Zrodzony z fantastyki

 
Marcin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 12, 2002 11:49 am

Smok - jako rasa dla gracza

śr mar 19, 2003 8:30 am

Wiem, ¿e w dragonlancie mo¿na by³o graæ smokiem, ale chodzi tu o zasady dla smoków 3ed. CZy kto¶ wie gdzie mo¿na znale¼æ zasady tworzenia postaci-smoka?
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Re: Smok - jako rasa dla gracza

śr mar 19, 2003 10:56 am

<!--QuoteBegin-Marcin+-->
Marcin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wiem, że w dragonlancie można było grać smokiem, ale chodzi tu o zasady dla smoków 3ed. CZy ktoś wie gdzie można znaleźć zasady tworzenia postaci-smoka?
<br />Cechy i zdolności można śmiało wyprowadzić z Księgi Potworów. <br /> <br />ECL, podane od razu modyfikatory (dla leniwych :) ) itp. są w Savage Species.
 
Awatar użytkownika
Uzariel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 439
Rejestracja: śr maja 12, 2004 12:55 pm

Re: Smok - jako rasa dla gracza

śr mar 19, 2003 12:54 pm

<!--QuoteBegin-Marcin+-->
Marcin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wiem, że w dragonlancie można było grać smokiem, ale chodzi tu o zasady dla smoków 3ed. CZy ktoś wie gdzie można znaleźć zasady tworzenia postaci-smoka?
<br />W Dragonlancie smokiem skad masz takie informacje, smoki sa zbyt mocne, mozna ewentualnie pozwolic na pol smoka - patrz MP i KP oraz odpowiedni temat na forum. <br />Pozdro
 
Azuth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 214
Rejestracja: pt lip 12, 2002 8:21 pm

śr mar 19, 2003 4:04 pm

Te¿ uwa¿am, ¿e granie smokiem to "lekka" przesada.S± one zbyt potêzne i trudn by³oby je dostosowaæ do postaci gracza.Przypomina mi to jedno zdarzenie.Mianowicie, gracz spyta³ siê mnie, czy mo¿e graæ Taraskiem.
 
Baob Szary
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: pt lut 14, 2003 12:48 pm

śr mar 19, 2003 4:16 pm

Taaaaa... <br />"No dobra to ja idê spaæ do karczmy... Oj chyba tu nie ma miejsca dla biednego smoczka :wink: " <br /> <br />Mi wydaje siê tak jak poprzednikom, ¿e to lekka przesada graæ smokiem. No mo¿e pó³smok jeszcze ujdzie w t³umie :)
 
Awatar użytkownika
bukwa
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 08, 2003 12:48 pm

Re: Smok - jako rasa dla gracza

śr mar 19, 2003 4:42 pm

<!--QuoteBegin-Marcin+-->
Marcin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wiem, że w dragonlancie można było grać smokiem, ale chodzi tu o zasady dla smoków 3ed.
<br />Nie w Dragonlance, a w Council of Wyrms. <br />http://www.flash.net/~brenfrow/ad/wyrmbox.htm.
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

śr mar 19, 2003 4:43 pm

Có¿... <br />A gdyby tak Kampania by³a tylko dla smoków? <br />W szranki by stanêli przeciwko demonom, diab³om, devom i pó³bogom. <br />Poziom: oddzia³ywanie na kosmologie ca³ych planów. <br />Gracze: tylko do¶wiadczeni. <br />Preferencje: raczej kombinowanie ni¿ jatka. <br /> <br />A mo¿e kto¶ by poprowadzi³ :?: <br />Zagra³bym :wink: . <br /> <br />Acha. No i epicki druid na poziomie ok 28 mo¿e umieæ przemieniaæ siê w smoka. Jako wsparcie ma epick± magiê. W³a¶ciwie to ma³o który smok mo¿e podskoczyæ druidowi z powiedzmy 30 levelu (warunkiem jest tu oczywi¶cie dobrze kombinuj±cy gracz :wink: ).
 
Smok_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:05 pm

śr mar 19, 2003 6:27 pm

Gra samymi smokami ca³kiem ciekawy pomys³ tylko ¿e potem nikt nie bêdzie chcia³ wróciæ do gry zwyk³ymi rasami. Smok jest zbyt napakowany by nim graæ a dodatkowo dochodz± wcze¶niej opisane problemy z rozmiarem (chocia¿ mo¿na go obej¶æ je¿eli smok przybierze ludzko± postaæ).
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

śr mar 19, 2003 9:35 pm

Smoku_, dlaczego? Kto powiedział, że grając smokami zadaniem będzie zabicie kilku orków i walki w karczmie? Zadania będą adekwatne do potęgi i majestatu tych istot.
 
Baob Szary
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: pt lut 14, 2003 12:48 pm

śr mar 19, 2003 9:40 pm

Ale przecie¿ czasem mo¿e zdarzyæ siê "ma³a siekanka" z istotami ni¿szej rangi (co prawda jak to bywa przez nie same spowodowana), a taka dostarczy napewno wielu ciekawych wra¿eñ :wink:
 
Smok_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:05 pm

śr mar 19, 2003 9:42 pm

Nie o to mi chodzi³o to jasne, ¿e trzeba dostosowaæ poziom trudno¶ci do potêgi postaci. Jednak kiedy przejdziesz jedn± kampanie smokiem to potem ci±gle bêdziesz czu³ niedosyt w wypadku zwyk³ego elfa, cz³owieka lub jakiejkolwiek innej rasy. Ci±gle bêdzie brakowaæ ognistego oddechu, punktów ¿ycia, odporno¶ci... <br /> <br />tak szczerze powiedziawszy to chêtnie zagra³bym sobie smokiem ale boje siê tego o czym wcze¶niej mówi³em.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 5548
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

czw mar 20, 2003 9:29 am

<!--QuoteBegin-Smok_+-->
Smok_ pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie o to mi chodzi³o to jasne, ¿e trzeba dostosowaæ poziom trudno¶ci do potêgi postaci. Jednak kiedy przejdziesz jedn± kampanie smokiem to potem ci±gle bêdziesz czu³ niedosyt w wypadku zwyk³ego elfa, cz³owieka lub jakiejkolwiek innej rasy. Ci±gle bêdzie brakowaæ ognistego oddechu, punktów ¿ycia, odporno¶ci... <br /> <br />tak szczerze powiedziawszy to chêtnie zagra³bym sobie smokiem ale boje siê tego o czym wcze¶niej mówi³em.
<br /> Analogicznie móg³by¶ stwierdziæ, ¿e po zakoñczeniu jednej kampanii postaciami na n-tych poziomach gracze nie bêd± ju¿ chcieli zaczynaæ nowej kampanii nowymi bohaterami, bo bêdzie im brakowa³o punktów ¿ycia, odporno¶ci, magicznych przedmiotów etc. - a przecie¿ chyba tak nie jest, prawda? <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Awatar użytkownika
Uzariel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 439
Rejestracja: śr maja 12, 2004 12:55 pm

czw mar 20, 2003 1:42 pm

Przecierz wcale nie trzeba dawac poteznych smokow i dlaczego mialaby sie one rozwijac jak postacie, a nie wedlug wieku, gracze, ktorzy by grali smokami-dziecmi wcale by nie byli tacy potezni, a i by musieli uwarzac na roznych lowcow smokow. <br />Pozdro
 
Smok_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:05 pm

czw mar 20, 2003 3:15 pm

Mo¿na i tak ale o tym nie pomy¶la³em. <br /> <br />Adam niezgodze siê z tob± kiedy zaczynasz gre nowymi postaciami masz ¶wiadomo¶æ, ¿e kiedy¶ stan± siê one tak potê¿ne jak stare a ich rozwój staje siê jeszcze bardziej interesuj±cy. natomiast gdy ze smoków przerzucasz siê na zwyk³e rasy wiesz ¿e nigdy nie stan± siê tak ptê¿ne jak postaæ-smok.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 5548
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

czw mar 20, 2003 3:26 pm

<!--QuoteBegin-Smok_+-->
Smok_ pisze:
<!--QuoteEBegin-->Adam niezgodze siê z tob± kiedy zaczynasz gre nowymi postaciami masz ¶wiadomo¶æ, ¿e kiedy¶ stan± siê one tak potê¿ne jak stare a ich rozwój staje siê jeszcze bardziej interesuj±cy. natomiast gdy ze smoków przerzucasz siê na zwyk³e rasy wiesz ¿e nigdy nie stan± siê tak ptê¿ne jak postaæ-smok.
<br /> Bior±c pod uwagê ECL smoka, jak i moce i zdolno¶ci, jakimi mog± dysponowaæ postacie na wysokich poziomach (z racji profesji, posiadanego ekwipunku i/lub innych wzglêdów jak np. template'y) trudno mi zgodziæ siê z t± opini±. Ale to kwestia dyskusyjna. Granie smokiem mog³oby byæ bardzo fajne jako jednorazowa przygoda, bo na d³u¿sz± metê faktycznie mog³oby sprawiaæ problemy. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Giotopoulos
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: pt lis 22, 2002 5:24 pm

czw mar 20, 2003 4:19 pm

Jakie ECl maj± smoki?? Niestety nie mam Savage Spieces. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crying.gif[/img]
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

czw mar 20, 2003 8:07 pm

<!--QuoteBegin-Giotopoulos+-->
Giotopoulos pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jakie ECl mają smoki?? Niestety nie mam Savage Spieces. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crying.gif[/img]
<br />Każdy kolor i kategoria wiekowa (wyrmling, very young, young) mają inne ECL. Starszymi jaszczurami niż ww. nie przewiduje się możliwości grania. <br /> <br />Podaj wiek i kolor smoka, a wtedy zapodam ECL :)
 
Marcin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 12, 2002 11:49 am

czw mar 20, 2003 8:44 pm

Wiecie, w³a¶nie z t± my¶l± pyta³em. Kampania w której bohaterowie to smoki, które dzia³aj± jak normalne postacie, tylko ¿e potê¿ne i normalnie zdobywaj± poziomy postaci. Za przeciwników oczywi¶cie s³u¿± arcy¼li, wszystko to siê dzieje w faerunie. Je¿eli który¶ z graczy we¼mie leadership to mo¿e sobie np. wybraæ kohortê czarodzieja, który by na nim je¼dzi³ (no bo w koñcu w te stronê te¿ mo¿na;niby¿adna frajda byæ uje¿d¿anym). Ciekawie by siê zapowiada³o, bo wszystkie bitwy mia³yby epicki rozmach.
 
Franek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: pt lis 08, 2002 3:22 pm

czw mar 20, 2003 9:52 pm

Granie smokiem to rzecz absurdalna - móg³bym powiedzieæ jak baba od matmy ale powiem : gra smokiem to nudna sesja gdzie gracze pewni s± swej potêgi a zreszt± co to jest dru¿yna jaszczurów w dodatku bez handlu.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

czw mar 20, 2003 9:57 pm

Wszystko zależy od MG. Może to właśnie uczucie tej potęgi sprawi, że sesja będzie wyjątkowa. I należy pamiętać, że zawsze znajdzie się ktos silniejszy. Bez handlu? To dobrze. Nie będzie straty klimatu przez graczy, którzy ciągle się targują.
 
Szary Mag
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: czw lut 06, 2003 10:24 am

czw mar 20, 2003 10:03 pm

IMHO granie smokiem to bzdet. Powinno graæ siê jedynie humanoidami bo jedynie taka forma daje mo¿liwo¶c normalnego ¿ycia w mie¶cie, a przecie¿ to w³asnie w nim spêdza siê gros rpgowgo ¿ycia. Granie smokiem- OK, ale nie na d³u¿sz± metê! <br />Pozdro
 
Awatar użytkownika
Harry
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: pn paź 13, 2003 4:22 pm

pn mar 24, 2003 3:28 pm

Granie smokiem może być ok! <br />a do miasta można przybrać ludzką postać. :!:
 
Marcin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 12, 2002 11:49 am

wt mar 25, 2003 7:23 pm

?o? ale lawina sie posypa³a. Co jest z³ego w graniu smokiem - to tak jak gra wysokopoziomowym bohaterem. Jest oczywi¶cie kilka fajnych przekrêtów. O taki ¿e np. t± dumn± i majestatyczn± istot± o byciu któr± zawsze marzy³e¶, ale dopiero teraz system wyzwañ DnD i zasady z savage species daj± ci mo¿liwo¶æ wzniesienia siê ponad ¶miertelne problemy i skoncentrowaæ na rozgrywce na najwy¿szym szczeblu (moralnym, albo politycznym) Zamiast walaæ siê po mie¶cie i robiæ zakupy (s³owo dajê, ¿e nie wiem franek sk±d ci przysz³o do g³owy ¿e to w³a¶nie zakupy stanowi± o miodno¶ci przygody) mo¿na na dwie, trzy sesje oderwaæ siê od ziemi, popaliæ wioski, zgromadziæ armiê orków, zebraæ skarby, podbiæ krainy (wszystko tomo¿na zrobiæ bêd±c cz³owiekiem, ale nie w takim stylu). Noi nareszcie mo¿na na wszystkom patrzeæ z góry. Je¶li kto¶ wymieni kilka sensownych powodów dlaczego gra smokiem jest kiepska to siê zgodzê i zafundujê z w³asnej kieszeni Savage Species (musz± to byæ argumenty nie do odparcia i takie którwe nie zostan± przyt³oczone przez mnogo¶æ plusów gry smokiem). Harry odpar³ ju¿ pierwszy argument dotycz±cy ³a¿enia po mie¶cie i (o zgrozo) kupczenia - mo¿na siê zmieniæ w ludzk± postaæ.
 
Gantolandon__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 628
Rejestracja: śr lis 13, 2002 10:18 pm

wt mar 25, 2003 7:32 pm

Ale z tego, co wiem, to tylko metaliczne smoki potrafi± przybieraæ ludzk± postaæ, a do tego jeszcze chyba nie wszystkie... Tak wiêc dla mi³o¶ników z³ych smoków to rozwi±zanie raczej odpada. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img] <br /> <br />BTW: By³a w AD&D taka kolejna grupa smoków, które by³y neutralne i nazywa³y sie od kamieni szlachetnych. Wiadomo mo¿e, co siê z nimi sta³o? Czy posz³y na odstrza³, czy pot³ukuj± siê gdzie¶ w jakich¶ dodatkach? Bo w MM ich nie ma.
 
Dante__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 263
Rejestracja: wt gru 10, 2002 8:13 am

wt mar 25, 2003 7:38 pm

Wiem ¿e na pewno s± smoki rubinowe, na stronie wizardów jest opisany ich bóg. Czy przypadkiem te smoki nie s± opisane w MM2 lub MoF
 
Marcin__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 12, 2002 11:49 am

wt mar 25, 2003 8:04 pm

W szyskie smoki klejnotowe (6 ras) s± opisane w web ehnancie na stronie wizards i ten sam materia³ jest umieszczony w MM2.
 
Smok_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:05 pm

wt mar 25, 2003 8:17 pm

Gra smokiem nie jest kiepska tylko, ¿e na d³usz± metê wywo³uje to pewne problemy, o których ju¿ wcze¶niej mówi³em. Granie tak± besti± mog³o by byæ bardzo ciekawe i s±dze ¿e temu nikt nie jest w stanie zaprzeczyæ.
 
Awatar użytkownika
arcmage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: pn maja 30, 2005 2:14 pm

śr mar 26, 2003 11:13 am

Nooo ale w tej sytuacji widzę tylko dwie opcje: <br /> <br />Opcja A: wszystko kręci się wokół naszego Smoka, gdyż ta właśnie postać dominuje w drużynie <nie da się temu zaprzeczyć...nie wyobrażam sobie smoka wtapiającego się w otoczenie, bez względu na jego rodzaj>, sama jej obecność determinuje kierunek działania drużyny -obecność takiej persony MUSI mieć jakieś znaczenie, rzadko chyba zdarza się, żeby SMok miał ochotę na plątanie się po świecie :) W tym musi być coś więcej...a gracze nie lubią być tłem :-/ <br />Opcja B: cała drużyna składa się z tego typu stworzeń...ale czy to nie jest zbyt...zakręcone? <br />Może to moja choroba zawodowa, ale osobiście wolę postacie bardzo...normalne. Przynajmniej z pozoru, a smok tu się na pewno nie zalicza, nawet w ludzkiej postaci...
 
Gantolandon__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 628
Rejestracja: śr lis 13, 2002 10:18 pm

śr mar 26, 2003 12:42 pm

Jeszcze jedno pytanko, po czê¶ci zwi±zane z tematem... Przegl±daj±c uwa¿nie MM zauwa¿y³em co¶ takiego, jak template pó³-smoka. I tak mo¿na go stworzyæ z dowoln± ras± i dowolnym rodzajem smoka - tak¿e z czerwonym, zielonym, niebieskim, itp. Nawet opisano przyk³adow± rasê - czerwony pó³smok-pó³ogr. I teraz moje pytanie: jak taki czerwony smok bez mo¿liwo¶ci polimorfii móg³ zrobiæ dziecko znacznie od niego mniejszemu ofrowi? Pomijam ju¿ fakt niezgodno¶ci genetycznych, itp. Rozwi±zania tej sprawy s± dwa - albo niektóre z osobników barwnych smoków potrafi± siê mimo wszystko polimorfowaæ, albo mamy do czynienia z ra¿±c± niekonsekwencj± autorów podrêcznika. Jak z nimi w koñcu jest tak naprawdê?
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

śr mar 26, 2003 12:58 pm

<!--QuoteBegin-Gantolandon+-->
Gantolandon pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jeszcze jedno pytanko, po części związane z tematem... Przeglądając uważnie MM zauważyłem coś takiego, jak template pół-smoka. I tak można go stworzyć z dowolną rasą i dowolnym rodzajem smoka - także z czerwonym, zielonym, niebieskim, itp. Nawet opisano przykładową rasę - czerwony półsmok-półogr. I teraz moje pytanie: jak taki czerwony smok bez możliwości polimorfii mógł zrobić dziecko znacznie od niego mniejszemu ofrowi? Pomijam już fakt niezgodności genetycznych, itp. Rozwiązania tej sprawy są dwa - albo niektóre z osobników barwnych smoków potrafią się mimo wszystko polimorfować, albo mamy do czynienia z rażącą niekonsekwencją autorów podręcznika. Jak z nimi w końcu jest tak naprawdę?
<br />Być może smok, chcąc mieć dziecko z mniejszą od siebie istotą, musi mieć takie zdolnosci Zaklinacza, aby być w stanie rzucić Polimorfowanie siebie i zmienić się w członka rasy swojego kochanka/ kochanki.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości