Zrodzony z fantastyki

 
Franek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: pt lis 08, 2002 3:22 pm

Narkotyki

ndz lut 16, 2003 1:06 pm

Temat - narkotyki :!: :?: . Spokojnie . Jakie narkotyki istniej± w Dnd ( ¶wiat niewa¿ny )? Mog± byæ stworzone przez was i prawdziwe w Dnd .
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

ndz lut 16, 2003 1:12 pm

Jeżeli dobrze się orientuje o narkotykach i zasadach do nich można poczytac w "Lord of Darkness", a napewno w "Book of Vile Darkness". <br />Najlepiej jakbyś kogoś dorwał z tymi dodatkami.
 
BloodyFOX__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: śr maja 29, 2002 7:32 pm

ndz lut 16, 2003 1:59 pm

Wiadomo¶ci o nich mo¿na znale¼æ w "Lords of Darkness" na stronach 182-185.
 
Faust( karob1 )
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 12, 2003 7:47 pm

ndz lut 16, 2003 7:07 pm

Wie kto¶ moze czy mozna gdzies znalezc legalne materialy o prochach w d&d?
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

ndz lut 16, 2003 7:15 pm

Jak już mówili poprzednicy znajduja się one w "Book of Vile Darkness" i "Lords of Darkness". <br /> <br />A ja mam pytanie. Jak wiadomo niektóre z pelmion indiańskich i innych przed walkami sporzywały halucynogenne środki dodające im rzekomo odwagi. Jak wytłumaczyć to w mechanice (np. plusy i minusy takiego środku) i w odgrywaniu postaci. Co widzi itp. <br /> <br />Zastanawiam się też, czy narkotyki traktować jak trucizne (np. Dwarfy mają +2 do save przeciwko truciznie więc czy będą mieć też +2 przeciwko narkotykom).
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

ndz lut 16, 2003 7:32 pm

Taki środek? Może -2 KP, +1 test ataku, +1 obrażenia, +4 vs. strach (te wszyskie bonusy typu morale). <br />Działa przez godzinę, po tym rzut na Fort. <br />Udany - zmęczenie jak po rage barbariana - 10/20/30 minut ??. <br />Nieudany - to co wyżej, ale godzina/dwie/trzy... (wszystko jest do uzgodnienia).
 
merlin93
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 31, 2002 8:04 am

ndz lut 16, 2003 7:37 pm

Je¶li chodzi o mechanikê to niektóre narkotyki mog³yby niwelowaæ strach, chodzi mi o to, ¿e cz³owiek nie by³by go ¶wiadomy. Po niekórych mog± wyczulaæ siê zmys³y, czyli bonusy do search, spot, hear etc. <br /> <br />Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6434
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pn lut 17, 2003 12:00 pm

Osobny rozdzia³ dotycz±cy narkotyków (jak i zastosowania trutek jako narkotyków) znajduje siê te¿ w podrêczniku "Pale Designs: Poisoner's Handbook" wydawnictwa Bastion Press. Recenzja na Nowej Gildii. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Awatar użytkownika
Uzariel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 439
Rejestracja: śr maja 12, 2004 12:55 pm

pn lut 17, 2003 1:53 pm

Witam, a jak powinny dzialac srodki halucynogenne i inne narkotyki na elfy, nie spia one i sa odporne na czar uspienie, co wedlug mnie powinno je czesciowo udporniac na niektore narkotyki. <br />Pozdro
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6434
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pn lut 17, 2003 1:59 pm

Chyba trucizny i narkotyki powinny na elfy dzia³aæ jak najbardziej normalnie - ewentualn± odporno¶æ elfów na u¶pienie MG móg³by braæ pod uwagê tylko wówczas, gdyby trucizna / narkotyk mia³a postaæ u¶piæ, ewentualnie opiera³a siê na przyk³ad na jakim¶ sk³adniku pochodz±cym z cia³a ghula (przy za³o¿eniu, ¿e elfia odporno¶æ na ghuli parali¿ ma pod³o¿e fizjologiczne, a nie magiczne). Halucynogeny i inne narkotyki - jak najbardzie powinny dzia³aæ na elfy. <br />Natomiast zgadzam siê z Edo, ¿e trzeba by siê zastanowiæ, czy krasnoludzka odporno¶æ na trutki dotyczy tak¿e narkotyków - ja by³bym zdania, ¿e tak. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Awatar użytkownika
Uzariel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 439
Rejestracja: śr maja 12, 2004 12:55 pm

pn lut 17, 2003 2:07 pm

<!--QuoteBegin-Adam Waśkiewicz+-->
Adam Waśkiewicz pisze:
<!--QuoteEBegin-->Natomiast zgadzam się z Edo, że trzeba by się zastanowić, czy krasnoludzka odporność na trutki dotyczy także narkotyków - ja byłbym zdania, że tak.
<br />Ja takze, gdyz trucizna i narkotyki stosuje sie w ten sam sposob (doustnie lub dozylnie, ewentualnie wdycha sie) i narkotyki dzialaja w podobny sposob do trucizn wplywajacych na mozg i uklad nerwowy. <br /> <br />Pozdro
 
Faust( karob1 )
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 12, 2003 7:47 pm

wt lut 18, 2003 4:54 pm

Zgadzam sie z moimi przedmówcami na dwrafy narkotyki powiny dzia³ac s³abiej , ale mo¿na tak¿e wzi±æ pod uwage to ¿e krasnale znalaz³y jaki¶ ¶rodki przeciw którym nie dzia³aj± ich wrodzone umiejêtno¶æi ( ale to zale¿y od MP )
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt lut 18, 2003 5:12 pm

<!--QuoteBegin-Edo+-->
Edo pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Zastanawiam siê te¿, czy narkotyki traktowaæ jak trucizne (np. Dwarfy maj± +2 do save przeciwko truciznie wiêc czy bêd± mieæ te¿ +2 przeciwko narkotykom).
<br />Wedle Lords of Darkness i Book of Vile Darkness narkotyki s± traktowane tak samo jak trucizny. Z tego wynika, ¿e krasnoludom ³atwiej jest siê im oprzeæ (czyli korzystaj± z premii +2 do rzutów obronnych).
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

wt lut 18, 2003 5:53 pm

Ja to genialny jestem... :wink: <br /> <br />1) Czy w BOVD przy opisie narkotyków są podane składniki? (Jak tak to ide zaraz do lasu ;P ) <br /> <br />2) Czy są podane zasady dla narkotyków dodających pewne cechy postaci. Np. środki halucynogenne zwiększające save przeciwko strachowi ?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt lut 18, 2003 6:08 pm

<!--QuoteBegin-Edo+-->
Edo pisze:
<!--QuoteEBegin-->1) Czy w BOVD przy opisie narkotyków s± podane sk³adniki? (Jak tak to ide zaraz do lasu ;P )
<br />Nie do koñca takie jakie by¶ chcia³ :wink: , ale s± podane. <br /><!--QuoteBegin-Edo+-->
Edo pisze:
<!--QuoteEBegin-->2) Czy s± podane zasady dla narkotyków dodaj±cych pewne cechy postaci. Np. ¶rodki halucynogenne zwiêkszaj±ce save przeciwko strachowi?
<br />Tak, istnieje opis podobnie dzia³aj±cych narkotyków.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

wt lut 18, 2003 6:30 pm

A mógłbyś go w skrócie przedstawić nie łamiąc praw autorskich?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt lut 18, 2003 7:30 pm

<!--QuoteBegin-Edo+-->
Edo pisze:
<!--QuoteEBegin-->A móg³by¶ go w skrócie przedstawiæ nie ³ami±c praw autorskich?
<br />Ogólnie zasada jest taka: <br />Ka¿dy narkotyk ma pierwszy i drugi efekt (jak trucizna) oraz efekt uboczny i efekt przedawkowania. Dodatkowo ka¿dy narkotyk jest przyporz±dkowany do stopnia uzale¿nienia(wiadomo o co chodzi). <br />Mo¿na ¶wiadomie nie opieraæ siê efektom narkotyków (dla chc±cych z nich korzystaæ to wa¿na rzecz). <br />Zazwyczaj narkotyki daj± alchemiczne premiê do ró¿nych atrybutów i/lub umiejêtno¶ci (zazwyczaj w wysoko¶ci +2) lub odporno¶æ na pewne rzeczy (jak na przyk³ad ból). Ale zazwyczaj premiê zyskuje siê kosztem kar do innych atrybutów czy testów (od 1 do 1k4 zazwyczaj).
 
miłek_iblis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 114
Rejestracja: śr lip 06, 2005 7:12 pm

Narkotyki wspomagaj±ce

ndz lip 10, 2005 8:58 pm

Czy mo¿e zastanawiali¶cie siê, czy mo¿naby wprowadziæ co¶ takiego, jak narkotyki wspomagaj±ce cia³o lub umys³?
Np. takie zio³o wspomagaj±ce umys³owo dawa³oby trze¼wo¶æ umys³u, polepsza³oby percepcjê itp., a "steryd" uodparnia³by na ból (bez kar, je¶li bohater jest umieraj±cy itp.).
Narkotyk by³by *bardzo* drogi/trudny w dostêpie, za¿ywanie go mog³oby nie¶æ ze sob± jakie¶ negatywne skutki, nie dzia³a³yby natychmiastowo i dzia³a³oby okre¶lony czas, ale premie powinn byæ *bardzo* kusz±ce.
I trzeba pomy¶leæ, gdzie mo¿na takie co¶ znale¼æ, bo na pewno nie w legalnym sklepie

PS: Mówiê oczywi¶cie o ¶wiecie RPG!!!
 
Robam
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 268
Rejestracja: wt sie 31, 2004 3:25 pm

ndz lip 10, 2005 9:05 pm

Co¶ takiego by³o w Falloucie.Wiem równie¿ ,¿e w przygodzie "Powrót do ¦wi±tyni Z³ych ¯ywio³ów" by³ opisany narkotyk - Tanbrosh(dawa³ chyba jakie¶ premiê ,ale chyba potem mo¿na by³o zapa¶æ w ¶pi±czkê i siê uzale¿niæ).
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

ndz lip 10, 2005 9:13 pm

Proponuje zapoznaæ siê z notkami ze scalonego tematu. Przy okazji dodam, ¿e Book of Vile Darkness wysz³o ju¿ po polsku (jako Ksiêga Plugawego Mroku) (dla leniwych podpowiem, ¿e tam s± podane zasady dla narkotyków, o czym pisano w starszym scalonym temacie).

Na przysz³o¶æ polecam korzystanie z opcji Szukaj.
 
miłek_iblis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 114
Rejestracja: śr lip 06, 2005 7:12 pm

Narkotyki

pn lip 11, 2005 11:31 am

Propozycja:

Acylis (wymowa acylis lub asylis)

Jest to narkotyk przyrz±dzany przez szamanów barbarzyñskich plemion (zale¿nie od ¶wiata, mo¿ecie sobie wymy¶liæ, w jakim regionie) z ro¶liny o tej samej nazwie. Spo¿ywany jest przez przez wojowników tych plemion tylko przy specjalnych okazjach, np. przed bitw±, poniewa¿ Acylis (jako ro¶lina) daje ma³o owoców, a tylko niektóre jej li¶cie nadaj± siê do sporz±dzenia wywaru. Tylko najwiêksi wojownicy maj± zaszczyt dostania buteleczki z wywarem.

Acylis nosi siê w ma³ych buteleczkach. Ma formê gêstego, brudnozielonego p³ynu o bardzo gorzkim smaku.

Gdy wywar pijê siê po raz pierwszy, trzeba wykonaæ udany rzut obronny na Wytrwa³o¶æ (ST 15) - je¶li siê nie uda, narkotyk nie przyjmie siê. Je¶li za¶ bêdzie udany, przyjmie siê, chyba ¿e za¿ywaj±cy za¿yczy sobie inaczej. Za drugim razem ST wynosi 10, za trzeci 5, a pó¼niej zawsze siê przyjmuje.

Narkotyk dzia³a 1 minutê po za¿yciu. Oto jego dzia³anie:

- +1k6 do Si³y i Kondycji;
- Kiedy postaæ jest umieraj±ca, mo¿e dzia³aæ normalnie, jakby mia³a dodatnie pw;
- Dodatkowe 1k6 pw (nie licz±c tych z premii do Kondycji);
- Kara -1k6 do Roztropno¶ci, Intelektu i Charyzmy;

Powy¿sze efekty utrzymuj± siê przez ok. 4 godziny.

Narkotyk jest bardzo trudno dostêpny. W odleg³ych krainach jest *bardzo drogi*, jedna dawka kosztuje ok. [hmm, tutaj oczekujê waszych propozycji co do ceny, bo nie bardzo potrafiê siê okre¶liæ...]

Uzale¿nienie: Mo¿e tutaj te¿ wymy¶licie co¶ za mnie? Liczê na was! Nie wiem, na czym mia³oby to polegaæ, pozostawiam to inwencji MP. Mo¿e po jakim¶ czasie, przy czêstym u¿ywaniu, s³abn± cechy fizyczne (Si³a, Zrêczno¶æ, Kondycja), je¶li siê przez d³ugi czas nie spo¿ywa narkotyku.

Acylis jest te¿ nazywany Bitewnym Ogniem.

Liczê na wasze poprawki i komentarze!
 
Frazjel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pn lip 18, 2005 8:09 pm

wt lip 26, 2005 3:44 pm

Hmmmmm co do ceny my¶lê, ¿e mo¿e tak 2500 sz za buteleczkê (je¿eli jest A¯ tak rzadkim rarytasem). Co do uzale¿nienia my¶lê, ¿e BG musi zarzyæ conajmniej 8 razy aby siê uzale¿nieæ. Je¿eli ju¿ to zrobi musi braæ narkotyk co 3 dni, poniewa¿ je¶l tego nie zrobi traci prêmiê ze Zr do KP podczas walki, a tak¿e -1k4 do Int i Rzt, oraz nie uwzglêdnianie prmii ataku wrêcz/lub dystansowego, np. liczy sie tylko naturalne k20 bez rzadnych premii. Je¿eli BG chce rzuciæ narkotyk musi wykonaæ rzut obronny na Wolê (ST 30). I to tyle moich pomys³óów. :D :D :D :D :D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości