się całkiem nieźle - widocznie zapotrzebowanie na taki system jest. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Marcin+-->
Marcin pisze:
<!--QuoteEBegin-->to co najlepsze już jest skonwertowane
<br />Nie sądzę. "Najlepsze" to pojęcie względne i odnosi się do gustu każdej osoby. Dla mnie najlepszy jest Amber, który nie został jeszcze (i mam nadzieję, że nie zostanie) skonwertowany na d20. Kwestią dyskusyjną pozostaje również jakość owych konwersji. <br /> <br />Piszesz o zasadach z d20 Modern i d20 Gamma World. Jakoś nie przypominam sobie, żeby te podręczniki zostały opublikowane po polsku a co za tym idzie - nie sądzę, by każdy mógł sobie swobodnie stworzyć setting w realiach Fallout (które to różnią się IMHO od realiów Neuroshimy).
 
Bulkers
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:13 pm

ndz mar 02, 2003 11:13 pm

Patrz±c z perspektywy osoby nie za bardzo obeznanej w zagranicznych wynalakach, aby pograæ w co¶ na kszta³t Neuroshimy D20 musia³aby: <br />a) zdobyæ po polsku d20 Modern albo d20 Gamma World (cokolwiek to oznacza :wink: ), a je¶li po angielsku to wzi±æ to i przet³umaczyæ na co¶ co mo¿na wyt³umaczyæ graczom <br />B) znale¼æ porz±dny opis postapokaliptycznego ¶wiata (taki jak Neuro) oraz podopasowywaæ wszystko pod D20 <br />c) koñcowy efekt mo¿e nie byæ grywalny (z wielu przyczyn), nie mówi±c o tym, ¿e nie ma co ¶niæ o znajdywaniu jaki¶ materia³ów na Sieci, czy rzeszy fanów tego systemu, bo bêdzie to system conajmniej oryginalny. <br /> <br />Z tych te¿ przyczyn, jak ju¿ chce siê graæ, to chyba jednak lepiej wydaæ te 50 plnów (w³a¶nie to robie :mrgreen:).
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

ndz mar 02, 2003 11:23 pm

koñcowy efekt mo¿e nie byæ grywalny (z wielu przyczyn
<br />Mo¿e by¶ poda³ te przyczyny ? Widzê w twoich wypowiedziach rosn±ce tendencje do pos³ugiwania siê uogólnieniami zamiast podaæ konkretne przyk³ady...
 
Bulkers
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:13 pm

pn mar 03, 2003 12:09 am

<!--QuoteBegin-Molobo+-->
Molobo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Widzê w twoich wypowiedziach rosn±ce tendencje do pos³ugiwania siê uogólnieniami zamiast podaæ konkretne przyk³ady...
<br />Ech, domy¶la³em siê tego. Po kolei: <br />a) kto¶ kto ³±czy ¶wiat z mechanik± na w³asn± rêkê, nie musi byæ w tym specjalist±. Nie wiem, nie jestem specjalista od konwersji, ale z tego co widzê, po np. Earthdawnie D20 czy Middle Earth D20 nad tymi projektami pracuje grupa fanatyków. Wtedy mog± wy³apywaæ b³êdy. Robienie takiej konwersji na w³asn± rêki (póki co nie zak³adam, ¿e w Polsce nagle powstanie masowa moda na konwersowanie Neuro) na pewno spowoduje wiele b³êdów, niedograñ. I niechodzi tu o ew. u³omno¶æ samego D20. Mo¿na stworzyæ samemu bronie, którymi siê nie bêdzie op³aca³o strzelaæ, albo mechanizmy, który nie maj± prawa dzia³aæ, albo przeciwników nie-do-pokoniania albo tak s³abych, ¿e nie powinni samodzielnie istnieæ. To s± godziny grania i testowania, ¿eby to wy³apaæ, a ja bym chcia³ (jako ew. przeciêtny rpgowiec) grac od zaraz. <br /> <br />B) nikt nie powiedzia³, ¿e dobrze zroumiem/przet³umaczê owe d20 Modern albo d20 Gamma World . B³±d w np. mechanice walki mo¿e spowodowaæ katastrofalne skutki podczas grania. <br /> <br />To co wymieni³em to nie s± b³êdy nie-do-weliminowania, ale osobo¶cie wola³bym pograæ w "gotowca" w miarê sprawdzonego. Szczególnie, ¿e t³umaczenie i rozumienie np. d20 Modern to by³aby dla mnie droga przez mêkê. <br /> <br />Acha, jeszcze jedno. Rozumiem, ¿e je¶li kto¶ ju¿ zna owe magiczne systemy D20 wymienione u góry to mo¿e takie Neuro sobie zrobiæ ma³ym nak³adem si³. Ale to ju¿ nie bêdzie Neuro, tylko zupe³nie inna gra.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

pn mar 03, 2003 12:13 am

Do stworzenia Neuro D20 nie potrzebaby³oby D20 Modern-Dragonstar dzieje siê w przysz³o¶ci a nie u¿ywa zasad modern.Wystarczy³yby lekkie modifikacje aby stworzyæ ³adny grywalny system.Nie chodzi³o o fanatyków ale o wydawców.Zreszt± -dali plamê koniec i kropka.Nic ju¿ tego nie zmieni
 
Anonim_1

pn mar 03, 2003 11:16 am

Kto dał plamę? Portal, że mechanikę Neuroshimy oparł na d20? Chwała im za to, jestem przeciwny monopolizacji. Owszem, konwersję z chęcią ujrzałbym w druku, jednak wydawanie jedynie wersji d20 uważam za pomyłkę. <br /> <br />Bulkers słusznie zauważył, że jeśli ktoś, kto nie opanował doskonale zasad d20 zabrałby się za tworzenie systemu na nich opartego, powstałby niezrównoważony z systemem konstrukt. Nie sądzę, by twórcy Neuroshimy się zaliczali do zapaleńców d20.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości