Gilthoniel pisze:<br />Nie. bo nie mia³em powodu...<!--QuoteEBegin-->Czy jako MG stosujecie jakie¶ kary za brak wczuwania siê w postaæ, np. obciêcie PD -ów. <br />[...]Czy wy równie¿ stosujecie takie praktyki??
Franek pisze:<br />Moim zdaniem nie ma żadnego "ale...". Nic nie usprawiedliwia MG od oszustwa, które popełnia dlatego, że gracze odgrywają swoje postacie inaczej, niż on chce. Wydaje mi się, że prowadzący nie powinien reagować na to w ten sposób. Jeśli graczom nie chce się grać (przeszkadzają, nabijają się), lepiej jest zapytać czy na pewno chcą kontynuować sesję, a jeśli tak poprosić o spokój niż szafować potworami, które albo pokonają (otrzymają extra PD, co jest raczej nagrodą) albo które pokonają ich (śmierć postaci z powodu "zemsty" za rozmawianie to nie najlepsze wyjście).<!--QuoteEBegin-->Ja kiedyś robiłem tak : BG zagaduje drugiego BG i zakładam, że robią to na planszy. Gdy któryś się zaśmieje, wtedy alarmuję potwory, których normalnie nie ma w przygodzie - to nie jest uczciwe ale...
Thomas Percy pisze:<br /> Zgadza siê - jest to idea³, do którego nale¿y d±¿yæ, ale nie za wszelk± cenê. Czasem lepiej odpu¶ciæ, i prze³o¿yæ sesjê na kiedy indziej. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam<!--QuoteEBegin-->Idealna sytuacja jest taka, ¿e gracze odzywaj± siê wy³±cznie ustami swoich postaci, a DM ustami BNów i narratora. <br />
Adam Waśkiewicz pisze:<br />Jeszcze nigdy tak nie zrobiłem (bo np. wiem, że gracz przyjechał z drugiego końca Warszawy - 1,5 godziny autobusem/tramwajem/metrem) ale też uważam, że to lepsze rozwiązania niż ciągnięcie sesji, która się nie klei.<!--QuoteEBegin-->Czasem lepiej odpuścić, i przełożyć sesję na kiedy indziej.
Anonymous pisze:<br /> Kiedy¶ pisa³em ju¿ na temat wyci±gania konsekwencji za ³amanie regu³ zachowania na sesji. Obok ciêcia po pedekach (co w przypadku MG raczej ciê¿ko zastosowaæ), wyj¶ciem s± ujemne modyfikatory do konkretnego rzutu - je¿eli gracz opowiada kawa³y, zamiast graæ, MG stwierdza np.: "-5 do jednego rzutu" - i pó¼niej w trakcie gry mo¿e wykorzystaæ ten modyfikator (przed, czy po rzucie, to ju¿ kwestia do ustalenia); je¿eli kawa³y zaczyna opowiadaæ MG, gracze mog± zastosowaæ wobec niego analogiczn± karê - wymaga to tylko pewnego zgrania, kiedy ujemny modyfikator zostanie zastosowany, bo dru¿yna jako cia³o kolegialne mo¿e nie byæ w tej kwestii jednomy¶lna. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam<!--QuoteEBegin-->Karanie graczy jest dosc latwe, ale co powiecie na karanie MG??? Mi osobiscie juz kilka razy zdarzylo sie, ze MG zaczynal mowic o filmach, ksiazkach itp. Bardzo czesto spotykalem sie z tym, ze przez to np. nie uslyszal co do niego inny gracz mowi. I powiedzcie mi jak takiego kogos ukarac??